dlouhodobý problém se sram axs.

72 nepřečtených
  • Čipera

    Zdravím,

    řeším dlouhodobý problém s přehazovačkou sram GX axs a chci se zeptat zda stejný problém někdo už neřešil nebo nepostřehl. Od novoty chodila v pohodě jak má do první výměny řetězu. Po první výměně začala dělat to, že nechce chodit z prvního pastorku na druhý a z druhého na třetí a řetěz cvrká. Po doseřízení přehazovačky zase nechodí dolu, řetěz byl dle měrky a posuvky měněný ještě dřív než by měl být a pomohla akorát výmena kazety za novou aby to chodilo jak má. Každopádně je blbost abych po každé výměně řetězu měnil i kazetu za 5k. tento problém už se mi stal třikrát, používám nejvyšší řetězy xx1, kazety předtím byli 2× gx a nyní je tam xx1 gold a na všech je stejný problém. Patka rovná, přehazovačka seřízená, silově nejezdím, neřadím v tahu, vzdálenost kladek dle měrky sram. Přijde mi jakoby šaltr na těch spodních pastorcích nedotáhl řetěz do té polohy co by měl, nebo jakoby kazeta byla širší než má být. Bohužel už si nevím rady a vyzkoušel sem snad uplně všechno co vyzkoušet jde, nekolikrát rozebraná přehazovačka, výměna patky za novou + nekolikrát kontrola rovnakem na patky, výměna kladek za nové, nebo lepší atd… milionkrát seřízené, spárované, přes aplikaci i přes páčku, zkoušel sem dát i jiný zadní kolo prostě vše co se dá........ . díky za případné nápady, či zkušenosti jak problém vyřešit......

    0 0
    • kubad  

      Typu bych že máš dlouhý nový řetěz?

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        SRAM XG-1150 11kolečko kazeta, 10-42T Skladem 2 ks

        savings SRAM XG-1150 11kolečko kazeta, 10-42T

        3 349 Kč savings MOC 4 799 Kč

      • Čipera  

        Ne řetěz je dle doporučení vyrobcre správně dlouhy a i jsem zkoušel ruzne délky. Tim to není.

        0 0
        • kubad  

          to co popisuješ je přesně problém dlouhého řetězu a špatné vzdálenosti od horní kladl, ale pokud máš nastaveno správně, pak netuším co s tím.

          0 0
          • Čipera  

            Všechno tohle sem zkoušel asi 100× různě zkracovat a prodlužovat retez, dle doporučení vyrobce, dle svého, a s kladkou to samé. Dle měrky výrobce plus různě oddalovat i přibližovat. Mám už pocit, že je to kolo prokleté. U jiných kol ve stejné specifikací to nedělá, pouze a jen i tohoto.

            0 0
            • romachain  

              Jestli máš tu možnost, tak zkus dát jinou přehazovačku a tím zjistíš jestli je problém v ní nebo v jiném komponentu ne?

              0 0
              • Čipera  

                To už mě napadlo, bohužel neměl sem možnost půjčení jiného saltru axs, ale nyní asi nejjednodušší možnost zjištění funkce komponentů. Už sem domluvený d kamarádem na zápůjčce, takže to bude další možnost.

                0 0
                • romachain  

                  Případně ještě sleduj které převody vozíš nejčastěji a třeba tu kazetu fakt odrovnáváš… A pak by mohlo pomoci dát třeba jinak velký převodník a dostat ty nejpoužívanější převody do jiné části kazety, kde by se to tak rychle neojíždělo. Jedna z výhod AXS je právě to že když tu jízdu zaznamenáváš, tak ti to zaznamenává i dobu a délku na jednotlivých převodech. Považuju to za drobnou nevýhodou tohoto systému, mám to doma na 3 kolech, z toho na jednom jsem v situaci, kdy mi to uprostřed kazety špatně chodí mezi dvěma pastorky, pravděpodobně je chyba v té kazetě ale ještě jsem se nedostal k tomu abych otestoval jinou… Být to mechanika, tak si to citlivým řazením ošidím a vždycky přehodím, s tou elektronikou to nemá jiné řešení než přeřadit o 2 a vo jeden se vrátit.

                  0 0
                  • Čipera  

                    To mě napadlo právě taky, že ji odrovnam, ale nejezdím nijak silově ani závodně a ani neradim v tahu. O převodníku už jsem premyslel, ale bojím se že by mi pak někde chybělo.

                    0 0
    • iron.hide  

      A jak casto menis tu retaz?

      Ja tocim retaze po kazdych 1000 km a je to v pohode, AXS GX stale funguje na 100%. A to tocim nejen sram retaze, ale aj shimano slx retaze (tie mi zostali po predchadzajucom XT salteri a nechcel som ich este vyhodit). Kazetu mam garbaruk 11–52.

      0 0
      • Čipera  

        Řetězy měním cca 3–4000km, každopádně měřím jak merkou origo sram, tak posuvkou a vždy měním řetěz ještě dřív než je třeba. Dával sem sram práce z důvodu výdrže retezu, která je daleko vyssi, než u retezu Shimano.

        0 0
        • mirorek2  

          A je to, měň řetěz mnohem dříve, vyměň měrku a máš po problému…

          0 1
          • iron.hide  

            mne sa to zda tiez velmi vela. Po 3–4000 km na jednej retazi bez vymeny by som mohol rovno vyhodit celu prevodovu sustavu

            2 1
    • MirosPikos  

      Tohle jsem řešil na obyč GX Eaglu a vyřešil novou hazkou. Škoda, že si Eagle neumí dotrimovat každou rychlost zvlášť. Za tu cenu bych to považoval za samozřejmost.

      1 0
      • Čipera  

        Kdyby to šlo takto bylo by to úplně v pohodě.

        0 0
      • mirorek2  

        nj, ale to je technicky pi*ovina když se nad tím zamyslíš, jen to zakryje skutečný problém

        1 0
        • MirosPikos  

          Technicky je ********** vozit na enduru 12s kazetu která je citlivá na každou ránu do hazky potažmo patky. Tohle se v terénu mimo vyumělkovaný bikeparky prostě stane ani nevíš jak. Mít pak možnost doladit převody jednotlivě a dojezdit den jako by se nic nestalo mi přijde jako zajímavá možnost. Tím spíš, že krokový motory v hazkách tohle umožňují a je to „jen“ záležitost software. Počítám s tím, že to jednou šrám nabídne jako žhavou novinku ať už prostřednictvím aktualizace nebo nové sady.

          0 0
          • mirorek2  

            Tak kdybych měl nohy, tak samo nevozím debilní orel, to je jasné. Mladému jsem teď montoval 11 sram a řadí to nejlíp ze všeho, co je doma, nemlátí retaz a tím pádem je celé kolo úplně tiché, levné řetězy atd atd..

            Technicky je pi****** patka jako takové, proto jsem přešel na T a mám po letech ladění klid.

            Jediné co se tam může stát je, že ti hazka uhne, povolíš osu, nastavíš hazku, utáhneš a jedeš dál. Ránu, co schytala teď moje hazka zespodu, jsem nepochopil. Myslel jsem že je po ní, ale bylo to jen přitočené ke kazetě.

            0 0
            • MirosPikos  

              Jako T-Type je fajn řešení pro nová kola, která mají adekvátní patku. Ale kdo má kolo starý rok dva (a nemá SRAM UDH) a chce nutně 12s a AXS, tak by se jim jistě tato možnost hodila. Tím spíš, že číňani tohle umí (myslím trimovat každý pastorek zvlášť). Jsem teď na to trochu citlivej, protože jsem najezdil 300 km s ohlou hazkou (nikoliv patkou) a čekal na novou a tak jsem musel ladit první polovinu hazky do rovin a když přišel kopec a potřeboval jsem lehčí převody, musel jsem povolit lanko :) Teď už mám nový SLX za pár korun a neřeším. Maximálně si pořídím jednu náhradní kterou budu vozit s sebou na akce typu TT nebo RyS.

              0 0
            • orm  

              Jak je T-type super bylo videt vcera na svetaku, kdyz shurterovi menili zadni kolo :-).

              1 0
              • mirorek2  

                Jj až já budu ve svěťáku a že já budu!

                mimochodem, mě to jde normálně :-D

                0 0
                • orm  

                  Tak jim to slo asi take normalne, jen by si pri tom nino stihl dojit na velkou :-).

                  0 0
                  • J1RKA  

                    dneska nato kouknu, vcera jsem dal ze zaznamu jenom holky a zvitezila moje oblibenkyne

                    0 0
                  • mirorek2  

                    zas klasika komár velbloud na BF

                    kdyby si to pan inženýr shodil na 10z šlo by mu to rychleji, i tak to za mě bylo rychlé na pevnou osu

                    ano, zlatý upínák a Včka :-D

                    0 0
              • Kaire  

                Nepřišlo mi že to tím. Prostě jak neměl nejtěžší převod, tak se mu to dělalo blbě.

                1 0
    • vysmátej bajker  

      Jaké pastorky nejvíce jezdíš?

      0 0
      • Čipera  

        To nevím ale řekl bych, že využívám celý rozsah kazety.

        0 0
    • LukyCZ  

      Výměna řetězu po 4 tis. km je OK tak možná na silnici ale už né na AM kole.Nemáš fotku jak vypadají první 3 pastorky ?Taky na 1×12 odchází vlivem křížení řetězu rychleji kazeta převodníky i řetěz tak se mi nechce věřit ve 4000km :D

      A ještěmě napadá že novej řetěz nemá tak velkou stranovou vůli a na jeté kazetě se nechytá …

      3 1
    • jirpl  

      Ahoj, oživím vlákno ať nezakládám nové a zeptám se, mám. Mám nového Scotta Scale na Sramu AXS, bojují s přesností řazení. Mikro adjust to moc neřeší, bylo mi doporučeno zkrátit originální řetěz, oddělal jsem 2 články a prý je to ještě málo a mám sebrat další 2. Poradíte, kolik článků máte? Moc mi hlava nebere, jak to, že by výrobce dál na nové kolo delší řetěz. Odskok měrkou nastavený. Na fotce situace na nejmenším kolečku, po oddělání 2 článků je to pořád dlouhé?? Nyní jich je 113, díky a ať to v r. 2024 dobře jezdí

      0 0
    • jirpl  

      Kolik máte na řetězu článků? Bylo jich 115 + rychlospojka, teď mám 113 + rychlospojka. Ještě by zkrátit šel, na největším kolečku je stále možnost jít dopředu, ale netuším, jak je to správně

      0 0
      • Kouba_2005  

        Záleží na tom, kde a co jezdíš. Tady u nás v kopcích byla 32z pila ideál, jestli nejsi z hor, tak dopředu klidně 34z a řetěz bude akorát. Asi nejdřív vypozoruj, jaký převody využíváš nejčastěji. Jestli spodní půlku kazety, tak dej větší převodník. Ale s mírou :-)

        0 0
        • jirpl  

          32 z. mi vyhovuje, jezdím terén, lesy, 34 bych neušlapal. Nevím, co či s tím, abych to odladil. Bylo to, že z roviny byl kopec, dál jsi o 1 kolečko lehčí převod a buď neskočil, nebo ano a chrastilo to. Tak člověk řadil dál a dál, aby to bylo potichu až měl převod, jaký ani nechce, no peklo. Po zkrácení řetězu o 100% lepší, ale pořád to není ono, na největší pastorek je to hlučné a nedaří se mi to odladit, když začnu šlapat pozpátku, spadne řetěz o 3 kolečka dolů. Je tam velké křížení, nevím, jestli nastavení nebo vlastnost. Pomohlo by mi vědět počet článků na řetězu na sadě 10 –52 a ve předu 32z. ,aby člověk alespoň ladil správnou délku řetězu

          0 0
          • krabica  

            Ta je pro každé kolo jiná, kola mají různé délky zadní stavby…

            1 0
      • krabica  

        Koukal jsi do manuálu?

        0 0
    • honzabike  

      Na některých kolech s AXS kazety 10–52 dělají problém a spousta lidí to vyřešilo až přechodem na 10–50

      1 0
      • jirpl  

        Tak předpokládám, že zrovna Scott není značka, co by na kole v této cenové kategorii pustila do světa něco nevyzkoušeného. Mrknu na patku, pokusím se zjistit, kolik čl. řetězu mají kolegové a pak uvidím. Ať Vám to borci v r. 2024 dobře jezdí!

        0 0
    • halfbikert  

      Ahoj, dnes jsem měl pád s xx1 axs hazkou, od té doby při zařazení nahoru jen zabzučí motorek, ale ramínko se nepohne, dolů to nedělá vůbec nic. Je to nějak opravitelné? nebo vyhodit? díky

      0 0
    • Vrci  

      Asi to nepomůže, ale věz, že v tom nejsi sám:

      https://youtu.be/Tsk3zAZyLaQ?…

      0 2
      • halfbikert  

        Kdyby to někoho zajímalo, tak hazku jsem rozebral, v tom mechanismu řazení se mi jedno z ozubených koleček protáčelo, tak jsem to srovnal, aby na sebe všechny dosedaly, takže páčka, která hýbe ramínkem už chodí. Nahoru to řadí normálně, bohužel dolů má motorek tendenci polohu pořád dolaďovat, po zařazení nezůstane na místě. Pokud se mi podaří sehnat nový motorek, bude to asi fungovat normálně.

        0 0
        • J1RKA  

          nahod nejaky fotky

          0 0
          • Polopol  

            Mám jen jednu… Ty kolečka na sebe nedosedaly, to je vyřešeno, ale co s tím motorkem, to vůbec nevím.

            0 0
    • honzabike  

      Já jen z osobní zkušenosti – s AXS nepadat, nenechat někde padnout. Při každém pádu 50% pravděpodobnost že se něco stane abude to stát tisíce. Letos dávám bacha jak při jíézdě tak při opírání/spáše pokládám a pohoda. Holt daň za modern system.

      1 0
      • DePaX  

        YT je plné videí (i starýho AXS) jak do toho kopou, skáčou na tom :)

        1 0
        • romachain  

          Já už přes šaltr AXS X01 i urval patku a furt maká jak novej. To na mnohem novějším GX AXS Transmission mě štve to obrovský ramínko, už ho mám dokřivený hrozně, ale kupodivu horní kladka furt na správným místě, takže zatím neřeším jinak než drobným ohýbáním do víceméně původního stavu a chystám se koupit do zásoby nový.

          0 0
          • novas752  

            Transmission má spodní kladku vyhnutou a zkroucenou schválně.

            0 0
            • DePaX  

              Není na to nějaký kit pro díru 28mm? :)

              0 0
            • romachain  

              To já samo vím, ale už to mám o fous víc :) Bylo to ještě víc plus vepředu rozevřené, ale víc to rovnat nebudu, dokud to funguje, nebo dokud doma nebudu mít náhradní set ramínka pro vzor, nechcu aby mi to zbytečně při rovnání ruplo. Až budu mít doma ten vzor, dovedu si představit že to rozeberu a srovnám každou část zvlášť. To jsem praktikoval i v tomto případě, ale bez vzoru jsem to víc nehrotil. Aspoň že ta horní kladka zůstala tam kde má být.

              0 0
              • kejda  

                No ty vole :). Mohl bych ti poslat synovu GX, ohnul vodítko, ráno to na pikaču, že bys mi to taky porovnal? :))

                0 0
      • kejda  

        Tvl, ta moje X01 schytala takovejch ran a furt funguje…

        0 0
        • Polopol  

          Buď rád, já jsem s axs začal přesně před rokem a toto je druhá zničená hazka, tak se vracím k lanku. Tohle financovat nebudu…

          2 0
          • kejda  

            Někdo má větší štěstí no. K lanku bych se teda vrátit nechtěl, elektrika je prostě výrazně přesnější…

            0 2
            • Lachtis  

              Spis funguje ve vsech podminkach stejne, coz lanko a bowden nema a postupne se vytaha/vydre/zanese a tim se zhorsi razeni. Perfektne serizena klasika s novym bowdenem a lankem funguje taky super. Ja uz bych se k lanku teda taky vratit nechtel, ale rozhodne se s tim zit da :-D.

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.