Zdarec všichni, za jakou cenu (hrubý odhad) se dá postavit MTB HT 29er ? Rám hliník, SLX, prostě vybavení standart. Díky.
Zdarec všichni, za jakou cenu (hrubý odhad) se dá postavit MTB HT 29er ? Rám hliník, SLX, prostě vybavení standart. Díky.
Ještě jsem zapomněl dodat důležitý údaj, aby byla váha někde kolem 12 kg.
16 800,–
12kg SLX za tuhle cenu? To mi moc nevychází ani s pevnou vidlicí :)
to sme dva
tři :)
Čtyři.
napište: to je nás víc. Jinak se nedopočítáte :D
Rám Force Epigoni, alu pevná vidlice Force, kola RMX 7325Pro/Sram X.7, doplňky ITM XX7.
To bych chtěl vidět někoho, kdo postaví komplet kolo na SLX za 16.800,–
Sestroj stroj času, zajeď za mnou v květnu 2014 a já Ti ho ukážu :-)
Myslím, že tohle ti řeknou pouze při osobní komunikaci mailem, nikdo z nich na tebe nevypálí cenu z fleku.
Přidám se s dotazem na místní stavitele.
HT pro dívku 158cm, 47kg. Řazení 1×10 nebo 11 (jednoduchost řazení), kola 26" případně 27,5". Váha do 10,5kg, vidle co bude zobat mravence (od TuningTest upravená na její váhu?). cena 35 000 ± 5000 tolerance. A hlavně pěkný rám… má ráda fialovou :-). Jde zatím o předběžný průzkum, měla by to letos k vánocům nebo spíš za rok k narozeninám, až něco najezdí na trekovém, jestli jí to bude bavit.
No jestli ta divka nema hodne nabusene svaly na nohach tak ti za jednoplacku vpredu podekuje :-) Ja bych jednodekl nechtel ani za milion, jezdim 3×10 slx (24/32/43) a naprosto vyhovuje, mit jen 32–34 vpredu na rovine pri 34–11 bych si musel nohy ukroutit, to by byla kadence snad 150 kdyz jezdim polovicni :-) Nehlede na vychyleni retezu pri jednoplacce v krajnich polohach na kazete. Naprosto nechapu tuhle jednoplackovou manii, za chvili budem davat zpet i 7kolecka dozadu aby bylo toho razeni jeste mene a nakonec skoncime u singlspeedu :-)
V klidu, jestli to dobře čtu, tak řeší kolo pro holku, které by kupoval půl roku nebo za rok, jestli ji vlastně bude bavit ježdění na kole (zatím má trekové) a jestli tu holku vůbec bude ještě mít :-)
Nejsi daleko od pravdy. Na DH se dělá upravený systém SRAM XO1 s kazetou Mini Block, která má jen 7 rychlostí.
Ale jinak teda očividně moc nevíš, o čem mluvíš. Ženská, a navíc začátečníce, nepotřebuje jezdit palbu po rovině, takže 1×10 při použití 42z adaptéru nebo velké kazety (11–42) není vůbec špatné řešení.
1×10 vozím na enduro a zpět bych rozhodně nešel. Na XC mám dvouplacku a zůstane tam jen proto, že se chystám začít tahat vozejk. Jinak bych tam dal taky 1×10 a vyřešeno.
Ještě by byla možnost pořídit něco na tahání vozejku a tam dát tu dvouplacku :)
Když ono to XC bude asi jen na to tahání. Teď jezdím 100% času na EN, budu stavět AM/EN HT a XC kola a silnice leží ladem…
Už aby byl zase k mání ten ht bandit, co…
Bandit se mi nelíbí. Nemám rád HT rámy s lomenou horní trubkou.
Co jsi teda vybral?
Mě to povídej, už si taky brousim zuby jak si poridim rám :) zatím zahajují sber komponentů :D a důvod? Přesně stejný za endurkem se blbě tahá :D a snad to bude brzy potřeba…
Přesně tak jsem to myslel, zachovat převody lehké, oželet převody do rychla. Na rovině stejně rychleji než 25kmh nejede a z kopce spíše brzdí než aby prislapavala.
Tak teorii máš, teď si to zkus v praxi. :) Líbí se mi jak na to každej s 3×něco nadává a nechápe, ale když nevyzkoušíš těžko soudit. Jezdil jsem 1/2/3×10 a na svým fullu bych už jednoplacku nevyměnil, a to fakt nemám nabušený vůbec nic.
A přitom každý kdo jezdí trojplacku si to naopak může vyzkoušet kdykoliv se mu zachce (takže praxe může mít dost kdokoliv aniž by jednoplacku montoval), stačí to jen nechat na prostřední placce a chvíli přesmyk nepoužívat…
To na to ale bude nadávat protože nemá kazetu 11–42. :) A tak mu přijde, že s tím nic nevyjede. Jinak souhlas.
Ale Mlok má recht. Když bude chtít srovnání s 1×N, nepotřebuje kazetu 11–42, může použít kalkulačku a využít malou placku a určitý pastorek, aby měl stejný poměr.
30/42z je totéž jako 24/34z (se liší o –1%), nebo 22/30z (se liší o cca +2%)
Bude mít o jeden převod méně, což si snad každý dokáže představit a ten jeden převod případně vyzkoušet na malé placce.
Na desítce (na kterou jsem reagoval) ale stejně žádná normální kazeta 11–42 neexistuje, pouze bastly s šíleným odstupňováním, tedy netřeba ani zkoušet ten jeden převod. Ale je možné si ho vyzkoušet pro test 1×11.
O testu převodů to ale není, tam si to každý snadno určí dle toho co využívá a potřebuje z 3×10 ze všech převodů.
Testem na střední placce si hlavně zkusí jak moc velký přínos je pro koho, že nemusí vůbec řadit na přesmyku. Pro někoho to je třeba velký přínos, pro někoho naopak i minus pro chybějící přeřazení o větší skok.
Sunrace MX3 pro tebe není normální kazeta?
Odsupňování: 11–13–15–18–21–24–28–32–36–42
Ostupňování XT 11s: 11–13–15–17–19–21–24–28–32–37–42
15–18 je skok pro zlost. Jinak bych si to klidně pořídil taky.
Tak tak, taky už jsem tomu přišel na chuť :)
Rozhodně není. 15–18 je už naprosto šílené, to ani omylem.
Já tedy na svojich kazetách přišel na chuť i tomu, že tam nemám 18–21, ale až 19–22. A 11–13 taky nemusím.
Shimano se mi ale také nelíbí (i když by se narozdíl od té Sunrace už nějak dala). Tam je zase už zbytečně 19–21 (zase už moc malý skok). A těch 11–13 na začátku…
Je potřeba si nejprve uvědomit jakým způsobem a kde člověk jezdí. Pokud jsi spíš bajker „silničář“ tak samozřejmě skok 15–18 je pro Tebe velký. Do terénu, kde se střídá nahorů dolů je to naprosto v pohodě. Dokonce mám pocit, že mě ty větší skoky tak nerozmazlujou a některý brdky tahám déle na sílu. Samozřejmě 11 kazeta by byla o chlup lepší, zase je to větší investice, časem mě to ale určitě nemine.
Musím říct, že je to jako se širšíma řidítkama, je to prostě návykový a člověk by nešel zpět. Já vím, ty nejsi zastáncem ani zbytečně širokých řidítek :)
ale mi nejde o lehke prevody do kopcu a mega dekly pastorky vzadu! Mi jde o prevody do rychla a to ze proste jet po rovine nebo mirne z kopce s 34 –11 je masochismus!!! To bych si musel dat dopredu aspon 38 placku ale pak bych zas trpel v kopcich pri 38– 36 co mam. to me prave stve na systemu 1× ze na tezke prevody je to moc lehke porad.
Musíš myslet politicky, danielh, politicky! Přesmykač je buržoasní přežitek a na současném kole, které Tě má dovézt k světlým zítřkům, nemá co dělat! To, že něco nevyšlapeš, nebo si, naopak, umotáš nohy je malá daň za pokrok! Kupředu, levá, zpátky ni krok!
Já bych to spíš viděl tak, že odmítání nového, byť třeba jen módního, vede k tomu, aby se stal člověk zapšklým, starým konzervativním dědkem, co jen hejtuje a vzpomíná na starý „zlatý“ časy :) V každém věku je potřeba poznávat a zkoušet nové věci ;)
Jenže teprve starý dědek začne přemýšlet o tom , co mu za mlada zničilo zdraví.
Podle mě je 1×10/11 pro nezávodní XC použití obecně velkej nesmysl. Buďto se to musí rvát do kopce, nebo nejde přišlápnout z kopce, ale když přítelkyně z kopce šlapat nebude, tak je to s nějakym menšim převodníkem dobrá volba – lehčí, jednodušší na ovládání.
Akorát by mě sralo to, že když dojedu na teréní zlom (do kopce>z kopce a naopak) tak musim přeřadit třeba o 6–8 pastorků. S 2× a 3× systémem přeřadim na přesmyku a doladim přehozenim o 1–3 pastorky vzadu a jsem na tom stejně.
třeba s tim žádný exterémní kopce jezdit nebude. Není to tak dlouho, co se jezdil převod 1:1, myslim že to není uplně od věci
Jsi torchu v rozporu, právě přeci při nezávodním ježdění není potřeba přišlapávat z kopce, takže je to uplně OK :) Paradoxně v závodním ježdění se 1×10/11 používá teď nejvíc.
A v čem je problém?
Závody kde bych honil gramy a byl bůhvíjak namakanej nejezdim, ale občas si z mírného kopce někde na lepší cestě na nějakejch 50–60km/h přišlápnu jen tak pro radost velmi rád, ale nechci se kvůli tomu vzdávat lehkejch převodů, který jsou potřeba v kopcích v terénu. Takže mi vyhovuje moje 3×9 22/32/44 × 11–32, s 3×10 bych byl ještě spokojenější
ty vlastně vůbec nevíš jak máš šlapat :-D …jen sranda, ok
Ale vidím to jako Majkee, nešlapu z kopce, jede to samo, ne. Nejtěžší převod mám jen 2,72 (30z/11z). Pro někoho, kdo nenajíždí kilometry po asfaltu, hlavně musí vyhovovat nejlehčí převod. Vloni jsem po nevím kolika letech jel pár km po silnici (což někomu může připadat psycho tohle napsat), chvíli jsem se držel, ale pak mi lidi s velkou pilou (a v elasťáčkách s XC plášti) poněkud ujeli… :-D To nemělo cenu hrotit, jestli dojedu do ubytka o 10minut později. Velkou pilu jsem měl naposledy v roce 2003, je mi k ničemu, hodila by se mi tak 1× za rok na pár minut, možná.
ty vlastně vůbec nevíš jak máš šlapat :-D …jen sranda, ok
Ale vidím to jako Majkee, nešlapu z kopce, jede to samo, ne. Nejtěžší převod mám jen 2,72 (30z/11z). Pro někoho, kdo nenajíždí kilometry po asfaltu, hlavně musí vyhovovat nejlehčí převod. Vloni jsem po nevím kolika letech jel pár km po silnici (což někomu může připadat psycho tohle napsat), chvíli jsem se držel, ale pak mi lidi s velkou pilou (a v elasťáčkách s XC plášti) poněkud ujeli… :-D To nemělo cenu hrotit, jestli dojedu do ubytka o 10minut později. Velkou pilu jsem měl naposledy v roce 2003, je mi k ničemu, hodila by se mi tak 1× za rok na pár minut, možná.
Já nevím, já jsem pro každou novinku, je to vždy důvod si udělat radost, ale jednoplacka mi připadá jako úporná snaha si hrát na závodníka. Mám 3×10 40/30/22 – 11/34 a na druhém kole 2×10 38/24 – 11/36 . Trojplacka je uplně v pohodě a po rovinách okolo nás kdy se ke kopcúm dostávám az po cca 5–10km se bez 40/11 neobejdu, dvojplacka je skoro stejná a dá se to, sice to chvíli trvalo, ale zvyknul jsem si. Jak bych se srovnal s jednoplackou opravdu nevim, ať délám co dělám tam mi tam převody na rovinu prostě chybí. Je jedno co o tom kdo napíše a napovídá stači si spočítat převodové poměry a je vidět přesně, co a kde chybí. Až se přestěhuji na hory, kde jedina rovina je podlaha v chalupě a terasa před dveřmi, tak jdu do 1× hned, dokud bydlim na rovině je to k ničemu.
No já tady mám v HK a okolí rovinu poměrně značnou a i s 34 převodníkem nemám potřebu těžšiho, jen když jedu někde z asfaltovýho kopce okolo 40km/h, ale na to prostě kašlu a vezu se, na druhou stranu s převodem 34/42 vyjedu i když semtam na krev i kopce na chalupě v Železných horách, co nevyjedu tak svedu na svou fyzičku, protože ta je letos opravdu bídná.
Hmm, 34–22 má poměr 0.81, zatímco 22–34 (mnou často využívaný převod na 3×9) má 0,65. Takže s tvými převody bych vlastně přišel o dva své nejlehčí pastorky. To by mi vadilo dost.
34–22 (Predni-zadni) nemuze mit pomer mensi nez 1, tohle bude zhruba 1,3–1,5.
Asi překlep. Mělo tam být 34 – 42.
Pokud potřebuješ převod 22/34 tak to je jasný, že ti nidky nebdue stačit jednoplacka, na takovým převodu už bych se převrátil nebo spadnul na bok :)
..tak u Hradce určitě..:)
:D
¨Tady už na bajku skoro nejezdím. Převážně silnice, s bajkem radši někam do hajzlu :)
My tu máme i kopce ;) Takovej Kras je furt nahoru dolů.
22/34 na 29" na orienťácích občas docela využiju, a nikam z toho nepadám, nevím, co dělám špatně. Na 26" mám 22/30 a na tažení 60kg vleku bych ještě jeden pastorek občas ocenil – ale to už předělávat nebudu, na tu chvilku už to nemá cenu. Fakt je, že pak možná Dahona překopnu na 1×10, až se s tím nebude nic tahat.
ja som na tom este „horsie“ ..mam teraz od jara 1×9 32+11/34 a nemam problem ci uz hore alebo po rovine a dole kopcom sa veziem …prislapnem len na rozbeh …keby som mal 10/11 speed tak tiez dam 34 …viacej tak neuslapem ..na tych tlustych gumach, nedajboze ak su podfuknute a vysokym posedom … je to uz zbytocna namaha
to ze sa mi stary presmyk nezmestil na novy ram bolo vlastne osvietenie :-0
Nemám problém přijmout novou věc, která mi zpříjemní jízdu.
Přijal jsem odpruženou vidlici. Přijal jsem FS. Přijal jsem teleskopku. Přijal jsem kotouče, i když jejich výhody příliš nevyužiju a s véčky si vystačím. Dokonce mám na HT vzadu canti.
Jednoplacka mi jízdu nezpříjemní. Přesmykač si seřídit umím a docela ho i umím používat.
Toť vše.
Jasan, vška ti to nikdo nebere. Pro mě je pořád 2×10 s kazetou 11–36 nejuniverzálnější pohon a klidně si ho zase někde dám, taky jsem 1 x něco moc nechápal, ale tak zvláštně to časem člověka pohltí když si na to zvykne a najednou ho pak prudí přesmyk :)
Eště aby mně to nekdo bral! :-)
O 2×10 jsem uvažoval pouze do okamžiku, když jsem sečetl váhu uvažovaných komponent a zjistil, že proti 3×8 bych si tak akorát pohoršil…
24/32/42 :-)
Kolo pro holku a už byste stavěli závodní speciál :-D 3×10 a nazdar ;-)
Ta holka vepředu stejně neřadí, v kopci jí první napadne slézt z kola než tam hodit malej převodník. Zato vzadu řadí jak divá, tak proč jí to neulehčit. Ve finále toho nakonec vyjede víc než s prostředním převodníkem na 3×9. A neříkejte ať jí to naučím… akorát jí pak „peskuju“ a nic z toho.
A myslel jsem že na řešení 1× něco je tu jiná diskuze.
Zvrhlo se to.
Mám pocit, že hmotnost 10,5kg s nějakým Epiconem a cenou 35–40 bude dost náročný úkol.
Už jen hledání pěkného slušného fialového HT rámu bude oříšek – nejsnazší nechat stříknout RBčko nebo tak. Když tak něco takového v 16" @ 1600g.
Vůbec bych netroškařil. Je tohle fialový? Je! :) Akorát se teda tvářej, že Sko už nemaj:
http://www.commencal-store.co.uk/…-c2x16246713
Nebo oželet barvu a vzít tuhle hliníkovou oranžádu, ale je to 29er, zase je to dělaný na nižší zdvih a o kilo lehčí rám než ten CrMo AM. Líbil by se? Asi ne, co? :)
Rámy oba parádní, ale nevím jak s 29er, zkusíme nějaký vyzkoušet. Ale přijde mi škoda přijít o zdvih. 120mm na 26" vidím jako větší ideál pro malou holčinu. K RB, nejsou jejich rámy jedny z delších?
Však o zdvih nepřijdeš, ten rám je na 100–120mm vidli, což navíc při 29 kolech už je až až. Spíš aby se líbil…
Co tuším, tak RB by mělo umět postavit i něco na míru, ale to už bude asi za jiný peníze. Tady fakt teoretizuju.
Ne myslim že je nutné tam cpát realtivně těžého epicona, tam bude muset přitlačit Pro představu tohle má 10,5 na deoréčku 3×10, takže rozhodně je pořád kde brát, bych skoro řek že největší problém bude ta barva rámu :-)
Přesně, jako bych viděl dceru se ženou, žena nakonec ty převody vzadu skousla, ale až když zmizel přesmyk a objevil se motor . Dcera, ta se našla v na 3 sp Nexus, tam je jako doma :-)
.