• Myska

    Ahoj Lidi, máte někdo skušenosti s nosičema na zadní, 5-tý dveře? Mám R19 a potřebuju nějak vozit 2–3 kola, tažný není a hagusy taky ne :(

    Díky za vaše rady a nápady

    0 0
    • mky  

      mám Thule Clipon High 9106 na dvě kola – viz foto. Zkušenosti mám dobrý, na žádný výrazný negativa jsem nenarazil – spíš ze ptej, jestli máš nějaký konkrétní dotazy – odpovím.

      0 0
      • gumid  

        Mám a používám taktéž model 9106 ClipOn High od Thule, je používaný na vůz Škoda Octavia II Combi a bez problémů. Vozím na něm mj. i fulla ve vel. XL  – což už dost velké „lešení“ a vše naprosto v pohodě. Dle žnačkového servisu Škoda není v takovémto zatížení 5tých dveří problém. Je pravda, že dveře s naloženými biky neotvírám – logicky tna takovou zátež nejsou konstrukčně uzpůsobeny vzpěry těchto dveří…

        0 0
      • Myska  

        Co sem s díval do manuálu, tak doporučený je Megane, takže s R19 by neměl být problém. Jde mi hlavně o to, jak je to s uchycením k těm dveřím, aby neodešel zbytečně lak, aby se dal používat zadní stěrač. Zajímaly by mě zkušenosti jako + a –

         
        • bych viděl největší v tom, že to tak moc neovlivní stabilitu vozu a spotřebu jako střešní nosič
         
        • je (tedy spíš není) největší přístup do kufru
        0 0
        • gumid  

          Odření laku – polepil jsem „úchyty“ nosiče filcovou samolepící páskou (Řempo) a pak místa na laku auta = hrana víka 5týchdveří + horní hrana týchž = samolepící průhlednou folií (původ v grafickém studiu-používám ji též na polep spodní rámové trubky jako ochranu před kamínky apod. ).

          Stěrač – bohužel, přímo v návodu je upozornění, že je potřeba „vytáhnout“ el.pojistku zadního stěrače tak, aby nedišlo např. k samovolnému uvedení do chotu při zařazení zpátečka při spuštěném cyklovači stěračů..... tudíž, zadní stěrač nezapínat, protože nosič se opírá=fixuje polohu= dněma pryžovými díly na ploše zadního skla.

          Bike „přečnívá“ (mám XL rám fulla) do boku i nad střechu – sundávám sedlovku se sedlem – nepozoruji nějaký velký odpor – oproti střešnímu nosiči je auto míň ovlivněno títmo uložením biků.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cevapcici  

      Promin, ze neodpovidam zcela presne na tvuj dotaz. Ja osobne bych ani u R19 nezavrhoval strechu. Existuji nosice, ktery nepotrebuji ani hagusy ani fixacni body.

      Zkus interaktvini vyhledavac na webu thule.cz. Na R19 5dveri r.v. 1993 mi to naslo patka 950, tyc 761, kit 2132, zamek 544. To jsou kody vyrobku, ne ceny. Ber to jako dukaz, ze strecha je mozna.

      Nekde jsem slysel, ze u zadnich dveri muze byt problem s jejich nosnosti. S dodatecnym zatizenim dveri, pantu apod se totiz nepocita. Otevirat to i s kolama bych taky nechtel. Ale lidi to evidentne vozej.

      0 0
      • Myska  

        Střechu jsem nezavrhl, je to spíš tak poslední možnost, dal bych přednost tažnýmu, ale to tam není, i když sháním. Je to nějakej rok jsme byli s klukama ve Francii na kolech, po střechu nacpanej Scenic a 4kola na něm. Obrovsky to změnilo těžiště, cca o 20% spotřebu a tak hledám další varianty.

        Jak víš, že mám 93´ ?  :)

        Mizerná fotka, ale vystihuje dobu

        0 0
    • ememem  

      pouzivam uplny no name tohoto typu, nosim to nizsie ako ta fotka, zhruba vodorovne. 2 biky uplne bez problemov tri sa daju narvat. az na trocha zdlhavejsiu montaz a upevnenie bikov to nema ziadnu slabinu aspon ja som ju nezaznamenal.  (nijake vibracie, hluk ani zvysenie spotreby pri rychlej jazde (na rozdiel od stresneho)). dodatocne zatazenie pantov dveri je podla mna dost irelevantne nakolko je uplne minimale, ved to na nich priamo nevisi. otvorit to ide ale samozrejme to musis podrzat, na velke prehrabavania v kufri to neni skor iba na take nudzove otvorenie. nosic pasuje aj na sedan pokial dociahnu ramena nosica. jedine na co treba davat pozor je ak to ma zhruba vo vodorovnej polohe niekde v urovni nakladacej hrany kufra a cuvas z roviny do kopca aby si nezavadil s bikom o zem.

      0 0
    • Karlos009  

      Mám přesně to co máš na fotkách a už bych si to nekoupil, jako nouzovka dobrý, ale v dnešní době je v nabídce tolik lepších možností.Možná tak, jestli potřebuješ jednou za rok někam dopravit kola a pak zpět.

      Kola musíš vozit poměrně vysoko, aby nezakrývala značku a světla, takže ční nad autem i na boku. Naskládání kol je děsná operace, musí se velmi pečlivět prokládat aby se vzájemně nepoškrábala a při různorodosti dnešních rámů je to i celkem hlavolam aby to trochu pasovalo. Celý ten systém visí jen za lemy plechů a to ve mě příliš důvěry nevyvolává. Horní nosník se u větších aut opírá o zadní sklo, nikdo mi nevymluví, že to sklo při intenzivním bržděni nemůže prasknout.

      Na druhou stranu, jsem na tom dovezl 4 kola do Laga, jel jsem ale s kombíkem a celý ten systém jsem měl přivázaný ještě k hagusům.

      Nevím kolil stojí kole na renaulty, ale teď používám nosič na kouli a je to nebe a dudy.

       
      0 0
      • gazman  

        Vozím tam většinou těžší kola 14kg a více a odvezu v pohodě 4 kusy,ukládání je otázka cviku a netrčí to víc než zrcátka.

        0 0
        • Karlos009  

          To bych souhlasil, ale to je trochu jiný nosič než má on na těch fotkách a určitě nestál 1500,– jako ten můj. :-)

          0 0
          • gazman  

            Taky pravda.

            0 0
          • Myska  

            Já neřešil konkrátně tento typ nosiče-výrobce, ale systém jako takový, jeho klady a zápory, ale zatím jsem se nedověděl nic novýho krom toho tlaku na sklo při brždění, to mě nenapadlo…

            0 0
        • vojtechposmourny  

          Netrčí to víc než zrcátka – možná na transportéru, na R19 to bude trčet všemi směry podstatně víc…

          0 0
    • borda  

      Hele, mrkni do bazaru, sekce ostatni ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.