Jé co ještě zparodují.
cyklojízdy jsou zlo… zajimalo by me kolik z tech levičáku co se tam vysíraj jezdi pravidelne po Praze na kole?
A mne by zajímalo, kolik z lidí, co pravidelně jezdí po Praze na kole, se vyzíraj na zyklojízdách… Oboje by asi byla docela zajímavá, možná přímo šokující, statistika…
Soudruh Hitler řekl velmi trefně: buď to zašpuntujem až po exit Říčany anebo přijdeme o dotace… :)
Me by zajimalo kolik tech pravicaku co se vysiraji tady na bike foru jezdi pravidelne na kole kdekoliv nejenom v Praze?
počítá se olomouc?
po městě toho najezdím celkem dost :)
akorát mi není jasné, co tím dotazem sleduješ
Píše kdekoliv… ;-)
já
ja taky
oslava cyklistiky vypada uplna jinak. Praha proste neni na jezdeni na kole delana, ja tady taky na kole nejezdim, jezdim autem nebo tramvaji. Kolo si nechavam mimo Prahu. Vsechny ty zapadoevropsky idealy jsou k nicemu, pac tady je to vsechno z kopce do kopce. Jezdi se v Holandsku, v Nemecku, v Pardubicich, v Budejcich, vsechno jsou mesta na rovine a idealni. Jezdi snad vetsina lidi na kole po Liberci misto mhd a auta? Nejezdi, protoze jsou tam kopce jako krava, tam se pak jezdi odpoledne sportovne, na vykon a pro radost z pohybu, ale ne na city kolech do prace…
Praha na kole je v pohodě, jen si to musíš vyřešit v hlavě.
Největší problémy jsou tak akorát v dress code a hygieně – ne každej může přijít do práce poté, co slezl z kola.
Potom samozřejmě často řešíš, kde to kolo nechat, protože to jak se v Praze krade je fakt odpuzující. V tom jsem zahájil malou osobní kampaň za kolo sebou, takže ho tahám všude – do obchodů, do banky … a až na občasné prndání v bance zatím nikdo výrazně neprotestoval. A kromě toho, ty seš klient a měli by tě respektovat.
O kopcích to fakt není.
ja vim, ze to o kopcich neni, ale ty kopce navazujou na tu hygienu, pac ja se dycky spotim jako krava a predstava, ze bych se v praci soukal do nejakyho business obleceni a pak se dalsi 2 hodiny potil me desi. Navic by se mi moc nechtelo nechavat kolo bez dohledu, i pod zamkem.
Kdyz jsem vezl kolo po vrsovicky na servis vidle, tak ikdyz je tam pruh pro cyklisty, tak mi to prislo docela nebezpecny mezi auty, to uz se citim lip, kdyz to valim z Jestedu mezi stromy dolu z kopce…
Co máš za banku, že do ní musíš osobně nějak pravidelně chodit? Tedy, jestli v ní nepracuješ :-)))
nedávno jsem řešil převody účtů, na to navázené vydávání platebních karet, s tím se sešla obnova starších platebních karet – což jinak než osobně neuděláš. Navíc karty přicházely postupně díky různým lhůtám. Neptej se mne proč. A související administrativu zprasili tak, že to bylo na 4 návštěvy ve dvou měsících, během kterých jeden supervýkonný bankovní úředník napravoval chyby svých kolegů. Takže ČSOB můžu jedině doporučit, je banda kokotů za přepážkama.
Ja tam chodim pravidelne vkladat penize ;)
známý výmluvy mastňáka :-P
Cyklojízdy jsou zlo, akorát naserou XY lidí a situaci cyklisté vs. řidiči akorát zhorší ne zlepší. Já jako cyklista i řidič jsem proti těmto protestním akcím. Oslavy a propagace cyklistiky by měla vypdat jinak. Nechápu jak někdo může takhle zhovadilou akci povolit. Praha má na svoji polohu cyklostezek dostatek, problém je, že jedni svalují vinu na druhé, protože ani řidiči ani cyklisté se v mnoha případech neumí k sobě chovat v této zemi slušně.
Docela bych řekl, že cyklojízdy hodně rozvoji cyklodopravy v Praze pomáhají. S jejich metodami můžeš nesouhlasit, nemůžeš však popřít, že jsou vidět a že jsou účinné, protože se díky nim problémem cyklodopravy vůbec někdo na magistrátu zajímá. Kdyby psali otevřené dopisy a podepisovali petice, asi tušíš sám, co by se stalo.. Prostě je doba taková, že co si nevyřveš a nevydupeš, to nemáš. Jsem tedy spokojen s tím, co cyklojízdy přinášejí, myslím, že to, že párkrát za rok se projedou po magistrále a navíc to nahlásí týdny dopředu ničemu nevadí – řidiči prostě můžou jet jindy nebo později. Nikdy se jich však osobně nezůčastním – hlavně kvůli tý odredovaný levičácký pakáži, co se na ně lepí…
A mimochodem – byl jsi někdy v Praze na kole? Já jen že si myslíš, že Praha má cyklostezek dostatek, to mne dost pobavilo :-DDD
Přesně tak, nesouhlasím s těmito ubohými hulákacími metodami.
Cyklostezek – rozuměj vyasfaltovaných cest je dostatek na to aby jsi se dostal mimo Prahu a tam si zajezdil. Na přesun stačí.
až tak abys nikde nemusel vjíždět do protisměru, nebo na chodník, či dělat kilometrový okliky? Ale notak… :)
Ledabysis za tím přesunem představoval metro :-D
idealní to není to asi vnimaji všichni, ale dosahnout toho nejakym natlakem je hovadina pani z automatu si asi myslí že mestsky rozpočet podojí cyklojízdou… to že se počet cyklistu v Praze zveda na magistratu ví i bez cyklojízdy
Jinak než nátlakem se toho nedosáhne…
běžte do hajzlu i s nátlakem. jsou i jiné metody, než nasírat lidi
Tak navrhni lepší metodu, jak k tomu pražský magistrát dotáhnout jinak, než nátlakem (který zabírá jen částečně).
nasirani lidi je fajn ;-), ale nemelo by byt cileno na nevinne – optimalni by bylo ****** odbor dopravy hl.m.Phy a dalsi zainteresovane instituce
Přesně tak.
Docela vtipný, jen ten koment s Gerdou nedává smysl. Pobavil jsem se a už se těším, až zase po Praze vyrazím na kole:)
A jestli si defens myslí, že tím, že se v Praze nějak výrazně změní dopravní situace kvůli cyklistům, zúžením magistrály a podobně, tak ne – Praha bude stále stenjně ucpaná, protože počet řidičů je úměrný době čekání.
Tak prostě velký města a jejich centra především jsou ucpaný, protože v nich bydlí hodně lidí, kteří se pořád chtějí někam přesunovat, něco někam převážet, jen tak zevlovat a další deseti a vícetisíce to jezdí přes půl zeměkoule očumovat. Kdyby měla magistrála 2× tolik pruhů, zase by byla ucpaná, kdyby ji zrušili, řidiči si najdou jiné cestičky a bude to ucpané jinde a budou nadávat jiní..
Přes Berlín, Paříž nebo Londýn (tam se dokonce za vjezd do širšího centra – asi velikosti Prahy platí) nevede jim tam přes hlavní náměstí magistrála, mají kompletní okruh nebo i několik a stejně jsou taky od rána do noci ucpaný.
http://www.metro.cz/…se-deje.aspx?…
Chtěl bych poděkovat automatům za opravdu vhodné propagování cyklistiky. Pokud už to tu někde je tak sorry.
Rozhodně má kvalitní blembák.
tohle je maximalni kokotismus a par lidi timhle videem uz znacne nasrali
taky mi přijde zbytečny davat na web navod jak se na kole ve mestě nechovat .. občas vidím par zevláku co jezdí na kole jeansech a nejaky pravidla silničního provozu jsou jim buřt o helmě ani nemluvím :(
Tak je sejmi, ne?
kdyz ne on, tak zichr nekdo jiny :-D
Neblázni nebo to udělá.
Klávesnicí…
zkus napsat neco k tématu pokud neco mas … tohle je dost trapny :(
Ano, jeden z příkladných cyklodebilů-prudičů, bez helmy, bez blikačky, prostředkem pruhu, jednosměrkou, ***** na chodce na přechodu a tokovídle vocasi budou kázat o toleranci…
no jo, auto*mat v celé své kráse
co mu nakazuje nosit helmu? co mu nakazuje mit za bileho dne blikacku? za celou dobu nikoho nijak neohrozil ani neomezil, snad krom chodcu, kteri nebyli a sami nemohli videt skrz auto zaparkovany hned vedle prechodu. ;-)
zdravej rozum a pud sebezáchovy ten ale nekterejm cyklistům chybí… nekolikrát jsem videl rodič veze svoje dítě na kole bez helmy za šera bez světla :(
precti si, na co odpovidas ;-)
Mit helmu mu nic nenarizuje (sam jezdim bez ni), ale pokud toci nejaky oficialni video za spolek propagujici bezpecne jezdeni po meste, tak by ji mit mohl… Blikacka (nebo svetlo) je povinna za nepriznivych svetelnych podminek – a ja teda nikdy nespoleham na to, ze kdyz vyjedu za bileho dne tak se za bileho dne i vratim, navic kvalitni blikacka je poradne videt i za dne a urcite je to dalsi vec ktera cyklistovi pohybujicimu se ve meste prida na viditelnosti… Ale vicemene je mi to sumak, kazdeho vec.
vidis, ze jen hledas chyby, kde zadne nejsou ;-)
vice mene ano, ale s tou prilbou ma pravdu
co tam mate vsichni s tim prechodem?
to jako mam bejt jasnovidec nebo zastavovat preventivne u kazdy zebry, jestli nahodu nehodla zpoza nepredpisove zaparkovanyho auta nejekej zakernej chodec vyskocit rovnou me pod kolo?
imho to řeší lidi, kteří v životě na kole neujeli po Praze nebo jiném městě ani metr, jinak by z nich nepadaly takové kraviny..
A hlavně ti co nejeli ani autem…
imho dost trapný..
Nehodnotím obsah, jenom mě pobavilo, že to mám na liště vedle sebe ;)
Myslím že s pánem se dá z větší části souhlasit
A dneska, dneska jim přeju takovej slejvák, co je hromadně spláchne do Vltavy.
:)
myslím že se to i povede teda jen ten slejvák
Zúčastnil jsem se – už nikdy víc.
jakpak to? Vcera jsi se jeste tesil, ze to bude vyhroceny.
Asi už sem si moc zvykl závodit s tramvajema, tohle šnečí tempo v dešti mě úplně znechutilo.
Ono to asi vyhrocený někde bylo :-/
Hrabosh (ten ležící spící) je osoba pověstná svým konfrontačním stylem jednání a chování, je to cyklofanatik z Auto*matu, docela si dovedu představit, co tomu (ze strany H.) předcházelo. Holt asi tak dlouho provokoval (řidiče), až se nějaký vyprovokovat opravdu nechal a jednu mu natáhl…
Tímto pochopitelně neříkám, že takové jednání (úder pěstí) schvaluji, ale když někdo provokuje „hada bosou nohou“, tak se pak nemůže divit, že ho kousne… Jak se do lesa volá…až se ucho utrhne.
a mame mucednika.
spíš pořádnyho magora :))))
Potesilo, dobre mu tak.
+1
Proč? Dostal jsi taky „tečku“, jako Hrabosh? :-))
podrobnosti? :-D
U Bulhara dostal od „bulhara“…
Na křižovatce Bulhar… Bylo vidět, že některým řidičům v nich už došla trpělivost a jdou si vše vyříkat s autory celé situace. Několik z nich už stálo před policisty a diskutovalo s nimi a s projíždějícími cyklisty… Někteří další se rozhodli vzít spravedlnost do svých rukou. Po ostré výměně názorů padla rána a jeden účastník pelotonu šel k zemi. Autor úderu zjevně věděl, kam se trefit, jeho postava napovídala, že s boxem nějakou zkušenost má. V žargonu se mimochodem tenhle typ rány docela přiléhavě označuje jako „tečka“…
Zdroj: http://www.nakole.cz/…renalin.html odstavec „Cyklojízda na vlastní kůži“
Pana Hraboše neznám, ale dokážu si docela představit, že to dopadlo tak jak potřeboval.
me by jenom zajimalo jestli ty nervozni ridici taky vyskakujou z aut a chodej dat do drzky nejakymu pitomcovi v plechovce kterej to nakouri do auta pred sebou a tim blokne jeden jizdni pruh min na 4 hodiny protoze je to firemni auto a musi cekat na policajty i kdyz se vlastne nic nestalo. V tomhle pripade kdy jsem diky nim bloklej rano v buse mam skutecne chut jim dat par facek. To ze je magistrala dvakrat do roka blokla planovane cyklistama me fakt nevadi a priste se k nim klidne pridam. Jestli to nekoho omezi tak jen diky jeho vlastni omezenosti, protoze tahle akce je ohlasena hooodne dni dopredu a tak myslim ze 90% lidi ktery tam stali v tech zacpach se ji klidne mohli vyhnout bud tim ze by jeden den jeli sockou a nebo jeli o hodinu driv nebo pozdejs.
a proc ta akce neni třeba o víkendu kdy neni dopravní špička pak by třeba Hraboš mel hubu celou…
Ono by stačilo, kdyby si dával trošku pozor, co z té „huby“ vypustí…
Pokud by jim ten „blokující“ nadával do debilů a schválně blokolal i další pruh (stál by tam), tak je docela možné, že by jednu chytl taky…
vis co ja jako chapu ze je neprijemny bejt seklej nekde v zacpe ale pokud je ta zacpa planovana a ja v ni uviznu tak je to bud proto ze tam v danej cas proste musim (absolutni mensina), proto ze nemam o ty akci dopredu zadny info (asi vetsina) a nebo proste proto ze jsem vul a odmitam se s tim smirit a chci se nechat ******. Proste v kontextu toho jak je to pravidelne zasekany mi prijdou ty narky naprosto smesny.
A proc to nedelaj o vikendu – protoze je to mimo jiny natlakova akce. To ze s natlakem spousta lidi nesouhlasi je fakt ale taky je fakt ze bez nej niceho dneska nedosahnes. Zeleznicari taky nestavkujou mezi 1–4 hodinou rano.
To jestli Hrabos provokoval a jak moc nehodnotim, i kdyz me bude nekdo sebevic provokovat tak to neni duvod k fyzickymu nasili. Na druhou stranu predpokladam ze on je pomerne zbehlej v tom jak pote veci chodi takze se zcela spravne nechal odvezt a bude mit po uderu uporny bolesti hlavy min mesic aby to bylo tezky ublizeni na zdravi. Z toho se agresivni borecek uz nevylze.
Pokud ho tedy benga legitimovali…
tak pokud ho benga nelegitimovali tak maj pruser jak hrom protoze predpokladam ze tam bylo spousta dalsich svedku kteri nemaj problem to dosvedcit pripadne pomoct pri identifikaci pachatele. Ono tezky ublizeni na zdravi uz neni neco co muzou nechat plavat.
To Serza – tak jasne mrtvej svedek dobrej svedek (zejmena Jehovuv:-) problem je ze v tomhle pripade bys asi musel postrilet asi tak dalsich 20 lidi a to bys mozna i v cechach to dozivoti dostal. A nebo bys to uhral na nepricetnost.
Nepříčetnost + jasná nutná obrana.
prosimte, vzdyt cyklista nemel ani pumpicku tak jaka nutna obrana :-)
Dle judikátů NS NO nezávisí na ozbrojenosti útočníka.
Ano, a jsme u toho, stejne jako zeleznicari :-(
Mam vlastne stesti. Byl jsem vcera v Praze na sluzebce, o akci jsem nevedel a nastesti se me ani nedotkla. Stat tam ale v kolone, byl bych fakt nastvanej. Po celym dnu jsem toho mel plny brjele a tesil se domu za rodinou. Proc si musite brat ostatni jako rukojmi ?! Ja na kole jezdim po meste (Brno) docela dost a snazim se chovat slusne, totez ocekavam od ridicu. Takove natlakove akce zbytecne zvedaji agresi vuci cyklistum a nejaky labilnejsi ridic pak muze vybuchnout. Kdyz natlak, tak na lidi, kteri o tom rozhoduji (magistrat ?), ale ne lidi, kteri s tim nemaji nic spolecneho.
A proč si musí řidiči aut brát ostatní jako rukojmí? U těch bych se začal ptát…
Z toho vyrostes ;-)
Stačí si projet most Legií, Palackého most, apod. Auto se do jízdního pruhu vejde bez problémú, ale hodně z nich jezdí takovým způsobem, že půlkou auta stojí na kolejích a tramvaje pak logicky nemohou jet. Cestující tudíž rukojmí nejsou???
myslis, ze nekdo schvalne ve sluzebaku bori? ;-)
Jendo chodej, uz sem to videl :))
japato ty jsi si nezpíval v dešti ??? :)))) další vylečenej :)
Taky jsem tam byl, také už nikdy více. Líbilo se mi to asi tak jako tobě, ani jsem nedojel do konce, na Florenci při cestě zpět jsem to obrátil domů.
Já se neudržel až před letenskym tunelem, když sem viděl jak se to furt pomalu vleče směr Štrosmajrák, tak sem radši jel 2× rychlejc do kopce na Stalina.
s těmi cyklojízdami opatrně… jinak nás začnou američani bombardovat jako národ teroristů
A první by toto humanitární bombardování odneslo Letiště Praha – Václav Havel..
Dokud si tam jezdili v neděli odpoledne, tak mi to bylo jedno, ale v pracovní den v době večerní špičky tihle kokoti jen štvou řidiče, kterí pak jsou méně ohleduplní k nám, slušným cyklistům. A těžko se jim divit.
Jasně, výstižně a stručně napsáno.
Myslím, že vliv na ohleduplnost to má jen u řidičů, kteří se chovají jako prasáci přirozeně, koho máma vychovala, ten s tím problém nemá.
O mámě toto určitě není, je přece mnoho jedinců co vyrůstali bez rodin a jsou mnohem slušnější než ostatní. ;)
Já to dám příště do uvozovek, abys to pochopila i ty..
Tak tak, jen abys to vůbec pochopil ty..
souhlas
jako cyklistovi je mi myšlenka aktivismu a terorismu debilů z cyklojízd dost proti srsti.
Správnější by bylo toto:
jako cyklistovi z vesnice je mi myšlenka aktivismu a terorismu debilů z cyklojízd, kteří se snaží udělat něco se zoufalým postavením cyklistů v Praze dost proti srsti
ty jsi taky zoufalé postavení :)
ale je fakt, že pro ty jednodušší je nátlaková teroristická akce jediné možné řešení.
OK, jaký postup bys jim tedy radil?
kdo chce bejt v zoufalem postavení (učastníci cyklojizdy) tak at tam je my ostatní jezdíme normalne po Praze nakole…
To, že si nějaký problém neuvědomuješ nebo ho nechápeš neznamená, že není.
Povídej, kromě zákazu jezdit po chodníku a jednosměrkama (proti čemuč aktiviské nebojují) je problém v čem?
Žádný? Kdo na kole jezdit chce, ten jezdí, ostatní chtějí jen buzerovat ostatní.
Tak sám víš, žes napsal hloupost.
Povídej..
Říkejte si tomu extrém, ale navrhuji, abychom šli tvrdě a bez prodlení zaútočili skutečně masovou letákovou kampaní, a zatímco se z ní budou sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček.
… a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
přesně tak
Auto*matu akbar.
:))))
Z vesnice? Sorry, ale ted jsi se projevil jako naprosty vul.
ne, projevil se jako karliner :)
+1
Souhlas
2× za rok je cyklojízda, která blokne na chvíli část Prahy. Každý všední den je „autojízda“, která blokuje většinu Prahy… Stačí se projet Karmelitskou. Aby tramvaj dostala mezi Újezdem a Malostranskou (jízdní doba dle jř 6 minut) 20 min zpoždění (tj. tento úsek absolvovala za 26 minut), je celkem snadné.
jasně. a řidiči jezdí autem každý den jenom pro zábavu a dopravu blokují proto, že nemají na práci nic lepšího než vysedávat v zácpě v autě…
myšlenka hodná génia
Mnoho z nich argumentuje, že čas strávený v koloně raději prosedí v autě, než v MHD. Kdyby ale z těch aut vypadly na kola a MHD, kolony by v podstatě žádné nebyly a tak by nikde v kolonách nevysedávali… ;-) Vidím, že jsi z Olomouce. Doporučuji Ti, aby jsi se tak na měsíc přestěhoval do Prahy a zjistil, tak to tady vlastně je…
no jo, 18 let :) mladý idealista :)
mi osobně třebas cesta MHDčkem do práce zabere skoro hodinu, autem (nebo na kole) jsem v práci za 20 minut. těch 40 minut můžu věnovat něčemu zajímavějšímu než je čumákování v buse/šalině.
každopádně si vy aktivisti uvědomte bolestnou pravdu – víc much se chytí na med než na ocet. s kým se bude o dopravě komunikovat líp? s nasranými řidiči, které jste si při své hurá teroristické akci vzali jako rukojmí a nebo s lidmi, kteří cyklisty vnímají pozitivně jako partnery v dopravě, kteří respektují zákony a nejezdí jak pičusové?
a nemyslím si, že jako olomoučák nemám co mluvit do pražské záležitosti. možná jsem, jak říká občan karliner, vesan, jenže i k nám do vesnice jezdí pražáci, kteří díky vaší partyzánské válce mají na cyklisty zkreslený názor a mají tendence chovat se vůči nim prasecky.
Mě cesta do školy zabere MHD času méně, do práce to vychází ± stejně. Samozřejmě záleží na konkrétní cestě.
Jednání o dopravě.. V Praze se propaguje IAD a s nikým se o tom nehovoří, magistrát je v tomto ohledu jen svůj.
Nerozlišoval bych, kdo se chová prasecky, dle toho, odkud je…
ber to prostě tak, že otravování lidí cyklojízdou nevnímám jako dobrou vizitku cyklistů
stejně tak jako dobrou vizitku nevnímám ani cyklisty bez světel a odrazek, lidi jezdící na červenou a podobné blbce.
a informace o cyklojízdě, která blokla kus prahy, se roznese dál a dál a spousta jednodušších jedinců má pak pocit, že cyklisti jsou zlo
naprostej souhlas
Lidé jezdící na červenou… V Praze máme semafory skoro všude. Pokud se nestane zázrak, tak na úseku Želivského – Vinice (tj. cca 1 km), budeme mít 7 SSZ!
V Praze máme 570 semaforů, reálně ve špičce jich potřebujeme max. 300, večer, v noci a o víkendu tak 20. Místo toho jich nepřetržitě běží cca 400… A do roku 2020 jich má být ve městě celkem 1000. Na to je již smlouva, zatím se ale neví, kde se postaví. Pak se člověk nesmí divit, že lidé jezdí na červenou. Ty semafory je to prostě naučily.
Pro srovnání přidám počet zapnutých SSZ v noci v některých městech.
Plzeň – cca 7%
Brno – cca 16%
Praha – cca 85%
Já osobně se na semafory už nedívám, sleduji aktuální dění v křižovatce a dle toho se řídím.
Kde jsi zjistil ty procenta?
Docela by mě zajímala Olomouc, tady semafory nejedou ani o víkendech, kdy je město fakt prázdné.
no co pořádek musí bejt, ne? a regulace dopravy je přece potřebná, ideálně nátlakem…
@BjP – u nás je naštěstí počet debilních semaforů dost malý, aktuálně mě žádný nenapadá.
Jj, s tím souhlasím, jen mě zajímalo, kolik jich v noci jede. Přijde mi, že fakt až na pár vyjímek na velkých křižovatkách na obchvatu (Velkomoravská) jsou všechny vypnuty.
třebas světla u nádra, na té pitomé nové křižovatce jsou vypnutá už kolem šesté večer ve všední dny, velkomoravská se vypíná kolem půlnoci. což je rozumné, bo je zbytečné semafořit v době, kdy je provoz slabý jak nemocniční čaj
Vy máte tam u vás teda starosti :-)))
oni tam nejezdi pro svoji zabavu ale pro svoji pohodlnost. Tim blokujou zpusob dopravy kterej by mel byt v mestskym centru preferovany, tj. MHD. Cely je to ale o tom jak nastavis system – pokud se do danyho mista dostanes snaz autem nez mhd tak tam lidi tim autem budou jezdit, pokud ne, tak tam pojedou jen ti kteri opravdu musi (nebo chteji) a dopravni situace se vemi zmeni. Nevim na kolik je to pravda ale treba ve Vidni pry zavedli v centru tak silenej system jednosmerek a vsude je 30 kterou peclive kontrolujou ze jet tam autem je proste oser. Jako regulace je to daleko ucinejsi nez zpoplatneni vjezdu.
jak to krásně vystihla M. Thatcherová – „Když se něco hýbe, je potřeba to zdanit, když se to ještě hýbe, je potřeba to zregulovat a když se to přestane hýbat, začneme to dotovat.“
lidi by se měli motivovat pozitivně, ne pomocí restrikcí… bohužel levičácké sociální inženýrství tohle nezná a neumí.
a jak chces prosimte nekoho motivovat pozitivne v tomhle pripade? To tam bude nekdo stat a kazdej kdo dolozi ze ten den tam jede tramvaji misto autem dostane bura?
budováním rozumné infrastruktury?
a čeho dosáhneš metodou, při které lidi leda nasereš uměle vykoumanými zákazy?
a kefalin co si tak predstavujete pod budovanim rozumne infrastruktury? To by fekt zajimalo, zejmena v centru Prahy :-)
Jo, ale to je zhoršení situace – tím, že někam odjedu autem za 25minut a sockou za 1:15 (např. moje cesta do školy) a někdo vymyslí „řešení“ které mi v jízdě zabrání se situace zhorší. Pro MHD se ale nezlepší.
Není lepší autům nic nekazit a místo toho vymyslet, jak MHD zlepšit, aby to po Praze netrvalo hodinu a čtvrt?
hele vzdycky se najde nekdo kdo jezdi z jedny ****** do druhy a pak je to autem rychlejsi.
Druha vec je ze hodne lidi udava dojezdovou dobu autem za idelanich podminek zatimco MHD naopak v pripade jim to ujede pred nosem a pod. To je jedna vec. Druha je ze pokud clovek MHD nepouziva pravidelne tak mu cesta z A do B trva klidne o 1/3 dele nez nekomu kdo tu trasu ma zmaklou.
No a posledni vec je ze pokud nekde potrebujes byt opravdu na cas tak i kdyz ti MHD trva treba dyl nez auto vetsinou je tam mensi rozptyl dojezdovyho casu takze i s rezervou to zase muze byt vyhodnejsi nez auto.
Tvoji poznamku o zhorseni prujezdnosti MHD uprimne nechapu, vsechny mnou popsany opatreni neni problem udelat tak aby se netykaly MHD – napriklad vyhrazeny protismerny pruh v jednosmerce pro busy, zakaz vjezdu neplatici pro MHD a pod. To ze ti to zhorsi dojezd do danyho mista autem je proste tvoje smula. Ono jezdit autem je jakasi vysada, nikoli neco na co mas pravo.
protisměrný pruh v jednosměrce? dafuq?
teda nevím jak jinde, ale u nás v prdelákově je většina jednosměrek celkem úzká záležitost, takže tam by se pruh pro bus navrhoval blbě… leda zakázat tam parkování, za což by byli lidi v té ulici bydlící jistě velice rádi
tohle se zcela bezne pouziva v mistech kde je siroka silnice ale je tam jednosmernej provoz prave pro zkomplikovani prujezdnosti dany oblasti pro individualni dopravu. Kdo tam potrebuje tak se vymota a kdo ne tak tam nejede rptoze to tudy na tranzit dlouho trva. Prekvapive rezidenti – tedy ty ktery by to mohlo nejvic prudit to moc nesere bo diky tomu je tam mensi tranzit a tedy oni se dostanou i domu rychleji i kdyz trteba delsi cestou.
Ono jezdit autem je jakasi vysada, nikoli neco na co mas pravo.
Cože? Výsada? A kdo to stanovil?
tak mi ukaz jedinou pravni normu ktera ti jakozto obcanovi zarucuje ze mas pravo jezdit autem :-)
To si snad děláš legraci? Že ano.
ne nedelam, cekam ze mi vysvetlis co ti dava pravo jezdit autem . Mas moznost ale ne nejaky vymahatelny pravo.
A co ti dává právo dýchat? Nikde v listěně základních práv a svobod to nevidím:-P
(p.s. je člověk schopen doložit, že potřebuje žít?)
listina zakladnich prav a svobod
hlava II.
oddil 1.
clanek 6
bod (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením.
tedy nez zacnes mlejt hovna tak si aspon preci o cem mluvis :-)
O dýchání tam nic nečtu:-P
Přečti si listinu základních práv a svobod – (3) Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen čiinit, co zákon neukládá.
To mi dává právo jezdit autem. Patrně si pleteš termín „právo“ s „nárokem“.
A teď já čekám, že mi vysvětlíš proč by měla být jízda autem „výsada“.
Auto si zdaleka ne každý může dovolit. Proto to je jakási výsada.
A teď čekám, že se na mě sesypete, že jezdit MHD a na kole je také jakási výsada. Sice svým způsobem samozřejmě je, nicméně je mnohonásobně dostupnější.
Tak tomtedy pardon. Muj otec ma favorita. Muj deda trabanta. Oba vozy jezdi v podtste bez problemu. Co je dostupnejsi? Tvoje RB, nebo otcuv favorit? Opravdu vedes velmi jednostranou debatu.
kdyz to vezmes podle kategorie, tak kolo na urovni toho facka stoji par stovek, cili desetinasobne levnejsi oproti autu. coz plusminus sidi i na cenu rb vs. tridne odpovidajici auto. ;-)
Ted uz si ovsem svym znacne demagogickym pojetim dost nabihas, protoze to same plati pro kolo. Dvoji metr?
Zhoršení je to proto, že já jedu déle než před tím, MHD se zhorší tím že ve špičce v něm bude ještě víc lidí).
Ne, na mojí trase to z 1:15 na 50 minut nezkrátíš, autem mám modus 26 minut. Rozptyl je možná menší, ale ikdyž se v případě nějaké nenadálé události zdržim o 10 minut tak jsem na tom pořád lépe.
zhorseni je to pro tebe ale treba to bude zlepseni pro 1000 jinejch lidi… pokud tohle nechapes tak asi nema smysl dal diskutovat. Tady je to klasicka ukazka jajinkovani.
A nikde nepopiram ze auto je v nekterejch pripadech rychlejsi a vyhodnejsi. Otazka je na ukor ceho. A kdyz to vezmes do dusledku, proc to ze ty se nekam dostanes rychleji ma odsrat nekdo kdo bydli na tvy prujezdny trase a uprimne ho tohle nezajima?
Zhoršení to není pro nikoho. A proč já(a statisíce dalších) mám odsrat to, že si někdo za levno koupil byt u hlavní dopravní tepny a chce si žít jak na samotě u lesa?
A proč já (a statisíce dalších) mám odsrat to, že si někdo koupil auto a vypouští emise a smrad do vzduchu?
jestli jsi to psal ve snaze o ironii, tak asi netušíš kolik lidí si v autě jeden jen tak pro kešku. V Brně jsou to stovky hráčů, kteří takhle každej den vyjíždí, aby měli kešku takzvaně „do kalendáře“.
No a to je jen jeden druh zábavy. Další si jede zahrát šipky do hospody, další pro cigarety, další pro hajzlpapír do Teska. I pro ******** děcko co má školu dál jak 50 metrů od baráku se dneska musí jet autem.
Těch zbytnejch jízd je opravdu moc.
to mi pripomnelo nedavnou aferu jak kdesi zacali rozdavat pokuty ze lidi staveli pred nejakou skolou ci skolkou na zakazu stani a vodili tam svy ratolesti. Desne picovali ze co jako maj delat, jak tam muzou svyho sklebaka dovest kdyz nemaj kde zastavit. No vtip byl v tom ze o ani ne 200m dal bylo normalni parkoviste, jenze to je dneska uz moc daleko.
Dnes som šiel pre kešku do kalendára električkou. Zakážte všetky električky!!!
To je jako když se dělaj cyklojízdy třeba v Liberci a nikdo si toho ani nevšimne :-)
tvuj příklad vyřeší dokončení okruhu a zpoplatnený vjezd do centra… cyklojízda je demonstrace (hloupá) autojízda každy den nutný zlo
a taky homeoffice
Okruh to nevyřeší (ani vnější, ani vnitřní). Jedině to zpoplatnění by mohlo. Autojízda a nutné zlo… Ti lidé nemohou jezdit na kole a MHD z jakého důvodu?
ano nekteří mohou hned zítra .. ale jini bohužel nikdy(jasné duvody zasobování , invalidé, ti co neco převážejí , turisté atd.. je toho mraky) ted jde jen o to přesvědčit ty kteří mohou aby to udělali ale cyklojízdou tohoto typu je to kontraproduktivní… jo a okruh to zčásti vyřeší pac ti co musejí projet městem pojedou po okruhu a ne centrem
Zrovna turisté MHD jet mohou. ;-) Když něco převážís, kolikrát MHD stačí.
Okruh to nevyřeší. Otevře se okruh, začne ho využívat část lidí co jezdila po povrchu a část lidí, která dříve jezdila MHD a okruh jim zrychlí cestu. Centru se uleví a stane se průjezdnějším, v tu ráno si toho lidé všimnou a najedou do něj. Když to shrnu, tak na povrchu bude aut stejně + budou další na okruhu. Vnější okruh uleví magistrále, tam se zlepšení očekávat dá, u vnitřního ne.
A bude méně narvané metro ve špičce, čímž se zlepší situace v MHD pro ty kteří mají v MHD optimální variantu = obecná spokojenost. Kdežto když zatarasíš autům důležitou spojnici, tak naženeš lidi do MHD, které ve špičce už je vytížené na maximum, zhoršíš tma podmínky a ti co pojedou autem se budou proplétat nevyhovujícími uličkami. Magistrála neuvěřitleně přispěla ke zklidnění dopravy.
Právě vnitřní okruh (ale kompletní) magistrále uleví obrovsky a především okolním komunikacím.
Navíc okruh pomůže opravdu významě – např na severu Prahy jsou dvě možnosti jak jet přes Vltavu – přes 5 vesnic dojet do Kralup nad Vltavou, projet centrem a do další vesnice a po D8 z5 do Prahy. A nebo jet přes Podbabu do Dejvic, projet Letnou, proskákat Holešovicema do Holešoviček a najet na D8.
Obojí jede někomu okolo domu a trvá to dlouho.
Na jihu dostavěli kus R1, kde prostě najedu na okruh a voilá, jsem na druhý straně.
A jet MHD? To trvá dlouho a ještě déle…
To bylo na té jízdě nejlepší, když se do už tak dost narvanýho metra na muzeu cpali účastníci cyklojízdy s historickejma kolama ideálně vybavenýma obříma proutěnýma košema atp.
Tak se MHD posílí ještě více, na tom není nic těžkého. Jinak se posiluje se průběžně…
Co se týče okruhu, už jsem psal výše.
Okruh uleví centru, tudíž cesta přes centrum bude rychlejší a tak do toho centra vjedou další auta. Takže situace na povrchu se nezmění, jen budou další auta na okruhu a na ten se budou muset nějak dostat…
Např u metra to může být ve špičce problém, současný stav se blíží limitům. Více např. tu:
Ano, zrovna C má nejkratší interval na světě (nebo 1 z nejkratších). Proto je problém potřeba urychleně vyřešit a to metrem D, nicméně tunel Blanka je pro auta důležitější, tak se staví ten…
Ono je stejně výhledově metro D nevyhnutelný scénář..
Po spuštění jižní části okruhu se sice významě nezměnil počet vozidel na JS, ale zvýšila se plynulost a klesl počet vozidel objíždějících předtím ucpanou jižní spojku obytnými čtvrtmi v okolí. Teorie o neustálém nárůstu vozidel je báchorka auto*matistů a jim podobným. Braessův paradox tu doufám uvádět nebudeš.
Ano, vnější pomůže, vnitřní nikoli.
Pomohou oba.
Ja to beru z 2. strany… Vnitřní okruh (mám na mysli konkrétně Blanku) opravdu pomůže. Zrychlý se doprava auty po městě, uleví se centru a v tu ránu do centra najedou lidé, kteří dříve auty nejezdili. Takže aut na povrchu bude minimálně stejně (možná i více, auta se do tunelu teleportem nedostanou) + budou další v tunelu.
To, že se Blanka staví v rozporu s min. 1 pravidlem dopravního inženýrství teď nebudu brát v potaz…
Blanka bude nejsevernější pražské spojení mezi oběma břehy, další je až v Kralupech, ale přes centru opravdu nevede, naopak odsaje spoustu aut, co dnes jezdí uličkami širšího centra. Blanka spojí jednu kapacitní komunikaci s druhou.
Srovnej stav Smíchova před a po výstavbě Mrázovky a Strahovského tunelu – to je nebe a dudy.
Centru může jen pomoct, horší je to s Dejvicema – tam chybí rozumné spojení Blanky se severem. Most v Suchdole bude potřeba i tak.
(jaké je to pravidlo?)
Tuším, že za pár let most ze Suchdola na druhou stranu bude, někde v místech mezi Sedlecem a Roztoky (jak byl dříve přejezd tratě na staré silnici) a na druhé straně v jedné z těch kotlin mezi Brnky a Čimicemi za psincem a pod Bohnicemi. Jinde to snad ani není v těchto místech možné, na straně u Sedlce bude hned tunel, který plánovali již dříve a bude ústit na Vypichu. Dávám tomu 2–3roky do stavby.
Nevypadla ti u toho odhadu počtu let nula?
JJ, s povolování jsou hrozné problémy a to jde o stavbu, která místním opravdu škodit nebude.
Nerozlišoval jsem centrum a širší centrum…
Ano, jsou místa, kterým se uleví a jsou místa, kterým se přitíží (zejména Dejvice). V souvislosti s postupnou výstavbou vnitřního MO jsou i místa, kterým se velmi drasticky přitíží (bez následné optimalizace).
Ad pravidlo: Kapacita hlavních silnic nesmí být vyšší, než kapacita silnic návazných.
U Blanky 2 přímo magistrát tvrdí, že bez zpoplatnění vjezdu do centra a bez dokončení vnějšího MO to dopravu do centra jen přitáhne… Jinak by to neprošlo přes EIA. Blanka přes EIA snad ani nešla.
jasně. zpoplatnit, zakázat… ideální stav (:
ale musis jim dát alternativu jako je to v jinech vyspelejch mestech
základem je nebydlet v Praze…
Základem je, aby se sem nestěhovaly naplaveniny z celé čr a neplnily nám silnice a MHD ;)
No jo,no. Když nejsou schopný si najít práci doma, tak co dělat. Co jim taky zbývá, když to někdy fakt nejde. Doba je zlá. Já teda dobrovolný přesun do Prahy absolutně nechápu, ale pochopil bych to jako nutný zlo…
Tohle jsou fakt blby kecy. Me nekdy i prestava bejt divny, zeprazaky nemaj lidi radi :-)
blokace blokády https://www.youtube.com/watch… :-D
Nefunguje,
ale nebylo by od věci uspořádat protestní tankojízdu, ideáně křížící se s Zyklojízdou.
a ted? http://youtu.be/M5lPTqPbBQQ
:))
blocking like a boss :)
a dobře udělali, pořádek musí bejt.
:) Vidím, že došlo k epickému setkání – mám auto*mat i d-fense ve stejném „chlívku“.
:)
:-D :-D
Dobrá srandička :-)
No, představoval jsem si cca tohle někde u Bulhara.
vidím, že pumpičky jsou doopravdy blbečci :) Jinak by je napadlo že můžou sesednout a projít to coby „chodec vedoucí kolo“ :)
zdvojnásobili délku peletonu a tím pádem bylo víc nasraných řidičů že to tak trvá
ale oceňuje se, že zvedli zadky z aut a proběh u nich nějaký pohyb :-)
Ridicovi asi ruply nervy
Byla jen otázka času, kdy se to přihodí.
Zajímal by mne názor lidí, kteří toho vyloženě odsuzují, jaké nabízejí lepší řešení? Jaký lepší svátek cyklistiky, když tento je podle zdejších mnoha názorů špatně? Jako chápu, já bydlet 250 km od Prahy, taky by mě to sralo, že v Praze projedou hromadně cyklisti a zdrží mě při cestě šalinou, ale co s tím? Pozor zítra na demonstraci, taky nějaký ulice kolem magistrály budou zavřený. Pozor na Pražský maraton, ti sráčové budou běhat po silnicích a budou otravovat moje víkendové projížďky autem. Pozor na auta, zdržujou mě, když jedu autem. ***** si do vlastních řad, to se jen tak nevidí. Nebuďte tak úzkoprsí a nežerte ten D-Fens tolik :)
Marathon a odboráři jsou o víkendu mimo dopravní špičku.
Šlapálisti (to na fotká opravdu nejsou cyklisté) mohou „slavit“ na cyklostezkách a ne si hlavní dopravní tepnu Prahy nevyhrazovat jen pro sebe.
Zabrat magistrálu s policejním doprovodem na cca 15 minut 3× nebo kolikrát ročně to dělají, to je fakt průšvih.
Nemusí ji uzavírat vůbec, mohou se zařadit do provozu jako ostatní řidiči.
přesně tak, třeba tejden cestovat do práce. Jenže tyhle organzace potřebují masu lidí. Protože v reálu se pár desítek tisíc dojíždějících cyklistů ve městě ztratí a nikdo se jich nevšimne. Takhle je to prostě namířený proti pouze autům, který za nějaký chybějící pruhy a stezky nemůžou.
+1
auto*kat
Pěkná kolonka cyklistů jedoucích za sebou, při kraji, čelo za Nuselákem, konec někde u Štvanice :-) Tím by de facto zabrali pravý pruh, protože auta by se do pruhu už nevešla. Řidiči by byli jistě spokojenější, zvlášt ti, kteří by chtěli odbočovat do prava na Václavák nebo do Žitný skrz tenhle nekonečný štrúdl.
Teď co je horší? Auta za to nemohou ⇒ v létě zkusmo zúží magistrálu v Legerce na dva pruhy, asi kvůli cyklistům či co :-D
Vzpomeňte na loňskou stávku MHD – nebyla ta Praha trochu jiná, volnější, klidnější? :)
když uvidíme někoho ***** na chodník, znamená to, že tam budeme ***** taky?
Jo, byla, ale nevím jestli si mohou všichni vzít na 12 měsíců dovolenou/home office…
(já jel jako obvykle v 6:30 autem po R1, tudíž mimo dosah stávkujících parazitů)
A k štrůdlu šlapálistů – auta už by si to přebrala;)
Ale jo, celkem by mě zajímalo, jak by to dopadlo, kdyby se fakt sešlo tolik cyklistů a jelo ve stejné hustotě, jako ta auta po magistrále za sebou :) Neohlášeně, prostě „náhodou“ by se sešli, stejně jako se schází denodenně auta před Státní operou. Žádná monstrakce, jako tyhle cyklojízdy… :)
Rozhodně lépe, něž když se to celý zavře, navíc pochybuji, že by to byli schopni provádět každý den – tolik šlapálistů denně tímto místem do práce nedojíždí.
hele, clovek si nevybere. MTB maratony zase byvaji o vikendu v mistech, kde se rekreuji lidi, zatimco pres tyden tam nikdo nechodi. Kazda vetsi akce nekoho omezuje. Podobne na podzim me casto v lese omezuji myslivci, kteri nechteji, abych tam coural, protoze si tam honi zajice ci co. Kdyz jdu se psem, tak me zase omezuji maminky s kocarky, kvuli kterym nemuzu toho psa nechat poradne volne vybehat. Furt neco.
Ta silnice nepatri jen autum. Dokonce si troufam rict, ze ani velka vetsina tech aut neplati treba silnicni dan. Parkrat za rok se situace obrati a lokalne je vic jine dopravy nez automobilni. Svet se kvuli tomu nezbori a myslim, ze lidi, co si na to stezuji, by si nasli v pripade absence cyklojizdy jinou zaminku, aby si mohli na neco stezovat. Jezdim po meste autem i na kole a zatim musim bohuzel konstatovat, ze v absolutnich cislech vidim mnohem vic prasaren na strane automobilistu…
do vlastních řad serou v první řadě aktivisti, milý trolle :)
Jo, to je dobré řešení… :-)
******* je Praha samotná a proto se tam všechny tyhle průsery dějí… u nás klid, tady mají lidi rozum!
Normálka, v Praze je tohle denní chléb.
no jo, kokoti se v populaci vyskytují pořád…