• erifri

    Zdravim mam dotaz ohledne osazeni kol. Poradte, pri koupi MTB kolo cca za 25000,– pouzili by jste diskove brzdy nebo radsi nechali V brzdy a prachy vyuzili pro vidlici ci jine komponenty. Jake jsou vyhody nevyhody diskovych brzd. Spis jsem se priklanel nechat V brzdy a kolo v XT + kvalitni Rock shock. Diky

    0 0
    • MlokCZ  

      Já bych tedy koupil kvalitní hydry + dobrou vidlici + slušné osazení celého kola. Nevidím důvod z něčeho slevovat.

      Kol za 1000euro (což s poštovným vyjde pod 25tis.) se tu probíralo mraky. Tedy cokoliv se ti bude líbit jako třeba Radon, Poison, Canyon a další…

      0 0
    • Výběr z produktů
      Mondraker Chrono 29 kolo, desert grey/black Skladem 1 kus

      Black Friday -24% Mondraker Chrono 29 kolo, desert grey/black

      od 19 099 Kč -24% MOC 38 199 Kč

      Marin Rift Zone Carbon 2 29 kolo, modré/karbon Skladem > 2 ks

      Akce -18% Marin Rift Zone Carbon 2 29 kolo, modré/karbon

      od 82 799 Kč -18% MOC 112 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Horská)
    • stihac  

      mozes aj tie vcka, hlavne ak chces drzat nizko vahu kola. Vcka su v pohode, kym nie je mokro. Ale je mozne ze potom budes kupovat kotucovky, co bude drahsie ako ked su rovno na kole, a na vidliciach ti zostanu capy na Vcka – nie moc esteticke. Zas ak si praktik tak to myslim prezijes :)

      0 0
      • kubad  

        mozes aj tie vcka, hlavne ak chces drzat nizko vahu kola

        nemáš pravdu uvedu ti to na příkladu XTR pro zjednodušení pouze přední:

        V-čka: ( páka , bovden, lánko,brzda)- 305g

        Kotoučovka: ( páka, hadice, třmen, kotouč 6děr ) – 350g 

        takže to asi argument nebude. pokud tam nebudeš dávat nějaké Ultralehké V čka které sou ale dražší než kotouče.

        0 0
        • MlokCZ  

          K tomu ještě můžeš přičíst, že v-čkové ráfky jsou většinou o pár gramů těžší a hlavně je u nich problém výběru pro větší šířku než 17mm (širších než 17mm na v-čka se najde minimum), což vidím jak další velký nedostatek.

          0 0
          • JSt  

            kdyz stavim kolo na vahu, tak nebudu uvazovat o sirsim rafu jak 17mm ;-).

            0 0
            • MlokCZ  

              To moc nechápu. Přeci stavění na váhu vůbec nesouvisí se zaměřením kola. Můžu stavět HT na váhu třeba pod 9kg, můžu stavět 100mm fulla na váhu třeba do 11kg a klidně můžu stavět 160mm enduro na váho třeba do 13kg.

              A i pro to HT existuje dost širších diskových ráfků, které jsou více než 17mm. A proč bych i na takové HT na váhu nemohl chtít dát např. 2,25 RR nebo něco takového, kde ráfky 19mm šířky ocením?

              0 0
              • JSt  

                ja myslel, ze se tady bavime pevnaku. na fulla bych o veckach vubec neuvazoval. uz i tech 10cm ma maloktery ram navarky o 16cm enduru se nemusime bavit.

                ja nerikam, ze by sis nemohl dat sirsi rafy, ale lehky rafky vic jak tech 17mm moc nemaji. proste, kdyz delas kolo na vahu, tak tam nedas 19mm raf a 2.25ralfy. tohle jsem chtel rict.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Záleží co je to lehký ráfek. Je to třeba 4.2d s 400g?

                  0 0
                  • JSt  

                    jo, o tom vim, ale neni na kotouce. navic proc davat 19mm raf na gramarsky 1.9" gumy, kdyz uz se bavime o kolech na vahu ;-).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jasně, na 1,9 gumy stačí 17mm ráfek. Jinak co myslíš tím 4.2d, že není na kotouče? To měl být právě příklad celkem lehkého ráfku ve větší šířce než 17mm, který ale právě na kotouč je.

                      0 0
                      • JSt  

                        tim, ze neni na kotouce, myslim, ze neni na rafkovy brzdy O;-)). to je snad zrejmy :-D.

                        0 0
                • chico*  

                  co treba toto?

                  0 0
        • Vilém  

          Jeste neco pribude na kotoucovych nabach.

          0 0
          • kubad  

            20–30g je zase navíc na Včkovém ráfku takže ty náby se cca srovnají tak sem je neuváděl

             
            0 0
            • Flegmatik  

              Např. takové Mavic Crosstail se v hmotnosti pro kotouče vs. véčka liší ve prospěch véček: na páru kol to dělá 115 g, už jen pro to, že na verzi pro véčka je méně drátů.

              0 0
        • stihac  

          305 nie je menej ako 350? U nas je… A este x2, zejo. Dalej, hmotnost nemusi byt jediny argument preco chciet jedny alebo druhe.

          (ty mas nejaku uchylku, ked reagujes okamzite na kazdy moj prispevok, nech uz sa tyka cohokolvek? V poslednej dobe to tak vyzera)

          0 0
          • kubad  

            reaguji na každý nesmysl co si přečtu – že je jich spousta od tebe je asi jiný problém

             
            0 0
            • stihac  

              tak vacsi nezmysel asi bude z tych nasich 2 prispevkov ten tvoj kazdopadne.

              0 0
              • kubad  

                na rozdíl od tebe ti sem klidně  vložím vlastní fotky s brzdama na váze a věř že mluvím z vlastní zkušenosti.

                 
                0 0
          • kubad  

            no to máš pravdu, ale 100g rozdílu na váze kola není důvod  argument pro tvrzení:

            drzat nizko vahu kola

            0 0
            • stihac  

              vsimol si si, ze pisem ze vaha nemusi byt jediny dovod? Mozno su rozhodujuce financie, mozno nejazdi take trasy v takych podmienkach aby boli kotuce extra prinos, mozno ma dovod preferovat jednoduchost vecok, ich blbovzdornost a jednoduchu opravitelnost… Je x inych dovodov o ktorych nam nepovedal a preto asi zvazuje medzi jednym a druhym. Ty sa tu ale spravas sposobom ktory narusuje celu diskusiu, chytis sa jednej veci a budes ako male decko dokazovat ci to vazi o 20 gramov viac alebo menej, pritom to tu nie je rozhodujuce (hoci to co som napisal o hmotnosti sedi, no ale mas asi potrebu dokazovat opak). Ked prekotne pridavas jeden prispevok za druhym a devastujes nejaku logiku vlakna, aspon precitaj co medzi tym pridali dalsi, lebo sa sam strapnujes.

              Ale hlavne, pochop konecne, ze s tebou nemam o com. Si dost otravny a je to obrazom tvojej dusevnej ubohosti co tu predvadzas. Ked mas iny nazor, skusenost a podobne, pokojne to napis, ale tieto tvoje reakcie na mna su uz dost podivne.

              0 0
              • kubad  

                mozes aj tie vcka, hlavne ak chces drzat nizko vahu kola. Vcka su v pohode, kym nie je mokro. Ale je mozne ze potom budes kupovat kotucovky, co bude drahsie ako ked su rovno na kole, a na vidliciach ti zostanu capy na Vcka – nie moc esteticke. Zas ak si praktik tak to myslim prezijes :)

                tohle je příspěvek který sem rozporoval a napadl sem teorii o nízké váze. kterou sem konkrétně doložil. nic víc nic míň nevím proč se v tom dál šťouráš a rozepisuješ,

                navíc tohleje k smíchu jsi na foru _-)

                Ale hlavne, pochop konecne, ze s tebou nemam o com. Si dost otravny a je to obrazom tvojej dusevnej ubohosti co tu predvadzas. Ked mas iny nazor, skusenost a podobne, pokojne to napis, ale tieto tvoje reakcie na mna su uz dost podivne.

                Stačilo jako reakci na mou odpověď dopsat tyhle další argumenty a neslo by se to ve věcném duchu bez neustáleho napadání.

                Navíc tema jednoduchosti a blbovzdornosti Vček a kotoučů se tu taky řešilo a není to tak jednoznačné

                 
                0 0
                • stihac  

                  samozrejme, ked to riesia taki ako ty tak to inak nemoze dopadnut

                  0 0
                  • kubad  

                    jj já tomu nerozumím máš pravdu, ale na rozdíl od tebe mám na jednok kole Včka a na druhém kotouče takže srovnávat můžu a mám s kotoučema osobní skušenost 7 let

                     
                    0 0
                    • stihac  

                      zjavne ti to nepomohlo k elementarnej sudnosti ci aspon k schopnosti porovnavat velkost dvoch 3cifernych cisel :D

                      0 0
                      • kubad  

                        moje přední kotoučová brzda má  269g komplet včetně kotouče + 6g váží šrouby na kotouč

                        a to je míň než Včka XTR stačí pro srovnání?

                         
                        0 0
                        • jIrI___  

                          Kotouč má keramický povlak nebo se mi to jenom zdá?

                          0 0
                          • kubad  

                            je to AL kotouč s keramickým povrchem značky NoTubes – tenhle už má něco za sebou :-)

                             
                            0 0
                            • jIrI___  

                              A je díky té keramice nějaký markantní rozdíl při brždění oproti obyčejnému?

                              0 0
                              • kubad  

                                díky keramice ten hliníková kotouč něco vydrží a brzdí +/- srovnatelně jak klasika při poloviční váze

                                 
                                0 0
                        • Neddy  

                          A ta černá, to je lihovka? :-)

                          0 0
                      • erifri  

                        Diky za oba nazory. Cca 10 prispevku bylo uplne zbytecnych:-(

                        0 0
                        • kubad  

                          vše podstatné kolem kotoučů a V-ček ti už nahoře zodpověděl MlokCZ

                          v dnešní době není žádný pádný důvod zůstávat u V-ček finančně se  to při koupi kola moc neliší.

                          Spolehlivost, kvalita servis lepší ovládání menší síly na páce větší účinnost vše je plusem kotoučovek.

                          argumentem pro V-čka nebo mechanické kotoučovky je jedině jednodušší oprava někde v pustině a na expedičních výpravách, ale to se týká jen malé skupiny bajkerů.

                          V čka opravdu jedině pokud chceš stavět kolom na váhu ale jejich cena je pak stejně vyšší něž u kotoučovek :-(

                            
                          0 0
    • erifri  

      Dik. Uvazoval jsem o maxbiku nebo pells. Ted mi bylo nabidnuto postavit kola na ram sintesi. Co si myslite o techto znackach?

      0 0
    • BlickM  

      Já koupil kolo na véčkach a až do loňského roku mě to dost mrzelo.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Asi nejdůležitější bude kolik vážíš a co jezdíš. Já mám do 75 kg, v divokých a dlouhých rozbitých sjezdech, kde prsty trpí na véčkach více, ani situacích, kdy musím kdykoliv zajistit maximální bzrdný účinek se nevyžívám, takže prakticky jen přibrzďuji a k tomu kotoučovky nepotřebuji. A když náhodou občas nastane situace, že musím zabrzdit na hranici možnosti pláště, tak to dobré véčka zvládnou taky.

      0 0
      • ememem  

        to mas pravdu ale ta ostara ked s tym prejdes po bahne (pripadne staci aj cez potok.) ked si spomeniem na tia zvuky......ak bolo bahna viac tak rafik v prdeli na jednom vylete (no dobre tak na troch). a to ne­ustale stelova­nie gumiciek. a cistenie gumiciek a rafikov, staci­lo ked zaprsa­lo a presiel si po ces­te par metrov tak ten m­astny cestny sjaraj­t z aut  ti brzdiaci system dokonale namazal..... - uz nikdy viac.  pravdupovediac toto boli u mna hlavne dovody preco som pred rokmi presiel na kotuce a nie brzdny vy­kon (aj ked potesi). ja ti ne­viem ale dnes uz f­akt nevidim do­vod na ine brzdy a­ko kotuce.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já třeba bahno moc nejezdím, ale na v-čkách mě dokázalo štvát pořád i tak. Sem tam krátký úsek v bahně je běžný téměř pořád (tím myslím třeba 10m bahnem). S kotouči nevadí vůbec, maximálně zpomalím, abych nebyl zbytečně hned celý ********. U v-ček stačilo bahno na ráfku, aby mě pak vytáčelo dalších několik km už na suchu.

          0 0
      • Rychlej turista  

        Ještě bych dodal něco ke spolehlivosti véček. V sobotu jsem jel 24 hodinovku, v poctivém, řídkém blátě asi 16 hodin. Přední špalky sjety o jednu třetinu a zadní o dvě. S brzdama, krom utažení zadního lanka otočením šroubu na páce, jinak žádný problém nenastal.

        Borci s kotoučema v těch samých podmínách řešili zadřené písty, sjeté destičky a chybějící brzdu, když ji v týmu čteřic přendávali na druhé kolo a sundali ji z jiného, než měli :-D

        0 0
        • stihac  

          fi! Tak to si nas spalkarov potesil!

          A to jazdis na bicykli? Ja ze to sa jazdi na autach, alebo aspon na motorkach… Vas tym mal asi vazne financne problemy, co? :)

          Ale to si teda dobry ked vladzes pisat, dnes je este len pondelok.

          ;)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nerad se dělím a proto jezdím zásadně sólo :-D

            Jediný technický problém jsem měl s prostřední plackou, na kterou se mi lepil řetěz a sukoval a zřejmě kvůli tomu jsem ohnul patku. Jelikož jsem kašpárka kvůli úspoře 34 g sundal, posledních 9 hodin jsem si musel vystačit jen s velkou pilou :-D Naštěstí je na mém kole teoretiky tolik opovrhovaný španěl naprosto bezproblémový a plně funkční převod a proto jsem nemusel kopce (až na jeden asi 20 m úsek) chodit pěšky.

            0 0
            • stihac  

              solidny vykon. Si o tom musim niekde precitat viac ako to tam chodi, lebo v hentakom pocasi mna biking prestava bavit po 45 minutach ;)

              0 0
        • MlokCZ  

          V extrémních baheních podmínkách a písečku na tom opravdu v-čka s životností mohou být lépe.

          Ale záleží co člověk jezdí. Já třeba v tomhle sajrajtu jezdím minimálně, zato rozcetrované kolo, že se bez vyháknutí brzdy nedalo jet jsem měl už vícekrát (s kotoučema v pohodě dojetí).

          0 0
          • MlokCZ  

            A tedy zadřené hydry nebo extra rychle sjeté destičky neznám vůbec (pod 2000km nikdy žádné desky, vždy lepší výdrž).

            0 0
          • voytaa  

            Mně se kdysi stala právě opačná věc- papá koupil nový destičky na Včka. Jel jsem se projet kousek, tak od 30 km, profil byl kopec všude kam se podíváš. Celou dobu mi pršelo a terén byl právě takovej píseček s bahnem. Brzdil jsem opravdu vydatně, ale přesto- tehdy jsem vážil tak do padesáti kilo, po návratu domů jsem zjistil, že desky jsou naprosto pryč. Sám si tenhle extrém nedovedu vysvětlit, pokud si pamatuju, destičky byly docela drahý a jedna vyjížďka je úplně oddělala. Tím tady nechci nijak polemizovat, spíš to píšu jen jako takovou zajímavost…

            0 0
    • Neddy  

      Ano.

      0 0
    • Arteo  

      Moc jsem tu neslyšel další výhodu kotoučů: neprobrzdíš ráfek :-)))

      Také bych dnes už bral jen hydry…

      0 0
    • fousek  

      Jeste jednu vyhodu maj kotouce, muzes mit na kole 8 ze se ti tesne vejde do vidle a brzdy fungujou porad (kotouc se da ohnout taky, ale myslim ze je to mene casty jev nez u rafku)

      0 0
    • MAJX  

      I když to tady znamená přečíst si o sobě několik nelichotivých příspěvků – tak se klidně taky za V-čka postavím. Jezdil sem jak kotouče tak V-čka a teď jezdím V-čka a dokud mě nepraskne rám a budu muset koupit novej,kde možnost volby čepů na V-čka už prakticky neexistuje budu je k plné spokojenosti používat i nadále. Jezdím na kole (dokonce mám ty V-čka na fůlovi – což jak sem se tady dočetl je obzvlášť opovrženíhodné) už cca 15 let (myslím tím závody a roční počet Km v řádech tisíců) – nijak mě do teď výkon kotoučových brzd nechybí – jak píše rychlej turista – na moje ježdění jsou naprosto dostačující.Ani argument o bahnu mě nepřesvědčí – protože z mého celkového ročního objemu,kterej je te´d „ve stáru“ už jenom nějakých 5–7 kkm bahno netvoří podstatnej podíl …

      Nechci tady rozpoutat žádnej flame – pouze podotknout,že i v dnešní době sou lidi,co jim V-čka stačí a dokonce jim dávaj přednost.

       

      Pro KubaD: Ty jsi mě zklamal,vždycky píšeš jako jeden z mála tady rozumě,ale teď ? prej 100 gramů není při stavbě kola na váhu podstatný ..... Kdo jinej tady jak ty by měl vědět,jak těch 100 gramů umí bejt drahejch a těžko dosažitelnejch  na jinejch komponentech …

      0 0
      • kubad  

        blbě sem to spočítal zapoměl sem na čepy na V-čka to je cca 2×25g takže výsledný rozdíl

        u XTR bude na obou brzdách asi jen kolem 50g

        :-)

        jinak moc dobře vím kolik úspora každého gramu stojí, ale prostě argument pro V čka pokud chceš udržet nízkou váhu nemusí být až tak podstatný.

        jediný ardument pro V čka asi bude jen ten že je chceš

        0 0
        • MAJX  

          No tak si zase zpátky připočti nějaký gramy,protože jeho původní požadavek byl kolo kolem 25 000 kč – tam se s erkama asi nevejde,takže spíš tak nějaký deore … (to už jenom rejpu:-)

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      V zásadé ANO ale né za každou cenu. Měli by být kvalitní což už v dnešní době lze zajistit aniž by člověk musel před tím vykrást banku :-) Takže nějaké ty XT XTR K18 K24 MARTY J7 budou bezva na hoby sportovní jízdu, případně závody.

      0 0
      • Neddy  

        J7 jsou zbytečné, stejnou funkci zastanou i J5…

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          …voni i takový LX budou dobrý…jmenoval jsem jenom to co bych si sám koupil :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.