Ahoj, máte nějaký názor proč používat/nepoužívat některý z uvedených prostředků na mytí kola, Jen věcně, cypoviny mažu :-)
Ahoj, máte nějaký názor proč používat/nepoužívat některý z uvedených prostředků na mytí kola, Jen věcně, cypoviny mažu :-)
Anketa: Co používáte na mytí kola
Jakysi tekuty podpalovac, asi totez co nafta, ale bez aditiv, neco jak petrak. Kupuju ve sleve za dvacku litr, kdyz je grilovaci sezona. Umyvam s tim prevody a smir na ramu, stetkou, hadrem, kdyz delam velkou rozborku. Jinak horka voda a jar na ram, kdyz cas od casu trochu umyvam kolo od blata a prachu.
Jinak taky by me zajimalo srovnani cyklostaru a jaru, pripadne nejakeho vodoureditelneho pripravku na myti motoru auta (Ava ci co, melo by to byt stejne nebo snad i ucinejsi za zlomek ceny).
Jedině pěnivej Cyklostar original (Nacházel). Odmašťuje neuvěřitelně – s teplou vodou je účinek ještě lepší, cenově OK, vydrží dlouho. Za posledních 15 let jsem nenašel nic lepšího :) A krásně voní ;-)
Jak to dávkuješ/aplikuješ? Já jsem vycamral litr na dvě kola (no blbec jsem samozřejmě), takže jsem za mytí dvou kol zaplatil jako super mytí auta s politurou v luxusní automyčce :-)
Rozprašovačem, mít velkou houbu a v té to pořádně napěnit… Začít kazetou, řetězem, poté napěnit celej rám a spláchnout… Jen do pračky na řetěz leju cyklostar přímo z flašky + horkou vodu.
A šmír z kazety – bacha na to, čím mažeš. Pokud stolní Lukanou, tak to z toho budeš dostávat fakt blbě, chce to mazat něčím lepším, jako FinishLine, Motorex, Morgan Blue – nějakej lepší olej, kterej z toho pak hodně ochotně sleze… :)
Hlavne je dobry tu kazetu delat nasazenou na orechu. A pak se divit, proc se ten orech zacal tocit s kolem:)
+1
Pokud na to někdo jde WAPkou, tak budiž :-) Ale to, co popisuješ, se mi nestalo za posledních asi 15 let nikdy :-)
Nebo chceš říct, že kvůli vyčištění kazety ji pokaždý stahuješ z ořechu??? :-O
Asi mas dobre zatesneny orech. Ale treba u shimana, ktere dobre zatesnene neni, se toto stane klidne po prvnim umyvani.
Kazetu necistim, kdyz uz me to nekdy potkalo, tak leda sundanou.
Naprosto stejné zkušenosti, na shimano se musí opatrně. Jinak musí všech 50 kuliček ven.
DT 350 s kazetou Shimano a DT240 s kazetou Sram. Některý týden „se“ nemejou ale některý týden „se“ mejou i 2×. Jediný rozdíl je, že Shimano kazeta se lehce ořechem prokousává, protože jsou pastorky volně, kdežto kazetu Sram máme v celku. Mytí na to vliv moc nemá. Ale po pořádně blátivo brodivých 50–70km je ten humus všude.
Hmm, no je to DT340, takže asi možná proto je to OK. Docela je pro mě překvapivý, že u shimana toho hrozí takto jednoduše a „bezbolestně“ :-)
Mně se to stalo u starého kola. Byl jsem čuník a myl kazetu na ořechu. Nyní už nic takového nedělám a dávám si obecně bacha na ložiska. Navíc, sundat kazetu je otázka chvíle a když to sundáš, tak to umyješ perfektně, na ořechu to tak nikdy neumyješ.
Mýt kazetu a ještě ji kvůli tomu sundávat? A čemu tím prospěješ? Leda že bys to vzápětí prodával.
standardně to nedělám, utírám to suchou cestou (hadrem). Ale když už je to hodně zašpiněný, tak kazetu sundám, je to úkon na pár sekund :-)
A smyje to i smir z kazety? Myslim jako fest zas..ne a do stribrna. Ja jsem vzdycky pouzivaj nejaky ten benal, petrak apod. co je po ruce, ted hlavne ten podpalovac, moc se nevyparuje a neni to takove svinstvo. Spotreba je mala, mozna 200 ml na cele kolo, krasne vycisti. Nevyhodou je, ze veci se pak musi jeste oplachnout horkou vodou a jarem od zbytku, pokud to teda ma byt uplne ciste.
Já se snažím mít čistou vodou a když už je to hodně za.ratý, tak použiju cyklostar. Vždy se snažím používat minimálně, přeci jen to vyplavuje vazelínu. Dřív jsem používal na starém kole jar a fungovalo to taky, ale taky jsem často měnil ložiska :-).
Cyklostar mi strašně smrdí ale je levný. Mucoff je pecka, ale je drahý :-)
V obou případech tim meju jen pár kousků kola (jen to zamaštěný) zbytek kola vodou s troškou nějakýho „ARO Jaru“
Jo…funguje stejne jako vse ostatni.
Cyklostar na retez v pracce. Jinak meju jednou za cas normalnim jarem na nadobi, houbou a kartacem. Pak jen lehce oplachnu sprchou. Po umyti cepy promazu teflonem.
Dotaz, čepy sundáváš nebo to prostě na ně nastříkáš a pak zvenku otřeš?
Mám prvního fulla, a nedávno jsem řešil, že mi od spodního vahadla sem tam křupalo (po cca 600 km) a tak jsem poprvé čepy demontoval, jednak abych se to naučil a druhak, abych se mrknul na ložiska a pak vše promazal. Poté, co jsem sundal čep, tak tam bylo trošičku vody (přitom jsem jej nemyl) a už tam byla i malinká známka rzi! Vše jsem vysušil, vyčistil, promazal, hlavně mezi ložiska a čep jsem dal dostatek vazelíny, aby se k ložiskům nedostala voda a smontoval. Od té doby naprostý klid.
Používám tohle:
http://www.specializedjiricka.cz/…s-jl69-400ml
Po mytí, nebo po švihu v mokru/brodech.
Stříknu do tý mezery a otřu co vyteče. Má to takovou tou tenkou trubičku,tak jde dobře směřovat kam to má stříkat. Čep jsem nikdy neměnil, nesundával, nemám zkušenosti.
Nicméně přečepovaný bylo kolo až letos ve třetí sezóně, takže myslím, že metoda dobrá:)
Děkuji za odkaz :-)!
Vodu vytěsnuje každý průmyslový olej, to se učí v 7 třídě :-)