Drateny plast RK 2,2 na Tubeless kolesa SH XT 775?

161 nepřečtených
  • Ricci

    Ahojte,pri oprave defektu RK 2,2 na mojich bezdusovych kolesach Sh XT 775( jazdim ich teraz s dusami) som si vsimol,ze plast bol doslova pricucnuty k rafku a bol problem ho vobec uvolnit z patky( vyborne tesnil),tak ma napadlo,ci by bola sanca ho pouzit ako bezdusovy s mliekom,co vy na to,skusal to uz niekto?

    Dik za info :-)

    0 0
    • Carloss  

      dnes se mi za 5km chůze s defektem taky nesvlík.. jinak mi ten plášť v drátu příjde strašnej.. nejede, nedrží a je nevypočitatelnej.. su z něj nanervy(:

      0 0
    • kubad  

      Drat bych na UST rafek vubec nedaval.

      0 0
      • Ricci  

        skoda,bolo by to take zobrak riesenie pre tych,co chcu usetrit za Kevlar alebo Tubeless plaste,ktore su nekrestansky drahe :-(

        0 0
        • Vilém  

          Zas takovej skok to neni. Nevim teda co jezdis za plaste, ale nektery s kevlarovou patkou se daji sehnat lehce pres 400,–, coz neni zas takova palka.

          0 0
      • Paja  

        Pokud ti nevadi vyssi hmotnost, je drat s UST rafkem uplne stejne pouzitelnej jak kevlar, mel jsem na UST mavic 819 contiky jak v dratu, tak v kevlaru…

        0 0
        • Ricci  

          Potesil si ma, idem do toho :-)

          Ake mlieko by bolo najvhodnejsie? Dik

          0 0
          • Paja  

            Ja pouzivam, stejne jako vetsina, Notubes.

            Popravde receno s dratenym RK 2,2 jsem mel hlavne problemy. Koupil jsem 3 s tim, ze mam vzadu na 2 roky vystarano a vzdycky cca po 3 mesicich plast zacal uchazet u patky drat tak, ze to tmelem nesllo zacelit.

            0 0
            • Ricci  

              Aha, to nie je uplne optimisticke, ale za pokus to stoji, mozno Shimana budu lepsie tesnit, dikes, idem kupit NoTubes tmel.

              Predpokladam,ze velkou pumpou to asi nenafukam,jedine kompresor…

              0 0
              • Paja  

                Rafek s tim nema nic spolecnyho, ale vsechny ty 3 plaste jsem koupil najednou, takze je mozny, ze to byla nejaka slabsi serie, z dratenejch Contiku jsem bez duse vozil jeste jeden MK a to bylo bez problemu.

                Na UST rafek se mi skoro vsechny plaste podarilo nasadit jen s velkou pumpou, nekdy je to sice boj a obcas si musis pomoct treba figlem s dusi – nahodis do patek, s dusi vyndas jen jednu stranu a nahazujes uz jen jednu patku…

                0 0
                • Ricci  

                  Super, diky za rady, ta finta s dusou je dobra,vrhnem sa na to,lebo uz mam nebavi kazdy druhy tyzden lepit defekty velkosti 1mm :-(

                  0 0
      • scret  

        warum nicht? myslis z funkcniho hlediska by si to nesedlo?

        0 0
        • kubad  

          páč už sem to jednou musel stříhat dolů :-( a nevím jestli to dokonce Mavic nezakazuje, to už si nepamatuju

          0 0
    • destr  

      Jde to bez problémů, mám to tak na tréninkovejch kolech. Nafouknutí je řek bych lehčí jak kevlar.

      0 0
    • Ricci  

      Takze zatial uspesnost na 50%, predne koleso s No Tubes tmelom som nahodil s dratenym RK, ovsem skoncil som na pumpe pri kompresore,kde to po cca minute naraz samo zaskocilo,ani neviem ako,s beznou pumpou to bolo bez sance.

      Pri zadnom kolese som zazil sok,dal som tam dusu,aby mi patka na jednej strane dobre zaskocila a pri nafukani na 55 PSI sa ozvala rana ako z dela a roztrhlo mi dusu a hlavne plast na kusy,este teraz nepocujem na lave ucho…

      Zajtra pokracujem s novym plastom :-)

      0 0
      • Paja  

        Pouzils mydlovou penu pri tech pokusech s pumpou? Resp. ono to jde tak lip i s kompresorem (ja pouzivam cyklostar).

        0 0
        • roud  

          na mýdlovou vodu se vybodni a napatlej boky přímo notubes tmelem ať se chytěj k ráfku a těsněj…

          0 0
          • Paja  

            hmm, zajimavej napad priste zkusim…

            0 0
          • Ricci  

            presne tak som to urobil

            0 0
            • roud  

              potom se vykašli na drátovej pláš´t a kup verzi tubelles je sice těžká a úzská ale nahodíš to doma i dílenskou pumpou a jentak do toho díru neuděláš

              0 0
              • MlokCZ  

                Jenže Tubeless verze bohužel nemá black chilli směs.

                0 0
                • roud  

                  nemá ale zas i tak musím konstatovat že se vyplatí…

                  0 0
                • roud  

                  a drátovej raceking snad má black chilli směs ?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten taky ne. U něj se to ale dá vzhledem k ceně pochopit. U UST verze nevim, proč je ošizená.

                    0 0
                    • roud  

                      také to nevím ale oproti drátové verzi si na 100% pomůže přechodem na čistokrevnou UST gumu i když teď už nevím na jaký ráfky to chce nasadit …

                      0 0
                      • Ricci  

                        UST gumu nechcem v ziadnom pripade uz vzhladom k jej cene a vahe…

                        0 0
                        • roud  

                          cena je stejna jako u každej kvalitnější závodní gumy a váhu ti vykompenzuje to že nemáš duši…

                          0 0
                        • ememem  

                          nejak ti nerozumiem, mas ust rafiky a nechces ust gumy a pchas tam dratove a la „no tubes“ riesenie?

                          inak cena je tak o 4–5E viac co je pri clekovej uplne zanedbatelne a minimlane schwlabe ust su vahovo este furt akceptovatelne. je fak ze jak tu preberane conti tak trebars michelin su uz docela hoviadka. ale aj tak ti nerozumiem.

                          0 0
                          • Ricci  

                            netreba rozumiet vsetkemu, momentalne som aj tak v stadiu pokusov :-)

                            Chcem dorazit tieto dratove a potom kupim kevlarove RK, Tubeless su dost tazke

                            0 0
                            • roud  

                              s kevlarovejma se budeš při nasazování pěkně trápit :(

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Zrovna teď jsem si jeden klasický kevlarový RK přinesl z města. No, očividně se mám o víkendu při nahazování na co těšit :-D

                                0 0
                                • roud  

                                  jak už jsem psal doporučuju dát hodně tmelu :O) ale povedlo se mi to nasadit i dílenskou pumpou doma ale byl to fakt boj…

                                  0 0
                                • duk  

                                  Já jsem nasazoval RK supersonic 2.0 na UST ráfky a s pomocí jedný patky nahozený duší šly v pohodě pumpou. Na Crestech šly pumpou rovnou, ani nebylo potřeba šaškovat s duší. Jediný co je porod je zatěsnit je, trvalo to snad tejden ježdění, než přestaly ucházet.

                                  0 0
                              • Ricci  

                                s dratom to nasadzovanie tiez nebolo zrovna sup sup, o co lahsie isiel na rafik,o to horsie ho bolo nafuknut :-)

                                0 0
                                • Paja  

                                  Vsechny 3 RK drataky jsem nahodil jen pumpou, na presun k benzince nedoslo, takze bych v tom nahazovani zas takovej problem nevidel.

                                  0 0
                            • ememem  

                              Tubeless su dost tazke – nic v zlom ale to pri svojej vykonnosti nemozes spoznat a to pohodlie nasadzovania, znacna odolnost a pripadne riesenie problemu v terene stoja za to. nehovoriac o dost vyrazne lepsich jazdnych vlastnostiach, je to proste taky poctivy kus gumy a nie taky nafuknuty papierovy sacok jak pri „no tubes“. navyse ust drzi v rafiku aj pri dost nizkych tlakoch (no tubes bych uz pri takych nevozil) ale rob jak chces.

                              0 0
                              • Ricci  

                                jasne,tak aspon cena je nelichotiva :-(

                                0 0
                                • ememem  

                                  ale prd nelichotiva, ta snad pri 35E zaujima daslich 6E? je to lacnejsie jak ked si prikupis k normalnemu poriadnu dusu. (***** ale podrazeli gumy docela dost, som si to nejak ani pred casom pri tom hromadnom nakupe nevsimol). jediny argument proti ust je hmotnost a tam si treba vybrat nieco za nieco.

                                  0 0
                                  • Ricci  

                                    Dratene RK 2,2 kupujem za 11 Eur a kevlary stoja 33 Eur a vdaka mojej hmotnosti zoderiem 3 zadne plaste rocne,takze tak…

                                    0 0
                                    • ememem  

                                      aha, ok, som porovnaval kevlar a ust, dratene ma ani nenapadlo. inak to sa mi uz na ust rafik ani nezda moc vhodne, asi bych sa aj bal na to jazdit.

                                      0 0
                                • scret  

                                  nejak nechapu proc furt resis prachy… Mas UST kola a resis jestli guma stoji 4 nebo 8 kil…

                                  Hlavne drat je uplne jina guma nez kevlar, pripadne UST… vypada to stejne, ale jinak to je uplne neco jinyho…

                                  0 0
                                  • Ricci  

                                    Proste nemam chut dat rocne za plaste pomaly tolko,kolko ma stali UST kolesa ( 5500).

                                    BTW dnesnych 50km dopadlo na vybornu,plast nepopustil tlak ani o trochu,zatial spokojnost.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      kolik rocne najezdis??

                                      0 0
                                      • Ricci  

                                        6–8000 a mam vysoku hmotnost, takze deriem plaste :-D

                                        0 0
                                        • scret  

                                          tak to je tak cca 5gum na sezonu ne? 3dozadu a 2 dopredu… 5×800,– je 4000,– to neni az tak zly…

                                          0 0
                                          • Ricci  

                                            jj, ale 5×265 je menej :-)

                                            Uvidim,co to vydrzi,teraz budem na tom jazdit a ked s tym budu problemy,kupim Tubeless

                                            0 0
                                            • ememem  

                                              hlavny problem tohoto riesenia neni vydrz ale mizerna odolnost beznych plastov tohoto chrtieho druhu na rozrezanie ci uz zboku(to najviac) ale aj na behuni. po tom co som takto znicil pomerne rychlo 2× notubess riesenie som presiel na plnohodnotne ust a je vybavene.

                                              0 0
                                              • Ricci  

                                                Uvidim,nejazdim narocny teren a ete nikdy som ziaden plast nerozrezal a RK v drate rozhodne chrtie plaste so 600g nie su :-)

                                                Seru ma hlavne trne v lese,od nich som mal doteraz najviac defektov :-(

                                                0 0
                                  • Paja  

                                    Ty rozdily v gume nejak moc dramatizujete, minus tech neblackchilli plastu z Indie jsou kdyztak spis vyrobni vady…

                                    0 0
                                    • scret  

                                      a pokud vim, tak dost lidi nadavalo ze taky imho casto defektej…

                                      ja mam srovnani u MK – ss s black chilli a UST bez ni… ss jely lip, ale to prikladam hlavne tomu ze byly o cca 230g lehci:) zas rychlejc mizely…

                                      0 0
                                      • Paja  

                                        Ta rychlost bude spis tema 230g;)

                                        Ja mam srovnani MK dratak a MK protection(black chilli). Dratak vozim uz tak 3 roky na zimnich dusovejch kolech a nejake castejsi defekty nepozoruju (cca ctvrt roku jsem ho vozil i bez duse), na letnich u protectionu mi jina smes nepripada nijak vyrazne (pokud vubec) lepsi a lip taky nejede, bo je tezsi nez ten dratak (indicky Contiky jsou totiz vetsinou lehci, nez pisou v katalogu – to je taky zrejme duvod tech problemu s nimi – vyrobni vady – obcas je asi nekde gumy min, nez by bylo potreba, zatimco ten muj protection je bohuzel tezsi nez je v katalogu).

                                        0 0
                                        • Chiron  

                                          U Protectionu toho taky dost udělá ta ochranná vrstva. Třeba teď když měřili MKII 2,2 RS a Protection, tak rozdíl mezi nima byl 3,1W což je celkem dost. Navíc pro letošek tu ochranu odlehčili, ale hlavně je poddajnější a prý tak snížili její valivý odpor až o 25%. Takže původní mohla přidávat tak 4–5W a nějaké ty gramy navíc.

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Přesně z tohoto důvodu vozím pro odolnější variantu UST pláště a ne double defense. Ty jsou na tom valivým odporem srovnatelně jako dušové šlupky i přes více materiálu (rozdíl u RaR pro obyč šlupka verzi bez duše a UST bez duše byl 0–1W, dle použité bezdušové sady).

                                            0 0
                                            • ememem  

                                              to mlok& chiron – kde boli taketo testy? nemate to niekde osacanovane?

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                http://data.mlok.net/reifen-0408.pdf

                                                Soubor tam nechám zase jen chvíli, pak ho smažu.

                                                A pro stejný ročník RaR:

                                                • UST RaR 19,8W
                                                • obyč RaR tři výsledky pro tři různé bezdušové sady: 18,9;19,2; 20,1W

                                                obyč verze RaR s duší cca 25W (nebudu teď hledat test s duší pro stejný roční; obyč RaR s duší dle ročníků kolísá od cca 24–25,5W).

                                                0 0
                                                • ememem  

                                                  dik.

                                                  0 0
                                                • ememem  

                                                  este bych si dovoli otazku ze kde sa da najst nejaky test ohladne toho ze DD, protection a pod. ma nejak zasadne vyssi valivy odpor (t.j. par W navyse) jak ust. alebo som slepy lebo v tom tvojom teste som to nenasiel. dik.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Já o testu s DD nevím. U těch ochran proti defektům u Schwalbe jsou testy jen pro turistické pláště typu Marathony, které je používají.

                                                    A tam je vidět, že to nějaký odpor přidává, není ale jasné přesně kolik pro kterou ochranu, jen, že čím odolnější ochrana, tím to zhorší valivý odpor více.

                                                    Tady můžu jen říct, že raceguard přidává zcela minimálně. HD speed guard ještě také hodně málo a vše ostatní už lehce více.

                                                    3–5W u protection by klidně bylo možné, tenhle test si nevybavuju. Ale určitě někde byla testovaná verze protection i obyč, tak někde existovat bude. Všechny testy co mám kvůli tomu ale prolézat nebudu.

                                                    Já jsem spokojený s tím, že UST jsou v tomhle super a i při větší odolnosti valivý odpor nezvětšují.

                                                    0 0
              • MlokCZ  

                A těch 49mm na 730g co jsi psal v sousedním vláknu. To už je hodně i na odolnější UST verzi.

                Kdyby byl RK UST 2,2 aspoň 53mm a měl black chilli, tak bych zkusil (to samé XK UST). Pak by i těch 730g se ještě dalo (i když je to pořád více než RaR, tam jsem měl mraky kusů pod 700g a přes 700 jen ojediněle).

                0 0
                • roud  

                  raceking Tubelles valí jak zběsilej a jeho plus vidím ve výdrži jak proti defektům tak sjetí nemluvě o bezproblémové manipulaci při nasazování…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Docela by mi zajímalo měření. 29tkový RK bez black chilli dopadnul naprosto hrozně co se týká valivého odporu. UST verze ale není stejná, má jinou konstrukci běhounu (lepší, 29tková je ošizená i v tomhle, nejen ve směsi), takže bude rychlejší než ta 29 verze.

                    Grip ale bude horší tak jako tak.

                    Odolnost, bezproblémovost manipulace, tam souhlasím. Ze stejného důvodů jezdím těžší UST verze. Ale aby byl ještě tak uzoučký při té váze už je fakt moc.

                    RaR UST jsou široké 53–56mm, jak který kus a ročník. To je velký rozdíl.

                    0 0
                  • ememem  

                    RK sice mozno vali a vydrzi ale imho je to plast do lahkeho terenu (inak povedane skor na polnacky jak teren aj to este suche) kedze nema nijak uzasne zaberove vlastnosti a ani extra nepodrzi. neovoriac o tom ze ak je len trocha blatovo je uplne nanic lebo sa olepi a vzhaldom na husty vzorok sa za boha nechce samoocistit. podla mna su jak RaR tak RoR vo vsetkom popisanom lepsie a navyse lahsi a v ust su oba dostatocne odolne.

                    0 0
                • ememem  

                  RoR 2.25 ust, 650–660g, mal som teraz viac kusov (bral som aj kamosom) cize kupodivu presne co udava katalog. (co sa neda povedat o inych schwalbe ust kde to sice furt bolo v tom oficalne udavanom 85 rozpati ale vzdy nahor.)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    2011 RaR UST 2,25 má uvedeno 725g. Mám zváženo 5 kusů. 4× 690–700g, jeden těsně přes 700g.

                    Takže tady dobré.

                    Někdy jindy jim to zase nesedí. Třeba NN UST jsem měl spíš o pár gramů těžší.

                    Dále Marathony Supreme 622×50mm. Udávaných 645g, 6 kusů naváženo kolem 600g (± 5g), jeden kus 640g.

                    Hlavní ale je kolik váží reálně a k tomu jak je široký.

                    0 0
                    • roud  

                      ±30g rozdíl na gumě v tom nevidim žádnej rozdíl spíš ta šířka ale nic to nemění na tom že kolega řeší racekingy a ne ostatní gumy :O)

                      0 0
                    • ememem  

                      sorry, som si to u teba zle precital, a namiesto RaR riesil RoR.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        RoR jsem zatím žádný neměl a ani se mi do něj nechce. Na zadní raději RaR a na předním vozím rovnou NN.

                        0 0
                        • roud  

                          Trochu odskočím ale co jsem teď koukal tak ani raceking,xking ani mountain king II v UST nemaj Black chilli směs divné…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Bohužel přesně tak to je. Už jsem to psal jinde. Z Contíků se mi nejvíce líbí XK, ten se jim opravdu povedl.

                            Kdyby byl i v UST s black chilli, tak ten už jsem zkusil dávno.

                            U XK jsem chvilku uvažoval, že bych zkusil i třeba protection verzi, ale nakonec raději zůstávám u UST verzí.

                            0 0
                            • roud  

                              Mno já pořád čekám na to MK II v UST verzi a kde nic tu nic :O(

                              0 0
                            • roud  

                              Možná je to naschvál kvůli ještě vyšší odolnosti…

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                To by mi přišlo ale jako blbé řešení. Nevím jak moc udělá rozdílná směs na odolnosti, pro větší odolnost bych ale přidal spíše ochranou vrstvu a zachoval lepší směs.

                                Také myslím, že UST se dělají v jiné fabrice a v té se s black chilli vůbec nepracuje. To by také mohl být důvod. Přesně to budou věděn jen oni.

                                0 0
                              • Ruprt2  

                                Black chilli mají všechny 180 tpi pláště, takže to nemají ty levnější a ani UST, tkerý je 330tpi.

                                0 0
                                • roud  

                                  zase nemáš pravdu: http://www.conti-online.com/…ueen_en.html

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    uf :-)

                                    0 0
                                    • roud  

                                      jsem línej jim napsat zda jen nemaj v popisu bordel :o(

                                      0 0
                                      • Ruprt2  

                                        Do conti nebo ko kolokrámu?

                                        Víš co tak já jim napíšu, když jsi mě tu tak zesměšnil. Alespoň budu mít nějaké body.

                                        0 0
                                        • roud  

                                          a napíšeš do conti nebo do kolokrámu ? :O)

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            napsal jsem conti :-)

                                            na kolokrám prdím protože buď si to opraví dle webu a nebudu vědět jestli je to pravda, nebo řeknou, že to je pravda, a stejně bych se zdráhal jim věřit.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Spíš jsi jim měl napsat proč není black chilli v UST verzi u všech plášťů.

                                              0 0
                                            • roud  

                                              Mno jsem docela zvědavej na odpověď :O)

                                              0 0
                                            • Ruprt2  

                                              hoši stále žádná odpověď :-)

                                              0 0
                                              • roud  

                                                Asi v tom maj takovej bordel že sami nevěcí co má jakou směs :OD

                                                0 0
                                              • Ricci  

                                                daj im aspon tyzden :-)

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Zatím ještě ani nezjistil, kdo by tu informaci náhodou u nich mohl vědět :-)

                                                0 0
                                                • roud  

                                                  musej poslat poštovního holuba do somálska kde se ty UST gumy vyráběj aby jim dali vědět z čeho to tam vlastně patlaj to bude pár dní trvat..

                                                  0 0
                                            • Ruprt2  

                                              Furt si s tím lámou hlavu a zdráhají se odpovědět :-)

                                              0 0
                                            • Ruprt2  

                                              tak je to tady.

                                              15 dnů si na to vzali. Už jsem na to zcela zapoměl a mám odpověď. (přestože už ani moc nevím co jsem se ptal)

                                              Ale otázka byla nějak ve smyslu jestli je pravda, že UST RK nemá Black Chili, a proč.

                                              Tady je odpověď:

                                              Hey,

                                              it's true – the RaceKing UST has no Black Chili.

                                              A possibility is the ProTection Version – you can ride it with Milk – it'S

                                              the Tubeless Ready Version

                                              0 0
                                              • MlokCZ  

                                                Takže potvrdili jak to je a odpovědi proč to tak je se raději vyhnuli.

                                                0 0
                                                • Ruprt2  

                                                  Ano. Vidím to stejně.

                                                  0 0
                                                • roud  

                                                  zajímavé zajímalo by mě přoč jiný tubeles gumy ji maj a tyhle ne fakt divný…

                                                  0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    No můžu se ho zkusit zeptat, když ho mám už „na drátě.“

                                                    S takovou odpovědí se nespokojíme ne?

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    dobrej nápad doraž ho hehe :O)

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    no ale našel jsem black chili jenom u této gumy.

                                                    Continental Bicycle -Rubber Queen/Trail King

                                                    žádná jiná ho nemá nebo víš ještě o nějaké?

                                                    XK i MK jsou na tom stejně

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    nechce se mi to prohledávat jedna nám jako vzorek stačí :O)

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    prošel jsem všechno a je to fakt asi jediná guma u které mají napsané black chili i v UST verzi.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    tak jsem napsal ještě raz, že by mě zajímalo proč není Black Chili v UST verzi.

                                                    že RQ ho má, proč není i na UST pláštích RK, XK a MK.

                                                    Dal jsem si záležet a jako odpověď jsem dostal toto:

                                                    We are on it !

                                                    0 0
                                                  • Chiron  

                                                    Tak moje teorie, proč to tak nedělají, je že nechtějí do asie posílat specifikace výroby té směsi a drží si jí hezky doma v Německu. A jestli neměli třeba v Německu výrobní kapacity i pro UST, tak je ošidili. Ale teda Protection, aspoň ty staré podle mě TLR nebudou, ty 2011 by už snad měly když píšou že jsou. Ona se totiž letos i změnila ta ochrana.

                                                    0 0
                                                  • Ruprt2  

                                                    spíš jsem měl pravdu já, když jsem psal, že pro TPI, které je u UST vyšší, black chili neumí.

                                                    Umí to jen pro ten jediný plášť. Ale umět to budou. Zřejmě nejdřív příští rok.

                                                    Prostě dřou na tom barevní :-)

                                                    0 0
                        • ememem  

                          podobne tak ale chcel som RoR skusit a som z toho po case nejkay ropzacity, v teren sice vali a a aj docela drzi (aj ked je blato a navyse vyborne sa cisti) jednako je ale NN vpredu citelne lepsi(obzvlast na „plavajucich kamenoch“) a RaR vzadu co do zaberu viac ako postacuje. celkovo NN+RaR je sice trocha tazsi ale o dost viac vydrzi, nejakemu asfaltu sa obcas clovek nevyhne a tam je RoR dost zufaly.

                          0 0
                • roud  

                  Nevím zda to neni chyba v popisu ale zde uváděj black chilli směs: http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                  0 0
    • RUSH  

      Mám malou odbočku od tématu – jezdil jsem neUST pláště (kevlar, např. Python)a to s duší, na ráfcích UST Mavic 817. Kola jsem koupil i s kolem a bylo mi řečeno, že mi bezdušáky nedoporučují, že s nimi mají špatné zkušenosti (2007). Ani já jsem v té době neměl dost odvahy a tak jsem tedy jezdil s duší. Zhruba tak do roka, jsem začal řešit zvuky, které vycházely odkudsi z kola a já za boha nemohl přijít odkud. Vyzkoušel jsem všechno a furt nic. Shodou okolností jsem pak výhodně koupil UST pláště Crossmark (mimochodem, jezdím je i teď a jsem s nimi velmi spokojený) s tím, že to vyzkouším (když už mám ty UST ráfky). Jenže jak tak tam šroubuju UST ventilky, koukám, že ráfek je uvnitř naprasklej – od díry pro ventilek na obě strany. A druhej ráfek – to samý! Nakonec jsem oba ráfky vyměnil, jezdím UST pláště, jsem spokojený a zvuky taky zmizely – vydávaly je totiž ty naprasklý ráfky!

      A závěr? Mám takové podezření, že to prasknutí ráfků mohlo způsobit používání duší a dušových plášťů na UST ráfcích. Nevím sice, zda to bylo samotné ježdění na pláštích s duší, nebo nasazování těchto plášťů na ráfek (používal jsem sice jen dílenskou pumpu, ne komresor, ale i tak), ale myslím si, že na tom něco bude.

      0 0
      • ememem  

        a preco myslis? nejak v tom nemozem najst logiku.

        0 0
        • ememem  

          edit kua – skor si myslim ze dotycny velmi dobre vedel preco to predava, ono hentie ultra-light rafiky(aj ked 817 vzhladom na tie kalisky animoc nie su ale steny maju tenke) ak su intenzivne jazdene tak nemaj moc dlhu zivotnost.

          0 0
          • RUSH  

            To není ten případ – ráfky i kolo byly nové.

            Můj názor je, že příčinou prasknutí mohly být buď síly působíci na ráfek při nasazování (lupnutí) anebo pohyby duše v plášti při jízdě…

            0 0
            • ememem  

              To není ten případ – ráfky i kolo byly nové. – ok

              Můj názor je, že příčinou prasknutí mohly být buď síly působíci na ráfek při nasazování (lupnutí) – to ale nema s UST nic, naopak, UST povacsine idu nasadit horsie.

              anebo pohyby duše v plášti při jízdě… – to by ale platilo aj pre normalne rafiky.

              neviem celkovo sa mi zda ze si tie chrtie rafky proste znicil, nevidel bych na tom nic az tak cudne hlavne pokial si tazsi.

              0 0
              • RUSH  

                i to může být … však se uvidí, jak dlouho mi vydrží ty nové ráfky (teď už bez duší)

                0 0
        • MlokCZ  

          Souhlas. Duše podle mě neměla žádný vliv. Jedině snad při častém používání tlaků vyšších než povolených. Tam už mírná souvislost s duší je. Bez ní by rovnou už třeba plášť ustřelil z ráfku při tak velkém tlaku.

          Konkrétně Mavic má samozřejmě i oficiálně povolené použití i dušových plášťů s duší.

          0 0
      • Ricci  

        O Mavicoch pokial si pamatam tak bolo zname,ze casto a radi praskaju a v ramci reklamacie ich menili…

        0 0
      • scret  

        nesmysl – mam CMaxy ST a jezdil jsem je cca rok s dusi a nic se nedelo… Proste ti prdly rafky od ventilku, to se obcas stava…

        0 0
      • kubad  

        Ne je to bezny problem techto i jinych UST rafku Mavic. Podle vyrobce je to zpusobeno prilis vysokym tlakem v pneu. Stat se ti to muze i kdyz nepouzivas duse. Nedavno sem resil stejny problem.

        0 0
    • Ricci  

      Tak uz mam nahodene aj zadne koleso, RK v drate, drzi perfektne,mydlo som vobec nepouzival, patky som natrel mliekom No Tubes,vlial cca 100ml do plasta a na kompresore som to nafukal na prvy sup :-)

      0 0
      • Deus  

        To vypadá, jako by byla drátová verze lepší a jednodušší na nahazování než kevlar nebo supersonic.

        0 0
        • roud  

          protože supersonick má boky jak papír drátová verze tam má pořádnej kus gumy…

          0 0
        • Ricci  

          nahodenie prebehlo rukami behom niekolkych sekund

          0 0
          • Deus  

            Uvažuju nad přechodem na bezduše a zároveň chci zůstat u Race Kingu, ale nevěděl jsem, která verze by byla na to vhodnější. Teda říkáte drát jo?

            0 0
            • jIrI___  

              O víkendu budu nasazovat jako bezdušák obyčejný indický kevlar 2,2", tak sem pak napíšu jak to šlo :)

              0 0
              • Deus  

                A budeš to dávat na obyč ráfek?

                0 0
                • jIrI___  

                  Ano, klasický ráfek + gumový pásek od Rubeny a NoTubes tmel.

                  0 0
              • jIrI___  

                Výsledek: nejde to. Bez kompresoru ani ránu. Ty patky jsou volné jako na žádném jiném plášti, který jsem kdy měl. Takže se na nějakou dobu vracím opět k duši.

                0 0
                • Deus  

                  Hm :/

                  0 0
                • Ricci  

                  nemate benzinku s kompresorom?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    U baráku ne a na celé dědině taky ne. 7 km do města schválně kvůli nafouknutí pláště jezdit nebudu :).

                    0 0
                    • Ricci  

                      a jo,ako mestske dieta som povazoval benzinku za samozrejmost :-)

                      0 0
                      • ememem  

                        jako nic v zlom ale bezny kompresor bez velkeho vzdusniku vobec nepomoze. ani s tym vdusnikom to v istej nepriazdnivej kombinacii nemusi byt az taka istota. ale prdkajuci komresor alebo ten prenosny minizasobnik su plne na nic.

                        0 0
                        • Ricci  

                          Tak u nas na benzinke som to nastastie nafukal relativne v pohode :-)

                          0 0
                        • scret  

                          ememem ma pravdu, nekdy to opravdu neni sranda a nejde to ani s kompresorem, zvlast kddyz je to nejaky smecko…

                          0 0
            • Ricci  

              zatial je to gut,drat mi krasne drzi na UST kolesach a aj tlak drzi

              0 0
    • Ricci  

      Mozno to niekomu pomoze:

      Pro jednoduchou montáž a zaskočení patek pláště do osazení v ráfku nám pomůže obyčejná mýdlová voda. Stačí nanést na houbičku třeba tekuté mýdlo s vodou a navlhčíme s ní jak ráfek ,tak plášť. Nejdříve nasadíme jednu stranu pláště na ráfek tak, že reklamní nápis umístíme tam kde je na ráfku ventilek (nepsaný zákon pro estetiku montáže plášťů). Jak je vidět v prezentaci, bezdušový ráfek má uprostřed žlábek, do kterého musíme nejdříve nasadit obě patky pláště. U bezdušových plášťů končíme montáž pláště u vetilku. Zkontrolujeme, zda u ventilku máme plášť dobře nasazený a potom zkontrolujeme zda máme vnitřní stěnu ráfku celou navlhčenou mýdlovou vodou. Následně použijeme pumpu ( nejlépe velkou nožní ) a plášť nafoukneme. Jakmile začneme plášť hustit a dosáhneme tlaku okolo 2 ATM a více začne plášť vystupovat z žlábku uprostřed ráfku a přes náběhovou hranu zaskočí do osazení v ráfku. Při zaskakování patek pláště se začnou ozývat hlasité praskavé zvuky. Při dosažení zhruba 3–4 ATM by měl být plášť dokonale zaskočený po celém svém obvodu. Pro kontrolu roztočíme kolo a zkontrolujeme zda plášť běží dokonale rovně. V případě, že je plášť v některých místech špatně usazený a neběží rovně, musíme kolo vypustit a v místech kde nezaskočil, znovu navlhčit mýdlovou vodou a nasadit. Plášť potom nafoukneme. Pro aplikaci PIT STOPU nyní montpákama sundáme cca 20cm pláště a do otvoru nalejeme potřebné množství podle návodu, plášť nasadíme a opět nafoukneme. Ideální je plášť umístit na kolo a několik minut ho nechat točit, aby se tekutina pravidelně rozlila po celém obvodu. Když hned nejedeme na vyjížďku, tak během dne ještě několikrát s kolem zatočíme. Tím je celá montáž TNT pláště dokončená. Pro případné defekty je dobré vozit s sebou jeden PIT STOP MAGNUM a pro jistotu i lepení i pumpičku. Obecně se ale počet defektů na bezdušových pláštích sníží oproti běžným plášťům s duší o 80–90%.

      0 0
      • ememem  

        zo 4 atm (necelych 60 psi) bych uz bol obzvlast u papierovych rafikov typu ztr (ale v podstate u vsetkych) docela opatrny. nad 50psi bych isto nesiel , nema to zmysel lebo je davno zaskocene a hrozi ze ho rozdrapi.

        0 0
        • Ricci  

          Mne rozdrapilo predvecerom plast pri 60 PSI :-) 40 musi stacit

          0 0
          • ememem  

            ja som mysle ze kludne moze rozdrapit rafik. schvalne som vecer pozrel do papierov a pre moj FR0 je max tlak 50psi a to si myslim ze oproti papieru ako je ztr je o hodne pevnejsi.

            0 0
            • Ricci  

              Jasne,rozumiem,pi­koska pri tom rozdrapeni plastu je to,ze ma pisany max tlak 65 PSI a pri 60 explodoval,pos­lem na reklamaciu :-)))

              0 0
    • Ricci  

      Tak vecer som im dal 62km,paradne jazdenie,tlak stale drzi,zatial velka spokojnost

      0 0
      • roud  

        držim ti pěsti abys to z toho v nějakym sjezdu nesvlíknul…

        0 0
        • Ricci  

          radsej pojdem len po rovine :-)

          0 0
          • ememem  

            pozeram ze to svoje nadsenie siris po vsetkych forach ale ja bych s ne-ust plastom(obzvlast dratovym) na ust rafiku hlavne pri nizsich tlakoch zostal radsej pri zemi…

            0 0
            • ememem  

              edit – samozrejme ti ani nahodou neprajem aby si sa presvedcil ze to neni idelana kombinacia ale asi vedia preco ako notubes odporucaju len kevlar patku a na ust len ust plaste(alebo aspon nieco ako tlr, skratka aby to malo patku zodpovedajuceho tvaru).

              0 0
              • Ricci  

                aj debilovi je jasne,ze dratena patka na to nie je urcena,ale preco to nevyskusat,ked to v principe funguje…

                0 0
              • scret  

                jezdim na KHS ted kevlar. Explorery, rekl bych ze se s tim nejak moc nemazu a zatim jsem je nesvliknul… Ja bych se toho tak nebal…

                0 0
            • Ricci  

              Vyjadruj sa presne,po 2 forach sirim moju radost z vyskusania novej technologie…

              Zatial to drzi,ked drzat nebude,pojde Tubeless guma

              0 0
            • Paja  

              Na dratenejch gumach jsem toho na UST rafku uz odjezdil dost abych mohl rict, ze to zadny zvlastni riziko nepredstavuje.

              Patky jsou v rafku zacvakly spolehlive.

              Ohledne UST a ne-UST plastu – UST plast jsem nikdy nemel, ale ted jsem nedavno nahazoval kevlarovej NR, a kdyz jsem chtel shodit jednu patku, abych nalil tmel, podarilo se mi to jen s vypetim vsech sil, jak pevne to tam sedelo, uz jsem se pomalu chystal sroubovat ventilek a tmel nalit pres nej…

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse