Odvezl jsem nové kolo (viz profil) na první garanční prohlídku s jediným problémem – při brždění zadní brzdou se ozývalo takové chrastění, dle mě od výpletu (to se objevilo asi po ujetí 100km). Myslel jsem si, že jsou špatně vyšponované dráty, ale v servise to měřili a bylo to OK. Prý to budou spíš brzdy.
Ještě mě upozornil, na mírnou vůli v zadním kole, že mam málo utaženou pevnou osou. S citem to tedy dotáhnul a že prý jak se sklopí páčka, že se to ještě trochu dotáhne. Podle mě je to blbost – toto není rychloupínák.
No co, nechal jsem jim to tam a druhý den si pro kolo přijel, otestoval ho, chrastění bylo pryč, nicméně se nově při téměř každém silnějším šlápnutí ozývalo praskání odněkud z rámu. Servisák si s tím nevěděl rady, cca půl hodiny jsme to tam zkoumali a na nic nepřišli.
Doma jsem ještě kontroloval tu vůli zadního kola, která tam pořád podle mě trošku byla (0,5mm), takže jsem pevnou osu utáhnul skoro na krev, přičemž se kolo stále krásně otáčí a nepatrná stranová vůle je tam pořád. Chci se zeptat, jak moc pevnou osu utahovat, protože rychloupínákem můžu při přetažení ******* ložiska, ale tady to funguje nejspíš jinak, ne? Sevisák mi řekl, že se to musí dotáhnout s citem, ale podle mě pevnou osu viděl poprvé v živote…
Druhá věc, které jsem si všimnul byla obráceně namontovaná matka pevné osy, kterou jsem dal tedy správně a zajistil jsem ji červíkem.
Po těchto dvou úkonech praskání rámu z 99% vymizelo, nicméně se (řekl bych až po pár km) opět objevilo chrastění výpletu při brždění. Nevíte, čím to může být?
náboj FORMULA DHT142 32H 12×142mm
osa FORMULA XQR-12-LA