• prozac

    Náhodou jsem narazil na rozhovor s dovozcem Rock Shox (cykl.cz/item/ser­vis-odpruzenych-vidlic-rock-shox/category/od­pruzene-vidlice). Zaujaly mě hlavně dvě tvrzení:

    Otázka: Existují omezení pro používání vidlic, která by mohla ovlivnit reklamaci v případě poškození? Odpověď: Kromě modelů World Cup, které jsou určeny pro závodní použití, se s vidlicemi Rock Shox nesmí závodit.

    Otázka:Může majitel vidlice použít neoriginální olej, aniž by to mělo vliv na chod vidlice? Odpověď: Nemůže, chod vidlice pak nebude takový, jako s originální náplní.

    Co vy na to?

    0 0
    • miki  

      Ještě mě zaujali dvě věci: Výrobce zajišťuje výrobu náhradních dílů pouze 3 roky zpět Cena za hodinu práce v RockShox centrech by neměla překročit 500Kč s DPH za hodinu.

      0 0
    • kubad  

      v podstatě má pravdu :-)

      0 0
    • Darkson  

      to je přeci jednoznačný z názvu vidlice, že třeba model Race není určen na závodní použití:-)

      0 0
      • Johny5 OSHA  

        to může být „jen obchodní název“, to ještě nemusí znamenat, že je k tomu určen .....jen má reakce, nezastávám se jich.. x8)

        0 0
    • Tomcat  

      V prvnim ma pravdu to druhe je jen marketingovi blabol.

      Pokud bude spravna norma muze byl treba olej od Marzocchi

      0 0
    • makak  

      Hmm, je amatérský maraton závodění? Jak píše Darkson, označení race je trochu nonsens . Čekal bych norace a s wc bych objížděl světový pohár.

      0 0
    • jecnak  

      Napisme do SRAMU…

      0 0
    • qwerty  

      Cykložitný, vaše žába na prameni. Cykložitný – vozte shimano, sram je pro hazardéry! Už vám to nezávodí? Nevadí! Postavte kolo na dílech od nás a vždy se budete moci vymluvit na techniku! S Žitným na věčné časy a nikdy jinak!

      0 0
    • Splinter  

      Tak jsem jim napsal mejla:

      Dobrý den,
      dnes jsem si přečetl článek na webu
      http://cykl.cz/…zene-vidlice
      V něm se, krom jiného, píše toto:

      Existují omezení pro používání vidlic, která by mohla ovlivnit reklamaci v
      případě poškození?
      Kromě modelů World Cup, které jsou určeny pro závodní použití, se s
      vidlicemi Rock Shox nesmí závodit.

      Nevím co si o tom mám myslet, zda je to vtip.. Třeba RS Reba Race je vidlice
      určená pro jakou kategorii cyklistů? Pro turisty?

      Děkuji za osvětlení…

      S pozdravem

      Žáček Petr

      Odpověď:

      Dobrý den pane Žáčku,

      v tomto článku bohužel došlo k uvedení mylné informace. S vidlicemi Rock Shox samozřejmě závodit můžete. Informace by měla znít asi následovně: U vidlic Rock Shox se zkracuje nebo zaniká záruka (resp. záruka nebude uznána), pokud jsou používány nevhodně, nebo pro profesionální závodění, kdy opakovaně dochází k extrémnímu opotřebení a namáhání materiálu (kombinace velkých působících sil a povětrnostních podmínek) – na vidlicích takto používaných jsou zcela jasné znaky – silné poškrábání vnějších částí i vnitřních nohou apod. Dovolím si zde použít termín „zrasovaná vidlice“.

      Doufám, že toto vysvětlení je dostatečné, pokud máte jakýkoli další dotaz, rádi Vám odpovíme.

      S pozdravem, Pavel Skřivánek, Cyklo Žitný s.r.o.

      0 0
      • Martyss  

        pro profesionální závodění

        Čili pokud nejezdíš s licencí, tak záruka nezaniká.

        Osobně mi přístup, kdy ze mě výrobce dělá blbce, dost leze krkem. Holt musíme zvolit stejné zbraně a tvrdit, že vidlici jezdila holka turistickým stylem…:-/

        0 0
        • Radek Broz  

          Co je na závodění s licencí profesionálního? Já ji mám a o profesionálním závodění u mě rozhodně nemůže být řeč;-)

          0 0
    • Pekáček  

      Jen jsem si vzpoměl jak průběh reklamace mojí původní Reby ostře kontrastuje s tímto prohlášením:

      Zboží, které se k Vám dostává oficiální cestou nenabízí
      jenom svoji funkci, ale i konzultace výběru zboží, tak, aby vyhovovalo právě Vám , prvotřídní
      servis a nekompromisní záruční podmínky.

      Viz odkaz tady: http://www.cyklozitny.cz/partneri.php

      Jinak mi tenkrát do telefonu technik řekl, že Reba RACE není určena pro závodění – když jsem řekl že jezdím maratony.

      0 0
      • Karbic  

        njn, tak tě prostě při reklamaci nekompromisně odmítnou… ;-)

        0 0
    • maxtor  

      JJ, o tomhle se už tady párkrát psalo. Je to hodně ubohá argumentace výrobce vzhledem k tomu, že pokud výkresy a info na oficiálních stránkách neklamou, není např. u Reby konstrukční rozdíl od SL až po WorldCup (teda kromě materiálu kornunky a u SLka jiného ovládání „Gate“, U-turn nepočítám).

      0 0
      • Tomcat  

        ubohé?

        ja bych řekl že je to normální. Každý výrobek má své limity a omezení.

        Není to jen v MTB, ale i v jinýh sportech a odvětvích.

        Myslíte že snad Ford focus RS, Fabia RS , nebo i legentární Lancer mají ihned z názvu záruku ná závodní použití? Nebo proč upozorňuje HP u svých výrobků které jsou pro takové nebo makové nasazení.

        Výrobce není větší cvok než jeho uživatelé. Chcete závodit a mít záruku tak si zaplaťte. Jo chcete vidli za průměrnou cenu tak nečekejte nadprůměrné záruky.

        Když kupuju výrobek tak samo v ceně mám právě zahrnutou tvz „zákaznickou péči“ = pokud si koupím Zuntůra dostanu ..

        0 0
        • Splinter  

          To je imho hovadina..

          Ok, budu lítat po lese, závodit nebudu, ale vidla dostane mnohem větší kotel než leckterá na závodech..

          Spíš bych řek, že ti co závodí se o kolo staraj mnohem líp, než „turisti“, protože nebudou podstupovat riziko, že se jim něco podělá v průběhu…

          0 0
          • Tomcat  

            Špatnej závěr

            • SRAM jako výrobce se orientuje hlavně na střed trhu
            • podniká nikoliv dělá charitu
            • poměr OEM vidlic a samostatně prodávaných

            Zjistíš že samostaných je vlastně nejmíň. Tak že u OEM se kryje tím celé kolo je níž výkonostně a u těch vyšší samo si případnou reklamaci zákazníck zaplatí. Je to v poměru prodeje.

            Takže prostě chcete záruky? No tak si připlatíte, nelíbíse to ? No tak to se obraťte na konkurenci, jo že tam je to stejné , nebo dražší a to hod máte smůlu.

            Občas mi připomíná že někdo se probere z matrixu, tohle je prostě normální.

            0 0
            • Rolei  

              Plácáš páté přes deváté. Jak se kdo kryje u OEM vidlic čím?

              0 0
              • Tomcat  

                Objemy produkce a to že ne „závodní“ vidlice (nejen OEM , prostě objemy produkce pro výrobce) nedá na nezávodní kolo. Jeden český výrobce např reguluje užívání svých výrobků tím že záměrně např dělá užší zadní stavbu. podle vzorce širší pneu = větší prase a má pravdu. Ono pak svádí koupit nižší model a používat ho jako vyšší .

                0 0
            • kycis  

              Takze mi chces tvrdit ze je v poradku, kdyz 50 letej chlapik jede jednou za rok Krale, ujede ho za 9 hodin v klidku a o svy kolo se stara ma prijit o zaruku jen proto, ze se svezl s cislem na zadech? A nekdo kdo proste na zavody nejezdi a jinak jezdi jako dobytek na ni narok ma? To je trochu kravina. proste to chce posoudit jak je ta vidle zrasovana, jak uz bylo zmineno, tedy zda byla pouzivana pro to na co je urcena, ne to resit Jel jsi zavod/nejel jsi zavod.

              0 0
        • maxtor  

          Nepochopils, co jsem tím myslel. Podle mě je prostě hovadina prodávat vidli za 8 litrů a tvrdit o ní, že není na závodění a naprosto stejnou vidli (lišící se jen v materiálu korunky a krku) prodávat za 20 a o té tvrdit, že ta už na závodění je. To trochu zavání klamáním spotřebitele.

          Jinak s tebou ale naprosto souhlasím – to je prostě marketing firmy.

          0 0
          • Tomcat  

            materiálu korunky a krku tak to je s technického hlediska velice zásadní ;-)

            0 0
            • maxtor  

              No to jistě… Korunka je to, co se nejčastěji zlomí, praská, o krku ani nemluvě – reklamace takových částí jsou pak na denním pořádku…

              Tomcate, mám pocit, že toho asi o vidlicích moc nevíš, viď??:-)

              0 0
            • Pavel  

              No ale ten luft uvnitř je přece stejný! :-)

              0 0
            • Martyss  

              Spíš je to o tom, jestli ze sebe necháš dělat blbce. To je podobné jako s nižšími modely od RST. Když i pod 55 kg holkou, která fakt jezdí turisticky, chytla do 500 km vakl v pouzdrech, tak je něco dost špatně a na straně zákazníků to není. Bohužel si jenom každý jenom zanadává na značku RST a koupí si jinou vidlici. Čili tenhle uzavřený stav bude trvat asi navždy. Jóó..kdyby se někdo nasral a zatlačil na zastoupení a to na výrobce, tak se třeba začne něco dít.

              Na druhou stranu mi tohle přijde jako fér přístup, pokud se tím fakt řídí:

              Informace by měla znít asi následovně: U vidlic Rock Shox se zkracuje nebo zaniká záruka (resp. záruka nebude uznána), pokud jsou používány nevhodně, nebo pro profesionální závodění, kdy opakovaně dochází k extrémnímu opotřebení a namáhání materiálu (kombinace velkých působících sil a povětrnostních podmínek) – na vidlicích takto používaných jsou zcela jasné znaky – silné poškrábání vnějších částí i vnitřních nohou apod. Dovolím si zde použít termín „zrasovaná vidlice“.

              0 0
          • chodec  

            Hluboce se pleteš – vůbec to není hovadina, ale zcela legitimní obchodní taktika. I kdyby opravdu na té vidli nebyl jediný konstrukční rozdíl (oni tam navíc nějaké drobnůstky jsou) a jednu jsem prodával za 8 pro rekreační použití a druhou tu samou za 20 pro závodní, tak je to zcela v pořádku.

            Ale pokud mi tam někdo přinese po roce tu rekreační otlučenou jak Karlův most po nájezdu Švédů, tak ho jako výrobce vypoklonkuji, protože pochopitelně kdyby s ní jezdil rekreačně, tak ji tak nezničí. Vůbec přitom nehraje roli, zda jsem skutečně jel závody s číslem na hrbu, nebo jsem jí tak naložil na plácku za domem – prostě způsob jakým byla používána už neodpovídal jejímu určrní výrobcem.

            Když ale přijde někdo se stejně otlučenou vidlicí určenou na začátku pro závodní použití, tak jako výrobce nemrknu okem a opravu provedu bezplatně – osdtatně kvůli tomu jsem na začátku narazil tu zdánlivě nesmyslnou cenu – jak řekl Tomcat, výrobce není charita a má hodně dobře spočítán obchoní model – předpoklad výskytu závad a náklady na záruky.

            Tenhle přístup v bledě modrém se využívá v obchodě hoodně často v různých variacích.

            0 0
            • maxtor  

              A já jsem snad napsal něco jiného? Jen jsem se pozastavil nad tím, co jsem popsal.

              0 0
            • Rolei  

              Výrobce bych do toho netahal, záruku mi dává prodejce a mně je jedno jaký má on vztah se svým dodavatele…

              Jako zákazník když něco reklamuju tak na tvoji námitku že vidlice je používána v rozporu s jejím určením já namítám že jsem ji užíval podle všech pravidel ale je to šmejd…

              Taky bych chtěl vidět jak u otlučené vidlice určené na závodění nemrkneš okem a opravuješ a měníš díly zadara :-))) spíš bys řekl že to je špičkové závodní náčiní a nemůžu po tom chtít aby to vydrželo věčně…

              Tím chci říct že reklamace je otázka dohody a někdy je podvodník prodejce, jindy uživatel a někdy dokonce jde o vadu výrobku :-)

              0 0
              • Tomcat  

                No řekl bych že o určení výrobku rozhoduje především výrobce.

                0 0
              • Dados  

                Tak bacha – záruku ti dává výrobce, prodejce je jen zprostředkovatel, tím pádem je samozřejmě odpovědný za plnění záručních podmínek SERVISEM a je jedno jestli ho dělá přímo on nebo opravdu servis. Je úplně jedno jestli jde tedy o zmiňované vidlice nebo třeba mobil. Výrobce prostě určí pravidla a nákupem se uzavře smlouva ve který s nimi zákazník souhlasí. Proto moc nechápu lidi, který jsou schopní na prodavače dělat kdovíjaký haló kvůli jejich vlastní chybě (z pohledu záručních podmínek), ať už jde o zrasenou vidli nebo ten zoxidovanej mobil…

                0 0
                • juli  

                  Tak bacha – zaruku na zakoupene zbozi ti poskytuje prodejce a u nej ji take uplatnujes. Jako kupujici jsi v pravnim vztahu prave s nim a ne z vyrobcem, ci dovozcem. Zarucni podminky vychazeji pochopitelne v prvni rade z nasich zakonu. U koncoveho zakaznika je to Obcansky zakonik. Vztah mezi prodavajicim a dovozcem/vyrobcem se zase ridi Obchodnim zakonikem, ktery koncoveho zakaznika v podstate muze nechavat naprosto klidnym. Cely system posouzeni, zda je, ci neni reklamace opravnena, vychazi z uzivani vyrobku dle navodu k obsluze a veci tzv. Obecne znamych.

                  Mnoho vyrobcu neposkytuje zaruku na sve vyrobky po dobu 2 roky a je jen rizikem prodejce, zda takoveto zbozi u nas uvede na trh (z tohoto duvodu se take spousta vyrobku u nas legalne neprodava).

                  0 0
                  • Dados  

                    Ano, reklamaci uplatňuješ u prodejce ale záruku dává výrobce respektive lokální zastoupení / dovozce. Záruční podmínky diktuje také výrobce. Z OZ vychází pouze doba po kterou ti prodejce tuto záruku poskytuje. Ve finále je to jedno – poslední slovo má AUTORIZOVANÝ servis. Jediná věc, kterou prodejce musí splnit, je lhůta 30 dnů. Takže pokud je u vidlice v návodu napsáno, že není určená pro skoky a servis odmítne z tohoto důvodu provést záruční opravu, je naprosto zbytečný po prodejci dupat…o to mi šlo…

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Nedává! Záruku ti dává ten kdo ti to prodá. Jiný servis \ prodejce se může „přihlásit“ k reklamacím a servisu věcí prodaných někým jiným ale není to dané zákonem a ani ho k tomu nemůže přinitit výrobce. Prostě přijdete někam kde jste tu vidlici nekoupil , požádají vás o prodejní doklad a po konstatování že jste nekoupil u nich tak vás odmítnou, ano právo bylo dodrženo. Nebo vás s tou vydlicí přijmou a zase právo bude dodrženo. Prostě mohou, ale nemusí.

                      Vše navíc nad ramec zákonem daných jistot ( 2roky, 30dni , 3krát a dost, vrácení peněz atd…) je prodejcova služba navíc.

                      0 0
                      • Stanley_vy  

                        Jenom poznamenám, že ten doklad není při reklamaci podmínkou.

                        0 0
                        • Tomcat  

                          ad doklad jak tedy prokázat že to tam koupené bylo?

                          0 0
                          • obda  

                            Například svědky, seznamem čísel kol dodaných danému prodejci od dovozce atp. Ale ve většině případů kdy to nechcou uznat se bude nutné soudit.

                            0 0
                            • Tomcat  

                              Ano sice tohle jo, ale je myslím že je rozumné začít podobrým a jednoduše.  Takže účtenka a záručák.

                              To co říkáš je pokud to nechtějí prřijmou vůbec fajn. To co jsem myslel já, je ověření jestli se nejedná o OEM.

                              Tyhle případ pro Občanský Judo bych nechal až na konec.

                              0 0
                            • Stanley_vy  

                              Přesně tak. Vydat doklad totiž není povinností prodejce a stejně tak jej potom nemůže striktně vyžadovat při reklamaci.

                              0 0
                              • Dados  

                                Od nákupu v hodnotě 20,– musí prodávající vystavit doklad… Doklad (účtenka nebo ZL) je podmínkou pro uplatnění reklamace. Záruku dává výrobce – plnění je na prodejci… :D prostě to tak je…

                                0 0
                                • Barak  

                                  Výrobce dává záruku prodejci. Většinou bývá kratší než 24 měsíců a někdy dokonce nebývá žádná (např. některé značky ve spotř. elektro­nice) a argumentace vůči prodejci je taková, že na daném výrobku je dostatečná marže, aby sem tam nějakou záruku prostě pokryl ze svého atd.  Prodejce je pak s koncovým zákazníkem v právním vztahu dle Občanského zákoníku, který nařizuje záruční lhůtu 24 měsíců.

                                  0 0
                                  • Dados  

                                    To co říkáš je pravda. Už jsem si to ověřil – ikdyž je fakt, že v naší firmě to v praxi vypadá ještě trochu jinak :D Tím se omlouvám všem, se kterými jsem se tvrdohlavě přel!

                                    0 0
                                • Schoscha  

                                  Nemáš pravdu.Záruku dává prodejce a ten pokud uzná za vhodné může dát záruku třeba 10 let.Je na prodejcově zvážení, jestli se mu to vyplatí.

                                  Pokud prodává produkt kterému věří tak to není problém.

                                   
                                  0 0
            • maxtor  

              Chodcče, ale jednu narážku si neodpustím: Myslíš, že když se svou Rebou WC najedu xtisíc km během záruční doby, totálně ji oporřebím a přinesu ji k tobě na reklamaci, tak „ani nemrkneš okem“ a takovou reklamaci mi přijmeš?? Vždycky jsem si myslel, že záruka se  vztahuje na výrobní vady a ne na opotřebení. To je pak jedno, jestli se jedná o výrobek za pár stovek nebo za x tisíc. Ty tady ale píšeš o něčem jiném. Dej mi, prosím, na sebe kontakt. Tohle se může hodit:-)

              0 0
              • chodec  

                Zbytečně to překrucuješ. Opotřebení je pochopitelně něco jiného. Nepsal jsem, že ti někdo vidlici uvede do původního neotlučeného stavu, ale chtěl jsem ti vysvětlit, že pokud nejde o náčiní určené výrobcem při prodeji ke zvýšenému namáhání a budou na něm nalezeny známky takového namáhání, tak má osoba vyřizující reklamaci důvod reklamaci zcela legitimně odmítnout s poukazem, že zboží bylo zjevně užíváno jinak než k čemu bylo určrné.  Pokud  se výrobce rozhodl totéž zboží jen s jinou nálepkou a cenou pustit do oběhu i pro jiné (drsnější) určení, tak by se již na případné známky svědčící o větším namáhání neměl vymlouvat.

                Takhle to funguje u spousty zboží. Názorný a velmi příhodný (i když ne úplně stejný) příklad jsou motory u aut. Často identická konstrukce, stejná kubatura ale jeden má třeba o čtvrtinu či třetinu větší výkon – z 90% je to záležitost jen nastavení řídící jednotky, která je uměle přiškrcená. Motor se tak vlastně nikdy neběží ani poblíž hranice svých možností a tím se dramaticky prodlužuje jeho životnost a snižuje riziko závad. Výkonnější verzi téhož motoru, která už pochopitelně nemá takovou konstrukční rezervu si výrobce nechá zaplatit přestože výroba stojí zcela stejně – PROČ? Není to jen jen o ochotě zákazníka zaplatit za méně omezený výkon, je to i o tom, že výrobce ví, že u více nemáhaného motoru dojde s větší pravděpodobností k závadě a to musí mít kryté cenou.

                Koupíš si levnější verzi a necháš si jí „přečipovat“ v domění, že ten motor je na to přece dělanej když vedle jezdí stejný s vyšším výkonem? Pokud to při reklamaci zjistí a závada jen trochu souvisí s chodem motoru, tak tě pošlou víš kam, přestože u silnější verze by tutéž závadu museli uznat – prostě ty si nezaplatil za motor, který by byl výrobcem při prodeji určen k takovému výkonu a můžeš si desetkrát myslet že byl konstrukčně stejný – bude ti to prd platné ;-)

                0 0
                • Martyss  

                  Takhle to funguje u spousty zboží. Názorný a velmi příhodný (i když ne úplně stejný) příklad jsou motory u aut. Často identická konstrukce, stejná kubatura ale jeden má třeba o čtvrtinu či třetinu větší výkon – z 90% je to záležitost jen nastavení řídící jednotky, která je uměle přiškrcená. Motor se tak vlastně nikdy neběží ani poblíž hranice svých možností a tím se dramaticky prodlužuje jeho životnost a snižuje riziko závad. Výkonnější verzi téhož motoru, která už pochopitelně nemá takovou konstrukční rezervu si výrobce nechá zaplatit přestože výroba stojí zcela stejně – PROČ? Není to jen jen o ochotě zákazníka zaplatit za méně omezený výkon, je to i o tom, že výrobce ví, že u více nemáhaného motoru dojde s větší pravděpodobností k závadě a to musí mít kryté cenou.

                  Nebo spíš je pro výrobce levnější vyvinout jeden motor a pak ho pouze přiškrtit. U vykonějších motorů má často daný model lepší brzdy a „závodní“ verze i jinak kontruované díly podvozku. Za tohle se také připlácí.

                  0 0
                  • chodec  

                    Nemluvím o závodních verzích. Mluvím o normálních civilních vozítkách. Viz různé výkony motoru 2.0 TDCi u Fordu, 2,5D a D5 motory u Volva, některá TDI čka u VW, no prostě skoro všichni to tak dělají u nafty stejně jako u benzínu. Ta auta se jinak konstrukčně neliší a nebo jen kosmeticky – rozhodně ne tak, aby rozdíl v konstrukci  opodstatňoval často pár desítek tisíc korun v ceně -(což byl předmět téhle diskuse na začátku). To že to výrobce škrtí uměle je pochopitelně jasné – nakonec to i píši. Podstatné je, co tím ilustruji – konstrukčně identický výrobek se zcela běžně prodává za různou cenu čistě podle toho, na co ho výrobce určí a z toho se také odvíjí, na co poskytne záruku, která navdory stejné konstrukci nebude krýt stejné zacházení.

                    0 0
                    • chodec  

                      pardon mělo být 2.4D

                      0 0
                    • Martyss  

                      Pokud jsem mluvil o „závodních“ verzích, tak bylo myšleno např. Octavia RS, proto ty uvozovky. I motory na prcní pohled stejné se drob­ně liší třeba turbem nebo vstřikovači…dále se na ceně podílí i další konstrukční celky vozidla, ale to už jsem napsal výše.

                      0 0
                      • chodec  

                        No vidíš, já nemyslel vůbec žádné závodní ani „závodní“ verze. Já mluvil třeba o dvou standardních Focusech ve stejné výbavě, jen jeden s uškrceným motorem a jeden neškrceným, což mi přišlo jako celkem adekvátní příměr k výše uvedené diskusi o Rebě WC, která zdá se oproti polovičně drahé sestřičce má jen jiný matroš na korunce či co vlastně a někdo se tu pozastavoval nad tím, že přes zjevnou příbuznost mají tak různé podmínky záruky.

                        0 0
                        • Martyss  

                          Často bývá výkonnější motorizace spojená např. se zadními kotoučovými brzdami. Přijde mi, že srovnávat modely středně vybavevné s vrcholovou řadou vidlic nejde. Mně je jasné o co ti jde, ale auta jsou dost blbý příklad, ale v diskuzi je i vyjádření dovozce a to mi přišlo ok.

                          0 0
                • maxtor  

                  K prvnímu odstavci: Obecně – když někdo používá zboží sice jiným způsobem, než k jakému je určeno výrobcem, a vyskytne se závada, která ovšem s tímto nevhodným způsobem nemá nic společného (objevila by se tak i tak), tak výrobce neůže, jak píšeš „zcela legitimně odmítnout s poukazem, že zboží bylo zjevně užíváno jinak než k čemu bylo určrné“ A to je právě to, o čem tady píšu. (viz §§ 620 a násl. obč. zákoníku)

                  V tom, co RS prezentuje, vidím jasnou snahu zprostit se odpovědnosti za vady, které by jinak byly kryty zárukou. Nemůže říct automaticky – na vidli se závodilo, nemáte na reklamaci nárok. Musí prvně zjišťovat, co je to za vadu a co je její příčinou. Jinak tomu bude u ruplé korunky a jinak u ucházejícího ventilu vzduchové komory.

                   
                  0 0
                  • chodec  

                    Úplně zbytečně se chytáš zjednodušené formulace vytržené z kontextu článku a přestože mi přijde z toho co píšeš, že už chápeš, co říkám, tak nejspíš schválně stáčíš debatu k nečemu, o čem původně nebyla, a co tu padlo jen ve zjednodušené ilustraci (i tak jsou to romány).

                    Nikdo tu nikde nepsal, že by záruku bylo možné odmítat, když se zátěží nesouvisí jen s poukazem na nevhodné použití. A upřímně nevidím tuhle snahu ani v tom co stručně napsal RS.

                    Mé příspěvky směřovaly původně výhradně k vysvětlení toho, že je zcela v pořádku, pokud jako výrobce zvolím strategii prodeje stejného zboží pro různé účely a za různou cenu. To je totiž situace, nad kterou ses v příspěvku z 11.04.2008 20:49:25 a 12.04.2008 12:38:53 pozastavil a já tu jen vysvětluji, proč taková strategie může bez problémů fungovat.

                    Přestože máš pravdu (a nikde s tím nepolemizuji), že nelze zcela bez dalšího automaticky odkázat na závodění jako důvod zániku záruky, prakticky to tak nejspíš dopadne vždy, když bude na zvýšené namáhání (pro které zboží nebylo určeno) vadu alespoň svést a asi budeš souhlasit, že na neúměrné namáhání toho zrovna bude možné svést celkem hodně. V případě sporu bude totiž pak prodejci stačit, když bude schopen poukázat na to, že zboží bylo používáno v rozporu s určením (to půjde právě s ohledem na charakter opotřebení) a dále na to, že vada může s nějakou rozumnou pravděpodobností s větší námahou souviset.

                    A prosím věř mi v tomhle – jsou shodou okolností otázky, kterými se přes 10 let denně živím a řeším to na obou stranách barikády (i když ne zrovna v cykloprůmyslu), tak věřím že není potřeba se mě zrovna na tomhle poli snažit chytat za slovíčka – pokud ti na tom něco nesedí, tak je problémn buď v nepochopení nebo možná ve zjednodušení – přece jen dlouhou verzi tohodle výkladu si šetřím pro situace, kdy mě za to platí ;-)

                    0 0
                    • Rolei  

                      Že někdo může prodávat téměř totožné výrobky za výrazně odlišné ceny je jasné, ale tvoje odůvodnění – jestli jsem ho pochopil správně – že tou vyšší cenou se pokrývají náklady na jakousi „rozšířenou záruku“, že na tu dražší vidli bude při reklamaci pohlíženo jinak než na tu levnější je podlemě úplně mimo (zvláště s ohledem na to že nikdo nedokáže a dokázat ani nechce zda se na vidli závodilo nebo ne). Nechce si mi hledat rozdíly mezi rebou WC a TEAM, ale ve větší odolnosti WC to myslím nebude. O tolik vyšší cena je jen a popuze marketingová strategie spoléhající na to, že pát gramů dolů a vyšší cenna (co je drahé je dobré) přiláká dostatečné množství zákazníků ochotných připlatit dost peněz za relativně málo muziky. Rozhodně nejde o pokrytí očekávaných vyšších výdajů při kladně vyřízených reklamacích.

                      0 0
                      • chodec  

                        Ale jasně že na ni bude pohlíženo jinak a jasně že je – koukni co píše RS výše. Jejich postoj mě nijak nepřekvapuje proto, že to odpovídá běžné praxi (i ve sporech), se kterou se denně potkávám v práci. Co tu celou dobu píšu a co si asi nepřečet pořádně je, že vetší cena NEMUSÍ VÚBEC souviset s větší odolností, ale pokud výrobce přes konstrukční shodnost určil jeden výrobek pro větší zátěž, MUSÍ tomu pak odpovídat přístup při vyřizování reklamace a zjištění známek nadměrné zátěže a u té levnější se s tebou v případě problémů prostě budou mazat daleko míň.

                        Cena je pravda dána ve finále dána tím, co je zákazník ochoten zaplatit díky marketingové masáži – to je jedna stránka věci, bez které by to nefungovalo.

                        Na druhé straně my se tu bavíme o problematice záruky a reklamace – proto pro právníka při uplatnění reklamace je ta rovnice pak trochu jiná – jeden výrobek mohl zákazník koupit za 8 a výrobce u něj říká že se s ním nesmí jezdit závody. Druhý jsem mohl koupit za 20 a výrobce jej uvádí pro závodní (a soudě i podle vyjádření RS i tvrdší) zacházení. Vsaď si u kterého z těch dvou výrobků budu mít v případě sporu o uznání reklamace třeba rozpadlé tlumící patrony větší šance na úspěch. Pochopitelně u toho druhého. Výrobce to obecně ví a má dost údajů k namodelování, kolik ho bude tenhle fakt stát a jistě nepustí takový výrobek za cenu, která by na to nevydělala.

                        0 0
                    • maxtor  

                      „pokud nejde o náčiní určené výrobcem při prodeji ke zvýšenému namáhání a budou na něm nalezeny známky takového namáhání, tak má osoba vyřizující reklamaci důvod reklamaci zcela legitimně odmítnout s poukazem, že zboží bylo zjevně užíváno jinak než k čemu bylo určrné.

                      To jsou tvá slova a na ty jsem reagoval. Nejsou vytržená z kontextu Je to skoro jeden odstavec. Možná chtěls napsat něco jiného (to, cos napsal v další reakci), ale nevyznělo to tak, jaks chtěl. Pokud v dalších reakcích opravuješ to, cos napsal výše, a poukazuješ na to, že něco překrucuji, je to tvoje věc. Já si myslím, že jsem nic nepřekroutil.

                      0 0
    • vysmátej bajker  

      Myslím že prodejce vždy najde výmluvu proč v rámci záruky něco neuznat(soudní cesta není levná a ne vždy spravedlivá) a vždy záleží na tom v jakém stavu mu někdo vidlu na reklamaci přinese,asi jinak se bude tvářit na vidlici omlácenou a odřenou a vypadající jak novou,co se týče vnitřku tak se vždy zeptá jestli byl proveden servis dle hodin a docela by mně zajímalo jak se bude dokazovat kolik ta vidle má najeto:).To jestli byla vidle na závodech jak se to pozná?

      0 0
      • sway  

        No to by me zajimalo, dko dodrzuje servis presne podle hodin…co jsem tak koukal do manualu, ty cisla tam jsou dost extremni…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.