• Jenda

    Tak jsem zjistil ze me nemine rozborka vahadla na Fritzkovi. Nejak mi neni jasny ale jak spravne rozebrat ten jejich slavnej hollow axel link a co na me vsechno vypadne. Problem je v tom ze je tam 10 imbus ale at zaberu na jednu nebo na druhou stranu tak se mi to cely protaci. Zkousel jsem dotahnout ten malej imbus myslim na pravy strane vahadla ale sroubek uz je na krev a ta osa se furt pomerne ochotne protaci :-( Nebo je to jeden kus a nejak se to z toho cely vysroubuje? Jsem to radsi moc nepokousel at to nedojebu upne. A jsou tam nejaky normalni loziska nebo neco CUBE specialniho?

    MLOKU help :-)

    0 0
    • MlokCZ  

      Jestli se ti protáčí ta osa v té části vahadla kde je to sevřené tím malým šroubečkem i při dotažení toho pojistného šroubekču, tak to není dobře.

      Systém je jednoduchý. Na jedný straně je to do vahadla narvané a pojištěné tím malým šroubečkem proti protáčení.

      Na druhé straně je druhá část vahadla celá našroubovaná na té ose, závit je přímo v té části vahadla.

      Rozebrání je tedy jednoduché. Vyšroubuješ zbylé dva spoje vahadla (tlumič a ten poslední spoj, kde jsou klasická ložiska).

      V tu chvíli vahadlo drží jen na té ose a pak začneš točit celým vahadlem s tou částí na té straně co není ten pojišťovací šroubek a vyšroubuješ a tu druhou půlku následně vytháneš včetně té osy.

      Tu osu od druhé části vahadla kde je pojistný šroubek je třeba oddělit pouze v případě, kdy bys tu osu a vnitřek toho čepu měnil.

      Protočit na té straně pojišťovacího šroubku je potřeba když vymezuješ vůli aby to pak na té druhé straně po zašroubování vyšlo akorát pro polohu kdy jsou obě části vahadla stejně (dotahováním toho spoje se ty dvě části vahadla oproti sobě otáčejí).

      Už jsem to párkrát rozebíral, dostal se mi tam bordel a byl slušným zdrojem pazvuků.

      Tím spojem s pojistným šroubečkem jsem jednou otáčel o pár stupňů (hned při prvním rozebrání), měl jsem to lehounce přetažené.

      Já s tím tedy naopak vůbec nemohl hnout v tom spoji se šroubečkem, protože jsem si nejříve ani nevšimnul toho imbusu uvnitř osy. Povolil jsem ten pojistý šroubek a pak se to stejně ani nehlo, je to tam slušně narvané.

      Akorát jsem zatím nemusel vyklepávat ty vložky pro tu osu. Na to bude chtít nějaký přípravek. Tím myslím

      http://www.bike-discount.de/…ank-iii.html

      ty tři díly v druhém sloupci z leva. Točí se to hlavně na tom středovém plastovém dílu, ty krajní kovové, kterými se to tam zalisuje tak mají o nějakou tu desetinku větší vůli oproti té ose.

      A v tom odkazu máš celou sestavu toho spoje, což je tedy ta osa, plastová vložka a ty dvě krajni kovové co jsou tam zalisované a které půjdou ven blbě. A pak ještě podložky.

      Je to tedy kluzné ložisko ve stylu Mavic ořechu. Tady ale není problém celý spoj komplet vyměnit, i když dle toho odkazu je vidět, že je docela drahý.

      0 0
      • Jenda  

        diky moc, to je presne to co jsem potreboval. Jdu se na to vrhnout a uvidim v jakym je to stavu. Prave ze je tam asi dost bordelu protoze se nemuzu zbavit pazvuku :-)

        Jinak ta cena za ten kit to je narez, hlavne je blby ze neprodavaj ty veci samostatne.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je pravda, je velmi pravděpodobné, že každý ten čep vydrží jinak dlouho a že bude potřeba jen část.

          0 0
          • Jenda  

            Tak hotovo, diky za rady.

            Moje postrehy – po 2.5 sezonach bez udrzby nesly vyndat ty srouby drzici zadni vzpery k vahadlu, pomohlo az kladivo :-o. HAL byla uvnitr trochu zasrana a sucha takze jsem to maznul, stejne tak jsem maznul i loziska v ty zadni vzpere, nicmene ty uz to maj temer za sebou a po sezone me vymena nemine. To ale asi vymenim rovnou pri jedny rozdelavce vsechny. Protacejici se HAL neni zas takovy problem, resp ono se to protacelo jen kdyz jsem zabral tou 10 imbusem, cely to sevreni je tam aby mezi osou a vahadlem bylo vetsi treni nez v tom kluznym pouzdru a tedy se to tocilo tam kde ma, na rozborku je stejne potreba ten malej imbus ve vahadle povolit a osu vytocit tou 10 imbusem.

            No a jako bonus jsem zjistil ze mam totalne zatuhlej horni cep na tlumici (je tam rovnou z vyroby heavy duty kit) a tak se to nejspis tocilo na sroubu a ne v cepu. Rozborka a promazani tomu vyrazne pomohly, jsem zvedavej jak se zvysi citlivost. Po sezone stejne pujde tlumak do Bikelive na servis tak tam mozna necham rovnou udelat nahoru lozisko. Porad s citlivosti zadni stavby i pres CT

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.