• riccardosl

    Ahoj,

    Poohlížím se po down country kole pro tento rok. V obchodech vidím:

    Co byste doporučili? nějaké zkušenosti s těmito?

    0 0
    • Tomcat  

      Doporučil bych hledat v roce 25 model 24 nikoliv 23 s takovou neutrální slevou. Tedy hledat v zahraničí kdy by to mohlo být i o xx xxx,– levnější.

      Jen z uvedených bych bral Specialnihozajíce . No jo každoční zmatení se opakuje. Nové modely se uvádí napodzim a na záčátku roku hledat nové kolo nebo doufat na dobou nabídku výprodejů je pozdě!

      1 0
    • Azmir  

      Všechno to jsou dobrá kola a chybu s nima neuděláš, přesto je každé trochu jiné. Můžeš si pročíst místní názory a recenze, ale nejlepší bude, když si dané kola půjčíš a projedeš sám.

      Na vyprodeje muzes kouknout treba tady https://www.biker-boarder.de/…3043533.html nebo tady https://www.shop.bikeexchange.de/…te/103336000?…

      0 0
    • Martinson  

      Jezdím Epic Evo r.21, jsem s ním stále spokojený. Ale doba se mění a od S bych bral z novějších modelů podobný ale dle mne lepší Epic8.

      0 0
    • Atilla  

      Promeškal jsi akci na nejlepší downcountry kolo za 90tis. Transition spur.

      0 0
    • gemini  

      Co Santa Cruz Blur TR?

      0 0
      • Tomcat  

        Tak ten v našich krajích za normální cenu opravdu jen tak nesežene takže to bych ani neradil. Ikdyž je to vic než dobrý kolo

        0 0
        • gemini  

          Blur TR

          0 0
          • Lišák  

            Asi už není.

            0 0
          • Tomcat  

            Normální cena není o desítky tisíc a statisíce dráž než v Německu což u nás je bohužel normální.

            A Santa není jediný takový výrobce který v ČR je dost drahý po slevě . Napadl mě jiný výrobce, za cenu rámu v ČR v Německu bylo celé kolo :) No moc jich tu taky nejezdí, jaká skutečně byla nákupka netuším. Ale to není problém kupce…

            0 0
            • jonti  

              Tady bych se zastal ceskych prodejcu, vyprodeje skladovek za 50% puvodni MOC nejsou normalni stav.

              0 0
        • gemini  

          ± jak ten Epic Evo…

          0 0
      • becis  

        To už má celkem zastaralou geo (krátký reach, málo položený HA)

        0 0
    • becis  

      Jezdím Epic 8 viz. profil a je to senza kolo i na DC. Za sebe doporučuji :)

      1 0
      • riccardosl  

        epic 8 je to kolo snů, pokud cena půjde níž, mohl bych uvažovat

        1 0
        • Azmir  

          Dyť stojí skoro stejně jako ta 7 z odkazu, co si poslal. https://www.shop.bikeexchange.de/…te/103312588 Za kolik by jako musel být?

          0 0
        • Ukrutony  

          Jestli je cena problém, kup si za méně minulou generaci. Spousta lidí ti pochopitelně řekne, že nový je o 40% lepší ve všem, že 1° na hlavovce dělá bike a bez ledničky v rámu ani krok, ale pro nás obyčejné ocásky je i staré EVO na DC víc než postačující stroj. Kdyby ne, liskneš tam časem 130 vidlu :D Někdy se to manické pokládání hlav musí zastavit. Jinak budou časem všechny kola Enduro a DH :D

          0 1
          • riccardosl  

            souhlasím s tebou!

            0 0
            • Azmir  

              To bys asi pěkně slintal u loňských nabídek, stumpjumper expert karbon za 60k, epic pro 115k, sworkové rámy za 50…

              0 0
          • Martinson  

            Přestavbou tlumiče z 190×40 na 190/42,5 jde zvětšit zdvih starého Epica ze 110 na 117 mm. Více na https://www.mtbr.com/…wap.1144513/ a to je cca zdvih Epic8.

            0 0
            • Azmir  

              Zdvihově z toho uděláš epic8, ale dojebeš všechno ostatní a to se vyplatí :D

              0 0
              • Martinson  

                otáčení flip chipu dělá zhruba ty 2,5mm, neviděl bych to tak dramaticky

                0 0
              • Ukrutony  

                To je právě otázka, co dalšího se stane. Předpokládám, že máš vyzkoušeno. Škoda, že se nepodělíš rovnou :D

                0 0
              • wilda81  

                Co ostatního dojebe? Délka tlumiče zůstává stejná.

                0 0
                • Azmir  

                  Tak je to nastavené na nějakou charakteristiku a tak se to bude chovat jinak, než výrobce původně zamýšlel. Možná to bude přesně co chceš nebo taky ne, stojí to za 7 mm zdvihu?

                  0 1
                  • Martinson  

                    Teď testuji „nový“ bazarový tlumič FOX FLOAT DPS Factory z Epic EVO Pro, protože mi u RockShox Deluxe Select+ chyběla třetí pozice na tlumiči a nějak jsem pořád nebyl spokojený s nastavením. Zatím se mi chod Foxu líbí ale ještě laboruji s tlakem.

                    Do hraní s navýšením zdvihu bych nešel bez pozitivních referencí. Zatím jsem na tom ale skoro nic nenajel.

                    0 0
                  • wilda81  

                    Až budou výrobci ladit rámy na každou velikost rámu a konkrétního jezdce, tak se o tomhle můžeme bavit. Celou dobu to jede po stejné křivce až na poslední 2,5 mm. Daleko větší vliv na chod bude mít samotný tlak, nastavení a vyvložkování tlumiče než megaprogresivní 2,5 mm zdvihu na úplném konci tlumiče.

                    1 0
                  • novas752  

                    Ale vždyť by použil stejný tlumič, jen z něho vyhodil spacer na pístnici.

                    A i kdyby to byl jiný tlumič, tak se naladění tlumení dá předělat.

                    0 0
            • Ukrutony  

              Narazil jsem i na bike check, kde je vidět že Koretzky to na svěťáku drtil rovnou na 45mm, ale je otázka jak měl třeba flip chip nebo co na to rám.

              EDIT: píše se o 45 i v tom vlákně co linkuješ, ale 42.5 bych bral asi jako větší jistotu

              0 0
    • hvala  

      Nejsou to spis xc kola? Downcountry kategorii bych si predstavoval s trochu vic ostrou geo.

      0 0
      • Azmir  

        Tohle jsou zrovna celkem příkladné DC kola, dyť to má hlavu kolem 66°, co by sis představoval ty?

        1 0
        • TJK  

          ja jezdim 2020 Topfuel a kdyz se na to da EN kola a gumy, zvladne to i ostry EN… staci jen pilot…

          0 0
          • Azmir  

            Tak o pilotovi je to vždy. Ovšem pokud tvůj old school top fuel zvládne dle tebe ostré EN(třeba dle mě je to nejisté XC a do nějakého moderního DC/trail to má daleko), tak s novým epicem/scalpelem můžeš pomalu jezdit DH :)))) potom právě nechápu tu výtku hvaly.

            0 0
          • Atilla  

            No záleží, kámoš má Fuel EX a v rychlých klopenkách a v kompresích se tomu už teda nelíbí. I na videu je vidět jak se to kolo celé vlní.

            0 0
            • Azmir  

              A to je Fuel Ex schopnostama o minimálně level jinde, než XCčko Top Fuel :)

              0 0
              • siskin  

                Top fuel byl xc do roku 2021. Od 22 gen. 3 to bylo hodně dolekpcem schopný DC.

                Aktuální 4gen. (zdvihy až 140/130) je trailbike jako bič. :)

                0 0
            • LM  

              V jaké jsou vůbec ASTM kategorii tato DC kola? 2 (skoky/dropy < 15 cm) nebo že by 3 (skoky/dropy < 61 cm)? :-)

              0 0
              • becis  

                Dle těhlech popisků bych Epica 8 zařadil někam do kategorie čtyři a půl :)

                0 0
                • LM  

                  A jak dlouho ten Epic 8 vydrží ježdění z kategorie čtyři a půl? :-)

                  Vzpomíná na naprasklou zadní stavbu na Spectralu AL (rám kategorie 3) a okolo niplů popraskaný zadní ráfek Notubes Arch MK3 (intended use trail & xc) po cca roce a půl občasného ježdění enduro trailů (v nezávodním tempu)…

                  0 0
                  • becis  

                    Kámoš už takhle jezdí rok a půl a já půl roku, zatím se to nejeví jako problém :)

                    Navíc od toho je přece záruka na rám případně pojištění. Nepoužívat kolo do terénu v terénu, aby se náhodou neopotřebovalo mi přijde jako úplnej úlet.

                    0 0
                    • Lišák  

                      I ikscéčko je kolo do terénu. Pokud ho budeš používat jako déháčko, tak mu to moc dobře dělat nebude a „opotřebuje“ se asi dost rychle.

                      1 0
                    • LM  

                      Nepoužívat kolo do terénu v terénu, aby se náhodou neopotřebovalo mi přijde jako úplnej úlet.

                      Zase takhle striktně jsem to nemyslel :-). Jen, že ta kola jsou navržená na určité zatížení a pokud ho budeš používat jinak (mnohem větší zátěž), tak to nemusí dopadnout dobře.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        asi taky bude hodne zalezet kolik vazis

                        1 0
                      • becis  

                        Jasně, já vám rozumím, možná jsem to moc striktně napsal.

                        Ono většinu času trávím na kopcích za barákem (cca 150m výškových) kde jsem dřív jezdil výhradně na enduru, ale co jsem se na kole naučil, tak jsme zjistil že mnohem větší zábava je to právě na XCčku, protože to jede a je to živější.

                        Ano asi ho používám nad hranicemi toho co běžný cyklista, ale zase když se podívám co se dnes jezdí na WC XC, tak o moc horší to není.

                        Jestli to kolo vydrží či nikoliv těžko říct a ukáže to až čas, ale já si myslím že ano. Nicméně ho stejně víc jak 3 roky mít nebudu a tuhle dobu to přežije skoro určitě. Plus já tedy zrovna v tom opotřebování dost těžím z mé váhy 60kg, tam to kolo přeci jen takový „čoud“ nedostane.

                        4 0
                        • TK75  

                          No se nedivím (od en po xc)…vždyť ten tvůj Epic 8 ma sul nul geo jak třeba Speslacky Enduro 2017.Takze schopny to bude …navic asi s nizsi vahou pro tebe urcite lepší.To i verim ze ti to vydrzi a nemusis ani moc cpat vyplety do odolna s 60 kg.Teda snad:))

                          0 0
                          • becis  

                            Tak zrovna u výpletů XRC 1501 mi teď rupnul jeden drát. ale po 6000km to lze asi tolerovat. :)

                            0 0
                        • Atilla  

                          Tak se 60kg to je jasná výhoda. 30kg na vrch udělá na dopadech a v zatáčkách úplně jiná čísla:)

                          1 0
    • siskin  

      Mrkni na Trek top fuel. Modelovej rok 2023 se dá koupit za super peníze a je to velmi schopný DC.

      Jde výborně za pedálem, dolekcom zvládne opravdu hodně..

      1 1
      • riccardosl  

        děkuji, mohu zkontrolovat, zda existuje lehký model

        0 0
        • siskin  

          Lehký kolo to není.. Např. 9.8 karbec rám, rodla, kola má kolem 13kg..

          Ale jestli to má o půl kila míň nebo víc je úplně jedno. To kole jde za pedálem moc dobře..

          Ale epic pojede ještě líp..

          0 0
        • becis  

          Já byl s Top Fuelem 2023 moc spokojenej, ale chybělo mi místo na druhou láhev, vadil mi relativně vysokej stack a je to celkem těžký, proto jsem pak upgradovla na Epica 8.

          0 0
    • vlk  

      No DC (předpokládám, že to je to, co se dřív, značilo AM tedy lidsky řečeno relativně lehké rubusnější xc kolo s vyššími zdvihy, co zvládne rychlejší jízdu terénem z kopce-) bych si vzal něco co má vzadu čep( ideálně nějakou čtyřčepovou kontrukci), případně vp. To, kde zadní čep nahrazuje pružnost karbonu bych na nějaké hrubější zacházení určitě nebral.

      Co se týká úhlu hlavovky, asi jak komu co vyhovuje. Mě ty extra položené hlavovky na 66 nevyhovují. Ale dají se koupit kola, kde je možnè hlavovku si nastavit a tak si i testovat, co člověku na jeho způsob ježdění víc vyhovuje.-třeba Rocky Mountain, občas se někde nějaký model dá v zahraničí sehnat ve výprodeji.

      0 0
      • Atilla  

        Zrovna nejlepší DC kolo taky nemá čep a všichni jsou z něj nadšení:)

        1 0
        • vlk  

          A které konkrétně máš tedy namysli.

          0 0
          • Atilla  

            Transition Spur

            0 0
            • wilda81  

              Čistě podle čísel bych chtěl v XL zkrátit a napřímit sedlovku, tím by se i nepatrně zkrátila TT. Třeba v příští generaci…

              0 0
        • vaclaw  

          Nevím sice, které je nejlepší DC kolo :) nicméně pružnosti materiálu bych se taky nebál, není to už žádná neozkoušná novinka a nevím, že by někde nějak intenzivně ty vzpěry praskaly.

          0 0
          • vlk  

            To sice ano, ale proč (když chci mít zadní stavbu, co slušně žehlí) k odporu tlumiče a případné progresivity celého systému přidávat ještě odpor pružení materiálu. Kolik výrobce asi tak ušetří na hmotnosti rámu, když tam ten čep neumístí a místo toho nevrhne pružení zadních vzpěr v určitých místech, především u DC kol, kde se již na každý gram nehledí a mělo by být kolo robustnější, aby něco cestou z kopce vydrželo. U co nejlehčích XC to chápu ale u ostatních disciplín, kde jsou kola i tak již těžší, mi to moc smysl nedává. Jedině ušetření nákladů, ale v ceně rámu se ty 2 ložiska s čepy musí lehce ztratit. Vím je to teď docela trend a nabízí to kde kdo, ale když si člověk vezme, že to pružení probíhá v části zadních horních vzpěr, tak je to pak vlastně funcí obyčejný jednočep se všemi jeho nevýhodami.

            0 2
            • becis  

              Když porovnám DC kolo s čepem (Trek Top Fuel 2023) a DC/XC kolo s flex stay (Epic 8) tak Epic 8 je za mě určitě citlivější, takže ta tvoje teorie uplne nesedi.

              Nicmene me to taky prekvapilo. Cekal jsem ze ten Epic 8 tolik zehlit nebude.

              1 0
              • vlk  

                Jiné rozměry tlumiče a jiné tlumiče, zrovna tak přepákování. No kdyby se to namodelovalo, tak by hned bylo dle křivky vidět, jak na tom jsou samotné rámy bez vlivu tlumičů. Je otázka, kdyby Epic8 dostal klasický čep, zda by nebyl ještě citlivější.

                0 0
            • Ukrutony  

              Z toho jak to popisuješ se jeví, jako by snad konstruktéři rámů s flex stay zanedbávali, že k flexu je potřeba nějaká síla, o čemž silně pochybuji. Naopak bych čekal, že toho nějak využijí, když už to tam je :D Minimálně to bude zahrnuto do výpočtu :D Jediné čeho bych se možná bál je únava materiálu, když ten flex stay bude dostávat čočku, ale opravdu nevím kolik cyklů potřebuješ abys zhuntoval karbon :D

              0 0
              • jonti  

                Mám starší model Scott Spark s hliníkovou zadní stavbou a taky to není vůbec problém, je to citlivé a drží.

                0 0
    • riccardosl  

      Používá Epic 8 flexibilní držáky?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.