• chyna.cz

    co říkáte na rám Cube XMS 2011 s cenou zhruba 7000 nový bez tlumiče?

    myslíte si, že je to dobrá cena k osazení deore XT? na jakou váhu bych se mohl s tímto rámem dostat, když je váha samotného rámu 2,65kg

    o tlumiči zatím nemám ani tucha který vybrat. to začnu prozkoumávat až podle toho jestli ten rám seženu nebo ne

    0 0
    • maajkee  

      Rám jsem v pátek objednával, 6,5 tisíc včetně poštovného. Za tu cenu lze myslím i odpustit trošku vyšší váhu, nicméně není to zas tragický. Myslím že lze v pohodě pak celý kolo dostat pod 12kg.

      Já tam zatím hodím tlumič X-fusin O2-R, páč jsem ho sehnal za pár korun a uvidím co to s ním bude předvádět :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Pod 12kg to půjde ne tak úplně lehko ani s lehkými plášti. Manželky AMSko (18tka v anodizaci) má 12,5kg a je to komplet XT/X9 + J7 (ty jsou mírně těžší) + STča + UST RaR/RaR + Reba + RP23. Takže pláště těžší, ale i s lehčími plášti by to bylo pořád těsně přes 12kg.

        0 0
        • maajkee  

          Tak základ jsou lehký kola a lehká vidle, nějaký záplety tak 1500g by neměl být problém, ona tam má koukám Rebu s U-turnem, ta bude taky určitě o něco těžší, pláště bych tam hodil XK nebo RK supersonic a na těch 12 by neměl být problém, ale tak jasný, není to prostě nic extra lehkýho, což se taky u novýho full rámu za 6,5 tisíc nedá moc očekávat :)

          0 0
          • MlokCZ  

            U-turn Rebu tam pořád ještě má, ale jinak oproti tomu setupu v profilu je to dost jiné, hlavně má nový AMS rám (novější už lehčí v černé anodizaci + RP23). Ten původní prasknul po třech letech (malinká prasklina na horní straně hlavové trubky) a byl bez problémů vyreklamován.

            0 0
            • maajkee  

              A kolik váží ta Reba?

              Já právě přemýšlím co tam hodím za vidlici a hlavně jestli normál 100mm nebo jestli by to nesneslo třeba i 120mm.

              0 0
              • kubad  

                1750g má Uturnová cca +/-

                0 0
                • chyna.cz  

                  a klasická reba SL má kolik? svojí si nechám předělat na 120, protože origo 100mm chodí tak na 8cm zdvihu maximálně.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud chceš jen lepší využití zdvihu, tak si nech vidlici upravit a snížit progresivitu. 120mm dát samozřejmě můžeš také, ale to především pokud chceš lehce položit hlavový úhel.

                    0 0
                  • šlapatko  

                    Reba SL ročník 08 váží nějakých 1680g s ježkem a krkem 22cm.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Tak, tahle konkrétní má něco málo pod 1800g, už nevím přesně kolik.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Rebu tam má na 115mm. Já jsem ten stejný rám (ne ten její, jiné AMSko, které jsem pak prodal) naposledy jezdil s Rebou na 120mm.

                Se 100mm mi ten rám nikdy neseděl, už mi přišlo, že je hlavový úhel moc velký. Ale zase na druhou stranu ten rám má spíše výše střed, což se ještě zvýraznilo s tou 120mm vidlicí (přežít se to ale samozřejmě dalo).

                Ale zase znám případy, kdy někdo naopak preferoval těch 100mm, že mu to tak sedí lépe.

                0 0
                • maajkee  

                  Díky, no asi tam možná v rámci rozpočtu zatím hodim epicona a zkusím ho jak na 100, tak na 120 a uvidím.

                  Chci si nechat dál i Cannona, takže do toho Cuba nechci zas moc narvat, ještě mám i nějaký věci co bych rád dodělal na Cannonu :)

                  0 0
      • Lister  

        Kde se vlastně ty rámy za ty peníze prodávají?

        0 0
      • op  

        nevim, jakou mas velikost ramu, ale tohle moje AMS (22) ma 12.4kg uz tak to dost stalo a jak to dostat pod 12 za rozumnou cenu nevim

        0 0
        • maajkee  

          Tak u tebe bude rám asi opravdu těžší, je tam navíc ta výztuha a ten rám je o něco větší, takže tady už bude třeba minimálně 100g rozdíl, pak to tvoje sedlo bych řekl je dost velký těžítko, nevim jakou máš verzi plášťů, na pedálech se dá ušetřit, pokud bys dal look qurtz třeba tak jsi asi o 150g dole, pak kliky, možná by stačila nějaká XT dvojplacka, tam by se taky něco ušetřilo. Taky tam máš rohy, XT brzdy taky nejsou z nejlehčích.

          Věř že rezervy tam jsou a ani to není zas tak o ceně.

          0 0
          • op  

            hm, na sedle by se mozna neco dalo (50g?), tezitko bych ho nenazyval, mam i verzi s titanovyma lyzinama a o moc lehci neni. Pedaly taky by neco daly, uvazuju o exustarech. Ta vyztuha je 10cm U profilu, 100g to nebude ani nahodou. A rozhodne AMS ram 22" neni tezsi nez XMS 20". Plaste jsou lehke XK RS a momentalne RacingR Pacestar, tady pujdu naopak s vahou nahoru musim jit do verzi Protection a SS protoze je casto rezu. Dvojplacka by rozhodne nestacila a stejne je to zas jen par g. Kolik bych mohl usetrit za jiny brzdy ve stejny cenovy relaci (asi moc ne)? Nevim, me to vychazi ze se proste pod 12 nemuzu rozumne dostat a tak na to kaslu (ale trochu me to mrzi – proste by to chtelo o 400g lehci ram :).

            0 0
            • op  

              Porad pokukuju to prestrojit na tohle .. ale na to moje jezdeni .. :( a navic jina roztez tlumice takze fox bych tam nedal ..

              0 0
            • maajkee  

              Na těch 12 byses ale měl v klidu dostat, jen na těch pedálech se dá ušetřit a kliky se dají taky sehnat o dost lehčí, takže jenom na těhle dvou věcech si myslím by se skoro těch 400g dalo ušetřit.

              Ale tak zkrátka to není ultrachrtí full no :)

              Když jsem měl jekylla, tak měl s tlumičem lehce přes 3 kila a taky se mi na tom jezdilo hezky :)

              0 0
            • MlokCZ  

              Spíš je otázka, zda by vůbec něco podstatného přineslo kdybys to pod těch 12kg dostal. Já mám u sebe ověřeno, že rozdíl do 0,5kg na nerotačních částech je bezvýznamný a vůbec ho ještě ani nezaregistruju ani pocitově natož, abych byl třeba díky tomu znatelně rycheljší.

              0 0
              • op  

                to je jasny, ze neprineslo, jen dobrej pocit kdyz nesu kolo do/z sklepa :)

                0 0
        • Lišák  

          Sundat rohy. Blikačka patří na baťoh. Košík pryč i se šrouby (ty vyměnit za plastové-bývají u držáků na pumpy, možná někde v servisu seženeš), pití do vaku. 520 vyměnit za exustar.

          Je to jen takový nástřel. Možná budeš mít výhrady k sundání rohů, ale schválně to pár jízd zkus. Já je po skoro dvaceti letech sundal i z rovných řídítek ;-) Po navyknutí na vlajdy bez jsem zjistil, že rohy fakt nepotřebuju.

          Asi to nehodí těch čtyřicet deka, ale budeš k nim hodně blízko.

          0 0
          • op  

            //Možná budeš mít výhrady k sundání rohů, ale schválně to pár jízd zkus. //

            uz jsem to zkousel, z jineho duvodu nez kvuli vaze, a nevyslo to :))

            exustary mozna budou, je to rotacni soucast, tak by to mohlo mit i nejaky vyznam

            a priste budu vazit bez blikacky :)

            0 0
            • McBlacky  

              exustar si nekupuj, proti shimanu nevydrží ani čtvrtinu. Navíc chytaj brzo vakl.

              0 0
            • šlapatko  

              U tvého kola bych váhu neřešil.Samozřejmě by šlo 500g sundat.Otázka je proč a za kolik? :-) Nejlevnější co vím jsou rohy –80g ty ale chceš nechat.Dále vyměnit gripy za pěnové ritchy WCS ušetříš cca 50g.Seříznutí sedlovky, tady nevím kolik zbývá:-) Dále můžeš koupit upínáky na imbus BBB.Mám nějaké jiné a váží 67g, AC 110g.Na sedle se dá udělat klidně 100g, ale každý máme prdel jinou.Na kotoučích aligator uděláš 60g za 800kč.Tohle vše jde udělat za pár korun, více bych neinvestoval:-)

              0 0
              • op  

                jsem rozhodnut zainvestovat do exustaru cimz by se mohl vyeliminovat prirustek vahy az dam odolnejsi plaste, taky ESI gripy uz mam pripraveny. Zbytek necham byt, protoze funkcne mi to ted vyhovuje na 100%.

                0 0
                • ememem  

                  exustary maju hlinikove ci magnesiove ci ake telo a pomerne dost rychlo sa vyslapu. taktiez chytia pomerne rychlo vakel. tiez som podobne gramril a nakoniec som ich hodil na silnicku (jazdim v jednych botach mtb a silnicku) a na mtb vratil o 100g tazsie a 5 radov odolnejsie shimana. imho to neni moc dobra investicia.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    už jsem to psal výše, někdo se ale musí přesvědčit na vlastní kapsu.

                    stejně blbý mi přijdou i kotouče alligator. váha i cena pěkná, ale ty vlastnosti :/

                    0 0
                    • maajkee  

                      Já alligator kotouče měl a neměl jsem s nima žádnej problém jak se tady s oblibou píše.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        no když pominu loupání eloxu na středu, tak cukání už ignorovat nelze. Navíc díky menší tlouštce (gramařina) se dost často křivily po větším zatížení a musel jsem je rovnat. U Shimano a Avid tohle neznám

                        0 0
                        • maajkee  

                          aha, já měl normální bez eloxu, takže s tímhle jsme problém neměl, necukaly mně a rovnat jsem je nemusel, defakto jsem nepoznal žádnej větší rozdíl oproti kotoučům od shimana a avidu, takže proto říkám, že já jsem s nima problém neměl, ale věřím, že ty jo.

                          Proto tady pak taky vznikaj tyhle diskuze :)

                          0 0
                    • op  

                      beru to v potaz , ještě zauvazuju o XT 770

                      0 0
                      • ememem  

                        a jake mas teraz resp. co chces vyriesit?

                        0 0
                        • op  

                          ?? je to tu vsechno jen o par prispevku vys

                          0 0
                          • ememem  

                            mozno som slepy ale pises len ze chces exustary. ako ok, su lahsie ale maju svoje muchy vid mcblacky a ja. potom pises ze uvazujes o XT (770) a preto sa pytam ze za co ich chces menit kedze je to naprosto identicke s 540 len to inak nazvali kedze xt nemalo v sade vlastne pedale. takze by to bola vymena 1:1 cize uplne zbytocna. viac menej si myslim ze bude zbytocna aj keby si ich menil trebars s 520(hmotnostny rozdiel skor teoreticky jak realny, funkcnost nijaky, zivotnost tiez skor v rovine teoretickej) tak preto sa pytam ze co tam mas tearz. ked uz nutne musis menit skor pre radost jak realnu potrebu tak ja bych bral tak za nove xt 780 alebo najskor nove xtr 980

                            0 0
                            • op  

                              klidne to zopakuju, resi se tu uz par postu hmotnost myho kola, zacatek viz zde . Je tam i link na kolo v profilu, pedaly jsou 520. Povzdechl jsem si, ze nevim jak s rozumnou investici dostat kolo pod 12kg a ze me to trosku mrzi, ale nebudu to resit. Na druhy strane budu muset dat odolnejsi verze plastu (kvuli castym defektum) a narust hmotnosti uz opravdu nechci, tj. bych to rad alespon vykompenzoval a zustal na svem. Par navrhu jak odlehcit padlo, sedlo, rohy, kosik :), uriznout sedlovku :), dvouplacka, pedaly. Ja si vybral pedaly, protoze to je rotacni hmotnost. Nasledne tu byly verejne znemozneny exustary. To je takovy vycuc, ale opravdu se to da vycist vse, jen scrolovat nahoru. Jo, a cele to zacalo tim, ze ram XMS je tezky, AMS je lehci, ale presto taky dost tezky.. proste je to cele zamotane :))

                              0 0
                              • McBlacky  

                                efekt rotační hmotnosti u pedálů je mizivý. To bych jako argument neuváděl. Vem to tak, že než zničíš jedny shimano, odděláš troje exustary. Takže si to finančně spočítej a nakonec dopadneš jako většina a koupáš XTR

                                0 0
    • maajkee  

      Tak v pátek odpoledne objednán, dnes ráno DPDčkem doručen :)

      Rám je zpracován pěkně a ta matná bílá se mi líbí možná víc jak lesklá bílá na mém cannonu :)

      Hmotnost 2,75kg takže o 100g víc než píšou, ale je to velikost 20" a udávaná bude asi v nižší velikosti.

      0 0
      • maajkee  

        No ale hned mám jeden problém, páč do fullů moc nedělám :)

        Vepředu v rámu mi tlumič X-Fusion O2-R krásně sedí, ale vzadu ve vahadle je dost velká vůle, jak tohle řešit? Myslel jsem, že to je nějak normalizovaný. Koupit nějaký podložky, nebo co s tím?

        0 0
        • maajkee  

          Jinak délka toho oka na tlumiči je 22mm a šířka ve vahadlu cca 30mm. Průměr šroubu který jde skrz je 8mm.

          0 0
        • McBlacky  

          pro konkrétní kombinace rámů a tlumičů potřebuješ rozměrově vyhovující vložky „futra“. Nejčastěji z hliníku, ale i silon a další materiály. Hlavní je, aby to bylo měkčí než osa a oka tlumiče. V podstatě se to po čase má vymačkat, chrání se tím právě ta osa a oka.

          udělá ti to kdokoli kdo umí na soustruhu, je to práce na chvilku, hlavní je to dobře rozměřit :)

          0 0
          • maajkee  

            Aha, takže se to nedá nikde koupit? :)

            Jinak na jednom konci tlumiče jsou takový vyndávací vložky, na druhým konci jsou na tvrdo, na obou koncích je to 22mm, teď taky přemýšlím jak vlastně tlumič nasadit a jestli nejdou právě koupit nějaký širší ty vložky na jeden konec.

            0 0
            • kubad  

              ty vložky do tlumáku se dodávají v různých šířkách, takže stačí objednat takovou jakou potřebuješ,

              0 0
              • McBlacky  

                a jen doplním, že by měli jít vyndat z obou stran tlumiče.

                Teoreticky to můžeš i vyprasit a vypodložit to podložkama nebo jen dutým válečkem, který uřízneš/upiluješ na rozměr. Když ti chybí je to snazší než když máš moc široký.

                0 0
                • maajkee  

                  Máš pravdu, šly vyndat i s druhýho oka tlumiče, ale musel jsem použít kleště, z tý druhý strany šly normálně rukou a i se v tom oku protáčej, v tomhle se ty vložky neotáčely, není to špatně?

                  0 0
                  • McBlacky  

                    v tlumiči to může sedět na fest. Kluz by měl být mezi osou a futrem.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přesně tak. Pokud to je kovový bushing, tak ten drží tak fest, že i tím přípravkem jde snadno vyndat/nandat jen s větším svěrákem, co má pořádnou páku.

                      Co se týká polymerového bushingu z TF tuned, tak ten do oka tlumiče jde nandat snadno. To je pak další výhoda, že jak se to jednou vymění, tak na další výměnu není třeba už speciální nástroje a navíc to vydrží o hodně déle než to originál řešení.

                      0 0
                    • McBlacky  

                      tak díky Mlokovi za upřesnění. Je to opačně. Já nad tím nikdy moc nepřemýšlel, ale zní to daleko logičtěji.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jsem si nepřečetl pořádně tu druhou větu a jen se zaměřil na to, že v tlumiči to sedí fest a automaticky bral bushing v oku tlumiče.

                        Montážní vložka se v bushingu točit naopak musí a pokud ne, tak to si časem koleduje o průšvih, v extrému až znižení rámu/vahadla.

                        Tohle právě taky řeší ty lepší kity alá TF tuned, tam i nově nahozené montážní vložky se v novém polymerovém bushingu točí lehce a přitom to současně dlouho vydrží a nechytí vakl.

                        0 0
                    • maajkee  

                      Tak teď jste s molkem trochu v rozporu, tak nevim, on zas říká, že by se to mělo hejbat.

                      Čistě logicky mně příjde, že by to fakt mělo být jedno a důležitý aby v tom dobře klouzala ta osa, která když jí tam strčím tak se bezproblémů točí, tak nevim.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Originál stojí za prd a skoro vždy jako nové je to opravdu na fest a vůbec se nechtějí točit v bushingu. A často tohle dělá problém. Jak mají příliš velký odpor a nechtějí se točit v bushingu jak mají, tak se pak může začít točit montážní vložka vůči rámu okolo šroubu a to je špatné, to ničí rám (vahadlo).

                    Osobně ty originál vůbec nepoužívám a i na novém tlumiči okamžitě měním. Zvlášť když máš stejně blbý rozměr, tak bych to udělal.

                    Je tu varianta TF tuned

                    http://www.tftunedshox.com/…and-Bushings

                    a nebo i u nás se dají koupit i třeba sady na jehličkových ložiskách.

                    Pokud bys bral z TF tuned, tak rozhodně s polymerovým bushingem.

                    A pokud to budeš měnit, tak bushing z tlumiče bez vhodného nářadí nedostaneš vůbec, je potřeba dost velká síla. I s tímhle jejich nástrojem http://www.tftunedshox.com/…e/image.aspx?… to chce pořádný svěrák.

                    0 0
                    • ememem  

                      ide to v pohode vytlacit vhodnou velkostou nastrckoveho (gola) kluca, zverak samozrejme treba.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ten speciální nástroj určitě takhle půjde lecčím nahradit. Dostával jsem ven už více než 15 originál bushingů (nejen svoje) a občas to šlo hodně blbě i s tím originál nástrojem. A pokud by náhražka neseděla přesně, tak bych se už trošku bál.

                        0 0
                • MlokCZ  

                  Akorát pokud se nechce montážní vložka otáčet v bushingu (u nového tlumiče) a krátké montážní vložky ještě doplňuješ podložkami, tak to pak má tendenci zlobit ještě více (tedy otáčet se jinde než má).

                  0 0
              • maajkee  

                Tady jsem něco našel, akorát já mám tu vnitřní šířku ve vahadlu cca 30mm, takže to mi je k prdu.

                Sakra prokletý fully, proč se to nedělá podle nějaký normy stejná šířka vahadla a stejná šířka oka tlumiče :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak šířka u vahadla by ani stejná dělat u různých konstrukcí vždy nešla. Ale ten průměr ok tlumiče, který se liší 12×12,7mm to taky nechápu.

                  0 0
            • ememem  

              osobne bych ti odporucil kupit tuna http://www.tftunedshox.com/…and-Bushings , bezne foxacke vlozky su drahe a ja osobne som ich vyvaklal vzdy za par tyzdnov. toto drzi v pohode.

              0 0
              • maajkee  

                Tak abych si to ujasnil, když mám průměr osy 8mm, díru ve vahadle 30mm, vnitřní průměr bushingu 12mm, tak bych měl koupit odsud toto: Heavy-Duty Mount Kit, 12mm, M8×30 ? :)

                0 0
                • ememem  

                  pokial ti to sedi podla tohoto tak ano.

                  0 0
                  • ememem  

                    edit – a jak pise hore mlok bushing polymerovy, neviem cim to je ze ta umela hmota vydrzi ovela viac ale je to tak.

                    0 0
                  • maajkee  

                    Tam není ani model xms ani tlumič x-fusion :)

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Ano. A doporučuju když už to bereš vzít toho více. Vždy to odchází rychleji tam kde je větší rozsah otáčení, tedy u AMS/XMS u vahadla.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Myslis, ze mu to stihne odejit driv, nez jej streli? :)

                    0 0
                    • maajkee  

                      No právě, příjde mi to nemalá investice do kola u kterýho nevím jestli na něm budu v budoucnu dlouhodobě jezdit :)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      :-)

                      0 0
                  • ememem  

                    ja bych to zas neprehanal, mam 100kg a drzi mi to uz 1.5 sezony ja pribite.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je fakt, že jsem ještě žádný z TF tuned neoddělal a ty co mi odešly byly všechno ještě dříve ty originální.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ještě se zeptám, je jedno jak tlumič namontuju, nebo musí být širší část tlumiče v úchytu na rámu?

                        0 0
                        • kubad  

                          je to prakticky jedno

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jen doplním, že za podmínky, že v celém chodu se tam vejde na oba způsoby. A to ne vždy platí, i u XMS bych to vyzkoušel mimo jízdu s vyfouknutým tlumičem.

                            Jinak určitě je příjemnější mít páčku platformy více vepředu a tak se tam standardně na ten rám dává.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Ještě dotaz, když objednávám ty Tf tuned vložky, tak k nim už je i ten bushing nebo ten ještě objednat zvlášť? Koukal jsme, že tam jsou ještě zvlášť, ale ten polymerovej bushing tam je jen 12.7mm a já ybch potřeboval 12mm.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Heavy-Duty Mount Kit je vždy komplet pro jedno oko tlumiče. Tedy bushing + montážní vložka + dvě těsnící gumičky + ty dvě koncovky na doplnění průměru za gumičky.

                                0 0
                                • maajkee  

                                  OK, díky. Asi holt objednám i ten nástroj. V budoucnu se třeba bude hodit.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    U toho nástroje je do budoucna debilní, že je jiný na 12mm a jiný na 12,7mm. Takže když si ho teď koupíš na 12mm, tak ho v budoucnu nepoužiješ na Fox tlumiče.

                                    0 0
      • gargamel  

        je pěknej

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.