Dobry den, znate pověřený vzorec jak učit správnou délku řetezu sram eagle?
Dobry den, znate pověřený vzorec jak učit správnou délku řetezu sram eagle?
Ano, je uvedeny v manuali na strane 13 a 14.
Co takhle se podívat do manuálu od Sramu, je to tam napsané.
Pro full měřeno se stavbou ve zdvihu v místě největšího protažení tlumiče.
Popravdě ten obrázek je dobrý akorát tak na zmatení. Působí to na mě jako zobrazení dvou případů (full s 2/3× nebo HT s jednoplackou). Pokud bych montoval poprvé, tak vůbec nevím co bych dal pro fulla s jednoplackou nebo HT s 2/3×.
Mně tedy přijde pro Eagle jasný (a pro ten bylo vlákno). Vlevo na obrázku Eagle na FS má mít +2 články. Vpravo Eagle na HT + 4 články.
Zbytek je pro systémy do 11sp., což už tak jasné být nemusí, ale myslím, že v návodu je to i lépe vysvětleno (teď jsem se do něj nedíval). U systému do 11sp. už nezáleží na tom, jestli to je full nebo HT, ale jen na počtu převodníků.
Bude to tím, že u Eaglu by to už pro Full s +4 nevyšlo s rozsahem přehazky. U 1×11 to ještě vyjde i na fullu s +4.
Podle manuálu na HT mají být navíc 4 články.
Pokud to vzhledem k párovaní článků vychází buď na 3 nebo na 5, co byste zvolili, spíš kratší nebo delší řetěz?
Nikde jsem nenašel, jestli je v tom spojka už započítána. Ví někdo?
Ahojte, řešili jste někdo správnou délku řetězu po výměně stávajícího převodníku za nový? Mám komplet sadu GX na boost, vyměnil jsem 30z. převodník za 32z. (3mm offset). Řazení je správně seřízené, vzdálenost horní kladky od kazety taky (měřeno pomocí SRAM B-gap tool), rameno přehazky je rovné, dorazy jsou nastavené správně. Řetězovou linku jsem neměnil (pod pravou klikou je jeden spacer).
A teď konečně ten problém… Vím, že se to tady omílalo asi 58tisíckrát dokola, ale po výměně převodníku začalo nechvalně proslulé padání řetězu o 2 – 3 pastorky dolů při točení dozadu. Vím, že je to hovadina, ale sere mě to, když už jsem si s tím seřizováním dal takovou práci.
Chci se tedy zeptat: může to způsobovat o něco větší napnutí řetězu kvůli většímu převodníku? Nebo třeba neochozenost nových N-W zubů na převodníku, které řetězu neumožňují potřebnou stranovou vůli, aby to správně sedalo při náběhu na největší pastorek kazety?
Pro názornost přikládám ještě pár fotek ilustrujících napnutí řetězu a řetězovou linku…
Pokud si vyměnil 30z za 32z měl bys určitě přidat dva články na řetezu.
O tom jsem taky přemýšlel, asi se tomu stejně nevyhnu. Jelikož je řetěz skoro nejetý, nechtěl bych kupovat hned nový, tak ho nechám prodloužit. Nýtovačku doma bohužel nemám, ale předpokládám, že když přijdu do servisu, tak tam servisman bude mít nějaké náhradní články z dvanáctkových zkracovaných řetězů…
12sp se bohuzel neda prodlouzit spolehlive nytovackou
Nesmysl.
Zaprvé to udělá rozdíl jen jednoho článku (převodník je řetězem opásaný jen zhruba z poloviny). A zadruhé je to podle fotek naprosto v pořádku, i když vezmu v úvahu prodloužení zadní stavby ve zdvihu.
Proč, hlavní jsou fotky a dle nich mu to defakto vychází ideálně :-) …
Před chvilkou jsem to znovu zkoušel – opravdu to bude nejspíš tím, že převodník je úplně nový, ale čím víc točím klikama a hýbu s tím, tím je to lepší a lepší, řetěz dosedá líp a padá až třeba po 2 – 3 celých otáčkách. Uvidím, co to udělá po pár vyjížďkách, až se řetěz trochu vytáhne a převodník se „ojede“. Prozatím to nebudu teda hrotit, chtěl jsem znát jenom názory odborné BF veřejnosti a hlavně posoudit podle fotek, jestli není řetěz napnutý moc.
řetěz je ok
jen pro jistotu zkontroluj co udělá max propružení
a co tě k té doměnce vede?
na fotkách je to OK
Děkuji všem za reakce, vaše názory mně pomohly…
S dvanáctkou začínám a jedna věc mi není jasná, tak třeba zkušenější poradí :) jednou z výhod jednopřevodníku má být snadná výměna za větší/menší podle potřeby (např. 36z na běžné ježdění, 34z nebo 32z pokud se jede do hor). Řešíte to nějak s řetězem? Přidáváte články při výměně za větší převodník? Nebo to máte nastavené na větší a u menšího to neřešíte? Podle všeho změna o 2z není problém, co 4z?
Pokud chceš měnit převodníky, jsi ideální adept pro dvojplacku. Právě choulostivost systému 1×12 na přesné seřízení a správnou délku řetězu je velká nevýhoda při čarování s převodníky. Pokud to budeš mít seřízené na 36 zubů a dáš 32 zubů, budeš seřizovat, čarovat a s velkou pravděpodobností i krátit řetěz. Pokud budeš mít systém správně seřízený na 32 zubů a dáš 36 zubů, čeká tě zase seřizování a nutnost dát delší řetěz.
Já to ještě ani nejel, takže nevím jestli mi bude sedět rozsah nebo ne. Ale o té možnosti měnit převodníky jsem někde četl, tak mě zajímalo jestli je to reálné, nebo ne :)
sundat kliky a měnit převodníky? to opravdu chceš dělat často
u 1×11 to snad smysl mohlo mít, ale rozsah 1×12 může být 520% takže k tomu není důvod, max občas když místo ježdění v CZ pojedeš na dovolenou do Alp :D
Casto urcite ne, navic tam bylo zmineno ze diky jen jednomu prevodniku jde menit i bez sundani klik (ale u kterych klik). A ano, dovolena do alp je ten spravny duvod, kdyz to clovek bude mit nastavene na polnacky a cyklostezky v okoli domova :)
u 12sp se používá Direct mount převodník, a ten bez demontáže klik nesundáš, ta rychlá výměna byla u 11sp
pokud to budeš na dovolenou měnit, tak dáš měnší placku a zkrátíš řetěz, následně po návratu a montáži většího řetěz zase prodloužíš tím kouskem a spojkou,
práce, ale nic složitého
Nekde jsem cetl, ze 12 retez sram nelze zkracovat a ani prodluzovat, ze to vyrobce nedoporucuje a navic ze se vzdycky roznytuje v tom spoji.
12 sp řetěz se nenýtuje, je tam spojka.
Zkracovat samozřejmě jde, pomocí 2 rychlospojek jde i prodloužit ale to je takové nouzovější řešení.
Někdy není zbytí, když výrobci dělají krátké řetězy a nepřizpůsobí se trendu kol s horní kladkou… :-)
Kolika článkovej je na to vůbec potřeba? :)
Klasika enduro na Eaglu – 116 článků
DH kolo s kladkou a 7s kazetou (malé převody) – 116 článků
Při představě, že mám Eagle na enduru a kladku … no … to bude asi víc než 120čl :-) …
U Druida záleží na velikost a převodníku, u XL a 32z myslím 120 článků.
Tak víc :-) :
Recommended chain lengths per frame size:
SMALL 126 links
MEDIUM 128 links
LARGE 130 links
X-LARGE 132 links
však tam píšu že dáš další rychlospojku
Ja to mam momentalne na 32z a muzu bez problemu menit na 34. Ale 30 a 36 uz problem. Mluvim za sebe teda.
dík :) a ještě jeden dotaz – než mi přijde narrow wide převodník, dá se s dvanáctkou dočasně jezdit i s obyčejným převodníkem? Třeba s vodítkem řetězu?
To je hodně obecný dotaz, některé kombinace nejdou/fungují špatně.
No ja sam jezdim 12 kratce. Nechci psat nejake bludy ale co mas na mysli obyc. Prevodnik? Nejsem si jist zda nebude retez vnitrkem uzsi nez prevodnik, tim padem by se ti lepil na zuby. Nekde jsem to tu uz cetl. Trebas to nekdo potvrdi