potřeboval bych radu jak mám správně umístit Cyklocomputer na kolo rozměr 26" 2,0 kam na drát?
potřeboval bych radu jak mám správně umístit Cyklocomputer na kolo rozměr 26" 2,0 kam na drát?
tak aby ti snimac pobral magnet.
Maximální vzdálenost mezi magnetem a snímačem by měla být 0.5 cm. Je to až kousek od náboje
zapomněl jsem dopsat maximálně :) ale sám tam mám asi 2 mm. Nejlepší je mít co co nejblíž,ale zase ne tak aby to o sebe bouchalo no… :)
tak když nic, tak asi blíž ne, ale ne tak, aby to o sebe bouchalo, .....dobrá rada nad zlato:)
myslel jsem kam ho umístit na drat kolik cm od ráfku?
To je úplně jedno jak daleko od ráfku,nastavíš jen správný obvod kola a je to
To máš úplně jedno. Ať už bude tachometr blíž náboji nebo naopak blíž ráfku, vždycky čidlo „uběhne“ kolem snímače stejný počet otáček ;-). Hlavní je správně nastavit obvod kola.
když to jde, volím zlatou střední cestu :-) Ale zas tak moc na výběr není, ono se totiž musí volit místo, kde máš vhodně širokou mezeru mezi špajchnou a nohou vidle. S úzkým snímačem se musí víc ke středu, se širokým zase blíž k ráfku. Dopuručuju si před definitvním umístěním ověřit, jestli snímač spíná nejspolehlivěji pokud je magnetka proti značce na něm. Mě třeba snímač nejcitlivějc reaguje, když dám magnetku až naproti špičce snímače.
Jen pozor at to nedas moc blizko k nabe, tachometr by ukazoval moc:)
jako fór dobrý
označ si drát u ráfku pak u prostřed a pak u náboje a otoč kolem , zjistíš , že se to kolo točí pořád stejně tak je jedno kam to dáš , jem musíš dodržet mezeru magnet – snímáč max 5 mm
Tak asi záleží jak to počítá, když nastavim na tachometru obvod 2205(mm) na 37–622 rafku s pneu 28×1 3/8 × 1 5/8 tak to znamená že když magnet umisteny na dratu u ráfku oběhne těch 2205 za dejme tomu 1s a umístěny skoro u náboje za 0,7s což pak může znamenat rozdíl na otočce kola rozdíl 400mm . Takže pak na 1000 otáček což je 22km máme rozdíl 4km při měření a to jen na poloze magnetu na(špici) , tak já volím dát na střed špice a je to zlata střední cesta.
Zkus se zamyslet hlavou..
Super prace! Jen tak dal.
Co to meleš??
A teď si vem, jakej rozdíl by to dělalo na kole Pepy Zimovčáka…
Kup si GPS cyklopočítač a nemusíš to řešit, ten Ti odpustí, že jsi ve škole občas chyběl.
A po hodině jízdy bude mít střed o 30 otáček víc, dráty budou popraskané a jezdec mrtvý. Proto je lepší tam magnet nedávat. Důkaz je v každém filmu, kde se kola aut při jízdě dopředu točí dozadu.
Zajdi za svým fyzikářem ze základky, ať vrátí výplatu za roky kdy Tě učil.
To jsi po flámu a nebo si se bacil do hlavy? Tohle snad není ani možný
Děláš si prdel, viď :D
Super vlákno. Jen přemýšlím, jestli jsou někteří opravdu takhle technicky zdatní nebo je to nějaká provokace.
Matematiku zvládá na jedničku, když dokázal rychlost spočítat pro různé průměry, ale myslím, že v 6. třídě propadl z fyziky :-)
…jinak by věděl, že to musí snímat až na obvodu kola, jinak to nikdy nemůže být přesně:-) jen nevím jak to nalepí přímo na plášť:-)
Tak tam se to přece nelepí, ale šije horkou jehlou.
Tak asi záleží jak to počítá, když nastavim na tachometru obvod 2205(mm) na 37–622 rafku s pneu 28×1 3/8 × 1 5/8 tak to znamená že když magnet umisteny na dratu u ráfku oběhne těch 2205 za dejme tomu 1s a umístěny skoro u náboje za 0,7s což pak může znamenat rozdíl na otočce kola rozdíl 400mm . Takže pak na 1000 otáček což je 22km máme rozdíl 4km při měření a to jen na poloze magnetu na(špici) , tak já volím dát na střed špice a je to zlata střední cesta.
Zacina to byt trapne, jednou stacilo.
No jo Slavicin tam zacina hranice tarahunskej zeme. Tos tomu uz zacinam rozumet :-))
Reakce byla na toho barana vejs.
Předpokládám, že je to jen provokace, ale kdyby náhodou nebyla:
Magnetu (i snímači) je úplně jedno kde se na poloměru kola nachází a je to jedno i computeru. Magnet (símač) totiž nic něměří, ale pouze signalizuje otáčky kola – tedy průchod magnetu kolem snímače. Až computer teprve přiřadí každé otáčce (interval mezi dvěmi sepnutími snímače) vzdálenost-obvod pláště, který byl zadán do paměti computeru. A protože střed kola je pevně spojený s ráfkem, tak každý bod na poloměru kola má stejnou úhlovou rychlost. Rozdílná je pouze obvodová rychlost, která je samozřejmě na poloměru závislá, ale ta nehraje roli.
Řekni, že si z nás utahuješ! Prosím, prosím, smutně koukám.
Škoda, že jsme ho tu myšlenku nenechali rozpracovat trochu více. Třeba bychom byli svědky nějakého přelomového fyzikálního objevu. ;)
Možná má mezi nábojem a ráfkem dvě obruče spojené třecí spojkou, kdy jedna špice je od náboje ke spodní obruči a druhá špice od horní obruče k ráfku. :-)))))
Tak samozřejmě že jsem to psal jiným pohledem…většinou to tak vidí člověk co neví jak bikepočítadlo funguje,taky jsem to psal na střed špice a není co řešit ;). Jinak osobně dávám čidlo s magnetem co nejvíš kvůli dosahu(u bezdratu). Také jsem před léty nevěděl jak tachometr funguje…lidi to kolikrát ani nenajdou. Jo a dávám taky na levou stranu.
A to ještě zvládá jen tak mimochodem pohyb v ČASOprostoru.
12 let žádný problém.
Asi už to původního tazatele vůbec nezajímá, nebo to už dávno vyřešil s nějakým jiným převtěleným Einsteinem.
Hlavní je dát si cyklopoč na řítítka vpravo, aby bylo možné ho ovládat pravou rukou…
Prosím, prosím, kde je nejbližší strom?
Mám totiž počitadlo na představci :-(
to pak ale světlo musí jít doleva.
O k*rwa! Past vedle pasti!
Já ho mám přidělaný (přilepený) na světle.
A co když jsem levák? Ikdyž umístění se tu teď neřeší že?