Vypadá to zajímavě, ale pochybuju, že se to prosadí.
Vypadá to zajímavě, ale pochybuju, že se to prosadí.
Částí prosících o poškození je tam tolik, že obyčejný řetěz to nepředčí. Lepší řešení by mohla být hřídel, kterou měl specialized (nebo cannon?) na tandemu. A váhově to bude pěkný otesánek. Ale zajímavé řešení to určitě je.
Budou se do toho dostávat nohavice.
Taky tam podle mě bude menší účinnost vlivem tření celého toho bazmeku.
strašné :-(
to je jako jo-jo
To vypadá jako následek hyperaktivity fetujícího inženýra, ale jako funkční produkt s šancí na uplatnění to nevypadá vůbec…
A neexistuje nějaký kolo s kardanem? :)
tak to je fakt suprový!
No to je dost šílená konstrukce, sem zvědavý jak by to prokluzovalo v pořádném záběru.
Z praktického hlediska řetězu může konkurovat akorát tak řemen. Který ovšem zase omezují převody v nábě. Podobné nesmysly zřejmě navždy zůstanou akorát na papíře a nějakém prototypu. Na druhou stranu by se o tom dala dobře napsat třeba seminárka na VŠ nebo něco na ten způsob.
tohle nemůže prokluzovat. Spíš tam můžou být problémy s tuhostí toho všeho.
Trek remen uspesne uvedl na svych citibikes. :)
myšlenka je to půvabná a jistě svým způsobem funkční, dokonce některé vlastnosti by mohly být lepší, než u řetězu (životnost, účinnost). Je zajímavé hledat na tom mouchy. Máte představu, jaká konstrukční nevýhoda zde bude asi hlavní?
Sám bych to viděl hlavně v masivnosti a hmotnosti těch mechanismů a pak taky, aspoň v proporcích z videa – bych řekl, že to je stavěno na malé rychlosti.
Taky by nemusela být dobrá tuhost struny na lehký převod (relativní výhrada).
bude se to blbě nýtovat když to přetrhneš :-)
Od pohledu mi neprijde, ze by to melo mit mensi ztraty jak retezova klasika.
hmmm, to vypadá krutě, ale v praxi nevím, nevím. Jinak bych spíše viděl reálněji rohlík s řemenem, než toto … Anebo řemen s mechanicky řízeným variátorem ? fantas magoria :o)))
Variátor by byla libůstka :)
to jo jen se obávám že ve variátoru jsou daleko větší ztráty než na klasickém řetězovém převodu :-(
tak jest, to už je vyzkoušené. Někde to dávali na městská kola.
Konstrukčně určitě zajímavý, ale praxe? Urazit toho tam jde hromada, větve tomu asi taky dobře dělat nebudou a bordel se do toho bude dostávat přinejmenším stejně, jako do řetězu.
Hlavne mi prijde smutny ze kdyz uz preved linearni pohyb (slapani) na kruhovej pohyb, tak ho zase prevede na tahani tam a zpatky a pak zase na kruhovej.
Taky si myslím, kdyby ten šlapací mechanismus udělal tak, aba se na tom šlapalo podobně jako na stepperu, tak by to mohlo vyjít jednodušeji. Ale tak, jak jsou dělané běžné steppery by to asi nestačilo, musel by tam být asi nějaký vícečepový mechanismus kvůli lepší trajektorii nohy, bylo by to taky složité, ale aspoň by odpadly ty hrozné valivé rámové šablony.
Nějak takhle?
Tohle je zajímavý, ale zas až tak radikálně by to řešený bejt nemuselo. Hlavně je otázka, jestli se dá takto dosáhnout lepší ergonomie šlapání, čili dostat větší výkon ze svalů do pohonu. Nevíš, jaké je srovnání? To by pak mohl být argument pro takové systémy. Určitá naděje tu je. O tom jsou i všechny ty biopejsy a podobně, i když to zatím není moc přesvědčivé.
U těch fitness kol samozřejmě to, že se na tom lze dobře potrénovat ještě neznamená, že se na tom dá při stejné námaze jet rychleji, než na normálním kole a vzhledem k účelu kola o to ani nejde.