• rasputin

    Zdraím bikeři! Je to takový spíš off topic, ale nemůžu si pomoct! Řeším takový problém. Měl jsme v plánu si na trénink zaplést nová větší 28" kola, abych nemusel kupovat silničku. Ale teď mi to doma rozmlouvají (začali s tím fakt brzo,když už mám skoro vše domluvené), tvrdí že to nemá cenu, že bude stačit vzít jen nějaký slicky a na tom vesele jezdit. Jenže když chci najíždět objemy a nemám na to zrovna moc času, tak mi přijdou lepší ty větší kola na kterých by se měly objemy nejíždět lehčeji než na 26" A tak nevím jestli investovat do druhých kol nebo né! Byl bych rád, kdyby jste mi řekli svůj názor a také jak by jste se rozhodli a nebo jak už to máte vyřešené!! Podotýkám, že koupě silničky opravdu v dohledné době nepřipadá v úvahu. Předem děkuji za všechny příspěvky.

    Anketa: Dvoje kola?

    ANO
    13x
    62%
    NE
    8x
    38%
    0 0
    • jIrI___  

      Vejdou se ti 28¨ do ramu?

      0 0
      • rasputin  

        Tak mělo by se to tam vléz!! Ale pravda ještě jsme to nezkoušel…

        0 0
      • kubad  

        Vejdou protože da užší a tím i nižší pláště to je ověřeno. :-)

        0 0
    • misak.kadlec  

      To jako myslíš 28 na toho Rock machina? Jestli jo tak u toho bych chtěl bejt až je tam budeš cpát. :-)

      0 0
    • orca  

      a nebylo by jednodušší se pořídit do desítky jetinu na silnici ??

      0 0
    • juli  

      Osobni zkusenost je takova, ze ze zacatku se tato kombinace jevi jako idealni levne reseni pro objemovy trenink. Casem, vsak zjistis, ze ti zacinaji chybet prevody, na chvili jsem to resil 46ti zubovou pilou, ale nakonec to bylo stejne malo. Proste silnicku tim plne nenahradis. Je fakt, ze dva roky to fungovalo k me spokojenosti.

      0 0
      • MlokCZ  

        Silničku s tím opravdu nenahradí, ale že by až tak nestačili převody? To mi přijde divné, zvlášť když tak chce jezdit základní vytrvalost.

        Na převodu 44/11 při kadenci 100 jede 50km/h. Při kadenci 90 pak 45km/h. A že by bylo třeba při tréninku základní vytrvalosti to drtit na biku přes 50?

        0 0
        • juli  

          Njn, ze zacatku to je zakladni vytrvalost, ale prijde trenink vyssich intenzit a prevody proste nestaci. Kdyz k tomu pridas predpokladany narust vykonnosti, tak je to tak jak pisu, a uvod to funguje, postupne ti prevody nestaci.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jednak psal, že to chce na najíždění objemů a druhak i tak ty převody musí většině lidí stačit. Možná tady těm nejlepším ne, ale většině ano.

            Já třeba na silničce jezdil nejtěžší převod 50/13 a v pohodě mi stačil (a to bylo na ježdění všeho, žádná pouhá základní vytrvalost) a to je lehčí převod než 44/11. Jediný kde by mi nestačil by byla jízda ve skupině v mírných sjezdech, ale to jsem neprovozoval a o tom tu řeč není.

            Samozřejmě je tu spousta lidí výkonnějších, ale i tak si myslim, že ty převody většině stačit budou.

            Nebo snad jezdíš na rovině běžně přes 50km/h? Nebo snad trénuješ vyšší intenzitu ve sjezdech?

            0 0
            • rasputin  

              Jo tak běžně po rovině zrovna těch 50 nejezdím a ve sjezdu intenzitu netrénuju.

              0 0
    • jonti  

      Mne sa to javi ako blbost. Tie kolesa o tolko lepsie nejdu, nez ked das tenke sliky na 26. A cestak to stale nebude a nebudes schopny s tym trenovat s ludmi, co maju cestne bicykle. A na tie objemy je to podla mna jedno, lebo sa pocitaju hodiny a nie kilometre.

      0 0
      • rasputin  

        S tím, že bych tím 100% nahradil silničku jsem ani nepočítal, ale myslel jsme, že by to mohlo přinést nějaké výhody…

        0 0
        • Bully  

          Souhlasim s Juli a Jonti, v profilu mam jeste fotky, kdy jsem jezdil na biku s 28" sadou kol. Vyhody to prinese- ale spokojenej s nema budes jenom par mesicu, pokud to zacinas brat takhle, radsi si nasetri rovnou na silnicku, protoze te jeji nakup stejne nemine :o)

          0 0
          • kubad  

            Přesně takhle to bylo i u mě. Nejdřív úzké 26" pláště pak sem zapletl 28" s silničníma 23mm plášťěma, ale prostě to není ono a tak sem pořídil silničku, nejdřív levnou a pak se to nějak zvrhlo viz. profil :-)

            0 0
            • Patar  

              Zajímalo by mne, čím jste tyto nesmyslné hybridy brzdili,když jste přešli s průměru ráfků 559mm na 622mm. To jste měli na silničních výpletech DISKY?

              0 0
              • Milenius  

                Tak to by mne taky zajimalo, pokud nebrzdi nohama ;)

                0 0
              • kubad  

                Kotouče použil sem klasicky MTB náboje a silniční ráfky. Tohle byla ještě verze s širším Trekingovím pláštěm. Pak přišly 23mm silniční. Ale brzdit na tom kotoučovkama je katastrofa jde to hned do smyku.

                0 0
              • Vilém  

                Pouziji se diskove naby a 622 rafky. Predpokladem je mit kotoucove brzdy, jinak to nejde.

                0 0
                • kubad  

                  jde existují adaptery na V-čka které ti posunou brzdy aby to sedlo na jiný průměr ráfku www.kastar.cz/index.php?…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak toto jsem jeste jako hotovej vyrobek nevidel. Jen jako samodomo vyrobu, proto jsem to neuvadel. S pouzitim tohoto, ale pada ta snadna a rychla zamena kol mezi sebou.

                    0 0
      • RADO77  

        Pod to se podepisuju. If nemáš prachy, tak Ti prakticky stejnuou službu udělají jen 1,5 slicky pláště za zlomek ceny (předloni s námi uvisel borec 2/3 silničního Krále – dlouhá na biku se slickama).

        If přeci jen prachy máš (a máš ho i kam dát), tak si rozhodně kup silničku, protože i lowendová nebo bazarová silnice je furt víc než ten prasopes o čem uvažuješ.

        0 0
    • Gorgov  

      uz sem myslel, ze napises, ze ti to zacali doma rozmlouvat, ze to nema cenu, ze to stejne neni ono, at si koupis silnicku:) s tim bych souhlasil:)

      0 0
    • McBlacky  

      taky jsem jednu chvíli jezdil silnici na bajku se slickama, nejdřív 1,9 wormdrive, pak 1,5 schwalbe komplet hladký a pak mě to tak nasralo, že jsem koupil za 11 bazarovou silnici :)

      rozdíl je i v posedu, silnice je prostě na silnici a bajk do terénu, a výměna kol je jen jedna z věcí.

      doporučil bych to jen jako krajní řešení.

      0 0
      • ydaho  

        presne stejnej postup…akorát pak se to s tou silničkou nějak zvrtlo :-)

        0 0
    • jecnak  

      Objemy nejsou o najetych km, ale o nejetych hodinach, jestli je to na zimaku, zavodaku a nebo necem jinym je uplne fuk.

      0 0
      • kubad  

        přesně tak je úplně jedno jak ti to jede, naopak dá se říct čím hůř to kolo jede tím líp :-)

        0 0
    • Rychlej turista  

      Při najíždění km není problém v kole, ale v čase. Na najíždění km stačí i nejobyčejnější plečka, co jede. Je přitom úplně jedno, jak rychle jedeš.Tam jde jen o to točit klikama, ale zato dostatečně dlouho. Kolem to neurychlíš, jen za stejný potřebný čas ujedeš více km.

      0 0
      • Gorgov  

        problem je v tom, ze treba ja osobne na ty plecce treba 5 hodin nevydrzim sem z toho akorat nasr.. ze to nejede. Kdyz pojedu to samy na dobry pohodlny silnicce, budu z toho mit mnohem vetsi radost a bude me to bavit. Proto nejaky zimaky nevedu, resp. mam jen jednu silnicku, ktera je tedy i zimak:)

        0 0
    • prodi  

      mám doma jeden takový pár kol (disc náby, siln.ráfky a pláště) a jede to docela pěkně. Jasný, že to není silnička, ale žeby ti nestačili převody, to se bát nemusíš. Jo a ještě tam dej siln.kazetu, já mám 11–23

      0 0
    • Zerocool  

      nechápu tvůj výrok, že se objemy najíždí lehčeji, chceš šidit sám sebe??? je to o hodinách strávených v určité intenzitě, to že na silničce najedeš za stejný čas více km je něco jiného…

      0 0
      • Gorgov  

        pise ze se objemy budou najizdet lepe na 28 kolech naz na 26", coz je pravda, to snad uznas ne? Takze sis to jen blbe vylozil. Na druhou stranu, na silnicce se objemy taky rozhodne najizdeji lepe. Se sizenim to nema nic spolecnyho, ale silnicka ma prevody mnohem lepe odstupnovany a muzes se tak lip drzet ve spravny intenzite a kadenci, coz muze byt na biku problem. Moznost je pouziti silnicni kazety, ale s 26" kolama to bude stejne malo – moc lehkej nejtezsi prevod a treba z kopce nebude moct normalne slapat a tedy trenovat a bude ztracet cas, kterej by jinak venoval slapani – trenovani:)

        0 0
        • Zerocool  

          myslel jsem to jen tak, že tím, že bude najíždět na hladkých pláštích to lehčejší nebude, jediný rozdíl je v tom, že najede více km za stejnou dobu při srovnatelně vynaloženém úsilí, asi si rozumíme, jen to každý „komentujeme“ jinak:)

          0 0
          • Gorgov  

            jasne, to je pravda, ale z osobni zkusenosti vim, ze se mi proste lip najizdi na kole ktery jede. Je to ciste vec psychiky, to je jasny, ale proste kdyz mi to jede, mam z toho lepsi pocit vic me to bavi a vydrzim na tom dele:)

            0 0
        • hribik A1  

          to toho fakt moc strati, z nejakeho citelnejsieho kopca sa za normalnych okolnosti stejne jazdi maximalne tak 10 % casu, to neni az taka velka strata

          0 0
          • Gorgov  

            i 10% je drahejch, zvlast kdyz mas toho csau na trenink uz tak malo.

            0 0
            • hribik A1  

              snad ked vobec hodlam zacat so sportom na urovni, kedy potrebujem trenovat, tak uz v tej chvili musim pocitat s tym ze to zere cas, a pokial ho nemam, nemozem ho minat na veci ako su zavody…ked niecomu venujem trebars 2 hodiny denne (cislo si vymyslam), potom ma nejakych + alebo – 10–15 minut, co je viacmenej na urovni obvyklej odchylky, nemoze rozhodit. neviem si dost dobre predstavit, ze by som si na vec o ktoru mam zaujem vyhradil presne 120 minut a ani o jednu viac. ak zacnem s nejakou aktivitou (nie priamo potrebnou k zivotu) ktora vyzaduje x casu a mam pritom maximalne prave tolko volneho casu a ani o minutu viac, tak to bude skor trapenie nez zaluba…tiez si nekupim mercedes ked stoji presne tolko penazi co mam aby mi neostalo ani na chleba

              0 0
      • rasputin  

        Vím, že objemy jsou o hodinách a né o kilometrech… Ale jde o to že na 28" by se mělo jet lépe a měl bych z toho mít větší „radost“ Ono není totiž moc záživný honit se na biku po silnici. A protože nemám momentálně možnost koupit tu silničku, tak to chci vyřešit takhle…

        0 0
        • kubad  

          fakt je jednodušší dát na bajkové kola uzké slicky třeba 1" a jezdit jede to skoro srovnatelně a odpadne ti spousta starostí a problému, a je to levnější řešení.

          0 0
          • RADO77  

            Souhlasím s Kubadem. Než jsem si postavil zimáka, tak jsem jezdil na biku se slickama a svištělo to pěkně. Kromě toho, jak jsem psal výše, několikrát s náma na závodech (Sil. Král, triatlony) jel jěkdo s 1.0 nebo 1.5 slickama a celkem stíhal. Myslím si, že 28' kola Ti samy o sobě moc nevyřeší. Kup si slicky a to co bys dal do 28' kol dej radši do vylepšení biku, nebo začni šetřit na silničku.

            0 0
            • rasputin  

              Už to tak vypadá, že teď to budu honit na těch slickoho a budu pomalu pošilhávat po té silničce!!

              0 0
          • Rychlej turista  

            S tím obrázkem musím souhlasit. Úzké gumy a aerodynamika jsou pro rychlost na bajku na silnici rozhodující. Pokud na tom bude sedět jako v křesle, tak mu nepomůže ani svěcená voda.

            0 0
          • Zerocool  

            fajn oranžová reklama vpředu, Břeclav je od Ostravy celkem daleko, ne?:)

            0 0
    • Sweeta  

      Taky přemýšlím, že až budu mít novýho bika, tak si pořídím kola třeba LX náby a silniční ráfky. Slicky mám, ale kdo to má pořád přezouvat, nakonec to skončí tak, že radši jedu po silnici s mtb pláštěma, než vynaložit to úsilí…Když budu mít ale druhý kola, tak to bude otázka chvilky přehodit je…jenom je tu ta otázka, jestli se to vyplatí.

      0 0
      • Luka  

        a jestli budes mit vzadu stejnou nabu… to je taky trochu orisek :) mam jedno (vypujcene) kolo na trenazer a ma trochu jine posazeni kazety, takze kdyz nasadim tohle koleso, zlobi mi prehazovacka, kdyz to doladim aby to nezlobilo, prehodim zase kola na cestu ven, tak zase musim stelovat prehazku na svy druhy kolo :) takze taaak moc rychle to nejni :) A na to si musim dat bacha az budu kupovat novy kolecka na „ven“ a z tech puvodnich se stanou dmaci/najizdeci :)

        0 0
        • Venda  

          A mně ještě škrtaj pak hrozně kotouče, je to strašný. Radši jedu na horskejch. Tohle se může dělat akorát pokud někdo chce vyloženě letní a zimní kola. Na střídačku určitě ne.

          0 0
          • Luka  

            no kdyz budes mit stejny naboje, nemuze byt problemo…nebo ne? :)

            ale je fakt, ze kdyz jsem loni mela silnicni zachvat, ze budu trenovat, tak jsem zacinala taky premejslenim o druhych kolech jako nejlevnejsim reseni. nakonec mi to vsichni rozmluvili a uz uz jsem si kupovala silnicku… nakonec na ni nedoslo. Nedokazu se odpoutat od pocitu, ze bike mam pro radost a ne ze budu brazdit silnice, kde kazdou chvili muzu prijit o zivot :)

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Stav na silnicích není zas tak tragický – stačí si vybírat málo používané okresky. Většinou mají slušný povrch, o víkendu tam auto sotva potkáš. A že jsou i u Prahy, o to jsem se přesvědčila sama. A když cyklista dodržuje základní pravidla – být dobře vidět (výrazný oblečení, reflexky, světla), radši předpokládat, že řidič v zorným poli je prase, pak zjisít, že naprostá většina řidičů na slušnost odpovídá slušností. A co se týče „nudy“ na silnici – snaha najíždě kiláky, možná i intenzitu v přesně stanovených mezích tepu a kadence (s tím nemám zkušenosti) možná nudná je. Ale taková pěkná „vrstevnicová“ asfaltka houpající se nahoru a dolů, to je labůžo, které ve mě vyvolává podobné pocity jako úzká pěšina. Dolů se rozjet, zalehnout na berany, kousek nahoru se nechat vyvést víceméně setrvačností, zbytek vyšlápnout naplno, před obzorem stoupnout do pedálů, hmm, mňam. :-) Je zajmavý, že jízda na biku stejnou cestou u mě tak silný pocity nevyvolává, i kdybch jela stejným stylem – prostě tomu chybí tenoulinký plášť a ty bernay, je to úplně o něčem jiným. A to tvrdím já, která jezdí na silničce pomaleji než většina chlapů v mým okolí na biku.

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Ještě k prvnímu odstavci – podle mě je pro cyklistu nejvíce nebezpečný město. A ulicemi projíždíš i na biku.

                0 0
                • qwerty  

                  No právě! Na ty okresky se musíš někudy dostat. Na biku to vždy jde tak nějak „zadem“. Když jsem se před dvěma lety po dlooouhé době vracel ke kolu, vzal jsem silničku a jel do banky – asi 2km tam i zpět. A byl sem z toho tak podělanej, že sem koupil bika! Těď pošilhávám po zavěšených silničkách, že bych dal druhý pokus – ale vím, že to objektivně sníží bezpečnost mého cyklistování. Jasně, na okresky lze kolo dovézt autem, ale tím se neguje 1) svoboda, jíž kolo přináší, 2) ekologický přínos přepravy kolmo.

                  0 0
                  • RADO77  

                    S tím souhlasím, právě proto si užívám to, že bydlím na Barrandově – podjedu okruh a jsem na okreskách směr Karlštejn, kde těch aut opravdu moc není, akorát té roviny si moc neužiju.

                    0 0
              • RADO77  

                Ještě k „nudě“ na silničce. Ono se to těžko srovnává. Bike je hodně o bezprostředním okolí stezky a střídání terénů, a hraní si s kolem. Silnička má náboj v tom, že si užíváš rychlost (jak říkal myslím Padrnos: „bike je svině – nejede, na silničce to frčí“), to, že si dáš do těla a navíc se tak nějak „obecně kochám krajinou“. Nevím jestli je z tohole poznat jak to myslím, ale alespoň jsem se snažil. :-))

                0 0
                • qwerty  

                  Pepanos měl samozřejmě pravdu. Před lety, když jsem ještě byl notně povýšený silničář, jsem bavil tím, že jsem na svém dámském siglespeedu s torpédem z roku 1936(?) předjížděl do kopce bikery. Teď jezdím na biku a předjíždí mne důchodkyně na čemkoli. Takže na jeho tvrzení musí něco být, no ne?

                  0 0
            • MlokCZ  

              U kotoučovek bude problém i se stejnými náboji. Ono u kotoučů stačí někdy jen vrátit stejné kolo jinak a už je to rozštelované, když je pak jiné kolo i když se stejným nábojem, tak je štelování téměř jisté.

              0 0
              • pepek  

                Tak, tak – já jsem jenom nalisoval nová ložiska a už sem musel sundat plíšky, které jsem tam měl furt. Stačilo, že si ložiska sedly na druhou stranu .

                0 0
        • Sweeta  

          Na novym kole budu mít XT náboje a ty druhý bych chtěl LX, jak sem psal, takze to by problém být neměl:-)

          0 0
    • Daf  

      28" kola ti moc nepomuzou. Silnicka z toho nikdy nebude. Ani se ji to nepriblizi. Uzke slicky se mi na biku taky moc neosvedcili, protoze jsou nepouzitelne v ternu a hlavne te zrychli naprosto minimalne. Idealni jsou nejake hladsi semislicky, ktere jedou pekne po silnici i v terenu. Pokud to chces kvuli treninku, tak je uplne jedno na cem sedis. Jde jen o cas a intenzitu, to ze budes jezdit mensi prumery nez na silnici je uplne jedno ;) Ja mam jen jedno kolo a na nem trenuji i zavodim. Ani plaste neprehazuji. Jezdim na pythonech vsechno :)))

      0 0
      • Dura  

        Já jen nechápu, jak chcete děkat zimní kolo bez blatníků. Řekl bych, že je úplně jedno, jestli je to MTB, kros nebo silnička, hlavně to musí mít všemožné kapotáže, jinak se na tom v zimě najíždět prostě nedá. A jezdit na prosolených silnicích na letním kole je strašné. Na jaře je po letním kole. Silničky v bazarech jsou skoro za cenu druhých kol o kterých se tady mluví. Zimák přece musí hlavně bezpečně brzdit, aspoň trochu řadit a hlavně mít ty blatníky. Jestli jedu průměrem 25 nebo 30 km/h je přece fuk.

        0 0
        • jecnak  

          Souhlas. Jeta silnice s dualama se da sehnat za 6k CZK.

          0 0
        • Gorgov  

          blatniky na silnicku nikdy! leda takovej malej rychloupinaci na seldovku, ale to uz musi bejt krize. jinak max je pro me kosik na lahev a malinka blikacka:)

          0 0
          • Pebe  

            :-)

            0 0
            • qwerty  

              krása!

              0 0
            • RADO77  

              Ty máš silničku jako singla ??!!!

              0 0
              • Pebe  

                ne jako, doopravdy ;-) a když se otočí zadní kolo, tak je z toho fixka

                0 0
                • RADO77  

                  Tak to je maso, naposledy jsem to viděl jako hodně malý kluk, kdy otec,když ještě silničařil sundal dle letité tradice z favorita „drahocenné“ komponenty – přehazku a přesmyk a jako zimáka měl „furtšlap“. Ale to už je hooodně dávno.

                  0 0
            • Gorgov  

              no ale tohle podle me, nezlob se na me neni moc silnicka:) obdivuju te teda, ze te na tom bavi jezdit, ja bych na tom nevydrzel ani pet minut. Zkopce to nejede, do kopce to nejede, po rovine to nejede…snad jedine optimalni stoupani pri ktery bude kadence 70–90 a pojedes svoje tempo, coz asi nebude moc casto:)

              0 0
              • Pebe  

                no dobře, není to silnička, ale že to je kolo, to nepopřeš ;-)

                0 0
              • ydaho  

                navíc musim dodat, že PeBe na tomhle singlu totálně serval jednu hodně slavnou závodnici…

                0 0
                • jecnak  

                  No ja myslel, ze primarne totalne serval sebe.

                  0 0
                  • ydaho  

                    196 neni žádnej tep :) ale musim říct, že poslední dobou mě překvapuje, kdyby nasadil převody a šel trochu do sebe, byl by to letec!

                    0 0
                    • Gorgov  

                      pohoda, u me klinicka smrt asi:) tusim ze nejvic co vim sem se dostal na 194:)

                      0 0
                  • Pebe  

                    :-D to především :-)

                    0 0
                • Gorgov  

                  hehe hodne slavnou urcite, ale zavodnici? :D

                  0 0
              • Hroch obojzhivelnyj  

                No ja ty siditka ze silnicky sundal uz vloni, a kdyz jsem se na ty fixce konecne naucil jezdit, tak mi prijde ze si za stejnou cestu mnohem vic uziju. Na Jested bych s tim nejel, ale na Praze vychod si nemuzu stezovat.

                0 0
                • Pebe  

                  já se přiznám, na tý fixce se pořád hodně bojim, neujedu moc daleko, nemám to tak vžitý jako ty a musim pořád myslet na to že musim šlapat. Imho jsem i dost nebezpečnej. Asi je to tim, že jsem to nejel delší dobu v kuse, maximum byl asi týden a cca 150km… Možná až na tom budu s fyzičkou líp, otočím… ;-)

                  0 0
            • petebike  

              vypada to zajimave, ale nevim jestli tohle ma nejaky smysl…jak psal Gorgov..

              0 0
              • McBlacky  

                smysl to má je s tím sranda trochu masochistická ale sranda

                0 0
              • Rychlej turista  

                Za mých mladých let jsme na tom museli přes zimu jezdit:-)

                0 0
                • petebike  

                  vim no ale ted uz je to prezitek, jako je to hezka vec, ale ja beru spis tu praktickou sranku veci…

                  0 0
                  • qwerty  

                    Proč přežitek? Nelíbilo se mi to už tenkrát, ale proč by to mělo přestat fungovat? Válce už tehdy byly, trenažer není na kulaté frekvenční šlapání lepší. Změna náhledu na frekvenci?

                    0 0
                    • petebike  

                      ale dyt ja nic nerikam :-) ale z praktickeho hlediska to neni pro me :-)) leda ze by to melo razeni v naboji…

                      0 0
                      • qwerty  

                        Ale dyť já se fakt ptal. Proč si tady všichni hned myslí, že se jeden do nich sere? Že by se tu furt do sebe srali? :D Dnes se opravdu, myslím, nemusí povinně točit takové frekvence.

                        0 0
      • pelhrimov  

        Jasně, na silnici semislick, lze s tim jezdit i v terenu, clovek se na nich citi bezpecne ve meste a z horaka stejne silnicka nelze udelat, ma proste jiny posed, cloved „nabira vzduch“, kdyz nema lokty k sobe a neni natazeny jako na silnicce.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.