Volné pokračování…pro příznivce i odpůrce elektrokol.
Volné pokračování…pro příznivce i odpůrce elektrokol.
Každé má svoje kouzlo…kolo …ekolo …motorka. Každé i svoje negativa. Je fajn, že si každý může vybrat co bude jezdit… Buďme rádi za ty současné možnosti. Před 100 lety nebyly a za 100let kdo ví co bude. Pořád jsem ani po 1000++++ příspěvcích nepochopil ( nepočítám exotické příspěvky ala Vuk a Onuce) co až tak některým vadí na ekolech, že je to nutí dělat ze sebe idi..... a chovat se jak řidiči, co jim praskly nervy na ucpané cestě. Do lesa, na hory, do přírody se chodíme zbavit všedních starostí…a je jedno, jestli pěšky, na kole, nebo elektrokole. Máme se na sebe usmívat, chovat se ohleduplně, zdravit se s úsměvem, pokecat o nových věcech…a ne vybíjet si vztek na ostatních. Ano, elektrokola způsobily přeplňováni některých míst…ale jsou tisíce dalších vhodných míst. Ano ekola pomáhají do kopce…ale cyklozážitky jsou minimálně stejné jak bez motoru. Starší a nemocnější můžou dále jezdit více km, zdatnější můžou využít dopomoc ke zdolávání předtím nepředstavitelných výjezdů. 99% lidí co ekola kritizuje na nich žádný opravdu pořádný kopec nevyjelo…Ale myslí si, že o tom ví všechno…To je nelogické a nesmyslné. Normálně logicky uvažující člověk by neměl posuzovat něco, s čím nemá vlastní zkušenost a hádat se s těmi, co vlastní zkušenosti mají… Tím zesměšňuje hlavně sebe…
Jestli jsi Tebou zmiňované nepochopil ani po 1000++++ příspěvcích, možná bys neměl příčinu nepochopení hledat u oponentů.
https://vtm.zive.cz/…default.aspx
Za mě ta 1 verze by byla fajn do práce a asfalt. Do lesa to už asi bude trochu něco jiného než současný ebike. Ale nebudu odsuzovat něco, o čem nic nevím
Druhá varianta ( bez šlapek ) je imho budoucností tohoto segmentu cyklistiky. Postupem času tato kategorie ,,nízkováhových emotorek " pravděpodobně vytlačí aktuální formu ebiků někam na úroveň aktuální obliby fatbiků – své příznivce to i nadále mít bude ale bude to výrazně okrajová záležitost.
Tak to si opravdu myslím že to tak nebude…nebo aspoň tedy doufám
Proč ne, adeptů s akcelátorem nebo 30 kadencí je hromada. Jediné co tomu brání je malý dojezd pouze na baterii a nějaké ta legislativa, ale to se snadno prolobuje. Vývoj v cyklistice nezastavíš :)
Protože se na to díváš víceméně tunelovou optikou sportovce – někoho kdo si ať už na biku nebo ebiku chce ( i ) zamakat. Jenže s tím jak jsou ekola dostupnější, tak se do segmentu jejich uživatelů přesouvá stále více těch, kteří jej mají čistě jako dopravní prostředek. A těm bude absence nutnosti připomáhat spíše vyhovovat. Můj tip je takový, že kupní síla té množiny , která chce čistě dopravní prostředek bude do trendu ebiků stále více ,,kecat". Ostatně, ono to je vidět i na ulicích. U dětí stále převažují klasická kola ale stále častěji jsou vidět na něčem, co jede samo. A nepřijde mi pravděpodobné, že budou-li si mít v budoucnu vybrat mezi ,,s přípomocí" nebo ,,bez přípomoci", tak že zvolí tu namáhavější variantu. To bude další závažíčko na váhách ve prospěch ,, bez přípomoci". Samozřejmě, možná se pletu.
http://ebike-mtb.com/…-pw-x3-2022/
Nové motory Yamaha
No hezké, motorek je o 300g lehčí, ale co baterka? Já chci e-bike co nejlehčí, ale za rozumné peníze. Jezdím každý den do práce, dohromady 30km. Když jedu na vyjížďku, max 80km, na ebajku možná 100, ale to už bych měl místo zadku karbanátek. K čemu je mi dojezd 150km, když akumulátor váží 5kg. Mě stačí poloviční a přípomoc na EKO, nebo do kopce. Ale kde takové kolo sehnat?
Modelů cílených na hmotnost s menší baterií (375Wh) je na trhu už celá řada (kola typu Levo SL). Akorát s tím už rozhodně žádných 100km neujedeš, pokud tedy nepojedeš znatelnou část s vypnutým motorem.
150km dojezd (pokud to nemá být celé po rovině) je utopie i s větší baterkou.
5kg mít nemusí ani větší baterka. Mám 750Wh baterku, která má 3,55kg.
A ta hmotnost u ebiků se děsně přeceňuje. Po nějaké době ježdění už ji nevnímám vůbec a v podstatě mi ani vůbec nevadí a v některých situacích ji naopak ocením.
Už jsem se sžil s hmotností i při pokusu něco skočit (kde mě nevynese sám terén). Už v podstatě dám to co na klasice, jen se musím více soustředit při tom. A naopak když to potáhnu nechtěně i trochu více za pedály (tedy místo bunny hopu je to více prasoskok), tak to nemá tendenci se točit do strany, jako má trochu u klasiky.
Podstatné je, že všechna zásadní hmotnost navíc (motor, baterka) je odpružená.
Jediné, kde mi ta vyšší hmotnost vadí je převoz na střeše auta (nemám na autě kouli, takže musím vozit na střeše). Teď nejde o naložení na střechu, to jsem zvládnul i sám (a může někdo případně pomoct).
Jde ale o nosnost nosičů, kde všechno je do 20kg. Pořídil jsem Thule upride, do kterého to jde upnout dobře a drží to také dobře. Ale nechtěl jsem to hrotit přes ten limit 20kg (i když by to nejspíš nebyl žádný problém), tak to vozím bez baterky. A to je komplikace, aby v případě deště nenateklo kam nemá.
Takže díru po baterce jsem obaloval smršťovačkou. Funguje to dobře, těsní to dobře, jen je to cca 3 minuty zbytečné práce navíc při každém převozu.
Bez baterky se do těch 20kg vejdou už v pohodě.
Moje baterka (normální lionka za 150 USD) má 440 Wh a váží 2,5 kg. S průměrnou přípomocí 100W, což je pro středně trénovaného cyklistu dostatečný, tedy vydrží cca 4 hodiny. Bez problémů s ní na silničce ujedu 100+ km, díky přípomoci s průměrem min. 30 km/h.
smazano
smazano
Přínos cyklistice to sice není, ale jestli místo bílé dodávky pojede něco takového, bude to na silnicích hned příjemnější:
Evropa přichází na to, co je v Asii běžné…
Tvl zase ten hodně nepovedenej fotošop.
:D
Mlho, na Vuka nemáš :-)
Ne na vuka fakt nemam, on sa tu hra na pepicka, pritom je to len slovensky troll. Uzite si ho :)
A teď ještě něco, co nevíme :-). Od vás k nám vůbec proudí divné existence …
jedno se musí éčkám nechat, s jejich nástupem si na kole bez motoru zase po cca 20 letech začínám připadat jako pankáč. Když dorazím smradlavej potem a žíznivej k hospodě, mám pocit mezi tlustejma strejdama se zaparkovanýma Crussisema jako opravdovej vyvrhel.
Smradlavej potem a žíznivej dojíždím i na ebiku. Jaké si to uděláš takové to máš…
jj, mě to pivo i nějak víc chutná, když můžu před tím přelétnout opovržlivým pohledem přípomocňáky a ty jejich monstra:-) mám víc pocit, že si to zasloužím, to dřív nebylo, když vypadali jako sportovci všichni:-)
prostě se odděluje zrno od plev, vlastně docela pozitivní jev…
Zkus si ublinknout. Pocit převahy se tím ještě znásobí. A navíc tvé opovržení pochopí i ti kteří nepochopili tvůj pohled a do té doby se na tebe mile usmívali. Pak už bude následovat jen prozření a pálení elektrokol.
Já se nejvíce potím při placení.
Naštěstí jsou punkoví bikeři úplně jiný level než strejci chlastající vodku a ničící přírodu.
Něco pro Vuka
asi ebikeři, kteří si po vodce spletli kolo a jeli domu na pankáče.
https://prazsky.denik.cz/…08-1mvl.html
https://zlinsky.denik.cz/…0210623.html
https://www.idnes.cz/…e-zpravy_khr
a tady pankáči co to dali za svoje
https://polar.cz/…vovali-marne
Atd. mohl bych tady pokračovat dále a dále. Tohle mi zabilo 5 minut života. Kdybych tomu věnoval čas a energii co Vuk mám toho tak na 5 stránek.
Jen v jedno kolo věřit budeš. Elektrokolo je zlo. :-)
Když už je tady ten Harley
Už i Petra Vlhova to pochopila :)
Doba si to žádá, kdo nemá na kole motor, jako by nebyl.
no todlecto :-O :/
asi reklama
Nevím, náhodně jsem si toho všimnul. Ona v rámci přípravy jezdí na kole i na motorce. Tak proč ne ebike.
Nový přírůstek v rodině, odpoledne první testovačka
Nevypadá to zle no
Neberte to prosím jako flame, ale už docela dlouho přemýšlím nad tím, proč vlastně není společně s tím motorem integrovaná i převodovka? Odpadla by nějaká drahá kazeta, přehazovačka, převodník, jenž se stejnak opotřebuje a nahradil by se jen dvěma pastorky. Řazení by šlo jak mechanicky, tak elektronicky, steně je k dispozici velká baterka a rám se uzpůsobuje komponentům tak jako tak.
https://www.bikeandride.cz/…-remen-news/
Váha a cena je zatím proti…
Ta cena je fakt astronomická. Když si vezmu, že vlastně potřebuješ na kompletní kolo ještě kola, vidlici, brzdy… Navíc ten řemen bude v blátě trouble maker. Ale hezké vidět, že ten vývoj se zase o něco posunul.
Kam se posunul? Toto je už 30 let stále znova oživovaná mrtvola. Místo bezproblémového řetězu a hazky máš řemen a převodovku s mnohem větším odporem. Plus váha a cena. Stačí se podívat na tu odkrytou převodovku, tolik koleček a ložisek nechceš pohánět.
Však ty to nepoháníš, to dělá motor, ne? Místo řemenu je lepší řetěz, o tom žádná. Na normální kolo bez motoru je to nesmysl, ty odpory jsou vyšší, než s přehazovačkou, to nerozporuju.
S tímhle přístup bys na ebiku daleko nedojel.
Na ebiku má smysl šetřit energii i bez převodovky, natož ji plýtvat ještě převodovkou. Tedy pokud chceš jezdit i delší trasy. Na 1–2h kolem baráku by to šlo, tam je kapacitní rezerva slušná.
I nepřehánět to s plášti (super pomalé i když super držící) je i na ebiku hodně znát v dojezdu.
Za mě a co bych s tím chtěl jezdit bych začal plýtvat až tak cca s baterkou s kapacitou 1500Wh+ (k čemu to má sakra daleko, třeba Bosch nově konečně přišel také aspoň se 750Wh baterkou a i tu má už těžkou až až). A převodovka by rozhodně nebyla to první na co bych energii z baterky obětoval.
Sturmey Archer 5 Speed transmission:
Něco pro Vuka do jeho databáze.
Vrtulníky nestačily odvážet zraněné cyklisty z Jeseníků
Tak koho zažalovat? Výrobce, prodejce kol? Správce trailu? Majitele cyklostezky?
A souvislost s názvem vlákna?
Žalovat? Sport byl, je i bude vždy spojen s určitým rizikem. Ale to je každá lidská činnost. Cyklistů přibylo, přibylo i úrazů. Jak překvapující…
Myslel jsem, že většina žere maso, ale asi jsem se spletl.
Ebike závody
Ale to je jen tvůj problém.Co ti brání jít jinam.Buď si víc nezasloužíš,nebo jsi blbý,že tam stále jsi.Brečíš hezky,ale na špatném hrobě.
Včera jsem byl na výletě s celou rodinkou a cestou jsme jeli přes takovou chatovou oblast. Dva měšťáci tam řezali dříví motorovou pilou. Jeden z nich, abychom to slyšeli, říká druhému, že prý bez těch elktrokol by sem ti lidé nikdy nepřijeli. TAk já na manželku, aby to slyšeli, bez těch motorových pil by si nikdy to dřevo nenařezali. Nevím, ale vyznávám heslo, kdo si dřevo v lese ručně nepopílí, neodnese domu a pěkně ručně nenaseká, ten si nezaslouží topit dřevem.
Hezky jsi jim to nandal. Určitě jsi nyní v očích celé rodiny ještě větší frajer než před vyjížďkou.
díky, ale asi jsi to nepochopil. Oni to nandali mně a celé mé rodině, já jen trapně opakoval jejich skvělý vtip s jinými proměnnými. Sám bych na to nikdy nepřišel.
Ale jo, pochopil jsem to dobře.
To je dobře. Potom ovšem nedává tvůj předchozí příspěvek smysl.
Dává, ale to lidi jako ty nikdy nepochopí :)
Ty musíš být ženská ( učitelka). Potom ustupuji, opravdu tvé „myšlenkové“ pochody nemám šanci pochopit. Ale až budu chtít vysvětlit co jsem jak myslel, nebo jak pochopit situace u kterých jsem, narozdíl od tebe, fyzicky byl, určitě se ozvu.
Opravdu se věnuj čárkám a tečkám a myšlení přenech jiným. Koukám, že jsem ti jednou šlápl na nožičku a ty teď budeš plácat u každého mého příspěvku. Doporučuji ti se realizovat ve svých hodinách češtiny na základní škole. Těm dětem budeš mentálně stačit.
Děkuji ti za podrobnou psychoanalýzu a doporučení. Bohužel tě musím zklamat, manželka mi neustále tvrdí, že jsem fakt chlapák, a na učitelování se v 50 letech už dávat nebudu. Brzo se chystám na výlet do Oybinu, tak se tam třeba potkáme.
Tak na to se přijedu podívat :-)
My nemáme rádi nezvané hosty ;-)
Myslel jsem, že bych vám to soudcoval, ale křena vám dělat nehodlám :-)
TAk to zase prrr. Ještě vám ta manželství neodhlasovali. Takže partnerka. Ale chápu že i v těchto svazcích musí být jedna za mámu a druhá za „chlapáka“.
Tečky, čárky, morseovka.
Jestli máš pocit, že jsi úžasně vtipný, tak s klidem běž k zrcadlu, podívej se na sebe a udělej to, co zde kolega Janes už někomu doporučoval: dej si pár facek. Nebo možná někoho popros. Ty penise.
Vtipný být nepotřebuji. Stačí mi, že ženská jako ty to nedává – chlapáku :-) . Ale dej to přečíst partnerce (mámě) a určitě u ní budeš ještě větší frajerka, jak jsi mi to nandala. A to ještě před výletem do Oybinu. Co teprve tam. To si holky užijete. Chápu tvoji potřebu zmínit penis. Bohužel ten ve vašem vztahu bude vždy chybět.
Jsem rád, že intuice neselhala a že jsem se v tobě nemýlil. Howgh.
Nepřijdeš si ani trochu trapně, když se chováš jako blbeček?
Nějaké novinky v tématu?
Zdravím pana Vuka ze Žďárských vrchů. Dnes je tu krásně, 13st a prší. Tak sem se rozhodl, že se projedu na éčku.
Celou vyjížďku sem projel na Eco režim a můžu říct, že sem si připadal jako na 10kg karbonovém HT. Úžasné lehce to jelo, nemělo to chybu. Mokré terénní výjezdy se sklonem 10 a více procent jsem absolvoval na režim Tour. V záloze sem ještě měl Sport a Turbo.
Ten neustálý a plynulý výkon na pedálech mě stoupáním vynesl jedna báseň. To je tak, když člověk umí svoje kolo ovládat ;)
Bohužel Vás zklamu. Ani po množství kilometrů v mokru mě baterka nezačala hořet a elektronika stále funguje skvěle. Asi mám vadný e-bike. Jinak nechápu, jak je to možné.
Nemělo to chybu, mám na tváři úsměv od ucha k uchu. Vřele doporučuji ;)
Co ten zážitek, když si to vyjedeš za své?
U tvého nicku a věku je e-kolo spíš ostuda ;)
Skus ho hodit do potoka:D
E-kolo vydrží hodně,výrobce s deštěm a kalužema musí počítat. Ale občas i nějaké blafne
V tom je ten vtip. S tímhle se můžu pustit tam, kam bych s cyklokroskou nevyjel (bike nemám), nebo se tam vůbec nedostal. Pro mě je to zpřístupnění nových míst.
No s myslím, že to s tou potřebou éčka u mě nebude tak horký ;)
A nevidím důvod, proč bych se měl stydět. Je to kolo třetího sledu. Drtivou většinu km najedu na CX a silnici
Možná koupit bike:) jsou tak krásná místa všude v ČR..
303.46km 11:30:35h 3,446m
Snažím se taky neflákat …
Pomalu dávám bike dohromady. Po bazarech skupuju díly, tak to snad časem dopadne.
Na ježdění do práce nebo na houby asi dobrý. O tom se nedá diskutovat.
V Jihlavě na Boschi nám budou v kolárnách stavět nabíjecí stanice. Jelikož to mám 30km jenom tam, tak to asi v nějaký letní měsíc zkusím a budu pro zajímavost jezdit jen na kole.
To vyzkoušej. Já takhle už do práce jezdím v létě třetím rokem. Dnes teda bylo ráno trochu chladno, ale ještě se to dalo.
Tak tady by mě opravdu zajímalo, který dement Ti dal palec dolů. Určitě někdo, kdo si dnes ráno nahříval zadnici v autě.
Já si prdel při +1,2°C v autě nahříval, ale palec dolů sem nedal :D
Když ho to potěšilo, tak ať. Odpoledne krásných 19st. a to potěšilo zase mne.
V Jihlavě na základce (pro Caveho ZŠ Kollárova:-)) ještě před plyšem jsme měli učitele na dílny. Ten jezdil celoročně na nějaký silničce do práce. Každodenně a bez ohledu na počasí.
Tak je dobrej :) Až nebudu mít doma dvě malé děti a rozestavěný barák, tak se o to možná taky pokusím ;)
A teď koukám, že on už to musel vidět včera a už tam dokonce stačil nacpat ty svoje „moudra“ v komentářích pod článkem.
Skoda že se to neprectu. Nemám registraci
Univerzální účet je:
bikeforiste
Heslo: jecnak123
Tak si klidně čti.
Pane bože…
„Vuk • Včera o 13:30 Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje Klikni sem ak si ho želáš napriek tomu zobraziť.“
Je to divný, ten Vuk má v životě věčnou smůlu. Ani na Slovensku, v jeho rodné řeči, ty jeho bláboly nechce nikdo číst. :-)
fakt je, že Vuk je první člověk tady, kvůli kterému bych ocenil funkci automatického skrývání příspěvků od vybranného uživatele. Já vím že je nemusím číst, ale ono vždycky chvíli trvá, než mi dojde že ten blábol co zrovna čtu je zase od něj
Parádní přehled.