Delší vodítko prý ušetří nějaký ten wat... co vy na to?

51 nepřečtených
  • ddan

    Čtu inzerát a koukám… Maník tam píše, že prý delší vodítko ušetří 5 watů. A odůvodňuje to tím, že s tím jezdí Omega a Saxo… Tož to bych rád věděl, jak na to přišel.

    http://www.cyklobazar.cz/…force-wifli/

    0 0
    • ddan  

      Ach jo… wattů ;)

      0 0
    • Kosta  

      Jsem zvědavý na fundované odpovědi. :)

      0 0
      • karliner  

        Těžko říct, těch 5W asi posoudí větší odborníci, ale Tinkoff i OPQS ty delší vodítka na TdF fakt vezli. Na rozdíl od Cannondalu.

        0 0
        • Trainman  

          A není to spíš z důvodu, že jde se stejným šaltrem použít větší množství kazet a převodníků?

          0 0
          • kubad  

            jj tahle pobere až 32z pastorek

            0 0
          • karliner  

            Možná. Ale jak to dělá teda ten Cannondale? Místo namontování šaltru s delším ramínkem raději vozí 2× víc kompletních kol anebo rvou těžší převody?

            0 0
            • Kalic  

              Namontujou šaltr s dlouhým ramenem jen když je potřeba?

              0 0
              • karliner  

                OK. Proč ho tam tedy nenechají celý závod? Asi je baví každý večer přehazovat 20 nebo kolik šaltrů, páč většinou mechoši po etapě nemají do čeho jiného píchnout ;-)

                0 0
                • McBlacky  

                  kazety mění běžně a kliky několikrát za GT. K tomu galusky a řetězy, replacement po pádech. Práci docela mají. Orica myslím psala, že během GT průměrně spí 4 hod :(

                  0 0
                • Kalic  

                  To netuším, možná pro to nějaký důvod mají. Neobhajuju to, jen hádám jak to dělají.

                  0 0
    • Georrge  

      napadá mě jen slabší vliv pružiny na delším vodítku a tedy menší napnutí řetězu a menší ztráty v obíhání řetězu… ale že by to dalo 5W?

      0 0
    • McBlacky  

      kdyby to bylo 5W tak to vozí každej v protour :)

      0 0
      • Jakobo  

        Asi tak, 5 W je pomerne hodne. Ale muze na tom neco byt. Treba mensi treni pac retez dela mensi oblouk kolem horni kladky.

        0 0
        • ddan  

          No tak proč to nevozí profi v MTB, zvláště mají-li 2×10, kdy delší vodítko by jim lépe napínalo řetěz v převodech malá malá, které se sice neřadí, ale když by jim to mělo ušetřit byť jen 2–3W…? Podle mě to je taky blbost, ale když jsem to v inzerátu viděl, tak jsem to tu napsat musel… co kdyby to byla pravda ;) co bys pro 5W neudělal, ne?

          0 0
    • Kalic  

      Malé rozdíly tam být můžou, ale 5w je blbost. Spíš se řeší, jakou kazetu vzít aby se nemuselo shazovat na malou placku, viz Panzerwagen – časovka na letošní tour, 32 kazeta+dlouhý ramínko. Tam nějaké wattové rozdíly budou, malá placka je míň efektivní.

      0 0
      • McBlacky  

        proč myslíš, že je méně efektivní? Máš na ní menší počet zubů v záběru a méně napnutou hazku.

        On ji vezl aby nemusel řadit, tam vzniká ztráta

        0 0
        • Kalic  

          Jedna ztráta je to vlastní řazení na plackách, to máš pravdu. Dál na menší placce + menším pastorku se řetěz musí víc ohýbat (nebo otáčet nebo jak to nazvat) v článcích a z toho je ta wattová ztráta. Na větších kolečkách je řetěz „rovnější“, musí se míň „otáčet“ v článcích. Ztráta větší než z více napnutýho řetězu.

          0 0
          • Kalic  
            • něco můžou ještě ušetřit většíma kolečkama ve vodítku šaltru,myslím, že toho taky nějaké pro-teamy využívají.
            0 0
          • McBlacky  

            by mě zajímalo kdyby to někde bylo spočítané.

            Víc zubů v záběru a větší křížení proti menším průměrům, nejsem si jist, jestli to v rozměrech používaných na silnici je tak výrazné.

            Vzhledem k tomu, že se dá ušetřit použitím lehce jetého řetěze, volbou maziva v řetězu, středu a na kladkách, tak to asi bude nějak spočítatelný a dohledatelný na webu i pro ta ozubení

            0 0
            • Kalic  

              mrkni třeba sem.

              0 0
              • McBlacky  

                díky, to dává smysl, něco z toho už jsem i věděl.

                co mě zajímá tam ale není :(

                jestli jedeš 50/25 nebo 34/17 to je celkem rozdíl. Při 200W uspoříš 1w na zubech ale kolik ztratíš křížením těžko říct. Mě přijde, že španěl teda drhne podstatně, ale to záleží i na řetězové lince.

                0 0
                • sharkeeCZ  

                  o obojím se v tom článku píše, tedy jak o rozdílných kombinacích převodů, tak křížení

                  0 0
                  • McBlacky  

                    ale u křížení neuvádí watty …

                    takže to sice zmíní jako hodně důležité, ale bez výpočtu – o ničem

                    0 0
                    • Kalic  

                      spíš než výpočet by to chtělo změřit. Měřením takových věcí se zabývají tady, ale přístup k výsledkům je to placenej a navíc se k měření tohohle asi ještě nedostali.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        tenhle web už jsem viděl.

                        Ono to je hrozně individuální, rozhoduje kombinace, nedá se to tak měřit s jasným výsledkem jako řetěz nebo kladky

                        0 0
          • ddan  

            Taky bych neřekl, že menší placka je méně efektivní… ale i tak ji řadím hlavně u MTB jen z důvodu, že už předem vím, že ji budu asi potřebovat a tak dám malou a řadím pak už jen na kazetě a až vím, že se blížím ke středu a měl bych jít na kazetě více do malé, tak už opět raději volím velkou placku, ale to snad všeci, teda skoro ;)… jezdit třeba extrém malá malá je blbost z více důvodů, takže stejně raději přeřadíš. Proto zkušenější vozí raději i na kazetách 11–36 s dvoupřevodníkem střední ramínko než delší i když jim to na malé malé nenapne řetěz, ale zase se to nejezdí…

            proto je zajímavý názor, že delší vodítko ušetří watty – což je podle mě blbost, i když tady míchám silničku s horským, ale i tak kdybys bral jen křížení…

            0 0
            • Kalic  

              jen pro pořádek – řeší se to tu v kontextu silniční pro-tour, řeč je o rozdílech jednotek sekund na 30km časovce. Pro nás obyčejný smrtelníky je to akademická debata, zvlášť když mluvíš o MTB/jizdě v terénu.

              0 0
    • jecnak  

      Verim, ze to par wattu udela. Pred par lety se na Tour vozily nejaky obri rolnicky ze stejneho duvodu.

      0 0
      • Kalic  

        To jsou ale dvě různý věci. Dlouhý vodítko x velký kladky. Věřím tomu, že velký kladky něco ušetří.

        0 0
    • Jamin  

      A vida, teď se budou zvětšovat ramínka přehazovačkám, čim delší tim víc wattů to ušetří.

      0 0
      • McBlacky  

        tohle má dost limit ve váze. Čím těžší, tím potřebuješ silnější pružinu. Zvětšovat spodní kladku je z tohoto pohledu sebevražda. Myslím, že europcar vozí horní horní velkou standartně

        0 0
    • 123J  

      Delší vodítko mají kvůli kladkám. Jedna kladka je většího průměru, funguje to jako převod. Velká je nahoře malá dole.

      0 0
    • Mr.Duck  

      5W je podel me kokotina, ale kdyz srovnam jak tezko jde otacet klikama se Saint M820 hazkou s kratkym raminkem(a znatelne silnejsi pruzinou) a SLX M670 s dlouhym, tak je ten rozdil ohromnej, zvlast kdyz den nebo dva nenamazu retez na Saintu.

      0 0
      • karliner  

        Zapomněl jsi do své úvahy zamotat, že to tak znáš od vás, z Canady.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.