nemáte někdo nějaký tip na ideální místo pro týdenní pobyt v Dolomitech tak, aby byly v dosahu horské průsmyky, čili tak někde uprostřed
Cortina, Moena? nebo lepší tip? díky
nemáte někdo nějaký tip na ideální místo pro týdenní pobyt v Dolomitech tak, aby byly v dosahu horské průsmyky, čili tak někde uprostřed
Cortina, Moena? nebo lepší tip? díky
Jak snášíš přespávání ve vyšší nadmořské výšce? Usneš? Zregeneruješ? Ceny se hodně liší podle místa, zkusil bych Colfosco, Corvara, La Villa, Alleghe, Canazei.
Do 3000 metrů je to bez vlivu na normálního zdravého člověka – nad 3000 to chce aklimatizačku pokud chceš výrazně vejs nebo s rozumem pokud chceš jen o kousek vejs.
Bez vlivu to není. Ale do 3.000m nebo přesněji, podle některých studií, do 2.600 nehrozí u zdravého člověka riziko postižení akutní horskou nemocí. Nad tuto hranici se i u zdravého člověka může projevit.
samozřejmě že to má vliv, zmnoží se hemoglobin
běhám pak jako utrženej
a proto tam jezdí trénovat olympionici
Jo možná nové studie toto trochu upravili v praxi sem to do 3000 nikdy neřešil na 3500 už ano.
s tim bych soluhlasil, 2000m ok, ale v ize jsme spal nahore ve Val Senales, hotel Hrawan, cca 3100m a musel jsem po dvou nocich dolu…:-)
vysoká nadmořská výška je naopak z hlediska tréninku výhodou, jezdíme trénovat a spát do Melagu, to je 2000 mnm
takže výška nehraje roli
pro mě je prioritou místo, kde by se denně daly podnikat výjezdy do průsmyků tak, aby to pokaždé bylo někam jinam a cca stejně daleko
je jasné, že takové ideální místo nebude,takže mi jde o co nejlepší místo v tomto ohledu
děkuji
Arabba
jo, o té taky uvažuji, myslíš lepší než Cortina d.A?
Lepší určitě, dražší také.
souhlas, navic mi asi prijde dokonce Canazei nejlepsi, pac tam jsi prakticky na rozhrani 3 smeru…ted jsem tam akorat byl na Giru
nějak mi z toho vylezla La Villa
hned mám 7 tréninků po okolí, obvykle 3 průsmyky, 100–150 km
co myslíte? byl tam někdo?
Ano, ideální místo. Taky se odtamtud jezdí Maratona Dles Dolomites. Pokud bych řešil výjezdy (Giau, Valparola…) bral bych to odtud.
Silniční Dolomity mám celkem dobře projeté, většinou v kempech pod stanem, ale byli jsme i týden v apartmánech v Colfoscu (cca 1,5 km nad Corvarou). Od té tvojí La Villy je to kousek. Tras se dá vymyslet dost, aby to pokrylo celý týden. Arabba má sice o něco lepší pozici, ale všechno stejně neobsáhneš z žádného místa.
Jestli chceš, můžu Ti poslat odkaz na ten apartmán popř přidat nějaký ten tip na méně známé partie Dolomit.
jestli máš tip na nějaké unikátně těžké stoupání v dosahu, tak sem s ním
zatím mám plán na klasiku v okolí: Valparola, Falzarego, Tre Croci, Giau, Campolongi, Fedaia, Pordoi, Sella, Gardena
ale chci je jet vesměs z obou stran, takže moc času na další stoupání už nezbývá
vše na silničce, preferuju kvalitní asfalt, ne stezky z Velké války
Z Tre Croci si to přímo žádá pokračovat pod Tre Cime.:-)
to vím, jenže pak ještě totéž zpátky a to s ženskou a je z toho docela brutal
No, to máš recht.:-)
:-×
Ještě do místní klasiky patří P. Duran. Sice kousek vedle, ale moc pěkné je San Pellegrino z Falcade. Nebo vyhlídka Rifugio Auronzo pod Tre Cime di Lavaredo – taková místní Edelweißstraße bez kostek.
Nebo se případně autem nablížit do Val di Fiemme a jet Pampeago z Tesera do Obereggenu – nahoře za hotely už je asfaltka místy úzká a jsou přes ni občas odvodňnovací kanálky, takže sjezd trochu s rozmyslem. Zpátky třeba pro změnu přes Passo di Lavazè.
potíž je, že pokud se s nikým nedomluvím na spolujízdě, tak tam jedeme na kolech bez auta, takže ani na místě nebude možnost se nabližovat
ale každopádně díky na inspiraci
Ještě prozkoumej bike'n'bus možnosti v okolí nocležiště, něco jako tady – rozšíří se tím akční rádius.
Hodně Tě omezuje nutkání jet každý kopec z obou stran a nikoliv okruh nebo odněkud někam. Když kopec z obou stran, tak si naplánuj delší okruh (případně s úlevnou nábližkou pro drahou polovičku) a druhý den ho dej v opačném gardu.
mrkni taky na http://inrng.com/…e-dolomites/
a pokud chceš po stopách Gira, tak 2010 se jela časovka na Kronplatz (z St. Vigil), kdyby jsi se nechtěl škrabat až nahoru tak to zlomíš na Passo Furcia.
V 2011 byl MTF na Rifuggia Gardeccia, z Canazei pojedeš na Pera di Fassa a pak už jen zapomenutou silničkou rubačka nahoru.
A to je problem jet autem ve dvou lidech?
když člověk nemá auto a řidičák tak ano
Brutální je výjezd k chatě Cinque Torri – taková bonusovka mezi Giau a Falzaregem. Odbočuje se doleva ze silnice na Falzarego jakmile končí ten (skoro) rovinatý úsek a vyjíždí se z lesa (naproti se tyčí Tofana di Rozes). Silnička je cca 2,5 m široká, zpočátku zalátaná a děravá, pak OK. Sklon až 20%. Provoz nulový. Končí ve výšce 2137 m, nahoře slušné výhledy, pivo jen lahvové, ale dalo se.
Určitě bych nevynechal okruh Passo Gardena – Val Gardena – San Pietro – Val Funes – Passo Erbe – Val Badia – Corvara. Lehce přes 100 km, převýšení asi 2800 m. Přes Erbe je mnohem menší provoz, než v centrálních Dolomitech, silnice slušná. Můžeš jet i v protisměru ručiček, je to kratší, ale výživnější (Erbe), pak ale musíš absolvovat dlouhé stoupání Val Gardenou po hlavní. propojka mezi Val Gardenou a Val Funes je parádní (dobrý asfalt, bez aut, zvlněný terén, výhledy) akorát je potřeba několikrát správně odbočit… kdyžtak večer sem zkusím ten okruh hodit.
Pěkné stoupání na severním okraji Dolomit mezi Val Badia a Valdaorou ve Val Pusteria je Passo Furcia. Kopec je kratší (cca 10 km), ale má výživné úseky na obou stranách. Ta západní bude ale přece jen těžší (a taky hezčí). Nad San Vigiliem je rozcestí, kde je možné traverzující silničkou sjet k Brunicu a po cyklostezce Pustertal Radweg do Valdaory a udělat tak okruh cca 50 km. Nevýhodou je, že pod Furciu musíš dojet po hlavní údolím Badia cca 20 km – docela nezáživné, hodně aut a silnice taky žádná sláva. Celá trasa z Colfosca vyjde na nějakých 100 km.
Lavaredo (Rifugio Auronzo) mě napadlo taky. je to už dost náročné, ale pokud by jsi jel přes Valparolu do Cortiny a stejnou cestou zpět + okruh kolem Cristalla s výjezdem pod Tre Cime, hodilo by to asi 130 km a dejme tomu 3500 m, což by se možná dalo skousnout.
Torri del Vajolet (Rif. Gardeccia) jsem nejel, ale určitě by se dalo zakomponovat do nějaké trasy.
Ještě mě napadla trasa přes Gardenu, Ortisei, Passo Pinei, Passo del Nigra, Passo Costalunga s návratem přes Pordoi a Campolongo, ale to bude taky pořádná darda a na Passo Nigra údajně sklon blízko dvaceti procentům (nemůžu posoudit, nejel jsem).
díky, passo Erbe je už v plánu, Furcie též, cinque Torri neznám, ale Giau pojedu několkrát a Falzarego taky, takže určitě půjde zahrnout
přes Ortisei chci taky něco jet, již jen proto, že tam na tragické letní dovolené pobýval již Fantozzi, to byla ovšem ta neštastná volba odtučnovací kliniky profesora Burchenmayera, školy lezení po skále nebo studia folklóru jižních Tyrol a to se mě, doufám, netýká
Tak ta odtučňovací klinika se Tě netýká rozhodopádně.
folklór jižních Tyrol taky ne, ten bytostně nesnáším
a škola lezení po skále by mohla být, jen ne s Calbonim na pozici prvolezce…
zdar, čistě úplnou náhodou netušíš jestli tohle by šlo projet na silničce s rozumným obutím (ne race galdy :)
mám takový cukání vyrazit letos zase do Dolomit a chci objevit nějaký pikošky :)
To by asi nejlíp věděl „Dolomiti“. Já jel jen asi polovinu téhle cesty od Saltrie na MTB. Co si vybavuji, tak to byla širší šotolinová cesta celkem slušné kvality… ale jestli to půjde na silničce si 100% jistý nejsem. Je to už přece jenom skoro deset let, co jsem tudy jel. Ale třeba na silničce jsme přejeli Klammljoch https://mapy.cz/s/1IZdk . Bylo to na hraně, ale zvládli jsme to všichni bez defektu.
Tady je ta trasa přes Passo Erbe: http://www.gpsies.com/map.do?…
Jel jsem trochu prodlouženou variantu přes Brixen a Santa Andreu. Ale celkově mne Erbe trochu zklamalo. Jelo se dost lesem a nebyly takové výhledy jako na jiných sedlech. Výhodou je minimální provoz.
Výhledy opravdu oproti třeba Falzaregu horší kvůli lesu, vlastní sedlo ale paráda.Navíc místy dost popraskaná asfaltka, jel jsem to tedy z Brunecku na Erbe přes ST.Martin a zase zpět, na nějaký okruh nebyl bohužel čas. Ta hlavní SS244 nic moc, poměrně provoz, objezdy tunelů byly často plný suti a šutrů. Byl jsem tam v rámci Gira před 14 dny.
Souhlas, z Brixenu asi nejméně zajímavá varianta na Erbe, téměř celé lesem. Asfalt taky nic moc (vzpomínám na pěkný „tankodrom“ mrzi odbočkami na Plose a Funes). Naopak cesta na St. Martin mně přišla docela dobrá (alespoň na italské poměry :-) ) a z Fal di Funes taky OK. Výhledy nejsou tak bombastické jako ze Selly apod. , ale určitě jsou. Ze St. Martinu je parádní pohled na Kreuzkofel, z vrcholu na Peitlerkofel a z Val di Funes je v jedné pasáži zase hezky vidět skupina Puez-Geisler. Pak se mi líbí krajinný ráz „kanadské tajgy“ mezi Erbe a Passo Eores. V Dolomitech dávám výš jenom Passo Manghen.
Nemáš nějaké tipy i na trasy na MTB?
Na silničním mám Dolomity docela projeté, tak zkusím změnu. Za měsíc jedeme do Bruneku. Mám v plánu okruh přes Passo Stalle a Passo di Gola. Na Kronplatzu jsem byl loni, tak ho možná zkusím z jiné strany. Pak ještě uvažuji o nějakém okruhu směrem na Erbe a Luson.
Moc ne, na horáku jsem tam byl jen jednou a to víc jižněji. Okruh přes Stalle a Passo Gola (Klammljoch) jsme ale jeli na silničce. Pasáž bez asfaltu je asi 15 km dlouhá, v mírnějším sklonu udusaná šotolina, v prudším trochu vymleté s nánosy štěrku, ale na MTB pohoda. Na italské straně efektní serpentiny a vůbec, z Itálie stoupání výrazně těžší (jeli jsme naštěstí opačně). Ještě můžeš vyjet na Prato Piazza. Z Val Pusteria nahoru asfalt, vrcholová pasáž udusaná šotolina, dolů na Carbonin cesta kamenitější. Vedla tam i pěší stezka, možná bude sjízdná. Vrcholová partie je hezká – horské louky s výhledy. Nejvyšší bod je cca 2040 mnm u Durrensteinhutte.
Stalle i Gola jsem jel z italské strany, ani nikdy nebyl čas dokončit okruh. Snad letos. Ona i silnice od Campo Tures je trochu horší, takže MTB nebude na škodu.
Prato Piazza je pěkné místo. Jel jsem opačně než píšeš, tak bych mohl zkusit i druhý směr. Pak mě napadá z Carbonin pokračovat kousek po silnici západně, sjet vpravo a přes Rif. Fodara Vedla a Rif. Pederu dojet do Mareo. Podle mapy by to mohlo být pěkné a podle Strava heatmap je to frekventované asi jako Piazza.
Tahle trasa přes planinu Fanes je celkem vyhlášená a doporučovaná na MTB. Viděl jsem i fotky a vypadá to atraktivně. O něco lepší (hezčí) možná varianta přes Passo Limo. Od Carboninu můžeš jet po šotolinové cyklostezce, která kopíruje hlavní silnici. Stezka vede mezi Toblachem a Cortinou.
Dobrý tip. Dík.
Můžeš zkusit dát trasu závodu Dolomiti Superbike. Dále pak výšlap na Strickberg je taky velice pěkný. Nahoru po šotolinové cestě, dolů terénem po stezce pro pěší.
Passo Nigra jsem jel dnes https://www.strava.com/…s/1061840085 . Opravdu je tam těch 20% :D. V St. Zyprian začíná odpočítávání 12 zatáček na passo Nigra a tam to přitvrdí cca 3km – 12–16 % průměr podle Garmina. Za začátku stoupání byl trochu provoz až k odbočce na Alpe di Suisi, ale pak už to bylo v klidu a od Tiers už jsem jel v podstatně sám. Jinak je alternativní trasa na passo Nigra, která se napojí ve městečku Tiers https://www.strava.com/…ents/4345700
Jinak pěkný serpentýny kolem 12% procent jsou https://www.strava.com/…ents/2472716 Já jsem je sjížděl.
Jak kvalitní je ta silnice z Nova Levante na Prato Isarco? Jinak ta přímá varianta na Passo Nigra přes Tires je údajně ještě prudší.
Silnice je dobrá, místy nový asfalt, doporučuji ;) Lepší než jet z Nova Levante po silnici směr Bolzano, kde je občas provoz.
Dík za info.
Nemáš prosím tě zkušenosti s cestou na Forcella Staulanza a na passo Cibiana? Jaký je tam provoz? Po sjezdu z Cibiaba by měla vést cysklostezka do Cortiny, co jsem koukal. https://mapy.cz/s/1NTAV
Cibiana byla úplně v pohodě, provoz minimální. Staulanza už horší, ale ještě snesitelné. Tyhle informace jsou ale poměrně letité (2003–4). Cyklostezku nemůžu posoudit, protože jsem tenhle úsek do Cortiny údolím nikdy nejel (přijeli jsme tenkrát od Pieve di Cadore). Jinak Cibiana je prakticky celá v lese, Staulanza víc otevřená, ale scénicky spíš průměr. Projíždí se ovšem mezi dvěma ikonickými horami – Civettou a Pelmem. Civetta je hezky nasvícená ráno (pěkný pohled na ni je od kempu Palafavera na jižní straně) a Pelmo zase na večer. Měl jsem možnost párkrát vidět západ slunce nad Monte Pelmem z kempu Cadore a je to jeden z nej zážitků.
Díky, příští rok možná vyzkouším :)
náhodou se tam někdo v létě nechystá? že bychom participovali na dopravě, případně i společný trénink
razíme grupa na Maratonu Dolomites cca 27/6 až 3/7 pokud bys měl stejný termín, není problém se spojit na trénink
já můžu až 1–9.7 a pak poslední týden v červenci
tak si můžeš dát na rozjetí maratonu bez čísla, jede se 2/7 v neděli. Postavit se na Campolongo a vyjet až ti připadne, že jsi výkonnostně podobě.
no když já už mám docela dost odzávoděno a tak teď už bez potřeby něco si ještě dokazovat
já už taky nezávodím, ale tohle je vlastně takový trénink kopců, kde jede hodně každý za své – typicky já jsem mizerný sjezdař a do kopce spíš předjíždím a rovin tam moc není :-) člověk se prostě hecne víc, má občerstvovačky, zajištění trati atd. Ale věřím, že si najdeš nějakou partu, část naší výpravy zůstává i po závodě, ale to zas budou K.O. předpokládám.
no jo, to já se umím vyhecovat i při normálním tréninku, do Alp jezdím každé léto a vlastně mě ještě ve stoupání nikdo nepředjel, tedy když jedu sám
hele a když tam někdo zůstává déle, nenašel by se někdo, kdo se vrací až v neděli 9.7 a měl by dvě místa v autě? přidali bychom na benzín
zkus se zeptat, prosím
Na to svezení zkus nahodit poptávku na různé servery, kde se nabízejí spolujízdy. Poměrně často tam třeba čtveřice kamarádů shání „taxikáře“ na cestu do Chorvatska a zpět. Ale samozřejmě to není úplně finančně přívětivá varianta.
prosím tě, to bejvávalo, dokud byl jízdomat, přes ten jsem našel každý léto spolujízdu, ale od loňska, co to prodali blablacaru už to stojí za hovno, ostatní servery nefungují prakticky vůbec
Staci potkat trenujici profiky a predjedou i tebe :)
to je jasný, to je bez debat
jedou dřív nějak 5/7 a hlavně většinou směr Ostrava, to ti asi nepomohu. Ale třeba by se někdo chytil pokud bys založil vlákno mám ubyt tam a tam od do a chtěl bych doplnit skupinu někým s autem.
to jsem založil i tady, tedy na Bormio, každoročně a každoročně 0 příspěvků
dtto server nakole a tak podobně
dobře fungoval jen jízdomat
taky teď koukám, že se známe z běhání, Pečecká desítka, Český Brod aj. :-)
je tady dost hnusně :-( zima, mokro, mraky pod 2000. Za sjezd ze Selly a Pordoi jsem ubrousil tak třetinu špalků, nahoře 8C – to fakt nechutná. Ale parkujou zde občas kola dražší než na Tour :-)
Před 2 lety touhle dobou (Maraton dles…) bylo nahoře na Giau 26. Dole se nedalo skoro vegetovat.
to nic není, já jsem před dvěma roky v létě zažil na passo del Rombo ve 2470 m.n.m. skoro 40 stupňů, to byla ta doba jak bylo v Alpách větší horko než na Sahaře
Týden, dva zpátky v Alpách neskutečný vedra. Vše v dresu s krátkým rukávem a to jsme byli 4× nad 2500 m.
naštěstí na závod ok, ráno sice 8C, pár kapek z Gardeny dolů, ale pak až teplo :-) 5:37hod na dlouhé, letos prostě na víc není.
Gratuluji, výborný výkon, Honzo!
vrchař jeden vychrtlej, to se mu to v kopcích jezdí! :)))))
Moc pěkný, gratulace! Hele z jaké jsi jel vlny? Já mám zatím jen jednu účast, startovali jsme úplně totálně zezadu, takže na prvním kopci hrozná zácpa, v serpoškách se stálo.. docela mě teda prudí ten systém časových limitů na jednotlivé tratě, podle všeho není nejmenší problém si vyjet dobrou vlnu na krátké trati, na dlouhé to přitom vůbec není samozřejmost. Předjížděl jsem takhle krajana, který měl o dvě vlny lepší číslo a právě mi říkal, že si to vyjel na té nejkratší rok předtím.. no mají to tak holt nastavené no, ale přijde mi to fakt na hlavu :/ ve výsledku se pak navíc člověk musí daleko delší dobu prokousávat mezi nezkušenými jezdci, což hodně zdržuje..
Souhlas. Jsem tento týden taky v Dolomitech a počasí stojí za prdlačky :(
Jo, zde
a to si vážně na vyjetí Grossglocknerhochalpenstrasse dáváš celý den?
Jj. Asi to bude s velkou rezervou, pokud nenasněží.
Za mňa Canazei – odtiaľ priesmyky na rôzne strany, napr. jedným smerom máš Fedaiu, druhým ideš na Sella Rondu, prejdeš ju buď cez Pordoi alebo Sellu. A tretím smerom sa možeš vybrať dole dolinou smerom na Moenu a tam sa dá odbočovať napr. na San Pellegrino, … tých možností je tam veľa.
Zvykli sme bývať v apartmánoch tu: http://www.fassa.com/…telPrincess/
Jinak z Canazei až do Predazza vede pěkná cyklostezka, takže se nemusí jet po hlavní a otvírají se možnosti okruhu přes Costalungu, Lavaze, Manghen a Pampeago nebo na San Pellegrino, Valles, Rolle.
Ta možnost jet po stezce je parádní, protože hlavní je fakt opruz. Příští rok (snad) využijeme. Jinak z Predazza navazuje starší cyklostezka přes Val di Fiemme směr Molina, která vyúsťuje přímo na začátku stoupání na Passo Manghen.
Tady je pěkná inspirace
O víkendu jsem se nudil, tak jsem vytvořil jednoduché stránky z trasami v zahraničí po horách, které jsem zatím navštívil a co mám v plánu příští rok. Trasy, profily kopců, odkazy na videa a nějaké fotky. Třeba to někomu pomůže při plánování výletů…
tak to je krásná, parádní práce
Díky, třeba to i někoho motivuje vyrazit na kopce ;) Určitě to stojí za to :)
Máš to pěkný… A jako úvodní tapeta můj oblíbený kopec :-).
Díky, Izoard byl super, jeden z nej a taky je to moje jedna z nejpovedenějších fotek :D
Zvětšenou fotku z Izoardu mám pověšenou na zdi. Jinak doporučuji přejet ho na druhou stranu do Brianconu. Já nejsem žádný extra sjezdař, ale tohle je fakt zážitek.
Nechci zakládat nové téma, tak to dám sem.
Kdyby se chtěl někdo přidat na akci do Dolomit a přilehlé oblasti Lavarone (kombinace silniční kolo + pěší turistika) v termínu 4.-16.9., tak budou minimálně dvě volná místa. V plánu jsou známé klasiky (Pordoi, Giau, Fedaia, Monte Bondone…) i méně známá místa jako Passo Manghen, Passo Pampeago, Passo Erbe nebo náhorní plošina Sette Comuni (dějiště bojů I.sv. války) . Pěší túry v oblasti Marmolady, Rosegartenu, Sassolunga… Program pochopitelně možný individuální.
Ubytování je v apartmánech na dvou místech (Folgaria a Campitello di Fassa). Doprava minibusem s vlekem po trase Šternberk – Vysoké Mýto – Praha – Plzeň. Ev. je možnost dojet vlastním autem na týden do Campitella, ale preferoval bych první možnost. Případné dotazy na zbynek.andel@seznam.cz .