dám 27,5" kola na 29" rám – co bude špatně? Nižší střed? Je ještě něco, proč to nebude fungovat? Mám 29" rám Specialized Stumpjumper ALU a vidlici Pevnou karbonovou 29" . Má někdo už vyzkoušené?
dám 27,5" kola na 29" rám – co bude špatně? Nižší střed? Je ještě něco, proč to nebude fungovat? Mám 29" rám Specialized Stumpjumper ALU a vidlici Pevnou karbonovou 29" . Má někdo už vyzkoušené?
Tak to mi prijde jako jeste vetsi blbost, nez cpat 27,5" kola do 26" ramu.
důvod proč to dělat?
za mě je to pitchovina
chci zkusit 27,5 kola ale nechce se mě kupovat rám – zatím :-) . Mám 26 Enduro i 29 HT, proto mne zajímá i 27. Abych řekl pravdu, 29 mne moc neuchvátilo. Jde jen o nižší střed nebo i o mezery ?
střed bude nízko, klikama budeš mlátit o zem podle mě to bude nepoužitelné
mělo by to být cca o 1,5 – 2cm nižší …
To je dost, alespoň podle mě.
já vím, není to málo pokud bych měl škrtnout při šlapání, musel by to být sakra náklon :-) Otázkou je pak když je to Single speed a má kliky 170mm, hned je 0,5 cm zase k dobru :-)
A co si od tý výměny kol slibuješ?
no to bych právě rád zjistil přece :-) Jak jsem psal, 29" mě moc nenadchla, všichni z toho dělaj raketu ale já ji teda tu raketu nepoznal. Alo, oproti 26 to má někde svoje výhody, jinde zas nevýhody! Chci zkusit 27 a pokud to bude gut, nebráním se pak třeba variantě už jen jednoho kola, např endura 27. Znám 26, znám 29 – chci poznat 27, třeba sloučí všechny přednosti obou rozměrů doposud. Nechci být další ovce ze stáda, která musí hned jezdit 27. Na přesuny mám 2 roky 29" a to mne právě moc nechytlo, spíše více negativ. 26" mám a super, jen chci něco lehčího než mám doposud na 150 zdvihu.
:) Tak sloučí přednosti… Spíš to bude prakticky 26ka, která bude divně vypadat a budeš škrtat pedálama.
Btw, jaký nevýhody 29ky?
Na mne to jednoznačně stále působí trochu neohrabaně. V ostrých zatáčkách je to nedotáčivé a v rychlích se odstředivé síle neubráníš. Jednoznačné výhody vidím v mokrém stoupání, větší kolo co se pomalej točí nezahrábne jako 26" 29" i méně vydrncá :-) Ale prostě nesedí mě ta nedotáčivost a pocit neohrabanosti. Každej to máme jinak, to co nesedí mě, jiný třeba nepocítí. Holt každý jiná technika :-) Já jsem jednoznačně zastáncem hravé 26" ale 27 chci prostě zkusit. Pozdější myšlenka? Pokud to bude dobrý – bude stačit 1 bike, např 130mm zdvihy, nebo hravá lehká mašinka více obratnější než 29"
Zajímavý je, že nikdo kolem mě s obratností 29erů nemá problém… A rozhodně to nebude tím, že bychom nejezdili v terénu nebo v zatáčkách :). Naopak si jde díky vyšší trakci dovolit víc, pokud to umíš využít.
Je jasný, že pokud máš k tomu ještě 26", tak ten první pocit při přesednutí tam je, že to kolo jde do zatáčky míň ochotně, ale reálně se na tom otočí prakticky stejná zatáčka. Proti EN 26" dost možná i prudší.
já mám 29" už dva roky a jezdím na něm hodně :-) Jak jsem psal, každý máme jinou techniku a jinak na kole sedíme. Neříkám, že to nejede , říkám jen, že na tom nic zvláštního až tak nevidím. Zásadně nejsem odpůrce, jen tam je něco co mě nesedí. Proto bych to rád zkusil na 27.5 :-)
Btw: Když jsem byl na SP v novém městě, bylo krásně vidět, jak 29" např nad Rubena Choice v těch serpentách výrazně ztrácí. Pokud někdo nejel na Rubena choice a prodloužil si to přes ty serpenti, skoro zastavoval. Na 26 to krásně vykružovali :-) A to je pak to, co já od kola čekám, vzhledem k tomu kde jezdím. Trakčně bude 27 lepší jak 26 a chci doufat, že pocitově pro mne lepší jak 29" >/]
Tak ono co si budem povídat, pokud ti nevadí, když ti půjde střed 1,5–2cm, tak to asi nebude s terénem moc žhavý a pak pro tebe 27,5" fakt může být lepší volba. Ale pořád mi přijde blbost cpát to do 29 rámu a vidle.
Jinak svěťák bych do toho netahal, každej má jinak dobrou techniku, jiný kolo, jiný obutí, jinak široký řidítka… Osobně co jezdím, tak naopak v prudkejch zatáčkách větší jistota, jen občas překáží široký řidítka kolem stromů. A ještě když tam dám galdy, tak to je proti 26 úplně jinde.
Pro mně je to zvláštní myšlenka. Budu teoretizovat:
Posed se sníží, úhly zůstanou stejné.
Výhoda – níž težiště, asi o něco větší živost ovládání, za určitých podmínek zlepšené výjezdové schopnosti, nižší rotační hmotnost kol – lepší akcelerace.
Nevýhoda – budeš asi pořád škrtat, ten cca 1,5cm půjde dost znát, to si člověk ani neuvědomí. Taky kdoví, jak to bude vypadat.
+1 = takhle nějak zatím to vidím i já :-)
Sakra, spojit pózerskýho Spešla a supercool 27,5" kola, to by na cyklostezce nezůstaly jedny kalhotky suchý…
no, pozérský :-) Mám ho ALU a líbila se mě jeho geometrie. Nápis Spešl tam už dávno není, je bez nápisů :-) :-):-)
To jo, na správný pózování je tam nezbytně nutný nastříkat S-Works :).
jojo, bohužel tím Přespešlováním mě už můj rám omrzel :-) Pokud ho někdo bude chtít, klidně prodám :-)To je ale do jiné rubriky :-)
to se nedá sehnat někde testovačka? vymýšlet takové chujoviny…
muhehe :D
Vypadá to lépe než bych čekal :-)
Nevím co je hnusnější. Asi remíza.
Fungovat to bude, známej jezdil 29 rám na 26 kolech, protože byl zoufalej, jak se mu na těch kolech od traktoru jezdí blbě, tak tam hodil menší kola.
Jen už nevim co to bylo, že neškrtal :D
Jestli s těma 26 kolama neměl problém s nízkým středem, tak to asi byla dost vymakaná geo :D. Anebo jezdí akorát v podmínkách, kde by mu stačila koloběžka.
Tak jak se co povede, že.. Já na Marinu mám střed hodně vysoko a Kybic na Mondrakeru zase tak nízko, že se normálně za jízdy ještě odráží nohama od země.