Dámské horské kolo - pomoc při výběru

75 nepřečtených
  • Misha69

    Ahoj, poradťe prosím s výběrem nového horáka. Měřím 165 cm, váha 63 kg. Kola chci určitě DÁMSKÉ 27,5. Váhám nad velikostí či S nebo M? S kolem budu jezdit jak terén (kořeny…), tak cyklostezky, polní cesty. Nejsem zatím moc zdatná jezdkyně, ale chtěla bych kvalitní kolo které vydrží pár let. Přečetla jsem pár diskuzí kde řešili vzduchovou vidlici x pružinovou, pláště atd. Technickým věcem nijak zvlášť nerozumím, tak budu ráda za pomoc abych nekoupila šunta.

    0 0
    • Misha69  

      Děkuji za přínosné rady při výběru i za tipy na konkrétní kolo. Cenová hranice do 20 000.-

      Zatím při mém hledání se mě zalíbil tenhle Canyon, ale ohledně technických věcí tomu nerozumím.

      Co na to kolo říkáte?

      https://www.canyon.com/…-al-4-0.html

      Díky za rady

      0 0
      • novas752  

        No, vidlice funkční, převody dostatečné a jednoduché (kopec = malý převodník, zbytek = velký) má to i brzdu přehazovačky proti mlácení řetézu v terénu o rám a proti padání řetězu.

        Brzdy jsou ale základní, na nějaký větší terény by to asi chtělo vyměnit za výrazně silnější model br-mt500 nebo br-m6000. A jsou tam taky docela mizerný náboje, při správnym seřízení něco vydržej, ale nejsou nic extra a vidlice i rám nemá pevné osy = obtížnější nasazování kol a při výměně nábojů by to časem mohl být problém (lepší náboje na rychloupínáky už nemusí být).

        Ale jako sériový kolo to je pěkný, stavba na zakázku by ovšem vyšla v tomhle lépe. Taky ber v úvahu že se za Canyon platí ieště asi 1500 navíc za poštovný a balný do ČR, takže celkem asi 21 000.

        Jestli S nebo M záleží na každém kole, ale spíš S. Třeba u Canyonu má S 27,5" kola a M už 29" kola.

        0 0
        • Misha69  

          Děkuji, já právě hledala co ten rychloupínák vlastně je, nikdy jsem se s ním nesetkala. Tohle kolo na tom bude dost podobně že? https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

          Sice 20 k není moc ale ani málo a doufala sjem že za ty peníze bude Canyon kvalitní, dost se mě líbí ale na to se nejezdí :(

          0 0
          • Rowdy  

            Hele ten Grand Canyon AL 6.0 je prostě kolo za těch 26 000. Normálně to jezdí, brzdí, zatáčí, řadí a rozhodně to pár let vydrží. Vážíš pár kilo, to kolo o tobě skoro nebude vědět. To kolo klidně unese 120kg jezdce. Tedy s tvýma 63kg fakt nejsi nic, co by to kolo nezvládalo s přehledem. To také znamená, že se pod tebou nebude hroutit a nebude odcházet.

            Ty rychloupínáky versus pevné osy je písnička o tom samém. Pevné osy se dělají, aby se kolo míň kroutilo pod zátěží a aby neškrtaly kotouče, jak se to vlní. Pod tvojí vahou a asi i výkonem ani ty rychloupínáky nebudou mít problém. Kdybys chtěla obě osy pevné, musela bys u Canyonu jít tuším na verzi GRAND CANYON WMN AL SLX 8.0. Což je 36 299. Přední osa s pevnou je asi ve verzi AL SL 7.0 (ta je teď vyprodaná).

            Pevné osy i u levných modelů má Kellys. Omrkni, jestli by se ti nelíbilo něco od Kellysů. Navíc se můžeš stavit v nějakém cyklokrámu v okolí a zkusit si to. To je pro začátek asi nejdůležitější. Získat vlastní představu. Takhle na foru se dozvíš různé bludy, který pro tebe často nemají význam.

            0 0
            • Misha69  

              Děkuji za názor. Rychloupínák už mě neděsí, brzdy snad také v pohodě, jako prase nejezdím. Jen teda potřebuji aby brzdy kvalitně brzdili.

              0 0
              • Rowdy  

                Výhoda koupě někde v krámu poblíž může být v tom, že když ti nějaká komponenta nevyhovuje, tak se můžeš dohodout, aby ti to vyměnili za lepší a cenu jen jako rozdíl mezi novou a vrácenou. Loni jsem takhle taky kupoval MTB a nechal si vyměnit brzdy za SLX, páčto původní Shimano m425 mi úplně nevyhovovaly. U Canyonu si nic nenakonfiguruješ. Prostě mají daný model a ten buď chceš, nebo nechceš. Tím je nijak nehaním, sám mám doma Canyon Endurace a jsem moc spokojenej.

                Ještě k těm brzdám, lepší řady Shimano mají technologii Servo Wave. Prostě je ten záběr progresivní a stačí malá síla. No a určitě být tebou, bych si někde chtěl zkusit, jak se chovaj levnější brzdy jako třeba ty m425 a nějaké se Servo Wave. Není nad vlastní zkušenost.

                0 0
                • Misha69  

                  Snad zkoušení kolem prodejny něco ukáže. Každopádně mám v plánu zajít do prodejny kde kupoévat přítel kolo pro dceru, tam snad poradí. Jeden cykloobchod máme u baráku ale tam už nepáchnu. Odcházela jsem od tama s pánským rámem M, koly 29.

                  Pak jsem ještě dostala tip na Trek X Caliber 2018, právě ho mají v prodejně ve výprodeji za 25 000.- ale pánské no

                  https://www.mmrebike.cz/…liber-9-2018

                  Mají i dámské Procaliber 6 a to už je cena dosti vysoká :)

                  0 0
                  • Rowdy  

                    Procaliber 6 je fajn, ten model 2018 mají v slušné slevě. Osazení je již na úrovni, ty brzdy m425 taky brzděj.

                    Tedy shodou okolností je to přesně to, co mám doma. Myslím, že s Procaliber 6 nemůžeš udělat špatnou zkušenost.

                    0 0
                    • Misha69  

                      Procaliber 6, je parádní, jen cena 30 tisícd už reálná pro mě není. To je škoda :(

                      Máš tedy toho kolo? https://www.mmrebike.cz/…liber-6-2018

                      0 0
                      • Rowdy  

                        Jo to je ono. V kategorii hliníkových HT je to už docela vysoko. Procaliber je fajn v tom, že má ten pružný člen ve spojení horní rámové trubky a sedlové trubky. Takže na poměry hliníkových rámů to celkem pruží. Samozřejmě že to je furt jen HT a furt jen hliník, ale trochu to člověka odfiltruje od vibrací. Navíc celé osazení s vyjímkou brzd je SLX. No takže to už taky něco vydrží. A obě osy jsou pevné.

                        Peníze si každý musíme zvážit podle své perspektivy. Nicméně platí celkem jednoduché pravidlo. Když člověk skutečně jezdí, pořízení samotného kola není jediná útrata. Po čase pak možná ani rozhodující. Protože když koupíš něco z levných komponent, za čas přijdeš na to, že odchází kde co. Já takhle koupil levnou silničku za pár korun (přeci na to svoje plácání po okrese nepotřebuju nic super, ne?) a během 10 000 km na ní měnil kola, brzdy, všechny bovdeny a třeba středové složení se rozsypalo po necelých 5 000km. Vyhodil jsem to a pořídil dvakrát dražší kolo na Ultegře. No a krom spotřebáku na to nemusím sáhnout.

                        0 0
                        • Misha69  

                          Tak ani kolo za 25 000 nemůže být šmejd, nebo by aspon neměl :)…Mám toí kolo nac seznamu a budu hlídat, třeba narazím na nějaké zánovní :)

                          0 0
                  • novas752  

                    Výhoda toho procaliberu je Iso Speed, tedy odtlhmená sedlová trubka, je to o poznání pohodlnější než jiný hardtaily. Ale nechaj si za to zaplatit no.

                    0 0
          • scalar  

            Zmíněný problém brzd a nábojů bych nepodceňoval. Brzdy jsou z řady Altus, 3 řady pod ostatním Deore osazením. Mají podivný tvar pák, slabší výkon a vyžadují větší ovládací sílu (v porovnání s Deore). U Deore se brzdí většinou jedním prstem, tady na ty dlouhé páčky člověk musí narvat 2–3 prsty, o to méně drží řidítka a kontroluje kolo.

            Náboje ještě hůř, řada Tourney, 4 úrovně pod Deore, nejzákladnější sada, používá se spíš na „obchoďáková kola“ za pár tisícovek. Dost těžko seřiditelné, často se povolují. Jeden příklad, nedávno se u mne zastavovala „paní v nouzi“, měla tyhle náboje, úplně zakouslé, prostě dámský přístup k servisu. Mohl jsem jen konstatovat smrt a popřát pěknou vycházku.

            0 0
      • oddie  

        Na 165cm to z odkazu vel. M ani omylem, jestli S nebo XS podle délky nohou. Jinak za ty peníze to celkem jde.

        0 0
      • Arminius  

        Ještě se zkus podívat na RB ;) Mají teď levnou verzi. Můžeš si kolo vyzkoušet, vybrat barvu,… Hlavně jde o to si to zkusit. Říct ne, lze vždy. Ty rychloupínáky jsou na tom Canyonu škoda, jinak by špatný nebyl.

        https://www.rb-bike.cz/…r-290-entry/ (má teda znatelně horší osazení, než ten canyon, ale do budoucna bude určitě lepší na upgrady), nebo zkusit bazar ;) viděl jsem tu pěkný RBéčka okolo těch 22k

        0 0
    • Bubaaak  

      V téhle cenové relaci, bych kontektoval uživatele Scalar, nebo maajkee

      Jsou to místní stavitelé kol, v tomhle rozpočtu ti nabídnou asi nejllepší poměr cena/vyváženost komponentů/kvalita, oba na kola poskytují záruku…

      0 0
    • Misha69  

      O stavbě budu uvažovat, ale stavba do 20 k se vyplatí? Myslela jsme že se to vyplatí pro kola spíš nad 30k.

      0 0
      • plysovykozisek  

        Jo vyplatí, ale nemůžeš si kolo vyzkoušet a když ti to nesedne, tak máš smůlu.

        0 0
        • Bubaaak  

          Což je někdy dobře, protože stavitel postaví kolo na základě rozměrů osoby a obledem na využití, nikoliv na základě co si dotyčný myslí že je dobře…

          Klasicky sedlo proklatě nizko, na 160cm postavu 175mm kliky…

          Takže pokud bych mohl soudit dle okolí, je lepší dostat kolo co ti je, než co si nevyjezdeny cyklista myslí že je dobře :)

          0 0
      • kadlec  

        Myslim, ze na stavbe moc neusetris a budes si moct vybrat ram force nebo mrx a to treba pro neni. Pevny osy to myslim v ty cene taky mit nebude. Pokud nejezdis brutal z kopce nemas 80kg tak brzdy na canyonu ti budou stacit.

        V dany cene budou skoro vsechny kola jezdit stejne. A barva sice nejezdi, ale ja bych chtel, aby se me kolo libilo.

        0 0
        • Misha69  

          Zatím jsem pořád pro Canyon, jen váhám ojledně typu a také ještě kouknu bazary, no mám ještě čas :)…Brutál kopce nehrozí, to až později ale brzdy se dají vždy vyměnit, rychloupínák prý při mé váze a stylu jízdy v pohodě tak snad.

          0 0
          • kadlec  

            Jj brzdy jdou vzdy vymenit. Ale driv jsme taky jezdili na cantikach a nikdo to nemenil.pac nemel za co. Potom vecka a mechanicky kotouce, to furt ta nizsi rada hydraulik brzdi lip. A stejny to bylo s rychloupinakama, jeste nedavno je mel kazdy.

            0 0
            • novas752  

              Ano ale proc tam nemit brzdy co fakt brzdi a pritom moc nestoji. S dobrejma brzdama bude vzdy stacit naprosto pohodlne jeden prst, s tema mizernejma by casto musela pouzivat 2.

              0 0
          • oddie  

            V klidu, rychloupínáky mám i já s 85kg na celoodpruženém, a nemám s tím sebemenší problém… A co se brzd týče, když jsem dal ženským na výběr na vyzkoušení, vybraly si ty nižší řady s dlouhou pákou, i když brzdí „hůř“, brzdění jedním prstem je nějak neoslovilo.

            0 0
            • kadlec  

              Taky myslim, ze bezna zena brzdi aspon dvema prsty

              0 0
              • Jezevec70  

                Právě jsi potvdil, že nemám běžnou ženu. :-))

                Přítelkyně má na kole brzdy Deore a naučila se brzdit jedním prstem.

                0 0
            • Misha69  

              Měla jsem kolo s těmihle brzdami Shimano BR-M396, 180 mm / 160 mm a v pohodě, ted ho má přítel a ten jezdí víc jak kanec a zatím si njestěžoval.

              0 0
              • kadlec  

                Ale podle mistnich pravidel by mel pritel mit minimalne deorecka. Ty 396 jsou nepouzitelny, vubec nebrzdej :)))))

                0 0
                • Jezevec70  

                  Přesně tak. Přítelkyně má Deore, já 396. :-))

                  Ale mě to stačí – vpředu mám 180mm kotouč.

                  0 0
                • Misha69  

                  Že jo, to mju povím ať radšji nebrzdí že to nemá cenu :-D

                  0 0
              • Hadato  

                Ty brzdy budou do začátků v pohodě. Pokud člověk nejezdí žádné prasárny nebo hodně prudké věci, tak to stačí. Pro hobby ježdění úplně bez problémů. Už je nějakou dobu jezdím ve všech podmínkách na pevňáku s 180 SLX kotoučem (na 29" kola) a zatím jsem vše ubrzdil jedním prstem (mám podobné váhové proporce). Pravda, člověk za to musí více rvát, než třeba u vyšších řad se servo mechanismem, ale jak jsem psal, do začátku to stačí. Na fulla už bych je ale nechtěl.

                Pro méně zdatného cyklistu může být ten nižší výkon i výhodou – v případě zmatkování v nečekaných situacích nepůjde cyklista tak rychle přes řidítka. Kdyby brzdy nestačily, vždy se dají brzdy vyměnit.

                0 0
                • novas752  

                  To je hroznej postrach ta přední brzda.

                  0 0
                • Misha69  

                  Na bržději jem opatrná, jen jednou jsem zabrzdila přední jak nevím co a přeletěla řídítka, ale to mě bylo tak 10 :-D

                  0 0
                  • Hadato  

                    Neříkám, že to je Tvůj případ, Když člověk pracuje dobře s těžištěm, tak prakticky žádné brzdy problém nejsou. Nicméně, vzpomenu-li si na své rodiče, kteří nezávisle na sobě dostali k zapůjčení mé kolo a kteří šli oba přes řidítka i přes jejich nájezdy 3000 – 4000 km ročně, pořád bych ty tupější brzdy vnímal někdy jako výhodu. ;-)

                    0 0
                    • novas752  

                      Ano ale to je prostě z čistého nezvyku. Když je člověk zvyklý brát za brzdu automaticky dvěma prsty a dost silně, je jasné že na daleko silnější brzdě poletí když ho na to nikdo neupozorní.

                      Ale neznamená to že je silná brzda automaticky nevhodná, stačí vědět že stačí brzdit jednim prstem a většinou jen dost lehce a nebude problém. Celé je to o tom jestli chceš brzdit jen jednim prstem nebo to drtit dvěma až třema. V nějakých prudších místech pak silnější brzda schopná brzdit rychleji umožňuje projet úsek bez neustálého svírání pák.

                      0 0
                      • pepek  

                        Slečna má 63kg, asi nebude jezdit žádný pekla. Tři prsty nepotřebuješ ani na kantíky. Podle tvých názorů se vlastně až doteď nedalo vůbec bikovat: žádný, nebo elastomerový odpružený vidlice, železný rámy, žádný pevný osy, malá kola, pláště 1,9 – 2,1, kantíky, 3×7, žádný karbon, žádné bezduše. Dyť na tom se vlastně nedalo vůbec jezdit!

                        0 0
                        • novas752  

                          Samozřejmě že dalo, ale doba je dál a proč si to neudělat příjěmnější když to nestojí téměř nic navíc. Dnes taky v terénech jezdí mnohem víc lidí než dříve, to co byl dříve sjezd je dnes crosscountry maraton atd.

                          0 0
                      • Hadato  

                        O tom žádná, že lepší brzda umožní projíždění těžších úseků bez kontinuálního brzdění je pravda. Je potřeba to ale mít v ruce, což chce trochu tréninku. Ono nejde o upozornění, to ve většině případů nestačí. Ano, funguje pro člověka, co jezdí na různých kolech a má to v ruce, pro někoho, kdo je třeba zvyklý na méně ostré brzdy to prostě nestačí. Navíc pokud jede ten člověk třeba na povrchu s menší adhezí, tak prostě ty ostřejší a účinnější brzdy nejsou žádná velký výhra. Podobná situace je pak s někým, kdo na kole nikdy moc nejezdil – v krizové situaci prostě ty brzdy zmáčkne. Toť můj názor a zkušenost z mého okolí.

                        Neříkám, že výše popsané je případ dotyčné. Tam jsem chtěl jenom říct, že ty brzdy budou dostatečné vzhledem k zamýšlenému kolu, jejím proporcím a zamýšlenému ježdění – XC (nepředpokládám, že na tom kole bude drandit nějaké enduro traily/závody). Kdyby nebyly, tak by se dalo zainvestovat časem do lepších brzd. Už bych to tady dál autorce neplevelil. Moc konstruktivního z toho stejně moc nevyleze.

                        0 0
    • Pán z Dubu  

      Kellys Thorx 70 velikost S Ti bude https://www.skiandbike.cz/…rx-70-2018-2?…

      0 0
      • Deadlink  

        Nechapu proc dole na zadnim razeni ukoncuji bovden, obnazi lanko, a po 15cm dalsi navarek a pokracovani bovdenu. Tohle je podle me zhovadilost. No hnus. Muj nazor!

        0 0
      • palo7  

        Myslíš že na 165cm holku co hledá dámský kolo (který bývá kratší) je kolo s délkou 600mm dobrý? Spíš bych to s tou délkou viděl tak od 175cm výše a nebo pro někoho kdo má rád delší kolo.

        0 0
    • Deadlink  

      https://www.newbike.cz/…-2019/d11949

      Je to sice 29er, ale ujde.

      0 0
      • ToMášMarný  

        27k je už dost daleko od zadání..

        0 0
        • Jezevec70  

          Jsi na BF. Napíšeš, že chceš kolo za 15 a všichni tě přesvědčují, že potřebuješ aspoň za 30. :-)

          0 0
          • Deadlink  

            Ty vole tady si fakt nevyberes. Kdyz dam odkaz na kolo, ktere odpovida cene, kazdy napise, ze je to smejd, vymenit to a ono. Pak dam kolo, ktere je trochu drazsi, zase spatne.

            0 0
          • Deadlink  

            A nikoho nepresvedcuju, aby bylo jasno.

            0 0
          • Misha69  

            Jsem svolná i kolo za 25 t ale 30 už je moc no a to se mě zrovna jednoí líbí, co nadělám :)

            0 0
            • michomin  

              Jestli jsi svolná dát za kolo 25 k, tak by stálo za úvahu nechat si kolo postavit. Za ty peníze by na tomhle rámu, vel. 15,5, mělo být slušné kolo.

              https://www.profilshop.cz/…ruzovo-cerny

              0 0
              • Misha69  

                Barevná škála nic moc, ale promýšlím to. Ted si spíš lámám hlavu s převodníky, co bude pro mě nejlepší.

                0 0
                • palo7  

                  Nebo prohledat výprodeje v DE. Já tam loni bral za cca 2500 ram od Cube (ženě se líbila barva) a pak kola taky v akci cca do 3000. Celé kolo jsem potom nechal postavit, komplet na Deore a vyšlo do 25tis. Dnes bych jen místo 2×10, dal 1×11 (stejná cena a lehčí váha i ovládání) a horší brzdy. Ty Deore jsou pro ženu se 60kg fakt jedovatý a už několikrát šla vůli ním na hubu. Asi je budu muset vyměnit za nějaký se slabším účinkem

                  0 0
                  • Misha69  

                    Koukám ještě na toto kolo, to by mělo být 1×11 nebo jsem špatně koukala.

                    https://www.mmrebike.cz/…liber-9-2018

                    Je tedy pánský a kola 27,5 jsou jen do vel. 15,5 to je do nějakých 162 cm.

                    U převodů 1×11 není nutné vyží fyzická zdatnost?

                    0 0
                    • novas752  

                      U 1×11 záleží jak moc prudké kopce resp. jak moc pomalu potřebuješ jet. Podle toho se tam dá převodník se 28, 30, 32,atd. zuby. Čim míň tim lehčí nejlehčí převod. Minimum je 28z.

                      0 0
                    • kadlec  

                      To jsi spatne koukala, !a to presmyk

                      0 0
                    • palo7  

                      je to 2×11 a 15,5 už je fakt asi malý. Možná by šlo, ale optimum je asi nějaká 16 až 16,5

                      Žena dříve jezdila 3×9, teď jsem ji dal 2×10 a koukám že vlastně vůbec nedává malý převodník, když už ho dá, tak stejně po pár metrech sleze a tlačí. Ale každý to má jinak, já si taky myslel že potřebuji 2×11 s 38–26 převodníky a k tomu kazetu 11–42 a teď jsem u 1×11 (32–10–50) a tohle mně sedí a jsem zatím spokojen.

                      0 0
                      • Espen  

                        Takže tvá žena jede pořád na velkou a když už je uvařená, tak hodí malou, ale pak stejně musí slézt a tlačit, protože nohy už sou stejně K.O.

                        0 0
                        • oddie  

                          A to se vyplatí :D

                          0 0
                          • Espen  

                            Noo to joo:-). Takže ta moje může na 2×10 zapomenout. Nechám ji 3×8,s tím vyjede vše :-D.

                            0 0
                            • oddie  

                              Tak předělávat starý kolo 3×8 nebo 3×9 na 2×10 je blbost, nic to nepřinese.

                              0 0
                        • palo7  

                          V podstatě jo, a nedá si říct a nedá…

                          Když sleduju zbytek žen a dívek ve skupině, tak tak jedou snad všechny, prostě to rvou a kadence tak max. 30ot/min. :-(

                          0 0
                    • Deadlink  

                      Panska geometrie, dost dlouhy sportovni posed. Aby ti to nedelalo problem.

                      0 0
    • Auditor  

      Šel bych do individuální stavby, viz výše Bubaak.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.