CX kolo (koupe sestavy/skladat?)

19 nepřečtených
  • _INCOGNITO_

    Ahoj vespolek =)

    mel bych zajem o cyklokrosove kolo,ale rozjizdim se na obyc. horaku po snad 7letech a mam pocit,ze jsem v tomto smeru zatim naprosto neinformovany.

    Tak bych pro zacatek poprosil o trochu ohleduplnosti.

    Kdysi jsem jako mnoho lidi,zacinal s BMX a pak svizne presel na horske kolo.Toto me drzelo necelych pet let,nez jsem se v jednom karvinskem bikeshopu zasnil nad silnickou.

    Pujcil jsem si kolo na vikend a zkusil si jizdu do Rockwoolu,kde jsem delal a slo to.. Kolo jsem si koupil,najezdil sezonu do prace a cas od casu si vyjel i dal.Nakonec mi ho behem rekonstrukce v dome ukradl nejaky vsetecny delnik.Na severni morave uz nejaky patek neziju a cyklistika me opet vabi,tak mam par otazek.

    1. je moc velky skok prechod z cyklo na cyklokrosove kolo?
    2. po zkusenostech s brzdama bych chtel radeji kotouce – jsou u nich

    nejake spec. na co si dat pozor?

    1. kolik toho kolo snese? (na silnicce jsem si po mesici nedelal iluze

    o nejakem silenem terenu,ale pri trose opatrnosti jsem nemel problem ani s kocicima hlavama nebo nadskocenim pred obrubnikem)

    1. co vyjde fin. levneji sestava od vyrobce/nechat si kolo postavit

    nekym odsud?

    Dekuji vsem za jakoukoliv radu.

    0 0
    • Jezevec70  

      Zkusím aspoň částečně odpovědět.

      Pro mě osobně je cyklokroska takový univerzál. Mám dvoje kola, jedny na silnici, druhé do terénu. Takže když dám 23mm pláště, tak to jede skoro jako silnička, když 35mm, tak skoro jako kros s pevnou vidlicí. Do náročnéjšího terénu to moc není, limituje tě pevná vidlice a částečně i převody. Výhoda je, že při ježdění do práce můžeš namontovat blatníky.

      Jezdil jsem jak na silničce, tak na krosu i HT.

      Když jsem poprvé sedl na cyklokrosku, tak mě přišla hodně „nervozní“, krátký a vzpřímený posed. Otočil jsem představec dolů, přehodil podložky nad představec a už to bylo mnohem lepší. Po pár km už mi to ai nepřišlo. Samozřejmě záleží na geometrii toho kterého kola.

      Za asi 15 měsíců to tohle kolo mám jsem na něm najezdil přes 11kkm a ostatní kola už vytáhnu jen občas. Jezdím na něm jak do práce (25km/den), tak různé vyjížďky, i švihy po silnici (klidně i 200+). Posledně i na těžko s brašnama.

      Konkrétní doporučení i typy nechám na ostatních zkušenějších. Ale kotoučovky jsou určitě vhodnější než kantíky. Ty zase tak dobře nebrzdí.

      0 0
      • _INCOGNITO_  

        Dekuji za reakci. Jak to myslis s tim ‚nervoznim posedem‘? Mozna se pletu,ale mel jsem za to,ze ta geometrie na CX neni az tak moc odlisna od silnicky. Ty kotoucovky bych urcite uprednostnoval vic ;-) a pak i NEzavodni ram s navarkama a okama na kosiky. Velikosti ramu si jisty nejsem (na mych 178cm mi prisla i ta Author silnicka kratka,ale velikost uz si nepamatuji)

        0 0
        • borda  

          Kroska bude kratsi s vyssim stredem. Od silnicky je to odlisny dost.

          Velikost, pokud to chces pouzivat skutecne jako krosku, tak o neco mensi, nez ziletku, tedy velmi hrubym odhadem tak 52 C-T.

          Kotouce jednoznacne, kantiky jsou opruz.

          Necekej od toho extra pruchodnost terenem, pevna je limitujici do urcite miry, prevody jsou, pokud nejsi velmi, velmi dobre fyzicky disponovany, limitujici zasadnim zpusobem.

          EDIT: ja to mel pred dvema lety (meridu unevimkolik CX) a nakonec jsem se toho zbavil. Ted me to trosku mrzi, jako takovej zimak a na blbnuti je to fajn. jako jediny kolo bych to nechtel za boha.

          0 0
          • _INCOGNITO_  

            Idealni by bylo si CX nekde zajet – urcite by mi to ukazalo rozdily na predesle jezdene silnicce – ale v Brne nejsem tak dlouho a moc se tu neorientuji.

            1. s kotoucovkama jsem smiteny (a pak se asi budu muset zamyslet nad sirsima

            galuskama – aspon co tu procitam,prijdou mi mene problemove nez plaste s Xdefektama na dusi,ale kdo vi)

            1. Prevody nevim,ale minimalne vepredu bych videl dvoukolecko.
            2. v tom marastu co nazyvaji RSD cestami mi CX prijde asi vhodnejsi nez

            rasovat silnicku

            0 0
            • borda  

              Kantiky brzdi, ale blbe. Samozrejme se tady urcite najde clovek, ktery bude tvrdit, ze spravne serizeny jsou naprosto bozi. Nejsou. Delsi sjezd v lese a mas pocit, ze ti upadnou ruce. na silnici by samozrejme byly ok.

              Galdy nevim. Samozrejme je to odolnejsi, ale v pripade defektu je to o to vetsi oser. me prijdou pro cloveka bez zazemi lepsi plaste. Galdy ale samozrejme nikomu neberu.

              V pripade galusek samozrejme dvoje kola, vozit to po silnici by byl sakra luxus. plaste CX byvaly velmi dobry conti za velmi slusny ceny (kolem 3/4 stovek v kevlaru. Taky Schwalbe RoRo a RaRa se daji sehnat za peknej peniz.

              Dvouprevodnik, kompakt a kazeta 1X-28(7) podle 9/10/11 je naprostej zálad, aby se na tom dalo v terenu vubec nekam doject :-).

              Pokud to chces kvuli rozbitym silnicim a jezdit na tom po silnici predevsim, bude ziletka s 25mm plastema lepsi napad.

              CX kolo je opravdu na prvni nasednuti vratky a kratky jako prase, presne, jak pise kolega vyse. Aby to melo nejakou pruchodnost terenem, doporucovana velikost je mensi nez u ziletky. CX geometrie je navic kratsi.

              Pokud mas moznost, skutecne si to projed, ponevadz by ses mohl velice divit.

              Primarne jsou ta kola urceny na CX, tedy na to, aby se na nich jezdilo hodinu dokola ve srackach uplne na max. Na celodenni vylet ta geometrie uplne neni a taky se nepocita s tim, ze s tim pojedes s kamosem na bikach 100km terenem. jako das to, ale budes na pokraji smrti vycerpanim :-)

              Nezavodni krosky samozrejme tomu „beznejsimu“ uziti jsou do jisty miry uzpusobeny, ale zasadni veci (geo) jsou podobny.

              0 0
      • jecnak  

        Prakticky se da souhlasit, mam ale nekolik ale:

        1. Geometrie jsou u CX kol extremne ruznorode. Od ciste zavodnich stroju, po

        turisticke touring specialy, ktere maji s CX spolecneho jen sirsi plaste a pripadne cantiky ci kotouce. To jestli je pak nervozni a nebo klidne kolo urcuje prave geometrie. U zavodnich CX jedou dve vetve, dve rozdilne skoly. Evropska, kde je CX ram kratky, stred vys a kolo je vice tocive. Je to dano rovinatym profilem evropskych CX a tim, ze je na trati mraky prudkych zatacek. Naopak ve statech se jezdi vic nahoru a dolu a ramy jsou tam delsi, stred niz a celkove je kolo posedem bliz ke klasicke silnicce. Proto kdo ma rad to ci druhe, at se diva po evropskych a nebo zamorskych znackach. Urcite bych se nedrzel dogmatu, ze CX je kratsi a mensi, neni to vzdy pravda.

        1. Pruchodnost terenem je omezena jen na rychlost ve sjezdu v rozbitem

        terenu – objem plastu a vyskou riditek. Jinak mi neprijde mene odolnejsi nez zavodnim XC bike. Na CX normalne skacu, davam mensi dropy. Kratsi vyjezdy davam stejne prudke jako na MTB, pak uz je to o vykonnosti a prevodech, zda clovek zvladne vyslapnout dlouhy prudky kopec. Pokud neni sjezd prilis rozbity, bez potizi ujedu lidem na biku. Rychle polnacky jsou rozdil tridy.

        1. Z CX kola se da udelat bez problemu silnicka, to mam vyzkousene. Omezujici

        je jen vaha, ale ta u spickovych CX kol se velmi blizi slusnym silnickam.

        1. Kotouce jsou na CX a asi i na silnici jasna budoucnost. Vyhody jsou

        zretelne uz po par metrech a ani nizsi vaha kol s canti brzdama to nezachrani.

        0 0
        • _INCOGNITO_  

          Ahoj,mohl bys mi postnout nejake zahranicni znacky bez zkracovaneho ramu?

          Dnes jsem byl v cykloprodejne mrknout na Giant a skoro jsem nestihl polknout slinu (125000,–) :-D ale slo o silnicku ne o CX.

          0 0
        • Mig_all  

          zámořské značky je myšleno jako US? tzn. Spešl, Canon, Trek?

          0 0
          • jecnak  

            Treba ten Crocket v mem profilu ma dost silnicni geo. Spesl by taky sel. Na vyber by u nej bylo pro me ze dvou velikosti, podle toho jak by clovek chtel hrave kolo. Chce to si to zkusit a nebo mit hodne dobrou predstavu o tom co chci.

            0 0
            • _INCOGNITO_  

              Co je to Spesl? Jinak jsem se s pozadavky rozepsal snad dost (?) kotoucove brzdy, dva prevodove kotouce vpredu, a na galuskach uz prilis netrvam – cena vs. uzitne vlastnosti v porovnani s plastema jsou na me zatim vic nez predrazene.

              0 0
            • gemini  

              Na jakou výšku postavy máš nastavenýho toho Crocketta? Uvažuju o něm ( ještě se mi líbí Kona Jake a Focus Mares, ale ten je nedostupnej ) a nejsem si jistej velikostí – mám ± 193 cm a 61 se mi zdá dost dlouhá, ale zase nevím, jak by vyšla sedlovka a výška řídítek kvůli nižší hlavě ( zase nechci 6 cm komín:-)

              A s kotoučema spokojenost?

              0 0
              • jecnak  

                Mam 189 a delsi nohy a ruce. Origo sedlovka by stacila tak tak, ale stejne jsem chtel karbon, takze jsem vzal rovnou 400ku. Hlavova trubka je u Crocketta hodne vysoka, takze i bez podlozek jsou riditka celkem vysoko. S kotoucema maximalni spokojenost, jen do bahna a deste to bude chtit metalicke desky, protoze chvilku trva, nez se brzdy chyti. Proti Vckum ale porad pohoda.

                Obavam se ale, ze stejne v 58ce Crocket neni a minimalne nekdy do konce podzima nebude, protoze ta moje sla jako posledni kus ze statu. Uvazoval jsem i o samotnem ramu – sade, ale dostupnost oficialni cestou pro EU nebyla, respektive se nevedelo kdy vubec by ram byl. To je ale stejne i u ostatnich znacek. Over si, jestli jejich CX kola jsou vubec dostupna.

                0 0
          • _INCOGNITO_  

            Nasel jsem sice amiky,ale ram je v hliniku.. je to bohuzel cenove prijatelnejsi nez par linku za dvojnasobek.Mam se hliniku bat nebo to uz dnes neni takova mekota jako kdysi? :http://www.giant-bicycles.com/…16442/70249/

            0 0
            • nooski  

              Kdysi je kdy?

              0 0
            • jecnak  

              Mekota? Kdy kdysi? Tezko soudit co jsi kdy jezdil, ale slusny duralovy ram je na tom stejne jako karbon v tuhosti, muze byt i pohodlnejsi, muze byt i lehci, muze byt tezsi. Giant urcite nebude spatny, ba naopak.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.