• strtom

    Zaregistroval jsem, že po vzoru Brainu začali s udpružením experimentovat u Rockshox a ve spolupraci s Lapierre, Ghost and Haibike vyrobili tento elektronický bazmek, na stránkách haibike najdete dokonce video s popisem

    http://www.bikeradar.com/…bikes-34419/

    v krátkosti: přidá to na váze 350g, vydrží to 25 hodin a 3 se to nabijí. Má několik G shock piezo senzoru + kadenci šlapání a pořád to kroutí tlumičem přenos signálu je kabely v rámu a možnost bohatého nastavení je samozřejmostí.

    Tak co, kdo si to jako první koupí, jsem zvědav jak to funguje v praxi?

    0 0
    • strtom  

      ten správný odkaz je zde, omluva

      http://www.bikeradar.com/…nsion-34390/

      0 0
    • gazman  

      Jsem zvědavý, jak dlouho to dají O-ringy na hřídelkách se kterými to otáčí.

      0 0
      • strtom  

        No mělo by to fungovat jinak, píšou, že když ti dojde baterka tak si mužeš tlumič imbusem otevřít pokud byl zavřený, tak předpokládam, že tam bude oska, protože to má umět otvírat tlumič frekvencí až 200 krát za minutu.

        0 0
        • mr.antik  

          pokud zvládnou hardware, tak možností nastavení programu je neskutečně moc.

          Mě by stačilo jedno tlačítko a tři polohy – sjezd, výjezd, dupání po rovině (XC). Protož někdy prostě chceš nerovnost citlivě vyžehlit a někdy ne (hlavně u vyššího zdvihu) – to za tebe počítač nevymyslí

          0 0
          • strtom  

            tak nastaveni by měli být jsou čtyři + na řidítkách ovládání:

            Pedaling with no impact – locked out

            Pedaling with small hits – middle compression setting

            Pedaling with bigger hits – fully open

            Pedaling – fully open

            0 0
            • mr.antik  

              jasně, ale to se všecko vztahuje jen na vliv šlapání, ne? Když nešlapeš, je to houpačka.

              0 0
              • strtom  

                Asi by to tak mělo být, proč by jinak do výpočtu pružení zahrnovali kadenci šlapání.

                0 0
              • pepek  

                Když nešlapeš, tak houpačka nevadí, ne? Docela se divím, že to přišlo až teď. Pořád ještě je možnost mechanické přivírání nahradit olejem s Fe-částicemi a ovládat to jen el. polem cívky, jak to už dávno má Fox např. u buggyn. Ale asi je to pro bicygel zatím moc drahé řešení, nebo čekají, až je ostatní doženou.

                0 0
          • JakeF  

            Proto bych přesně šel do novejch Foxů, kde takovýhle nastavení bude, ale mechanicky…

            0 0
            • Lister  

              Což ale není moc novinka, protože jen vzali koncept z OEM tlumičů RPL a jen to přejmenovali a udělali kolem toho malý humbuk. Ale jinak to hodnotím pozitivně, přesně takový tlumič bych chtěl – otevřeno, přitvrzeno ale stále funkční, zavřeno – víc snad biker ani nemůže chtít.

              0 0
              • Lister  

                Abych teda byl přesný – RPL měly interně nastavenou hodnotu propedalu v poloze „P“, takže tam chybělo nastavení účinku, které má nový tlumič – tady je rozdíl a určitě velká výhoda nového tlumení.

                0 0
                • JakeF  

                  Mně by stačil vypínatelnej Terralogic :). Do výjezdů a na rychlou jízdu po rovinách je výbornej, do sjezdů a na ježdění na pohodu by se vypnul.

                  0 0
              • camlost  

                Fox RP3? ten už se tak 4 roky nedělá. pravdou je, že v poloze „zavřeno“ nebyl kompletní lock, ale jen plně aktivní ProPedal. což mi bohatě stačilo a ani jsem to moc nepoužíval.

                0 0
    • Tomcat  

      V praxi to funguje tak že Proflex a Cannondale který stím experientoval a vzdali to.

      Další teh šaškárna kterou se snaží vepat mezi věstší výrobce.

      0 0
      • mr.antik  

        tohle je trošku jiná liga než zmiňované elektronické kroutítka…

        0 0
      • strtom  

        experiment to už asi nebude, v tom prvním odkazu představují kolekci lapiere 2013 a z každé modelové řady několik kol to bude mít na sobě.

        0 0
        • Tomcat  

          Experiment to je protože je zrovna hrozně divný, že do toho právně nejdou velcí výrobci , ale realativně mladá a buducností nejistá značka.

          RockShox(SRAM) si ověří jak si to povede. A pokud náhodou se to nepovede škody minimální. Politická roztržka třeba na úrovni bikových koncernů Pacific Cycle (GT, Cannondale atd…) vs třeba SRAM kvůli neúspěchu nějakého výrobku by byla podstatně něco jiného.

          0 0
          • strtom  

            To máš pravdu, elektronika, kromě cyklokopjutru skončila na kolech vždy fiaskem.

            Jako majitel Stumpyho FSR rok 2007, mimochodem jsem s ním nadmíru spokojen zvažuju upgrade. Samozřejmě jsem se nejdřív díval po Spešlech s brainem (min 110 000,–), ale jsou tak předražení, že tohle mi příjde jako zajímavá alternativa s tím , že pokud to bude fakt fiasko, tak můžu koupít FOX tlumič co dávají na zbylá kola lapiere a je problem vyřešen.

            Jo kdyby jste někde našli ceny lapiere na rok 2013 respektive ghost 2013 s tímhle vynálezem dejte vědět.

            0 0
    • strtom  

      Toš to koukám jako blázen, jak se tak hrabu po webu co koupit podobný systém ve spolupráci se Shimanem připravil i Fox a na rok 2013 prý budou připraveny dvě sady

      http://www.mountainbike-magazin.de/…630061.2.htm

      0 0
      • Tomcat  

        Z podnikatelského záměru a proč ne :)

        Spousta lidí si neumí vybrat odpružení, nebo jsou neschopný ho nastavit. Poslední dobou dobou mám pocit že technický antitalentů jen přebejvá. Tak proč je za to ještě nepodojít.

        …Hele mě to nějak divně tlumí… ..co stím máš… ..asi mi docházej baterky… ROFL

        0 0
    • konarider1  

      Prodeje kol asi váznou, tak je na čase nabídnou davu něco nového.A elek­tronika na kole? S prominutím, běžte do zádele :-D

      0 0
    • žvejk  

      Zdravím,

      nemá s ei shock někdo zkušenosti? Přemýšlím o Lapierre XR 729 Ei 2015. Tak by mě zajímalo zda to bude funkční řešení. Myslím hlavně z pohledu výkonu a závodního nasazení. Ideálně to srovnat s Epikem od Spešlu a jejich brainem. Hledal jsem o tom co šlo, pár testů jsem našel, ale nic mě úplně nepřesvědčilo. Většinou byly testy zaměřené na nezávodní all mountain ježdění.. Dík.

      0 0
      • wilda81  

        Jen krátkou půldenní zkušenost z Ghostu Cagua. Fungovat to na Lapíku bude, ale nevidím v Ei žádný přínos. Remote lockout poslouží úplně stejně.

        0 0
      • Kubiczech  

        Na XRku jsem nejel, ale co jsem zkoušel Spicy nebo Zesty, tak mi nepřišlo, že by to fungovalo špatně. Letošní jsou navíc bez toho šíleného budíku. (:

        Na závodní kolo to podle mého názoru smysl má, ale rozhodně to není nezbytnost. Měsíc teď vozím na hardtailu vidlici Magura s eLectem a nemůžu proti tomu říct křivé slovo. I dálkové ovládání jsem nakonec sundal.

        0 0
    • žvejk  

      Dík za rady, nakonec vezmu 729 bez EI. Pujčil jsem si 2013ku od kámoše a asi to nebude špatné. Pokud jo, vyměním raději tlumič za verzi s délkovým lockem a 90% zavřením.. Ta elektoronika mě moc nebere, servis když se něco posere, drátky, baterie, dobíjení atd…

      0 0
      • beavis  

        Mel jsem na test Zesty 314 s timhle el. tlumicem a vubec me to neuchvatilo, naopak mi to „kecani“ elektroniky do jizdy vadilo. Neustale mi to sycelo pod prdeli jak to zaviralo a oteviralo tlumic:-) Cili alespon ja radeji zustanu u klasiky a vsechno si to hezky locknu/unlocknu az ja budu chtit. A v neposledni rade mam jistotu ze se mi na biku neposere dalsi vec:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.