Duše jakou značku preferujete....

139 nepřečtených
  • Marty9

    Zdravim,jelikož na vánoce chystám obněnu komponentů jakou jsou napřiklad kola,gripy atd…Tak dalším těžítkem jsou duše,vím že si určitě řeknete proč nejezdím bezduší ,ale já převážně jezdím Xc maratony takže kdybych měl defekt tak jsou lepší duše.Tak jaktak brouzdám po internetových e-shopech tak nevím jestli když VÁŽEJÍ MÁLO TAK JESTLI MAJÍ VĚTŠÍ NÁCHYLNOST K PRORAŽENÍ/PÍC­HNUTÍJAKO KTERÉ VÁŽEJÍ HODNĚ .Nebo jestli toje jedno a vydrží například duše která váží 80g stejně jako duše která váží 160g. Díky za případné návrhy a nějakou recenzi ktomu ;)

    Anketa: Jakou značku duší preferujete.....? ;)

    0x
    0%
    5x
    10%
    11x
    22%
    22x
    43%
    13x
    25%
    0x
    0%
    0x
    0%
    0 0
    • maajkee  

      Používám Rubeny Light, cca 120g tuším, asi 90Kč a za tuhle sezónu snad jedinej defekt.

      0 0
    • jachymk  

      Oblíbil jsem si bezduše, ale kdybych měl vybírat duši šel bych do toho Fosse. Prý nepíchnutelná duše, bral bych jí asi jenom kvůli tomu abych to vyzkoušel (protože tomu moc nevěřím) a taky že gramy na kolech jsou znát!

      0 0
      • mxv  

        vyzkousel sem vselicos lehciho, ale vzdy se vratim k Maxxis ultralite..

        0 0
      • Mr.Duck  

        Nepropíchnutelný neni, ale je odolná jak 2× těžší klasická duše, a ta oprava zapalovačem je příjemnej bonus :)

        0 0
      • dkny  

        pro jachymk…duše foss pro váhu určitě není sice má oficiálně 130 gramů …ale skutečnost je 170 –180 gramů,a to zkoušeno víc kusů…navíc s tím nepíchnutím je to taky relativní…

        0 0
        • vsn  

          co jsem vysledloval v recenzich a testech tak jsou spíš necvaknutelný než nepíchnutelny … a většinou člověk cvakne

          osobní zkušenost ale nemám :)

          0 0
        • Evilcleaner  

          tak ty co jsem měl já měly vždycky kolem 130 takže váha v klidu ale je píchnutelná i cvaknutelná (i když hůře než obyč). ale uchází pomaleji

          0 0
    • konarider1  

      Kenda Downhill.Váha? Přes 700g, za dva roky ani jeden defekt :-D

      0 0
      • maajkee  

        hmm, jestli vozíš 700g duše, tak jsi borec! :)

        0 0
        • konarider1  

          Jdu cestou neustálého zvyšování valivého odporu a váhy, narozdíl od většiny:)A za těch 700g, bych nedal ruku do ohně, je možný, že maj i víc:)

          0 0
          • Georrge  

            to už máš lehčí dát do pláště ještě jeden plášť a do toho teprve duši :D

            0 0
    • kubad  

      duše a 29" nebrat !!!

      0 0
    • toram  

      Já tam mam maxxis flyweight…95g… drží:D

      0 0
    • vsn  

      vysvětli v čem jsou lepsi duše na XC a na Marathonu :)

      (na XC možná v tom, že až píchneš nebo procvakneš v prvním kole tak to můžeš rovnou zabalit a nemusis se dalších 45 minut trápit :D)

      nejsou…

      ale když řízneš plášť hodně tak jí tam dát stejne pak musíš a dojet opatrně jako s dušema opatrně jezdit musíš :)

      0 0
    • ememem  

      ale já převážně jezdím Xc maratony takže kdybych měl defekt tak jsou lepší duše – nejak nerozumiem reci tvojho kmena.

      0 0
      • JakeF  

        Je to jednoduchý, s dušema má dobrou výmluvu, proč dojel tak vzadu ;-).

        0 0
    • scalar  

      Když duše, tak latexové, např. Michelin A4 Aircomp.

      0 0
    • MlokCZ  

      Zkusil bych bílé Stan's.

      0 0
    • Vilém  

      notubes:)

      0 0
    • Tina  

      bez mlieka Notubes do lesa nelez …

      0 0
    • martin_bakov  

      ja to neresim, kupuju vetsinou kdyz potrebuju a to mi je pak jedno co mi daj.

      0 0
    • siafu  

      Maxxis Flyweight – jestli má duše 0.45 mm nebo 0.6 mm je vcelku jedno, takže Ultralighty už nevozím :D

      0 0
      • mxv  

        Tak to vubec neni jedno, flyweighty se mi pichaly samy od sebe!:-) V 2.25 plasti se tak natahly, ze se pak delaly dirky v tensich mistech. ultralite no problem.

        0 0
        • siafu  

          možné, ale v pláštích typu RR 2.1, FF 2.0 nepozoruji rozdíl, tak vozím lehčí

          0 0
    • flyman  

      Nově bez duše. Příští rok ukáže. Stejně jednu vozím :-)

      0 0
    • Necris  

      Proč všichni preferují Kendu ? Protože jí mají všude ? Je to ta ze všech nejvíc obyčejná duše odolná na procvak asi jako úředník na úplatky …

      0 0
      • Kubiczech  

        Souhlas.

        0 0
      • Carlos.f  

        Nejrychleji jsem procvakal Schwalbe. Možná to je jen náhoda. Ale špatná mi nepřijde Rytchey.

        0 0
      • Mig_all  

        Hlavně je to made in CHINA a to mluví za vše…Jasne Michelinky se taky povětšinou nedělají ve Francii ale co je moc to je moc… O nejake kontrole kvality u kendy nemuze byt ani rec :-D

        0 0
    • Shooter1  

      chybí ti tam např. Schwalbe, na kteréžto se mi líbí celokovový ventilek

      0 0
      • Kolonožka David  

        Však to je taky dobře, že tam Schwalbe vůbec nezařadil, alespoň za mě teda nebrat typ light- u mě dost výrazně unikal tlak.

        0 0
        • Shooter1  

          asi špatný kus…

          taky jsem měl jeden špatný, na jednom místě byla asi příliš slabá stěna a po nějakém čase jsem měl v rozmezí 20 cm asi 4 defekty (mini dírky)

          jinak jsem nějak výrazný nebo rychlý pokles tlaku nepozoroval;

          ale je jasné, že ultralightka nebude držet tak dobře jako normální, která váží o polovinu víc

          0 0
      • Georrge  

        za mě schwalbe, taky kvůli těm ventilkům. Napřed dobře sloužily jako lehký duše, a teď slouží jako AV tubeless ventilky :)

        0 0
    • jIrI___  

      CST za 80 Kč jasná volba.

      0 0
    • HonzaC  

      Conti light někdo nevozíte?

      0 0
      • antt  

        zatím jen v batohu:)

        0 0
        • HonzaC  

          a spokojenost? :)

          0 0
          • antt  

            zabere o chlup míň místa:) Nižší váhu v batohu moc nepociťuji, ale až bude potřeba, namontuju a nechám, dokoupím do batohu novou

            0 0
      • Kamikaze 591  

        Já vozil. Spokojenost. Neutíkal vzduch, a měly 99g.

        0 0
        • HonzaC  

          a to byly ty 1,75–2,5? chci příští sezónu obměnit pláště, tak to vezmu při jednom…jinak pro tento rozměr je udávaná váha kolem 120g

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Myslím že rozsah byl menší. Bylo ten vrchní strop byl 2,0. Ale vozil jsem to i ve 2,2 Conti RK.

            0 0
          • antt  

            já navážil 132,5g ± pro plášť 2.1

            0 0
      • mr.ricardo  

        conti light mam na silnici, vaha prima, zatim tri mesice bez defektu, tlak drzi. jen ta lidova cena :)

        0 0
    • BigKarel2  

      Duše nevozit, k čemu taky když to jde i bez nich…jinak nikdy sem nekoukal na to jaký mam duše…všechny mě přišli podobný…teda nepoznal sem žádnej rozdál :D

      0 0
    • Lackybike22  

      Já preferuji Kendu nebo BBB a beru je vždy jen přes web http://www.mojekolo.cz/komponenty/duse

      0 0
      • Necris  
        1. Kenda ble ble ble fujky fuj – nemám tolik peněz abych si mohl kupovat

        levné duše.

        1. Jdi se s tou reklamou oběsit na bowdenu.
        0 0
        • vsn  

          já s kendou zatím neměl problém … i když ted vozím v brašnicce rubenu

          0 0
          • Necris  

            Asi to bude tím že mám 2 metry a vážím 85 Kg … ale cvakal jsem je ze všeho nejvíc. Třeba 1× do týdne. A to jsem nevozil extrémně nízké tlaky.

            0 0
            • Bat1  

              Tvejma metrama to asi nebude. A váha 85Kg nic není, znám lidi co mají přes 90, jezdí kendu a defekty nemají skoro žádné. Musím ještě podotknout že i při 90kilech jezdí dost přes kameny, takže bych hledal chybu jinde než ve váze a výšce.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Necris  

      Chybí Fosska.

      0 0
      • Marty9  

        Jak jsou náchylné Rubeny ? Protože na silničce je mam a to už jsem šel nespočetněkrát na ráfek a pořád nic.Tak ,ale ted otázka jsou dobré i na MTB ?

        0 0
        • Necris  

          Termoplast jsem vozil jedině na MTB, silničku nevlastním. Nepodařilo se jí cvaknout.

          0 0
          • kyl  

            To zní skoro ve smyslu,silničku nevlastním,ne­podařilo se ji šlohnout.:-)

            0 0
        • nooski  

          Na silničce máš Rubeny? Tak to gratuluju, že jsi ještě naživu.

          0 0
          • JSt  

            nej duse ;-). maji rozebiratelny ventos, nalejes tmel a neresis nic, vpodstate ani dofukovani ;-).

            0 0
            • nooski  

              Vynikající duše. Obzvláště na silnici, kdy se mi cca 10 kusů buď rozpojilo ve sváru, nebo se ventil vyloupl. Co jsem se bavil na krámech, tak mi to jen potvrdili a lidem kolem mě silniční duše taky nevydržely. Na druhém kole mám už snad 3 roky ty samé duše Michelin a jsou naprosto bez problémů. Sem tam mi selhala i Kenda, ale proti Rubenám to bylo minimum. Psal jsem jim ohledně těch šmejdů i maila a prý že provedou výrobní kontrolu či co a nabídli mi jako kompenzaci další duše, což jsem pochopitelně odmítl, protože ikdyž mě všechno momentálně sere a nic se nedaří, tak tu ještě nějakou chvíli hodlám existovat.

              0 0
    • romanbmx  

      Jakou by sme mi doporučili tedy duši s co nejnižší hmotností na rozměry plášťů 2,2–2,4 určeno do terénu.

      Momentálně mám Kendy které mají 185g+ a za sezonů jsem píchl jen jednou a ještě docela kuriozně, tak uvažuju o něčem lehčím.

      0 0
    • romanbmx  

      Jakou by sme mi doporučili tedy duši s co nejnižší hmotností na rozměry plášťů 2,2–2,4 určeno do terénu.

      Momentálně mám Kendy které mají 185g+ a za sezonů jsem píchl jen jednou a ještě docela kuriozně, tak uvažuju o něčem lehčím.

      0 0
      • Necris  

        To já minulý víkend taky píchal jenom jednou a taky docela kuriozně, z toho si nic nedělej…

        Zkus termoplast Foss ;) Fakt nejsou špatné.

        0 0
        • romanbmx  

          hehe parádní parodie to jo, ale rada nanic FOSS je mega drahá a hlavně stejně těžká

          0 0
          • MlokCZ  

            A jako bonus mají ty polyurethanové duše velký valivý odpor (na úrovni nejtěžších klasických duší).

            Co se týká valivého odporu, tak pokud někdo mermomocí chce zůstat u duší (a nechce je vyhodit úplně), tak jedině latexové, jak už výše doporučil scalar.

            Ty jsou na tom výborně a téměř se dotahují na řešení bez duší (valivým odporem).

            Ale jsou také drahé a pak se musí o trošku častěji dofukovat. Zase odolnost na defekty je spíše lepší, ale pořád je to duše (takže zázraky se neději).

            Pak případně klasické ultralightky, ty jsou valivým odporem někde mezi latexovou a klasickou těžkou.

            Už jsem to sem dával, ale znovu to neuškodí. V testu duše testované všechny ve 2011 RaR 2,1".

            Pouze poslední dva řádky pro tu Schwalbe 13 (ta je tam ale i těsně nad tím v RaR) a tu Onza DH jsou pro FA (takže to se nedá srovnávat).

            První řádek těch 20W je bez duše jen s latexovým tmelem. Hned v závěsu jsou dvě latexové duše, kde ta již doporučená scalarem je i z těch latexových lepší.

            Za polyurethan tam je Eclipse duše, narozdíl od Fossky je ovšem aspoň lehoučká, takže je velká pravděpodobnost, že Fosska bude mít valivý odpor ještě výrazně větší.

            A ještě přidávám srovnání testu cvaknutí a píchnutí, kde je jednoznačně vidět, že mezi stejnou kategorií duší je rozdíl nula nula nic, hlavně u cvaknutí a jediná, která je znatelně lepší u cvaknutí je ta polyurethanová Eclipse. Ty tři levé údaje u cvaknutí nelze srovnávat, 2× je to zase jiný plášť (FA) a nejlépe dopadla galuska RaR (která ovšem zcela propadla ve valivém odporu, když je ještě o chlup horší než nejhorší duše).

            U píchnutí už trošku rozdíly jsou.

            0 0
            • Necris  

              Kde ty grafy bereš … zajímavé. A mě to vůbec nepřišo. No když se nad tím zamyslím, mělo by to tak být.

              0 0
            • Mr.Duck  

              Kdybych tak rozuměl aspoň slovo německy..Ale když pominu ten valivej odpor, čtu to správně že Eclipse je teda odolnější na proražení, a tudíž Foss by na tom mohla bejt eště o něco líp, za cenu vyššího odporu, je to tak? Sice jí jezdim, ale nevim, jak to srovnat, bo prorazil sem všechno, včetně těch nejtěžších duší, a že je to spíš o náhodě, tak bych rád věděl jestli ty duše z pet flašek aspoň teoreticky pomáhaj :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Ano, ty polyurethanové jsou o něco odolnější proti proražení. A ano, Foss by na tom mohla být ještě o něco lépe, možná i ještě s poměrně velkým rozdílem když je těžší o hodně oproti té Eclipse.

                Ale jak píšeš, při pořádné ráně se prorazí stejně jakákoliv duše.

                0 0
                • romanbmx  

                  Díky za parádní srovnání. Osobně mi za ty Michelin aircom latex cena nevadí zase tak hrozné to není jen mě zajímá jestli se dá použít i na plášť 2,4 ,protože maximální hranice je 2,1. Samozřejmě vím, že se dají natáhnou, ale jestli pak už neztrácejí funkčnost radikálně víc než normální.

                  0 0
                  • romanbmx  

                    ještě doplním, že u těch Geax je max. rozměr až do 2,3 a tady dokonce píšou hmotnost 100g http://www.bikedream.cz/index.php…

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na 100g zapomeň. Mají 130g ±5g dle kousku (vážil jsem 4 kousky). Moc jsem je tedy nepojezdil, jen chvilku s Marathony Supreme (bez duší jsem Supreme vzdal, nevěřím tomu) a pak jsem brzo dával RaR bez duší, které jsem tam měl skoro celý rok.

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Nejspíš to bude ok, přímo tohle jsem nikdy nezkoušel. Já jen chvíli vozil latexové Geax 26tkové ve 29tkovém 2" plášit (reálnách 48mm). Tam se to zase natáhne na délku a fungovalo to ok.

                    0 0
                  • scalar  

                    To bude v pohodě, já mám latexové Micheliny i 29" kolech a bez problémů.

                    0 0
                    • romanbmx  

                      dík borci jedny z těchto dvou vemu nejspíš ty micheliny jen škoda, že je nemají na kupkole :)

                      0 0
    • kyl  

      Používám duše Gaex,váha je kolem 110g a teď tu mám Rubenu Light jako rezervní.

      0 0
    • scret  

      duse?? … pockej, joo, uz vim, to byla ta vec co se strkala do plaste…:)) v cyklisticke historii bude zaneseno: rok 2011/2012 – prestoze v te dobe uz vsichni vedeli ze bezduse jsou lepsi ve vsem, stale byla skupinka lidi milujici retro, ktera duse vozila…:D

      0 0
      • Necris  

        +1 bludišťák ze zlata.

        0 0
      • kyl  

        Myslím že když do pláště uděláš větší díru než ti ta sračka ucpe,budeš ještě rád že tu duši budeš mít nebo ji od někoho vyžebráš.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • MlokCZ  

          Ale jak často se to stává v případě, že se nevozí nějaké úplné šlupky pláště? Tím myslím v případě, že jezdec vozí dostatečně odolné pláště pro jeho styl jízdy.

          Píšu to tu pořád, pokaždé když to napíšu znovu tak je to ale ještě o něco delší období a více kilometrů.

          Momentálně jsem 4,5 roku bez defektu, který bych musel řešit.

          Ono to jednou přijde i na mě, že zruším plášť co nezalepí tmel. Ale i tak to bude už parádně dlouhé období bez defektu.

          A jak jsem tu už také psal, předtím s dušemi na šlupkapláštích i 15 defektů ročně, na odolných alpencross verzích tak 3–5 defektů ročně (a to už je plášť s vyšším valivým odporem díky vrstvě proti defektům i na běhounu, takže tohle řešení se mi ani vůbec dnes nelíbí).

          0 0
          • kyl  

            No tak většina lidi co tu píše tak laborují s běžnými dušovými plášti.

            0 0
            • MlokCZ  

              To je ale jejich výběr. A ještě před nějakým časem nebyly běžně dostupné TLR pláště. Teď už jsou více a nejen od Schwalbe, takže použít dnes neTLR plášť je už vyloženě blbost.

              Trošku horší je to s ráfky, když už někdo má nějaké dušové…

              Já jsem třeba Marathon Supreme na UST ráfkách prohlásil za nespolihlivé (nemluvě o tom, že jsem to nejdříve nemohl zaboha nahodit ani s kompresorem) a jezdit je bez duší nehodlám (což znamená, že pokud se neobjeví někdy v TLR verzi, že je nebudu jezdit nejspíš už vůbec).

              0 0
            • scret  

              kazdy si muze vybrat co bude vozit a je to stejne jako s dusema… Kdyz nasadis 450g slupky, tak i s dusema budes mit kazdou chvili defekt… Stejne tak nemuzes cekat ze takova slupka bude na bezdusich stejne neprustrelna jako komplet UST reseni… Kazdopadne spousta defektu ti odpadne…

              0 0
        • scret  

          nechapu tvoje myslenkove pochody:(

          Ja jezdil na dusich hodne dlouho, stejne tak Mlok, takze mame s cim srovnavat:)

          Tak kdyz tam udelam diru vetsi nez mliko zacpe (za posledni dva roky se mi to nepodarilo) nebo plast riznu, dam dusi a dojedu…

          Stejne to ale tak musis udelat ty s dusi:) Jedinej rozdil je v tom, ze ja budu vic zapatlanej od mlika… ale stejne jsem vozil a vozim gumove doktorske rukavice…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • maajkee  

        ale no tak :D

        Stále na světě jezdí tipnul bych tak 99,9% kol s dušema a ještě dloooooouho bude ;)

        0 0
        • scret  

          :)) ty urcite jezdis duse vid?:)

          a ted by me zajimalo kolik si myslis ze procent lidi jezdi kotouce?:) Jeste chvili to trvat bude, ale myslim ze pokrok nezastavis… Stejne jako kdysi lidi odmitali prave ty kotouce…

          0 0
          • JSt  

            vsecko je to pokrok jen do chvile nez se ti to posere, pak zavzpomnas :-)). ostatne tak je to u aut, u vseho…

            0 0
            • scret  

              mas pravdu, zavzpominam na to jak jsem pomalu kazdou druhou vyjizdku mel defekt, jak jsem byl pokazdy nasr…ej, jak jsem musel vozit vysoke tlaky atd.

              Ano, zamacknu slzu nostalgie a pujdu jezdit na bezdusich, na kterych nemam uz dva roky jediny defekt:))

              0 0
            • pepek  

              Tak zrovna bezdušáky se u aut moc neserou, stejně jako (hydraulické)ko­toučovky. Co tam máš dál?

              0 0
              • scret  

                :)

                0 0
              • JSt  

                kdyz jsem to psal, tak jsem myslel na elechtroniku, kera driv u tych vehiklu nebyla.

                na kole jsou s tim vyse zminenym problemy, pac je to vsecko lagryc :-).

                0 0
          • vsn  

            no jo, jenže kotoučům tolik nevadí když stojí… jasný že pro člověka co 3× týdně vyjede sou bezdušáky skoro nutnost ale pro člověka kterýmu kolo stojí měsíc v kuse to asi není … leda, že by každej den protočil kola jako to dělám já když nejezdím a otravuje mě to…

            0 0
            • scret  

              bavime se o lidech kteri jezdi… Ne o lidech kteri jezdi do kramu nebo do hospody, tam neuvidis pomalu ani vecka, ale spis jeste stare cantiky:)) Presto si to na kolo asi davat nebudeme ze?

              0 0
            • MlokCZ  

              Proč každý den protáčet kola? Mně se tedy občas stane, že na některém ze svojich kol více než měsíc nesednu, jak jich mám více.

              V zimě se mi občas stane, že měsíc nesednu na kolo vůbec.

              A manželka přes zimu nejezdí vůbec, takže tam nesedne na ani jedno ze svojich dvou kol třeba i 4 měsíce.

              A opravdu žádné protáčení kol každý den nepraktikuju (a to ani na TLR snake skin verzích, o UST ani nemluvě).

              Jediné co dělám, tak jednou za cca 5–6 týdnů dofouknu i ta kola na kterých se nejezdilo.

              Pokud ovšem nevozíš nějakou špatně těsnící variantu se šlupkaplášti…

              0 0
              • vsn  

                viděl jsem pář „štik“ (tak tomu říkáme) v plášti :) … na jednom vážila snad pul kila a byla pěkně slizská a smrděla :D

                prostě když se s tím nejezdí tak se to usadí a zaschne to v jednom místě … minimálně joes … ale u notubes to bude asi podobný…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mně nic takového NoTubes tmel nedělá.

                  Chová se spíše přesně naopak. Na kole na kterém se nejezdím, tak je tmel vždy v perfektním stavu. A když se mi vyjímečně udělá malá sraženina, tak je to na kole na kterém jezdím nejvíc.

                  A když už tam sem tam (většinou se mi to nestává vůbec) ta malá sraženina je, tak nevážila téměř nic (něco ve stylu 1–2g).

                  Pláště při doplňování tmelu ani většinou nesundavám a doplňuju přes ventilek. Pokud tam mám plášť už delší dobu (což se u předního stává vždy při těch více kolech), tak občas ho pro kontrolu sundám, zbytky tmelu vyhodím a dám nový.

                  Poslední 3 kontroly:

                  • zadní RaR 29 snake skin jsem měnil po sezóně za nový, ten starý jsem2× doplňoval přes ventilek a sundaval až při té výměně; tam bylamalinká jedna sraženina
                  • po měsíci a něco jsem ted prohazoval dva zadní NN za RaR, oba bezsraženiny a tmel v dobrém stavu

                  Jediné co je opruz a nemám rád, tak je případ, kdy se dává jiný plášť a ten původní je ještě ok a schovává se na další použití. Pak ho aspoň trošku čistím a to je opruz.

                  Tohle ale dělám jen minimálně, ty dva zadní NN byly zrovna vyjímka.

                  0 0
                  • vsn  

                    tak se možná NT chova v týhle situaci lip… tedko ho tam mám tak uvidím … přestanu kazdej den protáčet (když tedko toho na biku moc nenajezdím) … mám to na RaR DD…

                    0 0
            • scret  

              …ode dneska si se zenou udelame vzdy vecer alespon chvilku cas na romanticke protaceni kol ve dvou:))

              0 0
            • jIrI___  

              K čemu je to protáčení dobré?

              0 0
      • Mr.Duck  

        Dokud ten plášť nesvlíkneš.

        0 0
        • MlokCZ  

          Při kombinaci XC ježdění + vhodný plášť (tedy UST nebo dobře fungující TLR) + vhodné ráfky (nejlépe UST), tak svlečení opravdu moc nehrozí.

          0 0
          • DaSnail  

            ale hodne ludí vozí dušové plášte na obyč ráfkoch s nejakou sadou. tam už to uplne nereálne neni, ne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Vždy je to jen o spolehlivosti dané konkrétní kombinace. Šance na problém u neTLR pláště a dušového ráfku je určitě větší (to ale neznamená, že nejsou i spolehlivé kombibnace).

              Jsou tu dva různé problémy. Plášť přeleze vnější hranu ráfku a rovnou zcela ustřelí z ráfku. To je za jízdy velký průšvih.

              Na tohle byly náchylné např. neTLR pláště + novější ZTR ráfky (které mají ještě nižší vnější hranu). Stačilo lehce přifouknout (kousek přes 2,5 baru) a bylo to dole.

              TLR patka na UST ráfku drží spolehlivě i při povoleném maximu pláště (vyzkoušeno u RaR a NN přes noc; takové extrémní tlaky samozřejmě nejezdím).

              A pak ufouknutí vzduchu tím, že patka jde do středu ráfku a přestane to na chvíli těsnit a zase se vrátí. Tady to bude především o příliš nízkém tlaku + extrémní situace, kdy je opravdu velká boční síla.

              TLR patka pláště v UST ráfku pomůže i tady, té se nechce ani směrem do středu ráfku ani při vyfouknutém plášti. Těsná TLR patka je v tomhle lepší než UST patka (UST je široká a přesahuje tu zvýšenou hranu, takže se o ni nezasekne).

              Jsem teď nedávno prohazoval NN za RaR na zadním Red Zone XLR a už jsem myslel, že si budu muset vzít nějaký nástroj na sundání patky pláště z patky ráfku (u vyfouknutého pláště), jsem to rukou nemohl za boha servat dolu.

              0 0
              • mxv  

                2,5 a uz to strili? No potes.. A nejsou nahodou plaste s dusi odolnejsi na vyzuti nez NT?

                Jak je to vlastne s tou snizenou stenou ZTR rafku, maji mensi nejvetsi prumer, nebo ta vnitrni stena ma prumer vetsi?

                0 0
        • scret  

          musim se smat tomu, jak jsem byl stejny skeptik, stejny odpurce bezdusi jako nekteri… Dnes nechci jezdit nic jineho…

          0 0
          • JSt  

            sak mas vsecko ust, tzn. nativni bezduse, drzi to i bez tmelu etc. nejake ty konverzni bastly spolehlivosti rozhodne neoplyvaji, spis naopak.

            0 0
            • scret  

              a v cem je problem nevozit stejny system?:)) Jinak pritelkyne ma ghetto tbls – bastl a celou sezonu taky OK:)

              ale netvrdim ze normalni rafky + ne tlr plaste je idealni kombinace:)

              0 0
    • wbiker  

      Dřív než se na několik hodin ponořím do historie se zeptám. Mám ráfky Mavic XM 317, pláště Kenda Karma v kevlaru. Je možný tuhle kombinaci jezdit bez duše (a tedy najdu něco v historii), nebo je jediným řešením duše? Díky.

      0 0
      • Georrge  

        jde to, umožňuje to sada od rubeny, nebo nějaký domácí paskvil. Ale fungovat to bude.

        0 0
    • metr-x  

      Vozil jsem Maxxis ultralight a za rok jsem píchnul jednou.Dobře drží tlak, jsou poměrně lehké a ta cena taky není strašná. Jediný problém byl, že se mi na jedné duši podařil ukroutit ventilek. Teď už jezdím bezduše a mám klid (:

      0 0
    • raceman  

      100 :)

      0 0
    • ememem  

      ako riesit dnes dusu…co ja viem. bud na to kaslem a poviem si ze na moje jazdenie je to jedno a dam tam hocico alebo ked uz to riesit chcem tak riesim notubess prip. ust.

      0 0
    • nitraq  

      Jsem jedinej, koho zkalamaly duše Schwalbe? Tři kola s Schwalbe dušema a dvě z šesti neustále ucházejí tím stylem, že za dva týdny je tlak poloviční a za měsíc úplně pryč.

      0 0
    • Kosmo  

      Chybí ti tady jedna docela zasadni značka a to Schwalbe ;)

      0 0
    • Tulipanek666  

      Continental…Pri­padne Maxxis, podle toho co se mi vali doma… :-D Po tolika letech jsem stale nebyl schopny prejit na bezduse… :-) :-D

      0 0
    • roman 3D  

      TUBOLITO

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.