• Czertbiker

    Zdar lidi! Mam menší dilema, nějak na podzim popř. v zimě bych chtěl pořídit enduro/freeride kolečko, výběr jsem víceméně zůžil na tyto dva modely! Máte s nima někdo zkušenosti? Zatim vede ten Cube páč se na něm podle mě dá i sem tam skočit nějakou lehčí tratičku! Jak to vidíte vy? Co byste mi doporučili? Dík Zde www.cube-bikes.de/…d_10570_.htm

    A tady www.lapierrebikes.com/…ons/X-160-LT

    0 0
    • Kubiczech  

      Kdyz pomineme to, ze Cube vypada naprosto senzacne (oproti „robotickymu“ Lapierru), tak ma podle me lepsi osazeni. Mix XT, XTR? Luisy. Co se tyce pruzeni, tlumeni, tak nevim, co jestli Lyrik nebo Domain – pro obe za snovou sumu. Lyrika tu ma nekdo tusim na ACecku a s Domainem, ktery asi vydrzi vic budou urcite taky zkusenosti.

      0 0
    • Trojci  

      Mě Sting prasknul, ale praskne všechno..

      0 0
    • dieegoo  

      Cube… už jen proto že je asi tisíckrát hezčí než Lappiere.

      0 0
    • dada  

      hele co to je za stavbu co tam ma ten lapijér – mne to prijde jak vobyc jednocep…???

      0 0
      • mdk  

        Presne aj ja rozmyslam na lapierom, reignom a mnoho dalsimi…Ale Cube ma odradza od umiestnenia tlmica…sak je na najhorsom mieste…sami bordel tam bude

        0 0
        • dada  

          to bylo jako na mne

          0 0
        • Czertbiker  

          to máš sice pravdu o tom bordelu, ale pokud nejsi uplný pako tak si stačí vyrobit mini blatníček!

          0 0
          • tomek  

            Mám CUBE STING a výrobce ke kolu dodává origoš blatníček. Když k tomu ještě dáš neoprén na tlumič, tak je pořád čistej. Pokud si moje kolo chce někdo testnout, není problém, někdy v září nabo v říjnu budu dělat další velkou společnou víkendovou vyjížďku .

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scret  

        Lapier je VPP

        0 0
        • voytaa  

          Co je zase VPP?!!Už mě tady s těma zkratkama se*ete:-))

          0 0
          • Lister  

            možná tě serem, ale nemůžem za to že si technický analfabet :oD

            0 0
          • scret  

            voytoo,krot se!:) VPP je nazev,tak se to proste jmenuje,jako je FSR,jednocep apod. Jinak je to zkratka Virtual Pivot Point neboli virtualni bod otaceni,kapisto?:)

            0 0
            • voytaa  

              OK tak to jo, celopéra nejezdím, tak to neznám, už jsem myslel, že je to zase nějaká ta „vaše“ zkratka, které ostatní nerozumí. Stejně se mi líbí ten cube a za tyhle peníze by už žádný kolo nemělo být špatný, tak bych si pořídil to hezčí

              0 0
    • Lister  

      můj názro ti bude naprsto k ničemu, protože nemám zkušenost ani s jedním, ale pokud bych si měl vybrat, tak bych kvůli nestandartnímu úhlu sedlovky a umístění tlumiče ten Cube vyřadil.

      0 0
      • Czertbiker  

        Tak s úhlem sedlovky bych si taky nedělal starosti páč jsem zvyklej ze sjezďáka! Hmmm cube zatim vede!

        0 0
    • goofy  

      No z Lapierrkem byly nekde v biku testy. A z grafu vyplyvalo, ze zadni stavba ma totalne sileny prubeh. Ale chtelo by to nekde overit. Nevim totiz o nikom, kdo ho tady jezdi :-(

      0 0
      • ota  

        šílený v čem?je to sice jiné kolo než moje,ale zajímá mě to.člověk nikdy neví,u jakého zdvihu skončí:-)

        0 0
        • goofy  

          Pokud si to dobre pamatuju, tak zacatek prubehu byl hodne polozeny, takze kolo slo hodne plose do zdvihu, a pak se najednou krivka prudce zvedla a kolo prakticky neslo dat na doraz. Moc jsem tem nemcourum nerozumel, akze v zasade presne nevim v cem byl problem a jak to merili, ale pokud by to byla klasicka chararakteristika tehle stavby, tak to diky pekne. Prave proto by me zajimalo, jestli uz to tu nekdo vozi…

          0 0
          • ota  

            ono to tak mám i já,ne ovšem nějak zásadně dramaticky,nebo teda že by mi to vadilo.k lapierrům se tu jaksi nikdo nevyjadřuje,tak nevím.je to můj první full,nějak jsem nad tím před koupí neteoretizoval,bo praxe je kolikrát jiná,takové ty linkage atd. nestuduji.ono,jak vidím občas na horách,co lidi umí(např. posledně s b-f Marty na punk Kangaru stařičkém jednočepu,je ve fotkách-má můj obdiv)tak si říkám,chce to jezdit.jistěže ale rozdíl v systémech za uvažování rozhodně stojí. abych teda jen nekecal:můj bike(ten pjér 160 asi nebude zásadně jiný)má hodně progresivní průběh,nadoraz jsem ho taky nedostal,ale těsně před hodněkrát,ale to už byla fakt šupa.nedá se tedy říct,že by to využívalo plně celý zdvih.ale bacha,ještě stále laboruji s tlakem tlumiče.já jsem ale s kolem maximálně spokojený,ba nadšený,prostě,full je full

            0 0
            • goofy  

              No jasne ze to je o vyzkouseni. Taky me to prave zajima. Podle toho grafu to vypadalo, ze skoro po nasednusi se propadne tak do 2/3 zdvihu a pak je prudky zlom, coz se mi zda hodne divne. Prave to tu nekde hledam. Daval sem ten odkaz MolkCz…

              0 0
              • ota  

                tak takhle rozhodně ne .sag mám podle té jejich měrky v poloze FR,a lehoulince se při blbém šlapání houpe,ale jen neznatelně a jen někdy.v těžkých kamenitých sjezdech tu progresivitu oceňuji,při mém ježdění někde za 3/4 zdvihu.zbytek beru jako rezervu při větších peckách

                0 0
                • mechanik  

                  Já na tom svém moc nepojezdil a navíc to neumím tak pěkně popsat, ale to co napsal "Otík"a to je biker tělem i duší s tím souhlasím :-)

                  0 0
                  • ota  

                    něco mi říká,že ještě není nic ztraceno a opět ho postavíš,ještě hezčího.stavbu kol budeš mít natrénovanou k dokonalosti,a pak přibudou i ty info o chování kol Lapierre,jsem o tom přesvědčený.

                    0 0
            • Macik  

              Tak tak, jako bych to sám napsal :-)

              0 0
              • ota  

                čekal jsem,kdy se ozveš,je nás málo,tak hltám každou zkušenost

                0 0
                • PePu  

                  Jako čerstvý majitel 513 zatím moc zkušeností nemám. Zpočátku jsem tlak upouštěl, pak zase přidával. Zatím jsem na cca 140 psi (70 kg+něco málo na camel atd.). Stavba se trochu zamyká v případě většího rázu (tj. lehký pedalkickback když jde více do zvihu). Progresivita je, ale menší než na předchozím Epicu (tzn. že mi nevadí). Trochu mi vadí, že tlumič nechodí úplně hladce (snad se ještě rozchodí, pomáhám mu silkalem).

                  0 0
                  • gargamel  

                    Já začal asi na 170 psi a postupně jsem upouštěl, až sem se dostal na zhruba 155. Vážim 75 kg.

                    0 0
                • Macik  

                  No když to máš těžký. Já sice můžu popsat svoje pocity z kola, ale protože jsem na jiným fullu nejezdil, tak je jasný, že to bude značně subjektivní pohled. A protože mě vadí jak se tu občas objevují „objektivní“ recenze z doslechu, tak se mi nechce bejt moc chytrej :-)

                  0 0
                  • Macik  

                    Jinak tedy na svý x-control 313 vozím tlak cca 160 psi při váze 84 kg. Trošičku se to při šlapání pohupuje, ale je to bezva pohodlný. Co se týká progresivity, tak ta tam určitě je, protože maximálně jsem z tlumiče dostal 45mm z těch celkových 50mm, tzn. rám má rezervu na větší rázy (obvyklý max. zdvih je tak 40–42mm, záleží na terénu). Ale když vemeš do úvahy kolik ty kola váží, tak bych měl z nějakých velkých rázů obavy. To ta x-control 160 vypadá o dost bytelněji. Já jsem předtím měl jen HT a z toho pohledu jsem fakt překvapenej jak to kolo s vidlicí se 140 mm zdvihu dobře šplhá do kopce. Z toho jsem měl trochu obavy. Takže spokojenej jsem hodně.

                    0 0
                    • ota  

                      u toho tlumiče si říkám to samé-ať mám rezervu na větší ránu,ono je to fakt tenounké,ten rám.si říkám,že by je to nezabilo ,přidat materiál,tak půl kila,šetřílci :-) jinak dostávám z tlumiče prakticky to samé.s jeho chodem nemám problém.nikde jsem nenašel,jak vypadá uvnitř,ale rozdělávat ho nehodlám,pokud funguje.ještě by mě zajímalo,jestli,pop­ř. jak mažeš ložiska,či jen zvenku a nechat vzlínat(i to jsem slyšel) nebo se zhazuje to černé víčko?

                      0 0
                      • scret  

                        vlozim se vam trochu do debaty,ale to mas tezky,kazdej druhej clovek dneska chce to kolo co nejlehci a zaroven nejbytelnejsi…to jde samozrejme jen do urcity miry…Lapieri jsou si myslim nekde na hrane,kdy to kolo je lehoucky a zaroven se hned nerozpadne… chtel jsem 513ku taky,ale jako takovy XC-lehoucky EN kolo,je jasny ze kdyz ty kola vazej minimalne o pul kila min nez konkurence,kolikrat i o kilo,tak je to neco za neco…

                        0 0
                        • ota  

                          nešetřím ho,věřím mu(ťukťuk).je fakt,že ta váha je parádní,poznat to teda je.jasné je,že to není Reign či něco bytelnějšího,je k tomu tak třeba přistupovat.enduro to ale zvládá,i když jsem si vědom,že enduro je široký pojem

                          0 0
                          • PePu  

                            Dost záleží na terénu, stylu jízdy, zátěži atd. Např. poklepem na rám se mi zdál Epic jako „větší plechovka“, přesto bude LP hmotnostně velmi blízko (měřeno by ruka :-). Já jsem muší váha (70kg/184cm) a z tlumiče jsem zatím za jízdy nedostal více než 40 mm (135 psi, sag asi 14 mm). I tak si myslím, že je zbylá rezerva na „co kdyby“ akorát – při úplném vyfouknutí tlumiče jsem ho stlačil na 48 mm.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              8mm rezerva na tlumiči je hrozně moc. Při extra ráně při tom průběhu dáš tak maximálně o 2–3mm více. Pokud mimo běžnou jízdu tedy najednou nebudeš dávat 2 metrové dropy, tak bohatě stačí mít na tlumiči rezervu ty 2–3mm. Jinak to pak není na co kdyby ale prostě nevyužitý zdvih, který jako by nebyl.

                              Třeba mě běžně chodí tlumič 47–48mm, to dám v každém druhém pořádném sjezdu. Na doraz jsem ho přitom asi ani nedostal nebo dostal jednou a to šel na rovných 50mm. Při vyfouknutí jsem z něj dostal ještě tak o 0,5mm více.

                              0 0
                              • PePu  

                                Zřejmě se k progresivitě rámu přidává i značná progresivita tlumiče – na oněch 48 mm jsem musel ještě notně zatlačit na sedlo i při vyfouknutém tlumiči.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Většinou tlumiče mívají posledních několik mm doraz, takže proto si musel tlačit i tak. Kdybys ho lehce (samozřejmě s citem) vzal dynamicky vyfouklý, tak by asi dal 50mm. Bude mít podle mě standardní délku.

                                  0 0
                                  • PePu  

                                    Dle webu LP by měl být standardní 190/51 (nepřeměřoval jsem). Ale je právě otázka, kdy začne působit doraz. Pokud bude řekněme začínat od 45 mm, není rezerva 5 mm zase tolik špatná. Já jsem se právě musel trochu zhoupnout (tedy přítlak rukama na sedlo), aby šel na oněch 48 mm.

                                    0 0
                                  • PePu  

                                    Provedl jsem další měření při vypuštěném tlumiči. Dynamickým stlačením nedostanu více než 50 mm (2 mm mezera od konce pístnice + 1 mm připadne na o-kroužek). Doraz začíná působit nejspíše 10 mm před koncem (tj. na zdvihu 40 mm) – do této polohy se vrací tlumič sám po zmíněném stlačení rázem. Docela by mne zajímalo, jak je na tom Fox RP23 – zda by se jeho případným použitím zlepšilo využití zdvihu na LP.

                                    0 0
                                    • PePu  

                                      Oprava: doraz začíná 7 mm před koncem, tj. na 43 mm zdvihu.

                                      0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Že se kousek vrací sám neznamená, že to bude začínat doraz tak brzo. I když je tlumič vypuštěný, tak se stlačením v komořes zvyšuje tlak a ke konci už bude mít i nějakou sílu. Doraz poznáš tak, že najednou síla potřebná ke stlačení se hodně výrazně zvýší a staticky budeš potřebovat hodně velkou sílu k překonání dorazu, spíš bude třeba dynamický ráz. U RP23 začíná doraz někde kolem 47–48mm.

                                      A použitím RP23 by se to asi výrazně nezlepšilo, rozhodující je charakteristika obou tlumičů, jak jsou progresivní. RP23 není nijak výrazně, ale nemyslím, že by ten na Lapierru byl nějak výrazně více.

                                      Problém je už v samotné zadní stavbě, která je hodně progresivní.

                                      Pomohl by nějaký zcela minimálně progresivní tlumič, už to tu řešil Lister. Pro Fox tlumiče je možno pořídit jinou komoru, která je větší a pak je velmi málo progresivní (nepatrně bude vzducháč vždycky).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        A rázem jsem dostal tlumič při vypuštěný až na plných 51mm.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A zdvih doufám měříš šuplérou od těla tlumiče? Zbývají milimetry po stlačení nejsou rozhodují (tedy pokud už nevíš předem, kolik mm tam má zbýt při maximálním stlačení tlumiče).

                                      0 0
                                      • PePu  

                                        Zdvih jsem samozřejmě měřil posuvkou od břitu vnějšího těsnění na těle tlumiče. Stlačování „zbylého“ vzduchu ve vyfouknutém tlumiči jsem se právě snažil eliminovat dalším upuštěním při zatížení (tj. vypustil jsem tlumič, zatlačil co nejvíce na sedlo a zmačkl ventilek). Zřejmě se však dovnitř pozitivní komory odněkud i tak nějaký dostal. Progresivita konstrukce mi byla zřejmá již před koupí a asi bych zcela lineární průběh ani nechtěl (občas obdaruji rám ve sjezdu nějakou větší šupou :-)), nicméně by mohla být trošku menší. Jak čtu příspěvky ostatních majitelů, využití kapacity je při větší hmotnosti jezdce lepší (ostatně ani na Talasu se mi zdatím nepodařilo zcela využít jeho potenciál). Lepší by však bylo měření průběhu na ose zadního kola, v domácích podmínkách se mi zatím nepodařilo vymyslet jednoduchou metodu. Převodový poměr totiž není konstantní (odhaduji dle existujících modelů Linkage – ovšem pro 90mm a 160mm Lapierre) a nedá se tedy jednoduše (spíše přesně) přepočítat zdvih tlumiče na zdvih na ose kola.

                                        0 0
                              • Macik  

                                Jo. Běžně registruji využítí cca 42mm z těch 50. Jen jednou jsem tlumič dostal na 45mm. Takže souhlas s Mlokem, že při extra ráně už se dostanu tak o ty 3mm dál, tzn. že těch 50 asi s tímhle tlumičem nedosáhnu nikdy. Ale nijak zásadně mi to zas neva. Těch 45mm odpovídá necelým 12 cm zdvihu vzadu a pokud uvážím, že původně jsem měl jako favorita Stumpyho, kterej má zdvih zadní stavby 12 cm celkem, tak jsem zhruba na stejný úrovni. Takže to neřeším a s radostí jezdím :-)

                                0 0
      • mechanik  

        Ono dost často v Německém BIKU co je Německé je SEHR GUT a ostatní stojí za S… Navíc němci pořád frantíky moc rádi nemají :-)

        0 0
    • Houba2  

      Nevím jestli je to přesně tenhle model, ale podobnýho Cube jezdí Vojtíšek z bikezone, tak se možná zeptat jeho.

      0 0
    • kesu  

      jeste bych do srovnani pridal cannyona torque,scotta ransom a RB monster enduro.. nicmene z tedlech dvou bych si vzal radsi lapierra protoze to cube se mi vubec nelibi. Ale kdybys nemel omezeni na ty dva vyrobce tak vic na skakani volil bych temer urcite monstra,pokud na enduro tak ransoma

      0 0
    • ferda  

      Certaku a neni jedno na cem se zranis ? kazdopadne mi dej pak vedet a dame spolecnej vylet. Vsichni tak dopadnou, skakni je pro deti.

      0 0
      • Czertbiker  

        A ty kušuj Honzíku se zraněnim nebo ti píchnu tvůj šišatej balon a nebudeš si moc s čim hrát! :-)

        0 0
    • jakub  

      ahoj já ti poradím… asi neuděláš chybu s ani jedním. O LP se dost mluví jako o fakt funkčích systemech, Cube bude určo solidně chodit taky… ber co se ti líbí…

      0 0
    • Czertbiker  

      tak děkuji za tvé doplňující návrhy, ale vyvrátim ti je jeden po druhym! Canyon nechci z důvodu degresivního chodu zadní stavby ( aspoň co mi to vysvětlil znalý odborník), Ransom je sice moc hezkej, ale šejk z bruneje ještě bohužel nejsem a ten nejlevnější má horší vybavení než kola co mam v návrhu já a RB nechci páč se mi vůbec nelíbí!

      0 0
    • Dijck  

      Obe su pekne, funkcne, a jeden z nich ma o hodne lepsiu vybavu…Ktory asi tak vziat..:)

      Cube. Alebo sa mrkni co jazdim. Je to dost podobne..

      0 0
    • visby  

      na cube rychlo odchadzaju loziska…

      ale aj tak by som bral ten;-)

      0 0
    • dancing dog  

      U mě je to jako s autama- při pochybách bych dal prostě přednost německýmu před francouzkým… takže Cube, krom toho, že je to „moje“ značka…

      0 0
    • cabbage  

      Ani na jednom sem neseděl, ale fritzz má hnusnej rám a název:-P

      0 0
    • jfab  

      Riesil som podobnu dilemu a dospel som k tomuto zaveru: www.ghost-bikes.com/2007/bikes.php?… Teraz cakam uz len na velky balik od kuriera :).

      0 0
    •  

      Baník pyčo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.