Dámský MTB HT 27,5" rám, Tapered, 12x14... pevná osa (max. 6k)

16 nepřečtených
  • Arminius

    Zdravím,

    nenašel jsem obdobné téma, tak zakládám vlákno. Sháním mtb rám dámského stylu viz příloha ,který bude mít tapered hlávko a pevnou osu. Tapered hlávko by se sehnat ještě dalo, ale pevná osa ne. Rám by měl stát do max 6k. Nenapadá vás nějaký výrobce, který by tyto požadavky splňoval? (ale aby se taky dal koupit samotný rám :D) Popřípadě nemáte někdo informace o modelech 2020, jestli se něco takového plánuje? (např.: Force)

    Jsem zklamaný, jak se jede pořád na starých standardech :( (viz MRX,…) Např.: u SCUDu bych to čekal, ale u MRX ne :(

    0 0
    • scalar  

      Jestli má dáma metrák a víc a bude na takovém rámu jezdit divoce náročné terény, tak asi pevná osa smysl má (ale je dost málo pravděpodobné) . Já mám cca 68 kg, jezdím občas i horší terény, při závodech i celkem ostře a pevnou osu vzadu nepoznám (na tréninkovém kole ji nemám, na kole na závody ano, obě 27,5" kola), kotouč necinká.

      0 0
      • maajkee  

        68kg, ty vole občas se najez! :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, nepozná vůbec nic.

        Mám teď k tématu úplně ideální srovnání. Mám aktuálně 2 totožně osazené celopevňáky (na jedno to HTčko budu zase dávat i odpruženou), které se právě liší jen rámem. Jeden rám je Scott Scale 29 Elite 2011 a druhý Cube Reaction 2017. Ten starší Scale bez pevné osy je o pár gramů lehčí (výsledná váha kol se neliší ani o 100g).

        Moje aktuální hmotnost 71kg.

        Konkrétně se liší následující:

        • pevná osa vzadu (má Reaction)
        • tapered krk (má Reaction)
        • press fit střed (má Reaction, Scale má 68mm domeček a BSA)
        • 27,2mm sedlovka Reaction, 31,6mm sedlovka Scale (obě sedlovky hliníkové Thomson elite s 13mm offsetem)
        • geometrie rámů se liší jen o 0,5° hlava a pár mm výška středu

        Osazené je úplně totožné, včetně kol a plášťů, tedy žádné jiné vlivy na jízdu dané rozdíly než rám tam nejsou.

        Ve výsledném stavu se to ale liší ještě méně, protože na Scalu mám sice stejnou pevnou, ale také s tapered krkem, takže jsem dával o 2cm kratší verzi + externí hlávko, aby tam šla tapered vidlice, které to zvýší o 11mm. Takže výsledný rozdíl je o 9mm jinak dlouhé vidlice a to přesně kompenzuje rozdíly geo. Výsledek je tak i zcela totožná geometrie a posed a to s rozdílem maximálně 1mm na některých nastaveních posedu.

        Ty rámy pocitově při jízdě stejné rozhodně nejsou a neliší se vůbec až tak málo, až mi to překvapilo (i když jsem jak je tu známo hodně citlivý a někomu stejné rozdíly mohou připadat menší).

        Rozdíly jsou ovšem úplně někde jinde než co je dané pevnou osou. Velký rozdíl je tam jediný a to pohodlí těch rámů.

        Reaction (ten s pevnou osou) je o hodně pohodlnější. A dáno to bude dvěma faktory:

        • 27,2mm sedlovka
        • výrazné profilování trubek zadní stavby, kde bude rám směrem nahoru výrazně pružnější než u Scalu

        Co se týká tuhosti, tak tam rozdíl v podstatě nevnímám a to i přesto, že kromě pevné osy je tam i press fit střed.

        Cinkání brzd zcela žádné na obou rámech. To je ale hlavně dané použitými kotouči (SM-RT86), které nemají tendenci moc cinkat + použité pláště (aktuálně TB/TB na obou), které nemají tendenci (jako větší řídké vzorky) způsobovat při určité rychlosti na asfaltu vibrace, které rozcinkají kotouče.

        0 0
    • Filippo  

      A co použít osu 135×10 mm?

      0 0
      • maajkee  

        Jinak myslim, že ženská to fakt opravdu nepozná. Já mám skoro metracek a třeba na gravelu jsem to vůbec nepoznal, přitom podle BF by se na tom nemělo defakto dat jezdit :)

        0 0
        • Filippo  

          No já mám na HT dokonce 5 mm QR i vepředu (ano stydím se :D ale jezdí to!). A taky mám 68 kg.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kromě zadní pevné osy, co jsem podrobně popsal teď výše, tak jsem na tom Scalu také navíc jezdil i odpruženou bez tapered krku a bez pevné osy vepředu.

            Tam už jsem nějaký rozídl vnímal (oproti variantě tapered + pevná osa), ale i tady to šlo jezdit pořád slušně. Obě srovnávané vidlice 32mm, tak se to dalo.

            Když si vzpomenu ještě před mnoha lety na Skareba, který byl bez pevné osy, bez tapered krku a jako bonus tuhost vidlice proti současným 32mm opravdu úděsná, tak tam už to bylo něco jiného. Tam bylo znát sakra hodně, jak se to kroutí. I tak se na tom jezdit nějak dalo, i když už bych se k tomu vracet opravdu nechtěl.

            0 0
            • MartyM  

              jo jo, scareb to byla pěkná užovka. Tam i já naprostý laik poznal po přechodu na fox 32, tapered krk a 15mm osu, že je tuhost někde jinde. Ale do té doby, když nebyla možnost srovnání tak jsem jezdil celkem v pohodě a nic mi nevadilo. Proto k tématu, absenci zadní pevné osy u rámu bych fakt neřešil, zvláště pro použití uvedené zadavatelem…

              0 0
      • MlokCZ  

        Může pro dobrý pocit, pokud to daný náboj jednoduše umožní. Ale nepozná už vůbec nic (když by stejně nepoznala ani tu pevnou).

        0 0
    • MlokCZ  

      Jak píšu výše, nepozná nic. Klidně bych se na pevnou osu vykašlal.

      Jen bych určitě bral rám s tapered hlavou. Nejde mi teď ani tak o přínos tuhosti, ten možná také nepozná, i když je určitě větší než přínos zadní pevné osy.

      Ale jde mi o to, že trh vidlic bez tapered hlavy je už velmi špatný. A řešit tapered vidlici na rám bez tapered hlavy i když je tam semiintegrované složení je problematické. Jednak je to minimálně +10–11mm navíc na délce vidlice za externí hlávko, ale může být i problém tam vůbec to hlávko dostat.

      Zrovna jsem o tom psal v sousedním tématu:

      https://www.bike-forum.cz/…-integrovane#…

      Takže se může i stát, že na některý rám se semiintegrovaným složením to ani dát nepůjde. Misky pro semiintegrované složení potřebují některé i jen 7–8mm hloubku zalisování, takže tam více jít nemusí.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Festovnější rám dle Tvých požadavků je

      http://www.topsbikes.com/…Alu-Evo-27.5"-Frame-2017.html

      jestli to bude ku prospěchu věci.

      0 0
    • Arminius  

      Díky za reakce. Slečna žádnou divočinu jezdit nebude, nadváhu také nemá, takže to asi moc řešit nebudu.

      Jinak kdyby to někomu pomohlo, tak jsem našel tento kellys rám, který nevypadá nejhůř ;) (avšak jetli je ta váha pravdivá, tak je na dámský rám dost těžký :( )

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.