dnešní MF-Dnes \ příloha Střední čechy \ cyklostezky - to sou zase keci

144 nepřečtených
  • Tomcat

    Mě snad vomeje.

    Bludy , vzdušné zámky , demagogie , najivita , bagatelizování

    Co mě fart dostalo „......Stezka totiž vede první zónou chráněné krajiné oblasti, proto zdenebude vhodné položit asfalt“… už sem si lek že by singl? Nikoliv soudruzi, český úředník přesi nezklame :-\ „…kvůli dražšímu povrchu vyjde stavba na asi šest milionu korun…“ co může být drašší dlažba, beton, panely atd… , protože to je ruční práce že :-(

    …členové klubu turistů navrhují cyklostezky ..kozel zahradníkem 8-|

    0 0
    • xentar  

      už je to tu zase – dokud neznáš konkrétní trasu, tak je zbytečné se rozčilovat – a mít páteřní síť rychlostních cest pro cyklisty neni nic špatnýho, bikery po nich nikdo nenutí jezdit, ne?

      0 0
      • Tomcat  

        jak uz tu bylo receno pokud bude sfalt \beton \ dlazba vsude nebude kde jezdit. A á se čekat něco jako na slovensku …pokud mají ty stezky nemají potřebu jezdit do lesa…

        0 0
        • xentar  

          všude nebude… cyklistika, to neni jen freeride xc, freestyle, DH, DJ, ale taky sykloturistika, ježdení na kole do práce… situace je taková, že se sice u nás prodávají hlavně horáky, ale lidi je kupujou na ježdění po ěmstě, po asfaltu, i na nákupy rohlíků… proto si fakt nemyslím, že pár set km asfaltovejchcy­klostezek pro rychlý přesuny na větší vzdálenost vážně poškodí možnost vyblbnout se v terénu nebo rozvoj ježdění v přírodě. určitě se nebudou asfaltovat všechny turistický stezky… pokud by al ehrozil zákaz jízdy na turistickejch cestách a mimo asfaltový cyklostezky, tak to byhc se pak k protestům přidal, ale spíš než přes diskusní fóra bych to zkusil tak, jak to děláme v práci, přes média :)

          0 0
          • Tomcat  

            udělají několik set Km asfaltu a pak přitvrdí lesní zakon s opření pro tože pokudmáme stfalt nemusímej jezdit po lesních cestách

            0 0
            • Krys  

              //Šikmá plocha (slippery slope) Tvrdí, že zavedení opatření povede k ještě dalšímu, a to ve svém důsledku způsobí celý řetěz čím dál tím méně pravděpodobných následků, které způsobí totální katastrofu.
              * Když povolíme volné pobíhání psů po parcích, lidé si je budou bez košíků brát i do autobusů a za chvíli i na palubu letadel, a od toho už je jen krůček k tomu, aby pokousali pilota a způsobili leteckou katastrofu. //

              cs.wikipedia.or­g/wiki/Logick

              0 0
              • Jirik123  

                Mylis se, to by Tomcat musel napsat neco ve smyslu:

                Udělají několik set Km asfaltu a pak přitvrdí lesní zakon jako na slovensku a za chvili nas vyzenou i z tech znacenejch cest a budeme moct jen po asfaltu. To uz je jen krucek k tomu aby kola zakazali uplne!

                0 0
              • Tomcat  
                1. neříká se tomu motýlí efekt?
                2. jedna věc je volný pes

                druhá pes bez košíku

                1. nevím ja to chce š napaco vat na to co jsem napsal
                0 0
                • Krys  
                  1. neříka
                  2. ano
                  3. nechcem.
                  0 0
                • xentar  

                  no, nejspíš tím chtěl říct, že ta tvoje argumentace je zcestná „Demagogie (z řeckého δημος, démos = „lid“ + αγωγος agogos = „vůdce“) je způsob získávání podpory, při kterém příslušná osoba (demagog) nepoužívá věcné zdůvodňování, ale působí hlavně na předsudky a emoce posluchačů, k čemuž slouží primitivní a překroucené argumenty.“

                  fakt nemůžeš v tuhle chvíli tvrdit, že pokud bude přes republiku síť rychlých cyklostezek, vyvolá to zákaz ježdění ve volné přírodě nebo konec singletracků obecně.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    To na slovensku říkali taky

                    0 0
                    • xentar  

                      nejsme na slovensku :) ale vážně – tohel nenii způsob, jak si uchránit možnost jezdit v přírodě – MTB je v té skutečně terénní podobě stašně minoritní záležitost. Cyklostezky se dělají pro většinu, pro lidi, kteří rádi vyrazí na kole na výlet, nechtěji velký kopce a nechtěji jezdit po silnicích s autama. a těm cyklostezky pomáhají stejně jako těm, co na kole jezdí do práce.

                      cyklostezky se dělají za prachy z eu – někdo už přišel na to, jak udělat tychle rychlostní cesty – a prosazuje je, nejspíš i proto, že z toho má prachy. Ale nic nebrání tomu, aby čemba nebo kdokoliv jinej vypracoval projekt, přihlásil ho a nepostavil třeba bike park nebo sí´t singletracků

                      0 0
                      • Jirik123  

                        Co to je skutecne tereni podoba MTB a co uz ne? Kolik % znamena strasne minoritni?

                        0 0
                        • xentar  

                          při vší úctě, tohle mě naba. na tenhle typ diskuse jsem už asi moc starej.

                          0 0
                          • Jirik123  

                            no ja jen, ze tady lidi osocujes z demagogie, ale abys uvedl nejaky relevantni argumenty to ne. zatim to jsou jen tvoje dojmy a nazory, stejne jako v tech prispevcich, ktere kritizujes.

                            0 0
                            • xentar  

                              absence konkrétních čísel =/ absence argumentů myslím, že každému rozumnému člověku je jasné, že do terénu jezdí výrazná menšina cyklistů. Na to stačí běžné pozorování. Podle toho, co vidím kolem se, dává většina lidí přednost zpevněným cestám. Třeba i Jizerky, který nejsou úplná rovina.. mnohem víc lidí najdeš na magistrále (když už se tam vyšpljali) než že by sjížděli sjezdovky.

                              0 0
                              • Jirik123  

                                kazdy si ale pod slovy typu „strasna minorita“ predstavi neco jineho. ja si treba pod tim predstavim, ze to dela asi tak 5 lidi v republice…

                                s tim ze vetsina lidi dava prednost zpevnenym cestam samozrejme souhlasim, ale podle me rozhodne neplati zpevnena cesta = nutne asfalt, zpevnena cesta z prirodnich materialu muze byt stejne pohodlna a stejne dobre sjizdna jako ta asfaltova – pokud se tedy bavime alespon o trekovem kole, pro silnicku to samozrejme neplati. ty se tady porad snazis naznacovat ze to je bud pohodlny asfalt nebo kodrcani pres koreny, kameny, jezdeni po tankodromu(viz jiny thread) nebo sjizdeni sjezdovek a nic mezi tim. To ale neni pravda a kazdemu rozumnemu cloveku to je myslim jasne;-))

                                0 0
                                • xentar  

                                  prosím, ukaž mi, kde píšu, že na cyklostezky patří jedině asfalt… fakt nevim, proč to pořád opakovat, ale pokud po tom toužíš, tak zkusím nastínit svojí představu o systému cyklostezek

                                  1, dálkové cyklostezky – síť přes celou republiku, ideálně rovinaté, řekněme něco jako dálnice pro kola. asfalt nebo podobný povrch odolný vůči počasí, neprašný, rychlý mi na tenhel typ cest přijde v pořádku

                                  2, turistické cyklostezky – vázány na turistické cíle, propojené dálkovými cyklostezkami – zpevněný povrch´, kombinace s turistickými trasami KČT, málo frekventované silnice

                                  3, městské cyklostezky – prostředek pro vužití kola jako dopravy do práce, na nákup… podobný materiál jako chodníky/silnice (ano, asfalt) – v ideálním případě skutečné oddělení od chodců i autodopravy

                                  4, specializované cyklostezky – sigletracky

                                  5 – bike parky

                                  přitom všem platí možnost využívat běžné silnice a cesty + trasy KTČ

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    Jo jen ze problem je ten ze si spousta lidi mysli (podle všeho i ty) že takhle to v hlavě mmá i ČeskoSlovenský úředník. Ne nemá , nerozumíto mu, ale je přesvvěčen o opaku. Takže bez ohledu na tohle zaměření a teré tam cpe asfalt. Mezi naším a slovenským úředníkem není modle mě rozdílu.

                                    Já maluji čerta na zeť (podle tebe demagogie) protože, xx krát sem se setkal stím, že pokud to člově nechá aby se to vyřešilo… …tak se to vyřešilo proti němu. Chceš čísla ty já rozhodně nemám, nemá je ani proti strana , máme jen čísla nákladů na 1km. A potom reálné fakty stezka xy vede z Y do X, je tam tolik , občersvení , tolik památek atd…

                                    Tedy krom páteřních cyklostezek a cyklostras nám tu vznikne docela hustá síť sfaltových cest. A teď jak bude reagovat úředník až bude potřeba nějakk regulovat vjez do lesa. Podle podpořen pocitem že vytvořili sqelé stezky tam klidně dá obecný zákaz vjezdu, protože cyklisté nebudou poškozeni jim jsme dali přece ty stezky.....

                                    0 0
                                    • xentar  

                                      kreslením čertů na zeď nic nevyžešíš, demagogií v diskusích taky ne. A překvapivě nepomáhá ani nadřazený přístup bikerů, kteří zapomínají, že na kole nejezdí jen oni. Co tím myslím? třeba tady probíranou trasu kralupy řež, která je součástí greenways, tedy dálkových cyklotras, ale tady se bikeři bouří, že by se měl jeden špatně sjízdnej úsek upravit…

                                      nevím, jak funguje čemba a jaké používá nástroje na to, aby pro bikery něco vybojovala, ale prootže dělám v PR, tak vím (nebo si myslím, že vím), že existují rozhodně efektivnější prostředk, jak dosáhnout nějakého cíle, než je prosté negování toho, co dělá někdo jiný.

                                      0 0
                                      • speedy gonzales  

                                        rad bych navazal a v ramci moznosti rozvedl mym myslenkovym smerem par tvych nazoru v tomto threadu:-)

                                        1. nemyslim si ze cemba, a bajkeri obecne, automaticky neguji asfaltove cyklostezky. domnivam se ze se ozyva pouze tam kde skutecne urednici delaji „psi kusy“. podle me je velenutne se ozvat kdyz je neco blbe a ucit uredniky ze jim to neprojde zadarmo. a ze neco blbe je opravdu bohuzel dost casto..

                                        b)nadrazenost bajkeru – tvoje argumenty chapu ale tak docela s nima nesouhlasim:-) o „nadrazenosti bajkeru“ lze tezko mluvit kdyz se na bajkery dlouhodobe a vytrvale kasle. naopak si myslim ze bysme spis mohli pouzivat vyraz „nadrazenost cykloturistu“ – je nas moc a chceme asfalt uplne vsude, hlava nehlava, strom nestrom, priroda nepriroda … o „nadrazenosti bajkeru“ se nam muze jenom zdat, ja bych byl pro zacatek rad kdyby vzali aspon v potaz ze existujeme a dostali tomu odpovidajici podporu. nebavi me jezdit po rozmrdanych lesackych cestach, chci aby se delalo i neco pro nas. staci mi jen zlomecek statnich penez co tecou do fotbalovych a hokejovych aren, …

                                        c)minoritni skupina bajkeru – jen bych tvoji myslenku rozvedl o muj nazor proc tomu tak je. podminky pro mtb v cesku, a rikejte si co chcete, jsou schovivave receno dobrodruzne. kvalita cest a stezek v lese je loterii, jejich sklon kolmy na vrstevnice casto brutalni. do lesa se na kole opravdu vyda jen silenec. neni se pak cemu divit ze „normalni“ lide se do lesa neodhodlaji. kdo byl nekdy v „bajkove civilizovane“ zemi mi urcite da za pravdu ze slozeni lidi na trailech je tam silene pestre a pro cecha nepochopitelne…plno zenskych, rodinky,starsi lide. je to tim, ze tam jsou zkratka vhodne podminky – dobre znaceni obtiznosti, kvalitni a pro rekreaci primo urcene stezky – singltreky, … nemusim snad dodavat ze to nevyrostlo ze zeme ale ze se muselo investovat a stavit. s nadsazkou – kdyby se u nas ty prachy ktere natekly do asfaltovych rekreacnich stezek (ne dopravnich) nalily do singlu, tak vsichni jezdi po singlu protoze jsou pro to podminky, takze podle me plati prima umera mezi minoritou/majoritou a objemem penez ktere se do te ci one cinnosti vali.

                                        dlouhe? co se da delat.. :-)

                                        0 0
                                        • xentar  

                                          jestli můžu a, trochu to tady tak vyznívá, viz. již zmiňovaná trasa kralupy-řež, jinak samozřejmě suohlasím s tím, že je nutná komunikace a propírání nešvarů přes média – musí se o tom mluvit, ale nesmírně důležité je to, jakým způsobem. Rozumnou argumentaci používá málokdo, zbytečně pak ale shazuje věc, za níž bojuje (viz. thread o vysílání ms v MTB)

                                          b, to, že majorita kašle na minoritu neznamená, že se minorita nemůže cítit nadřazeně a chovat elitářsky. Nejde o to, jaké kdo má podmínky, ale co si o sobě myslí. A ten postoj „já jsem bajker a cykloturisti mi můžou…“ tu z některých příspěvků jen čiší :-) Jinak cykloturisti nic nedostali zadarmo, někdo k tomu někoho musel dokopat, totéž KČT – tahle organizace pro sebe i pro ostatní turisty udělala spoustu práce, co udělali bikeři?

                                          c, tahle mysšlenka se mi moc líbí, v zahraničí jsme na kole nejezdil, nepočítám-li dva výlety do Rakous v pohraničí,t akže nevím, jaká je skladba bikerů na singletracích, ale věřím, že pokud je kvalitní zázemí, uživatelé se objeví. Problém je v tom, jak to zázemí vybudovat. Turisti si ho dlouhá léta dělali sami, značili stezky, stavěli ubytovny, rozhledny… věřím, že něco podobnýho může organizovat i čemba… může najít partnery, sponzory, může dělat marketing a to „ošklivé“ PR… tohle si ale fakt museji bikeři zařídit sami, nemůžou čekat, že jim spadne do náruče 10 tisíc kilometrů dokonalejch tras z ničeho nic a zadarmo…

                                          takže co s tím? podle mě prostě přestat nadávat na fórech, jak josu úredníci neschopní/pod­placení/pitomí a soustředit se na to, co se dá v oblasti vašeho zájmu zlepšit

                                          0 0
                                        • hribik A1  

                                          ad odstavec c: ktoreze krajiny su to tie „bikovo civilizovane?“ take ako usa, kanada, svajciarsko, nemecko atd. alebo take ako bulharsko, rumunsko, ukrajina…? pokial ma mtb bajk polovica ludi, kedze pomer ceny skutocneho mtb k prijmom je taky ako u nas pomer ceny olpranu social edition k priemernym prijmom, iste, ze vytvoria vacsi dopyt po takychto veciach, trailoch a pod., a kde je velky dopyt, pride aj ponuka (silny vplyv, vlastna cinnost), a traily vzniknu. u nas je mtb bajk zatial pomerne luxus, bikerov je mozno tak percento populacie (ano, je to 100tisic, ale v porovnani s inymi sortami cyklistov malo), a teda to cemba bude mat tazke, presadit sa proti vacsine (ktoru tvoria vyletnici na bikoch social edition za 4999 z tesca, ktore su v terene prakticky nepouzitelne, a teda ich vidis hlavne na cestach, a zaujem maju o asfaltove cyklostezky). ja vidim vsade kade jazdim, rodinky a vobec vela cyklistov hlavne na cestach, vratane prvych tried, semtam na niektorych udrzovanych polnackach. keby si trebars na tej ukrajine v karpatoch vybudoval neviemaky bikovy raj, to samotne by tam bikerov sotva dostalo (zahranicni sa do krajiny s vizovym stykom a velkou kriminalitou nepohrnu, a domaci tam moc jazdit nebudu, lebo malokto tam ma bajk, vacsinou sa na ukrajine jazdi len na tej ukrajine). u nas je vozovy park zlozeny zhruba nejak takto: 45 % stare hajtry (ukrajina, eska, favorit…) 50 % nove hajtry (tescobiky social edition fzeleze, fpevnejvidle, na rubenach za 4999) 5 % kvalitne ziletky, mtb a ine

                                          podla toho ten zaujem o jazdne teritoria aj vyzera…

                                          0 0
                                          • speedy gonzales  

                                            vtip je v tom ze cemba nenabizi reseni pro tvrde jadro „opravdovych“ bajkeru. uzitek z jeji cinnosti (nekde to muze byt udrzba existujicich stezek, jinde priprava a budovani novych) mohou mit i dalsi pocetne skupiny… po pekne prirodni stezce se muzes vydat i ty na hajtre, rodina s deckama, moji rodice na trekingu, pesi,..

                                            k rumunsku – shodou okolnosti sem se z tama pred nekolika tydny vratil. garantuju ti, ze pokud by nekdo vzal xxx milionu a vybudoval tam jen zlomek infrastruktury pro bajkery jako je v rakousku, tak je to turisticka bomba, kam bude letat narvane letadla plne amiku, anglanu i cechu.

                                            davej bacha na argumentaci poctu cyklistu podle tvych zkusenosti, ver mi ze uz o sto kilometru dal se to hodne lisi (a to nemluvim o praze). takze nelze na zaklade situace „kolem trencina“ vyvozovat jak moc tezke to bude mit cemba;-)

                                            0 0
                                            • xentar  

                                              studie na téma typy a použití kol v ČR by mě extrémě zajímala, ale myslím, že snad každý prodejce (kromě speciálek typu bianchi nebo Stevens) ti potvrdí, že nejvíc kol prodá do 10 tisíc s tím, že čím méně, tím lépe. Počet lidí, kteří mají lepší kola a vybavení pomalu stoupá, jsme ochotnej přiznat i to, že na tom má zásluhu Kolo pro 6ivot. V pelotonu s emi moc líbila odpově´d na otázku, zda má půlmaraon smysl – minimálně v tom, že si lidé kupují lepší kola a oblečení :-) je to vlastně čistej business

                                              0 0
                                              • hribik A1  

                                                Počet lidí, kteří mají lepší kola a vybavení pomalu stoupá

                                                ale prave, ze pomalu. este vela vody pretece potokom teplicka, kym budu tie iste rodinky s detmi, co sa veselo vozia po ceste 1. triedy na tescobikoch za 4 × 5 000, sa veselo vozit po lese na dobrych bikoch za 4 × 50 000. konec koncov, potom by to v poniektorych dostupnych lesoch pre samy bajk nebolo uz k hnutiu a zakazy a regulacie by asi chceli aj samotni bikeri proti pseudobikerom…

                                                0 0
                                                • speedy gonzales  

                                                  kvalitni kolo neni za 50 000…zbytecne to nedramatizuj

                                                  0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    dobre, len preco potom malokto ma tie „kvalitne“ a kupuju sa hlavne hypermarketove shity? ked mas moznost kupit lunt za 10 alebo kvalitne za 15, preco vsetci jazdia na luntoch? zeby nezaujem o teren?

                                                    0 0
                                                  • Jirik123  

                                                    v CR se ve specialkach prodalo loni 200 000 kol, s prumernou cenou 10 000. v retezcich se prodalo 150 000 kol s prumernou cenou 4000. Takze neni pravda, ze se kupuji hlavne hypermarketove shi­ty.

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Řekl bych, že hodně levných kol se prodá v kategorii dětská, protože ne každý byde zhruba na 2 roky pojíždění kolem paneláku kupovat kolo s prakticky stejnou cenou, jako dospělá kola. Takže, když z toho vyvodíme závěr, většina populace kupuje kola, která mohou bez problému jezdit po běžných polních a lesních cestách, povrch stačí přiměřeně kvalitní.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    hej, po niektorych polnych a lesnych cestach (tych co nejsu prilis strme a roztraktorovane) sa da jazdit pomaly s hocicim co ma ram a kolesa, vratane liberty a ukrajiny, a vozidlo za 10000 na to staci. po nich sa aj dost jazdi. je to v kazdom regione par oblubenych takychto ciest, na ktorych v slnecnu nedelu poobede idu cyklisti v jednej kolone. ale na vselijakych uzkych, casto kamennych chodnickoch, tam uz je tych rodiniek akosi pomenej

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    Hele, jediný rozdíl mezi tesko bikem a normálním kolem je že tesko bike se dřív rozbije. naprosto nezáleží jestli s ním jedeš po polní cestě nebo asfaltový silnici. Je to pořád dokola, ale holt to jinak nejde – NEZPEVNĚNÁ, NEASFALTOVÁ CESTA NEZNAMENÁ TĚŽKÝ TERÉN!!!

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    no prave, ked mas bike o ktorom vies za sa lahko rozbije, budes ho brat do podmienok, v ktorych sa rozbije pri obcasnom pouzivani za pol roka (teren, aj lahsi) alebo za 4 roky (len na asfalte, cyklostezke a pod.)? samozrejme, tak ako hovoris, kvalitny by vydrzal neporovnatelne dlhsie tam aj tam, ale pokial priemerny uzivatel tescobiku uvazuje takto, potom pochopitelne vznika zaujem o asfaltky. a ked k tomu pridame pohodlnost niektorych ludi, vznikne nam z toho stav, kedy vacsina co do poctu, o ten asfalt zaujem aj ma, aj ked pri porovnavani „vyznamu“(poctu najazdenych hodin, km a pod.) uz porovnanie medzi bikermi a obcasnymi vyletnikmi zase take rozdielne neni…

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Většina lidí je pro obnovu trestu smrti a spoustu dalších nerealizovatelných přání. Pokud má cyklistika plnit nějakou společenskou potřebu po rekreaci, tak musí fungovat pro jiné skupiny lidí, než pro jezdce 2 km do hospody a zpět. Za prvé se domnívám, že k většině hospod už asfaltka vede. Za druhé, ten kdo jezdí dál, než 2 km zpravidla má kolo, které to vydrží a nemá problém s jeho životností. Většina dílů na levnějších kolech má hlavně větší váhu a s malou životností nemá až takový problém.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    sak to, ze potreba pocetnej mensiny nebude mat, nevyuzivajuc uplatkov a inych spinavych a pokutnych sposobov, nikdy lahke presadit sa proti potrebe alebo prianiu pocetnej vacsiny. keby si bol na tej radnici a mal moznost uspokojit za stejne peniaze percento potencialnych volicov, oproti moznosti ziskat plusove bodiky u polovice, co bude mat pocit, ze prave pre nich sa nieco robi, a este k tomu sa nabalit cez stryca v betonarskej firme, co asi spravis (resp. co asi spravi inac nezaujaty starosta, ktory ma v pazi aj jednych aj druhych)?

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    Aha, takže protože si nechci kupovat pořádný boty ale tenisky od vietnamců je správný že budu požadovat aby všude v přírodě byly asfaltový chodnícky a do kopců eskalátory? je to přece pohodlnější a většina lidí by ty eskalátory používala.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    bohuzial, takto rozmysla vacsina, a co z toho vyplyva, to je to, co pisem o prispevok vyssie, nebudem sa opakovat. mimochodom, ja osobne nepozadujem, aby boli asfaltky uplne vsade, tie sucasne mi viac-menej stacia, a celkove moja predstava je v inom prispevku nizsie (oznacenom 17×…). cize ziadne velke asfaltovanie a uz vobec nie v hodnotnych uzemiach. ja len to pisem, ze a preco ich stale vela ludi chce, nic viac, nic menej. niekto to tu napisat musi…

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    No jenže ono se právě to velkém asfaltování v hodnotných územích rozmáhá pořád víc. A že to některý lidi chtějí není argument.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    pre bezneho cloveka neni, pre politika ktory o tom rozhoduje, je. a vo vo vo vo tom to je

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    No a proto na to ČeMBA upozorňuje, v čem je problém když se vlastně shodneme?

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    problem je v tom, ze som si na seba zobral tu spinavu robotu, aby som do inac jednostrannej diskusie dostal nazory z ineho pohladu, rozne myslienky co ma v tej suvislosti napadaju, a vyziadal si na ne odpovede. ze vy ste vyslovne proti promenadam, ja ich tiez nepotrebujem, ale aj tak pisem ze je mnoho takych co ich pozaduju, a ze teda nejsu podlozene nezaujmom, ako pisete vy (keby tam bol naozaj nezaujem, nikto z politikov by sa toho nechytal). preto mi tu potom niektori pisu, ze pod nickom hribik A1 sa pise z blazinca a pod.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    mimochodom, tym, ze sa ciastocne zastavam aj inych cyklistov nez su bikeri, a upozorňujem tu na ich existenciu, sa nezastavam ani zakazov proti bikerom, ani bezbreheho asfaltovania. svojich predstav som tu, myslim, napisal dost, a nebudem ich donekonecna opakovat zas a zas. mozete si ich najst. len mam pocit, ze ked tu napisem, ze existuju aj ini nez su bikeri, casto sa dockam nie konstruktivneho dialogu, byt aj s nesuhlasom, ale podobnych reakcii, ako keby som na dfensovi zacal hajit cyklistov. nejsom ani proti asfaltovaniu, ale iba tam, kde nenarusi krajinu a prostredie, a asfalt bude ako-tak plnit svoj ucel pre tych, ktori mu holduju (cize nie v hodnotnych uzemiach, ani nove cesty krizomkrazom po lesoch), ale ani proti bikerom, len mam pocit ze tu je cast bikerov taka, ze „ja som biker, kto je viac“. preto pisem stale tie (blbe) pripomienky

                                                    0 0
                                                  • hankah  

                                                    hribiku jeste ze te tady mame. tohle bysme jinak nevymysleli.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    no vidis…

                                                    0 0
                                                • xentar  

                                                  lepší bike myslím nad 10 tisíc, max kolem 15ti :) kola nad 30 už jsou více méně závodní stroje, který ani normální člověk nevyužije. Navíc, podle ČEMBy mají být singletracky sjízdné i na těch tesco kolech… A paradoxně, spousta lidí, co si může dovolit dát 50 litrů za celoodpruženýho cannondala na tom tvrdej terén nejezdí, spíš naopak, jednoho takového znám :) tím nechci říkat, že mám nějakou statistiku, jen je obvyklé, že někteří lidé si drahé věic kupují pouze proto, že si je mohou dovlit nebo proto, aby ukázali, že jsou za vodou, nikoliv proto, aby je skutečně využívali. stačí s epodívat na lidi, kteří jezdí po praze hummerem :)

                                                  0 0
                                                  • Honza729  

                                                    Presne tak. Nedavno jsem se ohybal smichy nad seslosti par lidi: prijel a tato auta: 2× Porsche Cayenne, VW Touareg, BMW 5 a dve Volvo XC90. Jaka si myslite ze mela kola ? Krome Volvo prijeli vsichni na nizkoprofilech. :-))))))))

                                                    0 0
                                                • kolombo  

                                                  A jak se pozná biker od pseudobikera? Mimochodem, máme doma kol několik, ale na dobré svezení mi stačí o dost levnější, než za 50000. Na normální rodinnou cyklistiku stačí kolo tak kolem 10ti, lepší už využije jen někdo, kdo jezdí opravdu pravidelně a používá i horší cesty. Kolo za 50 je buď celoodpružené a nebo závodní stroj, na rodinnou cyklistiku obě varianty poněkud zbytečné.

                                                  0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    pseudobiker je nasprostaste oznacenie povodom z bikefora (vyskytlo sa to v sekcii poviedky), pre vselijake tie rodinky a obcasnych bikerov…

                                                    ako sa pozna normalna rodinna cyklistika od toho poctiveho bikovania? minimalne prevysenie, upravene povrchy…jazdenie po ako tak upravenych polnych cestach?

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    dědečku hříbečku, ty seš vážně elitář :-)

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    co tym chcel basnik povedat?

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    že seš trošku moc příkrej v soudech. I když na druhou stranu, pochybuju, že lidi, o kterých mluvíš, touží po označení biker. jim stačí prosté „cyklista“

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    prikry som niekedy v pouzivani vyraziva, nie v sudoch. ano, napisal som tam jedno slovo ktore uz na bf bolo pouzite, a pocital som s tym, ze sa vie, kto sa s tym mysli, aby som nemusel rozpisovat

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Až mi zase bude 18, tak mim taky bude všechno jasný :-D Hele, a co když tvrďák biker jede zcela mimořádně s rodinkou na výlet a jede na pohodu pro dětičky? Do které kategorie ho zařadíme?

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    kdo sa pyta na zaradovanie tvrdaka bikera? ked pojde tvrdak biker na starej ukrajine do obchodu, do ktorej kategorie ho zaradime? sak som sa len opytal, ako rozlisujes rodinnu cyklistiku na ktoru ti staci 10000cova plecka, a to bikovanie na ktore sa vyuzije bajk za 50000+. to nema nic spolocne s tym, ci je niekto tvrdak biker, alebo ide zrovna vynimocne len tak na pohodu s detmi…

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Ty tam dělíš lidi na bikery a pseudobikery …

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    dobre, tak sa to pokusim napisat este raz, a predzvatlane, aby niekto aj pochopil, co som tym vlastne chcel povedat. potom mozete celu tuto myslienku pripomienkovat, kritizovat, hodnotit, alebo zhodit pod ciernu zem, to uz je na vas, a som zvedavy na vase nazory a pripomienky.

                                                    totiz pokial si postavite upravene singletracky a tych bude nevelky pocet, ale len zopar v kazdom regione, neskoncia stejnym osudom ako ich asfaltove sestry? je treba si uvedomit, ze upravena, udrziavana plocha, zvlast pokial je jedina alebo jedna z mala svojho druhu v okoli, je magnetom pre ludi. dobre sa tam jazdi aj na priemernych vozidlach, ale dobre sa tam aj chodi len tak pesi (ja napriklad niekedy chodim pesi do primestskeho lesika, a hoci su tam upravene chodniky take ze by to aj na mojej hajtre nebol problem, radsej tade chodim pesi, pretoze je to tichsie – jazda po sotoline mi pride dost hlucna), dobre sa tam aj venci pes, no a semtam taky singletrack pride niekto preorat na motorke. potialto by to bolo dobre, pretoze by to mozno presvedcilo par ludi aj z tych co doteraz do lesa nemali odvahu a jazdili po ceste, k jazde v lese. lenze hovorime o pripade, ze upravenych ciest nebude vela, ale bude ich pomerne malo, jedna-dve v dosahu kazdeho. aj to by bol pre cembu docela uspech, ked si spocitas tie kilometre co by ich bolo treba natahat aj len na to. lenze prave tam sa budu ludia, ci uz pesi, cyklisti, psickari alebo hocikto, prilis koncentrovat a to uz oddychovej funkcii ani zjazdnosti takych trati nesvedci. v istych casoch,napr. sobota-nedela poobede sa tam budu ludia na takych trasach doslova zrazat, podobne ako je tomu teraz na asfaltovych cyklostezkach. pochybujem, ze by sa na nich uplatnovalo viac tolerancie a ohladuplnosti zo strany vsetkych, nez na tom asfalte. vo chvili, kedy musis stale davat pozor na druhych, vyhybat sa, proste robit vo svojej cinnosti vela ustupkov, tato straca svoju zabavnostnu hodnotu…v dosledku coho sa ti narocnejsi bikeri, ako je vacsina bf, znova stiahli do neupraveneho terenu a nadavali tu na fore na to, ze ich chodnicky co si postavili, im vysli nazmar, lebo im ich „ukradli“ ini co ich nepostavili ani sa o ne nezasluzili. predpokladam, ze aj medzi clenmi tej cemby by sa nasli taki, co by sa tymto citili ukrivdeni. na tych asfaltkach je to predsa dost podobne, povodne mozno boli myslene kvoli cykloturistom alebo ziletkarom, lenze ti sa im prave vyhybaju, pretoze ich zabrali vyletnici, chodci, psickari, inlinisti, mnohi iduci bezohladne, a tak sa tam neda poriadne jazdit. skor sa z toho stali mestske promenady nez trate na jazdenie, a mam pocit ze dalsie a dalsie su stavane tiez za ucelom „mestska promenada“, ktora, suc dotovana odvselikial, navyse zdvihne kredit prislusnych radnic u mnohych obyvatelov – ved predsa vsetkych tych chodcov, inlinistov, psickarov. podobne problemy samozrejme riesi to, aby takych trati bolo vsade vela a nahusto, potom sa ich vyuzivaci rozptylia, a nebudu si tolko navzajom prekazat. lenze si neviem celkom dobre predstavit, ako ich v celom state postavite take mnozstvo…

                                                    tak som sa to pokusil napisat bez sprostych a expresivnych vyrazov, a vase pripomienky alebo protiargumenty len uvitam…

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Takže navrhuješ, aby se hned, nejpozději do týdne, postavilo asi tak 1000 km singltreku v každém okrese, aby se zabránilo hromadění lidí na několika již existujících úsecích? Ono je celkem jedno, co sem napíšu, stejně k tomu zase připíšeš nějaké moudro a zase to budeme dělat jinak, než si myslíš, že to máme dělat.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    nie aby sa hned postavilo, ale aby sa, ked uz, robilo tak, aby to pri tom „malom pocte“ neskoncilo v opojeni uspechom alebo neuspechom, ale sa z maleho poctu pokracovalo dalej. je jasne, ze nebude vsetko hned, takisto ako nedojde hned k hentakej situacii. k druhemu odstavcu – robte si ako chcete, je mi to salam-banan. a ja si sem budem pisat co chcem a uznam za vhodne, a pytat sa na to na co chcem poznat odpovede, pretoze cenzura tu zatial este nevladne, hoci uz su hlasy o to ju sem nasadit

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Bylo mi jasné, že zase budeš mít přípomínku … Jen tak na okraj k té svobodě slova a neexistenci cenzury: Podívej se do diskuse pod články na webech jako je idnes.cz a podobně, to je slovní průjem nejhoršího ražení. Na serveru bike-forum.cz to takhle zatím není, naštěstí. Ale něktré diskuse z posledních dvou týdnů začínají vypadat, že má blázinec vycházky. To samozřejmě neplatí na Tebe, ty máš jen ve všem jasno a všemu rozumíš nejlíp.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    dobre, ked niekto pise iny nazor, nez je ten jediny spravny, tak je to tym, ze blazinec ma vychadzky…odkup bf, stan sa cenzorom, a potom to tu budes mat bez protinazorov, a teda bez blazinca na vychadzke, sudruh diktator

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Tvůj problém není že máš jiný názor, ale to, že máš ke všemu připomínku. Jak to snáší doma rodiče???? :-D

                                                    Na internet se dostanu až pozdě večer, máš spoustu času na všechno odpovídat .....

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  
                                                    1. co je zle na tom, mat ku vsetkemu pripomienky? ked napriklad niekto totalne skomoli nieco, co som napisal, musim napisat dalsiu reakciu, a potom to tak vyzera. alebo je lepsie pisat v style honzu zzr? cize napisat raz sproste, po pripomienke odpovedat este sprostejsie, poslat autora pripomienky do ****** a vsetkych dokola vyfakovat? konec koncov, o tych pripomienkach to plati aj opacne, ty mas pripomienku ku vsetkemu, co ja napisem, takze sme si kvit
                                                    2. zvykli si
                                                    3. napriklad teraz trcim doma, lebo potrebujem napisat nieco do skoly, inac by som asi niekde jazdil. kedze ale skolska robota je cinnost nezazivna, pomedzi tym na vsetko odpovedam
                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    mimochodom, nepises inde pod nickom aleff?

                                                    0 0
                                                  • Vsara  

                                                    Nějak je mi úzko, když čtu tento flame. Já jsem tedy pseudobiker. Jsem prostě cyklista – cykloturista. Kolo je mi dopravním prostředkem do práce a poslední dobou téměř kamkoliv. A jezdím ráda a své ježdění klasifikuji jako „jezdím hodně“. I když s 2600 km (dosud) za letošní sezonu nemohu srovnávat s výkony mnoha a mnoha dalších.

                                                    Přesto mám potřebu nějakých cyklostezek. O singly já osobně nijak nestojím. Moje dcera ale asi stát bude. A i kdyby ne, nijak mi nevadí a jejich potřebnost chápu. Mám potřebu i asfaltových „dálnic“ pro přiblížení z místa A do místa B (i když i zde by mi byl příjemnější spíše udusaný posypaný povrch) a mám potřebu udusaných polních a lesních pěšin pro příjemné trávení času a příjemné sportovní vyžití.

                                                    Prolézám internet a zjišťuji, kde se co šustá a děje … a … je mi úzko.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    tak za prve sa ospravedlnujem za toho „pseudobikera“. zase som raz dokazal ze som buran, pouzivanim blbych slov, ktore som niekde videl. proste niekedy pisem tak, ze pourazam vsetko dokola vratane seba sameho. chcel som si usetrit pisanie, a napisal obsprostly vyraz. niekedy sa utrhnem a pouzivam take aj na oznacenie skupin do ktorych sam patrim. mimochodom som pseudobiker najhrubsieho zrna, co sa mota po ceste a semtam si zajde na nejaku upravenu udrzovanu polnacku alebo take cosi, a ziadny iny teren ho nezaujima…zrovna na mna ten vyraz sedi ako ilavsky vazen…

                                                    inac suhlasim s tvojim prispevkom, ono v celom tom flame mi islo o to, napisat, ze existuju aj ini cyklisti nez len mtb bikeri (pekne som ich, teda nas, otituloval). ked niekde vidim nazory, ktore si nevidia dalej od vlastneho nosa alebo svojej zaujmovej skupiny (ja som biker a prava vsetkych ostatnych su nelegitimne), tak na to proste reagujem, a potom to dopadne tak ze pourazam vsetko a vsetkych – skoda ze som to aj tento raz napisal tak, ze to posobi opacnym dojmom nez malo

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Tak to jsi náš člověk :-) Když jedeš do přírody, tak chceš, aby to vypadalo jako příroda a zároveň jezdíš i na kole po městě, takže potřebuješ i dopravní trasy. U singlu si počkej, až ho uvidíš na živo, pak teprve si na něj dělej názor.

                                                    0 0
                                                  • martt  

                                                    U singlu si počkej, až ho uvidíš na živo, pak teprve si na něj dělej názor.

                                                    singletrackov predsa existuje milion a kazdy kto presiel trocha lesom ho pozna.

                                                    0 0
                                                  • Andrzej  

                                                    jenze u nas jsou to jen kraticke useky, nikde se nenachazi nic, kde by si clovek jizdu poradne uzil, navic skoro vzdy se i na tech kratkych kouscich najdou „chyby“

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    až bude pořádnej singletrack, tak pojedu klidně přes celou republiku, abyhc si to vyzkoušel, včera jsem vytáhl tank do přírody a bylo to úžasný, pětadvacítkou po úzký vlnitý cestě podél řeky, to je fakt paráda

                                                    0 0
                                              • speedy gonzales  

                                                to jsou cire spekulace. u nas se na malem meste (cca 7000 obyvatel -zlinsky kraj) podle mych zkusenosti z prvni ruky nejvic toci kola 10000–20000. v jinem kraji to bude zase uplne jine. to jestli se prodavaji kola za 8000 nebo za 18000 je podle me ale uplne scestny argument. zive si pamatuju doby kdy jsem na olpranu tommy za 4990 brazdil nase hory a ty zazitky jsem pri tom mel uplne nadherne, ne-li lepsi nez ted:-) ja teda nikde v lese nevidel tabulky „zakaz vjezdu kolum pod 10 000kc“, a rikejte si co chcete ale uz kolo treba za 8–9000 je podle me dostatecne spolehlive a funkcni

                                                0 0
                                                • xentar  

                                                  vždyť říkám, že ybhc rád viděl studii na tohle téma – už jen statistika prodejů kol podle cenové hladiny… navíc jde opravdu o to, kdo na kole jezdí, než co je to za kol, já zažil šílence na silničním favoritu na Novém Hrádku u Znojma – krásnej singletrack mimochodem, ale kamenitej a strmej chvílema, až hrůza…

                                                  0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    no tak tiez som uz videl blazna na starom cestaku, co si to sinul z jednoho priesmyku nie po ceste, hoci tam viedla, ale po takej kamenno-hlineno-strmej lesnej ceste alebo zvaznici alebo co to bolo. brzdil sice v jednom kuse aj ocami, siel z toho kopca tak 5, ale hlavna vec ze isiel tade, no…

                                                    0 0
                                                  • speedy gonzales  

                                                    jj, ja to uz spis psal tak obecne i pro hribika. kdyz jsme u tech studii, me treba zarazi ze se delaji projekty cyklostezek za nekolik stovek milionu a neni to absollutne podlozene nejakym vyzkumem vyuziti, slozeni cyklistu, atd. tohle mi prijde docela silene

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    to hej, no. alebo cyklostezka vedla cesty s minimalnou premavkou…

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    alespoň máte co napravvoat :-) Tohle je chyba systému, bohužel. většina těhle věcí s edělá za podpory Eu – tam je definovaná miliarda debilních administrativních parametrů, tohle ale nejspíš ne. Na druhou stranu – když si to zaplatíš, tka ti agentura na průzkum veřejnýho mínění v podstatě udělá takový výsledky, jaký budeš chtít – a nebude je falšovat, jen vhodně zvolí systém otázek.

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Docela by mne zajímalo, proč nesmyslné směřování investic řádově ve stovkách milionů má řešit občanské sdružení s ročním rozpočtem v desítkách tisíc.

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    protože nikdo jinej se tomu věnovat nebude… je to smutný,a le je to tak, i Národní koltrolní úřad musí nejdřív dostat nějakej podnět k šetření. Navíc stejně nemá žádné reálné pravomoce. život neni fér a politika už vůbec ne. Bohužel.

                                                    0 0
                                                  • hribik A1  

                                                    tak tak…

                                                    0 0
                                      • Tomcat  

                                        No víš já to jako demagogii nepovažuji protože tu definici z wikipedie to nesplňuje v tom podě překroucené argumenty. Tedy buď to demagogie není nebo se jí dopouštíme oba. Snažím se předkládáním těch černých scénářu rochu lidi probudit , protoze ten přístup že to nemůže dopadnou špatně je dost naivní.

                                        Problém tu jak už tu řekli jiní úředník nezná nic jiného než asfalt. Ta Greenway Jizera bude procházet nekolika chráněnými oblastmy seš i jistý že to blaho lidu je tím omluveno vyasfaltování?

                                        Nevím jak chceš vzít svoje zkušenosti z PR a aplikovat je na propagaci šetrnějšího vytváření cyklostezek a cyklotras. Coš je nekomerční oblast , ty spiš dokážeš pomoci jen té druhé straně.

                                        0 0
                                        • xentar  

                                          aby z tebe byl demagog, nemusíš splňovat každý bod definice :)

                                          snaha burcovat lidi neni úplně ideální způsob, zrovna dvakrát to nepomohlo ani Palachovi… Ale i kdyby burcování – musí se dělat rozumě, musíš argumentovat, ne jen působit na city.

                                          Asfalt v chráněných oblastech nemusí nutně být špatný, nezáleží ani tak na materiálu, ale na způsobu, jakým se bude pokládat.

                                          A jak pracovat s PR metodami? No třeba tak, že nebudu vykřikovat na bikeforu a obracet mohamedány na islám. PR pracuje z velké části s médii, klíčové sdělení „cyklostezky nejsou jen asfalt“ se musí dostat do celostátních deníků a hlavně do televize. Další část PR souvisí s lobováním – musíš komunikovat s lidmi, kteří o něčem rozhodují, ale určitě ne tak, že jim začneš andávat, že demolujou přírodu… Na to ČEMBA nepotřebuje služby PR agentury, může si vystačit sama, jen musí mít lidi, kteří znají média a mají to v hlavě srovnané – dvoustránkové články a spousta „skryté reklamy“ ve Velu neni to pravý ořechový.

                                          0 0
                                          • Honza729  

                                            No, me pripada divny uz jen to, ze nazev CEMBA mi je znamy az odsud, kdyz jsem se zacal po letech zase vic zajimat o kola. I tohle totiz beru jako spatne PR teto organizace.....

                                            0 0
                                            • kolombo  

                                              A co je divného na tom, že organizace, která oficiálně existuje od května není známá každému cyklistovi? Já myslím, že vzhledem k množství aktivních členů, času a rozpočtu se toho dělá poměrně dost. Pokud rozpočet umožní 100 zaměstnanců, služební auta, telefony neomezené náklady na cestovné a reklamu, bude to jistě mediálně i pracovně daleko výraznější. Za zlomek toho, co se zbytečně proasfaltuje, se dá postavit cyklistický ráj !!!

                                              0 0
                                              • Honza729  

                                                No nic, nic......ja jen ze kdybych zacinal s takovou organizaci, tak prvni co udelam je ze se dostanu do medii a naberu co nejvic sympatizantu a clenu. Jedine tak dosahnu efektivity pri pozdejsim prosazovani svych zajmu.....

                                                Ale je to jen muj nazor, nic vic, nic min.

                                                0 0
                                                • speedy gonzales  

                                                  ono se pekne rekne „dostal do medii“ pro mladou neznamou organizaci, ktera nema nic za sebou je to sakra komplikovane – to je zkratka realita. presto si myslim ze ma cemba medialni vystupy za ktere by se nemusela stydet mnohem vetsi/bohatsi organizace. vystupy jsou v CT, CRo, celostatni deniky, hodne prostoru je v oborovych magazinech (velo, cykloturistika,..). samozrejme hodne zalezi na kvalite tematu ktere chces dostat do medii.. to co se nam zda jako problem galaktickych rozmeru, ostatnich 90% lidi nemusi vubec zajimat.

                                                  no a opet pro xentara:-) na BF nikdy nebyla vedena oficialni komunikace cemby, spis je to na urovni osobnich nazoru jednotlivych clenu coz cemba samozrejme nemuze mit pod kontrolou. a ja myslim ze je to tak dobre. od toho tady BF je aby se tlachalo,hadalo, presvedcovalo. cimz nerikam ze kultivace nazoru by nekdy nebyla potrebna… no a velo -v zacatcich je kazda publicita dobra, vzdyt vis ze nova znacka musi predevsim proniknout do povedomi, dat o sobe vedet. velo je pro toto skvele medium.

                                                  takze jednoduche shrnuti – pro novou organizaci neni tak lehke dostat se do medii, jak si nekteri mysli. zvlast pokud na to nema lidi na plny uvazek, kteri by vytvareli medialni obsahy a pak je do tech medii tlacili. ty velcie omezene lidske kapacity sou ted zkratka upreny predevsim do organizacnich a pracovnich ukolu. presto mejte trpelivost, rozhodne to bude lepsi a lepsi…

                                                  0 0
                                                  • xentar  

                                                    Já netvrdím, že je jednoduché dostat se do médií (a monitoring jsme si udělal jen za ěmsíc, na víc se teď zdomova nedostanu), ale jde to – a pokud máš atraktivní téma a lidi, kteří jsou shcopní mluvit a mají co říct, tak to až takový problém není. Samozřejmě musíš trochu vědět, jak na to, ale tka je to se vším.

                                                    jinak neslučuju komunikaci čemby a to, co se děje na BF – jenže její pověst a vnímání veřejností bude vycházet s osobních zkušeností publika s lidmi na horských kolech… Navíc i novináři pročítají diskusní fóra věnovaná problému, o kterém píší.

                                                    A to velo – nic proti publicitě v oborovém časopise, šlo mi spíš o její úroveň, a ta je nízká. Pokud chce ČEMBA získat členy, nesmí t potenciální odrazovat příliš agresivním chováním a rétorikou, musí být konstruktivní a něco členům nabídnout. I kdyby to měla být blbá nálepka s výrobní cenou cca 50 haléřů. Když to přeženu – kdyby předseda ČEMBy přejel na kole Václava Havla, byla by Čemba i v hlavních zprávách na Nově, ale moc dobře by to nepůsobilo :)

                                                    Pokud jsi v Čembě aktivní, tak jen pár rad: 1, komunikujte – se členy, s potenciálními členy, s médii/veřejností 2, dávejte si hodně pozor na silácké řeči, přehnaná a nepodložená tvrzení (typu značná část cyklistů preferuje…) a agresivitu vůči státním úředníkům – i kdyby byli podplacení od firem, které dostávají zakázky na asfalt, je to jedno. Když je naserete, tak vám pak neschválí ani super zajištěný projekt singletracků. 3, udělejte ten vzorovej projekt terénní cyklostezky nastavenej na možnost získání podpory z EU – bude to sakra náročná práce, ale je to možnost, jak něco dokázat.

                                                    0 0
                                                  • speedy gonzales  

                                                    ano, jsem cinny a to az tak ze jsem tiskovy mluvci:-))

                                                    k tvym pripominkam: velo – ano, souhlasim s tebou, neco delalo velo a neco my,takze nedokazu presne urcit proc to bylo horsi, ale mam pocit ze se to mastilo na posledni chvili. mohlo to byt lepsi ale musime byt radi i za to.. 1)snazime se v ramci moznosti o to. lec sily jsou limitovane. pokud by jsi chtel pomoct, urcite by to bylo supr, navic skvele zaplacene- dostanes tricko a skvely pocit:-)) teoreticky nemam problem urcit jak by mela vypadat komunikace cemby, na to mam dost zkusenosti z PR, mam na to i skoly:-) problemem je ze cemba se stale predevsim formuje a lidke zdroje jsou omezene. 2)nesmlouvavy slovnik je hlavni domenou toma kvasnicky, predevsim diky zapaleni pro vec. ja se ho snazim neustale korigovat a brousit hrany, ale ver mi, neni to lehka vec. 3)delame na tom a ja myslim ze to bude bomba

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    1, reklamní trička miluju, ozvi se mi na mail :-) 2, přemíra nadšení je často na škodu věci, ale co se dá dělat :) 3, věřím tomu, že to bomba bude, možná byhc tam mohl trochu pomoci, víc v mailu nebo icq 14947142

                                                    0 0
                                              • xentar  

                                                možná to není divné, ale je to špatně. A není se čemu divit, kouknul jsem do mobitoringu tisku a je mi nedobře. V podstatě se čemba nedostala do žádného celostátního denníku, ale to je v případě poslední vysledovatelné akce jen dobře. vydat tiskovou zprávu jako je ta na serveru ecn.cz je fakt na pováženou. Je tma znát přesně to odtržení od reality, o kterém se tu bavíme: " Přestože značná část cyklistů preferuje přírodní a přírodě blízké povrchy, cyklostezky krajinou jsou prolévány asfaltem."

                                                formulace „značná část“ je minimálně zavádějící…

                                                „Velice problematické jsou některé úseky přímo na hraně řeky, které v budoucnu zapříčiní zbytečné povodňové škody,“ hodnotí stavbu Martin Hanousek z ČSOP JARO Jaroměř."

                                                tohle už se dá označit za FUD – tedy šíření strachu a pochybností bez náležitého opodstatnění, odargumentování.

                                                I s mminimálnmi prostředky se dá dělat mnohem víc a hlavně, mnohem lépe a profesionálněji.

                                                když nic jiného, tak by čemba měla připravit vzorový projekt singletracků odpovídající požadavkům na financování ze zdrojů evropské unie a oslovovat starosty a klidně i komerční firmy a vlastníky lesů, aby projekty založené an tomto vzoru přihlísili k žádosti o dotace z aktuálních fondů EU, peněz je tam dost.

                                                0 0
                                                • speedy gonzales  

                                                  vpodstate si na to odpovidas sam. ty lidske zdroje cemby jsou sakra omezene – jednani se starostama, kraje, mistni akcni skupiny, mikroregiony,… priprava pilotniho projektu singltreku dostava velice konkretni obrysy…v tuto chvili ma rozhodne prednost pred delanim PR a vysledky budou brzo videt. myslim si ze je nutne prvni neco udelat (i za cenu ze nebudes chvili videt) a pak budes mit samozrejme mnohem lepsi munici se dostat do medii..

                                                  cemba vi co a jak ma delat a dela(!!).. problemem je omezeni lidskych zdroju.

                                                  (k te tiskovce ti bohuzel nemuzu nic rict, protoze se obavam ze je to samostatna akce t kvasnicky a ekologu ktera nesla pres me)

                                                  0 0
                                                  • xentar  

                                                    tak te´d mám fakt radost – do Čemby nevidím, poprvý jsme o ní četl před třemi týdny ve velu a ten článek mě skutečně znechutil, stejně jako ta TZ, kteoru jsem našel před chvílí. Pokud děláte na vzorovym projektu, tak klobouk dolu a těšim se. A jestli se Čemba přestane tvářit jako agresivní kamarád agresivních ekologů, můžná pošlu tři stovky :)

                                                    0 0
                                                  • xentar  

                                                    a přiznávám, že jsme udělal chybu, hodnotit jen podle toho článku ve velu – ty publikace na webu cemby vypadají docela dobře

                                                    0 0
                                                  • BH  

                                                    chybu jsi neudelal,CEMBA skutecne mnohdy vystupje jako prodlouzena ruka agresivnich ekologickych uskupeni,bohuzel jiz jsem na to tady vicekrat poukazoval.Jinak mne mluvis „z duse“ mam na dane tema velmi podobny nazor jako ty, take me vadi jednostranna a az inkvizicni retorika ordodoxnich zastancu singltrak.Tema asfaltu v prirode se tu omilalo tolikrat, ze se k tomu fakt nema cenu vyjadrovat, jen pro Tvou informaci, je prislib od Ministerstva dopravy, ze se v dohledne zpracuje pruzkum , ktery konecne alalyzuje rozdeleni uzivatelu kol v CR a jejich preference, co se typu komunikace pro jizdu na kole tyce.na zaklade svych zkusenosti i poznatku od jinnych obchodniku s koly jsem vsak presvedcen, ze vyhranenych zastancu budovani singltek na ukor asfaltovych cyklostezek je minimum. Ten kdo si chce uzit bajking v jeho ryzi podobe, zadny umele budovany singltrek vubec nepotrebuje,v CR je totiz zatim x na entou prirodnich singlreku a moznosti jak se vyradit na bajku.Tematem c 1 Cemby by tak melo byt predevsim boj za zachovani stavajiciho stavu.Budovani asfaltovych cyklotas by melo Cembu nechat v klidu, pokud to vyslovene nebude tak masove, ze kazdy chodnik v lese bude vyasfaltovan, coz podle meho ani nahodou nehrozi. Takze to, zda nove budovane asfaltove cyklostezky nici a nebo nebo nenici krajinu, by CEMBA mela prenecaht odbornikum,ob­canskym sdruzenim a nebo lidem, kteri o ochane ziv. prostredi neco skutecne vedi a nebo jichz se dana trasa primo a bytostne dotyka. Takto je to jen hledani nepritele za kazdou cenu a zbytecne mrhani casem a zejmena mandatem, ktery CEMBA od svych clenu dostala. Myslim si, ze do Cemby nevstupuji lide proto, aby bojovali proti cyklostezkam z asfaltu za kazdou cenu a na kazde fronte.

                                                    0 0
                                                  • speedy gonzales  

                                                    tak a mame tady dalsi krasny manipulujici prispevek od BH plny polopravd a dezinformaci. ackoliv je tvuj prispevek opet opravdu podpasovy, pokusim se reagovat maximalne vecne a slusne, tak jako vzdy. vytykas nam ostrou retoriku, ale uz zapominas napsat, ze ta prichazi vetsinou prave po takovych osobnich utocich, jako je ten tvuj.

                                                    • ano, cemba musi a bude spolupracovat s ekologickymi sdruzenimi ve veci KONKRETNICH pripadu SPATNE provedenych cyklostezek, ktere nesmyslne nici ceskou krajinu a plytvaji verejnymi penezi. spojeni sil znamena duraznejsi hlas.
                                                    • ano, bylo toho tu napsano o asfaltu hodne. tak proc si nepamatujes zasadni veci, ktere v te debate padly? treba to ze nikdy zastanci singltreku neprosazuji jeho stavbu na ukor asfaltovych cyklostezek jak podsouvas. cemba vzdy podporovala kvalitni cyklostezky, singltrek nabizi jako zcela autonomni alternativu vhodnou do specifickych podminek.
                                                    • ano, vyzkum je potreba. (osobne se bojim nizke relevantnosti dat v neprospech prirodniho jezdeni. lide maji predstavu ze je pouze asfalt vs. skaly a koreny, pritom i prirodni cesta muze byt skvele jetelna pro trekingove kolo)
                                                    • tvuj nazor na potrebu budovani singltreku a jeho prirozeny vyskyt v CR dokazuje neznalost problematiky, ke ktere se s takovou chuti vyjadrujes. singltrek ma zcela jine parametry nez ceske pesiny a turisticke chodnicky. rozdil je predevsim v plynulosti jizdy a cyklisticky privetivem profilu, vysledkem je uplne jiny zazitek. mam na tebe jednu otazku – jel jsi nekdy po prirodni stezce – singltreku – nebo tady zastrasujes lidi jen tak „od pasu“?
                                                    • zajimava je tva uvaha o zasahovani cemby do stavby cyklostezek. ano, cemba je obcanske sdruzeni – takze podle tve definice ted mame tve svoleni? ale vazne -cemba jsou predevsim cykliste, takze se domnivam, a doufam ze spolu se mnou i dalsi rozumni lide, ze kdyz se neco dela pro cyklisty, tak by do toho cyklisti mohli i mluvit. pokud mluvis o odbornicich zrejme myslis krajske uredniky, kteri do prace jezdi autem, pripadne projektanty, kteri se doposud zivili konstrukci silnic a dalnic. a jako hlavni odbornik na kritiku aktivit cemby sis urcite vsiml, ze cemba vystupuje proti SPATNYM cyklostezkam na popud cyklistu, kterych se tato SPATNA stezka bytostne dotyka a vzdy az pote, co se se situaci konkretne a detailne seznami.cemba je v tuto chvili jediny subjekt ktery zastava a prosazuje rozumne reseni pro cyklisty.
                                                    • cemba nebojuje proti asfaltu, ale proti SPATNEMU asfaltu. pisu ti to uz asi po desate, ale opakovani je matka moudrosti,ze? jsem tu sam kdo si mysli ze kdyz se investuji stovky milionu tak by se to melo udelat poradne???
                                                    • tak nejak neskromne predpokladam ze o mandatu nasich clenu vime o neco vic nez ty. vitame kazde podnety k praci cemby a zpetnou vazbu. ale tve prispevky jsou uz jen klacky do spic rozjizdejici se cemby. bohuzel

                                                    v tuto chvili jen doufam, ze jsem to napsal dostatecne jasne, vecne a slusne, aby si rozumni bajkeri udelali obrazek, kdo je tady prodlouzena ruka koho…

                                                    0 0
                                                  • martt  

                                                    Uprimne povedane, mne sa nezdaju argumenty BH nespravne.

                                                    Vyroky zakladatelov cemby poznam z bikefora uz roky a zda sa mi, ze sa cim dalej, tym viac radikalizujete. Toto sa mi zda kontraproduktivne.

                                                    Idealne by cemba mala presviedcat verejnost, ze cyklisti nie su v lese skodna a ze nieco zakazovat nie je spravne. Do stavby cyklociest by sa cemba imho vobec nemala miesat.

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    cyklociest by sa cemba imho vobec nemala miesat

                                                    Proč ne?

                                                    0 0
                                                  • martt  

                                                    Uz tym, ze je to mountainbikova asociacia, tak by mala branit zaujmy mountainbikerov. Prvoradym zaujmom mountainbikerov je aby mali kde jazdit. Hlavnym nepriatelom MTB su polovnici a ochranari. Momentalny pravny status quo je v CR uplne idealny a je ho treba udrzat.

                                                    Takze cemba by mala pripravovat uz vopred obranu proti navrhom ako bol ten slovensky a ich infantilnym zdovodneniam. Ak si ten navrh necital, bolo tam, ze cyklisti plasia zver, ze sa dostavaju do vzdialenych casti lesov kde ziju nebezpecni predatori a kde je problem zachranit raneneho cyklistu. Dalej tam bolo, ze cyklisti ohrozuju turistov a mozno este nieco. Nebolo tam nic o poskodzovani po­dy.

                                                    Podla mna by hlavnou ulohou cemby malo byt byt pripraveny na podobny navrh a mal dobre protiargumenty. Podla mna je uplna blbost si rozostvavat proti sebe budovatelov asfaltovych cyklociest. Ja osobne mam asfaltove cyklocesty rad.

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    Vždyť přesně tohle ČeMBA dělá. Jenže protože se čim dál častěji stává to že i ty pěkné cesty kde můžeš jezdit se mění na asfaltky a na druhou stranu se nemáš jak dostat bezpečně z města protože tam na stezky peníze nezbyli, tak se holt musíme bránit i tomu.

                                                    0 0
                                                  • martt  

                                                    mozno je chyba aj vo mne ked za vyjadrenia cemby povazujem proticyklocestove vykriky tu na fore. Je pravda, ze web cemby je podstatne miernejsi ako to co sa tu vyskytuje. V kazdom pripade, ja sa asfaltkam nebranim a to som cyklista co najazdi rocne celkom dost km aj v lese.

                                                    0 0
                                                  • speedy gonzales  

                                                    to bude ta chyba:-))) ja to psal uz vys, na BF zaznivaji nazory od lidi ne od cemby. je to jako by jsi z nazoru klause odvodil politiku ceske republiky- takze budeme prosim objektivni

                                                    0 0
                                                  • MaPa  

                                                    Ano, ale i bikeři se musejí do toho lesa dostat. Čemba by pak ale měla vystupovat pouze jako běžný nahlížitel do návrhu nových cest, má ale lepší vyjednávací pozici než běžný občan, neboť má za sebou dost velkou členskou základnu a lidi kteří za ní jednají toho o stavbě, penězích, dotacích a tak vědí daleko víc.

                                                    Hlavním bodem spíš je, aby Čemba někde neustřelila a tím se nezdiskreditovala hned v úvodu.

                                                    0 0
                                                  • kolombo  

                                                    Možná by nebylo špatné, aby nám sem i BH napsal, kdo je a čí zájmy zastupuje a proč mu tak vadí ČeMBA. Spousta lidí neví, kdo za tou zkratkou je a nám, kterí v diskusích často vystupujeme jménem, to připadá divné.

                                                    0 0
                                                  • Michal.J  

                                                    Tematem c 1 Cemby by tak melo byt predevsim boj za zachovani stavajiciho stavu

                                                    Vždyť ano. A za zachování stávajícího stavu ČeMBA požaduje například to, že pěšina/polní/lesní cesta po který jezdím se jednoho dne nezmění na asfaltovou silnici.

                                                    Takze to, zda nove budovane asfaltove cyklostezky nici a nebo nebo nenici krajinu, by CEMBA mela prenecaht odbornikum,ob­canskym sdruzenim a nebo lidem, kteri o ochane ziv. prostredi neco skutecne vedi a nebo jichz se dana trasa primo a bytostne dotyka.

                                                    Tady mně něco uniká. Takže když hrozí asfaltování Jizery, vadí to členům ČeMBy z okolí tak se tím ČeMBA nemá zabývat protože BH se to nelíbí? Co to je za logiku?

                                                    na zaklade svych zkusenosti i poznatku od jinnych obchodniku s koly jsem vsak presvedcen, ze vyhranenych zastancu budovani singltek na ukor asfaltovych cyklostezek je minimum. Vy při prodeji kola dáváte zákazníkům dotazník kde se vypl%nuje jestli souhlasí se singltrekem nebo jsou proti? Mimochodem rád bych chtěl nějaký důkaz že ČeMBA vždy navrhuje místo asfaltu singltrek, nebo kde navrhujeme singltrek místo asfaltu. Pokud vím tak jako alternativu k asfaltu navrhujeme přírodní zpevněnou cestu, ale možná se pletu, nejsem obchodník s koly ale jenom člen ČeMBy.

                                                    Takto je to jen hledani nepritele za kazdou cenu a zbytecne mrhani casem a zejmena mandatem, ktery CEMBA od svych clenu dostala. Tohle hodnocení bych asi nechal na členech.

                                                    0 0
                                                  • cabbage  

                                                    Dlouze bys to nepochopil, takže krátce: „Co to tu meleš ty vořechu?!“ :-)

                                                    0 0
                                  • Jirik123  

                                    No vidis, tak to se vlastne shodneme, myslim ze tak nejak to vidi i CEMBA. Jde jen o to, ze urednici v soucasne dobe chapou cyklostezku jen jako asfaltovou dalnici. Treba ta cyklostezka jizera – labe. Minimalne od Zeleznyho Brodu dolu po proudu mi asalt zily netrha, ale nechapu proc to chtej tahnout az do Korenova. Tam uz je to celkem do kopce a reka je tam jeste dost divoka. Viz tato webkamera v korenove hydronet.karlin­.mff.cuni.cz/ko­renov/

                                    I treba ta slavna podunajska cyklostezka(na kterou se urednici tak radi odvolavaji) zacina az na dolnim toku dunaje v Passove.

                                    0 0
                                    • kolombo  

                                      Minimálně ještě úsek Železný Brod – Dlaskův statek je docela hezká turistická cesta. Kromě nešikovného přechodu řeky v Rakousích a neexistující spojnice Rakousy – Malá Skala tam všude nějaká cesta je a z hlediska turistiky má docela pěkné parametry. A mimochodem, když je v téhle lokalitě taková péče o dopravní trasu pro cyklisty, proč nebyla zbudována společně s rekonstrukcí silnice E65 a proč ji najednou cpou na druhý břeh, který patří turistům? Mimochodem, již existující úseky úspěšně zabrali bruslaři.

                                      0 0
                                      • Jirik123  

                                        To ze cyklostezku nezbudovali pri oprave silnice taky nechapu… Jen se bojim, ze pokud budou chtit argumentovat dopravnimi ucely cyklostezky, tak budou neprustrelni. Ted se z Turnova do Brodu po rovine neda jinak nez po ty hlavni silnici. Coz je podle me sebevrazda:-)

                                        Ze to maj zabrany bruslari vim, ale nastesti jen usek cca 2km z Turnova do dolanek. Dal smerem k Bartosove peci jich jezdi minimalne.

                                        0 0
                                  • hribik A1  

                                    cyklostezky su pre socky woe, pre socky co si nevedia zarobit na poriadny bajk!

                                    dobre, teraz vazne. neviem ci by cyklodialnice museli ist vsade, ja by som navrhol nieco taketo:

                                    1. urobit scitanie premavky cyklistov, inlinistov a podobnych „zivlov“ na frekventovanejsich cestach (ziletkari sa mozu odmyslet, ti budu jazdit po ceste ci tam cyklostezka bude alebo nebude). tak, aby v tom boli aj slnecne nedelne letne poobedia. tam, kde je velka premavka cyklistov aj motoristov, cesta uzka, bez krajnic, a v useku sa neplanuje dialnica, ktora by cestu odlahcila (taka 1/64 zilina-rajec to vsetko splna…), postavit cykloasfaltku, ktora by mala viest priblizne subezne s cestou, ale nie hned pri nej, tak 200 metrov od nej, aby mala podobny profil, dlzku a krajinu. kedze nevedie priamo v hustom osidleni, pravdepodobne by sa nepreplnila chodcami a bola by relativne zjazdna. par ludi by mozno motivovala k tomu, aby do roboty jazdili na bicykli, kedze odpadne nutnost ist po nebezpecnej hlavnej ceste. tato cyklostezka by ale musela byt jasne vyznacena, aby o nej kazdy vedel. aby si jej vsimol aj ten, kto miesto nepozna, a nepokladal ju len ze bezvyznamnu odbocku do poli co za 200 metrov konci.
                                    2. v lesoch nestavat ziadne nove cesty, ale opravit tie sucasne, stare lesne asfaltky ktore maju rozbity povrch, a smerovat tie „socky s olpranmi co sa pre ne tie cyklostezky robia“ tam
                                    3. prejazdy cez mesta, napriklad popri rieke, neni nutne aby to bolo tesne pri nej alebo v zvlast hodnotnom uzemi. znova nutnost oznacenia a odvedenia cyklistov z cesty po ktorej sa k mestu dostali. v bodoch 3, 4, 5, 6 inac plny suhlas.

                                    hlupost su take cyklostezky, kde je pravdepodobne, ze sa preplnia bezohladnymi chodcami a pod., a fakticky sa po nich nebude dat jazdit. cize take ake sa robia u nas. dalsia hlupost su 200–300 metrove nesuvisle utrzkovite useky „niecoho ako cyklostezka“ po jednej strane cesty. na tie sa tak kazdy vykasle, urcite nebudem pre taky kusok napriklad dvakrat prebiehat tu cestu… no a hlupost no.1 su cyklostezky vedla malo frekventovanych ciest. je ich viacero, tiez ceska specialita ako som si vsimol. typicky priklad je v udoli vsetinskej becvy tam co su velke karlovice. celym udolim vedie cesta, ktora je v dolnej casti udolia velmi frekventovana, a smerom hore na karlovice a makovsky priesmyk doprava postupne redne, az od karlovic dalej uz jazdi aut naozaj poskromne. mozete hadat, v ktorej casti je cyklostezka hned vedla cesty…spravne, v tej hornej, kde nic nejazdi (az je aj v tej dolnej nieco, neviem, ale urcite neni vedla cesty, a az je dalej, tak neni vyznacena, a tym padom o nej do tejto chvile neviem, ale predpokladam, ze tam neni ziadna)

                                    0 0
                              • pelhrimov  

                                Bez diskuze, Xentar to říká jasně, pouze do čistého terénu vyjiždí minimum cyklistů, protože je to fyzicky náročné, riskantní, lidé nevyhledávají pády a naklepaný zadek, ne každý chce zachytávat širokými řídítky za smrčky a potom se s nimi obímat. Většina lidí chce pohodové projetí bez aut. Jasně, že asfalt se hodí firmám, které na něj dokáží získat velké peníze z různých fondů. Já jsem třeba celý rok trénoval a teprve včera se mi povedlo vyjet na Křemešník po červené turistické značce z Pelhřimova bez šlápnutí na zem, párkrát jsem měl namále a už jsem se kácel na zem. Sice jsem katastrofální jezdec, z pohledu elity, ale dejme tomu, že třeba z 10 tis. majitelů kol na okrese jich tam vyjede 50 a možná ani to ne, takže 5 promile :) Když si někdo myslí, že počítám špatně, tak si můj odhad klidně vynásobí 10 a pořád to bude dost malé číslo.

                                0 0
                                • pelhrimov  

                                  Ještě poznámka: Chrti, kteří chtějí na mtb závodech vyhrávat najezdí v tréninku tisíce kilometrů na silničním kole, takže asfaltové stezky také využijí, minimálně pro přesun na místo tréninku.

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    jenže mi netaky nemluvíme o čistém terénu jestli si nevšim :-\

                                    0 0
                                  • Andrzej  

                                    sjsel jsi nekdy na silnicnim kole? pro trening nebo klasickou jizdu na silnicnim kole jsou cyklostezky absolutne nevhodne

                                    0 0
                                • speedy gonzales  

                                  jo xentar to rika jasne ale ne uplne presne.. je to o podminkach ktere jednotlivym segmentum pripravis. takze si to spocitejme: ASFALT (cykloturiste)-miliardy x LES (mtb) jedna velka nula

                                  myslis ze by se nekteri lide nevydali za krasnym zazitkem primo do lesa, do prirody pokud by vedeli ze nebudou tahat kola na rameni, ze nebudou tlacit 5km do kopce, ze se nebudou muset brodit po kolena v bahne…??? ale to jde u nas dost tezko ze…

                                  0 0
        • hribik A1  

          „pokud bude sfalt \beton \ dlazba vsude nebude kde jezdit. A á se čekat něco jako na slovensku …pokud mají ty stezky nemají potřebu jezdit do lesa…“

          jedna fakticka, cyklostezky a slovensky paskvil maju sotva nieco spolocne, pretoze paskvil vznikol napriek tomu ze NA SLOVENSKU CYKLOSTEZKY PRAKTICKY NEJSU ZIADNE, par kilometrov v mestach aj to zdaleka nie v kazdom. dovod paskvilu treba hladat niekde inde (?lesne vsi?), nez v tom, ze by „cyklisti uz mali cyklostezky“

          0 0
      • littlebiker  

        to nenuti,ale u nas udelali 2m siroky asfalt misto uzasneho 2km singletracku:(svi­ne,at si delaju stezky kde chcu,ale ne pres singletracky

        0 0
      • kolombo  

        Z toho co už o trase víme je jasné, že i tam, kde má trasa jednoznačně turistické parametry a z dopravního hlediska bude její význam limitovat k nule, tak i tam se navrhují opatření jako asfaltové cesty a tunely pro cyklisty. Je pravda, že projekt cyklistického tunelu údolím Jizery mezi Spálovem a Bítouchovem na trase Železný Brod – Semily, je jen studie, ale pokud by na to dala EU peníze, tak se toho nějaká šikovná firma jistě ujme.

        0 0
    • Lenka.05  

      Nojo, všichni chceme rovné stezky od hradu ke hradu, po asfaltu, k tomu mamči s kočárky a to vše nejlépe po rovině:-) Mně jako jílováka potěšil článek v našich novinách (viz příloha).

      0 0
      • Tomcat  

        aspoň něco

        0 0
      • kámen úrazu1  

        Paráda!

        0 0
      • Lenka.05  

        Nedá mi to sem nepřipsat dnešní malou příhodu: šla jsem vyvenčit psa (labradora) tady na cestu za domem-je to šotolinová cesta, která vede k lesu, kde je mimo jiné i chatová osada a je tu vyznačena i cyklostezka. Takže provoz tu bývá značný, vlastně pokaždé (i ve všední den) když tudy jdeme, potkáme za krátkou desetiminutovou procházku minimálně jedno auto, s většinou řidičů už se známe, protože je to cesta pro jedno auto a vždycky s pesanem musíme až na travnatý břeh, aby tudy projelo. Sice občas nadávám, ale co se dá dělat, cesta je to pro všechny. Cyklisty tu potkávám spíše zřídka, spíš o víkendech, jinak tam jezdí víc aut a semtam jde někdo pěšky. To byl dnešní případ – už jsme šli domů, když zezhora zahlídnu jedoucí cyklisty. Pes někde deset metrů za mnou, nutně si potřeboval něco očmuchat :-) Tak jsem mávla na prvního cyklistu aby zpomalil a běžela jsem chytit psa. Vše otázka několika vteřin, žádné drama. První dva mne minuli,poděkovali a šupajdili dál. Za nimi jeli další myslím tři…míjeli dvě baby s taškama, které se jen s nechutí klidily ke straně, jinak byly rozcapené po celé cestě. Bikeři je míjeli v pohodě, doslova krokem. Projeli i okolo mně, taky poděkovali a jeli dál. Odspodu do toho všeho jel ještě Roomster. Taky jel krokem, s řidičem jsme na sebe kývli, žádný problém. Mezi tím k nám dorazily ty dvě baby s taškama. Tak jsem jen s úsměvem poznamenala (aby jako řeč nestála) „To je provoz, co :-)“ Co jsem si vyslechla mi docela zkazilo náladu. „No to vám řeknu!! Ty cyklisty bych zakázala!! To je hrozný, co jich tu jezdí. A jezděj jako šílenci. A tady nemaj vůbec co dělat!!“ Pak se podívala na mého psa a dodala: „No a vám mohli zajet takovýho krásnýho pejska!“ Ve snaze kontrovat (probudila se ve mně solidarita s cyklisty) jsem poznamenala, že za psa jsem odpovědná já a že by to byla spíš moje chyba. A že cyklisti jsou ještě v pohodě, nesmrděj, nic neničej, ale že mně štvou spíš ti motorkáři a čtyřkolkáři co lítaj po lese. „No to je pravda,“ připustila baba. „Ale ti cyklisti…voni to rozdupou jak blázni, jedou nejmíň stovkou(!!!!), člověk ani neví že jedou za ním, jsou potichu, nezazvoněj – to musej, protože to maj v zákoně!…já bych jim to zakázala!! Tady jsou i starý lidi, žejo…je čas s tím něco dělat, napsat nějakej dopis na město!!“ Mezi tím, co já jsem hledala nějakou vtipnou odpověď na to, že cyklisti jezděj po rozmlácený cestě stovkou, baba eště něco blekotala a naštěstí pokračovala i s tou druhou babou směr chatová osada. Jinak bych se s ní snad musela hádat. No nevím, možná blbost, ale mně to docela nadzvedlo :-(

        0 0
        • xentar  

          smutný, ale v jednom maj babči pravdu, zvonek má dneska na kole málokdo – cykloputer, světlo a na řidítka se už nic nevejde :)

          0 0
          • Lenka.05  

            No:-) Přítel má na svým trekovým kole zvonek a dokonce takovou příšernou houkačku. Jeli jsme po lesní cestě na cinknul na nějaký pěšáky, co šli roztažený přes celou cestu. No vyslechli jsme si dost nadávek, že tam nemáme co zvonit, že se lekli blabla…okořeněný o pár sprostých slov. A teď si vyber – zvonit či nezvonit? Toť otázka. Já to řeším místo zvonku klapáním brzdových páček. Až si pořídím hydry, budu muset místo zdvořilého „cinkání“ páčkama použít obhroublé „zdovolením prosím“ :-) Co z toho plyne? Asi že kdo chce psa bít…;-)

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Přesně tak. Na crossovi jsem zvonek měla a dvakrát jsem si vyslechla nadávky, co si dovoluju na chudáky chodce roztažený po celý cestě zvonit. Další chodci na zvonek většinou nereagovali a tak jsem ho na horáka už nekupovala. Zpomalím, pozdravím, řeknu " s dovolením". Když nezareagujou ani na toto, jemně a krátce zasyčím, což jsem přebrala od kamaráda. Má pravdu, na sykot reagují všichni. :-) Chodci, psi, inlinisti… Asi je to rozená obranná reakce, strach z hadího uštknutí je donutí zaslechnout i tichý zvuk sykotu, i když předtím nereagovali na mnohem hlasitější jiný zvuk. :-)

              0 0
        • Tomcat  

          Pokud je nekdo dementní \ senilní nebo blbej, je logika a a nějaký pravidla nanic , vona paní má prostě svou pravdu a ať si mele co chce.

          0 0
        • hribik A1  

          jedou nejmin stovkou :DDDD, niekedy ked mam dobru naladu, tak nejaku staru babku obehnem aj 160.

          0 0
          • Lenka.05  

            No, právě jsem se vrátila z krátké vyjížďky…a ať jsem dupala jak jsem chtěla, víc jak padesát jsem z toho dneska nedostala. Musím ještě hooodně trénovat!!

            0 0
    • mr.antik  

      v zemi, kdy jsou dražší silnice než na západě je i štěrkový povrh dražší než asfalt

      0 0
    • MaPa  

      Ty voe, 4OOmetrů šotoliny za šest milionů, to je síla… To už trochu zavání nějakou kontrolou ne?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.