Ahoj, chtěl bych sundat tlumič a provést jeho údržbu (promazat a doplnit olej).
Odšrouboval jsem dva šrouby v horním oku a vykoukl na mě nějaký čep.
Jak to správně dostat ven? Bez znásilnění, bez poškozeni?
Trochu se toho bojím..
V.
Ahoj, chtěl bych sundat tlumič a provést jeho údržbu (promazat a doplnit olej).
Odšrouboval jsem dva šrouby v horním oku a vykoukl na mě nějaký čep.
Jak to správně dostat ven? Bez znásilnění, bez poškozeni?
Trochu se toho bojím..
V.
Normálně ho na jednu stranu vyklepnout. Např do něj našroubovat šroub a přes něj to vyklepnout.
Hm..no.. no možná pokud to půjde relativně hladce.
Jak zpátky? Respektive ho vyklepnout tak, aby zůstal na druhé straně v oku rámu a nevypadl ven? Pak jej zase naklepnout zpět? To se mi moc nelíbí..
Pokud nezvládnes takto jednoduchou věc tak se do údržby tlumiče nespouštěj ;)
+1
V rámu jsou ty díry větší, než je čep. Je tam uložený s vůlí. Jestli nejde lehce ven, tak bude pouze natěsno v kluzném pouzdru v oku tlumiče. Velké síly na vyklepnutí tam nebudou. Z rámu ti klidně vypadnout může. To se nic nestane.
Zkoušels odlehčit zadní stavbu, aby tlumič za ten čep netahal ani na něj netlačil? Pak možná pude vytlačit/vytáhnout i rukou.
Jo tlumič vypuštěn, nechal jsem tam šroub z jedné strany a gumovou paličkou zkoušel poklepat. Nehlo se to ani o píď..
Hele v tlumiči je oko a v tom oku vložka, to je to, co vidíš. Pokud tlumič za tu vložku drží v rámu, nevyndáš ho jinak, než že tu vložku šetrně vytlačíš, nebo vyklepneš. Víc ti těžko někdo poradí :-) Jenom, rozhodně do toho netluč, když to je takhle volně, podlož si to z jedné strany a bacha na lak :- držím palce
Jop, vložka-čep v oku a pouzdru. Musím ho ale vytlačit celý ven z oka-pouzdra tlumiče, jinak ten tlumič ven nedostanu. Vytlačit by to nějak šlo, opřít to o něco a šroubováním to vytáhnout.
Ale pokud to budu chtít dostat zpět, tak to budu muset nalisovat.
Což mě teda nenapadá jak, ve svěráku to neudělám, protože v té chvíli musí být tlumič už v rámu..
Já bych to moc nešrouboval, jak to něčím chytneš, tak si tu vložku orveš, spíš bych to vylisoval.
A zpět? no tak si holt odšroubuješ svěrák z ponku :-)
Co takhle nějakej dlouhej úzkej šroub co se tam vleze (jak díra v čepu, tak v rámu pro hlavu šroubu) + pár velkých podložek a třeba nějaká guma z duše? Z jedný strany bys strčil šroub, a na druhý straně bys přitahoval vypodloženou matici a tim „natáhl“ čep dovnitř. Akorát by byl potřeba docela dlouhej ten šroub.
Závitovka za pár korun ;)
Ano chápu, takhle nějak jsem si vyrobil přípravek na nalisování ježka do vidlice (naklepat nešel hajzl) a nalisoval jsem ho, ale ohnul jsem tu závitovou tyč a zahryzly se mi matice na závitu, ježek je od té doby trochu šikmo :-)
Proto bych to nechtěl dělat takto samo-domo. Sice to nakonec půjde ale bude okolo toho spousta šedých vlasů a okolní škody..
Jaký rozdíl vidíš v lisování svěrákem a závitovkou? Já tedy žádný, krom toho, že závitovka je o 10000% pohodlnější. Jinak pokud je pro tebe překážka vytáhnutí čepu, co budeš dělat až budeš rozdělávat tlumič.Opravdu to nechceš přenechat servisu?
Ve svěráku dodržíš bez problémů kolmost, respektive souosost lisovaných ploch. Svěrák prostě neuhne.
Při lisování pomocí závitovky, je závitová tyč jediná věc co je zodpovědná za souosost, docela ráda se deformuje a mírně ohýbá. Pak dojde k poškození lisovaného předmětu nebo oka, protože to závitovka netáhne soustředně..
Taková je moje zkušenost..
Tlumak vypuštěnej?
„Zkoušel jsi“ jet z kopce? To určitě povolí :)))
Haha.. vy jste vždy napoprvé věděli co máte dělat co?
Ok, vyzkouším. Prostě se chci nejdříve zeptat a poté teprve jednat.
Sory ale toto je stejný jako kdyby ses ptal jak povolit šroub :)