• jerrry

    Predem se omlouvam za tupost meho dotazu, ale radsi se blbe optam nez bych se pak blbe divil ;-)

    Plaste se kterymi jsem koupil bajka mi uz zacinaji pomalinku mavat. Takze vymejslim co koupit dal. No a vymyslel jsem Schwalbe Noby Nic (viz treba www.cykloexpert.cz/…be-nobby-nic). A mam par dotazu

    • my stary plaste maji rozmer 26×2.0 a Noby jsou v rozmerech 26× 2,4/2,25/2,1. Pred­pokladam, ze je na svy rafky bez problemu dostanu – ze „patka“ plaste bude stejna, jen to bude vetsi ci mensi balon. Je to tak, nebo jsem uplnej debil ? :-)
    • pokud plati muj predpoklad o kompatibilite, sel bych asi do 2,1 (uz proto ze mi nejvic pripominaji ty stary). Desi me predstava vetsiho balonu (ta 2,4). Nebo ma cenu uvazovat o sirsich ? CO tim ziskam ? Prevazne jezdim lesni cesty, minimalne asfalt, obcas nejakej narocnejsi teren, sjezdik pro starsiho pana, nic moc extremniho
    • co je to UST (jen predpokladam ze bezduse, coz nechci). Pravda ?
    • no a co vubec rikate na tyhlety plaste ? Potrebuju neco maximalne univerzalniho – sucho, mokro, cesta, necesta :-))

    Diky predem za rady

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pitos  

      Být tebou tak uvažuji o těch širších,ve tvém případě by to mohly být ty 2,25. S ráfkama mít problém určitě nebudeš. Ptáš se co získáš?Tak určitě to bude:

      • větší komfort,pohodlí
      • vyšší jistotu v zatáčkách
      • jistější záběr
      • lepší brzdné vlastnosti
      • větší odolnost proti defektům

      ztratíš:

      • jak jsi popsal co jezdíš tak asi nic
      0 0
      • Bully  

        Presne tak, zvlast, pokud jezdi na HT, tak radeji sirsi, duvody jsi vystihl. Tim spis, ze nezavodi a mozna ani nejezdi vylozene po pas v bahne (aby ty plaste prosly takhle obaleny i zadni stavbou/vidlici). 2,25" se vejdou na kazdej beznej rafek, navic u Schwalbe je ta 2,25ka sirkove podobna spis poctive 2,1".

        0 0
        • MlokCZ  

          U Schwalbe to totiž měří asi na dost širokých ráfcích. Na 23mm ráfcích (vnitřní šířka) mají 2,25ky už nějakých 56mm, takže v podstatě téměř co mají mít (měly by mít 57mm). Stejný plášť na 19mm ráfku má jen 53mm. No a protože většina lidí má na XC kolech 19mm ráfky (nebo i jen 17mm), tak pak většina má ty pláště podvyživený.

          Pokud by náhodou chtěl vzít 2,4", tak tam už by to na ráfek mohlo být moc (ovzvlášť pokud má jen 17mm). 2,25 ale ještě pořád v pohodě, tam souhlas. A taky bych na nezávodní použití vzal určitě 2,25ky a ne 2,1čky.

          0 0
      • Matony  

        Souhlas, teď jezdím NN/RR 2,25 spíše menší tlak max 3 bary. Jeli jsme teď s kámošem asi 500 m přes čerstvě zaseté pole a neskutečný rozdíl můj NN/RR tipuji tlak tak 2 bary a jeho Micheliny 2,00 před jízdou nafedrované na benzince, nemohl to ušlapat a ztráta tak 100 m.Na silnici zamoszřejmě opak :-(. Takže v terénu včetně polních a lesních cest jedině + .

        0 0
    • batafak  

      Jezdím je v šíři 2.1 a mohu jen doporučit. V záběru i při brždění jsou jistý, to samý v zatáčkách a navíc slušně valej, když se někam jen přesouváš. Jediný maličký minus je, že se trochu rychleji sjížděj, když je vytáhneš mimo terén… ale jinak super plášť.

      0 0
    • jerrry  

      koukam ze tu spousta lidi jezdi nejakou kombinaci plastu. Je to _opravdu_ tak poznat, nebo je to spis nejaka cerna magie, kterou se nemusim vubec zabyvat ? Trosku me tim matete … ;-)

      0 0
      • chodec  

        je to trochu magie – IMHO má cenu se touhl laborací zabejvat, až budeš najíždět to co oni, vše ostatní budeš mít doladěné a budeš mít čas si hrát s přehazováním různých plášťů a u každého s různým huštěním a pitvat rozdíly. Jiné vlastnosti určitě shledáš, ale zrovna NN je IMHO velmi vhodný na to co píšeš, tak bych se být tebou nebál s nimi začít v předu i v zadu. Osobně souhlasím s mlokem, že bych ti doporučil 2,25 – Schwalbe má na stejná čísla spíše menší pláště a na to co jezdíš ti větší pomůže jak v jistotě jízdy tak v pohodlí a těch pár deka co povezeš tě nevytrne pokud nejezdíš závod co víkend. Rozhodně bych vzal ty 2,25 a hustil je dle terénu spíše na dolní hranici únosného.

        0 0
      • MlokCZ  

        Magie to až tak není, protože někde jsou sakra velké rozdíly. Nejčastěji se u Schwalbe používá jiná plášť na zadek. Místo NN/NN se vozí NN/SS nebo NN/RR. To samé třeba u Alberta, tam teď vozím Albert/SS alpencross. A důvod těchto kombinací je hrozně jednoduchý. Při dvou stejných NN/NN nebo Albert/Albert je to už hodně znát, že to na tvrdém povrchu a zvlášť na asfaltu jede o hodně hůře a tou kombinací to hodně zrychlý (rozdíl je opravdu znát hodně). Na předním plášti už to znát je mnohem méně (kdyby se tam dal rychlejší plášť) a je tam mnohem důležitější pořádný plášť na vedení stopy. Proto ty kombinace.

        Takže stručně, pokud ti NN/NN nebude pořipadat moc pomalý, tak je tam klidně nech a neřeš. Pokud bude, tak zkus dozadu místo NN dát SS nebo RR.

        0 0
        • MlokCZ  

          A jeden příklad pro srovnání. Albert je nepatrně pomalejší než NN. A přitom kombinace Albert/SS je stále znatelně rychlejší než NN/NN. Tolik dělá ten zadní plášť.

          0 0
        • vlk  

          Ty jo, jestli SS myslíš Schwalbe Smart sam, tak to si docela odvážnej. V tom bych si např. na mokrý povrh, kořeny, kmeny apod vyjet netrouf.

          NN to jsou které-koukám na web Schwalbe a nevidím tam žádné co začínaní na N N.

          0 0
          • MlokCZ  

            NN je překvapivě Nobby Nic a tahle zkratka se tu používá už neustále a snad už i několik let. Proč bych měl být se SS na zadním kole odvážnej? Jezdil jsem celoročně NN/RR a taky to šlo, samozřejmě že na mokru žádný ideál. Albert/SS drží na mokru lépe, tak proč bych měl s tím mít nějaký problém? Jezdím celoročně stejné pláště, které jsou pro mě celkem univerzální, v mokru a bahně najezdím mnohem méně než na suchu, takže Albert/SS momentálně pro mě ideální kombinace.

            Jezdil jsi vůbec někdy SS na zadním kole a to ještě nejlépe i na mokru?

            0 0
            • MlokCZ  

              A tazatel hledá také univerzální pláště.

              0 0
            • vlk  

              No co mám vyzkoušené, tak pneumatiky, co mají takový ten skoro spojitý vzorek na středu, tak na mokrých kořenech dost prokluzují.Já už si tak s Rancherem i se svojí poslední Michelinkou nabil kokos.A když koukám na vzorek SS, tak to vypadá dost podobně.

              0 0
              • chodec  

                Ano – ale vše je o kompromisu. menší adheze na zadku se dá ustát spíš než vpředu. Naopak menší valivý odpor se víc projeví vzadu. Proto i SS podobně jako RR vzadu má význam, pokud člověk počítá třeba s větší porcí asfaltu nebo jiného tvrdého rovného povrchu i za cenu, že si musím pochopitelně dát většího majzla na kluzkém povrchu. Pochopitelně, když vím že jedu jen rozbahněným terénem a mám možnost si vybrat, tak raději dám i na zadek NN. Já jsem třeba osobně línější pokud jde o laborování, a tak i když mám odzkoušené, že jsou pláště s menším odporem než NN (kterej na druhou stranu na takhle hrubej plášť není zlej), tak jezdím teď celoročně NN/NN – jezdím totiž 90% terénu a nejezdím na rychlost, takže pro mě je tohle univerzální optimum.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak, tak, kdo by to měl pořád přezouvat. Lepší je jezdit.

                  A když srovnám NN na zadním oproti SS, tak když je sucho, tak jsem NN neocenil vůbec oproti SS. V mokru je NN jasn2 lepší, ale není ten rozdíl až tak zásadní (když jsou extrémně klouzavé kořeny nebo šutry, tak mi to klouže s každým pláštěm, s NN i SS zkoušeno). V bahně se SS více zanáší, takže tam NN taky jasně lepší, ale v bahně zase jezdím velmi málo. A protože jak jsem psal, na suchu najezdím jasně nejvíc, tak proto trvale SS vzadu (i když nejezdím na rychlost a také tak 90% v terénu, ale poměrně dost terénu je lehčího charakteru).

                  0 0
    • delfyn  

      máš kotoučovky nebo Včka, pokud Včkový brzdy tak se může stát že budeš muset při sundávání širšího kola ho mít aspoň ufouklý.

      0 0
      • chodec  

        No já tedy Véčka nejezdím už ani nepamatuji, ale stále jsem měl v okolí několik kol kamarádek rodičů a donedávna i manželky s Včkama, o která jsem se musel starat a všechny Včka, co jsem znal čla po vyháknutí bovdenu otevřít pohodlně na vyndání čehokoliv, co pročlo vidlicí. Jaká Véčka prosímtě po vyháknutí nerozevřeš tak, aby pustila širší plášť. Nemyslím to jako ironii, jen jsem zvědavej abych pak nebyl za pitomce až na ně někde narazím (že by nějaké paralelogramy – ty jsem nikdy neotvíral se širokým pláštěm) – fakt jsem zvědavej.

        0 0
        • batafak  

          Čéče mám LX véčka, NN 2.1 a vysoký trojbarevný špalky BBB a musím říct, že přední kolo šlo tak tak …teda pouze u úplně novejch …

          0 0
          • chodec  

            To jsou zrovna paralelogramy ne?

            0 0
            • batafak  

              Právě že ne, tohle jsou 06, klasický …

              0 0
              • chodec  

                hmmm tak to pak dle mého udělali soudruzi od Shimana někde konstrukční chybu – NN 2.1 není nijak širokej plášť a pokud je na hranici použitelného, tak se takové brzdy stávají hodně limitující. Osobně nechápu, proč by Včka měla mít nějaký doraz zvenku, kterej jim brání víc se otevřít. Mám rád, když po vyháknutí bovdenu čelisti úplně vyklopím mimo vidli aby bylo dost místa na manipulaci.

                0 0
                • batafak  

                  No on to není tak docela doraz jako spíš vidle (viz. foto) Když je otevřeš, tak se ti přece špalky na ní zaseknou a víc to nejde véčka nevéčka … a v tomhle případě bych spíš nadával na soudruhy od BBB, protože ty špalky jsou fakt vysoký …

                  0 0
                • destr  

                  Jenže ten doraz dělaj špalky…mám Deore a vic nafouklyho scorpiona sundám jenom s použitím síli.

                  0 0
                  • chodec  

                    hmm to dává smysl. Zajímavé, že se mi to nikdy nestalo, asi nějaké jiné kombinace vidlí, plášťů, špalků. Jsem rád, že jsem byl tohoto aspektu Vček naštěstí zatím ušetřen. Nicméně dík za vysvětlení – teď jsem zas o trochu chytřejší – alespoň si můžu udělat další čárku do kolonky „proč jsem osobně rád, že jsem Včka opustil a přezbrojuji postupně na disky i kola, o která se musím tak nějak starat“ ;-)))

                    0 0
    • BB  

      doporučuji a pokud máš úzké ráfky tak ve verzi 2.1. Vozil jsem 2.5 a měl jsem dojem, že na úzký ráfek je to moc a trochu se to kroutí v zatáčkách. Vrátil jsem se k 2.1 a kolo tak nějak ožilo a lépe se mi točí v technických vracečkách.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.