cyklostezky na ČT v dobrém ránu 12/01

195 nepřečtených
  • tk

    zítra na ČT 1 v Dobrém ránu v 7:10, 7:20 a 8:20 bude kritická reportáž o stavu cyklostezek v ČR. i když asi původně chtěli někoho jiného, pozvali si mě před kamerou to moc neumím chtěli abych řekl něco trochu jiného, než jsem mohl za bikery říct já jsem řekl něco trochu jiného, než jsem chtěl říct a to ještě mektavě a v reportáži to bude jistojistě sestříhané.

    nicméně zazní tam hlas: Tomáš Kvasnička, ČeMBA J. Martínek, CDV expert na cyklodopravu

    jestli můžete, nagrabujte to někdo, a pak mě prosím kontaktujte emailem.

    0 0
    • cabbage  

      zítra si budu musset nařídit budík…

      0 0
    • wendak  

      tak to pudu spát po noční malinko dýl :))

      0 0
    • Tomcat  

      Kritická reportáž.. co tady očekávat?

      Kdo bude hájit stranu „asfaltářů“. Tedy zpohodnělých „sportovců a turistů“

      0 0
      • Tomcat  

        Co očekávat? Budou se jen bránit pozice a vysvětlovat přístup „čemba“ případně snaha o protiútok a pokazovaní na to že se něco začlo dělat ale špatně?

        0 0
    • kolombo  

      Tak jsem právě viděl vstup z Hradce Králové v 7:20 a to bylo pouze o dopravní cyklistice.

      0 0
    • stan.zak  

      Zdravím tk, máš to u mě na HD, kam to chceš poslat?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tk  

      data2.edisk.cz/stah­ni/52830/2007­.01.12._Tom_Kvas­nicka_0003.wmv.44MB.html

      je to jak sem tusil: 1: nejsem cemba, ale pouze aktivni cyklista 2: trvale udrzitelne cesty pro terenni cyklistiku je nezajimaly.

      holt media.

      0 0
    • Tomcat  

      hmm takze nic, doprava a ekoteroristi

      0 0
      • stan.zak  

        ty, Tomcat, jak to myslíš, že jsi pohodář?

        0 0
        • Tomcat  

          Nevim v jakým tonu si to myslel ale…..

          Třeba tak, že z bajkování musí mít jezdec dobrý pocit, nedělám to pro ostatní, nedělám to, aby ostatní čuměli, nejezdím na kole, protože myslím že tím zachráním přírodu. Při vyjížďce by měla být pohoda, užívat si to. Nebýt omezování ostatními a neomezovat ostatní. Žádný stres. Není nad to jet nádherným singtrackem v přírodě (ať XC, FR, nebo DH) třeba těsně za městem, než po cyklodálnici někde na horách v té „pravé přírodě“.

          Uznávám, že vystupuji jako MTB/MX radikál, ale to neznamená, že budu hned Automat-em souhlasit. Ten ekoterorizmus sem myslel cyklojízdu Prahou, protože se myslím že to ekoterorizmus je. Myslel sem, že by se mohlo téma točit okolo toho, že 3miliony za 1km asfaltu přírodou je vyhazování peněz, no nestalo se.

          0 0
          • stan.zak  

            Podívej, nechci tady brojit pro jedno ani pro druhý, po Praze jsem na kole nejel a jak to vypadá ani nepojedu – nebo nebudu muset; souhlasit s tebou se dá rozhodně v jednom: zcela nejjednodušší je starat se jen o sebe. Co je na tom radikálního mi uniklo.

            0 0
            • Radek Broz  

              Celkem radikální je, když zablokuješ dopravu v Pze.

              0 0
              • cabbage  

                co je radikálního na něče,m co se dějě 2–3× denně?

                0 0
                • Radek Broz  

                  Nemusí to ale někdo dělat schválně počtvrtý. Podle mě tim ničemu neprospívaj a házej špatný světlo i na ty bikery, který s tím nesouhlasí (a málo nás zrovna není).

                  0 0
              • pepino  

                Máš recht, téch aut by tam mělo jezdit míň, aby to denně nezatarasily:)

                0 0
            • Tomcat  

              radikální? Přečti si nějaké moje příspěvky par let zpátky ;-)

              Jinak starat se o sebe a neomezovat ostatní, je podle mě dost složitý ale pokud to jde i slušný, Myslet na ostatní a blokovat Prahu pro dobro lidu, je opravdu složité a prospěšné.

              Peace

              0 0
              • cabbage  

                jeden radikální výrok si pamatuju, btw: Maturita na tebe čeká:-P

                0 0
              • stan.zak  

                Tomcat, zřejmě tvoje ať už jakékoliv příspěvky vyčpěly bez odezvy; jo složitý a i slušný to být může. Zdá se ale, že se pak prosadí takovejdle Martínek či jak se jmenuje…

                Jasně – Peace, jen diskutujeme.

                0 0
          • mr.antik  

            je to tak, u nás je zpousta cest zpevněných pouze traktorem a nějakou kamenou drtí a taky to stačí. Po asfaltu si můžu jezdit ve městě… Já mám navíc i radikálnější názor na cyklostezky ve městě, které propagují někteří „ekologové“, co na kolo sednou jen když je nějaká manifestace – myslím, že by stačilo rozšířit nebo udržovat krajnice (a třeba tam i udělat nějaký ten proužek pro cyklisty a bylo by to v pohodě. Návrhy typu speciální vyvýšené chodníky a speciální trasy, kde člověk musí na 500m úseku dvacetkrát dávat přednost atd atd. Možná v praze a je to potřeba, ale ve většině měst fakt ne.

            0 0
            • SoLaX  

              Mne oproti krajnicim pridou klasicky cyklostezky vyhodnejsi treba v pripade, ze kdyz chceme jet s kamosem pohodu, tak muzem v klidu vedle sebe a kecat. Na druhou stranu by se ve specialnim pruhu na krajnici nemotaly bruslari.

              0 0
              • RUMcajs  

                No, nevim nevim. Co jsem zatim videl v cizine, tak napr. v Geneve je to o necem uplne jinem nez v Praze. Co se za poslednich 10, nebo 20 let udelalo v Praze, nebo celkove v Cr pro cyklisty? Jak se zvysil prodej kol, nebo jejich pouzivani jako dopravniho prostredku a jak se zlepsila situace na silnicich?

                A v Zurichu? Tam se na vlakac dojizdi kolmo, pokracuje se vlakem a ze zamestnani naopak.

                Fotka je z Genevy, na konci te ulice je hlavni vlakove nadrazi a v nem uschovna pro cca 100 kol bez dozoru a pro dalsich nekolik set pod kamarama…

                P.S. Kolik vase mesta zridila stojanu pro kola, treba i nehlidanych?

                0 0
                • orca  

                  ještě bych doplnil že v cizině mě překvapila jedna věc krom množství kol a to KVALITA kol , ty na kterejch se dopravují do práce či pro rohlíky jsou alá Tesco po česku … a jsou to fakt „městská“ kola která často i tvarem nikoho snad ani nemohou lákat ke krádeži … Tyhle kola by tady nikdo nekoupil …

                  0 0
                  • RUMcajs  

                    No, v Cr by kupcu moc nebylo, to je pravda. Prumerna cena noveho kola, co tam pouzivaji k doprave bude nekde mezi 20–30tis.

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    jj, na tom jde vidět, že jsme národ cyklomaniaků – zatímco třeba auta jsou v německu všechny o třídu vejš, na slušný kolo nenarazíš.

                    0 0
                  • Honzas  

                    asi by ses divil. treba v Amrdamu jsou vsechna kola pridelana ke klandrum retezem, kterej vazi plus minus totez, co to kolo. a sem tam je videt i nejakej retez prestrizenej. a to jsou kola vyslovene za ucelem mestskyho jezdeni, mnoha z nich pamatuji jiz mnoho let;-)

                    0 0
                • mr.antik  

                  stojanů ve městě moc není, nemyslím, že je to přímo úkol pro město,ale spíš pro jednotlivé instituce a firmy, aby při rekonstrukcích budove mysleli na kola. Většinou nemyslí ani na auta, takže např. u pošty je téměř nemožné zaparkovat apod. Ale stejně si myslím, kdyby lidi začli jezdit víc na kole, tak se nějaké opatření udělá. Spousta lidí říká, že by hrozně rádi jezdili na kole do města, nakupovat do práce, ale většinou jsou to jen kecy a hledají výmluvy. Kdo opravdu chce, tak jezdí.

                  0 0
                  • kolombo  

                    Už Vás vidím, jak svého miláčka prásknete někde do stojanu a půjdete něco vyřizovat na úřad :-)

                    0 0
                    • rarášek1  

                      Proč miláčka? Mám dvě kola a několik přibližovadel. Hospodský transportér má dokonce balanční kolečka!

                      0 0
                    • RUMcajs  

                      Zalezi na tom, jak dane mesto vypada. Pujdu-li treba prepsat auto, nebo zaridit jinou blbinu, neni duvod proc pred uradem nedat kolo do stojanu. Kamera tam je tak jako tak a jsou i stojany, do kterych clovek pouziva vlastni fabku. Hodne mest ma administrativu soustredenou do centra a centrum je zaroven monitorovane kamerovym systemem. Konkretne v UL by to na Mirovem namesti slo udelat velmi dobre.

                      0 0
                  • rock  

                    Spousta lidí říká, že by hrozně rádi jezdili na kole do města, nakupovat do práce

                    No nevím, podle mne je kolo jako dopravní prostředek v podstatě nepoužitelný … na nákupy úplně na houby (kam s nákupem), do města taky o ničem (příliš závislé na pěkném počasí; a taky přijít někam mezi lidi propocený je … když nic jiného tak bezohledné), do práce … no, možná (30km nejkratší -silnice 1.třídy- cestou. Ale chce to mít v práci sprchu, věci na převlečení a mít jistotu, že cestou z práce nebudu chtít třeba něco koupit). Suma sumárum skvělá hračka na volný čas ale jako dopravní prostředek, na kterém bych měl být závislý ? K smíchu …

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • sun7dots  

                      S nakupem do kosiku, ktery mestska kola maji. Pocasi to hezke chce, to je fakt. Ovsem ani pesky nechodim rad v desti, a treba v Praze neni casto problem jet „tam kolmo“ „zpatky metrem“. Ne kazdy do prace chrti. Nekteri lide jedou krok sun krok a extra se nezpoti. Krom toho ve spouste praci sprchu maji a spousta kamaradu tak jezdi do prace i sviznejsim tempem. Takze tvrdit, ze to nejde? K smichu…

                      0 0
                    • orca  

                      dle mého ani v jednom případě nemáš pravdu … Na nákupy – ne každej musí nutně do gigamarketu a navršit 2 pojízdné koše . Takovej košík dozadu na stojan bohatě pojme běžnej nákup na obden . Na úřad vyřídit – jedna malá tašička do košíku na doklady Do školy – taška na nosič a v pohodě. Do práce – tady snad je jediné omezení a to vzdálenost a profil cesty . Pokud je rovina + do práce cca do 5km nevidím problém . V cizině běžně vidíš chlapíka jak si v kvádru to mastí na kole a v košíku diplomatku (pochybuji že to je oblek na kolo a v kanclu má jeden na úřadování..)

                      0 0
                    • RomanH  

                      Dovolim si castecne nesouhlasit. S nakupem a s popojizdenim po meste mas pravdu (kdyz potrebujes neco vyridit a chybi v dane lokalite hlidani), ale jako prostredek na cestu do prace je kolo pouzitelne. Pokud delas kancelari, muzes zde mit ve skrini nahradni obleceni. Pokud delas ve vyrobe, tak tam nemusis uz vubec nic resit. Drive jsem se vymlouval na sprchu, ted vidim, ze pri trose snahy se celej clovek oplachne v umyvadle – jen holt trochu nacaka, ale to predsi muze nasledne po sobe setrit. Rozhodne mi v okoli Brna chybi cyklostezky, ktere by kopirovaly nejkratsi cestou s co nejmensim prevysenim hlavni prijezdove komunikace do mesta. V Brne pak cyklostezky, ktre by nebyly kazdou chvili prerusovane vedlejsi ulici.

                      0 0
                      • Krys  

                        Normalne ste ma chalani nazhavili. Zahrniem do tohtorocnych planov minimalne raz do tyzdna ist do prace (Stodulky-Vrsovice) na bajku. Nemame tu sice sprchu, ale to nejak prezijem, umyvadlo mame. Trochu sa bojim toho, ze bajk budem musiet parkovat klasicky na schodisti. Takze zahrniem este do tohtorocnych planov zohnat nejaky vyborny zamok. Hlavne aby sa uz konecne roztopil ten sneh. :)))

                        0 0
                        • RomanH  

                          Parkovani mam luxusni – mam na vyber hned ze dvou klimatizovanych serveroven, z nichz jedna ma prosklene okno do meho kanclu.

                          0 0
                          • Jenda  

                            jo pockej v lete – vytahnes kolo z klimatizovany mistnosti do vedra a zachvili z toho nastydne:-)

                            0 0
                • labar  

                  OT – luxusní partička těch černošek…:-)

                  0 0
          • kolombo  

            Nojo, tak se vrať zpátky na začátek toho povídání, kde Tomáš mluví o cyklistické dopravě ve městě, o cykloturistice mimo města a trvale udržitelných stezkách pro terén. Tohle bylo o té cyklodopravě a bylo to dobře udělané. Nekolikrát se tu probíralo, jek se tady a tam nedá udělat ta cyklostezka, protože se tam pro auta nevejde. Takže je potřeba ubrat aut, aby mohlo přibýt cyklistů. Co je na tom ekoterorostického?

            0 0
            • Radek Broz  

              Ekoteroristické jsou metody, jakými se Automat snaží jejich zájmy prosazovat. (rozuměj cyklojízdy)

              0 0
            • Tomcat  

              Ekoteroristické jsou metody, jakými se Automat snaží jejich zájmy prosazovat. (rozuměj cyklojízdy) Stím naprosto souhlasím

              0 0
              • mr.antik  

                taky jsem se kdysi účastnil a do dnes mi nějak není jasný, co tím chtěj dokázat. Jejich megalomanský projekty (teď mluvim o liberci) za sebou musí mít velkou podporu stavebních firem, jinak si to nedokážu vysvětlit.

                0 0
                • kolombo  

                  Tak tohle tuplem nechápu :-( V Liberci žádný Auto*Mat nepůsobí, cyklojízda se jezdí jednou ročně za asistence MP. A co je megalomanského na pruhu pro cyklisty kolem silnic to fakt nechápu. Byl jsi někdy v Žitavě? Tam to tak MEGALOMANSKY mají všude. Copak děláte pro cyklistiky Vy, kritikové, když tyhle aktivity tak zatracujete?

                  0 0
                  • sun7dots  

                    Tohle je teda takova „jedna pani povidala“ ale kamarad mi tvrdil, ze v nemecku nebo tam nekde, musi pri stavbach silnic urcity procenta z rozpoctu projektu dat na stavub cyklostezek. To se to pak rozviji.. Vicemene u kazdy novy stavby maji rovnou vyresenou i dopravu pro cyklisty.

                    0 0
                    • kolombo  

                      Ta povinnost platí v celé EU. Asi proto tolik vesnic staví a opravuje „cyklostezky“ skrz obec …

                      0 0
                  • Tomcat  

                    Copak děláte pro cyklistiky Vy, kritikové, když tyhle aktivity tak zatracujete?

                    No klasická otázka poslední záchrany B-]. Proto co chtějí oni, nedělám nic, protože nechci dosáhnout toho co oni a už vůbec ne těmi prostředky jak se projevují.
                    Stejně tak jako oni mají nepopíratelné pravo publikovat své názory a ideály, tak ostatní mají právo stím nesouhlasit.
                    To máte jako alternativní zdroje energie, taky to nemáme „zmáklé“ a přesto taky společnost ví, že od Rakouských aktivistů po Jihočeské matky se taky reálného funkčního řešení se nedočká. Společnost i jednotlivci dokáží přesně poznat co je špatné, už předem hrubě odhadnou, co by bylo dobře. Ale samotné poznání něčeho špatného není automaticky spjato s lehčím hledání toho dobrého.

                    0 0
                    • kolombo  

                      A proto jsi naprosto stejným způsobem odpověděl?

                      0 0
                      • Tomcat  

                        ? Nechápu , každej publikujeme jiný názor, ale stejně jsem odpověděl?

                        Byla vznesena připomínka , jesli proto něco děláme, že máme takové keci. Moje odpověď je že nedělám, protože nestojím na stejné straně a že tento tón je dost ohraný protože neznamená, že pokud vím co je špatně, budu mít hned řešení.

                        0 0
                      • Tomcat  

                        Napadá mě, že jediný co bych mohl udělat, abych pro blaho lidstva neomezoval, někoho ostatního nějakými demonstrativními akcemi, je projet si nějaké trasy v mém okolí a udělat svého průvodce bajkovou divočinou a udělat alternativní značení bajkových tras.

                        Potom do místního plátku snažit vecpat články na téma že „odborná cyklistická veřejnost“ se od těch asfaltových dálnic distancuje a že nemá v radnici podporu a ani nechce radnici morálně podpořit tím, že by uznala, že radnice pro cyklistiku něco dělá opravdu užitečného a že pro dobrý pocit se tu vyhazují peníze „pronic“ To by možná mělo vetší hodnotu než ,že jednou do roka by nějaká banda aktivistů zablokovala už tak zablokované město.

                        0 0
                  • mr.antik  

                    sory, asi si špatně rozumíme, jsem právě pro pruhy, ale bez desítek semaforů, ale ne pro takový věci jako rozšiřování silnice kolem přehrady, postavení a vydláždění speciálního hodníku, přitom např. takhle silnice je uplně v pohodě. Nebo stávající „cyklostezku“, která vede od nikud nikam.

                    Co mi vadí?

                    • dělají se pouze maximalistický verze plánů, ale ne začínat by se mělo těma minimalistickýma
                    • nedělají se komplexní řešení, ale pouze jen úseky, které mají minimální význam (vize na x let dopředu)
                    • když se seženou peníze (např. z EU), investice se realizuje, ale na údržbu nejsou prachy (např. čištění cyklostezek na jaře apod.)
                    • kombinované chodníky s cyklostezkou jsou hezké, ale většinou jezdim vedle po silnici, prože to je jednodušší kvůli dávání přednosti, odbočování a rychlosti.

                    Myslím, že cyklistika žádnou moji iniciativu nepotřebuje. Stačí jen jezdit.

                    0 0
                  • Radek Broz  

                    Já třeba to, o co se snaží Automat, neberu jako problém cyklistiky, ale dopravy. Na jejich cíle nemám úplně vyhraněný názor, ale naprosto se mi nelíbí způsoby, jakými se je snaží prosadit.

                    Díky tomu, že mají taky kola a veřejnost mezi nimi a třeba mnou až tak nerozlišuje, o co jde, tak jejich akce můžou mít dopad i na to, co se snažím prosadit já.

                    Jinak myslím, že dělám dost, tímhle argumentem mě nedostaneš;-)

                    0 0
    • Tomcat  

      Pánové tak pokud to shrnu Problém tedy vypadá už v tom, že se neví kam problém zařadit. Plete se spousta věcí dohromady. Pletou se i zájmové skupiny kolaři a cyklisti, potom se pletou problémy dopravy a sportovního vyžití. To že společným pro vše je kolo bohužel neznamená, že je možné jedno univerzální východisko.

      Protože se nahází do jednoho pytle je v tom takovej maglajz. Strana státu rozhodně nehájí cyklostezky pro sportovní využití, ale jim jde o dopravu a bezpečnost. Tam patří i „Kolomat“ ty podle mě hájí stranu kolařů ne cyklistů. Naproti tomu na straně cyklistů je dost hluché místo. Sporným územím kde se tito dva názorové tábory střetávají, jsou cyklo stezky v městech a okolí měst. Pro stranu státu je totiž jednodušší podporovat stavbu stylem, jakým to dělají, jednak nemají „odborné zdroje“ a následně je to nádherně populistické. Stát si prostě ulehčuje práci.

      Na MTBS.cz byl článek jehož závěrem podle mě je zamyšlení na téma, jestli cyklisti by si neměli začít budovat trasy sami. Myslím že tím se postupně nenásilně a regresivně (pasivní odpor) distancují od nešikovného státního řešení a kolařů a to formou alternativního značení, cyklistických průvodců a map atd…. Pokud to bude náležitě vidět, stát jako dost ješitný subjekt, který se bude chtít zviditelnit, nakonec bude muset něco pozitivního udělat.

      0 0
      • cabbage  

        LOL, a teď to napiš česky…

        nějak sem nepochopil to „Sporným územím kde se tito dva názorové tábory střetávají, jsou cyklo stezky v městech a okolí měst“ imho je tady zájem společný – někam se dostat – je jedno jestli do práce na nakup, nebo z města do lesa, v lese už pěšiny(single­traily, když na tom tak trváš) jsou, nebo se dají vybudovat samotnými uživateli podle jejich představ v místě kde je potřebují s minimálnímy náklady. cyklostezky jsou většinou na území měst a tam už jsou náklady na stavdu mnohem větší, takže je pomoc státu/obce mnohem důležitější.

        0 0
        • Tomcat  

          Hmmm podle mě to není společný zájem, jedna skupina se potřebuje dostat z bodu A do bodu B prostředkem je kolo , pěšky atd… Druhé straně jde o samotný jízdu mezi body A a B.

          Jednoduše proč dělat drahé cyklodálnice? nebo pokud to nedělají počádně tak proč to dělají vůbec.

          0 0
          • cabbage  

            pro mě je bodem A vlastní domov a bodem B okraj lesa, nebo města, cyklodálnice je jen způsob, jak tuhle vdálenost překonat vzhledem k tomu, že singl je na dané trase zcela nevyhovující – kapacitou i odolností povrchu.

            cykldálnice je náročná na stavdu jako chodník, takže proč ne? myslim že kvalitně postavené cyklostezky jako cyklostezka* z Krč do Bráníka a od Vyšehradu do Komořan svůj účel plní velmi dobře. nemusím jet po hlavní silnici a zároveň mi nehorozí pokuta za jízdu po chodníku, když k tomu připočtu plynulost přesunu, tak mi vychází, že se vyplatily.

            v krajině sem pochopitelně proti budování cyklostezek.

            *nejsou to čistě cyklostezky.

            0 0
        • Tomcat  

          Hmmm podle mě to není společný zájem, jedna skupina se potřebuje dostat z bodu A do bodu B prostředkem je kolo , pěšky atd… Druhé straně jde o samotný jízdu mezi body A a B.

          Jednoduše proč dělat drahé cyklodálnice? nebo pokud to nedělají počádně tak proč to dělají vůbec.

          0 0
          • kolombo  

            Pokud je bod A centrum města a bod B nástupní místo do turistické oblasti, tak je celkem jedno, jestli tam někdo jede prodávat do stánku a nebo jestli pak bude rajtovat ještě 3 hodiny po kopcích. Jestli se jedu projet a nebo jestli jedu na nákup je z hlediska rizika sražení autem úplně jedno. Připadá mi, že hledáš argumenty, jak dopravní cyklistiku prohlásit za nesmyslnou a jako jedině správné uznat jízdu bez pevného cíle někde v přírodě. Já mám to štěstí, že bydlím na kraji Liberce, ale pokud někdo bydlí více v centru, tak se prostě potřebuje nějak dostat na kraj města. Nebo Tobě připadá normální, když se naloží kolo na auto a jede se 10 km a tam se teprve začna bikovat?

            0 0
            • Radek Broz  

              Mně to připadá naprosto normální, na zimní stadion by taky nejel na bruslích.

              0 0
              • cabbage  

                A než bys najel na dálnici, tak bys auto tlačil, jasný..

                0 0
              • enjoy  

                tak tomu rikam zparchantelej nazor:-).anebo taky demagogie:-).davam ti na vyber,vidis?:-D

                0 0
                • Radek Broz  

                  Na běžky ti taky přijde divný jet autem a potřebuješ je nazout na chodbě a do lesa na nich dojet? Prostě dopravní a výkonostní/spor­tovní cyklistika není stejná oblast a to, že se ta dopravní síť může hodit při přesunu do lesa, bych bral jako bonus. rozhodně ale nesouhlasím, že je to společný zájem – mě třeba cyklodoprava naprosto nezajímá.

                  0 0
                  • enjoy  

                    je jina doba,driv by nikoho nenapadlo jet na kole do lesa,natoz ho brat jinak nez doprevni prostredek.stejne tak i z mesta se jezdilo na bezkach rovnou do prirody.zadnym metrem nebo tramvaji. ja se spis zastavam tech starych zpusobu a verim ze je to tak dobre.nebo urcite lepsi pristup.nez jen ukrojit si z toho jenom pro to svoje.postavit 4X drahu,jezdit k ni autem a byt stastnej.samozrejme ti ale preju byt stastnej:-)

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Co tam motáš jakou 4X dráhu? O tom se tu vůbec nebavíme.

                      0 0
                      • enjoy  

                        to jenom tak pro vciteni do tvych sobeckych zajmu.aby pak bylo jasne kde svoje postoje beres.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          Hle to nechapu proc tady vytahujete DH a 4X , jak to souvisí stím že nesystémové stavění cyklistických stezek je vyhazování peněz?

                          0 0
                          • cabbage  

                            s tim nijak, o tom tu řeč ani nebyla, spíš cyklostezky vs. singletraily…

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              Tak proč to sem pořád motáte? teda enjoy hlavně.

                              0 0
                              • cabbage  

                                kde to sem motám?

                                0 0
                                • Radek Broz  

                                  ok, tak mjoj a sun7dots, ty ne. Přecejen proti enjoyovi jsi dost rozumný jedinec;-)

                                  0 0
                                  • enjoy  

                                    a to se snazim psat uz min:-))

                                    0 0
                                    • Radek Broz  

                                      Já taky… ale občas se to rozjede. Dokonce jsem si už několikrát říkal, že sem nepolezu vůbec.

                                      0 0
                                  • sun7dots  

                                    Nevsim jsem si ze bych sem ja nejak vtahoval DH, 4X apod.

                                    0 0
                                    • enjoy  

                                      vidis?!to radek je vnimavejsi a umi cist i mezi radky!

                                      0 0
                                    • Radek Broz  

                                      „Pokud nekdo jezdi na sjezdaku, chapu ze asi radsi nahazi kola do auta a pres mesto ke svym tratim dojede.“

                                      0 0
                                      • sun7dots  

                                        Snad nemas zapotrebi vytrhavat z kontextu. Hned v dalsi vete je preci napsano: Jiste to tak udela i spousta lidi s XC, silnickou a dokonce i trikolkou.

                                        0 0
                                        • Radek Broz  

                                          Já to pochopil tak nějak ve smylsu: „Ty, co jezděj na sjezďáku na to koukaj jinak a jejich ázor je špatnej.“ Jestlis to tak nemyslel, tak sorry. Celkově se tu do toho zamotáváme, myslím, že úplně nechápete moje a tomcatovo stanovisko. No nic, jdu ještě chvíli makat, fakt sem nesmim lízt, nebo to do rána nedodělám;-)

                                          0 0
                                          • sun7dots  

                                            Tomuhle jsem se prave snazil vyhnout a proto nasledovala ta dalsi veta. Pokud to z toho neni jasny, taky sorry. Jinak souhlas, zacina se to trochu zamotavat. Ale treba s tomcatem jsme se nakonec docela shodli. S tebou mi ani neprijde, ze bych byl ve vetsim rozporu:]

                                            0 0
                                          • enjoy  

                                            tak ja bych prestal chodit okolo horky kase a klidne rekl,ze Ty co jezdej na sjezdaku na to koukaj jinak.

                                            0 0
                                            • Radek Broz  

                                              Ty, co se vozej kolem Phy a potřebujou se z města dostat ostatně taky.

                                              0 0
                                              • kolombo  

                                                To je jedno, jak na to kdo koukáte. Důležitý je, aby jste si uvědomili, že někdo jiný má právo to dělat jinak a že to není nic špatného. A že i on má právo na životní prostor.

                                                0 0
                                              • cabbage  

                                                No dyť jo, bavíme se o cyklostezkách!

                                                0 0
                          • enjoy  

                            to souvisi s tim,ze radkovi staci se vozit skopce a na misto se dopravi nejspis autem.ze cyklostezky nevyuzije prece neznamena,ze je to spatny. on se sice niz snazi vse uvest na pravou miru,ale asi to nebude jentak,ze nejsem jediny kdo z neho ma takovy pocit. ps:ja taky nejsem z tech,kteri si streli 5 km cyklostezku 10× tam a zpet a jedou zase domu.ale proste jsou to celkem uziteny veci:-). ovsem taky nesouhlasim,kdyz nekde bez pouziti mozku udelaji cerny asfaltovy pruh a lidi jezdete si.

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              Poslední 2 měsíce jsem jezdil jen enduro, uvažuju, že vrátím na bike dvoupřevodník – to jen k tomu, že víš nejlíp, co dělám. (je teda fakt, že o víkendech teď dost jezdíme do kopců vlakem protože jet po silnici je nuda)

                              0 0
                  • cabbage  

                    vzhledem k tomu, že bežky nejsou schopny jezdit po asfaltu(šotolině, zámková dlažbě atd…) tak ti to trochu pokulhává…

                    ten bonus mě narozdíl od (co že to chceš ty?!) docela zajímá…

                    0 0
                    • kolombo  

                      Kdysi jsem jezdíval na lyžich z Bedřichova do Liberce a zouval jsem lyže kousek od baráku. Doknce si pamatuju, že jedna silnice byla kompletně vyhrazená pro sjezd dolů. Jenže, dneska už je člověk rád, když je sníh na hřebenech a sjíždět dolů nějak není po čem :-( A taky jsou ty lyže nějak dražší a dražší a méně univerzální. Ale připadá mi, že tohle přirovnání trochu kulhá, na běžky je dneska potřeba upravená stopa a tu kolo opravdu nepotřebuje. Takže, kromě osob jezdících sjezdová kola, považuju celkem za normální nejezdit 5 km autem na kraj města a teprve tam nasedat na kolo. Proto považuju snahu o prosazení dopravních cyklotras v obydlených oblastech za naprosto legitimní. Dá se diskutovat o způsobech prosazování, dá se diskutovat o účelnosti některých projektovaných tras, ale dopravní cyklistika je s námi na jedné lodi. Alespoň já to tak chápu. A těžko mě přesvěčíte o opaku, zeptejte se manželky, jaké je se mnou pořízení :-)

                      0 0
                      • filipes  

                        Mozna si trochu odporujes. Treba trvzeni, ze „na běžky je dneska potřeba upravená stopa“ je nesmysl – muzes si klido pido koupit turisticky prkna a jit proslaapavat stopu. Jenze misto toho ty (a ja taky) nazujeme zavodni spejle az na miste upravene trati, kam dorazime jinymi prostredky.

                        0 0
                • Tomcat  

                  No me pripada spatny automaticky si privlastnovat hlasy lidi, ktery se od toho muzou distancovat jen proto ze taky jezdej na kolw, pripadne maskovat zajmy mensiny za zejem vsech. Proste pro nekoho to je pozitivní pro nekoho ne.

                  Zatim misto toho aby se delalo pozitivni pro obe strany nebo as pon pro jednu, nedela se nic. Pro jednu stranu se ve meste nedela nic = negativni , pro tu druhou se zase deje negativni to ze se mimo mesto dela asfaltky.

                  Nechci rozsirovani stezek ve meste, ani soucasne pojeti rozsirovani stezek mimo mesto at ty prachy treba dou na pamatky nebo do zdravotnicvy.

                  Mimo je to stejne jen flastr na neco co nefunguje. Pokud by unas byly dodrzovany dopravni predpisy nebyly by nejaky pruhy a semafory potreba. To samy na druhy strane, pokud by byly turisticke stezky, znaceni atd… na urovni zbytku sveta a ne nekde v polovine minuleho stoleti , nebylo by potreba delat zvlast stezky pro kola.

                  Mimo ad stezky ve meste, kolik lidi to bude asi vyuzivat , protoze spousta bude odrazenejch , smogem , pocasim, moznou kradezi kola. To ze tam bude nejaky pruh nezabrani aby je nekdo sejmul ,nahodil ,nebo jim ukrad kolo, jako hrebicek do rakve bude to ze u cile sve cesty nesmi zamknout kolo… …no nebylo by lepsi ty penize dat jinam?

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    Zdravotnictvi podle vzoru staveni, Joudo;-)

                    Jinak se pod to podepisuju. Myslim, ze mjoj s kibicem uz troszku dezinterpretujou, co tu vlastne pisem.

                    0 0
                    • cabbage  

                      a co vlastně píšeš, kecálku?

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Zkus si to znovu přečíst.

                        0 0
                        • cabbage  

                          kromě pár narážek sem motáš jen cyklodopravu(tvůj úhlavní nepřítel) a nějaký ekoteroristy(nep­řítel č.2)…

                          zkus to trochu schrnout v jednom příspěvku.

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Takže znovu a po lopatě – nelíbí se mi, že:

                            1. Se naprosto preferuje cyklodopravadoprava před ostatními formami podpory cyklistiky. Neříkám, že je na cyklodopravě něco špatného, jen
                            2. Nelíbí se mi, jak třeba Cyklomat prosazuje své cíle a že do toho v očích veřejnosti vlastně vtahuje i ostatní cyklisty, kteří s nimi třeba nesouhlasí.
                            3. Naprosto se mi nelíbí, kyž se vyafaltuje stezka v lese – to už se můj názor na dopravní cyklosíť z „je mi volná“ mění na „tohle je sakra špatně“.
                            4. Odmítám, že cyklistická dopravní síť je v zájmu „nás všech“ , ale vcelku nic proti jejímu rozumnému budování nemám. Často se podle mě ale dávají peníze na megalomanský projekty v místech, de se to nevyužije a tam, kde by se to hodilo, se nedělá nic (vinařský stezky, „výroba stezek“ instalací žlutých cedulí všude možně, neúčelně naplánované trasy).

                            To, že do toho vy motáte 4X tratě a sjezďáky, je vaše demagogie, o tom jsem já ani necekl. Snad je teď jasno.

                            0 0
                  • cabbage  

                    hm? mám v tvém příspěvku pár nejasností: nepleteš si menšinu s většinou? komu uškodí použitelná cyklostezka? poč ti vadí rozšiřování stezek ve městě? proč myslíš, že to nikde nefunguje? uvedl jsem 2 příklady kde to funguje dobře. opravdu si myslíš, že tur. značení je u nás nejhorší? co např. červenobílé flákoty jako jsou v Alpách? tady bych nekritizoval. v lese podle mě opravdu neni potřeba něco budovat…

                    kolik lidí to ve městě využívá? podívej se na použitelné stezky – plné cyklistů(ok i jiných lidí), ty nepoužitelné skutečně zejí prázdnotou(cy­klistickou) – ostatně nic jiného bych ani nečekal… dobře vybudovaná cyklostezka je naopak dobrým způsobam jak se vyhnout rušné silnici kdy vetšinou není místo

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Hmm asi si fakt nerozumime.

                      Které pasáže jsou nejednoznačné, protože nevidím tam to na co se ptáš?

                      0 0
                      • cabbage  

                        otázka je věta před otazníkem, to snad poznáš..

                        0 0
                        • Tomcat  

                          nevidím tam to, na co se ptáš…protože obsahově tam nevidím to, na co se ptáš, tak nevím jak ti mám odpovědět.

                          Např použitelná stezka? Podle mě to není žádný přesně definovatelný termín. Použitelná závisí na okolnostech takže je potřeba konkrétní příklad jinak to je oničem

                          proč myslíš, že to nikde nefunguje? Rozhodně ač to čtu jak to de, opět nevím kde říkám, že to nikde nefunkuje, tak nevim jak na to odpovědět. Ale např ve svém kololí vidím, že to nefunguje tak jak by mělo a podle toho že jsem nebyl jen v okolí svého bydliště vím že tak jak by to mělo to nefunguje ledaskde. Proto myslím, že je lepší inkasovat pokuty za ohrožování cyklistů od motoristů než dávat miliony pro „chráněné rezervace pro cyklisty“.

                          Opět nevím kde říkám že je značení u nás nejhorší. Říkám že zamrzlo v čase a nepočítá s cykloturistikou. Proto vzniklo samostatné značení.

                          Čim sem si jistej je že menšinu s většinou si nepletu.

                          0 0
                          • cabbage  

                            //Např použitelná stezka? Podle mě to není žádný přesně definovatelný termín. Použitelná závisí na okolnostech takže je potřeba konkrétní příklad jinak to je oničem // – konkrétní příklady funkční cyklostezky jsme uvedl dokonce 2…

                            // proč myslíš, že to nikde nefunguje? Rozhodně ač to čtu jak to de, opět nevím kde říkám, že to nikde nefunkuje, tak nevim jak na to odpovědět. Ale např ve svém kololí vidím, že to nefunguje tak jak by mělo a podle toho že jsem nebyl jen v okolí svého bydliště vím že tak jak by to mělo to nefunguje ledaskde. // "Mimo je to stejne jen flastr na neco co nefunguje. " ledackde to nefunguje a někde funguje..

                            // Proto myslím, že je lepší inkasovat pokuty za ohrožování cyklistů od motoristů než dávat miliony pro „chráněné rezervace pro cyklisty“. // jestli tou rezervací myslíš cyklostezku, tak nesouhlasím – je dost silnic(ve městě) kdy se auto a cyklista vedle sebe bezpečně prostě nevejdou, paralelně vede cyklostezka a kdyby nebyla, tak buď všichni co jí používají ucpou silnici, nebo nebudou jezdit- to chceš? jinak jsem proti nějakém vzniku území vyhrazených jen někomu

                            jak, že nepočítá s cyklistikou­?(prosím vysvětlit) s cyklisty nepočítají jen činovníci KČT.. cykloznačení možná vzniklo, ale znám jen jediný singl, kde se vyskytuje.. a kdyby bylo zařazeno mezi značky KČT, tak aspoň bude na mapě..

                            a je to většina bikerů, nebo sjezdařů?

                            0 0
                            • Tomcat  

                              Hmm v ČR to padlo Krč <> centrum a druhá? Nemyslíš takhle civilzovanou evropu pohužel mi sme ČR?

                              No cyklostezku o které bych si řekl tak tohle je ono sem ještě nepotkal, jel sem po těch co taky fungujou a motivací pro jejich stavbu nebyla cyklistika samotná, ale spíš předvolební preference a nějaká ta malá domů.

                              Souhlas pokud se nevejdou je to rozumné řešení.

                              Ano myslel sem KČT.

                              Ne menšinu myslím, skupilnu lidí intenzivně využívající (každý den bez ohledu na roční dobu, samo že počasí se zohledňuje) kolo, jako dopravní prostředek ve městě, ovšem ne jako prostředek sportovního vyžití, ale jako dopravní prostředek zaúčelem dopravy zboží a osob , proti zbytku cyklistické populace

                              0 0
                              • cabbage  

                                jedna je Branik-Krč druhá Komořany – Podvyšehradí. takže cyklostezka může být i použitelná a při jejich budování nešlo o vyhozené peníze, pak je dost cyklostezek, které jsou víc na papíře než ve skutečnosit(a o těch tady asi mluvíš) a tady by pravdu bylo lepší peníze radši použít jinde..

                                nj, podobný je to, když jedu autem po silnici..

                                KČT má dobrý značení, horší je to s názorama, ale v lese potkávám jen to první, takže mě to nmusí štvát..

                                jo tak, já to spíš chápal jako odpůrci cyklostezek vs. ostatní cyklisté… takových jako píšeš je minimum(čau kurýre:-P) ale to neznamená, že cyklostezky nemohou využít i ostatní..

                                0 0
                  • sun7dots  

                    Automaticky si privlastnovat hlasy lidi, urcit dobry neni. Ja jsem taky dost haklivej kdyz se nekde ozve „Vsichni chtej“, dobro „pro vsechny“, atp. Nemyslim si, ze se o to tady ale nekdo umyslne snazi.

                    Nicmene zpatky k veci. Dobre – Tobe, Radkovi a jiste spooouste dalsich lidi cyklostezky nevyhovuji. Pokud nekdo jezdi na sjezdaku, chapu ze asi radsi nahazi kola do auta a pres mesto ke svym tratim dojede. Jiste to tak udela i spousta lidi s XC, silnickou a dokonce i trikolkou.

                    Neni mi ale uplne jasny, proc jste proti rozsirovani cyklostezek ve meste. Opravdu si myslite ze je nikdo nevyuzije nebo ze jsou systemove spatne? (nemluvim ted o metodach kterymi se nekdy jejich budovani prosazuje)

                    Pises, ze by bylo lepsi dat penize jinam. Takhle by se dalo argumentovat prakticky se vsim – trochu demagogicky bych mohl tvrdit, ze nechodim do opery a dal bych tedy penize jinam. Jenze to by mohl kazdy a stejne jako nechcete aby za Vas mluvili lidi, kteri cyklostezky chteji, jiste nechcete ani Vy mluvit za ne…

                    Koneckoncu ja si myslim, ze lidi, kteri kolo vytahnou uz jenom proto, ze kolem baraku jim natahli novou cyklostezku je dost. Alespon ja potkavam v lete na kole pri presunu ven z mesta vic a vic lidi. Takze bych rekl ze sve uplatneni to ma a vyhozene penize to v zadnem pripade nejsou.

                    A ciste prakticky nakonec. Stat stejne rozhodne tak, jak se mu to bude zdat nejjednodussi. A nejvic mu rozhodovani „kam s penezi“ usnadni jasne vymezena zajmova skupina se kterou se da mluvit. Takze kdyz se cyklistum, kteri chteji cyklostezky, povede neco takoveho sestavit, penize na cyklostezky pujdou. Kdyz se lip zformuji treba astronomove, dostanou penize oni.

                    0 0
                    • Tomcat  

                      No nepřečet sis můj profil a nepodíval na kola, jen jedno mám z čistě „z kopce dolu“ a rád právě jezdím i XC turistiku jen jsem na tom s technikou lítp takže často projedu (sjedu) tam kde ostatní končí. Nemám auto a teda musím vyjet kolmo z města. A považuji za špatný, že místo té „ošklivé silniční dopravy“ je u nás problémem s provozem na špatné cyklostezce. A raději se cyklostezce vyhnu tím, že pojedu po sinici druhé třídy.

                      Ano vnímám, že stezky jsou systémově v mém okolí špatně. Od umístění(od kud kam), přes zvolenou kapacitu, konče provedením (materiál, značení) k tomu se váže to co ty nazýváš demagogií. Zastávám názor, že než nevhodně investovat peníze „špatné cyklostezky" tak je leší neinvestovat do takové cyklostezky vůbec a dát to jinam.

                      0 0
                      • sun7dots  

                        Profil jsem skutecne necetl – jak jsem ale napsal, domnivam se ze cyklostezky nemaji radi jak nekteri lide s DH, tak s XC… Proste v kazde skupine se nekdo najde. Jinak jsem rad, ze mas dobrou techniku, ale nemyslim si ze by v pohledu na cyklostezky melo hrat nejakou roli.

                        Co je mozna podstatnejsi je misto kde pises „A raději se cyklostezce vyhnu tím, že pojedu po sinici druhé třídy.“ Nevim jestli tim myslis Nymburk, ale treba ja v Praze tuhle moznost dost casto nemam. Tedy pokud si nechci zajet pres pul mesta. A treba cyklostezka, kterou zminil Cabbage, vedouci od Krce do centra, me problemy resi. Opet bych tedy rekl, ze nelze prohlasit cyklostezky za systemove spatne. Pro me zkratka smysl maji a troufam si tvrdit, ze i pro velkou cast dalsich cyklistu.

                        A pokud jsou systemove spatne cyklostezky v tvem okoli (i v Praze jsou misto nekterych cyklostezek jenom naflakane cedulky, ktere situaci paradoxne spis zhorsuji) prijde mi lepsi tlacit na jejich zrizovatele a snazit se o napravu, nez rezignovat na jejich budovani a prohlasit, ze jsou k nicemu.

                        A protoze ja jsem na podobne akce liny, jsem jenom rad, ze to za me resi jini.

                        0 0
                        • cabbage  

                          souhlas, kde se to dá podepsat?:)

                          0 0
                        • Tomcat  

                          V podstatě souhlasím. Nejsem proti cyklostezkám jen chci aby byli systémově pořádné – nebo žadné, prože tlacit na jejich zrizovatele a snazit se o napravu je potom už marnost a podle mne to pak je vyhazování financí.

                          Na systémově špatné stezky jsem narazil různě, v mém ololí to vidím nejvic, ale své sem zažit i při toulkách Prahou, Boleslaví, Pardubicema, Kradcem, Ustím nad Labem a v okolí Vranova.

                          Bojím se, že systémově špatných stezek je víc, protože vycházejí z centrálně dodaných podkladů pro jejich správné vytváření … dle norem evropské únie… a nejakého vyplodu úředníka který není dostatečně v obraze.

                          0 0
                          • sun7dots  

                            No vida, to uz se skoro i shodneme:) Rozdil uz je jenom v tom, ze mne prijde mnohem lepsi bojovat za zmeny ve staveni cyklostezek, prosazovat jejich vetsi bezpecnost, atp. Nez na to rezignovat a prohlasit ze nez spatne, radsi zadne.

                            Je jasny, ze urednici casto nevi jak by to melo vypadat a potrebuji proste utratit penize, ktery na cyklostezky dostali. A pak to dopada, tak jak to casto vidime. A proto budu jenom rad, kdyz se najdou lidi jako je TK, a klidne i skupina automat, kteri se budou snazit davat navrhy (tady mnohdy oznacovane za extremni), ktere by mohly situaci zlepsit.

                            A doufam, ze na me hned nikdo nevybali cyklojizdy, nebavim se o zpusobu prosazovani, ale o rozdilu pristupu „stavte ale jinak“ X „serte na to, stoji to stejne za hovno“

                            0 0
                        • enjoy  

                          ano souhlasim.napr. cyklostezka od krce do centra je dobra a prakticky vzdy ji vyuzivam. ma jenom jeden podstatny nedostatek a to ten,ze na ni vzdy fouka protivitr at delas co delas!

                          0 0
                          • Radek Broz  

                            Sobecké ti přijde to, že cítím s nebohými pražskými spoluobčany uvíznuvšími na magistrále blokované nátlakovou skupinou nebo to, že se mi nelíbí neúčelné přerozdělování prostředků z veřejných tozpočtů?:o)

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              Ááááá, i mě se to jednou muselo stát! Chtěl jsem to zařadit pod tebe výše. (k mým sobeckým zájmům – ne až tak vysoko k mým zdegenerovaným názorům) Kaju se:o)

                              0 0
                  • kolombo  

                    Citace: Pokud by unas byly dodrzovany dopravni predpisy nebyly by nejaky pruhy a semafory potreba. To samy na druhy strane, pokud by byly turisticke stezky, znaceni atd… na urovni zbytku sveta a ne nekde v polovine minuleho stoleti , nebylo by potreba delat zvlast stezky pro kola. Tak pokud se zamyslíš nad tím, co jsi tady napsal, tak já tedy nechápu. Nepovažuju se za nějakého specialistu na dopravu, ale do Žitavy, kde to funguje, zase nemám tak daleko. A že se to tam dělá sakra jinak, to jsem si zcela jist. Když přechod pro chodce, tak se semaforem. Když není semafor, tak není ani přechod, zato je na prostředku ostrůvek, kde se chodec může bezpečně zastavit. Každou silnici ve městě lemuje dělený chodník, strana do silnice je červená, pro cyklisty, druhá, betonově šedá polovina, pro chodce. Když je společná oblast, jsou ty zámkovky promíchané. Jednosměrky mají dodatkové cedule cyklistům vjezd povolen. Fakt by tak strašně vadilo, kdyby to tu bylo alespoň z poloviny tak?

                    0 0
                    • MaPa  

                      Zrovna Zitava je mesto v jakem to funguje. A celkem to ani moc nestoji (proti normalni rekonstrukci + nejake to znaceni navic). Byl jsem ted rok pryc a kdyz jsem se ted vratil, docela mne prekvapuje, ze se neco zmenilo. Nemam cas se divat vsude, ale jako prazaka mne logicky jako prvni zajimala Praha. KAZDY se muze jit podivat na stranky magistratu a prohlednout si koncepci cyklotras (ktera tam konecne je, konecne ji aspon nekdo vytvoril). KAZDY se muze k tomuto stavu vyjadrit. Jestlize se KAZDY zainteresovany vyjadri, neverim ze to magistrat bude ignorovat. Zaroven jsou tam tabulky, jak je to s realizaci a problemy realizaci. KAZDY muze podat navrh na vyreseni hlavnich problemu pri reseni urciteho useku. NIKDO nemusi sympatizovat s jakoukoli skupinou aby jeho hlas byl bran do uvahy. A ted to nejdulezitejsi proc je ta reakce tady. Nove budovane cyklostavby v Praze konecne zacinaji mit logiku, s jakou to delaji v jiz zminovane Zitave – napr. reseni dopravy na Libenskem moste. Jestlize to budu brat jako precedens, a je to pravne podlozena informace ze v tomhle vyhrazenem pruhu mam prednost pred ostatnimi ucastniky silnicniho provozu, tak tenhle pruh muzu zacit malovat uplne vsude – na silnice (kde je na to prostor a potreba), do parku (sbohem problemy s bruslari) a treba i na pesi zonu (sbohem problemy s chodci). Jenze k tomu vsemu je potreba vule KAZDEHO z nas, tech par minut na reakci KAZDEHO z nas a hlavne na toleranci. Vzdyt kazdy muze udelat chybu, a kdyz se mi nekdo primota pod kola byt na cyklostezce, tak se to da resit i jinak nez agresivne, ze…

                      0 0
                    • mr.antik  

                      zrovna na těchto chodnících (viz fotka) se necitím nejbezpečněji – raději bych, kdyby byl pruh pro cyklisty v silnici, kvůli nebezpečí od chodců a hlídání přednosti na každý křižovatce. Ale kde je provoz fakt hustej, tak to asi jinak nejde.

                      0 0
                    • rock  

                      Btw (ale ne zas tak moc), pro ty, co se dobře vyznáte v dopravních předpisech: Má cyklista na přejezdu pro cyklisty (viz fotka v kolombově textu, na který reaguji) přednost ať už před vozidly, co přijedou zprava, nebo před tím červeným, co nakukuje zleva ? Já si soukromě myslím, že ani v jednom případě, ale víte to někdo jistě ?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • kankrlicek  

                        V CR musíš dát přednost všem vozidlům – podívat se za sebe, před sebe, doleva, doprava, za sebe a tak dále a pak musíš použít přejezd pro cyklisty. Kdyby to bylo namalované na silnici (zvláštní pruh pro cyklisty), tak jsi brán jako plnoprávný účastník dopravy. V Pardubicích jezdím často po podobné stezce, ale s tím rozdílem, že je stezka po obou stranách silnice a v opačném směru je tato cyklostezka + chodci označená jen jako chodci. 3 měsíce jsem přemýšlel, co znamená dodatková tabulka ,,Pozor, provoz cyklistů v opačném směru" :)

                        0 0
            • mr.antik  

              Já právě myslim, že v Liberci tenhle problém není – tam je z centra všude kousek, prakticky nejezditelnejch silnic tam moc není, oproti třeba Praze nebo Brnu

              0 0
    • tk  

      překvapilo mě, jak nízká je tu obecná podpora rozvoje městské cyklistické dopravy. jasně, že 1) městské cyklostezky 2) páteřní cykloturistické stezky a 3) singletrack / terenní stezky nejsou to samý. Pokud ale budou všechny tři oblasti dobře realizovány umožní ti 1) vyřizovat po městě věci na kole 2) přesouvat do terénu za městem a zpět pěkným, bezpečným prostředím 3) v lese si zábavným způsobem zajezdit. Přijde mi logické, aby tedy bikeři podporovali všechny 3 typy cyklistiké infrastruktury a snažili se aktivně spolupodílet na tom, jak budou vypadat. Ve městě to může znamenat strategicky spolupracovat s jinými skupinami, tedy i „kolaři“, v praze dokonce i s Automatem.

      0 0
      • Andrzej  

        no, kazdopadne myslim, ze nejvetsi problem je v tom, ze takhle to rozlisuje minimum lidi a potom to dopada tak jak to dopada, ve vsech cyklostezkach u nas je totalni maglajz a bohuzel to nejsou jenom ti co by je meli stavet nebo financovat, co to nedokazou rozlisit. vetsina cyklistu v cr neni schopna nejak domyslet, ze kazdy cyklista chce trosku neco jineho. staci se podivat tady na bikeforum a clovek zjisti, ze nekdo si pod pojmem singletrack prdstavi lavky ze kterych se seskakuje ze 4m vysky a nekdo normalni uzke pesinky v lese po ktere muze jet i matka s 10letym ditetem. pak je spousta lidi, kteri sice jezdi na mtb, ale v podstate na tom hledaji to same co na silnicnim kole, jenom mimo cesty s motorizovanym provozem atd… takze kdyz tohle reknes nekomu na nejakem magistratu, tak vyvali oci, nebude vubec vedet o cem to mluvis. bohuzel podle mne je u nas situace takova, ze cyklistu, kteri by vuyzili tu 3 moznost je naproste minimum a tezko se podari dostat to do solidniho stavu. muzu to ted srovnat aspon s novym zelandem, tady naprosto neexistuje neco jeko cyklostezky pro cykloturisty, mistni proste vsude jezdi autama [ to bude asi podobne v usa] a tak se nejake pokusy o stezky objevuji ve velkych mestech, ale neni to o nic lepsi nez u nas. to, co se ale deje v terenu clovek z cr tezko uveri, to obrovske mnozstvi lidi, kteri vyuzivaji singletracky je tady nekolikanasobne vyssi nez v cr a potom je mnohem jednodussi institucim vysvetlit co cyklisti potrebuji a ziskat podporu…

        0 0
        • speedy gonzales  

          popsal jsi to dobre.. pro me z toho vyvstava jeden velky otaznik…

          neni to mnozstvi lidi na singletracich na NZ a v USA, prave jejich rozsirenosti, dostupnosti, komplexnosti, propagaci???

          clovek hodi kolo na auto, dojede ke krasnemu singlu za mestem, vytahne si mapku lokality na trailheadu,nas­tuduje si jakou obtiznost hleda, sedne na bajka a jde se bavit…komplika­ce? nene

          cech se musi proplest chaosem mesta, kdyz konecne vypadne z mesta je rad ze je zivy, ted konecne muze do terenu, pokud je doma, tak zna co se da jet a co ne, ale ma to stokrat projete,pokud ne, musi hledat nove cesticky. stokrat se pritom spali, ale ok. blbe je ze i ty jeho zname a oblibene cesty sem tam lesaci upravi tak ze uz to nikdy nebudou jeho oblibene cesty. takze jezdeni je jen pro odvazne a vytrvale nadsence. nekoho kdo chce zacit to muze rychle otravit a zase ho vratit pekne do tepla asfaltovych cyklostezek.

          jo jasne..prvni pripad neni vzdycky tak idealisticky, a druhy tak tragicky. ale myslim si ze tohle je jedna z nejzakladnejsich otazek.

          0 0
          • tk  

            v případě ČR považuju za vhodné bojovat za to, aby 1) proplétání městem nebylo otravné, aby 2) se páteřní cykloturistické trasy podobaly co nejméně cyklodálnícím (ale stále byli sjízdné pro všechny) aby 3) singletrak začínal co nejblíže za městem.

            sním o takových podmínkách pro terénní cyklistiku, kdy nebudu muset házet kolo na auto a jezdit za město, ale městem projedu bezpěčně a rychle na kole. a hlavně budu mít k dispozici zábavné přírodě blízkých cesty – singletrak. ne jen zbytky pěšin (na hranici mého legálního práva na lesní cesty), u kterých musím strach, jestli se po nich odminule neprojel lakatoš.

            z toho co píšeš mimojiné vyplývá, že sigletrak má v ČR mimojiné smysl právě pro ty, co biku začínají. s tím se naprosto ztotožňuju.

            0 0
            • Andrzej  

              jo, urcite je zajimave to co pise speedy, jestli tech lidi u nas v terenu nejezdi preva kvuli malemu mnozstvi vybudovanych singletracku. pokud by se ale u nas to snazil nekdo udelat trosku ve vetsim, tak asi narazi na nejake pravni problemy, na zelandu je asi nejvetso rpzdil v tom, ze majitel pozemku ma obrovske pravomoci s nakladanim s celym pozemkem a tak, takze na jednu stranu te do spousty lesu nekdo nepusti, nebo se tu tezi drevo dost brutalnim zpusobem, na druhou stranu neni problem se se spoustou majitelu obrovskych uzemi domluvit a vybudovat tam uplne bez problemu krasne stezky na kola vsech obtiznosti a jediny, kdo do toho bude mluvit uz bude jenom ten majitel. bohuzel treba v narodnich parcich si tu clovek moc nezajezdi, jsou tu jenom stezky pro pesi a to se tvrde dodrzuje, takze je trosku tezsi najit spickovy singletrack v nejake neporusene prirode… ale to je asi jedine minus

              0 0
              • Jenda  

                jo a to je presne to ono – lidi jsou na Zelandu koncetrovany na oblasti s vybudovanejma stezkama protoze mimo si ani moc nezajezdi, napr. v USA co jsem tak poznal to tak je. V Cechach muzes jezdit prakticky kdekoli takze absolutni i relativni mnozstvi sjizdnych cest bude u nas radove jiny a tak jsou lidi daleko vic rozptyleny a na vyjizdce je proste nepotkas. Zajimavy je kdyz jdes stejnou trasu pesky tak se najednou divis co lidi lita po lese na kole kdyz z kola tam nikoho nepotkas. Nevim proc by se u nas mely nejak umele budovat specialni traily po lese, aspon kolem Kladna pro to nevidim jediny duvod – je jich tu uz dostatek a zacpy se na nich netvori. Spis jako ostatni uvitam moznost dostat se na ne bezpecnou cestou a ne bojovat o zivot na silnici. Jeste pridam jednu vec – kolem Kladna uz asi 4 roky vede cyklostezka, teda spise cyklodalnice dlouha asi 40 km. O jejim smyslu jsem silne pochyboval ale s odstupem casu musim rict – vyborny pocin. Lidi kteri se chteji jen obcas projet maji kde a navic jezdi temer vyhradne po ni a jinde se moc nemotaji:-), je to vyborny a rychly priblizovadlo do bikersky zajimavejsich oblasti a v neposledni rade je dobre sjizdna i kdyz je jinde spousta bahna takze jako nouzovka za osklivych dni taky dobry. Dokonce se sice pomalu ale preci jenom buduje po meste sit stezek ktere vyvedou z mesta na tento okruh. Dalsi je ze i prilehly vesnice zacinaji byt propojovany s kladnem takze moznost dopravy do prace na kole se lepsi. No a k tomu ze na kole do prace jezdi malo lidi – myslim ze dokud dotycny co to tvrdi se rano nepohybuje po oblibenych dopravnich cyklotrasach tak o tom vi prd. Prekvapive lidi jezdi mimo hlavni tahy po kterejch si veze clovek prdel v aute takze je z auta fakt nepotka. No a v pripade vesnic je kolo velmi casto nejrychlejsi (a nejjistejsi) dopravni prostredek do prace, ne kazdy ma na to ( a chce) jezdit do prace autem.

                0 0
                • Andrzej  

                  sice souhlasim s tim, ze relativni mnozstvi sjizdnych cest je u nas vetsi, jenze 95% jich je v porovnani s trackem udelanym primo pro kola [klopene zatacky, terenni vlny. vlnky, skoky apod..] nudna. sice to ma i dost vyhod, ale ja bych to asi nejradsi prirovnal k sjezdovemu lyzovani, vetsina normalnich lidi jezdi po modrych a cervenych sjezdovkach, ktere maji upraveny profil a povrch odpovidajici jejich jezdecke urovni a na cerne sjezdovky a neupravene svahy jezdi mnohem mensi procento lyzaru. a prave turisticke chodniky znacene kct byvaji v horach hodne casto technicky narocne a „malo jezdive“ pro spoustu cyklistu, ktere by urcite i v relativne plochem okoli kladna bavilo jezdit v lese na umelem singletracku s primerenou technickou narocnosti. jasne ze mi nejvic vyhovuje nejaka uzka stezka v opustenych horach, v krasne prirode, treba na slovensku nebo v alpach, ale mit kousek od domu neco, kde si muzu po praci zajet zaradit a nebudou se mi tam motat pejskari, konari a dalsi lidi je uplne skvela vec, pokud se to dobr evybuduje tak se fakt da pekne vyznacit ruzna obtiznost apod…

                  0 0
                  • Jenda  

                    ale ty traily tady jsou, pravda nejsou tam treba klopenky ale technickych sjezdiky ruzne urovne najdes spoustu par km za mestem. Jo a okolo Kladna zase tak plochy neni, nejsou tu zadny brutalni stoupaky ale bezny prevyseni na 50km vyjizdce je kolem 700–800m. Ale mas urcite pravdu ze jeden ci dva traily na oziveni by byly zajimavy ale ne za cenu ze me pak nekdo zacne omezovat at jezdim jenom po nich a zakaze mi vjezd jinam do lesa. BTW ono jedit pet stejnejch trailu v blizkym okoli dosazitelnych na kole z mista bydliste omrzi zatracene rychle:-( No a pojeti cyklistiky – dovezu se autem a pak jedim a pote autem z5 me nejak nebere.

                    0 0
                    • Andrzej  

                      jo, ja to vidim podobne, ale je obrovske mnozstvi lidi co by to bavilo, zase to vztahnu na to lyzovani, zacatky byly vicemene skialpinismus, co provozovali opravdovi nadsenci a dneska potkas na sjezdovkach vetrsinu typickych pecivalu, kteri se jenom tak vozi a nebo predvadi ze na to maji penize. a snad by to nedopadlo tak, ze by nam vyhradili 3 okruhy za mestem a jinde bys byl nezadouci, to by byl extrem, ale je fakt ze by to pak byl argument na zakazani jezdeni v neterych NP a podobnych mistech, ale tak to je i ted…

                      0 0
                      • Jenda  

                        no k tem sjedovkam bych spis prirovnal ony cyklodalnice:-) a myslim ze obrovsky mnozstvi lidi co by to bavilo by bylo tak kolem prahy ale jinde? neverim. Ja mam na kole stejne radsi samotu:-)

                        0 0
                        • tk  

                          podle mě ale přirovnání sjezdovek k cyklodálnicím, platí právě proto, že v ČR nejsou cesty kousek za městem, který by bavili jak začátečníky.

                          pokud dotáhneme tohle přirovnání dál, cyklo oblast je dnes ve fázi lyžování před objevením karvingu. tehdy se taky lidi tupě smýkali, a mysleli jak je to fajn lyžování. a jen pár borců umělo na řezat.

                          dnes karvingová lyže poskytuje jak záčatečníkům, tak pokročilým požitky s minulostí naprosto nesrovnatelné.

                          singletrak by mohl hrát podobnou roli jako karvingová lyže. ukáže začátečníkům a rekreačnímu uživatelům, že cyklistika není jen o šlapání, ale že zdrojem radosti může být ovládání kola na pestré cestě.

                          2 Andrzej (16.01.2007 08:51:23): s tím, že se ti i na singletraku budou „motat“ pejskari a konari musis pocitat. lesni zakon jim stejne jako nam garantuje pravo se po cestach pohybovat. pokud jako bikeri napadneme princip sdileneho uzivani, obrati se to proti nam. nicmene singletrak lze stavet tak, aby vyhovoval pozadavkum urcite skupiny uzivatelu a NElakal skupiny jine. singletrak muze byt nastrojem nerestriktivniho managementu navstevnosti.

                          2 Jenda (16.01.2007 09:24:54) „jeden ci dva traily na oziveni by byly zajimavy ale ne za cenu ze me pak nekdo zacne omezovat at jezdim jenom po nich a zakaze mi vjezd jinam do lesa“

                          to je naprosto jasny. bikeri musi bojovat za: 1: práva cyklistů v oblasti přístupu do krajiny s důrazem na zachování práva na její rekreační užívání. TEDY PRAVO ZODPOVEDNE JEZDIT PO VSECH LESNICH CESTACH 2: rozvoj a zkvalitňování podmínek pro cyklistiku v přírodě, zejména podporovat tvorbu a údržbu lesních stezek, lesních pěšin, přírodě blízkých cest, tras a jejich značení TEDY ZA TO ABY U KAZDYHO MESTA BYLY JEDEN DVA SINGLETRAKY

                          0 0
                          • Andrzej  

                            no, ja e ted setkavam s tim, ze ostatni skupiny lidi se resi oddelenyma stezkama, takze u tech pro cyklisty jsou cedule pro chodce, aby davali prednost cyklistum a naopak, u tech pro pesi je vetsinou cyklistum vjezd nejak zakazany, pokud je to oficialni stezka pro pesi i chodce tak cyklisti musi davat prednost, pred neprehlednyma zatackam ajsou cedule s doporucenym snizenim rychlosti a pokud jde o nejaky areal, tak tam je treba zakladni pravidlo, ze cyklisti davaji prednost chodcum i konum, a chodci konim… v praxi ale tohle pravidlo netreba vyuzivat, protoze vetsina stezek je i tak oddelenych

                            0 0
                          • Tomcat  

                            Tak tenhle příspěvek je dost dobrej.

                            0 0
                • orca  

                  Pod tohle se plně podepíši . Stále nevím co pořád za „specialitky“ v lese chcete budovat a nebo odkud píšete (Canada, Sibiř , Norsko) Já ať vjedu kamkoliv do lesa tak je tam milion cest a cestiček , je pravda že některé tzv. nikam nevedou ale o to je to veselejší . Spíše už by mohl někdo vyrazit s mapou + GPS a vydat mapu různých stezek s konkrétními profily a obtížnostmi. daleko více přivítám cyklo cesty ve městě a propojení města a vesnic . Je pravda že to nejde tak jednoduše ale pokroky jsou . Stále si myslím že je nejdůležitější občana po cyklostezce „vyvést“ za město do lesa a tam ať si jazdí jak je libo … A když už něco budovat v lese tak jediné speciální sjezdové tratě nebo lávky či dráhy jako je v Praze na Zličíně , jinak ten zbytek v lese a chce jen koukat…

                  0 0
                  • kolombo  

                    V tom máš pravdu, ale pouze částečně. Právním rozborem situace zjistíš, že nelze jezdit po každé cestě, ale jen po té cestě, co je cestou i právně. A to by ten singletrack nepochybně byl. Já vím, že namítneš, že to nikdo nehlídá, ale může se stát, že to někdo hlídat začne ..... Stejně tak se nehlídá to, že cyklisté, vedeni žlutou informační tabulkou, porušují značky zákaz vjezdu všech vozidel. Ale až padneš na důsledného MP, tak to neukecáš.

                    0 0
                    • orca  

                      jasně , tohle chápu ale zatím se bavíme o stávajícím stavu věcí . A jak říkáš je inteligent a inteligent . A jinak si nemyslím že v dohledné době nastane situace kdy les bude obehnán plotem s cedulkou privát , či zákaz ježdění po lese na kole . Všimni se že se tu často řeší debata na téma kde jezdíte – nikoho nepotkávám . A tak by stálo za úvahu se zamyslet kolik procent vyjede do hlouby lesa do 5km , 10 km atd . A myslím že bychom byli překvapeni jak málo lidí dojede dál jak do 20km .. (je třeba počítat cestu zpět a taky cestu k lesu z bytu)

                      0 0
                      • kolombo  

                        My si nerozumíme, to je stávající stav :-( Jen nikdo nevyžaduje plnění „do puntíku“. Částečně s tím už začali v Českém ráji …

                        0 0
                        • orca  

                          stávající stav věci je ten že si po lese jezdím kde chci a jak chci … a pokud někdo má jinou zkušenost tak ať si najde jinej les kde to je free. Nebavíme se o chráněných oblastech – což asi bude Českej ráj

                          0 0
                          • kolombo  

                            A až to nepůjde nikde, tak si konečně všimneme, že je něco špatně … Pokud je mi známo, tak je Český ráj CHKO, takže pohyb jízdních kol se řídí stejnými pravidly, jako všude jinde v krajině. Jinak je tomu pouze na území Národních parku a rezervací.

                            0 0
                            • orca  

                              tyhle zákony neznám a nemám je zmáklé – ale řídím se heslem co před nedávnem zaplavilo tisk a to že české lesy jsou nám otevřené a tak VSTUPUJI – teda VJÍŽDÍM..... a následně se snažím vyjet tak jak jsem vjel… abych po sobě nezanechal nic co by bylo pro někoho záminkou k perzekuci bikerů v lese.

                              0 0
                              • tk  

                                to o čem mluvíš je reklamní kampaň. jejím zadavetelem nejsou české lesy, ale „Lesy ČR“, které spravují pouze asi polovinu lesů u nás. viděl jsi na některém z plákatu cyklistu jedoucího po vinoucí se stezce? obávám, že to pozvání nebylo mířené na cyklisty. ergo cyklisté nejdou cílovou skupinou tohoto reklamního sdělení.

                                nevím jaká je vlastnická struktura lesů, ve kterých se pohybuješ, ale je velmi pravděpodobné, že využíváš i jiné než státní lesy, které Lesy ČR spravují. tam je odkazování se na zmíněný reklamní slogan ještě více nesmyslené.

                                tvůj zodpovědný přístup je chvályhodný, ale základat ho na reklamním sdělení jednoho komerčního subjektu je ošemetné. komu si budeš stěžovat až tě někdo napadne, reklamní agentuře?

                                je to zákon, co vymezuje tvoje práva a povinnosti. dělá to nejasně, ale dělá to. alespoň hrubá orientace ti umožní svá práva bránit, když budou zpochybněna.

                                to, že jsou lidem lesy otevřené není založené na hesle z reklamy ale na historii obecného užívání. to má tak silnou tradici, že se o něj asi nemusíme bát, je uznáváno po staletí a v zákoně je garantováno od roku 1852.

                                nicméně jízda na kole a nebo jízda na kole po určitých typech lesních komunikací do něj nemusí být zahrnuta. v současné době je sporné, zda je do něj zahrnuta jízda po lesních pěšínách, stezkách a chodnících.

                                současný stav, na který se odvoláváš jinde, je tedy neuspokojivý ne jen proto, že není dost singletraku, ale také proto, že naše práva jsou vymezena nejasně.

                                a cesty, které máme nejraději, nepodléhají žádné právní ochraně, natož aby byla chráněna jejich kapacita plnit rekreační funkci.

                                0 0
                                • orca  

                                  Plně souhlasím , pokud mě někdo vykáže z lesa pod nějakou záminkou kterou usoudím že je smysluplná ano , nejsem pedant . Pokud mě někdo zadrží a bude chtít se mnou vést spor prosím v ten okamžik se ponořím do zákonodárství atd . Ale pochybuji že je to třeba vědět dopředu žádná nějaká konfrontace se neřeší na místě a nakrev.

                                  0 0
                  • Andrzej  

                    to je tezke vysvetlit, dokud ty „specialitky“ nezkusis… ja taky mam radsi jezdeni o samote a vic v divocine, jenze tady se muzu za hodinu neskutecne vyradit, na kraji lesa ja u parkoviste hadice na myti kol, obrovsky areal se skokama, bmx draha, prolezacky na trial, na mape vyznacene mista, kde tece pitna voda atd… a rozhodne si i jako hodne svobodomyslny clovek nepripadam blbe, ze mne tu nekdo jakoby vodi lesem za ruku. ale jak rikam, dokud jsem to nezkusil, tak bych se k tomu asi taky stavel neduverive

                    0 0
                    • orca  

                      dle mého je to o lidech . když se najde parta natolik vlivná aby přesvědčila radnici o smysluplnosti akce tak jistě se to uskuteční . Ale je zajisté třeba „přiložit“ ruku k dílu a to už asi málo kdo je ochoten . Těch případů kdy se lecos více než nadstandartního povedlo ve městech a vesnicích je bezpočet .. takže nesedět u netu a nenadávat ale vyrazit a něco dělat…

                      0 0
                      • Andrzej  

                        no a tady se narazi na problem co sem tu uz nekde psal, malo takovych lidi… jinak takove napady se mi ted honi hlavou, to musim priznat :] tak uvidim k cemu se dokopu, az se vratim na jare do cr :]

                        0 0
                        • orca  

                          třeba díky zkušenostem z „venku“ to dotáhneš dál .. krásnej projekt kterej je natolik celistvej že ho stačí jen podepsat je pro radnici ideální .. ale běda když radnice musí sama řešit a to je problém , možná ani né že by nechtěli ale nerozumí tomu a je zle…

                          0 0
      • pepek  

        No nechtěl bych jezdit na singletracích v lese po upravě a za dohledu magistrátem. To je hrůzná představa.

        0 0
        • kolombo  

          Daleko hrůznější je představa, že nebudeme moci jezdit vůbec :-( Zkus si třeba najít něco o postupu Správy CHKO Český ráj proti cyklistům v posledních dvou letech …

          0 0
          • pepek  

            Tož ten Český ráj mně zas tak nevadí, hlavně aby ty naše Beskydy, Hostýnky a Brnečko zůstaly, tak jak jsou :-) Ne ale vážně, zdá se, že je už moc študovanejch ekologů: jak známo: mnoho myslivců-zajícova (bikerova) smrt.

            0 0
          • Brzdič  

            S tím Č. rájem to naštěstí není tak žhavý. Možná je to díky mediální kampani, možná jenom došlo k přecenění opatření, který v tý době CHKO chystalo. Jezdím prakticky bez omezení, od míst kde nikoho nepotkám, až po turisticky nejatraktivnější místa (Kost – Plakánek – Střehom …) a zatím se mi nestalo, že by mě někdo vyháněl, nebo dokonce pokutoval. Dokonce přibylo pár nových cyklotras a některý úseky jdou po nespevněných cestách.

            0 0
        • tk  

          co je hrůzného na tom, že o cestách v rekreačním zeleném zázemí měst se začne uvažovat jako o součásti občanské vybavenosti?

          děsivá věc je, že se to začíná dít cyklodálničním způsobem. proto by se bikeři měli sdružit, kolektivně připomínkovat a obcím pomáhat v tom, aby cyklistické produkty odpovídali proklamovanému ú­čelu.

          traily okolo crested butte prý postavila za velké krize z peněz New Deal obec. dneska jsou považovaný za singletreky té nejlepší kvality.

          0 0
    • cabbage  

      se divim že sem nikdo nehodil tenhle odkaz: etbikez.com/in­dex.php/2007/01­/10/zdanliva-nemoznost-singletracku-v-cechach/

      akorát bych autorovi doporučil, aby rozlišoval zbytěčně asfaltovanou cyklostezku od té, kde asfalt má opodstatnění… takhle brojí i proti těm, které by jako singletrail(komu pořád vadí název pěšina?!) fungovat nemohly – viz cyklostezky ve velkých městech a s hustou dopravou – tedy těch které mají pro cyklistiku (tedy i tu teréní) smysl.

      Nádherná pěšinka (singletrail) v lese je mi na ho*no, když se na ní nemůžu rozumě dostat…

      0 0
      • tk  

        tvoje domněnka, že brojím proti dopravním cyklostezkám je chybná. domnívám se, že je založena na zkratkovitém čtení.

        článek v odkazu je výslovně o rekreační cyklistice, její podpoře a o cestách pro rekreační cyklistiku v krajině a lese.

        o DOPRAVNÍCH CYKLOSTEZKÁCH ve měste se vůbec nezmiňuje.

        pokud přetrpíš můj zjev a mektavý projev, podívej na to co jsem řekl v dobrém ránu. v tomto threadu: tk (12.01.2007 12:11:13)

        také se podívej na mé příspěvky v tomto threadu: tk (14.01.2007 22:01:44) tk (15.01.2007 21:57:49)

        kromě tvé domněnky o mém vztahu k dopravním cyklostezkám s tebou bezezbytku souhlasím.

        0 0
        • cabbage  

          škoda, že tě v Novym ránu vyslechli někde před vchodem na ulici, místo ve studiu s relativním dostatkem časuj ako toho z automatu – takže to co si řekl nezasvěcenému nic neřekne(a spíš odradí). holt málo času na vysvětlování…

          já se neodmívám, že jseš proti cyklostezkám obecně, ale tvrdím, že tak (nejen) tvé příspěvky a články občas působí a byl bych rád kdyby spíš než „singletrail vs. cyklostezka“ bylo dělení „singletrail a cyklostezka vs. nevhodná cyklostezka“.

          0 0
          • speedy gonzales  

            ja bych te jeste upresnil: singltrail a cyklostezka x blby singltrail a blba cyklostezka

            pokud to zobecnime tak zkratka zacit u stavby jakychkoliv cest pro cyklisty premyslet a hledat vhodna reseni z jejich perspektivy misto vyhazovani penez nekoncepcnimi vykriky jen pro odskrtnuti kolonky „volebni program str.15 – 10km cyklostezky do roku 2015“

            0 0
      • Radek Broz  

        Pěšina je od slova pěší a tudíž už ten název evokuje, že to primárně není pro biky. Singletrack je imho ok, nemusíme češtinu bránit za každou cenu.

        0 0
        • Tomcat  

          jj tu Czestinu rvu :o)

          0 0
          • Radek Broz  

            No, před tvojí klávesnicí by ale čeština občas ochraňovat potřebovala;-) (nic ve zlym, samozřejmě)

            0 0
        • enjoy  

          a co jeste ta cestina snese,povidej,at vim:-). napriklad moji bezdiakritiku snaset bude muset,protoze jsem uznal za vhodny,ze je IMHO zbytecna.

          0 0
          • Radek Broz  

            Bezdiakritika mi nevadí, ale tvý všechny písmena malý a hlavně to, že neděláš mezery za interpunkcí (když už se u tebe nějaká vyskytne;-) ) – to je prostě hnusný:o) Nicméně nepředpokládám, že bys zrovna kvůli mě na sobě něco měnil;-)

            0 0
  • stan.zak

    nebo tady

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.