ELEKTROKOLO - aneb pokračujem o é-kolech do nekonečna a ještě dál

821 nepřečtených
  • Pavlos_S1

    Ostatní vlákna jsou už moc našlapaná a dost nepřehledná. Tak je zde nové vlákénko, kde se dává prostor pro nekonečné dohady na téma éček, e-mopedů, e-motorek, e-koloběžek, e-vysavačů, e-fénů, e-robertků a další.

    Stačí si pustit video od 6:18, kde je jasně vidět (slyšet) proč éčko má smysl. Ale pro úplnost bych se podíval na celé.

    https://www.youtube.com/watch?…

    0 0
    • Nitroglycerin  

      K videu není co dodat, můj šálek kávy.

      0 0
    • roman 3D  

      e- má smysl, je to budoucnost, jen si stále nemůžu v tý záplavě vybrat svýho prvního e-fulla na blbnutí, pořád vymejšlej něco novýho což je dobře, testovačky dobrý ale na jaro snad něco rozumnýho se silnou baterkou pořídím jako doplněk k pevňáku a pseudo gravelu, tři kola stačí, možná že by se mohlo oddělit e-bikeforum, tam bude brzo živějc k věci

      0 0
      • Xfantasy  

        Kapacita baterie je také důležitá, ale většinou není problém vyměnit.

        Hlavní věc je volnoběžka, aby se netahal motor s převodovkou když jedeš bez baterky (dojde, porucha…). Pak samozřejmě geometrie, když už chceš na něm blbnout :D

        Na shimanu je velký převodník, takže menší opotřebení a decentní displej. Nehrozí že ho zničíš pádem.

        0 0
      • Pavlos_S1  

        Určitě by to nějaké é forum chtělo.

        Náhodou jsem narazil na tohle. Ale jek je to udělané mi moc nesedí. Navíc datumy to píše anglicky, což je mi proti srsti.

        https://www.electricbikers.cz/forum

        0 0
    • Romancero  

      ty jooo! cit. „ještě na tom nikdo nejel, ještě na tom nikdo neseděl“

      kolo PANNA- ty voe, vidím a slyším poprvé!

      0 0
    • kovar  

      a šup do blokovaných

      0 0
      • Pavlos_S1  

        A proč si to tedy otvíral? Ten čas na blokaci jsi měl spíše tomu věnovat hned. Ale ona ta blokace stejně nefunguje. jen budeš mít červenou hvezdičku ;-)

        0 0
        • blue.sun  

          Blokace funguje nádherně, vlákno se mi nezobrazuje v přehledu, neupoutává pozornost tím, že u něj svítí číslo nových příspěvků.

          0 0
    • Romancero  

      a krásný je ten moment, jak pan Štěrba odklidí tu hnusnou plastovou láhev se slovy:„proč tohle musím pořád nacházet v lese !“

      Hned se mi vybavilo, jak nějaký hajný, lesník, majitel lesa volá za e-bikerem Štěrbou." proč mi tohle pořád jezdí po lese!" ha ha ha :-)

      0 0
    • ratel  

      Chybí mi blijici smajlík.

      0 0
      • Pavlos_S1  

        A v čem je problém použít malování a dát sem obrázek?

        0 0
      • Janes  

        Co sem zase lezeš, ratlíku, zase si tady budeš honit brko, jakej seš hustokrutopřís­nej biker?

        0 0
    • iron.hide  

      Konecne nove vlakno, do toho stareho nelezem, lebo ma 4000 prispevkov.

      Len sa spytam ci je toto vlakno elektropozitivne alebo negativne?

      0 0
      • Janes  

        To je přece jasný…jaký si to uděláš, takový to máš :-)

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Hele a není lepší, když Ti to udělá někdo jinej… a pořádně ? :-)

          0 0
          • Romancero  

            tak , když ten jinej ví , co chceš a má tě rád!?

            Blbé je , když tě rád nemá a chce to hlavně on!

            ..a pak tady mám aféru- „Mee too“

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • TK75  

        Tipuju, že tu bude úplně stejný vzorek skautů jako ve starém vláknu:-)

        0 0
      • Pavlos_S1  

        Vlákno je rozhodně elektropozitivní.

        Ale aby byla vyváženost, je zpřístupněno i těm největším odpůrcům, prudičům a trollům :-) Protože nejsme jako oni ;-)

        0 0
        • Romancero  

          pá elektrošoků by to spravilo! 230 volů střídavejch---

          0 0
          • Pavlos_S1  

            Nebál bych se ani 380 V

            0 0
            • xtonda  

              Už dávno je to 400

              0 0
              • Romancero  

                i ty puntičkáři :-)

                a to je efektivní hodnota nebo maximální ?

                0 0
              • Pavlos_S1  

                Mně se líbí 380. 400 je takový divný na pohled.

                0 0
                • Romancero  

                  a jak bys ten třífázovej pětikolík na dotyčný subjekt připojil? :-)

                  PS: Předpokládám tedy, že proudový chránič je vyřazen!

                  0 0
                  • Pavlos_S1  

                    Já nijak, nejsem konstruktér ani elektrikář. O elektrice vím a korát to, že je v zásuvce ;-)

                    Ale jinak jsem to s těma 380 nemyslel vážně, víš?

                    0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        Si neviděl Akumulátor ? Levá mínus, pravá plus. Máš to za domácí úkol :-))

        0 0
    • vlasto  

      Od pristiho leta u nas oteviraj 640km dlouhou trasu pres celou solni komoru pro motorkare. Bude rozmisteno 300 nabijecek po chatach na trase. To teprve zacne narez.

      0 0
      • blue.sun  

        Díky za tip, kam nemám jezdit.

        0 0
      • l.bily  

        a cim sa to lisi od teraz ze na chatach nejsu nabijacky len elektrika?

        0 0
        • hawrda  

          Možná třeba tím,ze ty chaty nemají 30 zásuvek u vchodových dveří a náležitě jištění,případně příkon pro totéž.

          0 0
          • Romancero  

            no to mě taky napadlo, když vidím ty integrované baterie na e-kolech! Prodlužky z oken ? A nebo nechat předělat zásuvky blíže ke vchodu -jak píšeš.

            0 0
            • 2. Bóďa  

              Integrovaná v rámu neznamená, že nejde vyjmout. :) Je tam zajištěná zámkem. Takže tu velkou věc necháš venku a baterii dobíjíš uvnitř objektu.

              0 0
              • Romancero  

                A co to reklamní video od Štěrby?! V úvodu od Pavlose

                0 0
                • BB  

                  Nemožnost vyjmout baterku vidím jako mínus toho testovaného kola. Baterka by neměla být vystavená silným mrazům a tak to v zimě znamená, že kolo nemůže parkovat například v nevytápěné garáži.Dále nabíjení třeba v hospodě při obědě může znamenat problém.

                  0 0
                  • Romancero  

                    je ale fakt, že tohle kolo asi nikdo nenchá stát venku před hospodu bez dozoru! takže pěkně poprosit hostinského a zaparkovat ho do putiky k zásuvce!

                    0 0
              • Pavlos_S1  

                Přesná ukázka diskutujícího který si video zřejmě nepustil, přesto má k tomu co říci ;-)

                Viz 1:25 Ještě jednou a popmalu. Minuta a dvacetpět vteřin.

                0 0
                • 2. Bóďa  

                  No, většinou je demontovatelná a je to lepší. Např. jak píše BB. E jsem samo zkoušel a tuhosti tam je i s dírou až až. Za mě tedy blbost.

                  A slyšel jsem už x lidí, co si jí vyndávají kvůli snazší manipulaci – např. nakládání do auta.

                  Hele, zatím jsem proE, nechceš mě na druhé straně barikády, že ne? :D ;)

                  0 0
                  • Pavlos_S1  

                    Ono se u každé konstrukce najdou plusy a mínusy. A když se člověk o to více zajímá, s tím že ví, že si éčko pořídí, a k jakému ježdění, tak si to vše sesumíruje a rozhodne se pro jedno z těchto řešení. Dost se často člověk rozhoduje i na základě kompromisů, neb víme, že nic není dokonalé.

                    Tak rozhodně snažší manipulace s vyndavací a zas tam dací baterkou je velké plus, o tom žádná. A ještě vozit v autě náhradní a během dne vyměnit je ok.

                    Klidně zůstaň na straně E-barikády. Ale, když se rozhodneš pro ortodoxi, nemohu tě přemlouvat, neb to bude tvé rozhodnutí a tvá svobodná volba :-)

                    0 0
                    • BB  

                      Plus pro vyndavací vidím: možnost dobití baterky mimo kolo, možnost vozit jednu v zásobě, možnost uskladnění v zimě mimo kolo, snadnější manipulace s kolem bez baterky (zažil jsem na akci Kolo-Loď, kde elektrikáři museli dát pryč baterku při nakládání kvůli váze.

                      Plus pro nevyndavací prezentuje tester v klipu: tuhost konstrukce (osobně mě to připadá nepřesvědčivé.

                      Podle mého názoru je asi nejperspektivnější cesta integrovaná ale vyndavací baterka.

                      0 0
                      • xtonda  

                        Asi tak, tuhost rámu při jeho menší hmotnosti je hodně málo na to aby to přebilo všechny tu výhody vyndavací baterky.

                        0 0
                        • Xfantasy  

                          Navíc jsou ty rámy zpevněné právě tam, kde je nyní baterie.

                          0 0
                      • Xfantasy  

                        Vzhledem k ceně si náhradní baterii pořídí málokdo.

                        V dnešní době velkých proudů a technologiím vidím ohromné plus také to, že když začne baterie hořet, dá se sundat a „odnese“ to pouze baterka.

                        0 0
                          • Xfantasy  

                            Ouuuu, to je relativně příjemná cena proti 20000 :)

                            Tak teď už zbývá jen nezahořet a silnější nabíječka :D

                            0 0
                              • Xfantasy  

                                Jj, to jsem viděl :)

                                Poučné video, kde je vidět že zažitý způsob hašení je kontraproduktiv­ní :D

                                U kola to ještě jde, ale Elektroauto, to musí být teprve zábava :)

                                Nicméně, už z tohoto důvodu je více než výhodné mít snadnou možnost baterii odejmout. Vzhledem ke statistice pravděpodobnosti vnitřnímu poškození není důvod plašit, nicméně vždy je namístě obezřetnost. Obzvláště při nabíjení doma v bytě.

                                0 0
                            • Romancero  

                              jo, tržní mechanismus začíná fungovat!

                              0 0
                        • Romancero  

                          HOŘET!?

                          to jako fakt? Mě zahořela nafouklá lipolka, až když jsme ji propích vidličkou.. :.-)

                          0 0
                          • Xfantasy  

                            Asi to bude velká náhoda, nebo ji poškodil.

                            Ale třeba Samsung měl aféru že mu hořely baterie v telefonu. Stáhl z distribuce celou sérii.

                            Teoreticky je nejkritičtější fáze kdy se při nabíjení blíží 100%

                            Také nabíjení velkými proudy…

                            0 0
      • Romancero  

        kámoši anarchisté už se o tu síť postarají!- maličký „blackout“ nikdy nezaškodí-a člověk naučí pokoře.

        PS: Někdy mi výpadek proudu přijde v práci jako slitování!

        0 0
        • Pavlos_S1  

          Někdy mi výpadek proudu přijde v práci jako slitování!

          Tak to mi povídej :-) Si člověk hezky odpočine, a ještě lepší, když tě pošlou domů, že už to do konce šíchty nenahodí.

          0 0
          • Romancero  

            to si zažil, že tě poslali kvůli výpadku el. proudu domů? U nás to bývá jen pár minut (v práci).

            Na vsi u rodičů to bývá někdy i pár hodin…

            ale je fakt, že na to už máš věk- na ten „odchod“ :-)

            0 0
            • blue.sun  

              Za letošní rok už čtyřikrát. ČEPS u nás předělává část sítě a průběžně to odstavují. Začnou v půl osmé ráno a skončí třeba v šest. A bez počítače jsem v práci jaksi… kničemu.

              0 0
              • Romancero  

                No já mám tu “výhodu” , že PC mě živí tak cca z 1/3 – takže i bez něj bych mohl přežit. Rád si hrajutřeba na konec světa a zkouším , jak jsem ta moderních technologií vlastně závislí. Teď mám v plánu pobyt ve tmě- už rok se na to psychicky připravuji

                0 0
                • blue.sun  

                  Moje práce je čistě o počítači – legislativa, distribuce, plánování a řízení financí, akvizice… Bez proudu jsem v kanclu zbytečný a bez kanclu nemohu pracovat, protože data jsou v uzavřené síti.

                  0 0
                  • Romancero  

                    ty jo, ty pojmy mně absolutně nic neříkají- a má tvoje profese nějaký název? (pokud to není tajné)

                    PS: Já jsem zkušební technik

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • Romancero  

                No já mám tu “výhodu” , že PC mě živí tak cca z 1/3 – takže i bez něj bych mohl přežit. Rád si hrajutřeba na konec světa a zkouším , jak jsem na moderních technologií vlastně závislý. Teď mám v plánu pobyt ve tmě- už rok se na to psychicky připravuji

                0 0
                • TK75  

                  Ve tmě na jak dlouho?

                  0 0
                • Pavlos_S1  

                  Tou tmou myslíš to zavření na tejden, nebo na 14dní do tý chatky bez oken, kam ti nosí jen jídlo?

                  0 0
                  • blue.sun  

                    Není to sice totéž, ale v mládí kamarádi praktikovali tzv. „termitiště“. Na víkend se zavřeli do chaty, zalepili všechna okna, aby nešlo dovnitř světlo, a prostě chlastali… kdo chtěl spát, šel spát, pak chlastal dál…

                    0 0
                  • Romancero  

                    jo 5 dní max

                    0 0
              • xtonda  

                Je potřeba mít počítač zapojený do červené zásuvky :-)

                0 0
            • Pavlos_S1  

              Jo zažil. A během dvou, třech měsíců 3×. Jednou to bylo když vedle budovy bagrovali a naškubli kabel. Čekalo se půl dne, že přijedou borci na opravu. Po druhé se stalo něco s nějakým trafem, rozvodnou, nebo co to bylo. A po třetí teď nedávno, když v tom větru spadlo něco na dráty a sejmulo je to.

              Jak píše blue.sum. Počítače prostě potřebují šťávu. Sice mám úpeesku, ale ta mi jede jen asi půl hodiny. A hoši na dílnách také potřebují ty elektróny.

              0 0
              • Romancero  

                já bych vám tam dal cyklotrenažéry z generátory el. proudu-a půlka z vás by makala a vyráběla elktrony pro ostatní !

                a vůbec-nikdy jsem nepochopil fitness centra a posilovny-jak tam mrhají energií na trenažérech a mučících strojích! Tolik energie jde „do větru“! proč to nepředělají na malé mechanické „elektrárny“ ?

                0 0
                • Pavlos_S1  

                  Otázkou je, kdo by makal a kdo by dřepěl na těch trenažérech. Jestli kancelářský, nebo výroba.

                  Fitness centra taky nechápu. O tom už jse také kolikrát přemýšlel, proč tolik energie jde v niveč. Nejlepší pohyb je venku a žádná náhražka ve fitku to nenahradí.

                  0 0
    • Romancero  

      TO chci! Crussifiks !

      • viz reklamu vpravo
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • šlapatko  

      Mrknul jsem na kousek videa a je to klasická masírka. Argument o vyjetí prudkého kopce neberu. V Beskydech jsou kopce které by vyškolily i éčkaře. Dnes je móda sedět na kole jako pytel brambor a kopec vyjet s pořádnou přípomocí. Podobné kopce s videa mám rád. Jsou pro mě výzvou a není pravda že se nedají. Přinejhorším jdu kousek po svých. Éčka neodsuzuju, ale většina éčkařů se odsoudí samo. Občas poslouchám řeči éčkařů u pivka na kopci. Většinou slyším reklamní fráze výrobců a je to k smíchu. Masírka funguje.

      0 0
      • Xfantasy  

        Tak masáž funguje vždycky :)

        Také jsem zdolal nějaký ten kopec, ale každý kopce nemiluje. Já si je tedy mile rád odpustím, tedy přesněji některé.

        Rozhodně nemluvím za ostatní, ale já osobně si pomoc dávám tak jak momentálně potřebuji. Prudký kopec si ale fakt rád odpustím a ušetřené síly vložím do jiné části tratě která mě baví.

        0 0
        • šlapatko  

          Jo každému sedí něco jiného. Já kopce vyhledávám. Některé kopce mám raději nahoru než dolů :-)

          0 0
          •  

            Ja kopce miluju nahoru i dolu a cim těžší, tím lepší. Rovina mi nevadi, pokud neni delší než 300m.

            0 0
            • Xfantasy  

              Jo jo, já roviny taky nesnáším. Miluju členitý terén. Třeba ze zvědavosti jsem jednou jel s kámoši Labskou stezku a už vím že nikdy více. Nejsem hltač kilometrů a tohle pro mě bylo vysloveně za trest, nuda a nuda :)

              V tom máš pravdu, že mnou nesnášený kopec bych jel raději :D

              Takže si vlastně opět protiřečím :))

              0 0
              •  

                To se ti musi libit Kokorinsko, Ceske stredohori – Čap, Luzicke a zejmena Zitavske hory, Ceskosaske Svycarsko. Porad v kopečkach a ješte clenitych.

                Z Labsky cyklostezky jste to mohli vzit po zluty Dolnim Zlebem / U Kosti si dat pivko ;) / na Českou branu atd ;)

                Jinak o te druhe baterce uvazuju, ze bych z Prahy na sever jezdil na ecku misto tim zasranym autem. Takhle bycj lupnul 150km, pekne si protocil nohy a druhy den byl cerstvy na kolo.

                0 0
                • Xfantasy  

                  Středohoří je pěkný, ale řekl bych hodně kopců. Jeden vyfuníš za 15 minut a hned dolů za půl minuty a znova :D

                  Asi třikrát jsem si dal okruh kolem Košťálova a na ebike i kolem Milešovky. Hodně tam je po silničkách, ikdyž naštěstí málo frekventovaných.

                  České Švýcarsko jsme si užili dvakrát. Kolega tam má chatu. Bylo to nádherné. Některé kopce jsme šli pěšky :))

                  Kokořínsko jsme zkusili před 14ti dny. Dva ebike a jedno klasik. Úplně super trasy. Miluju přírodní terén, členitost. Bohužel nebylo příznivé počasí a málo času, ale vím že se určitě vrátíme. Jeli jsme „doporučenou“ trasu a bylo toho dost, že jsem to musel pokrátit. Pádů bylo taky dost :D

                  Dělám z toho video, ale ještě něco musím doplnit co natáčeli kámoši. Jinak pracovní osekaná verze je tady https://youtu.be/dwgf52yY3S8

                  Labskou jsem tenkrát dal na koloběžce až do Srbské Kamenice k tomu kolegovi. Tam padlo rozhodnutí že koloběžka mi už nestačí :)

                  Jinak jsme ji jeli z Litoměřic do Mělníka a zpět, ale nebavilo mě to vůbec.

                  Za tuhle cenu tu baterku asi vezmu, naplánovat delší výjezd by bylo hodně lákavé, nehledě na střídání při normálních jízdách a tím pádem menší ničení.

                  0 0
                  • Pavlos_S1  

                    Ten tvůj kámoš na KTM je tedy dobrej akrobat, viz to zakončení stromového dropu :-)))

                    Na kokostezky se taky chystám. Nemáš náhodou gpx té doporučené trasy? Nebo je to dobře značené a člověk nebloudí?

                    Proč je to video jen na rozlišení 480? Jen kvůli tomu testu? A na konci je rok 2018, takže starší záležitost?

                    Tohle video určitě znáš

                    ještě jedno video

                    0 0
                    • Xfantasy  

                      Gpx jsem stáhl přes mapy cz, ale někde to mám. Můžu ti to pak někam hodit až bude čas.

                      Rozlišení je nízké jen proto že jsem jim to chtěl honem rychle ukázat, tak aby to mobil zkonvertival rychle. Až prodám co mi kluci dali tak udělám plné rozlišení. Všechno stříhám na mobilu.

                      2018 je asi oficiální začátek, to bylo v hospodě v kempu. Jinak jsme tam byli před 14ti dny zhruba.

                      No jo, ktm, ten to bral :D

                      Škoda že nemám jak letěl ten druhý. Sklouzlo mu přední kolo a letěl nohama přes kolo a v zápětí si uvědomil že pod skálou jsou klády, tak se ještě odrazil nohama a skočil dál :D To je ten na začátku co se válí.

                      0 0
                      • MnemonicJ  

                        Řekl bych, že ten týpek na ktm je zářným příkladem toho, co tu všichni popisují v souvislosti s e-biky. Díky motoru se dostane do terénu každý neumětel, který se sotva udrží na kole a nemá žádnou techniku. Podle toho to potom vypadá.

                        0 0
                        • Xfantasy  

                          Tak částečně se dá souhlasit. Je tu ale to Ale… Na kole začal jezdit teprve nyní, krom ježdění v dětství. Takže na tom musí vypadat hrozně ať dělá cokoli :D

                          Další věc je to, že nevěřím tomu že zrovna on vydrží další roky jezdit. Podle mě spadá do té skupiny co jsem psal, že je to nyní zábava a po čase omrzí.

                          Ale ano, máš pravdu, jen s tím rozdílem že je nebezpečný spíše sám sobě :)

                          0 0
                          • MnemonicJ  

                            Já jsem to nehodnotil z pohledu toho, jestli je nebo není nebezpečný, spíše s ohledem na to, že podobný člověk by se v „normálním případě“ do lesa ani nedostal a nerozrýval by tam povrch například tím neohleduplným smykováním. Chápu, že Ty si myslíš, že v Tvém případě je použití kola ohleduplné a dejme tomu i v jistém slova smyslu sportovní, ale tento případ skvěle demonstruje to, co tu píší všichni ostatní. KDyby neměl éčko, tak by se do podobných míst v životě nevydal a podle toho jak lehce točí nohama si nemyslím, že by používal využíval nějaký nízký stupeň dopomoci. Stejně tak si nejsem jistý, jak se na Tvůj pohyb krajinou dívají třeba ti kluci, kteří kopou traily na Tebou zmiňovaném Resslu…

                            0 0
                            • Xfantasy  

                              Tak to samozřejmě nevím taky.

                              Na tom Resslu ty tratě nejsou upravované ve smyslu trailů. Tím samozřejmě neříkám že je nemuseli upravit, jsou i lávky, ale ve smyslu trailů jsou na přírodní bázi. Žádné klopenky, žádná úprava povrchu. Spoustu kořenů a kamení a buď to jezdec zvládne nebo ne. Ale za vybudování a značení velký díky, protože nic úžasnějšího a tak náročného jsem ještě neviděl. Dříve jsem projel jen část tratě s jedním stoupáním a byl ko. Vůbec nechápu jak to můžou dávat na klasice.

                              Ale plně souhlasím s tím že zrovna ten ktm by se do těch míst rozhodně nedostal bez ebike, má obě kolena po operaci a vše na co si lze vzpomenout :D

                              Nevím jakou měl přípomoc, ale vzhledem k tomu že skoro vytřískal baterku oproti mě, tak určitě velkou

                              0 0
                              • MnemonicJ  

                                No nemyslím si, že ti kluci tam jezí s lopatami a krumpáči jen proto, že se to tam buduje samo. Tak nevypadali úplně šťastně, když se jim tam proháněla banda lidí během Enduro Serie, když všichni zběsile brzdili. Když jsme tam přijeli sami, tak byli docela v pohodě. A zase takový šílený kopec to rozhodně není :-) Já mám se svým cca metrákem do atleta hodně daleko a vyjet nahoru na ty RZty nebyl nijak extrémní výkon :-)

                                0 0
                    • Xfantasy  

                      Zdravím, posílám nahrané soubory:

                      https://uloz.to/…oko-orig-gpx

                      Tady je myslím orig doporučená trasa. Na jejich stránkách je odkaz na mapy.cz a odtamtud jsem to vygeneroval. Často jsme stavěli a koukali kudy se má jet. Značky prakticky nejsou, občas je oranžová čára na stromě. Jednou jsme viděli jejich logo, ale paradoxně vedlo na druhý směr než gpx trasa :) ale jeli jsme po šipce ;)

                      U hradu jsem podle gpx vyjel na silnici, ale asi to bylo špatně. Čára na stromě vedla vpravo, ale slepě jsem myslel že ze silnice bude napojení (aspoň jsme se koukli na hrad).

                      0 0
                      • Pavlos_S1  

                        Díky, staženo.

                        Koukám, že ty kokostezky je celkem dobrodrůžo.

                        0 0
                        • Xfantasy  

                          Hlavně vyraž brzo a na pohodu :) Zabere to dost času :))

                          0 0
                          •  

                            Taky je idealni vsedni den mimo prazdniny.

                            0 0
                            • Janes  

                              Teď to tam bude spíš pro blátomily, podle toho, co jsem viděl dneska v lese u Mácháče na houbách :-).

                              0 0
                              • Pavlos_S1  

                                Pokud můžu, bahnu se vyhýbám jak čert kříže. I dnes jsem objel každou sebemenší loužičku :-)))

                                0 0
                                • Janes  

                                  A to na Koko musíš v týhle době ještě počítat s tunama mokrýho listí.

                                  0 0
                                  • Pavlos_S1  

                                    Pád do listí mi zase tak nevadí. Tedy pokud pod nim nevemu nějakej šutr :-)

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      Kámoše tam poslala do salta v listí schovaná pěkně silná stará větev, sjížděli jsme takovou úžlabinou od Harakoko dolů k silnici,první jí trefil a vlastně katapultoval z listí, druhej do ní vletěl, do něj třetí…já, jako čtvrtej jsem stihnul zahaltovat a měl jsem to jako v kině. Vůbec v tom nánosu listí nebyla vidět, ale jo klika byla, že padali do měkka .-).

                                      0 0
                                • Romancero  

                                  to kvůli očistě kola nebo kvůli elelktrice?

                                  0 0
                                  • Xfantasy  

                                    Elektrika zvládne i brodění :D

                                    0 0
                                  • Pavlos_S1  

                                    Tak jedinný co mám na kole v elektrice je navigace a občas si tam dám i přední světlo a zadní blikačku ;-)

                                    No… je pravdou, že mi to tak trochu láká se prasit v bahně, v loužích a dělat kraviny…prostě vzpomínka na dětství :-) Ale vždy přeroste ta nechuť očisty jak kola, tak sebe sama. Navíc když jsem na kole mimo komín a musím lézt do auta a na střechu dávat kolo/a. Když jsem vozil ještě kola unvitř auta, tak to nebylo vůbec myslitelné. Něco jiného je to v bikeparcích, kde si to okolo opláchneš.

                                    0 0
                                    • Romancero  

                                      tak to máme stejné dilema! taky by mě bavilo jezdit v bahýnku a kalužích-ale vždycky si představím to čištění a promazávání kola (i sebe)…:-)

                                      0 0
                                      • Xfantasy  

                                        To já občas neodolám a pěkně to proženu bahnem a loužema :D

                                        0 0
                          • Pavlos_S1  

                            Jo s tím počítám vyjet brzo a na pohodu. Jenže, pokud pojede se mnou mladej, ten mi tu pohodu dá hezky najevo :-)))

                            Letos už to asi nedám, ale příští rok z jara na 100%

                            0 0
                    • Romancero  

                      Hunter má pěkná videa…

                      Pěkné stezky-bohužel na tohle nemám bicykl!

                      Já to vím…potřebuju ještě třetí kolo…:-)

                      0 0
                      • Xfantasy  

                        A co máš za kolo? Kámoš to jel na pevňáku bez problémů.

                        0 0
                        • Romancero  

                          tak gravel -nevím jestli by to na něm šlo (určitě by to chtělo tak 622×42 pneu s terénním vzorkem) , možná taky MTB 26-ale ta odpružená vidle je opravdu potřeba (už mě dost bolí ruce-klouby).

                          Tak samozřejmě můžu jet „šlapačky“ prostě pomalu-, ale z kopce to je fakt opruz -zbytečně brzdit ..

                          0 0
                          • Xfantasy  

                            Tam se hodí minimálně odpružená vidle. Sice to není tak kamenitý terén, ale přeci jen…

                            0 0
                      • Pavlos_S1  

                        Pokud nepojedeš DH, tak plno věcí se dá zvládnout i na hardteilu.

                        0 0
                  • Lišák  

                    To světlo na řídítkách, když není tma a hlavně ten mobil – nemáš strach, že to někde při pádu urazíš? Já, pokud výjimečně mám mobil jako navigaci, tak ho vozím na horní rámové, těsně za hlavovkou. Tam mně to přijde jako nejméně nebezpečné vzhledem k úrazu founu. A světlo ve dne v batohu.

                    0 0
                    • Xfantasy  

                      Jo jo, to je takové nic moc světlo. Nechce se mi to uklízet. Vím, vypadá to hrozně :D

                      Jinak už se mi párkrát hodilo i když jsme vyjeli na silnici. Mezi stromy, aby nás auta viděla.

                      O mobil strach mám, ale zatím to vše přežil :)

                      Ten jsem zase často zapínal na mapy cz, protože občas byl směr trasy nejasný i na garminech.

                      0 0
                  •  

                    Pekny video, kloboucek. Jinak ta baterka pri registraci vyjde jeste o 700Kc levneji.

                    0 0
                  • 2. Bóďa  

                    Výlet jste si asi užili, ale k čemu je dobré to bezdůvodné smykování?

                    0 0
                    • Xfantasy  

                      Jo, to máš pravdu, to nemuselo být. Tedy jestli myslíme stejné úseky, ale teď z hlavy si to moc nevybavuju.

                      0 0
                • Pavlos_S1  

                  České středohoří – Čap, kde to prosím je?

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Čap není v ČStředohoří je SZ od Dubé.

                    0 0
                    • Pavlos_S1  

                      Díky pane z Dubé. Mně to bylo hned divný, ale zmátla mě ta pomlčka mezi středohořím a Čapem.

                      0 0
                    •  

                      Cap, Husi cesta a pod je uz tusim Stredohori ale mohu se mylit. Ja tam jezdim pres Ceskou Lipu, Vlhost a pres ni jsou prejezdy taky malebny.

                      0 0
                      •  

                        Tak jsem se spletl, spada jeste pod Kokorinsko.

                        0 0
                        • Janes  

                          Jojo, Kokořínsko je až k Ronovu. Když jedeš po silnici od Holan, jsou tam všude značky.

                          0 0
                          •  

                            Holansky kapr ;). Znas ? To byly časy !

                            0 0
                            • Janes  

                              Bohužel, neměl jsem tu čest. Jsem rocker :-)

                              0 0
                              • Japhy  

                                Nic co by se nedalo přepít. ;-) Nejlepsí je bejt obojetnej, něco jako Jerry Garcia.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Tak určitě :-), měl jsem sice taky folkový období, no, kdo by v 80. letech neposlouchal folkáče. Nicméně country mi nic neříká. Americký country-rock je ovšem jiná :-) Hlavně jižanský rock je moje káva.

                                  0 0
                                  • Japhy  

                                    Co jsem si pořídil telátko, zjišťuju, že celá jižárna je víceméně elektrifikované bégéčko. Jako by na to ty pazoury čekaly. :-) Objevil jsem na YT Martyho Schwartze a ten to umí vysvětlit jak pro debily. :-)

                                    0 0
                      • Xfantasy  

                        Jaký tam je druh cest? Polňačky nebo silnice?

                        0 0
                        •  

                          V lesich je to pomerne tvrdy, dost na piskovci ale ne na pisku, jehlicnaty lesy. Okresky jsou pekne rozbity s malym provozem.

                          0 0
      • Pavlos_S1  

        Tento druh videa za klasickou masírku nepovažuji. Co je pro jednoho argument, pro druhého prostě není a je špatné, že to každý bere podle sebe, aniž by si uvědomil, že ten druhý je prostě jiný. A kdo se opravdu o éčka zajímá, tak i z těch masírek dokáže vytěžit informaci, kterou použije/nepoužije při výběru. Za masírku považuji přiblblé reklamy kde si jede pan Jágr na éčku, jako když se neuchumelí a usmívá se jak debílek v největší pohodičce.

        Proč by se většina éčkařů měla odsoudit sama? Jak odsoudit? Proč by se odsuzovali? Jezdí na tom dobrovolně? Jezdí. A proč? Můžeme se domnívat, že jsou líní atd. ale v první řadě to ví hlavně jen oni, a my si jen něco myslíme a považujeme to za pravdu. Také si jednou pořídím éčko. A bude to jen z důvodu, že už kopce, které jsem před 25 lety dával, dnes mám problém a kolikrát tlačím a popravdě si ty síly raději ušetřím na rovinky, nebo z kopce, a hlavně čím jsem starší, tím více se mi nechce potit krev, ale chci si jen jízdu užívat s minimální námahou bez sedření.

        Tak schválně, jak takový rozhovor na tom kopci u pivka bude vypadat třeba za pět let. Bude z nich spíše mluvit zkušenost, nebo stále to budou reklamní masírky?

        0 0
      • Romancero  

        teď jsem nedávno zaslechl jednoho éčkaře (u Albrechtic za Týništěm)- stál jsem u závory na kopci a přiřítil se tam- čekal na kámoše..ten přijel cca 2 minuty za ním (s normálním kolem a jakzykem na vestě).

        a slova éčkaře"ty voe já ten kopec vyjel 30 cítkou! To sem ještě nikdy nedal!"

        Nějak jsme nechápal…asi čipnuté kolo? Já ten kopec jezdím max. 15 km/h s jazykem na vestě (převod tak 32/21)

        0 0
    • Romancero  

      Je tady nějaký elektrikář -odborník?

      Dotaz: „Jaký je rozdíl mezi "normálním-pomalým nabíjením“ a tím „rychlonabíjením“?

      Tedy myslím ve smyslu , co je nejlepší pro baterii? Nemyslím parametry nabíjecích cyklů.

      „Technickým cit“ mi říká, že pro baterku a její životnost asi nebude rychlonabíjení to pravé ořechové-ale nechám se poučit fakty! :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jáchym 1  

        Nepovažoval bych se za elektrospecia­listy,ale konkétně Bosch resp.Cube s motorizací Bosch dodávává 2A nabíječky a to i pro 625W baterie.4A dodává jen k některým fůlům.A důvod?nižší nabíjecí proud je šetrnější k baterii.

        0 0
      • Xfantasy  

        Menší proudy jsou pro baterii lepší. Prodlouží životnost.

        0 0
    • Toky  

      Možno som trochu iný prípad ako vy všetci.

      Každopádne prečo e-bike – z môjho hľadiska.

      Bývam v Košiciach. Z domu do práce to mám cca 6km. Pri práci mám problém zaparkovať auto či motorku. MHD nejazdím – mám nejakú fóbiu, neznesiem vo svojej blízkosti cudzieho človeka. Zaujímavé je že ak sme v pohybe tak mi nevadí – typicky prechádzanie sa v obchodnom centre v dave a pod. Každopádne v autobuse či kostole to nezvládam. Možnosť ísť peši do a z práce – to trvá cca 1 hodinu, čo je veľa. Ísť klasickým bajkom – vždy sa cestou spotím – čo by nevadilo cestou domov, ale cestou do práce, kde nemám sprchu – to je zle. Ale bajk nemám problém zaparkovať v kancelárii. Detto ebajk.

      Ďalej. Raz týždenne odbehnem 10km lesom. Raz týždenne posilovňa. 4× týždenne hrávam futbal. Na ten by som tiež chcel dochádzať ebajkom. Na futbal dôjsť klasickým bajkom nieje nejaký problém, aspoň sa človek rozhýbe a zahreje. Horšie je to cestou späť. Po samotnom futbale mám jazyk na opasku – bežne pri ňom odbehám 8–10km. A potom vyšliapať na sídlisko ak ešte ako naschvál fúka protivietor je proste pakáreň, hlavne ak niesom nejaký vášnivý cyklista. Cyklistika je pre mňa iba zrýchlený presun z A do B.

      Momentálne využívam ekolobežku, dostal som sa k nej vcelku náhodou. Je v podstate fajn ale keď je trochu chladnejšie tak je na nej proste strašná kosa. Človek sa vôbec nehýbe, len tak stojí. A kolobežka má problém s obrubníkmi či prasklinami na asfalte kvôli 10" kolieskam.

      Asi tak.

      Mne neide pri ebajku o hranie sa na športovca. Ja sa našportujem dosť. Mne ide o presúvanie sa z A do B a parkovanie.

      Mám bajk ktorý má cca 20rokov, začína byť trošku ojazdený, prichádza čas výmeny. Tak som sa predbežne rozhodol ako ďalší bicykel skúsiť s elektrickým pomocným motorčekom.

      Fú, to bola spoveď.

      Teraz kľudne do mňa.

      Aj za to vopred Ďakujem.

      0 0
      • RomanH  

        S tim se neda nesouhlasit a nikdo rozumny tu e-bike jako dopravni prostredek ci pro nemocne a starsi lidi nerozporuje.

        0 0
        • Janes  

          +1, napsals to velmi trefně.

          0 0
          • Nitroglycerin  

            to ano, háček asi bude v tom slovíčku „rozumný“…

            0 0
            • Romancero  

              jasně, kdo z nás by se považoval sebekriticky za „nerozumného“

              Já se tedy někdy nerozumně chovám-ale tak maximálně 1× za 10 let :-)

              …no ale možná právě díky tomu (že rozum nebyl doma) mám prima kluka -syna :-)

              0 0
      •  

        S tou fobii to je zajimavy. Ja ze stejneho duvodu nemuzu jezdit velkokapacitnimi éčky jako jsou trolejbusy, tramvaje, metro a lanovky.

        0 0
        • Janes  

          Devět let jsem jezdil do práce systémem autobus, metro, tramvaj a stejně zpět :-) , pak otevřeli Blanku :-)).

          0 0
          •  

            Blanka a pod je fajn ale musi to frcet. Nedovedu si predstavit, ze bych tam zakufroval. Asi bych bouchl se dvermi a vykrocil za svetlem ;)

            0 0
            • Manas  

              Udelali o tom takovej dokumentarni film … A tusim ze zkouseli u jednoho ministerstva i generalku :)

              https://www.csfd.cz/…tlo/prehled/

              0 0
              •  

                Dost lidí ma v Praglu naslapnuto na scenar z filmu Volny pad. A vedomi, ze to lepsi nebude, „slabsim“ povaham tedy neprida.

                0 0
                • Manas  

                  To vidim pokazdy cestou do prace … pokud z nejakyho divnyho duvodu se rozhodnu trapit se v aute.

                  Jinak to vidim z vysky autobusu :)

                  0 0
                • Romancero  

                  jo to je trefa! Volný pád…Proto nedokážu v Práglu žít-3 měsíce práce a pobytu tam ve mně zanechaly hlubokou stopu ..

                  0 0
                • HonzaRez  

                  Mcheche, na toho Douglase myslím vždycky, když se prodírám dopravou, a to jsem z menšího města… Možná budu muset do budoucího Pražského-Středočeského moře častěji, pak doapdnu stejně…

                  0 0
            • Janes  

              Hmmm, tak zrovna včera Blanka pouštěla dovnitř na etapy, takže hezky postaru na Letnou, kolem Fučíkárny a pak na most Barikádníků..sluš­nej Mordor :-)

              0 0
    • matbiker  

      .

      0 0
      •  

        Sice to tady uz bylo ixkrat ale je to povedený:))

        Jestli vite o podobnych srandickach, dejte to pekne sem, je to k tematu.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Pavlos_S1  

      Určitě tohle cyklovideo znáte, ale dát to sem musím :-)

      Cyklistická píseň

      0 0
    • Toky  

      Včera sme mali pešiu túru lesom. Míňali nás do slušného kopca pán a pani na bajkoch. Pani mala elektrický, pán klasiku. Pani v jednom kuse mlela pantem, čosi pánovi vysvetľovala. Upotený pán chrčal s jazykom na opasku 10 metrov za ňou.

      :-)

      0 0
      • Pavlos_S1  

        Asi do něj hustila, že má přidat a netáhnout se jak smrad a nezdržovat :-)))

        0 0
        • Toky  

          Ani nie. Niečo v zmysle aký je les krásne romantický v tejto dobe. Tak sa pri tom pekne usmievala.

          0 0
      •  

        Jj, prilis rozdilna vykonnost neni pro spolecne treninky ideální ;)

        0 0
      • l.bily  

        to mi pripomina aj mna ked sme jeli do hor, manzelka elektrokolo s detsku sedacku plus na gume tahala dceru a este aj ja som sa obcas o nu oprel, celkom sa na nas vsetci divne pozerali pred par rokama ked este nebolo ecko tak rozsirene

        0 0
        • Lišák  

          To musíš mít dost nabušenou manželku. Pořád se píše že ten motor je jen přípomoc. Pokud je něco přípomoc, tak je to méně, než vlastní činnost. Možná pokud by netáhnula i tebe, tak by na dvě děcka ani motor nepotřebovala.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            3 kids, 2 wheels, 1 supermum

            https://www.youtube.com/watch?…

            0 0
          • l.bily  

            manzelka ma 56 kg a co sa tyka kola tak na obycajne uz nesedne ani ked jedeme 10 km po rovine se 4 rocnym synem. Mam sa snu hadat? sem rad ze jedeme aspon nekam cela rodina a hlavne deti, ktore sa tesia, sam sem sa najezdil a este najezdim dost. A vim ze pre nu je kolo utrpeni a nebavi ju. Na elektrokoli sa preveze bez kecu.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
      • Romancero  

        ..no to jsem nevěděl, že Author jde do kytek !

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • DaD  

        Alespoň by to mohl psát člověk, který si o tom něco zjistí:(

        „Pak přišla krize, která srazila prodeje. V posledních letech evropský trh začínají válcovat silné nadnárodní značky, které mají vlastní masovou výrobu i distribuční sítě. Tedy firmy jako je globální prodejní jednička americký Giant, rovněž americký Specialised či německý Canyon“

        0 0
    • Pavlos_S1  

      A teď už i záchranáři? To někteří zdejší blbové nepřežijí…

      https://www.ceskatelevize.cz/…lektrokolech

      0 0
      • Janes  

        Ty se chudáci budou divit, až po nich Hermod začne plivat a řvát, že jsou hovno sportovci :-))

        0 0
        • pepek  

          . . . bude ležet na zemi s těžkým zraněním, ovšem jejich pomoc rozhodně odmítne.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • BB  

      Tak jedna pozitivní zkušenost s ekolem, ne tedy mým, ale mojí manželky. Po návštěvě Livigna, kde zjistila, že ty kopce nedává jako před deseti lety, se rozhodla pro ekolo. Nakonec si vybrala fulíka od KTM s motorem Bosh. Je to tedy těžítko a blbě se s tím manipuluje, ale jinak jsou jízdní vlastnosti fajn a do kopce na kamenech to drží díky váze a delší zadní stavbě jak přibitý. Pro mě to znamenalo zásadní změnu a to že společné vyjížďky, které pro mě dříve znamenaly dva odpočinkové dny v týdnu, se staly poctivým řemeslem a od srpna jsem shodil tři kila. Kamarádi při společných akcích se diví jaký že jsem to začal nový typ přípravy :-)

      0 0
      •  

        Musis manzelce v ridici jednotce kola zmenit procenta pripomoci a silu kroutaku tak aby to korespondovalo s tvou výkonností nebo libosti :)

        0 0
    • Venda  

      Tak jestli je to tady elektropozitivni, tak se zeptam. Libi se mi Trance E+ a predstavuju si od nej toto. Ma to mit pet rezimu, ktery si sam muzu nastavit, tak jsem myslel, ze treba prvni rezim nastavim, aby umazal hmotnost a valivy odpor (aby to na popojizdeni jelo jako normální kolo, na dojizdeni do prace a podobne), druhej aby to jelo jako silnicka, treti nejakej standart, na ctvrtej to jelo jako Jarda a patek teda na maximus (asi jako Jarda za mlada). A ted akorát nevim, jestli nejsem mimo? Jinymi slovy, ze by ten motor mohl dovolit poridit si mnohem terenejsi kolo s kterym se da mnohem vic krosit, ale s kterym se ale da nejak rozumne udelat i vylet s rodinou nebo pravidelne dojíždět.

      PS: Pro elektronegativní. Ano, jsem ******** linej.

      0 0
    • Toky  

      Zdarec.

      Poprosím nečítať príspevok respektíve nekomentovať tých, čo neznášajú ebajky. Ďakujem.

      Uvažujem nad ebajkom pre dochádzanie do a z práce a dochádzanie do a z tréningov. Trasy všetko vrámci mesta s aktuálne štandardne rozdrbanými chodníkmi a cestami. Všetko trasy do 10km. Poprosím nekomentovať legálnosť jazdy ebajkom po chodníkoch, v tejto veci mám jasno a viem ako sa k tomu postavím.

      Trasa má svoje nepríjemné kopce, ktoré šliapem na klasickom bicykli po tréningu (4× týždenne) s nenávisťou a cestou do práce sa pre nich spotím. Preto ebajk.

      Momentálne mám v merku takýto v podstate jednoduchý a lacný

      https://www.bicyclegarage.sk/…9.p2683.html

      Má s ním alebo s niektorými jeho komponentami niekto skúsenosť?

      Nemám problém s pomocou motora do 25km/h – ani teraz rýchlejšie nejazdím ani na bajku ani na ekolobežke. Pomoc el. motora plánujem využívať len na tie kopce, čo je možno reálne 10–20% jazdy.

      Upozorňujem na to, že ho chcem na presuny z A do B, nie na športovanie. Kebyže som mal kde zaparkovať motorku, tak ju beriem – bez váhania. Motorku nemám kde doma parkovať, keďže bývam na sídlisku. Bola by len otázka času kedy by mi zmizla alebo mi ju nejaký dobrák poškodil. Bicykel viem vyniesť do kanclu, aj domov, aj do šatne počas tréningu.

      Ďakujem za všetky rady.

      0 0
      • matbiker  

        Toky, neporadím ti, nejsem přípomocný cyklista, ale při prohlédnutí kola v něm nevidím žádný problém.

        O co mi jde v tomto mém příspěvku: v tomto typu použití kola s přípomocnou jednotkou, ti nebude spílat a nadávat ani jeden z elektrobikefobů ( ke kterým se částečně řadím i já). Jsem přesvědčen, že většina těch zmíněných, takové použití kola s elektrickou přípomocnou jednotkou schvaluje.

        0 0
        •  

          Ánó, musi byt toletantni ke svym bliznim.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Lišák  

          Přesně tak. Pokud by si Toky přečetl vlákna o elektromotorových kolech, tak by takový nesmysl nenapsal. Nevím o žádném bajkfóristovi, který by tady psal, že elektromotokolo je špatné používat jako dopravní prostředek.

          0 0
          • Toky  

            Aký nezmysel presne som napísal? Ja nikde netvrdím, že sú tu na fóre bajkeri, ktorí tvrdia že elektromotokola je zlé používať ako dopravný prostriedok. Ja som prosil nekomentovať tých, čo neznášajú ebajky.

            0 0
            • Lišák  

              Tenhle:

              Poprosím nečítať príspevok respektíve nekomentovať tých, čo neznášajú ebajky. Ďakujem.

              Elektromotorová kola tady nikdo nevidí jako problém a nemá je důvod nesnášet. Pokud se používají jako dopravní prostředek, což je Tvůj případ.

              0 0
              • Toky  

                OK, beriem to tak že sme sa nepochopili. Nemám načítané celé fórum.

                Mea culpa.

                0 0
      • BB  

        Je nutno vyzkoušet, jak jede bez přípomoci, tam se ekola mohou lišit. Ty chceš tento režim hodně využívat, tak bych se na to zaměřil. Manipulace s kolem v paneláku nebude jednoduchá, tak bych zvážil, zda jsou opravdu nutná kola 29 palců. V terénu jezdit nechceš, tak bych se podíval zda nemají něco ve verzi 27,5 nebo kros.

        0 0
        •  

          Obavam se, ze panelak a kvalitni ecko jsou na hony vzdalene a nesouznene veliciny. ;)

          0 0
          • Xfantasy  

            Dá se to :) ale s odřenýma gripama :))

            0 0
          • Toky  

            Vysvetli, prosím, čo ťa k tejto úvahe vedie. Nejako tomu nerozumiem.

            Ďakujem.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
      •  

        Mladi a sikovni teda fest. I kdyz mně na hony vzdalena disciplina, tak kloboucek.

        0 0
        • psbiker  

          To by jiste na běžném kole nešlo. Koupím si e-bike abych byl taky tak dobrý. Pak vám všem ukážu, že prý jsem tlustý a líný :)

          0 0
          • Janes  

            Spíš bych to video vzal tak, že o baterkách to není, kdo umí, umí na čemkoliv. A kdo neumí…

            0 0
        • Pavlos_S1  

          Jo jo, tihle dva klici umí.

          0 0
      • Lišák  

        Pokud se nemýlím, tak takhle používá elektromotokolo naprostá většina jeho uživatelů.

        0 0
        • Janes  

          A tos doteď nevěděl? Na baterku holt musíš mít big balls, voe.

          0 0
        •  

          Pokud se nemýlím, tak takhle používá kolo i naprostá většina jeho uživatelů.

          0 0
      • kesu  

        Tyjo neznám, super videjko a teda jako umí to..

        0 0
        •  

          Zkousel jsi podobna alótria s eckem, tusim, ze mas celobrko. Mi to prijde, ze vhledem k hmotnosti to musi byt narocnejsi nez klasika ale nevim, jsem v poskakovacich disciplinach laik ale libi se mi, teda pokud koukam na vyssi level ale to je jako ve vsech sportech.

          0 0
          • kesu  

            Tak takovýhle kousky teda neumím, ale trošku jsem to odlepil a není to takovej boj. Když si zvyklej na 12kg 26 dirťáka, tak je to strašidelná změna. Ale když jezdíš na DH kole s 200mm + zdvihama, tak ovládání není až tak jiný. Prostě těžiště a rvát to silou. Ono to poslušný je, ale ten první impulz nestačí pouze lehounce našeptat. Ale sjezďák je taky takovej, sice je to lehčí, ale zase vytáhnout to ze zdvihu chce taky sílu. Co je trošku omezující je motor dole pod klikama, nevypadá to, ale narvat s tím šutr jde velmi snadno. Kupodivu pomalý pasáže v šutrech tomu nevadí tolik, jako sjezďáku. No a ve vzduchu to není rozdíl skoro žádnej. Ale je to hranice, já mám Levo někde kolem 20,5kg a co jezdí kolem Genius s cca 24, tak to už mi teda fest nesedí.

            Je blbost, že na elektrokole nejde jezdit technika. Jenom to prostě musí člověk trošku ovládat, velmi pečlivě si vybrat kolo a pak ho ještě zaplatit. Jo a pak si teda zvyknout, že na tom jde všecko strašně rychle do kytek.

            0 0
            •  

              Me na tom, krome ucelu ke kteremu jsem si éčko poridil, neskutecne bavi dlouhy technicky i fyzicky narocny vyjezdy. Proste koreny, kameny ale az trochu do rychlejsiho trialova.

              0 0
              • kesu  

                To je fakt sranda a chce to mít trošku balanc, navíc je to úplně jjinej „kumšt“ než jet dolu…

                0 0
            • pitos  

              Pěkné, ale není moc fér srovnávat tvé E enduro s klasickým sjezďákem. Zkus to ještě jednou ale E enduro vs klasika :)

              0 0
              • kesu  

                Vážně myslíš, že nemám srovnání s klasickým endurem?

                Jasně, že je zábavnější jet na 14kg trailbiku ten stejnej trail, protože je to hravější. Ale rozdíl není zdaleka takový, jak se zdá na první pohled. Znát to je, když to taháš z placky do vzduchu. Ale fakt je to zvyk, určitě je kravina říct, že na 20kg kole nejde jezdit. Jde a bezproblémů. Ovládat to slušně zvládá i podstatně lehčí Šárka. To, co takovej Ebike přidává zábavy směrem nahoru a hlavně na placatým trailu oproti větší dřině při ovládání je v celkovým součtu trail ježdění tak asi 99:1.

                0 0
                • pitos  

                  No to si nemyslím a právě proto se ptám. Možná jsi ten rozdíl měl napsat jako první, než srovnání se sjezdovým kolem.

                  Já na ekole mám odjeté minimum a z těch odolnějším jsem zkusil jen to HT od RB. Nicméně kol co mají kolem 20kg jsem už pár zkusil a pokud to není vyloženě sjezdová trať či uhlazený trail typu superflow tak nic moc, spíše velká bída oproti dnešní nabídce moderních endur.

                  Jako já proti kolům na baterky zase až tak moc nemám, ale dávat tolik peněz za něco co je dobré jenom do kopce mi příjde úsměvné. A už jsem to psal dříve, pokud se váha odolného E endura dostane pod 18kg, pak to bude mít možná i smysl.

                  0 0
                  •  

                    Podle ceho soudis, ze ecko je dobre jenom do kopcu ?

                    0 0
                    • pitos  

                      Bavím se pouze o enduru, třeba na XC výlety mi přijde e kolo použitelné.

                      0 0
                      •  

                        Tak to po tom áno. Do tzv endura a jinych zabavnich disciplin a kratochvili nevidim.

                        0 0
                  • Venda  

                    Stejny jako u tebe srovnani moderniho e endura s nejakou tezkou „herkou“. Ja jsem teda na e enduru jeste nejel (uz se tesim), ale nemyslim, ze to na trailech bude takovy zasadni rozdil v zabavnosti. Spis naopak. Samozřejmě se to bude chovat trochu jinak, kdyz je to tezsi, budou tam nejaky setrvacnosti a bude to chtit jiny jizdni styl (i za prispeni motoru), ale urcite bych si netroufl tvrdit, ze to bude mene zabavne nebo dokonce nudne. A o zabavu jde u tenhle kol (trail enduro) predevsim, ne?

                    0 0
                    • kesu  

                      Já mám třeba fakt lehounký kola, řekněme kolem 1550g, takže je to poslušný docela dost a i to mění směr. Hmotnost navíc je celá u klik a dole v rámu. Jako určitě znát to je, ale zvykneš si a je to ok.

                      0 0
                      • Venda  

                        Ja prave premyslim nad Trancem a jeho elektro verzi. A cim dal vic se priklanim k Ecku. Kor kdyz mam doma lehkyho Anthema X, tak mit dve podobny kola.

                        0 0
                        • kesu  

                          Vyzkoušej si to. Já třeba jsem z toho Leva fakt nadšenej a užiju si na tom jak cestu na pivo tak trail ježdění a považuju to možná za nejlepší kolo co jsem kdy měl (teda asi krom V10). Ale má to taky svoje mínusy.

                          0 0
                  • kesu  

                    Pokud myslíš závodní enduro, pak není co řešit. Je to velmi specifický určení a na to patří speciální kolo. Ale pokud to má být hobby, není negativ plynoucích z hmotnosti tolik jak se zdá na první pohled. Problém tvýho pohledu je, že srovnáváš 20kg starý DH kolo (ano, taky jsem jezdil na 20kg gambleru) a dnešní 14–15kg enduro. Ale když bys dal vedle sebe to stejný enduro se stejnou geometrií s 15 a 20kg, bude rozdíl ZA JÍZDY až překvapivě malej. Jasně, že pokud skáčeš bunndy v malý ryhclosti na obrubník z asfaltu, tak se nadřeš. O tom nepolemizuju. Ale při jízdě na středně obtížným trailu (řekněme to zábavnější na Trutnově) je rozdíl fakt malinkatej. Jako jezdit na elektrokole sjezdový DH mordory dlouhodobě nejde, protože se ti to rozpadne pod zadkem. Ale konkrétně na tom Trutnově s nějakým občasným odlepením (jinde, ale řekněme skoky odpovídající kategorii malá helma a trošku respekt) mě 20kg levo vůbec neomezuje. Naopak na přejezdech je to podstatně lepší a zábavnější. Ale tím samozřejmě netvrdím, že mírně houpavej skákavější trail není zábavnější na lehkým kole, to určitě ne. Ale že bych si někdy řekl, že by se mi to jelo líp na klasickým podobně zaměřeným kole, to fakt jenom okrajově.

                    0 0
                    • pitos  

                      Není to úplně tak že bych srovnával staré DH kolo s dnešním endurem.

                      Za prvé, rozdíl hmotnosti je větší než 5kg, bude to u podobně vybavených kol tak 7–8kg.(dnes průměrné enduro má kolem 15kg, E enduro kolem 23kg)

                      A za druhé, jezdil jsem dlouhodobě na enduro kole s váhou pohybující se kolem 17,5kg, takže vím moc dobře jak je to s obratností takového kola. (Status v mém setupu byl v podstatě dnešní enduro s méně převody a bez teleskopu)

                      Ano,E kolo ti nabídne i něco jiného než cestu dolů. Ale já pořád vidím u endura prioritu jízdu z kopce a tam to prostě ztrácí a motor ti nijak nepomůže. Neříkám že to někomu nemůže vyhovovat ale jde to nějak těžce proti proudu a nevím co bych na tom měl z kopce vyzdvihnout.

                      Výjezdy ano, tam to má podle mě velkou výhodu a je to lákavé. Snad jen můj osobní problém s motorem v lese bude v budoucnu takový stroj pořídit:)

                      0 0
                      • kesu  

                        Hele pokud to mas tak, ze 99% jizdy je pozitek ze sjezdu, pak neni co resit. Ono neni ani co resit, pokud mas fyzicku na to, abys dal rekneme 1500–2000 prevyseni a mel silu na sjezdy. Ale celkove to fakt neni tak hrozny. Ja si to naskladal tak, aby to bylo co nejlehci a cca 20,5kg levo odpovida tak 13,5kg klasickymu biku a nemam pocit, ze by se mi to ovladalo zasadne hur. Ale znat to pochopitelne je, jenom spis proste pro moje pouziti prevazujou vyhody a to zasadne

                        0 0
                        • pitos  

                          No tak to tady půjde asi o ty škatulky, řekl bych:)

                          Já si tedy nemyslím že zrovna u enduro ježdění musíš nastoupat xx převýšení, to není zase až tak důležité. Osobně jezdím řekněme od xc po dh a u endura si dnes představuji, že přijedu do nějakého parku typu Bialsko trail nebo třeba všem známé Rychleby. Vyšlápnu si nějak kopec a užívám si jízdu dolů po trailech různých obtížností. Nevím v čem by mě takové těžké e kolo mělo bavit na trailech typu Sítko, Sjezdy či nově Velbloud(uvádím Rychleby bo je všichni znají)

                          Já na těch trailech poznám rozdíl váhy 2–3kg u kola, je to jinde a přesvědčit mě že jde smazat 7kg rozdíl půjde velmi těžko:)

                          0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Venda  

        Rekl bych, ze takovychto lidi bude jen přibývat. A kdyz ne takovejhle, tak na trailech urcite. Bo co to na normalnim kole sjedou za den treba petkrat, tak na ecku osmkrat. Ekolo uz neni jen zalezitosti cyklostezek.

        0 0
    • Pavlos_S1  

      E-MTB Vs E-Moto

      0 0
    • hawrda  

      Kluci,ecko je a vždy bude proste *****.

      Nic s tím nenadelate:D.

      0 0
      •  

        Danke !

        0 0
      • kesu  

        Tak pořád lepší příspěvek do diskuze, než cokoliv co tu předvedl Hermod, takže bod pro tebe!!

        0 0
        • hawrda  

          Je dobre,ze jste s tím smíření.

          Čekají vás těžké časy.

          Každý zbývající běžný biker vám to dá příští rok sežrat.

          Tedy tu pripomocnou cyklistiku:).

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • BB  

      Tak tenhle systém se mi opravdu líbí. Jednak to vypadá opravdu dobře, okolo středu není velká masa motoru, jednak je to lehké a jednak jde používat bez baterky a motoru jako běžné kolo.

      https://www.bikeradar.com/…otor-system/

      0 0
    • DaD  

      Zajímavé čtení o energetických článcích. Tipy na konci článku jsou velmi zajímavé. Děláte to někdo takto a nebo si s tím hlavu příliš nelámete? Chci koupit E-bike a tak sbírám informace. Díky za postřehy.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Sanity  

      Je zvláštní, že když hraju šachy a vezmu si na přípomoc počítač, tak jsou protihráči nasraní a nechtějí si už hrát. A to přitom ho používám jen občas a figurkama tahám já. Svýma rukama.

      Nevím co jim vadí.

      0 0
      • Pavlos_S1  

        Že se dloubeš v nose a šaháš na figurky?

        0 0
      • Janes  

        Máš v tom hokej, tohle není přípomoc, ale nápověda a ta, jak všichni víme již od školy, je mezi nepovolenými až podvodnými aktivitami. A jestli tohle negómuješ, vrať se do tý školy, ti to tam vysvětlí :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TK75  

      Nové video o trendu elektro výpomoci na silničním kole https://youtu.be/ONPG133T_hY

      Nechápu, hlavně jak mluvit o sportovním náčiní, kdy motor lehoučký atd. pomáhá jen v tom nejhorším jako třeba kopce.Vzít si potěšení vyšlápnout kopec?Já miluju námahu, překonání sebe sama a tohle prostě je IMHO nesmysl.

      Upozornění: nikomu to neberu, nezávidím, neurážim atd.

      Prostě mi jen nesedí ty řeči k tomu

      0 0
      • Venda  

        Hele motorka nebo auto jsou sportovní náčiní. Dokonce i sipky, koule na petang nebo sachovy figurky jsou sportovní náčiní. Tak nevidim jediny duvod, proc by nemohlo byt sportovni nacini i elektrokolo. Ale samozřejmě to neni sportovni nacini na cyklistiku ale na elektrocyklistiku.

        0 0
        • dawka  

          Jo no, přesně tak, nechápu co na tom furt někdo nechápe :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Jirka63  

      Spousta zábavných názorů, hlavně od odpůrců, kteří jsou přesvědčeni, že cyklistika je šlapat a nepomáhat si. Ale to má logické díry, co např, silný vítr v zádech, když to je dle nich hlavně o šlapání, se kterým si vyhoním osobní ego do nebeských výšin, proč nepotí krev jen na rotopedu atd. Ale to pak u piva není ono, já jel do toho kopce tolik a tolik, dnes jsem dal stovku, nikdo by neocenil můj buziobleček kopii Tour de France z Číny ......Tahle diskuse nemůže nikdy skončit, ale alespoň je sranda

      0 0
      • exxonvaldez  

        Tebe někdo ublížil?:-))))

        0 0
        • Jirka63  

          ale vůbec ne, patřím mezi kochače, o to je to zábavnější

          0 0
      • Romancero  

        tak proto jezdím na kole a chodím sem na B-F!

        právě kvůli té srandě :-)

        0 0
      • Toky  

        Také zjazdy kopcov na ebajkoch a bajkoch. Na ebajku mi pri vyšliapaní na kopčisko pomôže elektromotor a dole sa spustím a nechám to na gravitáciu. Na bajku si vyšliapem hore za sádlo, smerom dole si užijem zjazd možno rovnako ako na ebajku. Nepripomína vám to niečo? Mne áno. Stačí v zime prísť na lyžovačku na hory na zjazdovku. Koľkí z nás sa nechajú na kopec vytiahnuť vlekom? A koľkí z nás si to vyšliapu za sádlo? Ruku na srdce, ja sa teda nechám vytiahnuť vlekom… A nejako nemám pocit, že som menej lyžiarom ako skialpinista. Neviem aký pohľad má väčšina skialpinistov na mňa každopádne jedného poznám a tomu je jedno ako sa ja dostanem na kopec. Sme vonku a lyžujeme, každý svojim tempom a spôsobom ale sme vonku a lyžujeme. Respect.

        :-)

        0 0
        • Chlebovnik  

          Cyklistický ekvivalent sjezdového lyžování se nazývá BIKEPARK (případně TRAILCENTRUM), nikoliv ELEKTROKOLO.

          0 0
          • Toky  

            A čo presne tým chceš povedať? Tam sa elektrokolo nepoužíva? Alebo kolo?

            0 0
            • Chlebovnik  

              Na sjezdovce máš pro účely sjezdu vytvořené a stále upravovavé trati, kde nepotkáš turisty atd., nahoru tě pak vyveze lanovka. Stejně tak v bikeparku. Prakticky NIKDO nejezdí sjezdy na lyžích ve volném terénu.

              Elektrokolo, jak jsi jej popsal, je dle tebe cyklistickým ekvivalentem sjezdového lyžování. Já ti vysvětluji, že cyklistickým ekvivalentem sjezdového lyžování je právě bikepark.

              0 0
              • Toky  

                OK, chápem. O bikeparku počujem prvý raz.

                A v bikeparku sa nechajú vyviezť lanovkou aj bajkeri, či tí si to vyšliapu po vlastných? A keď sa teda nechajú vytiahnuť lanovkou tak niesu za lenivcov? Či za lenivcov sú tu ebajkeri lebo si pri zjazde pomáhajú elektromotorom? Či v bikeprku nieje za lenivca nikto?

                Za mestom v lese máme takú lúku, kde je zo 5 ohnísk. Raz som tam videl týpka s rodinou ako tam chystali opekačku. Mali Nissan Navaru zaparkovanú tak dva metre od ohniska, pootvárané dvere, zapnuté autorádio. Týpek bol celý v maskáčoch s nožiskom na opasku. Ako sme tak šli okolo, žena na neho húkla od detí, nech zapáli konečne ten oheň aby sa mohlo opekať. Zálesák vytiahol zozadu plynový horák, nastavil na ňom tak 30cm plameň a zfleku podpálil nejaké poleno. Tomu hovorím lenivec v lese.

                0 0
                • Lišák  

                  Pokud by se elektromotorové kolo používalo jako ekvivalent sjezdovek – to znamená jen na jednom kopci k tomu přizpůsobeném, tak by patrně niko nebyl proti. Bohužel se tohle motorové vozidlo používá i jako motorové běžky – všude v krajině. Tam je právě ten rozdíl.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • Toky  

                    Tak ako peším turistom asi vadia bajkeri v lese, tak im aj bajkerom vadia ebajkeri. Netuším či ebajkerom nevadia turisti a peší. Asi by trebalo pre každého vlastné lesné chodníky. Čo na to napríklad lesné zvieratá? No neviem. Ja myslím, že by sme sa mohli všetci trošku uskromniť a zniesť sa na jednom chodníku, nezakladať všade ohniská a nenechávať v lese bordel, nerobiť hluk a možno by aj tie pôvodné lesné tvory mali z nás lepší pocit. Rešpektujme sa navzájom.

                    Len pre info – nie som ebajker. A už vôbec nie lesný ebajker.

                    Zatiaľ.

                    Stará múdrosť vraví – Nikdy nehovor nikdy.

                    :-)

                    0 0
                    • psbiker  

                      V lese a přírodě vadí asi především davy lidí, hluk a odpadky jsou už jenom nutný důsledek. V případě e-bajkerů to budou často existence hledající laciný zážitek, stvoření co by se na dané místo nebyla schopna doštrachat ani pěšky, bez základních návyků, jak se tam chovat. Z toho budou vznikat problémy a konflikty, pak zákazy a omezení. O tom tu je řeč, né že nemáme rádi elektrokola..

                      0 0
                      • Toky  

                        Keď Ti mám pravdu povedať, nikdy som nepostrehol nejaký vyslovene konflikt v lese medzi pešími a cyklistami či ecyklistami. Áno, trochu vadí mi keď idem peši lesom a preletí okolo mňa cyklista ale nikdy sa to nestalo nejako rizikovo. V princípe nevnímam ako peší rozdiel medzi cyklistom a ecyklistom, z tohto pohľadu sa chovajú rovnako. Mimochodom naposledy sme šli takú 14km túru v nedeľu lesom, cestou späť som sa rozhodol urobiť si štatisticky počet bajkov a ebajkov čo ma minú. 31:11 v prospech bajkov. Chvíľu mi vadilo, že kvôli dvojkolesovým turistom nemôžme ísť so ženou a synom vedľa seba ale za sebou. Ale behom kilometra si na to človek zvykne, je to potom len vec úpravy komunikácie. Prijal by som keby mali bajkeri zvončeky tak ako mám zvonček na bicykli ja. Občas keď fúkal vietor tak bajk prichádzajúci odzadu pre šum lístia jednoducho nebolo počuť.

                        0 0
                      • stanik 2  

                        Svatá pravda

                        0 0
                    • Toky  

                      Ešte jedna vec. Nie každý berie cyklistiku ako šport, údaje zo Stravy za mantru. Napríklad ja ju beriem ako rýchlejšiu alternatívu chôdze. V turistickom poňatí – pri troche šťastia dlhšia prejdená trasa jazdou na kochačku za rovnaký či kratší čas snáď s obdobným energetickým výdajom. A ebajk toto možno dokáže posunúť ešte ďalej. Nikto v princípe netvrdí, že ten elektromotor musí pomáhať celú cestu takže ebajker môže mať kľudne rovnaký energetický výdaj ako bigoš či cyklista. To môže byť fajn benefit, nie?

                      0 0
    • Romancero  

      Tak jsem poprvé jel na e-kole.

      Sestra si koupila městské e-kolo a tak jsme ji ho převážel domů . Vzal jsme to samozřejmě oklikou .přes les a kopečky cca 10 km. Kolo je se zadním pohonem v nábě …

      po rovině docela nuda (asistence 2–3)…ale ty prudší kopce, co jezdím tak cca 15–16 km /h na gravelu jsem na stupeň 5 vyjel, jak dráha tak 23–25 km/h! Rozjezdy z nuly -dost slabé-je dobré si dávat lehčí převod (motor zabírá dost líně z nuly)

      Dost návykové! Umím si představit nějakého e-fulla , jak s ním lítám po Orlických horách-kopec nekopec…:-).

      Ale co mě překvapilo nejvíce-minimální odpory při jízdě po rovině-bez zapnutého pohonu – v pohodě bych bez baterie dojel v okolí HK kamkoli-tedy max 20 km/h. Z kopce při vypnutém pohonu jede stejně rychle jako klasika-tedy rychleji-je těžší –22 kg.

      Už se těším až se sestrou vyrazíme někam dále a otestujeme výdrž baterky !

      0 0
      • TK75  

        „co mě překvapilo nejvíce-minimální odpory při jízdě po rovině-bez zapnutého pohonu“– No to je jasný, seš zvyklej ušlápnout tunovou Sekvoj tak ti to přijde teď v pohodě:-)

        0 0
        • Romancero  

          neprovokuj hliníkáři!! :-)

          ..ale je fakt, že hmotnost plně naložené sequoie s báglama , se kterou jsem vloni jel do J. Čech, je cca stejná 21–23 kg

          0 0
      • Jirka63  

        tak s tímto stylem ježdění budeš překvapen, jak málo najedeš :-). A ty rozjezdy, Když se rozjíždíš s autem na trojku, tak také nic moc, je to stejné

        0 0
      • psbiker  

        Bez pohonu nemá odpor? To bude asi nějaký lepší e-motorek s převodovkou..

        0 0
        • Romancero  

          pohon je v zadní nábě…a obecně snad mají mít takové pohony menší odpor při odpojení-je ale fakt, že nemám porovnání s jinými e-koly. jen takový první dojem-čekal jsem větší odpory..

          0 0
          • psbiker  

            I ten nábojový může být přímý anebo s planetovou převodovkou. Ten druhý by mohl mít i volnoběžku a jet naprázdno takřka bez odporu. Ale nevím to jistě.

            0 0
            • natureman42  

              presne .. zadni motor bez planetove prevodovky – coz bude tenhle pripad – ma odpor prakticky nulový..

              0 0
    • Romancero  

      a tohle je realita! tto „zrychlení“ nabízejí výrobci-kdopak asi dodrží „doporučení“, že s takovým přečipovaným kolem nemůže na veřejné komunikace nebo dokonce na cyklostezky ?

      https://www.give.cz/…-elektrokola

      0 0
      • psbiker  

        Alespoň napíšou, že je to nelegální na tom jezdit po cyklostezce atd. A ta záruka podle mě taky padne..

        0 0
        • Romancero  

          no pokud tam je dán originální čip a úprava je oficiálně výrobcem schválená, pak asi platí i záruka..

          0 0
          • psbiker  

            Právě, že výrobci proti čipování jdou. U Bafangu je to asi jedno, ale Bosch se to snaží omezit všemi prostředky.

            https://www.bosch-ebike.com/…bike-tuning/

            Éčkaři ovšem z nemalé části tyhle úpravy provádějí a jezdí pak na nelegálním e-mopedu. Pak tu z toho zvrací jako Jirka63 :)

            0 0
            • exxonvaldez  

              On je rozpolcená osobnost:)))

              0 0
            • Jirka63  

              ale prdlajs, čipování a všelijaké akcelerační páčky považuji za zvrácenost. V terénu to neužiješ a po rovině se dá jet přes 25 i za své

              0 0
              • Janes  

                Jak s kterým, s Boschem moc ne..

                jenže i s načipovaným standardním MTB e-kolem pojedeš na asfaltu v zásadě možná pomalejí, než slušný silničkář.

                Už jenom kvůli dojezdu. Na Turbo mod daleko nedojedeš.

                0 0
                • Jirka63  

                  jasně, pokud tam nejsou velké kopce, tak ti zmizí. Když je dojedeš v hospodě, tak už po druhém pivu odjíždějí :-)

                  0 0
                • xtonda  

                  Jak mají Bosche udělaný snímač rychlosti? Někde sem viděl univerzální návod na odblokování tím, že se snímání rychlosti přehodí z kola na kliky.

                  Tady je test, odblokované kolo vs silnička, je to dost těsné, ale jakmile by přišel kopec, tak silnička nemá šanci.

                  https://youtu.be/yO_5GqDlE7Q

                  0 0
                  • Janes  

                    Jenže v tomhle testu jsou oba slušní cyklisté, mladí a zdraví, čili to není jako skutečnost, kdy e-kola sedlají spíše postarší a zrakvení jedinci. Nemluvě o mladých cápcích, co nedají 50km ani na ekole.

                    0 0
                  • Reaktor  

                    Zkoušel sem to na středovym bafangu. 44 km/hod.

                    0 0
            • xtonda  

              Záruku tak jako tak drží prodejce, takže když tam dá čip prodejce kola, tak záruka ze zákona platí. Druhá věc je pokud by výrobce něco musel řešit s výrobcem motoru, ale to je mezi ním a výrobcem, to zákazníka nemusí zajímat.

              0 0
          • Jirka63  

            originální čip neexistuje. Myslím jediná evropská země, kde je povolena přípomoc přes 25 je myslím Švýcarsko, ale pak musíš kolo registrovat. Pak to má třeba i Bosch ošetřené už v řídící jednotce

            0 0
            • xtonda  

              Jde to celé EU, ale pak už se to bere jako moped a musí to být stejné i papírově.

              0 0
              • exxonvaldez  

                Jakože papíry i na hlavu?Tak to je ale naprosto , ale naprosto nová informace:)

                0 0
                • xtonda  

                  Papíry na hlavu potřebuješ akorát tak ty, prostě je potřeba mít techničák, řidičák na moped, registrační značku.

                  0 0
    • Romancero  

      e-kola nad 25km/h s přípomocí-něco je tady

      https://www.ivelo.cz/…-elektrokol/

      0 0
      • xtonda  

        To je stejná „kauza“ jako v tomto článku https://mtbs.cz/…-turbo-vado/ který tu už byl několikrát zmíněn.

        Každopádně když už to má jet 45 km/h, tak by to chtělo silnější motor než 250 W (legislativa v této kategorii umožňuje až 4 kW).

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Reaktor  

      Jestli někomu vadí velká váha ébajku, tak tady by mohlo být řešení.

      https://youtu.be/2bS3N1MN7dg

      Tohle video mi připomělo toto vlákno:

      https://youtu.be/yLqOF7twnXk

      :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.