Zdravím,
neporadil by mi někdo, nějaký dobrý servis kol na Jihlavsku?
Nejlépe někoho kdo to dělá na dobré úrovni někde doma v dílně nebo v garáži.
Oficiální a komerční servisy jsou už nad moje finanční schopnosti a sám si neporadím.
Dík za tipy…
Zdravím,
neporadil by mi někdo, nějaký dobrý servis kol na Jihlavsku?
Nejlépe někoho kdo to dělá na dobré úrovni někde doma v dílně nebo v garáži.
Oficiální a komerční servisy jsou už nad moje finanční schopnosti a sám si neporadím.
Dík za tipy…
Učit se, učit se, učit se.
Koupíš nářadí a máš to za půldarma.
Pochybuju, že Ti někdo bude věnovat svůj volný čas a součástky…
Měnit náboje, převodník, čistit čepy u celopéra atd. na to prostě nemám.
Potřebuju někoho komu dám 2 litry a udělá mi stejnou práci jako v kšeftě za 3 a půl.
No představa pekna …ale …
Chtěl jsem to napsat. Dělám kola rodině, kamarádům a známým. V domácí dílně jsou to více nervy jak zábava. V servisu jsem měl vše potřebné k ruce. Ne jen vybavení, ale i materiál. Tak vezmeš kolo, hodíš na stojan a zjistíš co všechno objednat. Za den dva máš doma díly. Vše naházíš, seřídíš a ejhle problém. Další objednávka, nebo sednu na kolo a objíždím krámy. To by člověk nevěřil co všechno v krámech nemají. Na výdělek to není. Začínám si dost vážit svého volného času a co nejvíce se servisů zbavuju.
Neco se nahodou podela… A je to na Tebe.
A jen 2 objednavky na kolo – to je jeste dobre ;).
Si pamatuji nutnost zachovani Gripshiftu. Konec byl vymena prehazovacky, protoze 9 mel Sram jen jako XO a to nemelo smysl tam davat.
Ja to prestal delat od doby co potrebujes na vsechno specialni naradi a dily spolu casto nesedi ani od stejneho vyrobce diky milionu “standartu’. Dneska udela zadni stavbu slozitejsiho kola je na masli.
no a drž díly skladem při tomhle blázinci, když jsem sčítnul jenom co bych měl v ložiskách od Enduro, tak mě braly mdloby o vidlích ani nemluvím, dneska i na jednu Rebu podle zdvihu máš rozdílné servisní sady…
A stejně dopadneš tak, že ti třeba zrovna jedno ložisko, z těch padesáti, chybí.
No přesně, ještě, že kousek od dílny mám prodejnu ložisek, kde si ty Endura v pohodě objednám, jsou sice drobet dražší, než když je vezmu přímo od kluků, ale nemusím držet sklad, což při volných obrátkách servisu, které si držím, protože to nemám jako primární zdroj obživy, je pro mě výhodnější :-)
Skvělá příležitost pořídit si vercajk a díky všudepřítomným návodům se naučit kolo servisovat sám. To, co nezvládneš, holt budeš muset svěřit servisu.
V Antoninove Dole. Kluk co to má jako vedlejsak při práci. Je chvalenej. V hospodě se poptas a řeknou ti.
Dík, alespoň jedna konkrétní odpověď na to co jsem se ptal. Jinak jsou všichni chytrý jak rádia jak to dělat sám atd…
Je to jako s autama, dáš to známému známého někam do garáže a ten se v tom týden vrtá. Pak si řekne o pět tisíc že to chtělo jen něco rozebrat a protříknout WDčkem, samozřejmě bez dokladu. Za tři dny stojíš před garáří a borec se drbe na hlavě. Další týden stojíš s autem v profi servisu, kde ti řeknou že ti můžou obědnat origo díl za 16000,– se slevou, nakonec ti nezbyde nic jiného, než to udělat u někoho kdo to prostě umí. Volal jsem bráchovi který řeší celý život auta a ptal se na levný servis, ten se mi skoro vysmál do telefonu, říkal …jo kamaráde tahle doba už je pryč. No a stejný to je dnes s kolama.
Ke zdejší diskuzi… Medián mezd v ČR je cca 35000Kč, což je cca 200Kč/hodina hrubého, takže statisticky by to většina lidí za 300Kč čistého dělala ráda… A zrovna na servis tohodle Kellyse není toho speciálního nářadí moc potřeba, takže by to zvládl téměř každý, kdo si kolo doma servisuje.....
No zase ale přivýdělek bych asi chtěl výnosnější než práci – když už si potřebuju přivydělávat a budu tim trávit dalších xy hodin měsíčně mimo klasickou práci tak by bylo fajn aby to za něco stálo (pokud to neni třeba pro souseda, který zase pro mě udělá něco jiného).
A když už si tim někdo chce rozumně přivydělávat tak se asi úplně nelze specializovat na „tohodle Kellyse“ = toho nářadí budeš potřebovat víc.
Bylo to myšleno spíš tak, že by mu to udělal člen bike fóra z Jihlavy, který vydělává v Čr průměrných 170Kč čistého a 300Kč už je znatelně víc…
Mimo jiné znám servis cca 20km od Jihlavy který za takové peníze dělá taky, tazateli už jsem ho doporučil…
No u servisů udělá zase velkej rozdíl co si můžou dovolit – malý servis ve vlastních zaplacených prostorách si může dovolit výhodnější ceny než nějaký v prostorách pronajatých. Větší firmy z toho pak musí pokrýt i lidi v pozadí, kteří v malých servisech/obchodech ani vůbec nejsou (nějaký nákupčí, skladník, vedoucí apod.), ale zase budou pravděpodobně mít širší skladový zásoby všemožných dílů atd.
A samozřejmě záleží kdo se jak specializuje, jsou i poměrně velký servisy (který třeba maj i víc poboček), který jedou na „jednoduchou jistotu“ a do žádných velkých složitostí se nepouští – například vůbec nedělají odpružení.
Máš pravdu, 300kč na hodinu je fajn. Druhá věc je jak si vážíš sám sebe, svůj volný čas? Shánění dílů mi nikdo nezaplatí. Cestu na poštu, nebo do krámu mi nikdo nezaplatí. Cizím lidem kolo udělám, ale chci mít cca týden času. Nechávám si zaplatit jen reálný čas strávený servisem 400kč hodina. Kolikrát mi zabere oprava cca 1,5 hodiny. Shánění dílů klidně 3 hodiny.Seš zhruba na 100kč hodina.Vazelínu,škrk pásky, hadry nepočítám. Kdo to nezažil, vyzkoušejte. Domácí servis opravdu není vydělečný. Byl jsem zaměstnaný jako servisák 4 roky a bylo to fajn. Vybavený servis, sklad s díly za zády, v zimě relativní klid a školení. Na druhou stranu málo peněz. Odešel jsem do strojírenství k soustruhu a mám klid.
Znám to, udržuju kola pár známím, dělám to zdarma a rád:-)
Nejzbytečnější je servis vidlice, zbytečné pokud ji prodáváš po max 2 sezónách
přesně tak, když ji budeš servisovat bude se moc houpat – pravdu máš
Servis vidlice je nejvíc démonizovaná věc. Přitom 50h servis je složitý asi jako nahodit bezduše.
Stejně tak vzduchové komory většiny tlumičů
od ty doby, co bydlim v garzonce mi otom povidej :D