ahoj, potrebuju se rozhodnout jestli vypletene nebo zapletene kola na V kolem 4000,–
DT: náboje DT Swiss Cerit, ráfky DT Swiss X450
www.netbike.cz/select_det.php?…
Mavic CrossRide
ahoj, potrebuju se rozhodnout jestli vypletene nebo zapletene kola na V kolem 4000,–
DT: náboje DT Swiss Cerit, ráfky DT Swiss X450
www.netbike.cz/select_det.php?…
Mavic CrossRide
Anketa: jezdím nejradeji
No co bych z těch dvou variant asi tak mohl doporučit, na které z nich se mi lépe jezdí (na každém kole mám jednu, akorát ty DT mám s Onyxi)… … a všichni už vědí, protože čtou historii a už to tu ode mě nejmíň 5× četli :-)
ber mavic, design je úplně někde jinde. Když bys později řešil kotouče tak ti kola zůstanou.
Pokud designu obětuje fakt, že Crossridy jsou snad nejméně tuhá kola, co se vůbec dají koupit…
proč tomu tak je?proč jsou nejméně tuhá?
Stručně řečeno proto, že maj jen 24 drátů a na rozdíl od vyšších zapletených Mavic kol neumožňují tak velké napnutí drátů, které kompenzuje jejich nedostatečný počet.
blbost jezdil jsem na nich celej loňskej rok, kromě jiného asi deset maratonu a ani se nehnuly a to jsem vážil skoro 90
A podle čeho posuzuješ, že se ani nehnuly? Takový kola, které se ani nehnou při jízdě (tzn. nekonečně velká tuhost) neexistují. Pokud myslíš, že se nerozcentrovaly, tak to je klidně možný, s tím jsem taky problém neměl, ale to s tuhostí nijak nesouvisí.
Pokud nepoznáš, že mají horší boční tuhost a pak v hodně rozbitém terénu špatně drží stopu a ustřelují do stran, tak buď těžší terény nejezdíš nebo fakt nevim.
Pokud vozíš computer, tak můžeš udělat jednoduchý test, při jízdě schválně nakloň trošku více kolo a pozoruj jestli ti neškrtne magnet o senzor computeru. Crossridy jsou jediná kola, kde tohle při 3–4mm mezeře dokážu (tzn. jsou tak měkké, že magnet dokonce o senzor škrtne při tom náklonu). V terénu je to pak znát hodně.
Tak to mi ty mý nedělaj, ale vážim 70 kg, zkus si troěku dotáhnout dráty, nebo si kup něcop, proti čemu nebudeš zaujatej:)
Dotažený dráty byly dost, po tom co jsem loni obě kola zrušil při pádu (za to kola nemohly, to by nepřežily asi žádný), tak byly znova přepletený a po měsící docentrovaný a zkontrolovaný. I po tom pořád stejný.
Zaujatej nejsem, pokud se nejezdí pořádný terény, tak s Crossridy není problém, na silnici a tvrdém pěkném povrchu jedou i možná o chlup lépe než ty moje druhý DT kola, to pro mě ale není podstatné. Pro mě podstatné je chování v rozbitějším terénu. Crossridy si nechávám, to kolo na kterých je bude převážně na silnici a lehčích terénu na zimu, tam s nima budu spokojenej.
A ten test záleží kolik kolo nahneš a kolik se při tom do toho opřeš. Při testu se snažím, aby se bočně prohnuli co nejvíce, to normálně za jízdy nedělám, je to jen pro test.
A pak je tu servisovatelnost v nouzi. Včera jsem při sjezdu z Pradědu při větší rychlosti na šutrech zrušil zadní ráfek na těch DT kolech (a vůbec nechci ani vědět, co by tam dělaly Crossridy, nemyslím zrušení ráfku, ale držení stopy na těch šutrech při té rychlosti). Poprvé jsem cvaknul 2,25 plášť – moje jezdecká chyba, příliš velká rychlost na moc velkých šutrech, byla tam lepší stopa, ale tu jsem nedal, trošku mi vynesla zatáčka a už se do té lepší stopy nedostal). Dnes jdu shánět do Jeseníku nový ráfek a přepletení. Ráfek na Crossridy bych tu nedostal určitě (i když jsem zvědav, co za ráfek seženu na ty DT, ten co chci asi taky ne).
Jazdim Crossridy 07 od 02/2007, nie je to ziaden zazrak…ked ich znicim tak urcite pojdem do inych Mavicov.Po prvych cca 70km ich trebalo docentrovat, ale odvtedy drzia perfektne, slabsiu tuhost je sem-tam poznat, ale na moju vahu cca 70kg su v pohode. Ovsem zeby mi niekedy skrtol magnet o senzor, tak to ani nahodou…a jazdim dost tazke tereny. A neda mi nerypnut…to si si pred kupou/jazdenim Crossridov neurobil GRAF ?????? :-))))
Pokud touzis po peknym vzhledu tak Crossridy, pokud chces kvalitni pevna kola tak DT swiss.
brantec
vloni jsem jezdil na Crossridech, letos mám komplet DT Swiss (náboje Onyx, dráty asi Champion, nevim a ráfky 4.1d) a Crossridy byl znatelně tužší, což bych u kol, který jsou na polovině ceny DT Swiss nečekal a s DT Swiss jsem poněkud nespokojen abych zamezil nějakým zbytečným diskuzím – soudím pole svých pocitů a zkušeností
X450 mám a super. Po zapletení asi po 200 km lehký přecentrování a od tý doby už nic. A ten Mavic má dneska díky tý láci kde kdo. Vem DT a osobně si myslím, že jsou hnusný.
Myslím ty Mavic.......
pokud mas nad 70kg tak o CR neuvazuj – pod prdeli se to hrozne krouti obcas mivam stav, ze zapomenu co mam za kola a porad zkousim jestli neni prazdne zadni kolo :(
BER DT
Vzal bych DT náby a ráfky klidně Mavic XM317 a budeš mít jak DT tak Mavic:)))
jojo, dt, jedině a bez rozmýšlení, pokud ti teda jde o jízdní dojmy, další věc je, že dtčka náby jsou dost držáci, navíc se dost dobře servisují, připoj si švýcarskou preciznost a … Navíc když si tam dáš černé dráty a ráfky, budeš mít taky dost krásná kola!!!
měl bych dotaz na Mavic CrossRide. Když mi do toho v lese vlítne větev a zlikviduju pár drátu, opraví mi to někdo? dají se ty ploché dráty sehnat? vyměnit?
Jo dráty se dají sehnat, ani nejsou nijak drahé na 06 stály černé kolem 30kč/ks
cross ride jezdím momentálně, na ht jsem malou tuhost zas až tak nepozoroval,protože jsem jezdil opatrněji než na mém součastném bike,mám 90kg a není nic příjemného když ve 40km v šutrech kola tancují jako zběsilé,ale jsou hezké.2Dráty 90 kč zadarmi
no ja taky zvažuju nákup nových kol, mám 70kg + batůžek, takže max. 75kg. Ty CrossRidy nejsou drahe a mozna by mi mohly stačit, akorat mě tady straší ta tuhost, jak si tak pročítám historii. Nejsem žádný závodník, teď tam mám obyčejné kola (Merida Trans Mission Speed 2005) a jsou v poho. Můžete doporučit k tomu kolu ty CrossRidy DISC? (ted mam V ale sel bych do kotoucu)
Mám ich a zatiaľ spokojnosť. Nižšia tuhosť nie je až taká strašná ako sa popisuje, dá sa s tým žiť. Kolesá sú trochu mäkšie ale ako hovorím, všetko ostatné je OK takže vzhľadom na cenu jasný víťaz. Kupoval som ich v čase kedy som nemal peniaze ako náhrada za DT Hugi 240/Ritchey OCR ktoré sa pobrali do večných lovíšť a dnes by som do nich išiel znovu.
presne jako kung pao, mam crossridy od dubna, najeto maji skoro 1600km, loziska se stale toci jako nova, nizsi bocni tuhost je znat, ale ne o moc vetsi nez na mych drivejsich kolech se 32 draty, ty stara kola nebyla ale nic moc. jo vazim kolem 85kg a v terenu je zas tolik nesetrim, oproti tem starym kolum. za ty prachy jsou to pro mne fajn kola
Jsem spokojený se sestavou na kotouče: Ložiskové náboje Author pro kotouče 23 děr Ráfek Mavic nebo DT Swiss – co nejlehčí diskový Dráty DT Swiss 2–1,8–2 Hliníkové Niple DT Swiss
Lehčí a kvalitnější kola se za peníze na které to vyjde snad ani poskládat nedají…
U těch nábojů mělo být 32 děr
a kolik že vyšly?
Mám crosride 06, mám na nich kotouče, najeto něco přes 7 tisíc km, vážim 70 kg, za celou dobu nebylo potřeba centrovat, můžu jen doporučit, bratranec má ty samý, váží 100 kg, ten už musel centrovat, ale drží a dráty zatim nepraskaj… O tom jestli jsou lepší než DT ti neřeknu, ty sem nejezdil, ale rozhodně lepší než LX s alexrims…
To jsou věci:).Koukni do historie,tam je toho spostu.