Bohužel, dnešní cklostezka = asfaltka podél polí, aby tam mohly jezdit aji rodiny s děckama… na silničce se tam jet většinou nedá, protože na to je tam moc rozbitej asfalt, a na horáka je to zase o ničem, to mužu rovnou jezdit po silnici…
Bohužel, dnešní cklostezka = asfaltka podél polí, aby tam mohly jezdit aji rodiny s děckama… na silničce se tam jet většinou nedá, protože na to je tam moc rozbitej asfalt, a na horáka je to zase o ničem, to mužu rovnou jezdit po silnici…
Anketa: Jezdite radsi na:
No aji ty dnešní silnice nejsou žádný oheň a občas tam mám na horalu co dělat, všechno je dneska rozmlácené, cyklostezky plné lidí, hold dnes to nemá lehké nikdo :o)
keby si videl, ako sa jazdila pred rokmi taká TdF či Giro, a na čom, a po čom, tak by si neplakal … v býv. NDR špeciálne kvôli cyklistike chránia mačacie hlavy, v Taliansku staroveké dláždené cesty a na to všetko sa normálne vletí na žiletke
Nemusíš ani do historie. Mně stačilo sledovat před pár dny letošní Paříš->Roubaix. By mi zajímalo, jestli do cíle dojel aspoň jeden jezdec, který za ten závod nespadnul :-) A to jeli za sucha.
alebo klasika 70. rokov – dojazdy etáp na štadiónoch… aj ja by som si možno ešte nejaké zrnko škvary v lakti našiel :D
no tak tuto kusok pri nas mame aj jednu cestu 1. triedy, ktora napadne pripomina staroveke dlazdene cesty: je totiz z panelov :-)
jsem ted na cas v Grazu a maji tu vyznacene jak ztezky pro MTB tak silnice (kazde jinak), oboji v turisticke mape, MTB je znaceny i v terenu, parada, skoda ze u nas nic podobneho neni…
Jak bylo napsáno výše – cyklostezky jsou asfaltky, takže na mtb o ničem. Turistické značky zase většinou vedou po zpevněných stezkách (občas se samozřejmě najde i nějaký hezčí terén).
Poslední dobou prostě beru mapu a jedu po nezpevněných cestách – většinou jenom takhle se dají najít doopravdy super trasy pro mtb(singletracky,sjezdy..). Jenom je na to dost potřeba GPS, člověk se takhle lehko ztratí..
Turisticky znacky jsou genialni vec a to ze jezdim na kole je hodne jejich zasluha. Cyklisticky znacky jsou vec, na ktery si nekdo pekne namastil, ale schvalne si nedky zkus se pouze s jejich pomoci nekam dostat – nejde to.
vacsinou po cestach, a okrem nich tadial, kde to vyzera, ze to niekam vede (rozumej: neobtoci to trikrat jeden kopec so slepym ukoncenim v tristorocnom dube). na znacky nehladim. obcas sa mi takto podari najst aj take zalezitosti, ze idem hodinu do kopca po blbej ceste nejakou mrchavou krajinou (rozumej: naokolo nic neni, ani vyhlad, ani nic), myslim si aku peknu skratku som nasiel a ako to zachvilu pojde krasne dole, ze to nebudem muset obchadzat, a ono trt barani, cesta konci u stareho sennika alebo v nejakych vratach. to sa potom ozve na cely okolity stromovy ci vegetacny porast nepublikovatelne vyrazivo a neostava, nez to otocit naspat…
Jen díky značení Klubu českých turistů vznikla v čechách odrůda cyklisty, co si říká biker. Jen tak se dá jet napříč republikou a projet se tam na kole. Tohle pásové značení bude ještě dlouho nepřekonatelné. Než vzniknou přímo MTB stezky na toulání se krajinou, proteče v našich řekách hooodně vody..
Pěkná anketa, ale trochu mi není jasná otázka… takže:
Neplést cyklotrasy a cyklostezky.
Venkovské cyklostezky odněkud někam rád využiju, když chci jenom protočit nohy nebo jedu s někým, kdo na kole moc nejezdí. Městské cyklochodníky se snažím ignorovat a kde není možné jet po hlavní cestě vedle cyklochodníku, tam radši hledám objížďku o ulici vedle.
Cyklotrasy mi nedávají smysl – na pár kilometrů prostě někam vyrazím a kdyžtak se otočím zpátky, a na dlouhé cesty je lepší použít hlavní silnici, než se motat po cyklotrase, která kličkuje kolem ní a je dvakrát delší a tříkrát pomalejší. Navíc spousta cyklotras vede něčím, co ani není cesta, jen od traktoru vyjeté koleje přes pole.
Turistické značky jsou nejlepší cestou do terénu a užije se na nich nejvíc srandy, od padlého stromu po padlého spolujezdce :) takže hlasuju pro ně.
Znackovane turisticke trasy su super a tvoria zaklad, ale vsetky zjazdne v bikovom reviri bikera sa daju prejst za par mesiacov a clovek hlada aj nieco nove. Potom nastupuju zname lesne cesty. No a ak si uz myslis, ze svoje okolie mas prejazdene krizom-krazom, pride zakon z dielne polovnikov snaziaci sa zakazat jazdenie po lese. Kedze odpor, ktory to vyvola predci vsetky ocakavania jeho stvoritelov musia zakon vyrazne korigovat (vypustit veci ktore sa snazili obmedzit pohyb po lese a cinnost v lese dokonca aj chodcom) a hasit to zverejnenim (so skripanim zubov) mapy lesnych ciest, kde sa jazdit na bicykli moze. Potom par sikovnych ludi tie cesty vyextrahuje a urobi z toho transparent-vektorovu mapu pre navigaciu (vdaka im!!!). A znova ma bikere kde jazdit, co objavovat na par rokov.
nevidel to nekdo ve formatu co zvladne mio? videl jsem v tom akorat fbl soubory :-(
aha slovensko… no nic.
neskaj som preskumaval istu bohom zabudnutu oblast za banovcami smerom do partizansdorfu a do novakoch, kde mali byt udajne polne a lesne cesty. chcel som tymto sposobom prejst z pravotic niekde do skacan alebo idealne do hradista. dopadlo to tak, ze som dve hodiny kruzil po miestnych poliach a lesoch, prejduc snad vsetky lesne a polne cesticky a chodnicky co v oblasti boli, aby som sa trikrat po sebe dostal na stejne miesto kde koncili v poli, a po naslednom vzdani hladania a napojeni sa na nejaku dolu veducu lesnu cestu skoncil na druhy pokus* presne na mieste, ktoremu som sa tak velmi chcel vyhnut, ze som cely tento prieskum kvoli tomu robil: na hlavnej 1/50 banovce-hradiste…(ale aj tak sa po tych poliach a lesoch jazdilo dobre)
*na prvy na nejakom otocnisku lesneho traktora, za ktorym nepokracovalo lautrnic
pri hľadaní možných trás dosť pomáha Earth…
az na to, ze ked uz som na ceste, tak tam nic take nemam…
vyklikám si odbočky do GPSka, Earth je samozrejme len príprava akcie
aj keď ak by som to zobral extrémisticky, vedel by som aj to zariadiť
hej, to viem, len nam technikou nevybavenym nezostava, nez sa vozit dokola, a dokola, a dokola, 60 kol tajak formula 1 :-D
Z Pravotíc treba ísť po asfaltke do Nedašoviec. Tam popri kostolíku do kopca. Hneď za školou odbočiť do ľava. Ďalej stále rovno popri cintoríne. Až sa dostaneš po poľnej ceste k lesu. Drž sa stále kraja lesa, kým sa poľná nekončí a pokračuje lesná cesta. Treba sa držať stále čo najbližšie kraja lesa. Až sa objavíš pri kríži. Tam pokračovať von z lesa po poli smerom k horizontu. Odtiaľ už budeš vidieť Skačany. Inak teraz na jar budú tie poľné cesty dosť rozbité. Hadám trafíš.
v nedasovcoch som isiel tusim okolo nejakej skoly, niekde tam odbocoval dolava, odtial to bolo este do kopca a navrchu bola kaplnka a razcestie polnych ciest. postupne som vyskusal vsetky, ale stratil som sa potom v lesoch, resp. za tym lesom, nech som to vzal hocikade, vzdy ma to vyhodilo v tom jednom poli
Modrá agenda? Zas?
Ten zákon zakazuje akurát jazdiť vo voľnom teréne. (Nič to nemení na tom, že je blbý.)
A lesné cesty sú často na MTB nezjazdné, holt LKT urobí svoje.
Cyklostezky jsou o ničem, zpravidla jsou nelogické, chaotické a plné lidí…
Cyklotrasy používám, když jedu někam, vyloženě jen pro přesun. Ale občas mi zůstává stát rozum nad značením, jel jsem nedávno z Hranic na Moravě na Vsetín, po cyklotrase jsem měl objet Valmez nějakými dědinami. Takže si vesele jedu po asfaltce, po značené cyklotrase. Asfaltka pokračovala dál do lesa, cyklotrasa ukazovala odbočku doleva. Nebylo tam nic. Respektive bylo tam zrovna rozhraní pole a lesa. Na poli byly stopy po traktoru, který tam jednou projel. Tak jsem neváhal, držel jsem se cyklotrasy a vzal jsem to po poli :)
Turistické unačky jsou výborné pro bloudění, prostě vyrazím někam do lesa, najdu si nějakou značku a držím se jí. Tak dojedu k nějakému rozcestníku, podívám se co kam vede a zase si vyberu nějakou značku… a takhle organizovaně bloudím po lese, dokud se mi už nechce jet domů. Tudíž si zase najdu nějakou značku, která vede přibližným směrem a jedu domů…
„Takže si vesele jedu po asfaltce, po značené cyklotrase. Asfaltka pokračovala dál do lesa, cyklotrasa ukazovala odbočku doleva. Nebylo tam nic. Respektive bylo tam zrovna rozhraní pole a lesa. Na poli byly stopy po traktoru, který tam jednou projel.“
Loni sem jel přesně tuhle trasu, ono to nebylo ani pole jen louka s projetýma kolejema od traktoru, a bylo dost mokro, takže sem zasral kolo třikrát tolik jak za celou dobu v lese na tomhle 300m úseku kde sem se akorát skoro rozmázl jak to klouzalo. Krom toho to byla hodně nelogická zajížďka, kdybych jel rovně, tak sem nemusel vyjet zbytečně 200m do kopce a z kopce jen abych to projel okolo lesa. Ale ona celá ta cesta je dost nelogická. V některé dědině, nevím přesně které se jede po hlavní, přejede se železniční přejezd a hned u něho je odbočka někde do kopečka a po asfaltu dál, jenže odbočka nijak neoznačená, jen kdesi v dálce cedule s číslem cyklotrasy. Samozřejmě sem tu odbočku přejel, dojedu na velkou křižovatku a vidím turistickou mapu. Tak z ní vyčtu že sem to přejel, ale i tak sem ještě dobrých 10 minut jezdil a zkoumal všechny odbočky než sem si všiml že asi 200m dál na té odbočce je cedule. No a aby toho nebylo málo, tak sem se ztratil někde mezi poli, odbočka k hlavní a cesta někde přes brod na další pole a značky žádné. Než sem dojel do valmezu, tak sem byl řádně vzteklý, vzít to po hlavní, tak tam sem 3× rychlej…
Jinak osobně taky jezdím po turistických značkách, naprosto geniálně značené, není pomalu odbočky na které by nebylo značení. Navíc pro MTB se najde i slušný terén. Cyklotrasy jsou naprosto nepoužitelné, jen málokteré i tady v Hostýnkách jsou na tom dobře i s těžším terénem, ale se značením silně pokulhávají. Dodnes nepochopím proč jsem na křižovatce nenašel značku i po usilovném hledání a o 2km dál je cedule pořád rovně a přitom na dalších 2km ani jedna odbočka, a samozřejmě dojedu na druhou křižovatku a cedule nikde…
Většinou si naplánuju trasu na mapě a pak se jí držím a nebo s ní sjedu když vím že je tam nějaký krásný neznačený singel. A nebo často kopíruju tradu Drásala, perfektní značení a některé úseky jsou hodně o terénu, ale vesměs skoro pořád kopíruje turistické trasy.