• Heisenberg

    Po představení nové sady Dura-Ace jsem nabyl dojmu, že mechanickým přehazovačkám odzvonilo. Myslíte, že ještě vyjde alespoň nová mechanická Ultegra, nebo už je budoucnost v digitálu? Vyhovuje mi řazení brzdovou pákou a neumím si představit, že bych pod ní měl dvě pádla, navíc mechanika je mechanika. Přemýšlím, že bych si pořídil Duru 9100, jakožto symbol konce jedné éry.

    1 0
    • Vrci  

      Mechanická 12s už asi jen u campy, ale tam nebudeš řadit brzdou.

      0 0
    • Pikaču  

      Tak di2 řazení neni pod ale spíš za ni.

      Zkus di2 a nic jineho chtit nebudes.

      Taky jsem kdysi bojkotoval dotekove displeje na smartfonech a ted ten telefon nedam z ruky :))))))

      To ze jsi spokojen s mechanikou neznamena ze nebudes s elektrikou. Ba naopak. Ale je potřeba vyzkouset a pak objektivně zhodnotit a porovnat.

      1 1
      • orm  

        Tak muze to byt sebelepsi, ale porad jsou lidi, kteri chteli kolo jako ciste mechanicky stroj. Stroj, ktery je jednoduchy a snadno servisovatelny/o­pravitelny.

        2 0
        • Heisenberg  

          Díky za tenhle komentář. Věřím, že kdybych vyzkoušel Di2, tak by se mi jezdilo krásně, ale mechanika mi na kole dává daleko větší smysl. Jinak na smartphone jsem přešel docela brzo, tam mi přišlo že to jde správným směrem :)

          3 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • nooski  

      Ne, Dura i Ultegra bude uz jen v Di2 variante. Pokud budes chtit 12 rychlosti od Shimana v mechanice, budes muset jeste chvili pockat a smirit se, ze Dura ani Ultegra to nebude.

      0 0
    • gemini  

      Mechaniku bych volil už jen v případě v případě, že bych stavěl kolo na čelisťových brzdách. V kombinaci s kotoučovkama je di2 – zejména pak kvůli velikosti pák – lepší volba.

      3 0
    • Cavendish  

      Nebo Chorus 12s, ale na to musíš mít mentálně :))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cyklista86  

      Myslim, ze se ani nenadejeme a uz budou kola jen s automatickou prehazovackou, kde si clovek do nejake aplikace zada nejake svoje udaje a pak to bude radit podle zvoleneho modu kterej tam aktualne mas.. Je to smutne. Me se libi kolo prave diky te neuveritelne jednoduchosti. Materialy, tvary a pod.. se muzou zlepsovat neustale to je v poradku, ale co se silnicniho kola tyce, tak ta naprosta klasika rafkovych brzd je naprosto nadcasova, dokonala a nesmrtelna. Fungovalo to dokonale poslednich xx let a fungovalo by to tak dal.. Bohuzel pomalu uz se clovek na takova kola bude moct divat jen na fotkach.. :-(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
      • novas752  

        Jo no, taky mě jednoduchý čistý silnice na lankách baví tak nějak víc.

        0 0
        • nooski  

          jop, hlavne s prumernym starim meho vozoveho parku by me zajimalo, jak se bude dat jezdit na soucasnych el. sadach za 20.let. 1. generaci Di2 v Dure Shimano samo pohrbilo a Ultegra uz mela uplne jinou kabelaz, ktera nebyla s predchozi kompatibilni.

          0 0
          • Honzis  

            Člověk bude muset spíš koupit jeté bazarovky v mechanice a dojíždět po těch, co přestoupí na elektriku. Těch borců co mají Ultegry a najedou prd, pak koupi disky a elektriku bude zatím dost. A za 20let už možná nebudeme ani jezdit, nebo nám to bude jedno.

            0 0
            • Hykal  

              Tak otázka je kdy přestanou řady 8000/9000 u shimama vyrábět, ale koupit jednu dvě ultegra sady do zásoby tak má člověk na chvíli vystaráno a zase tolik peněz to není.

              0 0
    • Cavendish  

      V novém čísle 53×11 je nějaký čtení k nové Duře a Ultegře. Fotil sem to mobilem, ale číst se to dá.

      2 0
    • PucalkovicAmina  

      90.000 za Dura sadu? Cena navíc u nás bude daleko vyšší.Tak to ať si strčí někam.

      0 0
      • Pikaču  

        To je cena i s kolama. Jinak navyseni oproti současné neni az zas tolik a v porovnani se sramem a campou tak dost podobne ( campa drazsi).

        0 0
        • tomxxx  

          Vyšlo mi cca 80 bez kabeláže (a zapletů) u Dury.

          0 0
          • Pikaču  

            The complete new Dura-Ace groupset comes to a total price of £4,281.87 with a power meter and £3,631.87 without. Shimano’s previous range-topping Dura-Ace R9150 Di2 groupset was £4,132.81 with power, and £3,132.81 without. This means. then, that the price has only risen by £149.06 for the complete groupset with the power meter included; however the version without power has shot up by a much more significant £499.06. As expected pretty much all of the savings on the power meter-equipped groupset are found in the power meter, as the price of it has dropped from £1,499.99 down to £1,199.99 in the latest Dura-Ace groupset.

            Price comparison vs the competition

            SRAM’s RED eTap AXS electronic 12-speed disc groupset costs £3,794 with a power meter included, and £3,349 without. This puts SRAM’s offerings at £487.87 cheaper for the power version and £282.87 cheaper for the version without at recommended retail prices.

            Campagnolo’s Super Record EPS electronic 12-speed groupset with disc brakes doesn’t come with a power meter, and costs considerably more than the Shimano equivalent. The price of this is £4,108, which puts Shimano’s new Dura-Ace groupset as £476.13 cheaper for the non-power option.

            0 0
            • Pikaču  

              Tady porovnali ceny současné verze na road.cc a nove a ostatnich.

              Každopádně realita dury byla cca 50 bez kol a wattmetru. Uvidime jaka bude realita nove sady.

              0 0
              • PucalkovicAmina  

                No nevím,

                cena komponentů:

                Páky-22698

                Třmeny-7198

                Baterie- 4049

                Kliky- 14159

                Přehazovačka-18339

                Přesmykač-10225

                Kazeta-5449

                To jest 82177 Kč bez kabeláže, nabíječky a kol. Kliky s wattmeterem asi nebudou za 14, ale dle přepočtu za 33 332. Takže to bude ±102 000 Kč při současné ceně. S kolama za 47647 Kč, kabeláž, nabíječka, čudlíkový řazení navíc, marže, doprava. Já myslím, že 200 000 to hodí eins zwei :O

                0 0
    • tomcat5  

      22 000 za páky = pád za 22 litrů

      :-)

      0 0
      • tomxxx  

        Kolik si zničil pák na silnici?

        Nepočítám lehké odření.

        0 0
        • Pikaču  

          Co je lehke odreni? Mám obě slušně ohoblovane z pádu. Funguji. Ale i tak za 11 je jezdim ohoblovane.

          0 0
          • tomxxx  

            Prostě odřený a funkční. Člověk se občas zapomene a sklouzne se, ale zase udělat chrash, že bych zmrdal páky, to už by mi ty prachy byly u ******, protože bych byl sám na kaši.

            0 0
            • Pikaču  

              Zlomena stydká kost, nareznej kycelni kloub ze v nem stale neco krupe, odrena cela strana a druha od toho jak te 10 borcu prejede.

              Takze odrene páky, vidlice lak, 2× osmička je už nepodstatné at to stoji co to stoji.

              Každopádně když máš duru tak mas i cele kolo vymazlene tak to zamrzí. Ale jsou i důležitější věci než kosmeticka vada.

              0 0
              • tomxxx  

                Však říkám, po tomhle by mi bylo kolo u ******.

                0 0
                • LiborV  

                  Tak on i šaltr za 18 není moc do smíchu. Ale pravděpodobnost rozbití na silnici bude asi ještě menší než ty páky. Zase kazeta je na duru celkem za lidovku

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Zase kdo brečí nad prachama, tak postaví na ultegře. Přidanou hodnotu Dury vidím ještě níž než XX a XTR na biku.

                    0 0
            • deekay  

              Hele fakt staci spadnout blbe :(

              Ale jasne, opice a banany. Proste Dura je top a kdo na to nema at to nejezdi. A do toho se pocitaji i pripadne pady :)

              0 0
              • PucalkovicAmina  

                No tak se bude jezdit Ultegra za 70 000? Nebo 105 za 50 000? Já si myslím, že většina lidí půjde na příštím kole o řadu, možná dvě dolů nebo se poohlédne jinde, jelikož ty ceny jsou skutečně nekřesťanské.

                1 0
                • kubad  

                  nebo si nechá co má – souhlas

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • tomxxx  

                  Však to nezdražilo zas o tolik. Cube Cross Race – Ultegra na elektrice, karbon záplety, v katalogu 120 rok 2022. To stejný kolo na starším „horším“ rámu v roce 2017 rovný kilo na tehdejší elektrice Ultegře.

                  0 0
                • deekay  

                  No uvidime, co to bude stat… jako ja naprosto souhlasim, zkousi co lidi vydrzi a budou schopny akceptovat. A jelikoz z ultegry se me nechce jit ani o pid dolu, tak holt dojezdim co mam a pak se dam asi na pingpong :D

                  0 0
                • Hykal  

                  Zase na druhou stranu, poslední týden jezdím na nově poskládaném zimáku na 105 r7000 kromě přehazovačky, která je na tom ultegra. Pokaždé jak na tom jedu si říkám, jestli jsem ty peníze co mě stála di2 ultegra neměl nechat dětem na školu, protože pocit z toho kola mám naprosto skvělý i když mě vyšlo na 15000 :)

                  1 0
        • deekay  

          Ja zlomil 5800 :) Pravda, bylo to na CX a ne silnici, ale na asfaltu.

          0 0
        • Polopol  

          Já jsem zničil 2 levé páky campa mirage. Pokaždé se nějak brzdová páka vylomila směrem ven. Jednou se mi nestalo nic, podruhé jsem byl sešitý a celkově dost ko. Takže aspoň u mě to jde celkem v pohodě.

          0 0
    • adam1  

      V čem je ta mechanika tak špatná oproti di2 ?

      Ta mechanika funguje přeci ok a servis jednoduchý .

      V jednoduchosti je přece síla ne ?:)))

      0 0
      • tomxxx  

        Pokrok nezastavíš

        Reálně – hlavně snazší integrace a možnost programování tlačítek.

        0 0
        • adam1  

          Mě už ten pokrok celkem se.e :) 12sp na silnici ?na mtb ok ,ale silnic kde 11sp je cajk a o kotoučích ani nemluvě -děkuji nechci jak vidím jak to dost klukům škrtá a furt něco :)))

          0 0
          • McBlacky  

            tohle prave shimano u novych sad dle toho co pisou hodne resilo a zvetsili mezeru

            0 0
            • nooski  

              A dle nekterych recenzi to stejne nepomohlo :-)

              0 0
              • Cavendish  

                Cink, cink, cink…

                0 0
                • Pikaču  

                  Pomuze vymenit shimano sendvicove kotouče za campu.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    No mě to neříkej, mě je to jedno. Mám špalky :)))

                    0 0
                  • McBlacky  

                    Nebo za sram, ice tech kotouce jsou nejvetsi kram co sh vyrobilo v kotoucich. Na enduru/xc to skrta po kazdym vetsim brzdeni a netrva to dlouho a jsou probrzdeny. I ashima za 4kila je lepsi kotouc

                    0 0
                    • Hykal  

                      Je to tak vyměnit ten kotouč za normální a je klid, je to na nasrání, že se kotouč za 3000 po pěti minutách brždění pokroutí a dělá zvuky jak stará Ukrajina po roku na dešti

                      0 0
            • tomxxx  

              Ono nejde tak o škrtání zajetých brzd, jako že s novejma deskama je ta mezera tak malá, že páka nemá skoro žádný chod. Tohle ty první hydrauliky s PM třmenem nedělaly.

              Vůbec nevim jak ty brzdy nastavit jinak, než zbrousit desky – což samozřejmě nechci.

              0 0
          • Chlebovnik  

            11sp teda neni úplně cajk. Na 11–30 kazetách chybí 16z pastorek. Nové 12rychlostní kazety mají odstupňování 15–16–17.

            0 0
            • nooski  

              Tak ber kazetu 11–25

              0 0
              • Chlebovnik  

                A proč bych se měl dobrovolně připravovat o rozsah?

                0 0
                • nooski  

                  Ani jedna 12sp Shimano kazeta nenabidne 18zubovy pastorek… To si clovek muze vymyslet do nekonecna.

                  0 0
                  • Chlebovnik  

                    Jenže 14–15-(16)-17 jsou pastorky na rovinky. A prostě jsou situace, kdy se vracím prošitej a uvítal bych točit kadenci 88~90 na 16z pastorek. Teď musím buď rvát <85 na 15z nebo točit 95~96 na 17z.

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Já sem vcelku vděčný za složení kazety Chorus 11s 12–27

                      12, 13, 14, 15, 16 (17–19–21), (23–25–27)

                      0 0
                    • nooski  

                      Hele ja bych zase uvital prevod 53×18 do kopců, ted ho na kazete nemam a co se stalo? Jedu to na 17 nebo 19. ;-) nesmis to tak zrat

                      0 0
                    • tomxxx  

                      A ujede ti kvůli tomu balík bruslařek na cyklostezce? Nebo o co jde?

                      0 0
                    • McBlacky  

                      Tak si kup compacty kliky a nebo vic potrenuj. Proste bud mas rozsah nebo jemnost kroku.

                      Na trenazer je idealni kazeta 11–23 ;) ale

                      V realu mam radsi 11–32.

                      Taky zalezi co jezdis nejcasteji za profil a jaky prumery.

                      0 0
                      • Chlebovnik  

                        Jenom pro ilustraci: 52/16 na kadenci 90 je 37 km/h. To jedu cca 3.4 W/kg. Ano, jsem blecha, ale nedostatkem tréninku to nebude. Píšu o situacích, kdy se vracím už lechce prošitej třeba po 150 km v nohách.

                        Na trenažéru vozím 12–25.

                        0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.