Doporučený rozsah točivého momentu motoru elektrokola

27 nepřečtených
  • Jantars

    Jaká je rozumná hranice točivého momentu pro spíše svátečního turistu? Prodejci mi unisono tvrdí, že se mám vykašlat na značku motoru a že mám hledět na Nm – alespoň prý 80Nm. To mě i pro někoho s nadváhou (který se navíc nebude vyžívat ve strmých kopcích) přijde úplně zbytečné a kontraproduktivní (údajně to víc žere, má to méně přirozenou dopomoc…)

    Kupříkladu u Bosche má active line tuším 40 resp. 50Nm a jsou označovány jako naprosto dostatečné co se týče točivého momentu..

    0 8
    • novas752  

      On je to maximalní točivý moment, nikoliv pevňe daný. Většina motorů je regulovaná velikostí výkonu jezdce + nějakým nastaveným stupněm přípomoci.

      40–50Nm je pro těžšího jezdce do prudšího kopce docela málo – dá to rychlost při které mnoho lidí sotva udrží balanc.

      2 0
    • va-bo  

      50 Nm je pro jízdu po městě, na nákupy a tak. Na turistiku to je málo, jak píše Novas. Ale v Polabské nížine na cyklostezky by to asi stačilo.

      0 1
      • Kouba_2005  

        Tak záleží na výkonu, co do toho člověk sám dá, že jo. Ale jasně, plnotučný pro plnotučný to není, člověk si pěkně mákne, aby to jelo.

        0 0
    • Jantars  

      Tak proč teda ten Bosch dělá active line, když dle výše napsaných informací s tím nemůžu třeba ani do předhůří Krkonoš nebo Orliček?

      0 0
      • novas752  

        Protože je to primárně městská/krosová řada. Na zdolávání prudších stoupání s těžšim jezdcem je to slabší.

        1 0
    • Jantars  

      Bosch Active Line:

      Tento motor je určen pro běžné městské a rekreační ježdění.

      Má nižší výkon (do 250 W) a nabízí točivý moment až 40 Nm.

      Je ideální pro jízdu po rovných a mírně zvlněných trasách, kde není potřeba extra síla.

      Je tišší a energeticky efektivnější, ale není tak silný pro náročné stoupání nebo těžší terén.

      Bosch Active Line Plus:

      Motor Active Line Plus je o něco silnější a nabízí lepší výkon.

      Má točivý moment až 50 Nm, což je vyšší než u základní verze.

      Je určen pro sportovnější jízdu a náročnější terén. Vhodný je pro jízdu v kopcovitém terénu nebo pro jezdce, kteří potřebují více síly při vyšších rychlostech.

      0 1
    • va-bo  

      Nemá cenu mudrovat, chce to vyzkoušet.

      1 1
    • va-bo  

      … nebo prolistovat katalogy a podívat se, na jaká kola se ty úspornější motory dávají. Podle toho se rozhodnout. Jiná kategorie, i cenově, jsou biky kategorie SL, třeba Fazua. O ty ale asi nejde.

      0 1
    • michomin  

      Pořád mudruješ o kroutícím momentu, jako kdyby nikdy na ničem jiném nezáleželo. Kroutící moment, kroutící moment!

      Radši se vyjádři co si představuješ pod pojmem „spíše sváteční turista“, ať je o čem se bavit.

      1 1
    • miki  

      Když si koupíš kolo s motorem Bosch performance line 4 a výš nastavíš si Nm v aplikaci v mobilu pro každý stupeň jak budeš potřebovat. Podívej se na nějaké video na YT o motorech a aplikaci Bosch jak se vše dá nastavit.

      0 1
    • Georrge  

      Záleží, čeho chceš dosáhnout. Jestli chceš hubnout a budovat fyzičku (ano, i na éčku se to dá), menší dopomoc stačí. Pokud ale chceš nechat většinu práce na kole a jen si ploužit nohama, tak musíš sáhnout po silnějším motoru.

      0 1
    • strtom  

      K tomu krouticímu momentu by mě zajímalo proč je 40 Nm málo? Když budu počítat 80 kg cyklistu, jeho krouťák je na klice 140Nm (800 N /(1000/175mm). Takže motor dá cca 1/3, když budu brát že šlapu celou váhou a to určitě běžně dlouhodobě nejde. Nahradím to lehkými převody a budu brát, že nejlehčí převod ušlapu všechno co technicky jde, jinak se spíš převrátim nebo proklouzne guma.

      0 1
      • novas752  

        40Nm je málo protože se dělají i 80+.

        A znovu opakuju, je to maximální točivej moment = motor tak zabirá pouze na nejsilnější stupeň připomoci – což obvykle poněkud rychle papá baterčičku, která na kolech s podobně silnýma motorama nebývá moc velká. S větší zátěží v kopcích je to klidně vybitý za 800 metrů nastoupaných což je takový řekněme slabší…

        0 0
        • strtom  

          Ok ptám se protože manželka po tom pokukuje a byla zvykla jezdit 100 km štreky, ale věkem jaksi zeslábla :-). Stačilo by ji cca 20–25% přidat k její síle a je spokojená. Hlavně aby to vydrželo 100 km štreku, jednorázový špičkový výkon je ji ukradený.

          0 0
    • iron.hide  

      Podla mna aspon 1000 nm

      0 0
    • Watt  

      Ono to téma je na diplomku:) Ale vysoký krouťák sám o o sobě nic nevyřeší. Někoho může svádět k tomu, že přestane používat řazení a tahá i kopce na malé pastorky.

      Důležitější je správně zvolit převody a udržovat otáčky, při kterých motor dokáže efektivně pracovat. Pak stačí bohatě na turistiku (i v kopcích) 50Nm na chlapa 100kg. Toto ale platí pouze pro středový motor. U zadního je to jinak.

      0 0
      • Tomcat  

        slyšel sem i éborce který argumentoval tím, že míň se to točí motor tak mu dýl vydží batezka. Prvni tři pastorky vypadaly jak .....

        0 0
      • Bafoon  

        a u zadního je to prosím jak? právě zvažuju bafang H640

        0 0
        • Georrge  

          Neuvažuj, to že se od motorů v zadním náboji přešlo ke středovým motorům má své důvody.

          0 0
        • xtonda  

          Nábojový motor aby se do kopce netrápil prostě musí být dostatečně nadimenzovaný, H640 už není úplně slabý motor, ale jestli bude dostatečný záleží od hmotnosti soupravy a terénu. Podíval bych se i na nějaké výkonné přímé bezkartáčové motory.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.