Zdravím, jaké máte zkušenosti…je lepší při transportu 4 kol lepší držák na tažné zařízení nebo na páté dveře…mám vysoké auto a na střechu nepřipadá v úvahu …díky
Zdravím, jaké máte zkušenosti…je lepší při transportu 4 kol lepší držák na tažné zařízení nebo na páté dveře…mám vysoké auto a na střechu nepřipadá v úvahu …díky
a)
Rozhodne na tazne. Zalezi jake mas auto, zda elektrické 5-te dveře ( tak rozhodne ne na dveře), zda potrebujes otevírat dveře abys mohl neco vyndat z kufru, muzes poskodit lak. Na taznem je drzak fajn, sklopis i s kolama a otevřeš.
Musis porovnat zda si vazis auta tolik abys dal drzak na 5-t dvere a cenově porovnat co je levnejsi. Pokud tazne ale mas tak je na tazne jasna volba.
Nejlepsi mrknout na forum auta ktereho vlastnis ale tady bude dost rad.
Měl jsem oba a ROZHODNĚ držák na kouli. Na držáku na 5.dveře jsem žádné výhody nenašel (krom toho, že je levnější), jinak je ve všech směrech na pytel…
– montáž
– uchycení kol
– bezpečí
– a v neposlední řadě i spotřeba PHM
Ta spotřeba u nosiče na tažné fest záleží na autu. U aut s velkou čelní plochou (Sharan apod.) je nárust spotřeby takřka neznatelný, u malých aut je to srovnatelné, ne-li horší, než s koly na střeše. Třeba u Punta to hodilo spotřebu oproti normálu o více jak 1 l/100 km vyšší, stejně tak tak u Volva V50.
Myslím porovnání spotřeby s nosičem na kouli a s nosičem na 5.dveře. Na ty 5.dveře to žralo víc než s nosičema na střeše.
Kola na kouli mi dělají tak cca 0,5–1litr podle stylu jízdy na O2.
Diky moc, na kouli je tedy jasná volba…
No taky píšeš, že máš vysoké auto. Pod tím si představím i velké páté dveře. Tady pak může být problém, že i po sklopení nosiče ti nemusí jit kufr otevřít. Takže úplně jednoduchá volba to zas není. Možná když napíšeš na co to budeš dávat, tak dostaneš i tip na konkrétní nosič. Není nosič jako nosič.
mám Wjenzek 2 plus 1 a Roomstra. pedál kola je v kolizi se zadnimi dveřmi i po sklopení. někdy to řeším- jindy- pokud jedeme jen dva, tak nakládám kufr zadnímí bočními dveřmi
I když otočíš ten pedál, který je u dveří směrem nahoru? Pak je to problém toho nosiče Wjenzek. Roomster + Thule 922 není s pedálem problém, stačí ho natočit nahoru. Thule se vyklopí poměrně dost.
Se Suzuki Swift a nosičem kol někdo zkušenost nemáte? Plánujeme koupit, ale dovnitř ty kola asi nedáme :-D
Takže přemýšlím, jestli bude lepší ten na střechu nebo na kouli…
Všeobecně u malých aut není problém s nosičem na tažné zařízení, do kufru se v pohodě dostaneš.
Pokud máš na autě tažné zařízení, tak není co řešit. Kola jsou lépe přístupná a nosič je lehce demontovatelný. Jedinou nevýhodou je, že se kola špiní při jízdě za deště, na kolo jde všechen bordel od zadních kol.
Zde je foto mého nosiče Wjenzek ve sklopeném stavu na Cliu: http://moje.auto.cz/?…
Swift je podobně velký i zadní dveře jsou podobně řešené, takže si myslím, že nosič na tažné je dobrá volba.
Jedná se o vůz Toyota Proace…
Pokud tam dosud tažné není, zjistit si, zda je možné ho tam instalovat. Ne u všech výbav aut to je možné. V servisu to nemontují, je to pro ně kšeft, ale u technické s tím neprojdeš. Viz třeba L&K u Škodovky.
Na jaký LK nejde tažný ?
Některé Laurin&Klement to nemají homologované.
Jake?
Konkrétně to měl známý u minulé generace Octavie L&K. U technické s tím neprošel i když mu to předtím v nějakém servisu bez upozornění namontovali. A když se na to ptal, tak se dozvěděl, že se ani při výrobě k L&K příprava na tažné nedává a nedá (nedala) se u nového auta objednat. Vysvětlení proč u TK neprošel je v tomto článku
https://www.auto.cz/…odite-128002
„Pokud nová Škoda Scala nebude mít tažné zařízení z výroby za 17.500 Kč, či aspoň přípravu pro něj za 5000 Kč, už na ni nikdo nikdy žádné tažné zařízení nedoplní. Prostě k vozu, co z linky sjel bez tažného či přípravy pro něj, bude dodán list COC a technický průkaz s nulovými hmotnostmi přípojného vozidla.“
Ano, napsal jsi to správně v nějakém servisu bez upozornění namontovali
Přišel do garážovky a…
Nejlepší je servis, který má certifikát provádět montáže tažných zařízení. Zákazník provede zápis tažného zařízení již bez další návštěvy STK.
:-)
No, garážovka to podle toho, co si pamatuji, zrovna nebyla.
Byl to servis co mocně inzeruje montáž tažných zařízení. Nic netuše o tom, že by mohl být problém tam jel a nechal si to namontovat. Jestli mu to nechali zapsat do TP nevím. Že pak ale po STK dostal spoustu „zaručených rad“, nemusím zdůrazňovat. Když se o to zajímal před montáží, tak nikdo tu správnou radu, že tam může být problém, nedal. Mudrlantů „já bych“ se po akci našlo dost.
Jak to nakonec dopadlo už nevím. Změnil jsem práci a už se nepotkáváme. Byl ale hodně naštvaný.
Kolega tenhle problém řešil u Kodiaqu. Kvůli dodělání tažného by prý bylo potřeba vyměnit pomalu půlku auta.
Měl jsem držák Thule 973 na zadních dveřích Multivana a nebyl žádný problém, uchycení držáku se zdálo pevnější než na tažném zařízení a uchycení kol bylo také pevné.
Je ale velký rozdíl, jestli někdo použije levný držák na dveře, který je uchycen pouze textilními páskami a kola jsou na tomto držáku pouze zavěšena, protože držák nemá ližiny.
Ahoj , dotaz , chci koupit držák na 4 kola . Máte s tím nějaké zkušenosti ? Momentálně mám 2 favority http://www.nosiceatera.cz/…3-kola-p1179
a nebo tohle https://www.stresni-nosice.cz/…-zdarma.html
Poradíte mi co by mohlo být lepší ?
Děkuji
Záleží na jaká kola. Atera je fajn na silničky, akceptovatelná na 26 a 29HT, ale na full je to opruz s prostrkáváním upínacího mechanismu skrz rámy. Navíc jsou kola velmi blízko sebe, takže o sebe dřou. Tohle řeší ty největší Thule, které jsou ale podstatně dražší a nevejdou se většině aut do kufru.
Ramena Atery se dají nahradit rameny Thule. Mají stejný průměr. Nahradil jsem takhle třetí a je to najednou balzám při nandavání.
Dají, stejně jako se dají nahradit starší dorazy pro kola a hadrové pásky za ty od Thule, což jsem nakonec udělal. Jenže už to pomalu cenově nedává smysl. Mám právě cca 12 let starou Ateru a poohlížím se po novějším držáku.
mě byla evo rozmluven. prodejcem. prý je těžký. prodejce mi doporučil sport http://www.nosiceatera.cz/…ro-3-kola-p4 (3+1 redukce na 4. kolo). vozím mtb, trek, silnici.
jsem spokojen. kdybych kupoval nyní, tak jdu opět do atery. už bych trh nemapoval. kvalitní kousek.
Na tazne. Sice se to za jizdy vic trepe, coz te ze zacatku trochu znervoznuje, ale zvyknes si.
Vyhoda je asi i rychla montaz a demontaz – nekam prijedes na kolech, sundas nosic, hodis ho do kufru a nikdo ti ho neukrade. Nevim jestli to s nosicem na viko kufru jde taky tak snadno.
dík za info , spíš jsem myslel jaký vybrat , nechěl jsem zakládat nový vlákno tak jsem to dal sem