Dotazník na Sdílení ulic mezi cyklisty a motoristy

24 nepřečtených
  • IronfistCZ

    Ahoj všichni,

    dělám studii na téma ochoty sdílet ulice mezi řidiči a cyklisty, respektive jaké postoje a názory tuto ochotu ovlivňují – jak pozitivně, tak negativně, z obou stran. Protože se tu jistě většina z Vás po silnicích často pohybuje jak na kole, tak autem, a jistě tak má na situaci svůj názor, chtěl bych Vás poprosit o vyplnění dotazníku. Zabere to cca 10 minut a krom toho, že nám pomůžete lépe pochopit co lidem brání v ježdění na silnicích nebo vůbec ježdění na kole, respektive proč někteří řidiči neradi cyklisty v ulicích, můžete také vyhrát některou s hezkých cen.

    https://www.surveymonkey.com/r/CPNYS95

    Díky za všechny vyplněné dotazníky a ať Vám kilometry rychle přibývají!

    0 0
    • Jezevec70  

      Tak jsem ti to vyplnil.

      U otázky 19 a 20 chybí možnost, že už někdo jezdí a nic ho neodrazuje, jedině snad nesjízdnost silnic.

      0 0
      • JSt  

        18 se taky moc nepovedla. ;-)

        0 0
      • vp2  

        JJ, od jízdy na kole mne neodrazuje NIC, tato možnost tam chybí…

        0 0
    • Martin  

      vyplněno

      u otázky 10 – to „jsi se“ trhá oči!

      otázka 19 a 20 viz Jezevec

      0 0
      • IronfistCZ  

        Dík, „jsi se“ jsi se opraveno, stydím se :)

        K otázce 19, i pro ostatní: Že Vás nic neodrazuje chápu, ale máte i pocit, že se nepotýkáte s žádnými problémy? Pro jistotu tam teda ještě doplním možnost žádné, a u 20 že již jezdím, máte pravdu, že to bude jasnější.

        0 0
        • Martin  

          pokud mě něco vyloženě odrazuje, je to má vlastní lenost… jinak mám docela slušnou možnost dopravy do práce – boční ulice, cyklostezka… co víc si přát, s větším provozem do kontaktu v podstatě přijdu jenom na jednom dvou místech při křížení frekventované cesty

          takže možná ještě přidat možnost „absence sportovní morálky“ :)

          0 0
    • IronfistCZ  

      Tady to tak žije, že to během půl dne bez příspěvku upadne do věčného zapomění :)

      0 0
    • Breakpain  

      Asi u 1/4 otázek mi chybělo, co bych odpověděl …

      Upravil bych například využití kola s možností čistě sportovní (defakto na kole jezdím jen tréninky a nic víc), co se týče mnohých otázek, hodila by se odpověď ve stylu „je mi to jedno, k vůli tomu to nedělám“. Třeba rozhodně nejezdím na kole do práce, abych šetřil životní prostředí nebo mě to bavilo. Ale prostě jen a proto, že je to nejrychlejší varianta. Kdyby bylo rychlejší auto budu jezdit v něm… Atd. …

      0 0
      • IronfistCZ  

        Jsem rád za každou zpětnou vazbu, byť momentálně už se na dotazníku mnoho změnit nedá… Rozumím Vašemu pocitu, že někde chyběla odpověď, která by zcela přesně vystihovala Vaši situaci či postoj (třeba to čistě sportovní využítí). Z naší strany je však potřeba se také ptát, zda je pro zodpovězení naší hypotézy daná otázka či odpověď relevantní. Rekreační a sportovní cyklisty řadíme do stejné skupiny, proto je omezena nabídka odpovědí. Obdobná situace je i u dalších otázek (např. bydlení s partnerem).

        K tomu životnímu prostředí… nejde o to, zda to je Vaše motivace, pouze o to, zda s danou větou souhlasíte a do jaké míry. Proto odpověď „je mi to jedno“ není relevantní. Předpokládám, že toto vysvětluje i většinu Vašich dalších chybějícíh odpovědí.

        Pochopitelně je možné, že někde jsme na nějakou releventní odpověď zapoměli, konkrétně možnost, že mě od jízdy na kole neodrazuje nic, byla doplněna až dodatečně, protože nikoho nenapadlo, že by někdo mohl být zcela spokojen :) Celkově však platí, že každá otázka je v dotazníku za nějakým účelem a tomu odpovídá nabídka odpovědí. Navíc dotazník je určen jak pro cyklisty, tak pro řidiče, což jeho skladbu také ovlivnilo. Statistika nározů a důvodů proč jezdit/nejezdit na kole, není hlavní motivací dotazníku, k tomu zdaleka nemáme dostatečně reprezentativní vzorek, je tedy spíše takovým doplňkem na který je potřeba se dívat s určitou rezervou.

        Z výše uvedených důvodů v kombinaci s nutností redukovat délku dotazníku, aby ho vůbec někdo byl ochoten vyplnit není tedy vždy výběr odpovědí zcela vyčerpávající. Doufám, že Vám i dalším má odpověď trochu osvětlila pozadí výběru otázek a nabázených odpovědí, pokud ne, klidně se ještě ozvěte.

        0 0
        • Breakpain  

          Nechtěl jsem vyvolat takhle odborný elaborát ;) …

          A je mi jasné, že vytvořit to dá práci – nikdy se člověk nezavděčí všem, takže jak se říká „v míru“ – nijak zle to míněno nebylo ;)

          0 0
          • IronfistCZ  

            Já to nijak zle nebral, ale i jinde si občas někdo postěžuje, že občas někde chybí vhodná odpověď, tak mě napadlo, že by mohlo být dobré se to pokusit trochu objasnit :)

            0 0
    • Coural  

      Vyplnil a občas jsem se i pobavil. Až pochopíte, co brání lidem v ježdění po silnicích, dejte vědět. Já po nich jezdím asi 35 let a netuším, proč by mi mělo něco bránit.

      0 0
      • JendaH  

        Spousta lidí tvrdí, že se bojí, že je sestřelí auto (taky to nechápu, já s nimi prostě problém nemám). Na webech jako Prahou na kole je to ústřední téma a některé subjekty (Auto*mat, jeho brněnský ekvivalent, Copenhagenize design…) si z toho navenek udělaly smysl existence.

        Osobně se trochu bojím chodců, co tam v centru bez rozhlédnutí skáčou, ale jako hlavní problém mám, že přijedu zpocený (kombinace kopců, vzdálenosti a nedostatečné kondice), což jsem tam poctivě vyplnil.

        0 0
        • IronfistCZ  

          Přesně jak říkáte, pro lidi, co na kole nejezdí je zcela zásadní překážkou strach z jízdy mezi auty (za předpokladu, že jim ježdění na kole nepřijde jako nesmysl a vůbec nad tím uvažují). Čím více zkušeností, tím strach zpravidla slábne. Následují ty dlaší zmíněné problémy a další co jsou v dotazníku.

          0 0
          • JSt  

            ja myslim, ze v zivote kazdeho cloveka jsou cinnosti, pri kterych se boji. pro nekoho to muze byt treba strach z vysek. reseni to ma dve. bude se toho strachu zbavi, nebo se vyskam vyhyba. vymyslet jakakoliv opatreni je naprosty nesmysl. coz je patrne i pri te jizde na kole. ze se nekdo boji mezi auty, omezuje ty, kteri se neboji, protoze musi pouzit cyklostezku (zrizenou primarne pro ty vybate), po ktere je jizda mene plynula a pomalejsi.

            0 0
    • IndyCZ  

      Vyplněno, i když se jedná spíše o anketu – při tak nešťastně zvoleném vzorku respondentů o seriózním výzkumu nemůže být řeč.

      0 0
      • IronfistCZ  

        Zdejší forum jistě není jediný zdroj odpovědí :) Ale máte pravdu, neděláme si iluze o reprezentativním vzorku. Pro náš model však není tak zásadní jako jinde, pokud tedy předpokládáme, že stejné názory nevedou u různých skupin obyvatel k různým tendencím chování. Navíc máme v rámci možností poměrně slušný počet odpovědí, což je samozřejmě také výhodu. Čili anketou bych to asi nenazval, ale jsme si vědomi omezení daných nereprezentativním vzorkem populace.

        0 0
    • marasan  

      Též jsem vyplnil.

      Co se s výsledky nakonec stane? Budou zveřejněny statistiky z výzkumu? Dik.

      0 0
      • IronfistCZ  

        Výstupem by měla publikace článku v mezinárodním odborném časopise, tedy závěry bude možné se dočíst v angličtině (bude-li publikován). Je možné, že vznikne i nějaká česká verze. Samotná data předpokládám budou také veřejně dostupná, přinejmenším na vyžádání, ale jak jsem psal výše, statistika není hlavním cílem z důvodu nereprezentativ­nosti vzorku respondentů (byť jako určitý indikátor bude asi také zajímavá).

        0 0
        • Dejv94  

          Mohl bys tedy pak hodit výsledky i sem? (třeba odkaz na výsledky) Zajímaly by mě názory ostatních.

          0 0
    • wanderer  

      Já bych moc nesdílel ale odděloval. V tom spatřuji taky snad jedinej smysl eurodotací.

      0 0
      • IndyCZ  

        Já bych zase naopak sdílel a neodděloval. Aspoň by si na sebe cyklisti a řidiči trochu zvykli a možná by začali brát ohledy. Navíc paralelní komunikace zabere daleko víc prostoru než cyklopruh navíc. Z oddělených stezek se často dělají sdílené stezky i pro chodce nebo 2 pruhy vedle sebe (tzn. chodci v obou pruzích) – není nic horšího. Přemisťovat se po cyklopruzích po Břeclavi je mnohem snazší, pohodlnější a rychlejší než přemisťování po Hodoníně a oddělených stezkách.

        Ale záleží na okolnostech, třeba turistické cyklostezky určitě oddělit, na silnicích s hustým provozem taky, atd…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.