• camron

    Asi zalozim mensi flame, ale neda mi to. V inzerci na me vyskocil DH e-bike a moc mi to nedava smysl. U klasicke koncepce dejme tomu, ale jake ma opodstatneni baterka u sjezdaka?

    0 0
    • novas752  

      Můžeš jezdit i mimo otvíračku lanovky. :)

      0 0
    • Breakpain  

      V mistech, kde neni lano, ale teren na sjizdeni ano ;).

      Nic nemeni na tom, ze bych to nechtel – brzdy budou silene v prdeli u takove soustavy :)…

      0 0
      • motacek  

        Proč jsou brzdy v prdeli?

        Jaký je rozdíl v brzdeni, kdyz ma clovek 70kg + 25kg kolo a kdyz ma clovek 80kg + 15kg kolo?

        0 0
        • Venda  

          Tohle jsem taky nikdy nechapal, proc na o deset kg těžší kolo pri predpokladanem stejnem uzivani je potreba mnohem vetsich brzd, bytelnejsich vidlic, rafku… Kdyz pak to sedla 70 kg jezdec a na tom standartnim jede 110 kg ovar.

          0 0
          • -b-n-x-  

            Asi nejaka oblibena „urban legend“ :-)

            0 0
          • novas752  
            1. Odpružená vs. neodpružená váha, odpružením jsou myšlený i ruce a nohy.
            2. Přiznejme si, že průměrný ebajker mívá trochu víc než průměrný bajker, to tak prostě je.
            0 0
            • Venda  

              Konkrétně u brzdeni si myslím, ze 1 uplne neplati a 2 bych rekl neplati vubec. Mozna by se dala dvojka modifikovat, ze tezky ebiker se pusti do vetsi divociny nez tezky biker. Pak to smysl ale dava

              0 0
              • novas752  

                Ale platí, stačí si vyzkoušet kolo a podobné elektrokolo osazené stejnejma brzdama. Například výrobci oblíbený Guidy R, na normálnim kole ještě stačí, na elektrokole už docela výrazně ne. Stejný terén, stejný jezdec, dost podobná rychlost sjezdu, papírový rozdíl nevím, 8kg?

                Třetí faktor je kontroverzní klasika „s elektrokolem se začátečník snadno dostane do situací na které nemá zkušenosti a um“. Mnohým se to nelíbí ale je to prostě tak. Velká část majitelů elektrokol alespoň u nás v ČR (a to i trail/enduro modelů jako Levo FSR.) ty kola používá spíš na cykloturistiku než na trailové ježdění, tahají to do hor kam by před tim nejeli = mají tam dlouhé sjezdy. Třeba každé druhé Levo HT (zase zmiňuju Spešl, prošlo mi jich rukama docela dost) osazované základníma Levelama má zadní kotouč úplně spálenej.

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Skoly na to nemam, a proto to nechapu. Muzes mi prosim vysvetlit, jak se zvysena hmotnost motoru a baterie, ktere jsou umistene vesmes kolem stredu, projevi na rotacnich a neodpruzenych castech e-kola? To pak musi prece uplne stejne fungovat blbe, kdyz si vezmu nejakou vodu do bidonu, akorat teda kvuli nizsi vaze to nebude tak markantni. Anebo bude dost velky rozdil v brzdeni mezi rekneme 12kg a 16kg EN kolem. Coz se mi teda nejak hodne nezda.

                  Beru argument, ze to pouzivaji tluste lamy. Ale prvni prispevek o problemech brzd na ekole daval Breakpain, ktery by to treba kvuli brzdam nechtel. V tom pripade pada i argument s tlustou lamou :-)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    taky nemám školy ale 8kg je cca 10% navíc jen na hmotnosti (za předpokladu že jsou teda stejný kola/gumy, že tam nejsou dušový pluska nebo nějaký podobný nesmysl). Shimano říká, že čtyřpístky (tj. E-bike brakes) mají výkon o 20% víc. Takže ono zas o tolik navíc to není, když k tomu přičteš ty ostatní faktory.

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      No dobre, ale jaky rozdil (pro brzdy) to bude mit, kdyz:

                      1. budu mit na zadech cca 6kg veci na zadech v batohu + 2kg vody v bidonech na ramu

                      vs.

                      1. o 8kg tezsi e-bike se mnou bez bidonu a batohu

                      ?

                      Jezdec bude porad stejny (ja). Jizdni vlastnosti uplne jine to je jasne. Ale pro brzdy to snad bude stejne ne? Nebo v cem bude ten rozdil, aby to v pripade e-biku nicilo brzdy vice, nez kdyz na tom pojedu ja ve sve tezsi verzi? Tohle proste nechapu.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        asi bych to rozlišil hmotnost na rámu vs hmotnost na jezdci.

                        • za předpokladu že jedeš hladký povrch a sedíš na tom jako pecka = je to jedno
                        • v térénu – s hmotností jezdce se dá celkem jednoduše pracovat, takže brzdám můžeš při nějaký potřebě intenzivního brždění pomoc. s hmotností na kole už je to hodně těžký
                        0 0
                        • Venda  

                          Jak vypada manévr jezdce, ktery stoji v pedalech (nebo sedi v sedle), drzi se riditek, takze celou svou hmotnosti zatezuje kolo a pritom dokaze odlehcit brzdam??? Pri pružení chápu, ze aktivni telesna hmota muze utlumit nebo odpruzit nějaký dopad, ale brzdy proste musi zpomalit nebo zastavit celou soustavu kolo plus jezdec.

                          0 0
                          • novas752  

                            To je přece jednoduchý, jezdec musí opustit kolo. :)

                            0 0
                          • mr.antik  

                            uděláš pohyb od sedla k řidítkům

                            Samozřejmě je to efektivní na kratké rychlé brždění, kdy ti terén nedává moc prostoru a potřebuješ to udělat rychle. Samozřejmě to není jako když valíš zkopce 50 a potřebuješ zastavit na nulu :-)

                            0 0
                            • Venda  

                              Furt nechapu jak muze mit muj viscerální tuk pozitivní vliv na brzdeni narozdil od baterky, ktera ho ma negativní.

                              0 0
                            • RttB  

                              Ano … to pomůže, protože jezdec jde přes řidítka :D :D Hochu přemýšlej … Píšeš kraviny.

                              Pokud ty uděláš tento pohyb, tak ten svůj pohyb musíš zastavit a uděláš to tak, že se více opřeš o řidítka. V ten moment zatížíš více tu brzdu, protože nebrzdí jen pohyb kola a jezdce, ale i tebou vyvolanou sílu – tlak na řidítka. Takže to co ulehčíš při pohybu sebe sama dopředu, to se pak přičte v moment, kdy pohyb brzdíš tlakem na řidítka. Akce a reakce. Učivo ZŠ.....

                              0 0
                        • RttB  

                          To je dobrá teorie, ale určitě je to kravina. Prostě hmotnost kola + jezdce je daná a pokud chceš zpomalit na určitou rychlost, tak si tam dělej co chceš, ale brzdám neulehčíš. Svojí vahou ulehčíš odpružení, pomůžeš si klopením do zatáček atd, ale brzdám neulevíš, protože setrvačná síla pohybujícího se tělesa (kterou chceš brzdit) je dána především rychlostí a jeho hmotností. Né těžištěm…

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            Tady se pozna, kdo jezdi technicky veci a kdo ne :)

                            0 0
                            • Manas  

                              Je to marny, je to marny, je to marny :)

                              0 0
                            • RttB  

                              A jaký vliv na fyzické veličiny má to, jestli někdo jezdí „technické věci“ ??? Jak to tím vyvrátí to, co jsem psal ??

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Boha fyzicke veliciny, asi takove ze pracujes s tim kolem, nekde ho muzes vic zatizit pohybem svoji vahy, pridat grip, muzes brzdit vic, abys jinde nadlehcil, a brzdil min. Nevim jak jinak to mam vysvetlit. Kdyz jedes v normalnim terenu tak nedrzis brzdu konzistentne stejne, ale porad s ni pracujes podle toho kolik ti dovoli grip, a to je o tvoji praci s tezistem, kterou za tebe dvacetikilovy kolo neudela a naopak ti to bude komplikovat.

                                Ja myslim ze to muzeme uzavrit, debata je to nesmyslna. Pro nekoho kdo opravdu jezdi DH je E-DH uplna kokotina.

                                0 0
                                • RttB  

                                  „Pro nekoho kdo opravdu jezdi DH je E-DH uplna kokotina.“ To ano. S tím souhlasím.

                                  0 0
                                  • DaD  

                                    Reakce na poslední větu Mr. Ducka: Je a není. I kluci co jezdí DH na svěťáku tyhle kola k tréninku používají. Každý nemá možnost den co den hoblovat kopečky a vytáhnout se nahoru lanem. A navíc když na závod shodí na váze biku cca. 8 kg, tak pak jedou o to lépe. Stejně jako když vrchař schválně drtí kopce nahoru v tréninku na těžké potvoře a nebo si dává závaží na nohy. Vůbec bych tohle ježdění s těžšími stroji v trénikovém nasazení nezavrhoval.

                                    0 0
                                • Venda  

                                  No tak to ja jsem primitiv a k davkovani brzd pouzivam brzdovou packu a ne ctvrt vteřinové odlehceni kola. Me jsi teda nepresvedcil…

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Protoze mluvime kazdy o jinem stylu/urovni jezdeni myslim. A je to tema o DH, pokud chce nekdo DH tak pocitam s tim ze ma nejakou predstavu o praci s tezistem, a dost uzce souvisejici praci s brzdou, mozna i min nez ctvrt vteriny ;)

                                    0 0
                                • -b-n-x-  

                                  Zajimave je ze se resilo jak na E-biku jezdi same lamy, a najednou se popisuje prubeh brzdeni pomalu jezdcu na WC DH :-)

                                  0 0
                                  • Goob  

                                    Protože tyhle kecy o tlustých lamách na emopedech tady šíří jen stále ti samí elitáři. V reále na těch kolech jezdí kdekdo, třeba i Hans Rey.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Pravda je nicméně taková že většina majitelů elektrokol, emtb tlusté lamy jsou…

                                      0 0
                                      • Infidel  

                                        Ty budeš takový kafomlýnek, co? :-)

                                        0 0
                                        • embi  

                                          Ty budeš taková tlustá lama, co? :-)

                                          Stačí se podívat na typické majitele e-mtb…

                                          0 0
                                          • RttB  

                                            Tohle napsat může jen omezenec. Jeď někdy na kole mezi lidi. eBike je móda – má ho každý. Mnohdy už i daleko větší sportovci než ty sám kdy budeš..... To že na tom jezdí jen tlusťoši je dávno neplatící dogma…

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Mi přijde že to bereš jako osobní útok skoro. Aby to nebylo jak s těma husama.

                                              0 0
                                              • RttB  

                                                Mám 182 cm a cca 73kg. A ne e-bike nemám, ale nějakému eEnduru bych se rozhodně nebránil … ;)

                                                0 0
                                          • Goob  

                                            Já třeba jsem tlustá lama (nemám teda elektrokolo, ale to je irelevantní).

                                            Ovšem jestli vidím kolem sebe tlusté lamy na kolech nebo na elektrokolech je mi fakt jedno, prostě jsou na vzduchu, jedou na kole… můžu se stejně smát stopadesátikilovému pašíkovi napresovanému v dresu Once nebo Banesto jako vychrcenému střízlikovi, který na dvousetisícovém mtb ani neumí sjet schody, chci-li.

                                            O tomhle to prostě není.

                                            0 0
                                            • Manas  

                                              Nicmene, uprimne, po tom co jsem zhledl letos v okoli Hluboke (rovina jako strela okolo vltavy) tak z 80% ebiky a vylety podle vody od restaurace k restauraci (pivicko). Chapu, jsou na cerstvem vzduchu, hybou se … ale tema zastavkama eliminuji jakykoliv pozitivni vliv pohybu. Valna vetsina byla klasicky s „pivnim mozolem“.

                                              To same se opakovalo v Jizerkach asi o dva mesice pozdeji …

                                              Drive to bylo taky podobne, jen lidi jezdili na obyc kolech a tak trochu se ten efekt piva malinko „narovnaval“.

                                              0 0
                                              • Mr.Duck  

                                                Četl jsem docela komprehensivní studii o ježdění do práce a ebiku a vlivu na zdraví. Vyšlo z toho, že v průměru mají lepší fyzičku lidi co musí dojít kousek na autobus než co jezdí na ebike. Hůř než ebike na tom bylo jen auto. A věřím tomu, když jsem na tom po whistleru potřeboval někam dojet, to abych měl v jedny ruce pivo v druhý jointa a točit nohama naprázdno :)

                                                0 0
                                            • embi  

                                              Ale ja ty lidi nechci urazet ani se nad ne nejakym zpusobem povysovat – „zij a nech zit“. Jen souhlasim s vyrokem, ze na e-mtb je procento objemnych nesportovcu o dost vetsi. Jen nekdo si to souslovi „tlusta lama“ a moji citaci vylozi hrozne osobne…

                                              0 0
                                          • Infidel  

                                            Mrdá ti? Ty budeš taky asi typickej

                                            0 0
                                        • novas752  

                                          Ne, jen se někdo furt snaží tvrdit že uživatelská základna mtb a emtb je stejná, což neni.

                                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            Ale zase tim muzes lehce menit prubeh brzdeni, coz mozna velmi lehky efekt mit muze. Nevim teda jak u mistru sveta – u nich to ma treba zasadni efekt.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              A o tom presne mluvim. Teda ze sem mistr sveta jsem jeste nevedel, ale prubeh brzdeni je docela klicovy v terenu :)

                              0 0
                          • DaD  

                            Kravina je, co píšeš ty. Dobrou prací s těžištěm a brzdami uděláš mnoho. Dobrou prací jen s brzdami toho dokážeš podstatně méně než v kombinaci obojího. Na to stačí i jednoduchý případ i ze silničního kola. Když na něm budu sedět jak debil a zahamtnu přední, tak půjdu přes rodla. Když ale dám prdel za sedlo, tak mohu přední brzdu použít mnohem intenzivněji a zastavím skoro na pětníku. Těžiště a brzdy musí být v souladu, jinak to stojí za hovno. Na biku v technice je to ještě násobně poplatné. A nikoho nezajímá jak brzdám ulehčovat, ale jde o to jak včas zastavit nebo zpomalit když je potřeba.

                            0 0
                            • RttB  

                              píšeš o něčem jiném! Pročti si diskuzi znovu a znovu. To, že přemístíš těžiště je sice nutné, ale rozhodně tím neulehčíš brzdě – a o to tu jde. Prostě brzda musí zastavit např. 100 kg tak jako tak a je jedno, jestli dáš prdel za sedlo více, nebo méně. Tvoje rovnováha a těžiště s tím nemá nic společného. To má vliv na jízdní vlastnosti, jízdní komfort, grip atd, ale NE na to, jak silně musí brzdit brzda – a o to od začátku v této diskuzi šlo! Prostě brzdě je jedno, jestli má kolo 25kg a jezdec 70kg, nebo kolo 15 kg a jezdec 80 kg, protože v obou případech musí zastavit setrvačnou sílu (kinetickou energii) tělesa o hnotnosti 95 kg. Brzda se bude zahřívat a opotřebovávat stejně. O nic jiného nejde........

                              A o to to od začátku šlo ...... nic víc, nic míň

                              0 0
                              • DaD  

                                Omlouvám se, špatně jsem to pochopil. A ano, v tom máš naprostou pravdu. Naopak si myslím, že ten kdo umí brzdit a přilítne před zatáčku na brzdách ve šrotu, tak musí mít účinnější brzdy než ten, který přibrzďuje konstantně a tak razantní zpomalovací účinek nepotřebuje, protože tu rychlost prostě nemá.

                                0 0
                                • RttB  

                                  Tak omlouvat se nemusíš, hlavně když si rozumíme ;) Jinak s tím co jsi napsal souhlasím.

                                  0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Souhlasim s tim, ze vice mene „cim lip jedes, tim lepsi brzdy potrebujes“, ale to nad tebou je proste blbost.

                                  Psat o zastaveni 100kg bez znalosti povrchu etc je absolutne bezpredmetne. Ano, teoreticky na zastaveni 100kg potrebujes stejny mnozstvi treni at je ta hmotnost rozlozena jakkoliv. Praxe je ale uplne jinde. Tohle tema je o DH, ne o zastaveni na rovince, nebo nakloneny rovince. Na DH resis grip, resis teziste prakticky 100% casu. Brzdu modulujes stale a menis pomer predni zadni, kdyz potrebujes prudce zpomalit, hledas KDE si to muzes dovolit, hledas kus kde bude lepsi grip a kde si muzes dovolit se do kola trochu oprit abys mohl tu brzdu vubec poradne pouzit. 90% casu brzdu pouzivas ne na zpomaleni ale na kontrolu zrychleni, a to jak manevrujes s kolem, rozlozeni vahy mezi prednim a zadnim hraje obrovskou roli.

                                  Nic ve zlym, ale prijde mi ze se tu dohaduje par lidi co DH videli na videu o tom, jak na DH brzdit.

                                  Abych jen neryl, ten tezky ram tam ma i svoje vyhody, kdyz je to teren kde tlumeni stiha zobat tak akorat aby kineticka energie ramu ho drzela na zemi a tlumeni chodi tak ze to ram zas tak nerozhazuje, muze to byt stabilnejsi a dovolit lip projet nejaky lehci sekce, ale kdyz tu resime vykon brzd a ty kila navic co maji udelat rozdil jestli to brzdy utahnou nebo ne, tak pocitam ze ten slavnej E-DH je v trochu serioznejsim terenu nez par rolet.

                                  0 0
                                  • DaD  

                                    Tak ono je to samozřejmě celé v teoretické rovině. Každý povrch a každý plášť, se svojí specifickou směsí, potřebuje jiný styl jak brzdění tak jízdy. Vše je to jen o tom, udržet se na trati co nejlépe, to se rovná grip pláště. Ten kdo má pro toto cit, tak vyhrává závody a je šampion. Je jedno jestli na biku, motorce, WRC a nebo F1. Je to vždy o schopnosti udržet adhezi na té pomyslné hraně a nejít za ní a naopak ji třeba využít. To je všech sportech s točícími se koly zásadní:) Dobré brzdy jsou k tomu samozřejmě nezbytné.

                                    0 0
                              • novas752  

                                :D :D :D

                                Ale má to na to vliv a to zásadní, brzdy máš 2 a v technickym terénu potřebuješ pořád brzdit jinak, jednou jen zadek, jednou jen předek, jednou něco mezi, jednou velmi krátce a ostře, jednou zase mírně přibržďovat atd. a s tim souvisí i práce s těžištěm a zatížení nebo odlehčení předku a zadku. Brzdám to jedno je, ty brzdí tak jak můžou. Tobě by to jedno být nemělo, pracovat s 25kg kolem je o dost těžší než s 15kg kolem, zvlášť pokud máš o těch tvých 10kg míň. A jakože jen tak nemáš, máš pořád stejně, jen kolo je skoro o 10kg těžší, soustava má o cca 7–12% větší hmotnost, která se navíc ovládá hůř a to prostě rozdíl je a znatelnej. Na velmi rychlých plynulých flow trailech je to snad i výhodou, v technice je to jasné mínus, tečka.

                                0 0
                                • RttB  

                                  Ty už zase, a pořád opakovaně meleš o něčem jiném a naprosto nechápeš, o co tu od začátku šlo. Jsi jako zaseklá gramofonová deska ........

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Jde tu o to jak se těžší elektrokolo projeví při brzdění, to je celé.

                                    0 0
                                    • -b-n-x-  

                                      Chtelo by to udelat nejaky vypovidajici BF test.

                                      Udelat mnoho opakovanych mereni a vycislit odchylku jednoho typu od druheho.

                                      0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Ale ty tu resis „staticky“ vahu na ramu nebo jezdci a jeji vliv na brzdny ucinek. Na DH ti je staticky uplne k nicemu. Ja chapu co se snazis rict, ale je to uplne irelevantni ty gramafonova desko :)

                                    0 0
                • Venda  

                  Samozřejmě, ze bude brzdnej ucinek stejnejch brzd horsi na elektrokole nez na normalnim kole pri stejnym 70 kg jezdci. Ale kdyz si na to samy normalni kolo sedne 110 kg ovar tak to bude jeste horsi nez ten lehkej jezdec na elektrokole. Jinymi slovy se elektrokola predimenzovavaji kvuli tem deseti kilum baterky a motoru, ale nikde se poradne nezohlednuje vaha jezdce ktera na to ma mnohem vyraznejsi vliv. A pneumatika u pasu moc aktivniho odpruzeni taky nepřidá, navic oproti motoru zveda teziste ve vyssich patrech.

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    pneu kolem pasu je naopak superodpruzena hmotnost! :D

                    0 0
                    • Venda  

                      Nene. To je prvek pasivni bezpecnosti, jako pasy nebo airbag. Takzvany lardbag :D

                      0 0
                      • -b-n-x-  

                        Neslo nevzpomenout na tohoto demona

                        0 0
                        • DaD  

                          Dává to super, ale kdyby se chudák smotal, tak se asi posere:)

                          0 0
                          • -b-n-x-  

                            Ten ale nevypada, ze by nevedel co dela :-)

                            Podle me takhle jezdi s podobnou jistotou jako kdyz ja jdu do obchodu pro rohliky.

                            0 0
                            • DaD  

                              I při jízdě pro rohlíky se muže hodně věcí ****** a tenhle borec do konzumu rozhodně nejel:) Střelec na videu už na tom také někdy seděl: https://www.youtube.com/watch?… to je prostě paráda jak pracuje s plynem, klobouček…

                              0 0
                        • Goob  

                          Sakra, ovšem ten má skillu na rozdávání.

                          0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • Breakpain  

          Protoze 70kg jezdec je mozna tak v tvem vypoctu ;).

          0 0
    • Goob  

      Přesně jak píšou kolegové a jak napíše X dalších, než sem nalezou dogmatičtí e-válečnící s jejich jedinou pravdou a z diskuse se stane další uniformní hnojiště: tam, kde není lano nebo shuttle, to dává velmi dobrý smysl.

      0 0
    • Manas  

      Treba jemu to smysl dava :)

      https://youtu.be/wToZJ_bfUYM

      0 0
      • Goob  

        Ty vložky s Gee a Dannym jsou boží. A jinak teda nechápu nechápu nechápu. Tuhle šílenou trať nedá většina zdravých lidí.

        0 0
        • Manas  

          Hlavne to musi byt hroznej nater do patere, i kdyz to mas odpruzene tak stejne ti chybi ta moznost reagovat nohama. Ale kdyz to milujes … chapu to.

          0 0
      • camron  

        No jasne, zdravotni duvody bych vyloucil, ale mel jsem to tam napsat…;)

        0 0
    • Pedro404  

      ? Dyť u DH dává motor smysl nejvíc, když to je kolo, který jede nejhůř ze všech.

      0 0
      • DaD  

        Přesně, tady je to krásně vidět :)

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
      • pitos  

        Z kopce?…to jsou mi novinky.

        0 0
        • Pedro404  

          Proč myslíš že mluvim o jízdě z kopce, když je řeč o motoru?

          0 0
          • pitos  

            Protože dh kolo je určeno pro jízdu z kopce? Protože zakladatel vlákna se ptá k čemu motor u dh kola? Protože motor na dh kole zásadně ovlivní jízdu z kopce?…musím pokračovat?

            0 0
            • Pedro404  

              Nechápu tuhle argumentaci od člověka, co dal teleskop na Status:)

              0 0
              • pitos  

                Jelikož to s tématem vůbec nesouvisí tak to chápat nemusíš. Raději napiš, proč motor dává nejvíce smysl zrovna u dh kola.

                0 0
                • Pedro404  

                  Já myslel že trollíš, ok.

                  Motor dává u DH nejvíc smysl, protože pokud chceš vyjet někam nahoru, tak u tohohle typu kola nejvíc oceníš asistenci.

                  0 0
                  • pitos  

                    To beru. Sice mi to přijde u dh kola jako zbytečnost, ale beru že to nepatrné procento sjezdařů může i nějak ocenit.

                    0 0
            • -b-n-x-  

              Mě to ale taky přijde jako dobrý nápad. V té váze dh biku se to už promítne méně, než u čehokoliv jiného. A i u jízdy z kopce to bude vadit poměrně málo. A přitom tomu dh biku dá při výjezdu skoro „xc vlastnosti“.

              0 0
              • novas752  

                Pak z toho je kolo o váze trialový motorky. :) XC vlastnosti těžko, dupat se do toho stejně nedá, pružení je na silový šlapání moc aktivní.

                0 0
              • Mr.Duck  

                u jízdy z kopce to bude vadit poměrně málo

                Jel si nekdy sjezd?

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Sjezd jako jizdu z kopce mnohokrat, sjezd po primo DH trati – to uz o neco mene, a DH trat na DH kole jen parkrat. Ale to DH kolo melo tenkrat tak 22+ kg. Na nejakem novejsim a lehcim jsem nejel.

                  Hele, s tou vahou pri sjezdu bych byl opatrny. Protoze pokud bys striktne lpel na nevhodnosti tezkeho stroje v terenu, tak bys mozna mohl mit problem vysvetlovat „bike“ kategorii MX. Tihle maji mnohem tezsi „kola“ a nerekl bych ze jezdi „mensi pekla“ :-)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Opatrny klidne bud, ja DH zavodim a zustanu u svych 16kg :)

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      No tak na zavodeni to je jasna picovina – s tim souhlasim. :-)

                      0 0
                    • Venda  

                      A o tom ale je!! E bike neni závodní kolo, urceny na honeni wattu, sekund atd. Ebike je kolo predevsim pro hobby jezdce, kdy je cilem co největší mozna zabava. Takze jestli ma nekdo za barakem brutalni kopec, kterej by na normalnejsim kole nesjel, tak je pro nej DH volba. A jestli tam neni lanovka a chce to sjet za den i vickrat a uzit tak vic srandy a nejde mu o tu uplnou závodní hranu, tak je pro nej e DH asi dobra volba ne?

                      0 0
                      • RttB  

                        Zajímalo by mě, kolik je těch hobíků, co jezdí za barákem pekla, co se nedají sjet na nějaké enduro mašině… :D :D

                        0 0
                        • Venda  

                          Je pravda, ze DH kolo uz je dost specificky sportovni nastroj a vetsine hobikum bude bohate stacit na sjeti a vyjeti e enduro nebo e trailbike.

                          Ale nesudme jen podle nasich podminek. Treba za morem, pod tema velkejma kopeckama nekde v Coloradu tam jsou presne takovyhle chatari. Dopoledne ryby a lov medvedu a odpoledne DH s prevysenim 3000 metru. 

                          0 0
                          • RttB  

                            „ryby a lov medvedu a odpoledne DH s prevysenim 3000 metru.“

                            … Prostě jen tak na pohodu strávené sobotní odpoledne po týdnu v robotě. Nic velkého :D :D

                            0 0
                          • Mr.Duck  

                            Já právě soudím podle podmínek v BC. Beru ten argument že si dáš pár lapu místo jednoho, ale ten přínos elektrickýho dh oproti elektrickýmu enduru nevidím.

                            0 0
              • Manas  

                Zrovna z kopce tu vahu resit musis taky. Tezky kolo neni zadna zabava. Mel jsem kdysi 21kg mrchu, ted mam blbejch 17 a je to kurevskej rozdil s tim pracovat.

                0 0
                • Pedro404  

                  Osobně by mi asi přišlo lepší si za stejnou dobu stihnout dvakrát vyšlápnout trail a sjet si ho na kole o 5 kg těžšim, než si ho jednou vytlačit na tom lehčim.

                  0 0
                  • Manas  

                    No pokud to budu vztahovat na ceske trate, tak snad krom Spindlu a Koutu (DH trati) se to da celkem slusne zabavne sjet i na enduru kde to slapani nahoru se da zvladnout :)

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Vztahovat to na existující parky nemá smysl, tam neni důvod nejet lanovkou, a taky netvrdim, že e-DH dává smysl kdekoli v Čechách:)

                      Já akorát řikám, že určitě existujou lokality, kde sou traily, který si člověk nejvíc užije s DH zdvihama, a zároveň k nim nevede lanovka.

                      0 0
                • -b-n-x-  

                  Tak zalezi jak to kdo bere. Nekdo se rozhoduje treba mezi jezdenim na krosce (coz ale teoreticky nesmi), anebo na „mtb“, se kterym tak nejak muze skoro vsude. A treba ja si hodne dobre dokazu predstavit, ze bych mel e-DH, se kterym bych jezdil po Beskydech. Dal bych si tak trikrat udoli-hreben za odpoledne. Dolu vzdycky po nejakem „dh-trailu“. Nemluve o tom, ze bych toho sjezdaka mohl pouzit jako normalni kolo na beznou vyjizdku odnekud nekam. Samozrejme by to asi pro tento ucel bylo prehnane kladivo, ale kdyz by tohlee elektrika umoznila, tak proc to nevyuzit. Dnes se na tento ucel asi velmi dobre hodi e-enduro.

                  Ovsem abych nebyl za propagatora e-bike. Osobne se mi to nelibi, a nejsem jejich zastance.

                  0 0
                  • Manas  

                    Ja vim, ja bych na tyhle veci stejne tahnul enduro a to uz je zase jina e-kategorie … A mam to s tim stejne. Nedokazu pochopit jak nekdo vysoli za ebike 150k .. aby to aspon trochu fungovalo. Za ty prachy bych si dokazal predstavit mnohem zabavnejsi stroj :)

                    0 0
                    • Infidel  

                      Fakt tohle nedokážeš pochopit??

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Já taky ne. Podle mě to bude do kopce stejně nahovno protože na dh šlapeš před sebe jak debil, a dolů ti to oproti modernímu enduru nic nedá.

                        0 0
      • Mr.Duck  

        Taky je to kolo kde te ze vsech nejvic zajima ovladatelnost.

        Beru ten argument co tu nekdo postnul s Martynem, ale jinak je to podle me uplna debilita. Tezky DH kolo bude na DH trati mnohem horsi nez dobry enduro, a troufnul bych si rict ze v nejlepsim pripade srovnatelny s nejakym elektrickym endurem.

        0 0
        • Pedro404  

          Jako když nad tim přemejšlim, tak sjezďáka vyžaduju předevšim na roletách ve vysoký rychlosti, ale tam kde sou rolety, je dycky lanovka…

          Ale dovedu si představit, že na nějakejch double black trailech bych měl radši e-DH než e-enduro. Každopádně je ta cílovka pro e-DH dost specifická.

          0 0
          • Mr.Duck  

            A jak bys tu cilovku popsal? Ja si ji totiz uplne nedokazu predstavit. Teda dokazu, ale je to spis o velikosti penezenky nez o jezdeni na kole.

            Za me DH kolo oproti Endurku ma vyhodu ve velky rychlosti, kde to kolo ozije a je hravy i diky tomu, ze to neni o nic tezsi jen to ma vic zdvihu. Kdyz si predstavim treba In Deep kde na ty korenity rovince letis a hledas kde skocit z korene na koren (podivej se treba na video jak Mike Levy „uci“ Athertona jezdit in deep :)) abys udrzel rychlost a nezasekl se, coz dost dobre nejde ani s normalnim DH kolem kdyz neni dobre nastaveny, natoz kdyz mu pridas 5kg na ram.

            Pro nekoho kdo jezdi DH trochu plynule to rozhodne nebude. Pro zacatecnika to bude naprosty trapeni. Pro nekoho kdo se chce ukazat ze ma kolo s dvoukorunkou na naplavce by to mohlo vyhovovat.

            0 0
            • Pedro404  

              Hele můžu porovnat jenom svojí Metu se svym Blindsidem. Na některý traily ve Squamu bych bral radši Blindside, kdybych neřešil jak se dostanu k trailheadu, čistě kvůli tý jistotě a pohodlí pramenícím z vyššího zdvihu.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Ja treba tady ve Squamish sjezdaka tak na 19th hole, kde je ten zdvih proste fajn a jedes rychle pres tezkej bordel, ale jinak tu neni zas tolik trailu kde bys jel konzistentne tak rychle aby DH bylo lepsi, a hlavne skoro kazdy trail ma nejakou rovinku nebo kousek do kopce co by proste na DH znamenalo tlacku. Ale to by znamenalo tlacku i na eletrickym DH kole, protoze bys proste prepadl pres zadni kolo kdybys je mel vyslapnout (Chossy's, Boney, Sauerkraut, Entrails, snad vsechno co me napada..nad univerzitou neni tolik uphill sekci, ale zase skoro vsude mas nejaky tight kousek kde se s DH tezko vejdes), takze mi ta pointa fakt unika..

                0 0
                • Pedro404  

                  Já třeba na enduru nedávám ten první padák na Chossy's, na sjezďáku bych se do něj odhodlal pravděpodobnějc, takže bych tam radši měl DH bez ohledu na uphill sekce.

                  Každopádně si uznal 19th hole, tak si představ situaci, že někdo má za barákem podobnejch trailů víc a neni u nich lanovka > koupí e-DH.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Mluvim ale o DH a ne E-DH tam konkretne. Mnohem radsi to pojedu na Enduru, nez na necem tak tezkym. To bych zrovna nejel asi na zadnym elektrickym kole, protoze tam proste potrebujes manevrovatelnost v rychlosti, a ten trail na nicem s 20+kg nebude zadnej med.

                    Nehlede na to ze kdybys to jel s necim ta ktezkym v nejakym tempu, tak proste rozsekas oba vyplety, ten trail sice vyuzije zdvihy, ale protoze menis smer na korenech a odrazis se z bordelu do bordelu, takze i tam je ovladatelnost mnohem podstatnejsi nez zdvih.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Dyť v pohodě, každej máme holt jiný priority a skill level.

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ty hlavne zas doraz, protoze z toho trailu je ted tolik odbocek a to je samej loam! Ale neskutecnej a dlouhej loam!

                        Ale jak rikas, myslim ze o prioritach to bude vic nez o skillu. Kazdopadne mi nejde o to hejtovat e-biky, jen si myslim ze s tou vahou se vyhoda DH ztrati, a elektricky enduro bude vice mene stejne „vhodny“ na takovy trail jako elektricky DH, protoze to s tim proste nemuzes vyhrotit jako s lehcim kolem. A kdyz nehrotis, tak to to endurko zvladne uplne stejne si myslim.

                        0 0
    • DaD  

      Tak i na e-enduru se dá jet velmi slušně z kopce. Motor má samozřejmě vypnutý… https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • DaD  

      Na jaře jdu do tohoto a uvidím, zda se to chytne. https://www.trekbikes.com/…9-8/p/30694/

      0 0
      • Venda  

        Vypadá parádně. Ale ranec…

        0 0
        • -b-n-x-  

          Tak hlavne aby mu to brzdilo :-)

          I kdyz stejne to je naprd. Je to Trek, takze mu to trikrat rocne praskne.

          0 0
      • tomfree  

        https://lunacycle.com/sur-ron-x/

        Tohle je levnější a lépe to pojede :-)

        0 0
        • Franta  

          50kg, lol

          0 0
        • DaD  

          Ty asi taky razíš názor, že když to má motor, tak se na e-biku šlapat nemusí, viď? Já motorku nechci a proto jsem tu moji před nedávnem prodal, protože jsem na ní vůbec nejezdil.

          0 0
          • tomfree  

            To ne,ale když jsem si elektrokolo vyzkoušel,tak za sebe můžu říct,super,ale to šlapání tam jaxi vadí,té váze chybí plyn,aby si člověk pomohl,když potřebuje,takže buď normální kolo,nebo tohle.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.