Ať je trochu zábavy…
Ať je trochu zábavy…
Ach jo…škoda že nejde upravit anketa, člověk se umáčkne enterem a je to v háji…
Zamkni a udělej nové vlákno?
Prdím na to, stejně tu anketu nebudu řešit. Jen jsem nechtěl nahrávat samotný odkaz. Každopádně Matějka to napsal poměrně stravitelně, že se snad jen největší extrémisti budou přít o tom jestli souhlasit nebo nesouhlasit.
já nevím co je to cyklismus, takže nemůžu hlasovat.
tak
Je to moc demagogicky vyjadreny. Ale s nekterymi body nezbyva, nez souhlasit. Bohuzel to pojal cca ve stejnem duchu, jako vsichni ostatni „teroriste“ (eko, cyklo…), takze ve vysledku je to mirne stvacska slatanina :-). Takovej „defens style“ :-)
U Matejky standard.
Protoze se o blogy moc nezajimam(tedy v podstate cetl jsem par veci na defensoj, kdysi byl perfektni blog v nazvu tusim s vosou a predevsim excelentni blog rychlyho turisty na bikebase (diky!)) , vubec netusim, kdo to je. Ale kdyz jsem si precetl stranku o me, tak bych pouzil oblibene defensovo pojmenovani :-)
Myslíš tím oblíbené D-Fensovo pojmenování pro D-Fense samotného a jeho, často velmi zaslepené, následovníky?
Koukám, že už je nová Vosa na jazyku se starým obsahem.:-)
Jj, vzpomel jsem si na to po pul hodine, kdyz jsem tahal bajka ze sklepa :-)
Můžeš to trochu rozvést a konkretizovat? Kde přesně čtenáře Matějka klame, kde je demagogický a jak je to tedy správně?
Stát (politici, politické strany, zákonodárci, obce a nevím kdo ještě) by měl hlavně udělat něco s tím, aby se v NPR dalo jezdit na kole :) Cyklo stopa, byť MTB, je přeci jen užší, než stopy lidské chůze.
Dále nechápu stále existující striktní pěší zóny ve městech.
Naprosto nesmyslné zákazy a příkazy, viz: „Cyklisto sesedni z kola a veď kolo.“ To je jako, když auto křižuje cyklopřejezd, cyklisté mají zelenou (přednost) a byla by tam u semaforu info tabulka: „Řidiči, vysedni z vozu a tlač vozidlo.“
Co se týče provozu na silnicích, místních komunikacích a asi i účelových komunikacích, rozhodně bych nutnost vlastnit řidičské oprávnění pro cyklistu uvítal. Když to někdy vydím, co se děje, je mi zle. Kdo jede po silnici, musí přeci znát pravidlo pravé ruky, dopravní značení a další… jinak ohrožuje ostatní.
Totéž přilba, minimálně na výše uvedených pozemních komunikacích bych ji dal povinně. Když jedu autem kolem „rádoby cyklisty“, který má co dělat sám o sobě, aby z kola ve větru nespadnul a pomyslím na to, že když projedu kolem něj, poryv, úlek, ho může schodit a že by si tento rozlousknul lebku o rantl a já se na to měl dívat, také mi to zrovna příjemné pomyšlení není.
Takže já jsem určitě pro, aby stát do cyklistiky kecal a to i s tím, že vynaloží určité peníze, ale toto musí být trefné a účelné. Ne jako vyhazovat miliony za dopravní značky po 10 m cyklostezky :-)
Bod cislo 4 je demagogie ve sve nejcistsi podobe. Je to manipulativni blabol.
Jsme dospělí lidé, pokud je to demagogie, měl bys to nějak dokázat. To malé děti často něco plácnout a víc je nezajímá. Ale dělej jak myslíš, mě je to vcelku fuk. Na tyhle výkřiky do tmy nereaguji.
Vždyť jsi zareagoval :-)))
Tak musel do ty tmy neco zarvat :-)
Tak si zjisti vyznam slova demagogie, precti si ten bod 4. jeste jednou a pak vykladej neco o dospelych a detech.
Bod 4. je snuska ucelovych tvrzeni a logickych klamu (typicky cyklista je ucastnik silnicniho provozu, mel by tedy mit ridicsky prukaz).
Evidentne to nevidis, z cehoz usuzuji, ze ten pan je dobry manipulator. Ze ty se nechas zmanipulovat, neznamena, ze ostatni jsou maly haranti a krici tady do tmy ;-)
Já vím co znamená slovo demagogie. Možná by sis to měl zjistit ty. Jinak co se manipulace týká, tak si to teď předvedl celkem obstojně.
„…cyklista je ucastnik silnicniho provozu, mel by tedy mit ridicsky prukaz…“ To ovšem Matějka neřekl ani nenapsal.
Víc asi netřeba psát, usvědčil ses sám :)
Přečti si tenhle příspěvek v diskuzi pod článkem. To bude stačit.
Petr Menšík napsal:
22.5.2013 v 11:50
Asi tak.
:-) :-) :-) pobavils
já bych se s tim, co řekne nějakej pičmunda, kterej evidentně kolo viděl jen z auta, až tak nestresoval…
Ale vzdyt ja z nej pred chvili slezl :-D
já myslel toho pána co se jakobytrapně snaží napodobit Klause
Ja vim, ale podle razeni prispevku to vychazi na me :-), taky jsem tam dal poradnyho smajlika :-)
Překopíruju tady, co jsem mu na to napsal na facebooku:
Dobrý článek. Hlavně to o tom respektu bych podepsal. Přesto si neodpustím tři poznámky:
provozu“ – to je i v případě chodníků. Proč nazývat stavbu cyklostezky dotací? Když to vyženu do extrému, tak chodci na silnici také můžou, tak proč je dotovat jako jednu skupinu výstavbou chodníků.
všechny cyklisty? Proč vytvořením dalšího *ismu dělat dalšího bubáka, když jak píšete „kolo bylo přirozenou součástí dřív, je i dnes“.
předražených cyklostezek.
Dalo by se pokračovat s výhodou, že cyklisti nemusí platit silniční daň, tu snad běžný řidič automobilu který auto nepoužívá k podnikání platí?
Ano, silniční daň běžný uživatel auta (=občan) neplatí, pokud teda na auto nebere „cesťáky“ – ale tím si na 100% jistý nejsem…
Asi jo. Ve formě dálniční známky. Fakt je, že po dálnicích ale jezdit nemusí, takže to je spíš daň z pohodlí.
Tak k tomu by se dalo říct několik věcí, tedy pokud se nepletu. Dálniční známka není silniční daň a na dálnici a silnici pro motorová vozidla jako cyklista nesmíš, takže proč by jsi měl platit za užívání něčeho co užívat nesmíš, to je jako kdybych slepýmu vyčítal, že nemusí platit televizní poplatek když se nedívá na televizi.
Taky ho neplatím a slepej nejsem :)
Tak to jsi něco podobnýho jako cykloterorista… :-) Tak doufám, že máš na kole aspoň dálniční známku, abys tak nevysával českou automobilistickou většinu, která trpí kvůli tvým výhodám…
Ale můžeš televizi (přístroj) poslouchat, ohmatat, očichat, případně ochutnat, Takže zaplatíš 4/5 poplatku. Aby se to snadno počítalo zaplatíš jej celý. Tak :-)
navic slepi maji lepe vyvinuty sesty smysl, takze plati full-fee. ;-)
Počkej, to se pleteš, pokud slepej má televizi, poplatek samozřejmě platit musí.
Když se nedívá na televizi myšleno jakože nemá důvod si ji pořizovat a někdo mu vyčítal, že kvůli tomu neplati tv poplatek.
to jsem třebas já. bednu nemám, tak jsem poplatek odhlásil, fuck off ČT :D
to jsem třebas já. bednu nemám, tak jsem poplatek odhlásil, fuck off ČT :D
to jsem třebas já. bednu nemám, tak jsem poplatek odhlásil, fuck off ČT :D
Je to zahrnuto v ceně paliva.
Tak beru zpět. Myslel jsem ze spotřební daň na palivo je určena k investicím zpátky do infrastruktury…
Samozřejmě že neplatí. Navíc ten, kdo to si to auto k podnikání koupí, tak učiní ve většině případů bez daně z přidané hodnoty. Takže tu DPH pak nějak časem dorovná tou silniční daní.
Pan je blb. Nebo jen vychcanej.
můžeš tuto svou myšlenku nějak lépe zformulovat? vyznívá jako výkřik do tmy
boží, fakt boží :)
obávám se, že pravda se nachází, jak je jejím dobrým zvykem, někde uprostřed. FM má zajímavé názory, které nelze brát doslova, ale obecně s ním ve velké míře souhlasím… a chápu, proč je levičákům a zastáncům přebujelého „nanny“ státu trnem v oku
FM je sice radikál, ale blbý rozhodně není.
Možná by to chtělo vyndat si hlavu z ****** a pro začátek přestat číst Blesk nebo jiné tiskoviny podobného ražení ;)
Ten odkaz je otřesnej… bohatě stačí začátek „Jedná se o ideologického extrémistu, asociálního fašistu, kvazipopulistu.“
Je snad špatný být ideologickým extrémistou? Zajímavé, že extrémní levičáci někomu nadávají do extrémistů :) Asociální fašista – to je hodně zajímavé slovní spojení. Jen autor nechápe, co je to fašismus. Fašista rozhodně není někdo, kdo hájí svobodu a práva jednotlivce. Kvazipopulista? Proč ne jen populista? Aha, u levičáků je moderní před cizí slova, kterým beztak většinou nerozumí, přidávat nějaké ty neo-, kvazi- a podobně.
Kdyby to bylo napsáno tak, že je Matějka ideologický extrémista a populista, tak neřeknu ani slovo a tleskám. Neboť ani na jednom není nic špatného. To vše za předpokladu, že zastává ideologii hájící práva a svobodu jednotlivce.
Nechci ti do toho kecat a uz vubec ne te opravovat, ale oprav mne laskave pokud se milim, nic mene dle meho je fasizmus definovat Fasistickym manifestem z konce 20 let minuleho stoleti a jeli tento manifest pojednavajici predevsim o kolektivnim prospechu rizeny mono a oligo poli tolerovanymi nebo primo rizenymi ve „prospech kolektivni spolevnosti“ s durazem potirani nevhodnych subjektu jez by tuto „simbiozu“ spolecnosti socialni a ekonomicke mohli ohrozit… pak ani nebal bych se v tomto smyslu pana FM za fasistu povazovat minymalne v jistych aspektech jeho nazoru.
a muzes nebo i kdokoli jiny se snazit na mne klidne utocit jako na enviromentalne levicoveho byhvikoho… protoze za to, ze smyslim levicove a ekologicky se nestydim :)
No prostě je to forma socialismu, ty symbiozo;)
vidis a me to vice pripomina kombinaci populismu ( dotovani stredich vrstev nikoly chudych ) a neoliberalsmu ( jiti na ruku velkym korporacim na ukor mensich lokalnich firem ), ale tohle uz je na hlubsi diskuzi :)
Podpora jedněch (ať lůzy či korporací) z kapes druhých je pořád levicové.
„Typickými rysy fašistických ideologií jsou zejména rovnostářský kolektivismus, autoritativní a vůdcovský princip, vypjatý nacionalismus, militarismus, kult modernity, mládí a síly jakož i silná ekonomická role státu chápaného korporativisticky. Fašismus principiálně připouští soukromé vlastnictví, a to včetně soukromého vlastnictví výrobních prostředků; avšak pouze za předpokladu, že tyto výrobní prostředky budou sloužit kolektivnímu prospěchu. Konkurenční prostředí volného trhu bylo přípustné v mikroekonomice, avšak v makroekonomickém měřítku vládl korporativismus a často monopolismus. Řízení podniků probíhalo na principu tzv. „Tripartity“, tedy zástupců majitele, pracujících (odborů) a státu (vůdce).“
Díky, nemám co bych dodal. Mě z toho vyplývá, že současný systém, proti kterému Matějka vystupuje, je fašismus nebo korporativismus. Z čehož mi logicky plyne, že jestli Matějka proti takovému uspořádání vystupuje, těžko může být fašistou.
Jednoduše také proto, že fašismus je levicová ideologie, nikoliv pravicová. Což také vylučuje Matějku z fašismus. Určitě zase někdo bude říkat, že je pravicová. Pak ať mi názorně předvede, jak fašismus v minulosti hájil svobodu jednotlivce, jeho právo na život, na právo vlastnit majetek a svobodně s ním nakládat.
Poslední dobou (nebo posledních 20 let) je ve zvyku manipulovat s lidmi a od mala jim vtloukat do hlavy, že pravičáci jsou vlastně fašisti a podobné nesmysly. Dost často se různí levicoví pokrytci (kteří nevědomky prosazují třeba zrovna zelený fašismus) dopouští faulu nejhrubšího kalibru, že jednoduše svého oponenta nazvou fašistou. Bez jakékoliv argumentace tak učiní, média jim dopomůžou a oponent je zlikvidován. Z blízké minulosti bych uvedl třeba pana Bátoru.
Jak si přišel na kombinaci populismus – dotování středních vrstev nikoliv chudých? :)
Jaký je rozdíl mezi liberalismem a neoliberalismem? Zdánlivě by mělo jít o něco velmi podobného, něco nového. Ale praxe říká, že jsou to naprosto odlišná pojmenování. Dokonce bych řekl, že je to klasická manipulace, kdy se dá před nějaký termín neo- a pokouší se tak původní termín diskreditovat a nebo naroubovat na někoho, komu takový termín vůbec nepřísluší.
Neoliberalismus, neofašismus, neokomunismus. Výsledkem je, že se pak snadno můžeme denně setkávat s výrazy jako „pravicová vláda“, „pravicová TOP09“, „pravicová ODS“, „pravicová politika“ Ale ani ODS, už vůbec ne TOP09 nemá s pravicovostí co dělat. Maximálně tak senátor a starosta Kubera má s pravicí něco společného. Jo takhle kdyby se napsalo „fašistická TOP09“, to už bych si konečně liboval, že se začínají nazývat věci správnými jmény. Vedle nich by ODS byli jako obyčejní socialisté, ČSSD marxisti-leninisti a KSČM stalinisti.
Když jsme u toho levičáctví a environmentalismu, tak tam se hodí náramně výraz zelený fašismus (SZ). Vysvětlil bych to tak, že zelená legislativa rozděluje společnost na vyšší (majitelé FVE nebo fabrik žijících z dotací (BABIŠ), které platí střední vrstva (malí a střední podnikatelé) a nižší vrstva, která zelenou politiku pociťuje zejména při obstarávání základních životních potřeb (potraviny, energie). Jinými slovy, vytváří se legislativa na základě nějakého vymyšleného problému. Typicky je to globální oteplování později přejmenované na globální změny. Taková legislativa jde na ruku zelené lobby. Z podnebím se neděje naprosto nic (za co by mohl člověk). Veškeré snažení, které stojí tisíce nebo miliony lidských životů a ohromné peníze, které by se mohli investovat do smysluplnějších věcí prospěšných lidstvu a skončí v zelené díře…tak veškeré snažení je smáznuto jednou větší erupcí na Slunci (například). Ale určitě to není jen věc SZ, ti „pouze“ takové zákony navrhují. Ale další strany, zejména ČSSD, KSČM, TOP09 nebo v poslední době už i ODS takové zákony prohlasují.
No trochu jsem se do toho zamotal, do toho jeden telefonát, takže už toho raději nechám.
„s podnebím se neděje naprosto nic, za co by mohl člověk“? to jste asi s Václavem Klausů jediní, kdo v tom má jasno… na rozdíl od těch, co o klimatologii něco věděj
a ukázkovým příkladem manipulace je hned první slovo nadpisu Matějkova článku
Naposled z NASA vypadlo že CO2 planetu ochazuje.
Celá ta mašinérie okolo oteplování a povolenek byla o tom, že CO2 ji otepluje.
Tak co teď?
nevím, co teď… já v tom na rozdíl od Mirose jasno nemám :-) a naprostá většina v tomhle oboru vzdělaných lidí taky ne… teda maj jasno v tom, že člověk ovlivňuje, už míň v tom, jak a čím vším přesně a co z toho bude
mozna by mohli napsat na bf, miros jim to vysvetli ;-)
Jen jsem tím chtěl říct, že se neděje nic podstatného. Nic co by člověk mohl nějak ovlivnit. Nemá smysl s tím chtít něco dělat. Mnohem rozumnější je se na změny připravovat a nemrhat prostředky, tak jako se to děje nyní.
Jediný co má smysl, chovat se co by jednotlivec k přírodě šetrně. Tím nemyslím dýchat do igelitky abych náhodou nevypustil CO2 a oteplil zemi. Spíš mám na mysli neznečišťovat přírodu svou leností nebo lhostejností (odpadky v lese a podobně). Ale to už je na každém z nás a žádný zákon s tím nic nenadělá. Je to především o výchově.
Znám jednu zapřísáhlou ekologistku parazitující u EIA. Kolik ona vyprodukuje odpadu za týden já vyprodukuji tak za 2–3 měsíce. Různý pitíčka, flaštičky, obalíčky apod. Trochu pokrytec, ale ráda by ostatním říkala, jak se mají k přírodě chovat. To je jen příklad a není nikterak ojedinělý. Spíše tím narážím na pokrytectví a krátkozrakost těchto lidí.
Dokonce si nemyslím, že by v tom neměli vědci jasno. Jasno v tom mají, jen jsou prohlašováni za blázny, když nesouhlasí s globálním oteplováním a následně s globálními změnami klima způsobenými člověkem. Často právě poukazují na sluneční nebo tektonickou činnost. Nebo o různé fáze dob ledových nebo meziledových. Jenže to nerada slyší všemocná zelená lobby…a tím nemyslím vědce z řad ekonomů ale fyziků či chemiků. Protože takový lidi mohou mluvit do uměle vytvořeného oboru klimatologie především.
Asi takhle nejsem tu od toho abych rozepisoval eseie, ale vznik korporativismu se pricita prave fasismu a neoliberalismu a korporativismus pocitam k pravicovosti, aneb neoliberalni doktrina, ze je nutne obcas ekonomickou propreritu nadratit osobni svobode a osobnimu zajmu ( kdyz to zjednodusim ) …
Liberalismus, se zabyva osobnimi svobodami kazdeho, to kazdeho je dulezite, protoze liberalismus hlasa sice minymalistickou roli statu a minymalni omezovani, ale zaroven strikni vyzadovani techto prav pro kazdeho. Neoliberalismus to pomerne zuzuje na ekonomicke svobody, proto se da neoliberalismus pricitat i pinochetovi napriklad. Neoliberalismus jinak receno uprednostnuje zisk nad urcita prava jednotlivcu a dovoluje korporacim byti tak nadnarodne velci, ze se stavaji nedotknutelnymi, aneb prilis velci na to aby zkrachovali, takove firmy pak nemaji potrebu se vazat lokalne a tudis jejich smysl existence se smrstuje na potreby tvorby zisku pro akcionare, coz zasto vede k ruznym zverstvum jakych se dopoustel napriklad Shell v jizni americe a Africe atd… a protoze korporace je tak moc nadnarodni neni ji jak trestat a stejne tak to je s vymahatelnosti dani ponevads korporace se stehuje tam kde jsou nejvhodnejsi danove podminky atd… na pravo jednotlivce uz se zde prilis nehledi… ponevads i lidskopravni otazky jsou zbytecna regulace atd… takze rozdil mezi liberalismem a v to co vyustil neoliberalismus, neboli z pocatku extremne vnimany liberalismus je snad jasne…
Za me mohu rict, ze jsem levicovy proto, ze osobne chci hodne regulovanou ekonomiku ( ne centralne rizenou ) tedy presne stanovena pravidla hry, ktere ochrani mensiho pred velkym ( male podnikatele pred velkyma korporacema typicky zemedelce pred supermarkety ), takova pravidla ktera zabrani tvorbe monopolu a oligopolu a v pripade, ze vzniknou tak je dostatecne zreguluji ( cesky mobilni trh je dukazem kam to vede, kdyz se regulace neresi ) a konecne regulace je dulezita pro efektivni dohled jinak to dopadne dalsi kryzi zapricinenou ruznymi derivaty z derivatu jez jsou tvoreny nepruhlednymi pujckovnimu vnitrobankovnimi produkty, machinacemi se sazbami jako LIBOR, EUBOR, atd…
Možná by bylo lepší, kdyby ses držel myšlenky, kterou jsi vyslovil v první větě…
hehe
Jak může být ultraliberál fašistou?
Fašismus vzniknul když se z socialistů odloučili komunisté..
Fašismus vzniknul když se z socialistů odloučili komunisté..
a to je co prosim toto za blbost ?
IMHO to píše jen aby byl zajímavej, neni tam žádná informační hodnota… Hrušky jabka, nesmyslný přirovnání, pátý přes deváty… Jediný co souhlasím, že se spousta státních peněz utrácí za nesmysly. TO ovšem platí ploštně, bez ohledu na to jestli se bavíme autech, kolech nebo chodcích.
nebo nabízí témata k zamyšlení lidem, co se zamyslet chtějí?
no právě, to co jsem naspal je výsledek mého zamyšlení :-)
Jednoznačně nesouhlasím.
To, že je snaha přimět občany k přesedlání z aut na kola, je úplně logické, protože auta ve městě produkují hluk a splodiny – zas tolik mě nepálí produkce této zátěže všeobecně, ale její produkce ve městech – proto bych uvítal, kdyby víc lidí jezdilo na kolech. To je ale v našich městech ne zrovna jednoduché – často kvůli kopcovitému charakteru (s tím se nic nenadělá – jednak kvůli nefunkční síti cyklistických pruhů a cyklostezek. Investice do cyklistických pruhů (v případě, že by to bylo komplexně řešené a funkční) považuji za účelné, protože tvrzení, že silnice jsou pro všechny, je nesmysl – jezdit na kole po městě je peklo, protože řidiči na cyklisty obvykle kašlou – tedy u nás. Pruh dá prostor cyklistovi i autu – nebudou si vzájemně překážet. Bohužel u nás to tak zatím nefunguje…
Investice do cyklistických pruhů (v případě, že by to bylo komplexně řešené a funkční) považuji za účelné, protože tvrzení, že silnice jsou pro všechny, je nesmysl – jezdit na kole po městě je peklo, protože řidiči na cyklisty obvykle kašlou – tedy u nás. Pruh dá prostor cyklistovi i autu – nebudou si vzájemně překážet.
cyklopruh je nesmysl ukrajujici prostor jak autum, tak cyklistum. ridici na cyklisty obvykle kaslou stejne tak jako sami ridici na sebe. kdyz sedis za volantem tak ti taky kazdou chvilu provede nekdo nejakou nepristojnost, ale to nejsi tak vztahovacny jako cyklista a hned to poustis z hlavy. :-)
mne by třeba zajimalo jak vyselektovat ty co se začnou dřit na kole a ty co si zustanou vozit prdel v autě. :) muselo by to byt jak u číňanů. Lichej den lichý značky, sudej den sudý značky. :D Logicky by z toho byl dost poprask a ne všichni by si to dokázali zorganizovat. :D
Ale když sedíš v autě, tak tě obvykle nevytlačej ze silnice. Vždycky a všude je snaha chránit slabší stranu – a tady jsou to cyklisti. Tedy v Mnichově jsou třeba cyklopruhy obvykle ne na silnici, ale na chodníku – to je pohoda, protože jsem pak od aut vyloženě oddělenej obrubníkem, nebo i zelenym pásem. Jako chodec si ale často neuvědomím, že jdu v cyklo-pruhu, jak nejsem zvyklej. Ovšem Mnichov má výhodu, že má fakt široký ulice, takže je tam dost prostoru pro velkorysá šířková uspořádání. Ale rozdíl je tu i v chování řidičů – tady se nebojím jezdit kdekoliv – i na frekventovaných 3-proudovkách – vždycky mi nechaj dost prostoru.
pokud te nekdo vytlaci obvykle ze silnice na kole, bude castecna chyba i na tve strane. mne se to nestava.
Ovšem Mnichov má výhodu, že má fakt široký ulice, takže je tam dost prostoru pro velkorysá šířková uspořádání. a tim cela debata o cyklopruzich v ramci evropskych metropoli a ceskych mest konci. ;-)
neřekl bych, většina silnic je širokých dost, na to že jsou úzké se vymlouvají akorát ti co chtějí za milióny stavět separátní stezky
Podle mě stačí symbol cyklistů na silnici, aby auta předvídala, že tam cyklisti mohou být. A aby pochopili, že cyklistu je třeba respektovat stejně jako ostatní řidiče, jen trochu menší a pomalejší.
Hlavně by s tím měli počítat šlapálisti a ne:
„Middle of the street is where you're gonna find me
a shitload of traffic backed up behind me
Critical Mass is a Facebook "like“
I'm on a motherfucking bike"
Na docela dost místech jezdím prostředkem, když nechci aby mě někdo předjížděl (tramvajový pruh jidřišská např.). Třeba na světlech stojím standardně uprostřed pruhu, protože i když je tam málo místa, tak jsou někteří řidiči schopní se natěsno namaáčkou vedle mě.
Nenechat se namáčknout ke kraji nějakým idiotem a nesvádět řidiče k nebezpečnému předjíždění tím, že jedu příliš u kraje (a tím se vystavuju riziku otevřených dveří) jsou jedny ze zásad přežití na kole ve městě.
Riziko otevření dveří je velmi vysoké a nepříjemné. Potvrzuji z vlastní zkušenosti. Člověka to doslova naučí létat :-) Od té jisté doby jedu kolem stojících aut vždy v dostatečné vzdálenosti.
Přeesně ten důvod, proč se na světlech řadím do zipu – aby mě nějaký šlapálista nepředjel a nezdržoval.
ale to jsi docela hovado, takhle zdrzovat zbytecne provoz. si to po sobe precti. Na docela dost místech jezdím prostředkem, když nechci aby mě někdo předjížděl tohle prece nemuze napsat normalne uvazujici clovek. :-) kam bychom dosli, kdybychom se takhle programove chovali vsichni?
podle mne to napsal dobře – ty ale paušalizuješ nebo nejmíň nevíš kde a na jak dlouhým úseku to dělá
musis si uvedomit, ze ne kazdy jezdi na kole a ne kazdy je velmi tolerantni. osobne s vyse popsanym chovanim problem nemam, ale dovedu si predstavit, ze druheho muze nejake nasilne braneni predjizdeni apod. zbytecne ******. mozna, kdybych potkaval takovyho tonika den co den, tak bych taky zradikalizoval. O:-)
je to jen o toleranci.
dokud není většina z účastníků tolerantních, pak jsou potřeba cyklostezky, cyklopruhy apod. a to samé platí i s chodcema, bruslařema apod., je to jen o lidech a jejich schopnosti aspoň chvilku potlačit sobectví.
s timhle souhlasim. ostatne presne proto nejasam z cyklopruhu a cyklostezek, protoze tu tolerantnost mezi lidmi jeste vic potlacuji.
To je primo doporuceni defenzivniho jezdeni. Kdyz nechci aby me nekdo predjizdel znamena v mistech kde by to bylo nebezpecny.
Mno, nevím, nechci moc vstupovat do vašeho teoretizování o správném chování cyklisty v městském provozu, ale z mých zkušeností (jezdím na kole po Praze..) vyplývá, že nejdůležitější je používat hlavu a mít oči všude.
to je jedina spravna rada asi. bohuzel kazdy si ji muze vylozit po svem. :-)
Samozrejme. Chovani vyse smeruje k tomu predchazet nebezpecny situaci.
Taky mi prijde, ze kdyz jdu ze sedla, tak dost aut pocka s predjetim. A jeste to vypada ze se snazim nezdrzovat :-)
Nesouhlasím trolle :-)
sak nemusis. ale toho trolla si vyprosuju! ja to myslim uprimne. :-)
troll jsi ty, ze jsi me chtel vyprovokovat absenci carky pred oslovenim, ale ja se nenecham. :-P
Osobně by mi stačilo, aby mě, pokud jedu po silnici na kole, řidiči respektovali jako plnoprávného uživatele komunikace.
bez řidičáku a zaplacený silniční daně?
Řidičák mám a na daních toho taky nezaplatím zrovna málo :-(
probůh, jakou furt silniční daň???????
Matějka ve svém článku ji tam cpe… Protože ani sám neví, co to je.
A co si pod tím jako představuješ?
mně by třeba stačilo, aby mi dávali přednost, když jedu po hlavní.
No to by asi i stačilo.
Asi to co vyplývá ze zákona o provozu na pozemních komunikacích? Třeba? To je taky otázka toto.
Přesně tak.
Bohužel pověst cyklistů kazej dementi co o silničním provozu nevěděj ani ťuk a dělaj píčoviny.
Jinak jako kdybych nepředvídal a nedával si na kole pozor, tak už jsme byl x-krát mrtvej nebo zmrzačenej.
Kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde.
ANO – někdo si na tom buduje politickou kariéru, někdo si na tom namastí kapsu.
Na druhou stranu cyklostezky nevyužívají jen cyklisté, ale i bruslaři, koloběžkaři, důchodci, lidi s kočárky a především DĚTI. Což není zase tak omezená skupina lidí. Myslím, že nikdo nenamítne, že cyklista je v dopravním provozu ohroženější než řidič automobilu, proto je důležité se postarat o jejich bezpečnost a co nejvíce je oddělit. Stejně tak to platí pro chodce a chodníky.
Netřeba to nijak dramatizovat. Je to prostě budování infrastruktury, do které patří jak silnice, tak chodníky, tak i cyklostezky. Jen je potřeba ohlídat, aby z toho nebyla jen dojná kráva pro pár vyvolených.
Osobně si myslím, se to staví všechno jen a jen proto, aby se to (silnice, parkoviště, cyklostezky) mohlo uživatelům zpoplatnit. Do lesů vás nikdo nepustí (už skoro teď) a jediná bezplatná cesta bude do banky a fastfoodu. Takže budeme ještě s láskou vzpomínat na cyklo-eko-teroristy.
Abych nezapomněl, největšími ekoteroristy nejsou žádní levičáci pijící vodu z petlahve, ale velké nadnárodní koncerny – však víte, jak máte rádi řepku.
Takže pro všechny, kdo proti nim chce bojovat, 25/5 pochod proti Monsanto.
Monsanto je fajn, dává nám spoustu užitečných věcí a zdravého jídla už zhruba sto let.
Jen ten Vernon Bowman to furt ne a ne pochopit :o)
http://www.ac24.cz/…ho-soudu-usa
Btw na youtube jsou dobré skvosty, když si dá člověk tu práci.
motorkari jsou zranitelnejsi nez auta – separovat, ridic ve stopetce je na tom taky hur nez jinej ridic v suv – separovat. nakladaky, kamiony, proste vsecko oddelit. v ramci bezpecnosti samozrejme. ;-)
Jsem pro. Vlaky, letadla a lodě taky nejezdí po silnici s auty.
Ale asi to není reálné že? Separovat děti na kolách ze silnic naštěstí ano. Já jezdím co nejvíc v přírodě, takže by mi to taky mohlo bejt šumák.
Ale slovíčkaření není nejlepší příspěvek do diskuze.
to neni slovickareni, to jen dotahuju trosku do extremu, aby bylo patrnejsi, ze separace je nesmysl. pres den taky potkas nescetne zranitelnejsich lidi nez jsi sam a davas jim na boudu? nemyslim. stejne tak potkas spoustu lidi, kteri jsou silnejsi nez ty a dostavas od nich pravidelne cocku? taky si to nemyslim. proste nas vetsina normalne nekonfliktne koexistuje. proc by to tak nemohlo byt i na silnici?
Tak kósek od vás ten americkej kamoš prý včera nekoexistoval.
on jo. ta familia prestala koexistovat…
Protože naše silnice nejsou stavěné na tak hustý provoz. Nevejdou se tam skoro auta, natož kola. A čím hustší provoz, tím vyšší pravděpodobnost nehody, která u cyklistů končí většinou fatálně.
Já souhlasím, že by k sobě lidi měli přistupovat pokorněji a s úctou, že by se pak na světe žilo lépe.
Ale myslím, že cyklostezky mají své místo na světě, pokud se staví s rozumem.
Jsem se dozvěděl, že ve Švýcarsku, když chtějí sklidnit nebezpečný úsek, tak tu silnici zúží. U nás vykácí vše okolo, cyklisty vyženou a silnici rozšíří. Nechci se hádat, ale soudím, že přístup cizáků je přeci jen efektivnější.
no jo, zklidňování dopravy je oblíbená buzerační taktika :)
U nás
Kdekoliv.
Třeba v Rakousku jsem se s tím nesetkal a jezdí se tam daleko lépe.
tak tam maj silnice úzky dost, na to jak se tam jezdí rychle (rychle ale tak nějak klidněji). Na kole bych si tam po okresce netroufnul a proto tam maj stezky vedle.
To že si se s tím v Rakousku nesetkal, neznamená, že to tam není. A jak píše mr.antik, tak silnice jsou tam často cyklostezkami lemovány (třeba i dále od silnice, že to ani nevidíš). A možná proto se ti tam jezdí tak dobře, protože cyklisti jezdí mimo hlavní silnice.
Spíše jsem měl na mysli absenci retardérů, nesmyslných rychlostních omezení a zbytečných kruháčů.
Děláse to i u nás. Prostě nemůže každej chtít projíždět městem 90kmh rychlostí, byť z pohledu projíždějícího je to super. Akorat většina těch nadávajících zapomněla, že město je tam proto, aby tam v klidu bydleli a pracovali lidi a transit aut je tam tak trošku parazit. Můžeme tak maximálně nadávat na komančský plány, kdy se místo stavby obchvatů nákladně rozšiřovaly silnice uprostřed měst a vesnic.
Spousta lidí nadává, že musí jet v noci městem třeba 50kmh když by se dalo jet kilo a pak zas nadávaj, když kolem jejich baráku v noci prožděj rychlá auta a budí je. To jsou normální debilové. To samozřejmě platí i o silničních motorkářích a jejich rodinách.
A pak přijedu do Rakouska a fičim legálne 100 přes vesnici (jen k přecohdu strčej 80).
Nějak nechápu že tam to nevadí a tady řvou i kvůli padesátce. Možná to bude tím, že na rovném povrchu jede i rychlé auto docela tiše.
Přes jakou vesnici ve východním reichu jedeš legálně 100 km/h?
Jeď z Č.B. do Lince..
to se snad ani nedá komentovat
bitch, please… pleteš si pojmy s dojmy :)
bitch, please… pleteš si pojmy s dojmy :)
to je imho neni pravda. nekde jsem cetl, ze mame oproti jinym evropskym statum sirsi pruhy – pravda, bez mereni, ale od oka tomu davam za pravdu. nevim, kde by mel cyklista problem, protoze je na silnici husty provoz. pozoruju to spis presne naopak. pokud je na silnici zacpa, cyklista je proti autum rychlejsi, predjizdi je a cela jeho jizda je tudiz bezpecnejsi. jestli te ma automobilista ohrozit, potrebuje k tomu prostor. ;-)
Souhlas. Hodně silnice je ok, ale jejich stav, krajnice, chaotické parkování, to je zlo. Např co jsem viděl v UK (a je to asi všude), tak je prostě normální, že se ráno udělá autozácpa a kola, skůtry jsou rychlejší. A nikdo to prostě neřeší, protože je to normální, všichni s tim počítaj a jsou v pohodě.
jeste dodam, ze cyklistika je druh dopravy, takze na silnice patri. to co ty pises je ve finale proti jizde na kole – na silnice nepatrime, je to nebezpecne, vyhodte nas na nejake asfaltove rychlokvasky soubezne se silnici, ktere do par let roztrhaji pampelisky a nebudou love na jejich opravu. pokud chces, aby te auta respektovala, temato nazorama si ten respekt rozhodne neziskas.
to je blbost, když budeš jezdit někde po hlavních tepnách ve větších městech tak si nezíškáš respekt, ale nasranost řidičů.
Nemyslim tam dělat oddělené stezky ale prostě domyslet aby tu silnice, aby se tam dalo na kole a svoji 20kmh rychlostí si neomezoval auta. Většinou je to o drobnostech – vyčistit krajnici, upravit parkování, pořešit kanály u kraje a ta tlustá čára už taky tolik nestojí
ridice muzes ****** akorat tam, kde nemas na kole, co delat. pokud na danou silnicu muzes na kole vjet, neni nejmensi duvod, aby se nekdou vztekal. ;-)
tak jako mě třeba štve, když musim jet za cyklistou 25kmh, pak ho třeba někde předjedu, on mě na křižovatce dojede/předjede a pak zas znovu
Nebo ještě horší je, když tohle absolvuje třeba takový MHD autobus. To bys viděl, kolik respktu najednou získáš :-)
tohle se mne v zivote nestalo. ani z jedne ani z druhe strany. jestli nehledas a nevymyslis problemy, kde nejsou. ;-)
tak asi v brně je to v pohodě a neni to potřeba
Když je dost místa aby mě podjel, tak je dost místa abych ho předjel. Ať už je to rozestupem dvou metrů nebo o kreditku;)
S podobným přístupem dříve nebo později narazíš na nějakého „seržu“ s pepřákem a kdovíčím ještě…
uvidíme co řekneš, až tohle někdo udělá třeba tvojí přítelkyni, která se někde bude motat mezi dírama chodníkem autama a ostrůvkama. Jak budeš vystrkovat fakáče a kopítkovat tretrama do blatníku dotyčného…
Nečiň jiným, co nechceš aby činili tobě.
Nechceš-li být předjížděn o kreditku, nepodjížděj natěsno. Sami si určili svoji bezpečnou vzdálenost.
A provokovat tunu a půl oceli může jen vylízanec. Když zajedu do zálivu autobusové zastávky a naznačím autům, aby mě pledjela, tak se pak ke mě chovají lépe, než když jim trčím v půli pruhu a ještě provokativně šplapu co klika kliku mine.
ty se v tom, clovece, dobre babras. podjet te cyklista podle pravidel muze, ovsem ty ho ohrozit nesmis. ;-)
kdyz tolik touzis po tom, aby te jako rychlejsiho cyklista pustil, nemel by byt pro tebe problem nechat mu i misto, aby te podjel, kdyz je zrovna rychlejsi on, nemyslis? ;-)
ale on mě nepodjížděl nebezpečně, ale na světlech, pěkně v klídku. Ale když jsem ho zrovna potřeboval předeject, tak to prostě nešlo, špatná konstalace. Jediný co mi přišlo divný, uprostřed prahy jel se sluchátkama, ale to je jeho věc.
Opravdu me fascinuje, jak nekdo vehementne pronasi pseodoliberalni nazory podlozene vlastnimi dohady a nevidi si ani na spicku sveho socialistickeho nosu. Nekdo nejspis potrebuje bumazku i na to, aby se vy…
Hned první věta nedává smysl. Pokud tedy „utrácí“ jen za cyklostezky, kde je ta ohromná síť stezek a kde se potom berou prachy třeba na rekonstrukci D1? To je jako zadarmo? :)
bude válka :-)
Chtělo by to zjistit, na jakou stranu se přikloní serža a janouch. Pokud budou na straně cyklistů, jsem jako cyklista klidnej, protože řidiči aut budou anihilováni..
Vzhledem k tomu, že municí ho zásobuje auto…:-P