Vzhledem k malému jubileu – blížícímu se stavu tachometru 10 000 km, si dovolím malé uživatelské resumé.
Kolo jsem pořídil přes e-shop prodejce Akumo v Mělníku v červnu 2015. Nákup přes internet ovšem nedoporučuji zákazníkům, kteří to mají k prodejci daleko a to kvůli záručním opravám. Bylo jich několik a provedl je autorizovaný servis v místě mého bydliště. Materiál je v takovém případě zdarma, práci hradíte. Takový je zákon.
Smyslem pořízení tohoto elektrokola bylo denní dojíždění do zaměstnání cca 6 měsíců v roce, tedy od jara do podzimu a to nejen za příznivého počasí. Mám to 16 km jedním směrem, tedy 32 km denně, pět dní v týdnu. Vzdálenost, kvůli které je mi líto tahat auto z garáže. A navíc mě jízda na kole baví víc než řídit. Brzy se však dostavily první potíže. Zásadní konstrukční chyby byly na tomto modelu elektrokola celkem tři a projevily se záhy.
1. Po dosažení rychlosti 25 km/h řídící jednotka vypne motor, jak nařizuje legislativa, ale znovu jej u tohoto elektrokola aktivovala teprve, když rychlost jízdy klesla pod 18 km/h, což bylo neskutečně otravné. Vyřešeno ve spolupráci s výrobcem výměnou řídící jednotky za jinou. Po výměně je motor aktivován již při rychlosti 22 km/h.
2. Při přeřazení na sedmičku, tedy nejtěžší převod, pravidelně padal řetěz. Příčinou bylo jeho extrémní zkřížení, výrobce totiž použil rám s rozšířenou zadní vidlicí, aby se do ní vešel motor, k ní namontoval sedmikolečko s přesmykačem, ale hřídel středového uložení ponechal krátkou jako u běžného kola. Chyba byla řešena ve spolupráci s výrobcem výměnou středové hřídele za delší.
3. Praskání špic zadního kola. Musely být měněny asi čtyři až pět, než mě servis upozornil, že mám probržděný zadní ráfek pod toleranci. A to prosím ještě v průběhu dvouleté záruční doby. Následovala výměna ráfku a špic za kvalitnější, což jsem už ale uhradil celé ze svého.
Letos na jaře (2018) byl při stavu tachometru cca 8 500 km měněn řetěz s kazetou, záhy nato jsem pořídil nové pláště Schwalbe Energizer Plus. Kolo mě stálo cca 30 000 Kč, a aby se mi jeho pořizovací cena vrátila v úspoře za pohonné hmoty, musí najet ještě dalších asi 6 000 km. Časté dotazy směřují k poklesu kapacity baterie, k tomu nemám moc co říct, jistý malý pokles po třech letech pozoruji, nicméně v režimu, v němž je kolo používáno, tedy dobití baterie po každé jízdě (16 km), pro mne není podstatný. V zimě baterii cca 2× měsíčně připojuji k nabíječce a skladuji ji při pokojové teplotě.
Po odstranění konstrukčních chyb mohu konstatovat, že jsem spokojen a mohu tento výrobek doporučit.