• Inphantille

    Zdarec,

    Koupil jsem v Německu kola DT Swiss ER1600. Po cca 20km začlo zadní zvonit a jakoby křupat. Zvuk se stupňoval, tak jsem radši po cca 35km vzal stopa. Dnes jsem to zkusil znovu a opět od relativního ticha po cca 16km hlasité křupání/zvonění. Dráty se zdají celkem napnuté (nic se nerozcentrovalo na oko), ale po zavyklání některé křupou u niplu (předešlé Mavicy nic takového nedělají). Když kolo za jízdy odlehčím ustane to. Nekřupe to per otáčka… Dodám, že mám 105kg, ale kola mají nosnost 130kg a např.: Mavic Ksyrium no problem po koupi. Nevim jestli to poslat co nejdřív zpět do DE a nebo čekat ranec na servisáka. Nesetkali jste se s něčím podobným u DtSwiss? Dle manuálu se maj niple snad mazat něčim. Dávám i video se zvukem.

    https://youtube.com/…/A_TzLI3b-Pc?…

    Tak co myslíte:

    Ložiska? Nechat napnout dráty po koupi, ale tak brzo? Nechybí nějaké mazivo u niplů? Mám to poslat radši zpět do Německa?

    Díky za názor

    0 0
    • tomxxx  

      Nechal bych změřit kolik jsou naplé dráty a nechat dotáhnout. 105 kg nahej + vybavení, na 24 drátů a hliníkové niple, ten výplet pracuje.

      0 0
    • rejdy  

      Zdar,

      mám úplně stejnou zkušenost na novém kole, i když podle videa v menší intenzitě. (mám 78 kg + výbava). Začalo křupat v podstatě od začátku, pomohlo pouze odlehčení při nahnutí nad řídítka. Vzhledem k tomu, že byl zrovna ten okresovej lockdown, dotáhl jsem o půl otáčky (nemám tenzometr a bál jsem se, abych nepřetáhl, v ruce tohle zrovna nemám), což situaci zlepšilo cca o 80 % – praskalo už jenom při šlapání, i úplně volném. Následně jsem to vzal do servisu, kde bylo konstatováno, že výplet je už celkem dost napnutý, ale ještě doladěno, docentrováno.

      20 km byl klid, pak zase občas prasknutí, ale jen v hodně malé intenzitě, takže ve většině přehlušeno řetězem a převody (Ultegra). Zajímavé, že nehraje roli, jestli jedu pohodu po rovině, nebo maximum v kopci, naopak při plných brzdách je ticho. Takže dál zatím neřeším a jezdím.

      0 0
    • jIrI___  

      Úplně stejně mi cinkají CR1600, ale naštěstí už jen zadní kolo při větším záběru, typicky při jízdě do kopce. Dotažení dle tenzometru v servisu tomu moc nepomohlo, největší účinek mělo prokapání niplů silikonovým olejem, ale ani to nevyřešilo problém úplně. Tak jsem se prostě naučil to ignorovat :)

      0 0
      • Inphantille  

        Díky za info. Nevim jestli to dokážu ignorovat. Po tom prokápnutí nezačly se Niple povolovat? Já teda když pomačkám dráty, tak některé u niplů cvakaj, takže to vypadá, že kvalita bude nic moc (za ty peníze). Pokud bude na kole problém, jak to poznat, když to zvoní furt? No zkusim nechat proměřit a když budou dráty na hraně tak to vylifruju zpět…

        Díky všem za poznatky

        0 0
        • jIrI___  

          Povolování jsem si nevšiml, jen se kolem těch niplů na vzlínající olej i více než rok po aplikaci stále chytá prach :). Každopádně jsem byl tou DT „kvalitou“ vzhledem k ceně celkem rozhozen, příště bych se zcela jistě porozhlédl u jiného výrobce.

          0 0
          • Cavendish  

            Poslední dobou tu pomalu pozoruji, jak se tu víc a víc objevují problémy kol DT. Tady kolegovi to skřípe, tobě taky. V obrázcích teď někdo dával fotku, že musel nasadit Shimano, protože mu DT popraskalo. A tak 14 dní zpátky taky popraskané nějaké lepší hliníky od DT.

            0 0
            • Inphantille  

              No Mavic Ksyrium cca 10tkm bez problému, pak popraskal celý zadní ráfek kolem Niplů. Tak jsem zkusil DtSwiss když je vidím na hodně kolech a přece jen Švýcar vs Francouz. Ale koukam, že nejlepší bude zakázkově zapletený kolo s co nejvíc drátama a hotovo.

              0 0
              • Cavendish  

                Mavic a jejich zadní ráfky popraskané kolem niplů jsou další hrůza. A kolik let už se to táhne, to je neuvěřitelný. Opravdu začínám víc a víc věřit obyčejným kolům Shimano. Sice jsou těžký, ale zabít téměř nejdou.

                0 0
                • Inphantille  

                  Ono při mých 105kg jsem si vybral super sport. Nějak s cenou kola má asi klesat váha jezdce. Já to beru tak že s cenou to má vydržet, ale to je asi blbost. Takže E-rafek 32 drátů a pak už zbývá jen brát kola za 4k jako spotřebák a točit je jako řetězy…

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Teď si uhodil hřebíček na hlavičku.

                    24 drátů airolite je celkem málo.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Jojo, tak sem začínal na 20/24 drátů plochých. Od určité doby začínám pomalu přecházet na kulaté 2mm 24/28

                      0 0
    • Aduldinho  

      Ach jo, nejspíš budu mít stejný problém, dnes jsem se dověděl, že to byla nějaká chybná várka, kluci v cyklu v Morkovicách prodávali Superiory s těmito koly a pak je vezli kamsi do Otrokovic na reklamační servis, kde pod niple servisáci údajně dávali jakési podložky, aby tento problém eliminivali :-( A já myslel, že to dělá ten hlučnější pohon SRAM Force Etap AXS ;-)

      0 0
      • HKou  

        Do nekaliskovych DT rafku normalne patri PHR podlozky. Jestli tam nebyly, tak je to fail a jezdit bych na tom nechtel ani potom. Jinak DT vrzou vic pokud je pretazeny vyplet. Pomuze tomu kapka viskozniho oleje na krizeni dratu a ridkeho na niple (nebo 150km v desti :), vazelina se bezne dava mezi nipl a podlozku pri montazi, povolovat se to nebude, od toho je tam threadlock uvnitr niplu.

        1 0
        • Aduldinho  

          TVL, 150km v dešti mě úplně neláká, doporučíš prosím nějaké konkrétní ty oleje?

          Předem dík ;-)

          0 0
          • HKou  

            Je to fuk. Cokoliv, co nepotece po drátech, ale zateče pod nipl. Byl jsem jezdit :)

            1 0
        • Aduldinho  

          Tak jsem kápl olejík na niple a na křížení dal krapet vazelíny a takhle tichý kolo už jsem dlouho nejezdil, je s podivem, co dokáže přetažený výplet udělat za rambajs :-(

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse