• ApiDers

    Zdravím,

    S přáteli plánuji cestu do skandinávie na kole ale nemam k tomu adekvátní kolo. Kolo vlastním ale je to starý krám na rozpadnutí. Takže bych chtěl poradit s výběrem kola, na kterém bych mohl bez problému tuto cestu zvládnout. S výběrem kol jsem absolutní amatér, takže uvítám každou radu a návrh.

    S pozdravem

    Cyklista

    0 0
    • Yura  

      Ty jo tak to ses borec. Takovej amater do kol a jet tak daleko? jak si prisel na to, ze to zvladnes uslapat?

      0 0
      • ApiDers  

        3* týdně běhám kolem 6 kilometrů + týdně strávím na rotopedu přibližně 6 hodin, takže bych řekl, že trénink mám.

        0 0
        • JendaH  

          Minimálně tím druhým směrem to nefunguje (jezdím na kole, ale běhat vůbec nedokážu) a 6 hodin týdně na rotopedu je těžko srovnatelné, protože při té cestě budeš na kole sedět 70 hodin týdně.

          Já bych vzal nějakého treka a hlavně se ho naučil servisovat. A než vyrazíš, zkus jezdit 100+ km alespoň 5 dní po sobě, ať zjistíš, jak to dáváš. Odlaď si během toho boty a oblečení a zkus odhadnout, co se na kole tak může rozbít.

          0 0
          • novas752  

            Potvrzuju. :D Neni problém 160km na kole v kopcích, ale bez velkýho zadýchání neuběhnu ani kilometr.

            0 0
            • Rubi  

              si zase vyplodil sracku ze :D kdo da vklidu 160km v kopcich, tak ma fyzicku na slusny beh…

              0 0
              • novas752  

                Nevyplodil. Behat proste neumim.

                0 0
                • mr.antik  

                  stači tak párkrát vyběhnout a do týdne to tam je

                  0 0
                  • novas752  

                    Jo asi jo. Ale koho to ma bavit. :D Behani me nebavi od gymplu, ucitel nadseny atlet a tak jsme behali a behali po ovalu jak trotlove a nejak me to behani znechutilo. Navic je to pomaly, z kopce to „nejede“, mnohem mensi „akcni radius“ a vetsi namaha (2h slapat dokaze skoro kdokoliv, 2h bezet malokdo).

                    0 0
                    • mr.antik  

                      to je jasný…max hodinku se dá, to je čas na kterej se zas nevyplatí startovat kolo

                      0 0
                      • Japhy  

                        Hlavní důvod proč jsem teď krutě omezil bajk ve prospěch běhání. :-( Hoďku na výklus podle Labe včetně sprchy a převlíkání vyškrábnu v tejdnu vcelku v pohodě, ale dvě až tři hoďky v celku aby mělo vůbec cenu chystat kolo a cajky okolo, to leda o víkendu a ještě podle rodinné konstelace.

                        0 0
                        • jonti  

                          Mam to uplne stejne, letos se jeste pokusim neco zajet na kole, ale ted s malym ditetem to je velky problem casove stihat, a behat by slo o dost lip. Navic je to o dost levnejsi.

                          0 0
                        • danielh  

                          U behani trpi klouby nohou pokud nebehate po mekkem povrchu a v kvalitnich botach, cili beh jako nejaka trvalejsi cinnost urcite ne a kdyz jo tak hodne stesti s klouby na starsi roky.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                    • Petr L2  

                      Přesně, pokud se neběhá po hřišti, tak také běh nemusím

                      0 0
                  • oddie  

                    Nestačí, mám to stejně. Možná tak za rok, ale do týdne ani náhodou.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      sorry jako ale jseš taky 2× starší :-) Tak si tam přidej nějaky koeficient… ale do měsíce uplně v klidu, pokud jseš relativně zdravej, klouby a tak

                      0 0
                  •  

                    tady neumím běhat…prostě běhání je úplně jinej druh pohybu a zapojujete jiné svalové skupiny! Klidně i špičkový fotbalista s lepší fyzičkou neměl šanci proti mně na kole (před 20 lety)…Je to o technice šlapání (účinnosti přenosu výkonu) na pedály..

                    jo a běhání mě taky nebaví :-)

                    0 0
                    •  

                      On je velký rozdíl i např. mezi chozením po kopcích a běháním. Jak píšete jiné svalové skupiny. Svého času jsem s kamarády chodil na takové terénní výšlapy. Občas se k nám připojil nějaký „sportovec“ a většinou to měl dost tvrdé – různí kulturisti apod. byli zcela nepoužitelní a fotbalisti také nezvládaly. Bylo nám to jedno, protože nešlo o závody, ale pravda je, že bylo trochu i zábavné je pozorovat, když postupně zjišťovali, že „na tomhle písečku“ opravdu nejsou hvězdy. Podobné je to chtě nechtě většinou i s cyklisty a běháním. Kolo je skvělý vynález, ale že se z něj dalo bez přípravy rovnou sesedlat a hned nějak slušně běhat bohužel většinou neplatí.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Jestli „fotbalisti také nezvládaly“, tak bych příčinu hledal už v tom, že jsou to evidentně slečinky nebo primadony. Popojít, zasprintovat, popojít, zasprintovat … výlet v tempu po horách se tomu vůbec nepodobá.

                        0 0
                        • Martin  

                          Hlavně bacha na Malého Mozarta :) to je slečinka excelentní :D

                          0 0
                          • PatrikKalista  

                            Proč se do něj nevážís? Je to mozna nejlepší český fotbalista v historii. Bohužel zdraví mu moc neslouží. Fakt neúcta k lidem, co něco umí. Alespoň nefetuje jako ty slečinky na Tour.

                            0 0
                            • IndyCZ  

                              Nevím jestli je z diváckého hlediska lepší zfetovaný sportovec, na kterého se dá dívat, nebo poctivý sportovec, kterého vůbec neuvidím :-(

                              0 0
                            • Martin  

                              smějící se bestie, no

                              0 0
                            • Tencovozikmin  

                              Tak mozna nejlepsi cesky fotbalista v historii bude,ale kam ho do tech tabulek zaradit. V cem tak vynikl krom marodovani?

                              0 0
              •  

                Házíte tu „silnými“ výrazy, ale moc jste se nad tím asi nezamyslel… Jedna věc je mít v pořádku kardiovaskulární systém a nějaké základní osvalení, druhá věc mít na určité zatížení přivyklé klouby. Nevím o jakých kopcích a 160 km konkrétně mluvíte, ale pokud například člověk jezdí kadenčně a kopce tahá měkkými převody, může být zcela nepřipraven i na relativně krátký běh. Například může mít „slabá“ kolena. A podle mých zkušenosti právě klouby jsou věcí která se nejpomaleji posiluje – buď je to celkem dlouhodobá záležitost, nebo to má silnou souvislost s tím, co člověk dělal např. v dětství (když se jeho tělo vyvíjelo). Svaly oproti tomu adaptují daleko rychleji.

                0 0
                • Rubi  

                  pokud zvladnes 160 km v kopcich na kole (klidne i rovina) tak zvladnes 1km beh…a nemusim o tom psat odstavec

                  0 0
                  •  

                    Ať už to máte jak chcete krátké, smysl mi to nedává. Co znamená " kopcich na kole (klidne i rovina)"? Klidně ujet 160 km po rovině zvládne každá lemra (problém je spíš že lemra nebude mít opovídající ergonomické kolo a bude ji bolet zadek) a pokud jsou ty kopce krátké a malé, nebude tam rozdíl. Každá lemra ovšem 1km neuběhne. Jet na kole totiž můžete jet s takovou intenzitou aby to odpovídalo klidné chůzi a ještě budete šetřit klouby. To s během absolutně nic společného nemá.

                    0 0
                    • Barak  

                      Když lemra, která nezvládne 1km běhu, ujede 160km na kole, bude se z toho týden sbírat.

                      0 0
                      • Martin  

                        tím bych si nebyl tak jistý

                        0 0
                      • novas752  

                        Hele já těch 160km ujel úplně v pohodě, domu jsem přijel pocitově víc odpočatej než jsem odjížděl a druhej den jsem měl hroznou chuť jet znova. 168km, 3000m nastoupáno, ale jel jsem prostě výletnim tempem no, ale i intenzity zvládám – v několika kopcích okolo Prahy se ve Strava žebříčcích držim docela vysoko a to jsem to všechno jel na mtb.

                        60km za den v naších horách jsem taky ušel, plavat zvládnu hodinu bez přerušení…

                        Ale běžet kilometr bez velkýho zadejchání a píchání v boku a pachutě krve v krku prostě nezvládnu. Nevim, třeba nějak blbě dejchám, blbě došlapuju, fakt nevim.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Tak zkus neběžet kilometr, ale pět nebo deset, dostaneš se do toho. To dáš!

                          0 0
                        • nitraq  

                          Tak někdy zkus běžet fakt pomalu. Nedávno jsem zkusil po hodně dlouhý době si jít zaběhat (na základce jsem běhal orienťák, ale nijak výkonnostně, od tý doby běh žádnej kromě tělocviku) a na chalupě našel pětikilometrovej okruh. Tempo šest až sedm minut na kilometr, což je těsně pod 10 km/h, kopce jsem záměrně šel pěšky, takže běh jen po zvlněný rovině a šlo to. A druhej den se nějaký velký tuhnutí svalů nekonalo, takže během těch pěti dní tam jsem to dal třikrát. Prostě běž tak pomalu, že kdybys ještě trochu zpomalil, tak je z toho rychlejší chůze.

                          0 0
                          •  

                            Přesně. Zrychlí se to samo, později… ostatně přesně jako na kole.

                            0 0
                    • arny71  

                      Až teď jsem si všiml, na koho reaguju… Tak nic. :)

                      0 0
                    •  

                      Narazil jsem na v tom kontextu myslím docela zajímavý článek, který porovnává ergetický výdej běh vs. kolo:

                      http://davesbikeblog.blogspot.cz/…alories.html

                      Energetický výdej samozřejmě není ten hlavní rozdíl, ale porovnání je to samo o sobě myslím zajímavé.

                      0 0
          • MiKED  

            hlavně by si měl „osedět“ zadek… :)

            0 0
        •  

          Podle mých zkušeností pokud pravidelně běháte 6 kilometrů, tak fyzičku máte opravdu lepší, než na delší cesty na kole potřebujete. Při cyklistice sice používáte i jiné svaly atd. ale pokud se nebavíme o nějakém závodění, podle mě Vás běh dostane do lepší celkové kondice a „ten zbytek“ se snadno přizpůsobí a měl by jste bez problémů stabilně být schopný slušnou kilometráž denně odjet. Mě nedělalo 70 km denně zvláštní problém ani když jsem z toho času faktického běhání a neježdění najednou znovu po mnoha letech začal jetzdit.

          Podle mě jde hlavně o to „odladit“ si kolo – aby jste měl dobře nastavené a ozkoušené. Jak z hlediska technického, tak ergonomického. Např. špatně zvolené sedlo může být na delší cestě docela velká nepříjemnost a otázka samo-servisování je asi samozřejmá – co nejvíc co je možno se toho naučit opravit sám a co nejvíc skrytých vad na tom konkrétním kole odchytat ještě doma.

          Vykašlete se na rotoped a co nejvíc jezděte, všude jak a kde to je možné. Sám uvidíte na co narazíte. Kolo podle mě žádné úžasné mít nepotřebujete. Kdysi lidé objely celý svět na extratěžkých ocelových kolech bez přehazovačky a neměly žádné „průrazu odolné“ pláště apod.

          0 0
          • tigermoth  

            6 km, to je dobré, člověk se tak akorát rozběhne a rozehřeje a dál se pak běží jedna radost :)

            0 0
            •  

              No, kdo pravidelně běhá 6 km, uběhne i 15 km. Problém je, že dnešní populace je tak schnilá a zdeformovaná auty apod. že většina lidí nezvládne uběhnout ani 2 km. To je bohužel skutečnost.

              0 0
          • pepek  

            No jo, ale ženská prý vydrží víc, než člověk.

            0 0
      • novas752  

        Vsechno jde kdyz se chce…

        Kdyz muze asi sestileta holka jet do Benatek (Italskejch) a zpatky, tak tuten snad rovinu zvladne.

        Navic Skandinavie zacina v Dansku a tam snad dojede za par dni kazdej.

        0 0
        • Yura  

          No jo ja zapomel ze jsem na BF sorry.

          0 0
          • oddie  

            Hlavně jsi zjevně zapomněl, že ne každej má v hlavě vymaštěno tak jako ty.

            0 0
          • Žíža  

            Tak co tak zpětná reakce, pokud ti někdo vysvětlil že má kupodivu pravdu?

            0 0
        • arny71  

          Tak pro šestiletou dojet do Benátek samozřejmě není problém, jen je potřeba pohlídat, aby měla v autosedačce pořádně připevněné pásy, protože safety first.

          0 0
    • novas752  

      A nejaky financni limit? Pozadavek na dalsi vybavu (nosic apod.)? Dojet se tam da na cemkoliv, co aspon trochu radi a brzdi.

      Nejspis 29" XC hardtail. V pripade ze pojedete jen asfalt a lepsi cesty, da se prezout na krosove/cyklo­krosove/gravel plaste.

      0 0
    • ApiDers  

      Limit max 30 000. Samozřejmě chci kolo, na kterém bych mohl vést všechno potřebné vybavení.

      0 0
      • petyn  

        Tak to bych volil horské HT a přezout to na crosové pláště.

        0 0
        • puka  

          Mně by přišlo víc sympatické tam dát pevnou vidlici a nějaké středně široké pláště. Pokud má rád svůj zadek, který je na dlouhý cesty důležitý.

          0 0
          • petyn  

            Pevná vidle by nebyla od věci když tam bude mít navěšenou batožinu a pláště jsem myslel hraniční 1,75.

            0 0
            • skorpion  

              Schwalbe Marathon Plus Tour 1.75 zvladnu aj sotolinu. Myslim, ze idealne plaste na touring. Niektori jazdia aj na ovela uzsich plastoch.

              0 0
      •  

        Souhlasím – pokud to je v jeho finančních možnostech, tak tohle by to prostě mělo řešit a neměl by mít starosti. Možná to není nejlepší dostupná alternativa, ale mělo by to tím být vyřešené. Pořádně zajet to určitě chtít bude a samo to nepojede a vše si to nevyřeší. Ale stroj by to měl být víc než adekvátní.

        Když jsem hledal jsem stroj na případnou velmi dlouhou cestu, četl a studoval o tom kde co, skoro všude, jako ideální mi z toho vycházelo stále přesně něco takového a za ty peníze to jinde podle mě nesežene. Takže pokud už nemá kolo, které si oblíbil a na kterém by to chtěl zajet…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jakobo  

      A co Author Ronin? Zrovna minuly ikend jsem potkal borce v horach jak si to na nem vali po ujezdene ceste na snehu, to kolo se mi fakt libi. Navic snadna montaz blatniku, zadniho a pripadne i predniho nosice.

      0 0
      • MiKED  

        neřekl bych, že gravel je ideál na podobnou cestu…

        0 0
        • intermo  

          Doporučoval bych zakladateli vlákna, aby se hlavně poradil s kamarády, s kterými chce uskutečnit cestu a zjistil s jakými koly pojedou ostatní a sladili si všichni svoje představy o průběhu cesty.

          0 0
        • krabica  

          Ronin není gravel, je to spíš adventure bike. Má přípravu na blatníky a nosiče, takže ideal und optimal. Přesně takové kolo si představuju na cestování.

          0 0
          • mr.ricardo  

            Taky si myslim, ze Ronin je na cestovani uplne idealni. Ocelovej ram, priprava na blatniky i nosice, mechanicky kotoucovky, pohodlnej posez, vejdou se pohodlny plaste, navic dostupna cena … horkej kandidat.

            0 0
            • marasan  

              Mechanicky kotoucovky totalne sajou. Mam je na CX a never more.

              0 0
              •  

                Copak to?

                0 0
              • mr.ricardo  

                Na cestaku nepotrebujes kdovijaky vykony, hlavni je, ze se na nich nema prakticky co ****** a lanko/desky vymenis kdekoliv, kdykoliv.

                0 0
              • Pavel  

                Blbost. Mechaniky jsou d'best!

                0 0
                • Martin  

                  d best je Luboš Lakatoš, to je aspon mechanik :)

                  jinak za mě mechaniky na pohodu; pokud člověk nejezdí prasárny, tak se s nimi dá ubrzdit všechno :)

                  0 0
        • Fran-tic  

          proč není gravel dobrý na podobnou cestu?

          0 0
          • Jezevec70  

            Mě osobně na něm schází lehké převody. Jinak proč ne.

            0 0
            • Jakobo  

              Na tom Roninu je nejlehci prevod 1:1, to uz staci i na prudke stoupani po asfaltu. Do kameniteho terenu s prudkym stoupanim to ale nebude, ta zatez baglu je znat. Jinak na ty cestovni biky si hodne davaji silnicni 3 prvodniky.

              0 0
              • Jezevec70  

                Někdy jsem rád i za převod 22–32 co mám na HT 26", se kterým jezdím na těžko.

                Třeba když jsem se loňskou dovolenou škrábal na Velký Javor nebo Poledník na Šumavě.

                0 0
              • novas752  

                Na 26" na nekterych asfaltovych stoupanich (kratsi useky) touzim po 22–34 (mam 32). (Kdo zna, napriklad kopecek chatovou osadou na zapade Cernosic, zkratka Novou Vsi z Prokopaku na hraz rybnika nebo kopecek parkem z Veleslavina na Petriny.)

                Jet to jeste s nalozenyn kolem vyletnim tempem, tak jdu pesky.

                Pri cestovani prilis neresis hmotnost kola, takze trojplacka nicemu nevadi. Naopak dostatek prevodu je dulezity – bud nedostatek rozsahu, nebo chybejici prevod je na dlouhych trasach nepohodlny.

                0 0
                • šlapatko  

                  Na 27,5 jezdím převod 22–36. Ideální převod na dlouhé stojky a rychlost kolem 5 km/h. Občas jedu i 3 km/h. Pořád lepší než krpály tlačit. Technické výjezdy jezdím na těžší převody a větší rychlostí ( když to udýchám) :-)

                  0 0
          • MiKED  

            mno, není pro netrénovaného jezdce posez moc sportovní? jako ideálnější bych osobně viděl spíš bike

            0 0
            • Fran-tic  

              to si právě myslím že vůbec ne, navíc díky beranům můžeš střídat několik pozic, což je na delší cestě akorát výhodou. já bych šel buď do gravel kola nebo 29 s ergo gripama včetně rohů a slick plášťů. ale pevnou vidlici zase vidím jako výhodu

              0 0
              • MiKED  

                o slick pláštích snad netřeba debatovat, to jsem považoval za samozřejmost… :) a pořád si myslím, že rovná řídítka jsou na podobně dlouhou cestu pohodlnější než berany… ale je to samozřejmě subjektivní…

                0 0
                • Fran-tic  

                  no najel jsem 3tis km na rovnych s rohama (mesic cesta) a tisíc na beranech…kdyz je na to vhodne kolo, berany urcite lepsi :)

                  0 0
        • Jakobo  

          Jak se prosim te krouti ta vidlice, kdyz poradne zabrzdis? Trochu ucite, ale zajima me jak moc.

          0 0
    • Demon  

      Třeba Giant má přímo hezká expediční kola

      http://www.cyklomira.cz/vyhledavani/?…

      Lehké ale odolné rámy, pevná vidle, úchyty na nosiče…

      0 0
    • maajkee  

      Nedělal bych z toho kovbojku, na delsi, několika set kilometrový cesty jsem vzdycky jel na čem jsem zrovna jezdil, mtb 26, cross, mtb 29. Je to celkem fuk, důležitý je umět případně improvizovat a hlavně mit chuť a koule vyjet, pak už jde cokoliv.

      Nejede nikam na severní pol ale do civilizovany zeme.

      Viděl bych to prostě na 29 bike, rám s úchytem na nosic, idealne pevná vidlice nebo pruzinovka, odolnější pláště. Při jízdě na tezko se občas hodí každej prevod takže klidně 3×10 a dobry brzdy. Za 30 tisíc no problemo.

      0 0
      • Fran-tic  

        +1 taky si myslim, ze ty predrazene expedicni kola na acere za 30litru jsou uplne ulet na takovou cestu

        0 0
      • Pavel  

        Přesně tak, 29, kotouče, co nejlehčí převody. Hodí tam nějaké trekové pláště a pofičí jak vítr.

        0 0
        • kamaro  

          Doplnil bych rám s přípravou na nosič (návarky), ať to na novém rámu nemusí řešit objímkami. Nosiče pokud možno jednoduché, s minimalizovaným nastavováním (pod zátěží bude každý spoj časem povrzávat, nejlepší šroubovaný spoj je svar), ale dobře padnoucí na kolo. U nosiče pozor na možnou kolizi s úchytem zadní kotoučové brzdy. Lepší je rozložit náklad do zadních i předních brašen. Navzdory módním trendům bych řidítka vybavil menšími rohy. Osobně vozím blatníky, protože případné zašpinění či provlhnutí se na cestě hůře řeší.

          Co se týče převodů, vozil jsem MTB trojpřevodník v kombinaci s 9s silniční kazetou s jemným odstupňováním. Nejlehčí převod 22×25 jsem ale snad nikdy nevyužil.

          0 0
    • jeffi  

      Především se domluvte, co mají ostatní – velikost plášťů kol , brzdy atd. Na delší cestu mimo civilizaci potřebujete náhradní díly a nářadí (plášt, špajchny, atd.) , které je výhodné sdílet, stejně jako stan, vařič, nádobí a další.

      Kolo musí mít návarky na nosiče a ten musí být expediční – důkladný, na špatných cestách se běžný nosič brzo rozbije. Brzdy pouze lankové -buď mechanické kotoučovky, ale klidně stačí běžné špalkovky.

      Já jsem většinu cest projel na starým Author spirit – ocelový tuhý rám, podobný se dá sehnat levně a peníze investovat do servisu.

      Pláště užší , používal jsem LandCruisery nebo Marathony..

      Investuj do nepromokavých brašen, na severu často prší, a taky něco nepropro na sebe.

      A hlavně se toho neboj a určitě jeď.

      0 0
    • paul77  

      Doporučuji toto: http://www.citybikes.cz/…a-cestu-2017

      Kolo vhodné pro dlouhé cesty i s vybavením.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  

      Ahoj,

      ti fandím…Ale tohle nebude úplně o kole! Pokud nejsi zvyklý a ještě si na kolo naložíš…Samozřejmě záleží kolik toho za den ujedete-ale zadek , záda nebo za krkem tě asi bolet bude…

      Já najezdil na kole dost (i 10. tis ročně) ale jet na takou cestu na kole, na které nejsem zvyklý-to by se mně fakt nechtělo!

      Je dobré jet na kole , které máš „zajeté“ – pár tisíc km- už kvůli vyzkoušenému posezu, čitelným jízdním vlastnostem (jak sedí v zatáčkách , na mokru, jak se chová s bagáží, při brzdění, ..)..

      no ale vše je jednou poprvé ! Držím palce-ať se cesta vydaří

      S.

      0 0
    • IndyCZ  

      Myslím, že nějaké extra kolo nebylo třeba, viz http://hodoninsky.denik.cz/…0170722.html :-D

      Vloni jel na Mont Blanc ještě s přivařeným vozíkem… že to ty lidi baví :-)

      0 0
    • Kulasek  

      Toto vypadá dobře.

      https://www.giant-bicycles.com/…oughroad-slr

      Já bych si postavil krosku na rámu RB-RX, navářky na nosiče ti v RB udělají. Rám pobere 1,5 pláště, což je na asfalt a šotolinu dostatečně pohodlné.

      https://www.rb-bike.cz/…/silnice/rx/

      0 0
      •  

        Ten Giant ToughRoad mi moc smysl nedává. Netvrdím, že to je špatné kolo, nebo že by se na něm „něco“ nedalo najet, ale prostě ať přemýšlím, jak přemýšlím, vůbec nevidím důvod, proč mít u kola na cesty tento typ rámu se sloopingem, vnitřní vedení bowdenů a karbonovou vidlici. Mě to přijde jako marketingový kočkopes.

        0 0
    • goldstar  

      Ahoj všem profikům :-)

      Jsem laik a také řeším něco podobného a rád bych se zeptal co si myslíte o tomto kole.

      Díky a přeji fajn den

      https://www.trekbikes.com/…432999-2017/?…

      0 0
      • tromboonen  

        Zkus se projet s těma sytičema na koncích oblouků… to bych nevydejchal ani náhodou. Když už někdo nechce na kole s beranama dualy (jakože nemožnost opravy = jedu minimálně do Etiopie), tak bych to řešil nějakým MTB řazením na střední části beran. Jinak slušný kolo, za ty prachy aby ne, bodly by blatníky, když už expedice.

        0 0
        • jecnak  

          Ono to není až takový problém. Když nezávodíš, je na řazení docela čas. Jednu dobu jsem jezdil dualy a na druhem kole normalni indexovane sytiče na rámu a nepřipadalo mi to zas tak špatné.

          0 0
          • tromboonen  

            Na rámu souhlas, ale na konci oblouků? s naloženým kolem v terénu?

            0 0
            • jecnak  

              Fakt v tom nevidim problem. Driv (kdyz jeste nebyly dualy) se tohle razeni celkem casto pouzivalo na CX a na turisticka kola. Navic, kdyby po tom extra touzil, daji se packy posunout nahoru na rovnou cast riditek k predstavci – adaptery dela treba Paul.

              0 0
              • tromboonen  

                No prave, nahore mi to dava smysl, ja kdyz jsem to zkousel jsem mel tendenci radit jako na syticich na ramu, tedy jednou rukou se drzet nahore za brzdy a druhou hledat sytic na konci oblouku, to mi pripadalo divny, ale je mozny, ze bych si zvyk a dal nejaky grif, nevim na ramu jsem taky radil leta, prijde mi to vic ergonomicky nez tohle.

                0 0
                • jecnak  

                  Zas kdyz jedes dole v obloucich, jen trochu posunes ruku a zatlacis dlani nebo zvednes packu nahoru. V hornich uchopu nebo za brzdove paky je to horsi, ale nevidim rozdil v tom jestli lovim packu na ramu a nebo dole na riditku.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak ja dole v obloucich moc nejezdim, kratke ruce… na expedicnim kole se taky vetsinou vyuziva spis ten horni uchop, ale asi jo, jde o zvyk, ja bych to rovnou cpal na tu horni cast beran at je to po ruce.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Na expedicni se davaji berany mnohem vys, tak je mozne v pohode jet i v dolnim uchopu. Ostatne tak bys mel byt schopen jet i na bezne silnicce, pokud mas spravnou velikost, delku prestavce a tvar, reach a drop oblouku.

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No s mym pomerem delky nohou a rukou/trupu je to trochu boj i na endurance geometrii, v obloucich jezdim, ale casteji spis za paky a ruce do pravyhu uhlu… myslel jsem spis ze by se mi nechtelo prehmatavat z horniho do dolniho, ale nechme toho, asi to jde, ono vsechno jde, ale komfort to moc neni, teda podle me.

                        0 0
                    • Tacmud  

                      Když máš krátké ruce, tak dej berany nahoru: http://s.bkfrm.cz/…p640zsq7.jpg

                      0 0
                • kamaro  

                  Osobně mi také přijde lepší indexované řazení (pro hazku) na rámu. Navíc je to úplně nejjednodušší a nejodolnější řešení, které snad ani nejde zničit, např. při pádu.

                  Jinak kolo se mi osobně dost líbí, drobnou výhradu bych měl k poměrně vysokému těžišti předních bočních brašen. Naopak horní plocha na nosiči mi přijde fajn, brašny přímo na řidítka bývají dost měkké a nedrží moc dobře tvar. Je lepší, pokud tato brašna může ležet na nějakém nosiči. Potom bych ocenil v zadní části nosiče výstupek umožňující uchycení brašny…

                  0 0
        •  

          hmm..to jsem netušil, že tohle ještě existuje-takové řazení na konci oblouků! Dost nepraktické! jedeš v kopci, terénu-ruce většinou na horní části řidítek-a ty musíš přehmátnout kvůli řazení?!

          ale kolo vypadá jinak dobře!

          0 0
      • jecnak  

        Pokud chces koupit a vyrazit a pul roku predtim neresit kazdou blbinu pri stavbe kola, tak je ten Trek dobrá volba. Upravil bych jen predstavec – vzal kratší (vymění ti zdarma na krámě), protože řidítka mají dost velký reach a se sériovým představcem mi to přijde moc dlouhé. Kola jsou bezdušová, tak jen dokoupit originál pásku (funguje lépe nez Notubes páska), dolít tmel a můžeš vyrazit. Standardně totiž kolo přijde s dušemi. Osazení i převody odpovídají určení kola. Cena je možná trochu vyšší, ale zas máš na rám doživotní záruku a kolo je postavené tak, že není třeba moc úprav.

        0 0
    • goldstar  

      Ahoj a díky za vaše skvělé reakce, co se týče řazení taky bych s tím měl nejspíš problém, ale asi by šlo o zvyk.

      Ještě jsem uvažoval o tomhle modelu který je o dost levnější a s rovnou vidlicí, na kterou by podle mě nemusel být problém přidat rohy

      https://www.trekbikes.com/…348600-2017/?…

      Píšou tam však že se hodí na cesty do práce – není to vyloženě adventure jako to předchozí, ale podle mého laického pohledu je to příslušenství podobné řekl bych (rám, přehazky, brzdy atd…)

      Můžete mi prosím poradit?

      Díky moc za váš čas pánové :-)

      0 0
      •  

        Tohle se mi líbí víc než to předchozí, ale stejně…

        Osobně bych raději bral verzi bez odpružené vidlice, s trojpřevodníkem a V-éčkovými brzdami.

        http://www.trekbikes.com/…323010-2017/

        Je o něco lehčí, má méně „kurvítek“, tvar rámu by mi asi taky vyhovoval líp …a je taky výrazně levnější (pokud peníze jsou, určitě je spousta možností v čem utopit ten rozdíl).

        Ale pláště bych tam určitě vyměnil za 40–622. Zadní brzdu možná dát kotoučovou, ale přední bych chtěl V-éčko a návarky na V-éčka mít rozhodně i vzadu… a je to z „hliníku“, takže navařovat je tam dodatečně asi problém. Tzn. kdybych to bral „od začátku“, s novým kolem, začal bych asi u tohoto levnějšího, ale nejen kvůli ceně.

        0 0
        • Bruca  

          Snad přední dát kotoucovou, ne? Na zadní stačí v pohodě véčka. Většina brzdění je na předním kole.

          0 0
          •  

            Pro mě právě přední je ideál V-éčko, protože jeho brzdná síla zcela stačí a v tom prostředí kde má V-éčko opravdu problém (silné znečištění ráfku atd.) je přední brzda typicky stejně nepoužitelná kvůli riziku předního smyku kvůli bordelu na „vozovce“..

            Takže většinu ubrzdím tím předním V-éčkem (primitivním, jednoduchým, blbuvzdorným, nezničitelným a levným), ale když přijde ke slovu sníh, bláto apod. přichází řada na zadní brzdu, která je sice z hlediska své pozice slabší a míň používaná, ale musí být odolná „počasí“. A na zadním mi kotoučkovka tolik nevadí ve smyslu, že by něco plechového koukalo z osy kola, protože na druhé straně tak jako tak kouká řada pastorků.

            0 0
        • jecnak  

          Hlavne ma spatny rozmer kol, vid. Idealni zacit u nejakyho levnyho kola, vymenit vsechno za draho, pak ho se ztratou prodat a koupit neco poradnyho.

          POZOR: Predchozi vety obsahuji IRONII.

          0 0
          • tromboonen  

            Náhodou, kdyby na to dal 20" kola, tak by to bylo zajímavý :)

            0 0
          •  

            Podle mě si je třeba hlavně dávat pozor na tupce.

            To, že do města na krátkou trasu, jetou po sice „rovné“, ale často velmi rozsekané silnici považuju za v mnohém vhodnější „malé ale tlusté kolečko“, není vůbec nic proti tomu, že zcela jiné kolo považuju za ideální pro jízdu na dlouhou vzdálenost, kde se člověk často setká s většími nedorvnostmi, ale typicky takové procento trasy nejede po rozbitém podkladu.

            0 0
            • tromboonen  

              Zalez do toho svýho cirkusovýho vlákna, medvěde na jednokolce!

              0 0
            • jecnak  

              Presne proto s tebou tak nerad diskutuju naprosto o cemkoli.

              Rovna, ale casto velmi rozsekana silnice, to je nejaky oxymoron?

              0 0
      • jecnak  

        To zalezi na co to kolo chces. Pises do expedicniho vlakna, tak jsme vsichni cekali, ze to mas na nejakou expedici nebo cestovani na tezko. Na dojizdeni do prace muzes vzit treba tohle. Prvne linkovane ma spoustu vychytavek, ktere prave uz pak nemusis resit. Zamysli se tedy, co vlastne chces.

        0 0
        •  

          Bych se zeptal kterou spoustu „důležitých vychytávek, které pak už nemusí řešit“ to první kolo má a to druhé nemá?

          Jinak nepíše do žádného expedičního vlákna, ale do vlákna o dlouhé cestě. Pokud pojede na dlouhou cestu po dobré silnici, nepotřebuje žádné expediční kolo.

          0 0
    • Kacko  

      Ja myslim ze se to tu moc resi. Nevim teda jak dlouhe expedice mate na mysli, ale jezdim kazdy rok na mesic az dva pryc. Kupte si cokoliv co jede, co nepotrebuje moc udrzby, co opravite sami nebo kdokoliv na vesnici. Zadna hydraulika, drahe komponenty atp. A hlavne vyrazte.

      To cestovani neni pro kazdeho, je to o nastaveni hlavy a muze se stat ze v tom zbytecne zahucite.

      Chapu ze ted jsou v mode motivacni videa, ale ty uz neukazou naladu po 5ti dnech destu, kdy mas vse promocene, je ti zima a susis se jak mr bean na zachode u benzinky. Neukazou ze ti teba nekde nedaji najist protoze smrdis nebo nemaji radi cyklisty nebo nemaji radi jine narodnosti. Ze ti to kolo ukradnou. Ze ti ukradnou i dalsi kolo. Ze te vyhodi z lesa protoze proto. atp.

      Je potreba na to mit hlavu a brat veci pozitivne. Dost lidi to mentalne nedava. Da se to naucit.

      Take dobre vedet jestli chces poznat zemi a krajinu, nebo „zavodit“ a jednoduse to projet.

      0 0
      • jecnak  

        Souhlas.

        0 0
      •  

        Taky si myslím.

        Osobně jsem se zpočátku chtěl „expedičními koly“ dost inspirovat, po kde čem pokukoval, hodně četl a koukal, a přišlo mi, že když bych vyrazil nějakou velmi dlouhou cestu, dávalo by smysl pořídit si na to „dělané“ kolo; ale čím dál tím víc to vidím, že nakonec bych asi vyrazil s tím co prostě už mám a mám prostě nejvíc vyzkoušené, ikdyž to koncepčně a konstrukčně není právě ta nejlepší volba.

        0 0
      • marttoni  

        A to tě tohle všechno opravdu potkalo?

        0 0
        • Kacko  

          To je spis jen zlomek, ale presne tohle dela zajimave zazitky:)

          0 0
          • marttoni  

            Tak asi jo, snad se mi drtivá většina výše vyjmenovaných „zážitků“ vyhne a tím spíš, že se řadím do skupiny „projet co možná nejrychleji“ :-)

            0 0
    • PatrikKalista  

      Doporučuji tuhle srandu:

      https://www.marinbikes.com/…four-corners

      Je to fakt bomba kolo za rozumné peníze. Osobně prověřeno. Mám s ním odjeto přes 7000 km a lepší kolo jsem asi nikdy neměl. A prodává se i v ČR. Jen bych přehodil řidítka a sedlo.

      Naposledy jsme spolu strávili 26 nocí a odšlapali 4709 km.

      Patrik

      0 0
      • tromboonen  

        A tady se lidi smějou prasopsům… proč ne, ale je dovolený na tom jezdit v něčem jiným než flanelce?

        0 0
        • PatrikKalista  

          Můžeš na tom jet i v triku z Decathlonu :-) Akorát musíš ladit :-) Ale 180 km denně na tom není problém.

          0 0
          • tromboonen  

            Dobře ty!

            0 0
          • tromboonen  

            Hele a fakt je nutný mít na tom terénní pláště? Není to otrava na asfaltu, kde předpokládám trávíš 90 procent (?) času? Já jsem na (delší) expedice teoretik, ale jestli bych něco řešil, tak valivý odpor, tlustý klidně, v tomhle setupu si na aero nemusíme hrát, ale proč se lepit k cestě těma špuntama?

            0 0
            • PatrikKalista  

              Jak to myslíš? Schwalbe Silento nejsou zrovna terénní pláště. Když je pořádně nafoukneš tak docela valí. Já byl mimo jiné na Ukrajině a tam jsou silnice jako noc a den. Některé, že bychom jim je mohli závidět a druhé, že by člověk blil. Za celou cestu pouze 4 defekty a to během dvou dnů a právě na Ukrajině. Dnes jedu do Linze a zkusím Schwalbe Road Cruisers, tak jsem zvědavý.

              0 0
              • 777rada  

                S tema jsem projel Balkan a pak I nejake dalsi tripy. Vydrzely dlouho ale defekty uz pak ke konci samozrejme byly.

                0 0
                • PatrikKalista  

                  Není balkán jako balkán. Já osobně moc spokojený nejsem. Dva defekty na nových pláštích. Z toho jednou to bylo roztřílený fakt pěkně(3 díry). Za mě na dlouhou cestu tedy NE!

                  0 0
      •  

        V čem je to lepší kolo než jste kdy měl?

        Osobně se mi nelíbí slooping, sedlovka na obrázku vypadá tence a horní vzpěry zadního trojúhelníku mi vizuelně přijdou moc tenké, jinak to vypadá na skoro celkem „obyčejné“, takové „střízlivé“ kolo, což tedy nemusí být vůbec špatné.

        0 0
        • PatrikKalista  

          No právě…je to ,,obyčejné" kolo :-) Hlavně sednout, jezdit a nepsat o tom! Já se tím řídím:-)

          0 0
          • tromboonen  

            Asi jsi byl dlouho na cestě, číslovka (jak 3022 tady říkáme), neuznává nic než 20 palců (nebo 12, já už se v tom ztrácím) kola a skládačkovej rám, a ideálně vyrobenej v RVHP před rokem 89, to je totiž záruka kvality, spolu s nejvyšší dojivostí a soběstačností v zemědělské produkci :)

            0 0
            •  

              Bych požádal o odkaz nějaký můj příspěvek ze kterého vyplývá, že neuznávám nic než 20 palců (nebo 12).

              By mě opravdu zajímalo, jestli si na takového blba hrajete, nebo jím i jste. Nechci si tu vyměňovat invektivy, to považuju za dost ubohé, ať už je to děláno hrubou mluvou nebo rádoby chytře skrytě, ale někdy se prostě neudržím a musím projevit svůj upřímný údiv nad tím, že pokud snad opravdu někdy píšete něco konkrétního k věci, tak to asi musí být v poměru tak 1:20 vůči Vašim přiblblým komentářům, které se jen mají do někoho demagogicky, rádoby vtipně a rádoby chytře strefovat.

              0 0
              • tromboonen  

                Například celý dnes už kultovní vlákno, kéž by ses omezil na něj… Zkus to, pionýre, v tom vláknu o něčem jiným, co si zasral komoušskou propagandou, ses po varování (rozumně) odmlčel, jestli to hodláš zkoušet i jinde, tak jedem dál, sereš se poslední dobou kam Tě napadne a ty Tvoje megalomanský příspěvky většinou všechny otrávěj a odvedou od tématu… jak řikám, každýmu co jeho jest…

                0 0
                •  

                  Takže jako obvykle nejste schopný říct nic konkrétního a jen píšete bezobsažné blbosti a invektivy. Tím bych bohužel mohl pravdivě reagovat asi na každý Váš příspěvěk, ale to by jen zvyšovalo bezobsažný balast který tu Vy a pár dalších „chytrolínů“ s potřebou si něco dokazovat produkuje, takže snad mě už zase na dlouho přešla nálada se s Vámi hloupě „dohadovat“ a na Vás vůbec reagovat..

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak i tak lze vycouvat, soudruhu… za mě když vycouváš, tak tady všem bude líp, když začneš zas tlačit komoušskou propagandu, tak máš problém… v jednom vláknu už jste spolu se soudruhy vycouval, zkus to někde jinde a zařídím se podle toho, fakt by bylo nejlepší vzít večerníčka a odjet na delší cestu…

                    0 0
          •  

            Aha :).

            Mě se na tom nelíbí ty zadní vzpěry. Ikdyž v detailech nevypadají slabě.

            Pokud je to tak, že si výrobce s tímhle kolem na nic nehraje, ale nechal to jednoduché a přitom osazené kvalitními komponenty, tak musím bohužel říci, že je to něco, co podle mě dnes jen tak často nevidí… A v detailech to opravdu vypadá daleko víc propracované, než na první pohled. V tom že tam výrobce nedal návarky na V-éčka ale podle mě udělal chybu. Sice by to pak nevypadalo tak hladce, ale pole mě by ničemu nepřekážely a hodí se třeba i jen na upevnění nosiče.

            Jinak na fóru se píše, na kole se jezdí – nevidím v tom problém ani nějakou větší interferenci, pokud člověk zná míru pro obojí.

            0 0
            • tromboonen  

              TVL fakt se neser do věcí, kterým nerozumíš, skládačka z lešenářskejch trubek za nula nula prd funguje neklíp jen když si přihneš nebo zakouříš něco veselýho, užij si to, ale neotravuj s tím (spolu s Tvou celkem evidentní grafomanií) ostatní, dík…

              0 0
            • Val  

              je to ocel, rekl bych, ze jsou tlusty dostatecne

              0 0
              •  

                To je vlastně fakt. Když na to víc koukám, tak to byl spíš můj dojem, daný spíš tím úhlem a výškou uchycení těch vzpěr nahoře, oproti sedlové trubce a horní trubce rámu – kdyby to šlo výš a pod jiným úhlem tak by mi to i při téhle velikosti tenké nepřišlo.

                0 0
      • Yura  

        No ta hlavova trubka to je mezec. To bych neveril, ze u nejakeho kola s beranama reknu, ze to je i na me zbytecne vysoke. :)

        0 0
    •  

      „… Mladík z Čejkovic na Hodonínsku Pavel Novotný se vydal na dobrodružnou cestu. Na starém kole z dob totality značky Liberta se vydal z domova na dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu. Jeho cíl byl nejvyšší hora Alp – Mont Blanc. Teď se vrací domů. …“

      http://brno.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Yura  

      Sem se to hodi. :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.