• onedack

    Zdravím,

    Doporučil by někdo kvalitní cyklocomputer v cenové relaci třeba do 2500, 3000?

    Rád bych aby uměl nejen základní parametry jako rychlost, čas, ujetá dráha atd. ale i kadenci (snímač třeba na kliky vůči rámu?) a zároveň i tepovku (hrudní pás). Navigaci nepotřebuji.

    Děkuji za vaše rady a zkušenosti

    0 0
    • Alojs01  

      Pokud to mas takhle, poridil bych obycejnou sigmu tachometr a obycejnou sigmu tepak.

      Kadenci nepotrebujes, parkrat si takovou, jakou potrebujes zmeris a pak uz to odhadnes vcelku presne.

      Porizovaci cena do 1500,– . Na bazaru jeste min.

      0 0
    • adam1  

      Já vím že to je víc jak 3k ,ale jdi do garminu např.830 je to dobrá investice a napojíš na to vlastně cokoli .

      0 4
    • virtualcop  

      Pořiď si nějaký ANT+ cyklopočítač – připojíš čidla kadence, rychlosti, HR, u některých typů a i waťák a to přes ANT+ protokol = za čas, když zjistíš, že bys chtěl používat i GPS počítač (kvůli sledování trasy, záznamu, navigaci, či jiným pokročilým funkcím), tak už máš nakoupená čidla.

      Obyčejné cyklotachometry maj většinou svůj proprietální protokol pro připojení čidel, takže je nemůžeš použít u ničehoho jiného. Zatímco ANT+ HR pásy, kadenci, rychlost, waťáky… ano.

      1 0
    • Daf  

      Nabízí se i možnost koupit jen potřebná čidla kompatibilní s mobilním telefonem a příslušnou aplikací.

      0 0
    • d69  

      Připoijím dotaz sem:

      nějaký tip na cyklocomputer (bez navigace) bezdrát co je odolný proti rušení (přední světlo na řidítkách,mobil) ?

      Existuje vůbec takový ?

      0 0
      • virtualcop  

        Jo, všechny, které mají čidla přes ANT+ protokol – psal jsem nahoře + další výhody.

        Mám jako kontrolní Bontrager Node 1.1, všechna čidla na ANT+ (HR, wattmetr, rychlost, kadence) – tohle všechno umí připojit a zobrazit, plus samozřejmě klasicky všechny veličiny času, vzdálenosti a i průměrné či celkové hodnoty z nich. Když nejedu s GPS počítačem, furt mám přehled ze všech čidel. K tomu výhody ANT+ – čidla jdou spárovat s mnoha dalšími počítači (po jednom spárování se prostě automaticky připojí), nevypadávají, přenos není rušen ani světlama s PWM, ani stožáry s vysokým napětím – prostě ničím obvyklým (kde analogové i „digitální“ senzory jiných počítačů mohou mít problém).

        Další výhoda je kompatibilita v podstatě jakýchkoliv čidel ANT+ (HR, rychlost, kadence, případně i wattmetr) – můžeš koupit za pár korun čínské, můžeš koupit „značkové“ od Garminu, Sigmy, Lezyne… – vše bude fungovat.

        Jediná nevýhoda je, že tyhle počítače jsou trošku dražší a potřebná čidla musíš kupovat samostatně (obvykle nejsou v ceně počítače)

        0 0
        • d69  

          Díky – nějaký konkrétní tip na cenově rozumný comp + čidlo?

          0 0
          • virtualcop  

            Nevím, co to je rozumně :)

            Tady je je Node 1.1 (ten samej mám) za 850,– (běžně i jako starší model stál přes 1500,–).

            Jen k tomu musíš připočíst patřičná čidla, která potřebuješ (minimum je rychlostní čidlo, aby to jako počítač fungovalo).

            Ty jsou na Ali někde od řádově stovky, tady v ČR tak od 300,–

            Nicméně koukal jsem i na to, že se daj koupit za podobnou cenu nějaké „číny“, rovněž na ANT+, kde je výhoda velkého displeje, kde máš možnost vícero údajů při jízdě.

            A v kategorii kolem 1500,– a vejš pomalu začínají obyčejný GPS počítače, který samozřejmě dívaj navíc i záznam trasy, případně funkce, které se od GPS odvíjejí, ale zase už je to GPS počítač, který musíš po relativně pár hodinách dobíjet. Ten Node je myslím na jednu CR2032 a vydrží mi v pohodě minimálně půl roku.

            0 0
            • d69  

              Díky za odpověď- jen poslední dotaz -pokud pořídím ten Node tak (jestli to chápu správně) můžu bez obav koupit jakékoli ANT+ čidlo jakékoli značky a bude to fungovat(nebo musí splńovat nějaké parametry=být nějak kompatibilní)?

              0 0
              • milan.v  

                Ten protokol je tu právě proto, aby byl kompatibilní…

                0 0
              • virtualcop  

                Pokud to čidlo je ANT+ (je to typ komunikačního protokolu), čidlo má tuhle certifikaci a je z kategorie těch, které Node umí (tedy rychlost, kadence, HR pás či portování z hodinek), tak to bude fungovat. U wattmetru je to trochu složitější, protože jsou nábojové, pak na klikách jednostranné, oboustranné a v rámci toho protokolu umí ještě další funkce, ale základní údaj o výkonu umí též.

                Prostě k tomuhle počítači jakékoliv jednoduché čidlo takto označené. Já mám odzkoušené: Garmin Speed a Cadence senzory (ta první verze bez magnetů), pak starší kombinovaný magnetický GSC 10, Lezyn ANT+ speed senzor a čínské verze Magene 200 a 210. Rovněž vysílání HR z hodinek Garmin funguje, pásů mám taky víc, taky fungují.

                Jedinou trochu nevýhodou je, že pro rychlost, kadenci, HR a výkon můžeš spárovat vždy jen jedno konkrétní čidlo, se kterým to pak funguje, zatímco u chytřejších GPS počítačů můžeš těch čidel mít zároveň napárovaných i několik a počítač si po spuštění najde to aktivní a pracuje s ním automaticky.

                Takže pokud bys ten Node používal na více kolech (přehazoval si jej), tak musíš vždy přepárovat na ta konkrétní čidla z konkrétního kola.

                0 0
    • TomCZ46  

      Sigma ROX 4.0 nebo 11.1.

      Umí senzor rychlosti, kadence a tepovky zároveň, mají také GPS a umí i navigaci skrz slepou mapu nebo příkazy.

      Já mám Sigmu ROX 4.0.

      Doporučuji koupit „Sigma Rox 4.0 HR SET“ a k němu „Snímač Sigma R2 DUO COMBO“.

      Ty setové senzory rychlosti a kadence ze setu „Sigma Rox 4.0 Sensor set“ nejsou nic moc. Hlavně rychlost dost hapruje a odezva je dost pomalá.

      0 0
    • Eseker  

      Ahoj, připojím se zde k debatě, přemýšlím o sigmě rox 4 nebo 11. Chtěl bych aby to umělo navigovat tak, že vytvořím mapu v mobilu v mapy.cz udělám gpx soubor a ten odešlu přímo do té sigmy a bez toho aniž bych musel být propojený s mobilem cestou mě to bude navigovat… Funguje to takhle? A u jakého typu? (pouze rox 11?)

      0 0
      • enjoy  

        Funguje to takhle i u rox 4.0. Otázka je, jak moc ti ta navigace takhle bude stačit.

        Osobně to vozím tak, že mám roxe 4.0 s tou jakože navigací a k tomu si pustím nahlas v kapse klasickou navigaci z mapy.cz.

        Navigace v roxu 4.0 je ok, ale na složitějších místech jsi v pr…

        0 0
      • adam1  

        Řešil bych to garminem :))

        0 0
        • virtualcop  

          Garminem na dobrou navigaci? :) To až řadama x/xx40, Explore 2, nebo raději úplně jiným počítačem… :)

          Jenže to je cca. 6k+ a více… :(

          0 0
          • Jezevec70  

            Jaká je, podle tebe, nejlepší navigace na kolo v současné době?

            Posledně mě dostal Garmin (530), když mi hlásil nebezpečnou zatáčku doleva, ale podle navigace jsem měl odbočovat doprava. :-)

            0 1
            • virtualcop  

              V tomhle threadu (kde předpokládám zakladatel chtěl radu s nějakým trošku lepším klasickým cyklopočítačem) je to asi overkill nějak více řešit – ale budiž :)

              Moje pořadí na kvalitu navigace jsou:

              Android telefon (dedikovanej a ideálně pro to uzpůsobenej – nějaká lepší obrněná čína s baterkou 5000mAh+), hodně kvalitní pouzdro a držák a příslušná aplikace (Osmand, Locus, mapy.cz…) lepší to bejt nemůže, ale… je to telefon, takže to samozřejmě nese problémy, pokud jej někdo chce používat i jako cyklopočítač a zaznamenávat souběžně s navigací i údaje o HR, kadenci, výkonu a dalších metrikách. Jde i to, ale čidla musí být BT, nebo musí mít telefon funkční a softwarově podporovaný ANT+ a samozřejmě to nebude nikdy ideální v kombinaci vidět navigaci + jízdní údaje + třeba radar.

              V klasických cyklopočítačích jsem spokojen s Karoo 2 (navigace je podle mého gusta, podobná právě těm Androidím/jableč­ným, hodně rychlé a logické přepočítání trasy – vrátí mne to co nejbližší „objížďkou“, nebo přepočítá objízdnou trasu tak, aby byly co nejvíc zachovány parametry povrchu, délky a času cesty.

              Což při dojíždění a navigaci chci. Nutno dodat, že jezdím v Praze a okolí, takže nemám reálný feedback, jak jsou kvalitně pokryty nějaké cestičky a pěšinky někde v „Horní Dolní“ (bez urážky Horní Dolní a jejich obyvatel). A pro mnohé další překážka – menu počítače je jen v angličtině nebo španělštině (česky není a asi nikdy nebude).

              Když si jedu na výlet a je mi relativně jedno kudy pojedu, nebo naopak chci bezpodmínečně zachovat nějaké průjezdní body, dá se to nastavit a funguje to oboje. Tohle Garmin úplně moc neumí ani v těch nových čtyřicítkových řadách ani u Explore 2 (respektive jsou trasy či místa, kde to po přepočtení nové trasy (kvůli třeba nějaké objížďce) nefunguje tak snadno a lehce, jako třeba u Karoo. Zarytí Garmiňáci mne určitě s radostí anonymně opalečkují, že to není pravda :)

              Zase Garmin má funkční ekosystém Connect (když máš hodinky a nebo další jejich hračky), Edge maj v posledních řadách v podstatě trojnásobné výdrže na baterku (ve srovnání s Karro2), jejich metriky taky spousta lidí používá…

              Pak tu jsou celkem novinky třeba od Brytonu jako S800, tam jako počítač i navigace to funguje dle všeho taky dobře, ale zase to trošku hapruje na softwaru a jeho chybách – v češtině po posledním firmwaru to prej nehlásí pokyny k odbočení, stále jsou tam občasně nějaké problémy při synchronizaci atd. Prostě není to úplně dodělané a kdo ví, zda to někdy úplně bezchybně bude. Respektive zda nebude dřív nějakej novější model…

              Moc více hráčů na trhu, kde bych si je dovolil nazvat navigačními počítači nějak není – Wahoo má stále myslím všechny modely nedotykové a ta možnost navigace mi tam připadá tak jako přidaná možnost – asi bych na tom úplně nechtěl denně jezdit podle navigace v oblasti, kterou neznám.

              Sigma (ROX 12.1) je furt takovej sice použitelnej přístroj, ale Garmin i Karoo jsou funkčně jinde – GP Lama o ní řekl, že kdyby vyšla v roce 2020 tak OK, takhle má Garmin i Karoo vcelku ve všem dost náskok.

              Pak je tu pár čínskejch navi počítačů, ale tam fakt nevím, zda bych je riskoval – zvlášť, když nejsou o nějak moc levnější, než nějaké Garminy či Karoo v nějakých cenových akcích.

              0 2
              • MavasH  

                Aktuální Wahoočka už maj navigaci v poho (s automatickou změnou routy při opuštění trasy) – resp. já si vždy trasu naklikám na Stravě (trasa se do wahoo přenese automaticky), takže předem plus mínus vím, kam jedu a tím pádem se na navi spolíhám jen tam, kde to vůbec neznám. Bolt2 se dá v akci sehnat kolem 5k Kč.

                0 0
                • virtualcop  

                  Já Wahoo nijak nekritizuju v rámci použití jako cyklopočítače.

                  Respektive je to počítač s přidanou funkcí mapové navigace. A může to někomu na občasnou navigaci vyhovovat – to taky nezpochybňuju.

                  Ale pokud bych si měl koupit cyklopočítač s navigací primárně na ní, tak asi volím něco jiného.

                  Třeba to Karoo 2 jsem teď viděl za 4800,– Rozdíl kvality a funkčnosti navigace je při stejné ceně propastný.

                  Čím třeba Bolt2 rozhodně nějak nehaním nebo nepodceňuji. Sám furt opakuji, že pokud bych chtěl cyklopočítač pro systematický a častý trénink, jednoznačně volím Garmin 840 nebo 1040 (výdrž, metriky, ovládání, nastavení…)

                  Pokud chci cyklopočítač primárně pro navigaci (a bude to hlavní parametr výběru), je prostě Karoo dál. Těžko se to „důkazuje“, pokud si někdo nezkusil projet nějaké trasy s navigací na Karoo, Garminu, nebo něčem jiném. Tam se ten rozdíl opravdu pozná rychle.

                  0 0
              • Jezevec70  

                Díky za vyčerpávají odpověď. :-)

                0 0
              • skaj  

                Misto Garmina 520 mam ted par mesicu Wahoo Bolt2 a navigaci ma pro me Wahoo lepsi. Ale naviguju se jen po silnicich po predem pripravene trase (takze zadne dodavani bodu za jizdy apod.), v terenu nemuzu slouzit.

                0 0
                • virtualcop  

                  Proti E520 (která má jen navigaci po „čáře“ a mapové čtverce tam musíš celkem složitě a stále nově nahrávat), je samozřejmě Bolt2 s routovatelnou navigací úplně jinde. Když si pak půjčíš třeba to Karoo a zjistíš, jak naviguje, tak je to zase rozdíl o parník, spíš o dva… Tak to prostě je :)

                  0 0
                  • skaj  

                    Sorry, prepis, mel jsem 530. Ale to je asi jedno – Karoo ti verim, sam jsem po nem koukal a vybral jako ideal kandidata. Az na cenu – 10 za komp nedam. Kdyby stal pulku, koupim misto Bolta prave Karoo.

                    Stejne, kdykoliv jde do uzkych, tak vsichni kolem (Karoo, 1040/1030) sahnou do kapsy pro Mapy.cz a s tema se poradi kudy dal:)

                    2 0
                    • virtualcop  

                      Na férovku – s Karoo jsem při navigaci vyndal telefon s mapama fakt jen několikrát a nebylo to primárně proto, že bych nevěděl, kam jet dál, ale proto, abych se podíval třeba na nějaké občerstvení, či něco v okolí, co se samozřejmě na velkém telefonu s online mapama hledá daleko lépe. Taky opakuju, že jezdím po Praze a okolí řádově do 50km kolem, takže mapové podklady jsou asi hodně slušné a všechny cesty a cestičky celkem dobře zanesené do map. Ale opravdu je to pro mne první počítač, kde nemám potřebu, či spíše vůbec nemusím někde zastavovat a překontrolovávat na telefonu, zda jedu správně. A to musím do navigace čumět celkem často, protože mám silný orientační nesmysl – netrefím bez navigace pomalu ani na Václavák… :)

                      Ale ono se to fakt špatně vyvětluje, dokud si to někdo sám nevyzkouší – Garmin mne taky nějak k cíli dovede, ty čtyřicítky už asi daleko lépe, nicméně celkově ten pocit z navigace je pro mne furt u Karoo prostě daleko přirozenější a takovej „blbuvzdornej“ (což potřebuju).

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.