• Akiru

    Zdravím vespolek

    Po dlouhém rozvažování nad koupí nového kola a několikanásobném navýšení rozpočtu jsem se přiklonil (avšak ještě plně nerozhodl)ke kategorii cyklokros. Ale potřeboval bych několik rad od zkušenějších. Měřím 193cm s váhou +/- 90 Kg jakou v této kategorii bych měl vybírat velikost a jsou vůbec ta kola stavěná na tyto rozměry? ? Vydrží to pode mnou v lehčím terénu (nejezdím nikde po skalách) a bude kolo i dostatečně rychlé na silnici, na které budu beztak 90% jezdit? Dále cyklokros se jezdí na kratších tratích, ale nebudu trpět i při celodenních výletech? Kolo jsem vybral Focus Mares AX 2.0 a to tyto dvě varianty:

    http://www.focus-bikes.com/…20–20-g.html

    http://www.focus-bikes.com/…sc-20-g.html

    Druhá varianta se mi zamlouvá nejvíce hlavě z hlediska kvalitních ráfků (jak to tak vypadá v popiscích se moc nerozepsaly)ale na druhou stranu se obávám trochu kotoučovek. Dále jakou mají šířku řídítek taky nepoznám podle popisku. Uff trochu jsem se rozepsal snad vše dává hlavu a patu.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • stip1978  

      Já ti neporadím, protože to samé řeším dlouho a ještě jsem se nerozhoupal. Ale fandím ti. Osobně jsem pro ty kotouče, protože bych byl zvědavý na ty brzdy Tektro Lyra. Většinou se na krosky v ČR montují Avidy, který se na to vlastně ani moc nehodí. Ty Lyry by měly být lehčí a víc odpovídající i silničnímu použití. Na druhou stranu, když budeš mít ráfkové brzdy, snadněji přezuješ na lehká silniční kola.

      0 0
    • Forester  

      čau, koukni do profilu. mám tu diskovou verzi. bohužel jsem ji ještě pořádně nevyzkoušel. zítra to snad už dopadne. pak můžu písnout více :-). jinak zatím spokojenost (vizuální :-).

      jestli potřebuješ nějaký info, tak napiš, zkusím přeměřit.

      0 0
      • Forester  

        Tak jsem konečně vyjel a mohu přispět několika komentáři :-). Jen chci upozornit, že na silničním kole (teda jestli se tam počítá Favorit) jsem jel naposledy před 22 lety, od té doby jen horák. Takže nemám žádné srovnání, spíš to přirovnám k bikovi.

        První zjištění je, že kola jsou měkká. Stačí si stoupnout do pedálů a už škrtají o blatníky. Vidlice je asi větší držák, kotouče jsou v klidu. Teda nejsem zrovna lehká váha (s výbavou 95kg), ale asi to bude první, co doplním :-).

        Kotoučovky fungují pro silniční provoz dobře, stačí je držet pouze shora a je to OK.

        Zdálo se mi, že kolo dobře akceleruje (dobře se roztáčí kola z místa), ale to je v porovnání s bikem.

        Kolo mi nepřijde moc pohodlný (hlavně zadek), a to mám nafoukaný asi 3atm. To ještě musím vychytat, možná jinou sedlovku.

        To jsou první dojmy, teď začnu jezdit více, tak kdyžtak písnu později.

        Jinak jsem hodně bojoval s blatníky, nakonec jsem skončil u SKS RaceBlade XL, ale není to úplně ono.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • nooski  

          Pokud ti přijde CX kolo na 3 atm. nepohodlné, tak jsi rozmazlený :-)

          0 0
          • Forester  

            Bohužel mám srovnání jen s bikem :-), takze i když HT, tak výrazně pohodlnější

            0 0
    • raceman  

      mail mas? :)

      0 0
    • Akiru  

      E-mail v profilu dopněn :)

      0 0
    • Akiru  

      Čau, kolik měříš na výšku? Pořád přemýšlím nad tím jakou tedy velikost pro mne, přeci jen jiná kategorie než na co jsem zvyklý a v jednotlivých rozměrech co je pro mne nej se neorientuju moc dobře http://www.focus-bikes.com/…sc-20-g.html A říkáš, že i pod tvou vahou se kolo chová dobře? Co myslíš tím „kola jsou měkká“? Jak jsou na tom kole široká řídítka na netu jsem našel, že se vyrábějí ve velikostech (420 a 440mm) ale to spíše budu muset někde vyzkoušet (taky se silničními nemam zkušenosti). Když ještě něco najezdíš napiš zase nějake dojmy a postřehy. :)

      0 0
      • Forester  

        Na výšku mám 190 a skoro bych řekl, že bych potřeboval 58. Nedokážu zatím přesně odhadnout. Když chytím berany dole, tak se mi zdá, že jsem dost nataženej. Mám ale teď po zimě airbag, tak třeba až ho sundám, tak to bude OK :-).

        Řidítka jsou 44cm (střed zátky-střed zátky). Měkká kola odhaduju, že se při „nástupu“ a ani nemusím rozhoupat kolo, stačí si fakt jen stoupnout, začnou dotýkat blatníků a tam je asi 1cm mezera. Ale třeba je to OK. Kotouče necinkají, tak zase odhaduju, že vidle je OK.

        0 0
        • Forester  

          Jinak jestli jsi fakt z Hoštky, tak tě můžu nechat projet. Jsem ze Štětí, teda jako původně a naši se přestěhovali do Kochovic. Často tam jezdím :-).

          0 0
    • Forester  

      tak jak, už máš nový kolo? :-)

      jinak jsem konečně začal trochu víc jezdit, tak něco málo zkušeností.

      Zjistil jsem, že kolo je v přímém směru hodně stabilní. I při jízdě bez držení řídítek musí být silný impuls, aby ho to vyvedlo z míry. Bohužel, to má za následek vlastnost, která mě trochu vyvádí z míry (a souvisí s předchozím). Při zatočení se musí vyvinout větší síla, aby kolo uhnulo z přímého směru. Ale to platí jen do určitého bodu a pak se to kolo zalomí až moc rychle. Něco jako u auta řízení s proměnným účinkem :-). Na úvod hodně síly a malá změna a při stejný síle při překročení toho bodu prudká změna směru. Asi si na to jde zvyknout, zatím to ale není ono.

      Co když zkrátím představec, změní to něco? Ale teď už je tam 115, takže moc zmenšit ho nemůžu.

      A taky se vracím zpět na lesní cesty. Naštěstí to kolo umožňuje :-). Obdivuju žiletkáře, ale pro jízdu na silnici nemám moc odvahu. Každou chvíli mě míjí auto o pár cenťáků, včera dokonce náklaďák. Přijde mi to, že řídí bezmozci.

      0 0
      • Datel Stepní  

        Kolik máš na tom najeto? Myslím, že si na to zvykneš.

        Já letos přesedlal taky na cyklokrosku z crosového kola a jsem naprosto spokojen ve všech ohledech. Zvykání na nové kolo trvalo odhadem tak 500km. Teď už se na něm cítím jistě.

        Ano na silnici je to někdy o život. Doporučuju na silnici o víkendu ráno. Provoz bývá velmi nízký a jezdí se výborně.

        0 0
        • Forester  

          najeto mám tak 300km. asi máš pravdu, zvyknout si jde na všechno :-).

          0 0
      • jecnak  

        Zkracenim představce naopak kolo jeste vic zjankovati. Doporucil bych spis na cyklokrosku odpovidajici riditka o siri 46 a vic.

        0 0
        • Forester  

          měřil jsem to a mám tam 44. myslíš, že ty 2cm tomu výrazně pomohou? případně, můžeš nějaký doporučit. nemám porovnání, ale více jak 1500–2000Kč bych ze ně nedal.

          0 0
          • Datel Stepní  

            Nějakou dramatickou změnu nečekej. Ty 2cm to nevytrhnou. Když chytíš berany užším úchopem, tak se nic zásadního neděje. Mám teď šíři 46 (kraj-kraj) a kdyby mi v noci někdo vyměnil za užší o 2cm, mám dojem, že bych ráno dojel do práce a ani bych to nezjistil. :-)

            0 0
            • jecnak  

              Je to tak, dramaticka zmena se cekat neda ale 2cm a vic znat jsou, ale je to spis o jistote a pace do riditek za nizsich rychlosti. Kdyz ale koukam, ze Forester presel z trekoveho kola s rovnyma riditkama, tak jsou vyse uvedene pocity pochopitelne. Asi bych nejdriv najezdil nejakou tu tisicovku km a pak teprv zvazoval co dal.

              0 0
              • Datel Stepní  

                Já přešel taky z rovných řidítek a neměl jsem nejmenší problém. Zvykací fáze trvala tak 500km. Už bych rovná řidítka nechtěl ani náhodou.

                0 0
              • Forester  

                teď nevím, jestli se nemám urazit, když mému biku říkáš trekové kolo :-)

                jinak je pravda, že se učím. změna je to fakt výrazná a už teď oceňuji, že jsem se rozhodl pro kotouče, když vidím, jak dostávají ráfky záhul.

                chtěl jsem jen zjistit, zda to není vlastnost silničních (CX) kol a kdyžtak to nějak jednoduše vyřešit :-)

                0 0
                • Datel Stepní  

                  To těžko posoudit na netu.Chce to vyzkoušet jinou silničku (CX) a hned bude jasno. Spíš bych to viděl na vlastnost. Přeci jen proti horskému je to tuhá mrcha vzteklá.

                  0 0
                • jecnak  

                  Promin, prehledl jsem se k Datlovi, ktery popisuje, ze presedlal z treka. Ale z treka nebo z bika je prast jako uhod, proste presednuti na uzka riditka a strmejsi uhel vidlice je znat s tim nic moc nenadelas.

                  0 0
                  • Forester  

                    však to bylo se smajlíkem :-).

                    ale jinak máš pravdu, je to jiné. a proto jsme to chtěl zkusit. dnes jsem dal i trochu cyklokrosový okruh a byla to pohodička, jak se ty kola rychle roztáčeli proti biku :-)

                    0 0
            • Forester  

              skoro bych to viděl stejně, ale je to první skoro silnička, tak si nechám poradit. původně jsem zamýšlel ten kratší představec, ale to jsem myslel, že tam mám tak 130, ale těch 115 moc zkrátit nemůžu.

              uvidím, třeba si na to zvyknu. Ještě mám taky spoustu podložek pod představcem, tak vyzkouším, zda to nemá vliv (případně zkusím otočit představec).

              0 0
      • Akiru  

        Kolo ještě nemám bohužel. V pondělí jdu znovu zjistit jak to s nim vypadá, teď už to bude s dostupností horší obzvlášť těch větších rámu, ale prý by mělo to moje být už na cestě (ale na ty cestě je už nějak dlouho…). Nemůžu se už dočkat… to čekání…hrůza.

        0 0
      • Akiru  

        Tak raketa mi už konečně dorazila: D Po tak dlouhém čekání. Co mám zatím na něm najeto tak vesměs spokojenost, sice si pořád zvykám na jiný posez a užší úchop řídítek, ale to chce jen jezdit jezdit a jezdit. (a abych nezapomněl to sedlo, je opravdu šíleně tvrdý :) Mam najetý nějaký lehčí terén okolo Úštěku a kolo je docela hbitý a rychlý každopádně i pohodlnější než to moje starý (však víš, na čem jsem jezdil) až na to sedlo teda. Pak v kopcích zatím nejvyšší jsem jel Mukařov a kupodivu mi ten nejlehčí převod v předu ani nescházel, ale obávám se, že například za Litoměřicemi ty stoupáky jako je na Mentaurov a cele to okolí tak tam asi chybět bude… Jo a ty mechanické kotoučovky sice to není to samé co hydrauliky ale brzděj v pohodě a zatím žádný problém sem s nimi neměl na mou váhu +/- 87 kg, dostačující. Velikost rámu 60 (XXL) taky dostačůjící. Časem možná ještě přikoupím nějaké silniční pláště na výměnu, dokoupím si blatníky a jiné drobnější úpravy. Takže abych to jednoduše shrnul tak koupě nelituju.

        0 0
        • fousac  

          Vítej v klubu… ;)

          A na ty kotouče si dej radši bacha.. Na Avidy BB5 sice nadávam kudy chodim, ale když sem dvakrát brzdil fakt krizovku, tak sem se nestačil ani podivit, jak rychle sem si vystoupil přes řídítka a přední plášť se mi tak zkrabatěl, že už nejde pořádně srovnat..

          0 0
        • fousac  

          p.s. tak sem se i kouk na obrazky a clovece, fakt pekny kolo..

          jen nikde nevidim mounty na blatniky, obavam se, ze to bude chtit trochu kreativity..

          0 0
          • Akiru  

            SKS RaceBlade XL, tyto blatníky tam jdou Forester je na tom svim má takže alespon nemusim nic hledat :)

            0 0
    • Siddha  

      jestlis jeste nekoupil, tak jak vidis – Forester ma spatnou zkusenost s temi jejich naplety – mekke… myslim ze za stejnou cenu kotoucove varianty bys mozna mohl mit bezkotoucovou rafkovou v te vyssi vybave kde jsou lepsi komponenty a zaroven poctivy kola, coz oboje znamena delsi dobu spolehliveho a mene komplikovaneho jezdeni.

      jo a kroska s klasickejma rafkovejma brzdama fakt zrovna luxusne nebrzdi :) ale k beznymu provozu to rozhodne staci a to lepsi brzdeni a kotouce – to chce jeste ze dva tri roky nez se to zabehne a rozsiri, pak ano, ted jeste ne…

      0 0
      • Forester  

        ty měkký kola … to nelze brát jako něco daného … prostě jsem jen popsal stav, ale pokud bych neměl blatníky, případně už konečně zhubl, tak to nepoznám.

        a co se týče brzd, tak tam bych s tebou nesouhlasil. zrovna v nějakém jiném vlákně se řeší, jak jsou silnice samá díra. takže když budeš mít bouchlý ráfek, tam já jedu dál a ty máš problém

        beru to pro „turistu“, ne pro závodníka a gramhoniče, tam máš samozřejmě pravdu. slovy klasika: „kdo brzdí, ten nevyhrává“

        0 0
      • nooski  

        S klasickými cantilever brzdami to nemusí brzdit nijak závratně, ale s mini véčkama mi kroska brzdí jak čert.

        0 0
    • Forester  

      Tak to je paráda, že už máš nakoupeno. Až někdy vyrazím tvým směrem, dám vědět a můžeme někam vyrazit :-).

      Jinak, po 4 měsících a cca 1600km mám pár nových zkušeností. Jednak jsem skoro přestal jezdit na biku, protože většina cest, co zdolávám (cca 80%) se dá celkem v pohodě jet na CX a ten zbytek se objede nebo s tím počítám a beru bika.

      Chvíli jsem koketoval s myšlenkou koupit ještě jedny kola pro ježdění na silnici, ale upustil jsem od toho. Jízda po silnici je tady v okolí hodně křeč. Teda Škarnitlovi si ton emyslí a v pohodě tu najíždí kilometry :-). Každou chvíli mě míjí auto o pár centimetrů a to mě vždy spolehlivě rozhodí. Už jsem si teda najel trasy po menších silničkách, to mám na najíždění kilometrů, ale spíše se snažím mimo silnici. Takže místo nových kol jen nové pláště. Mimochodem, životnost těch původních, Conti Cyclocross 35 je cca 800–1000km. Pak jsme je přehodil (přední/zadní) a teď při 1600 pomalu končí. Hledám nějakou náhradu v rozměru 28–32, spíše s mělčím vzorkem, ale zatím jsem nic nenašel. Nevíte někdo o něčem?

      Jinak kolo docela držák. Zatím žádná závada. Včera jsem se díval na brzdy, desky jsou v pohodě. Sice trvalo cca 300km než to začalo pořádně brzdit, ale teď je to bez připomínek. Bál jsme se o kola, že dostali docela dost ran, ale jsou OK. Blatníky jsem nakonec sundal, takže ta výše avizovaná „měkkost“ už mě netrápí :-). Párkrát jsem se snažil seřídit řazení, občas mi přijde, že si žije vlastním životem, ale to asi tak vše.

      Musím říct, že jsem s koupí maximálně spokojen a nelituju :-)!!!

      0 0
    • Mig_all  

      Krosaři co říkate na tohle kolečko:

      http://www.giant-bicycles.com/…13789/63081/#…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.