Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenost s válcema Elite V-Arion? http://www.kupkolo.cz/…atez_z89805/. Jsou lepší válce nebo cyklotrenažér? Slyšel jsem že cyklotrenažér ničí rám.
Díky za rady.
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenost s válcema Elite V-Arion? http://www.kupkolo.cz/…atez_z89805/. Jsou lepší válce nebo cyklotrenažér? Slyšel jsem že cyklotrenažér ničí rám.
Díky za rady.
Cyklotrenažer je lepší, páč v něm dokáže stát samo a tedy je to mnohem lepší odkládací prostor.
Jinak je na tom taková nuda, že to snad nikdo nevydrží moc dlouho.
Zdravím,
využiji už založeného vlákna a zeptám se zkušenějších. Zvažuji koupi válců nebo trenažéru. Neberme v tuhle chvíli fakt, že pro 99% místních je to pruda. Ale poraďte mi na čem se lépe udrží/zlepší fyzička například přes zimu? Mám na výběr z trenažéru s magnetickou brzdou nebo klasickými nebržděnými válci. Je mi jasné, že válce zlepší techniku šlapání, ale nejsou bržděné, zatímco trenážér má nastavitelné fáze pro obtížnost šlapání.
letos sme domu pořizovali toto https://www.cyklopoint.cz/…force-8625d/?… – je to základní model ale na udržení se jakžtakž ve formě stačí – abys první vyjížďku na jaře nechcípal ale eliťáci budou mluvit jinak :-)
přesně o něčem takovém uvažuji, jak velká je hlučnost? pro porovnání když si k tomu pustím film na lehce nadprumernou hlasitost tak film uslyšim nebo jsem bez šance?
uplně cajk ja u toho v zimě vždy čuměl na Kobru 11 :D Pračka je hlučnější ale chce to pořídit ten spešl plášť na kolo :-)
něco takovýho https://www.kupkolo.cz/…29er_z94034/ – taky mam TACX plášť na Elitu
A TOS TO NEMOHL NAPSAT JEN DO JEDNOHO TÉMATU?!
Hlavní přínos válců vidím, že když mě doma naserou, tak jdu na válce… Dělám si srandu. Mám válce jako doplněk na protočení noh a venku to nejde, ty intervaly na válcích určitě jdou i když jsou válce nebržděný, ale to spíš kdo se potřebuje přes zimu připravovat na závodní sezónu si myslím, intervaly někde venku únor, březen je o zdraví, v místnosti na válcích to neva, na budování výkonnost je potřeba nejdříve „něco“ odjezdit v základní dlouhodobé vytrvalostí to je marný, ale prý jsou ňáký moderní metody, vždycky někdo přijde s něčím novým.
V unoru i breznu jsou intervaly bez problemu mozne, ale musis vedet co a proc to jedes. Vetsinou ses taky zatezi o par procent niz nez v sezone a teple. Do nejakych 5 stupnu se daji jezdit i dost velke intenzity bez vetsich potizi, jen prizpusobis okruh a nejedes to v ramci 4h okruhu. Pro me osobne treba mnohem lepsi, nez ve vedru. Na nebrzdenych valcich nedosahnu patricne zateze a jsem na hodne vysoke kadenci, ale bez vykonu, takze na techniku slapani a nejakou kompenzaci ok, ale regulerni trenink probiha spis na brzdenych a na trenazeru.
Ok, už jsem se párkrát spálil, možná blbě oblečenej, možná ňákej bacil plus přepálené tempo, už si na to dávám bacha, nebylo to poprvé a taky nemusím ladit formu, radši třeba kilčo ve zvlněným, žádný spěch, v klídku svačinka u obchodu a tak nebo čistě rovina kolem Baťovýho kanálu, únor březen je tam vymetený.
Chtělo by to střídat. Na válcích vyšší kadence a techniku jízdy. Na válcích nikdy nedocílš takového krouťáku, jak na trenažéru. Na válcích i na převod 53/11, když pojedeš v nižší kadenci, tak to bude celkem pohodička. kdežto na trenažéru naložíš zátěž a můžeš valit sílu do vypuštění duše , technika netechnika. Každé má svoje.
Buď se dávaj magnety na brzdění, nebo stačí staré podhuštěné šlupky a žolíky do výpletu, já dám 50×11 max dvě minuty…
Magnetická brzda mě zajímá, rád bych si jí do plastového válce namontoval, ale nikde jsem nenašel žádný podrobnější návod, jak na to, nemáte s tím někdo zkušenosti?
Někdo to tady popisoval, ale myslím, že měl kovové válce… zkus napřed ty karty a podhustit co to dá, odpor mi rozhodně nechybí a jako bonus ty karty dělaj větrák :)
Tak já si dovedu poradit, když mám pocit, že potřebuji zátěž, tak si přibrzdím brzdou, ale není to ono, ten magnet se mi prostě líbí, takže bych to chtěl zkusit :-)
Brzda je teda zajímavej přístup :) Nevím proč se ***** s něčím tam dole, když stačí mít extra záplety (stejně lepší, než přehazovat pláště) s oldschool kříženým výpletem na ty karty… intenzitu pak reguluješ převodama
Extra záplety mám, jak jsem psal výše, ale ty karty se mě prostě nelíbí :-)
Když na tom sedíš tak je nevidíš a pak ty záplety šoupneš do komory, ne? :)
Prostě se mi to nelíbí, těžko se to vysvětluje, ale já taková řešení snáším hodně těžko a nedokážu si představit, že bych si to sám takhle vytunil, natož na tom jezdil a ještě si to schoval do regálu :-)
Reinkarnace…taky uvažuju o něčem na domácí trénink na kole, jenže nemám zkušenosti ani s jedním, co místní borci doporučují pro začátečníky v domácnosti? ;-)
Oboje.
Hm, díky :-D
Tohle doporucuji vsem az uz zacinaji nebo konci …;)
Mám je doma už dlouho a býval bych je doporučil jako univerzální řešení též. Ale už se mi za jízdy rozletěl na velké ostré střepy poslední válec, nerad na to vzpomínám. Mohl jsem mít jen smůlu na vadný kus, ale přesto bych teď doporučil hliníkové „nástupce“, https://www.kupkolo.cz/…l-13_z92658/
Jak jsi dopadl prosim te To musel být drzkopad jako blazen, kor jestli to bylo v mistnosti Pomlaceny, porezany ?
Ten valec musel mit vnitrni trhlinu nebo se mohlo kousnout lozisko… jak dopadla reklamace
Dik.
Tak dramatické to nebylo :-)
Dokonce jsem vůbec nespadl, jen jak praskl zadní válec, tak jsem sjel dozadu dolů a o (opravdu) ostrou hranu zbytku válce roztrhl plášť a duši. Blbý na tom celé bylo hlavně to, že zbytky válce jsou opravdu velmi ostré, jeden mi lehce škrábnul nohu (naštěstí minul žíly, tak jsem to ani nenechal šít) a druhý mě naštěstí minul úplně a udělal docela solidní šlic na zdi :-)
Reklamaci jsem ani nezkoušel, byly už 3 roky staré; tak jsem jen koupil nový válec na jezdím dál :-)
V životě by mě nenapadlo, že se tohle může stát :-/. Mám taky Elite Arion.
Noo, tohle mě asi na začátek odradilo od válců, vážím 95–100 kg, takže trenažér bude asi lepší.
Hele, váha bude nejspíš celkem bez problémů. Nejspíš byl hlavním viníkem opravdu vadný válec, ale najeté kilometry mu určitě napomohly (každopádně tisíce) a vibrace ho dorazily – než jsem jízdu vychytal, tak veškerá kadencni cvičení nebyla zrovna bez poskakování.
A navíc můžeš koupit hliníkové, ty budou věčné, předpokládám.
Tak ted jsem uz videl vse. :-) To je fakt smula.
Člověk by řekl, že ten nylon nepraská… Už je mám po záruce, tak snad vydrží. Válec se dá koupit zvlášť?
Ano, stojí asi 1700.
Prosím o radu,
rozhoduji se mezi
https://www.kupkolo.cz/…axia_z91099/
a
https://www.kupkolo.cz/…-mag_z92656/
venku jezdím průměrnou rychlostí 20km/h a na válcích bych rád trénoval i jízdu ve stoje.
zkušenosti s válci 0
mag. brzda nebo „plovoucí válce“?
Kup brzdene, ale hliníkové. Jezdit ve stoje jde pochopitelně na každých.
Dík, jen mě zajímalo v čem je dobré, že se válce pohybují na kolečkách. A jak píšou „Na těchto válcích se můžete postavit do pedálů, bez obav z pádu.“
Ta věta bude určitě pravdivá, na každých válcích se můžeš postavit do pedálů bez obav z pádů, nic na tom není :-)
dík
Na kazdych valcich se muzes postavit do pedalu bez obav z padu… ale jen jednou…:-)))
A dobre je mit take dobrou pojistku, to ty pripadne obavy taky trochu zmirni…:-)
Na válcích jsem vyzkoušel kde co a jízda ze sedla (tj. „postavit se do pedálů“) mi připdá naprosto primitivní. Určitě jendodušší, než mnoho běžnějších věcí, jako třeba vyndat si bidon z košíku, sebrat ručník ze stolu a po použití ho tam vrátit a tak.
Netvrdím, že to není „jednoduché“, když už máš na válcích najeto. Něco jsem se na válcích najezdil, tak bych to rozhodně nedoporučil začátečníkovi… Nebo alespoň zdůraznil ze začátku opatrnost.:-)
Fajn, připusťme, že pro začátečníka to není. Pak bychom ovšem měli dodat, že rozdíl mezi začátečníkem a velmi pokročilým je asi tak 45 min jízdy na válcích.
Budu opatrný 45 min. Kdyby někdo měl zkušenost s pevným i plovoucím rámem válců, tak ten rozdíl by mě zajímal.
Chlapi co říkáte na toto ?
Neeeee, strašný, tenhle typ s přepínáním zátěže je to nejhorší. Hledej jako naprosté minimum FLUIDNÍ!!!
naprostý souhlas…
turbo muin bohatě stačí..
v podstatě si určuješ zátěž převody a rychlostí..
Asi se bavíme v jiné cenové, mě se nechce za zkoušku dávat 10 litrů, tak dobře na tom nejsem :-D
Mám doma tenhle fluidní CycleOps, vyzkoušeno 2× asi na 5 minut. Měl jsem to jako variantu na rozjíždění před závody, ale zjistil jsem, že mi tenhle způsob nevyhovuje, musím se stejně vždycky pořádně rozjet přímo na trati a ve zmatcích a nervozitě jsem na něj ještě i většinou zapomněl :(
Za 2500 Kč je tvůj. Zakoupen letos v dubnu.
Až tak? Zatím nevím, co vlastně chci, ale díky za nabídku. Samozřejmě pokud budeš mít kupce tak na mě nečekej.
Kupce zatím nemám, napadlo mi to teď, na inzerát jsem zatím línej :)
A model je jakej? Je fakt, že mě se rovnováha „neztratí“, jelikož jezdím celoročně, tak o tom budu ještě přemýšlet.
tady ho máš
Ta podložka se zdá býti dost tenká. A s kamarádem, který mimochodem ten trenažér má, jsme se shodli, že křížová podložka Force pod přední kolo je lepší než tato Elite – je výrazně masivnější a stabilnější.
Takže jako levný trenažér asi cajk, ale spíš bych šel do verze bez doplňků a ty vzal třeba klidně od Force.
No a samozřejmě to chce senzor Misuro a mít před sebou aspoň nějaký číslíčka, v ideálním případě Zwift apod.
Podložku nepotřebuju, měl bych to v dílně. Spíš mi jde o to, jestli to je ok nebo je to jen krám. Za ty peníze je to fajn na zkoušku, bez podložky bych ho měl za 3000.
Na tom je nejlepší ta matrace… :-D
Vem aspoň Elite Qubo power, dá se sehnat za rozumný peníze, výhoda oproti ostatním wheel-on trenažérům – nežere pláště.
Zato rám dostává dobrou čočku…
Stejnou jako na jiných trenažerech nebo se pletu?
Arion Digital třeba ne. ;) Ale je to každého věc, jak do toho buší. Tu rázovou sílu v krutu sice rám vydrží, ale nic to nemění na tom, že dostává mnohonásobně víc naloženo než normální sportovní jízdou.
hrušky a jablka
Valce jsou celkove lepsi pro cyklisty jenom se na nich hur jezdi oproti trenazeru kdyz máš navato pod parohem.
Jo tak to sedí :-)
Ozivim to tu,
Jsem cerstve po uraze a na normalni jezdeni muzu par mesicu zapomenout.
Fizioterapeutka mi rikala ze kolo je nejlepsi mozna rehabka po tom az se zase naucim chodit … takze uvazuju o trenazeru ktejej dam na cyklokrosku.
Je toho tu napsano hodne a moje pozadavky sou, aby to bylo tiche, „chytre“ a dalo se to po nejake dobe rozumne prodat. Cenu nejak neresim ale vzhledem k tomu ze na tom budu jezdit na cx v profilu tak nejak rozumne :) a do roka to pujde z domu
Diky za tipy
KICKR Core, KICKR 2018, Tacx Neo, Elite Drivo.
Měl jsem před dvěma měsíci Kickr Core, krásné tichý, nicméně jsem ho musel reklamovat stejně jako spousty lidí po celem světě, psal jsem to tady už ve vlákně k němu. Problém se týká i toho nejvyššího modelu, objevuje se i u něj…
Mám Drivo II, jako tichý bych ho ale nedoporučil…
Tišší jsou Tacxy.
Diky uvazuju prave o
https://www.kupkolo.cz/…art_z100024/
Pokud pobere hazku
Prinesou mi vyssi modely neco zadadne na vic ?
Ten Tacx Flux T2900 jsem používal minulou indoor sezónu, pobral bez problémů i GS přehazovačku, problém ale byla nová kola s diskovými brzdami, tam to nebylo vůbec dořešené, a to se nejednalo o několik let starý trenažér…
Nafasoval jsem bohužel vadnou sérii z Kupkola, naštěstí velmi rychle vyřešeno výměnou přes dovozce, pak jsem bez sebemenších problémů používal, vše jsem už popsal ve vláknu k tomu určeném, tam se můžeš dočíst více.