V sobotu mi na úvod dovolený kleknul tlumič Float R a když teď rekapituluju zjišťuju že ne vlastní vinou zřejmě nebyl tlumič adekvátně udržován. Když jsem kolo kupoval, byl jsem upozorněn, že veškerou údržbu bude provádět onen servis jednou ročně. Manuál kdterý mi dali byl v Angličtině a tím to haslo. dnes jsem kolo odvezl do Písku k Cyklo Švec, kde jsem doufal v odborný servis. První překvapení přišlo v podobě informace, že jediný mechanik v jediném Fox Authorized servisu je na dovolený a neví kdy se vráti. Prodejce zjevný „zelenáč“ se na to podíval a okamžitě konstatoval vystřelení stíracího kroužku, protože jsem nemazal vyčnívající část pístnice silikonovým olejem. Na můj dotaz proč bych to měl dělat, když to manuál neuvádí se hnal do české Švec verze manuálu, kde tento krok údržby skutečně nenašel, kromě bodu údržby Údržba vzduchové objímky (Float), které nerozumněl. Na to přidal hraběcí radu, že pokud by se to stalo jemu, na nic by nečekal, vzal tupý šroubovák a ten kroužek tam zpět dostal. Rychle jsem poděkoval a utíkal pryč. Teď když sedím nad všemi jazykovými verzemi manuálů, zjišťuji, že se má pravidelně v rozmezí 8 – 40 hodin celá vzduchová komora rozebrat vyčistit a namazat. Cyklo Švec pro jistotu tento úkon vyškrtl ze svého manuálu, včetně postupu.
Závěrem mimo anketní otázka: Jak může prodavač v obchodě dovozce doporučit zákazníkovi servis tupým šroubovákem?