Zdar, nevíte jak správně seřídit kola Mavic Crossmax ST ? Povolila se mi a nyní to nějak bud hází vakl a nebo zase drhne, asi je třeba dát nějaký Loctite , pže se nedá stahnout líp jak hodně na jemno. Myslím na závít, co utahuje dvoudílnou osu, DIKY
Zdar, nevíte jak správně seřídit kola Mavic Crossmax ST ? Povolila se mi a nyní to nějak bud hází vakl a nebo zase drhne, asi je třeba dát nějaký Loctite , pže se nedá stahnout líp jak hodně na jemno. Myslím na závít, co utahuje dvoudílnou osu, DIKY
koukam, ze se rady nedockam:)
co třeba zapojit hlavu a zapřemýšlet na co je na kole ten kroužek s tuším 6-ti děrama?
Oki tady máš návod
povolíš ten kroužek s 6-děrama aby byl volný, dotáhneš osu na fest proti sobě.
dotahněš jemně speciálním klíčem ten kroužek s 6-děrama.
Kolo dáš do rámu a jemně dotahuješ ten kroužek s 6 děrama abys doladil vůli a chod kola.
Pokud to nejde jsou ložiska v hajzlu – výměna.
…s tim dotahovani osy na fest proti sobe bych byl opatrnej, ja ji takhle prerval. takze s citem… ;-)
tak na fest ani náhodou, mě stačí dotáhnout osu proti sobe velmi lehce a netočí se ani kazeta, nějak nechápu jak mám utáhnout na fest osu, když tím k sobě stahnu ty dvě ložiska na jedný straně, pak můžu točit jak chci s tou regulační maticí a stejně nic neovlivním, je možný zlikvidovat ložiska po 100 km? (kdyz to bylo povolený) asi jo.........sakryš :)
v tom případě bude problém podložka která je mezi ořechem a osou, asi ti při demontáži spadla. bez ní to dělá přžesně tohle.
a pak postupij podle toho co sem ti napsal já nebo Daf
Ahoj, kdyz uz jsme u toho rozebirani, poradite mi prosim cim namazat orech? Hledal jsem tu po foru, nasel jsem hodne vlaken, hodne doporucujete original olej Mavic. Nevedel by nekdo kde se da koupit (krome kastar.cz) – idealne nejaky kamenny obchod v Brne nebo v Praze, pripadne v Ceskych Budejovicich? Zkusil jsem par „autorizovanych“ mist uvedenych na strankach mavic.com, ale vetsinou ani netusili ze neco takoveho existuje :-((( hledani po eshopech taky nic moc. Pokud se to bezne koupit neda, jaky je nejlepsi olej na mazani orechu u Crossmaxu, aby tam chvili vydrzel? Diky moc za radu a sorry jestli uz to tu bylo, ja to nenasel…
Objednej si originál Mavic olej z Kastaru. Normálně ti ho pošlou a stojí 200Kč a vydrží ti věčně. A těch 200Kč + poštovné je vzhledem k ceně kol už zanedbatelné.
Teď už snad dostupný je a ne jako loni, když jsem na něj čekal 4 měsíce (nebyl ani v Kastaru).
přesně tak
Zkousel jsem motorovy a to neni dobry, pak neco hustsiho na retěz lepsi nez motorovy, ale porad to nebylo ono. Spokojeny jsem az s tlumicovym do vidlice :)
Serizujes vuli na nasazených kolech? Ja vsadim kola do ramu a utahnu. Zadni nasadim tak, ze na nem neni retez (aby se mohlo tocit zlehka bez odporu orechu). Pak dotahuju sroub tesne na hranici kdy se kolo dokaze samo natocit nejtezsim mistem dolu. Zadny Loctite jsem nikdy nepotreboval a podle me by ani nemel byt treba, protoze ta matice sama o sobe neni namahana a tak by se nemela povolovat. Muzes se ale o tom presvedcit kdyz si nakreslis fixou carku na matici a osu. Jestli se vuci ni behem jizdy pootoci.
moc moc moc dekuju !! jdu na to :)
Nevím kdo se v mých kolech hrabal předtím, ale ta mavicácká matice je tak utažená, že se kolo sotva točí a hlavně, nejde povolit tím plastovým klíčem (už jsem ho ožvejkal jak jsem to zkoušel). Na cestě je kovovej, ale mám trochu strach, že až budu chtít zabrat silněji, ta „osa“ náboje se mi bude protáčet (nikde není jak chytit a ten výbrus na 14 klíč na straně kde je mavic matka bude asi kvůli tomu silnějšímu kovovýmu klíči nepoužitelnej).
Pokud vše chápu správně, když to budu dělat s kolem vsazeným do rámu staženým pevnou osou, ta „osa“ náboje tam bude napevno a to protáčení by hrozit nemělo, je to tak?
Ta zminovana matice na dotazeni loziska je primo v naboji, takze jestli se ti protaci osa je uplne jedno, protoze v ruce drzis cele kolo/naboj. V nejhorsim muzes pouzit kladivko a dulcik a matku povolit takto. Predtim bych ale zkusil nejake penetracni mazadlo jako WD40 a nechal ho pusobit. Tim, jak je matice i naba z duralu a jak se zavit pouziva, osoupe se elox, a oboji zoxiduje a zatuhne v celek.
Jeste je moznost, ze ten kdo kola serizoval, nepochopil nebo necetl navod a dotahoval matici pred tim nez dotahoval celou osu ze dvou kusu. Zkus jeste tedy povolit celou osu – rozsoubovat ji jako kdybys sundaval orech. Na youtube najdes spoustu navodu.
+1
Aha, tak to mi trochu bere vítr z plachet :(. A hlavně mi to nedává smysl – ta matice je přeci na závitu na vnitřní ose náby. Když upnu kolo do rámu, tak ta vnitřní osa (nemyslím pevnou osu kterou touhle vnitřní osou prostrčím a tím to celé dotáhnu) přeci je v rámu staticky a to co se otáčí je tělo náboje který se točí na ložiskách, ne? Takže jak ta prostrčená osa tak ta vnitřní osa náby se netočí, točí se jen vnější strana ložisek a nába?
Kladivem s důlčíkem už jsem to zkoušel (není to moc sranda protože potřebuju tu osu držet tou 14 klíčem – to je teda jediný za co se dá držet) a moc místa tam není. No nepomohlo to, zkusím to WD, dát tomu čas a pak použít více síly..
Každopádně jsem to dělal s ořechem venku. Ale když nad tím tak přemýšlím, vůbec nevím jak by mi to vlastně mělo pomoct podle toho co píšeš? Co chápu špatně? Vzhledem k tomu že matice u ořechu je utažená míň, tak když vezmu mavic klíč proti 17 klíči, povolí se ta 17.....
Jaky mas rocnik? Popisoval jsem jeste prastare modely.
Koukni o příspěvek níže :) (než na tenhle někdo zareaguje)
Tady je to pěkně názorně, chlapec to má řešené stejně (byť má starší SLR).
Ha, ty ma novejsi orech – ITS. Tak jako bych nahore nic nerek. V tom pripade bych asi osu co byla pod orechem upnul pres nejake drivene hranolky do sveraku a dulcikem ci jinym nastrojem se snazil tu prachovku povolit..
tak, svěrák, dva hranolky a kovovej klíč co mi právě přišel a vítězství! Na tý ose je to pěkně vidět jak to tam bylo zarostlý (což nic nemění na tom že to bylo nesmyslně utažený,protože kolo se sotva točilo…).
Díky za rady.
Mrkni pak do maualu, jestli na zavitu nema byt aplicovany stredne pevnostni Loctite. Krome toho, ze zabrani povolovani, urcite pomuze i proti zarustani spoje. U starych Cmaxu se Loctite aplikoval po nekolika rozebranich.
loctite bych tam dal, prtze vetsina lidi ma spis opacnej problem a to v tom, ze se to neustale povoluje a zadni kolo ma pak vakl… Ja nastesti u SX to moc nemusim resit, dotahuju tak cca 1/ctvrt roku…
Dal jsem to teď rukou na cit aby tam vakl nebyl (podle manuálu dotáhnout na kontakt a 1/8 otáčky zpět, ale „tvrdost“ kontaktu je nedefinovaná…)Uvidíme za pár jízd. ;)
Manuál nic takového nepíše. Praxe ukáže. Jsem rád že mám „konečně“ pořádný nářadí. Ořech mažu Shimano brzdovkou podle doporučení některých serverů, na to jsem taky zvědav.
Tak jecnaku díky za rady, po povolení matice to úplně letí, viz https://www.strava.com/…nts/11055615 :))
Tak hlavne prosimte pres ten park pomalu, at na nas pesaci nenadavaj a nevznikne tam znacka se zakazem. Presne tyhle Strava segmenty me zarucene nasiraj.
Jasně, máš naprostou pravdu.
Mám nově Crossmax ST 2014 a zjišťuju co potřebuju za nářadí na jejich servis. Předpokládám že bych si měl vystačit s jedním tímhle klíčem http://kastar.inshop.cz/…2301%5D.html?… a kterým povolím tu ozubenou matici a ještě navíc se dá použít na centrování. Nebo ještě něco jiného? (klíč na kazetu a další doma mám, jde mi čiště o mavic special věci)
jo, to ti teoreticky staci…
Radši bych prakticky :). Ještě tě napadá něco?
nic jinyho mne nenapada…