cube stereo, fritzz, sting - dotaz

42 nepřečtených
  • vojtechposmourny

    Ahoj,

    mám dotaz na majitele Sterea, Fritzze nebo Stinga od Cube. Jakej typ přesmykače tam máte? Jasně, E-type, ale zajímá mně číselné označení (750e, 760e, 770e). U 770e mi v poslední třetině zdvihu naráží zadní stavba do vahadla, do kterého se přitahuje lanko. Plus ještě případně v jaké pozici ho máte daný (má dvě, vyšší a nižší, mění se to otočením takové oválné excentrické matky zezadu na držáku).

    Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • MlokCZ  

      Typ takhle z hlavy nevím, ale mám otestováno, že mi nikde nenaráží a rezervy sice nejsou velké ale jsou. A mám ho myslím v horní pozici, v dolní by spodní konec vodítka přesmykače měl na konci zdvihu kontakt s rámem (s trubkou hlavní čep→ horstlink čep).

      0 0
    • MirosPikos  

      Nebudu zakládat nový topic, proto to píšu sem.

      Co říkáte na Fritzz Pro 2012 http://www.cyklo-biker.cz/…tzz-Pro-2012

      Docela zajímavá cena na takto vybavený stroj, nebo je někde háček?

      0 0
      • Jenda  

        jo to by slo, otazka je ejstli neni nejaky ojeb na vidli typu chybejici HS expanze ale snad ne. Myslim ze za ty prachy je to hozena rukavice Canyonu

        0 0
        • MlokCZ  

          U Cubů tohle bylo vždy. Doporučená MOC byla vždy o něco vyšší než u Canyonu, ale někteří prodejci dokázali cenu znatelně nižší, zejména na předobjednávku.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • vojtechposmourny  

        Není to zlý, pokud Ti sedne geometrie Fritzzu, je to fajn kolo.

        0 0
        • MirosPikos  

          Mě se hlavně líbila recenze v posledním Velu :) Bohužel možnost si na něm zajezdit mít nebudu, ale výhledově bych do něčeho takového šel. Jediné co bych uvítal by bylo osazení SRAMem.

          0 0
          • vojtechposmourny  

            Velo jsem pár let neviděl, takže potvrdit ti tu recenzi nemůžu. Ale celkem by mě zajímala. Nemáš možnost jí oskenovat?

            0 0
            • MirosPikos  

              čekuj mail

              0 0
              • vojtechposmourny  

                Díky.

                Není to špatně napsané. Plus přidám mé postřehy. Na zdvih 160mm to jede hezky, je to třeba menší houpačka než mé předchozí Norco Fluid 04. Pokud bys volil vlastní stavbu, dej si pozor na výběr klik, nesedí tam každé (např. Middleburn RS7 na isis tam prostě nedáš, Race Face Deus double jen tak tak, Shimana asi v pohodě – zkus si najít thread, který jsem tu kvůli tomu založil). S tím souvisí taky občasný zasukování řetězu mezi převodníky a zadní stavbu – na to chci přes zimu něco vymyslet. Modely z roku 2010 a 2011 měly HV komoru na tlumiči, se kterou to bylo hrozně lineární – řešil jsem to vyvložkováním a je to ok. No a poslední věcí je to, že celkem rychle odchází pouzdra na čepech tlumiče, zejména spodní. Ale to je korunová záležitost.

                Celkově to je pro mne ideální rám, pouze bych zvětšil prostornost kolem klik, přidal navárky ICGS nebo ICGS05 a úchyty kabeláže teleskopické sedlovky.

                0 0
                • cat  

                  Kdyz to tak ctu, tak Enduro ma tohle vsechno vyreseny:)

                  0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Zas nemá pevnou zadní osu, geometrií jsem přesně mezi dvěma velikostmi a za 15 ho nový taky nekoupím.

                    0 0
                    • cat  

                      Jo tak stou geometrii jsem si to myslel taky. Ale se 182 cm na Mku a sedi dobre. A dozadu staci 12ka.

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        Hm tak to jsme na tom s výškou stejně. No to nic nemění na tom, že za 15 by nový nebyl…

                        0 0
                • logoman  

                  Nj to je teda podes ram :)) ani v recenzich neni top viz http://www.mountainbike-magazin.de/…nblatt.2.htm a treba novejsi http://www.bikeradar.com/…ro-11–40390/ asi nejvetsi + je cena …

                  0 0
                  • vojtechposmourny  

                    Neviděl bych to tak tragicky. Co se týče chybějících navárek, spousta rámů téhle kategorie je nemá. Že si nějaký komponent s rámem nesedne, kór u fulla, není tak neobvyklé. S HV komorou to nebylo dobré, ale to není vlastnost rámu, pouze špatná volba výrobce.

                    Celkově to nemělo vyznít jako že Fritzz ne. Je to dobrý rám, jen má své specifika. Konec konců, já už vozím druhý.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak jsi vlastně spokojený s průběhem s tím vyvložkovaným tlumičem?

                      Teď to znovu řeším na novějším Stereu. Vozil jsem to celou dobu se standardní komorou, ale chci zase progresivitu o něco snížit. S tou standardní už je to zase dost.

                      Teď to ještě chvilku ladím s high volume komorou, jestli to nepořeším nějakým nastavením velocity tune + tlakem BV.

                      Ale zřejmě to stačit nebude i když teď to chci mít poladěné do menší progresivity.

                      Takže vyvložkování, které by bylo někde mezi standardní a high volume by mohlo být přesně akorát.

                      0 0
                      • vojtechposmourny  

                        Spokojeneý jsem. Ale nejsem schopný to porovnat s původním stavem, protože po přečtení reakcí na HV komotu na Fritzovi/Stereu jsem jí rovnou vyvložkoval. Teď to chodí tak, že o tom vlastně nevím – takže pro můj styl jízdy ideálně. Faktem ale je, že letos (tudíž na novém rámu) jsem nikde nejezdil nějak ostřeji – asi mám styl „bába s nůší“ :-)

                        0 0
                      • martinpav  

                        Nemám skúsenosti konkrétne so stereom ale tiež som vyvložkoval HV komoru. Prejavilo sa to menším prepadom do zdvihu v strede zdvihu a väčšou progresivitou ku koncu takže som prestal chodiť na doraz a pohybujem sa cca 2mm od neho. Akurát vhodné nastavenie som zistil až na cca 5–6 pokus.

                        0 0
                  • Jenda  

                    ta recenze na bikeradaru me pobavila – presne ja – vozim velky zdvihy a jezdim jak baba s nusi, takze pro me ideal. V postate by mi stacilo neco lehciho na 150 mm ale problem je ze dneska vetsina vyrobcu zene vahu dolu uz na ukor trvanlivosti. A ja proste si nemuzu dovolit koupit kazdy dva roky novej ram pripadne kolo v kvalite jaky bych si predstavoval. Takze vozim vlastne zbytecne predimenzovany kolo a doufam ze mi misto dvou let vydrzi treba 6 :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ale zase na druhou stranu na Fritzze už nemáš 5-letou záruku na rám, kterou bys měl na tom nejbližším nižším zdvihu (tedy jak u Sterea, tak AMS 150).

                      0 0
                      • Jenda  

                        to je sice pravda, ale vzhledem k tomu ze mam jedno kolo tak radsi uprednostnim naddimenzovanost nez resit v pulce sezony ze jsem mesic nebo dva bez kola :-/

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          No vzhledem k tomu, že rám Sterea údajně váží stejně jako Fritzz, tak bych řekl, že použité trubky budou stejné.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Je to tak, váží ± stejně. Taky Stereo je na svůj zdvih dost těžké. Ve 20tce v laku má bez tlumiče těsně přes 3kg.

                            A kdo chce lehčí, tak tu je karbonová verze.

                            Zůstává ale pořád zásadní rozdíl u vidlice 32jka x 36tka.

                            0 0
                            • vojtechposmourny  

                              To ano, komponenty má Stereo samožejmě o level níž, co se odolnosti týče. Když sem se rozhodoval, jestli znovu Fritzze nebo právě Stereo, tak jsem zjistil, že pouhým přeházením komponentů a výměnou vidlice ušetřím tak 0,5 kg a to mi za ztrátu toho pocitu „nerozbitnosti“ nestálo.

                              0 0
                      • Jenda  

                        hele kdyz jses tu tak na rane a Vojtech taky – konci mi zaruka na fritzka – budu delat detailni prohlidku jestli nekde neni nejaka prasklina – na ktery mista bych se mel hlavne soustredit?

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          Tak to Ti neporadím, co se týče prasklin, tak u mě zatím nula. Ještě že tak :-)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Taky netuším. Ještě jsem v praxi ani Fritzze ani Stereo prasklé neviděl, tak nemám ponětí, jestli je nějaké místo náchylnější.

                          0 0
                          • Jenda  

                            tak to je potesujici zprava – ovsem otazka je jestli proto ze fakt moc nepraskaj nebo proto ze jich zas tolik nejezdi. Ono mozna ta linearita co kritizujou na bikeradaru ma vyhodu v tom ze to lidem nedovoli jezdit nejaky pekla, resp. vic nez na co je ram dimenzovanej. Podle me nektery progresivni ramy aby clovek vyuzil zdvih tak musi dostat takovou pecku ze uz to neni pro ne dobry .

                            0 0
                            • vojtechposmourny  

                              Otázkou je, jestli ta linearita nebyla HV komorou.

                              0 0
                              • Jenda  

                                vidis na tenhle jejich konstrukcni ulet jsem zapomnel :-) Ale je videt ze si to sami soudruzi uvedomili a uz tomu tak neni.

                                Nicmene v tom pripade je vlastne ten test ukazka toho co spousta lidi kritizuje – kola jsou testovany bez nejaky zasadni optimalizace nastaveni. Pritom vyvlozkovat ten tlumak na snizeni progresivity je prace pro zkusenyho mechanika na chvili a vysledek testu muze byt – je to dobrej bajk ale chce to jinej tlumic :-/

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Nemyslím si, že by to ta malá progresivita moc limitovatla. Samozřejmě, že pokud se to tak nechá, tak určitě ano. Sice nevím jak přesně to vychází u Fritzze, ale u Sterea když limituje ta malá progresivita i mě a já nejezdím žádné peklo…

                              Pokud ale někdo jezdí opravdu agresivněji a hlavně více skáče, tak určitě hned vymění komoru za standardní (nebo to přeší jinak).

                              Jinak to bude nejspíš obojím. Ten rám bude poměrně odolný, taky je docela těžký (i když u Sterea je to při té téměř stejné váze více výrazné, jak to je pro nižší zdvih). A současně těch rámů zase až tolik nejezdí (tím myslím u nás).

                              0 0
                            • cat  

                              Ted si vlastne rekl, ze je dobre, ze se na tom neda jezdit rychle. Takovej bike bych nechtel:)

                              0 0
                              • Jenda  

                                tak jedna vec je jet rychle a druha vec je prasit to casto nekde v bikeparku. Ja z toho jak sleduju web mam dojem ze asi v Evrope je trochu jinej trend jezdeni nez v USA – v Evrope spousta lidi vyuziva kola kolem 14–0–180 mm na pohyb vlastni silou po Alpach a na to se hodi preci jenom jiny chovani kola nez na jezdeni do bikeparku nebo jizdy ala North Shore kde se proste nejak po siroky ceste vyplacas nahoru a pak jedes max dolu.

                                Ale hlavne u toho Fritzka jak poznamenal Vojtech je zasadni ze pokud to testovali s tou velkou komorou a nesnazili se to nejak eliminovat tak jsou to podle me kkti bo to vedeli snad vsichni krome hochu u Cubu ze se na tyhle kola velka komora nehodila. Pokud navic byla citlivost jeste zabyta navysenejma kompresema na tlumici tak verim ze z toho muze vyjit necitliva ***** ktera se necekane propada do zdvihu.

                                Jako netvrdim ze je Fritz nejakej superzazrak ani nemam moc srovnani s jinejma bikama ale co tak vidim po alpach tak se s nim rozhodne neztratim ani do kopce ani z kopce.

                                0 0
                                • cat  

                                  Ono je lepsi po dorazech nechodit, tak se bajk taky kurvi hodne. A pak odolnost vs. vaha, ale je zajimavy sledovat kam se to dnes posouva. To co bylo pred 5–8 lety ciste na FR, se ted vpohode jezdi na brouzdani krajinou, mimo jiny:)

                                  S tou Evropou vs. USA souhlas, lidi se prizpusobujou tomu, co maj doma a oboje ma neco do sebe. Ja ziju v Brne a poradnyho kopce neni kde…Nezbyva nez doufat, ze se nekdy do Kanady s kolem dostanu, nebo Evropskej styl: http://www.dolekop.com/…ans-provence :)

                                  0 0
                        • vojtechposmourny  

                          A teď jsem si vzpomněl, na nějakém německém fóru (mtb-news.de) jsem ho viděl prasklého na zadní stavbě. A to samé i tady nebo tady v Anglii.

                          0 0
                          • Jenda  

                            dik, podivam se tam peclive. Ted jsem zvedavej jestli je na odhalovani prasklin lepsi elox nebo lak – pod elox se nic neschova zase tvrdej lak popraska i na mistech kde se to zatim jen hybe ale jeste neprasklo :-)

                            0 0
                        • hawrda  

                          http://www.bike-forum.cz/…asklina.html

                          za mě tahle prasklinka

                          0 0
    •  

      Ty vole, já četl cube stereo fisting dotaz :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse