• spv

    Vážení, letos jsem vyměnit trekové kolo za horáka a jsem z něj nadšený. Rád bych stejnou změnu dopřál i manželce, 160cm, nijak sportovní typ. Rozhoduji se mezi elektro modely velikosti S, se vzduchovou vidlicí, které se slevou vychází na cca 60t.Kč.

    Trek Marlin+ 8 27,5", hmotnost 21kg, Deore 1×12, Bosch Active Line Plus 50Nm, bat. 400Wh

    Author ELEVATION ASL 27,5", hmotnost 21,8kg, Deore 1×11, SHIMANO Steps E-7000 60Nm, bat. 504Wh

    Rock Machine Torrent INT e90, bohužel kola 29", hmotnost ???, Deore 1×10, Shimano Steps EP800, 85 Nm, bat. 504Wh

    Prosím, máte nějakou využitelnou zkušenost nebo znalost, která by mi pomohla s výběrem ?

    Díly

    P.V

    0 1
    • Andy5  

      Baterie:Kapacita baterie 400 Wh je již nyní pasé-význam jen pro kategorii E-light MTB , 500 Wh je dnes minimum

      Počet rychlostí pro E-kolo:stačí 10–11, 12 je už zbytečných -je dražší a rychleji se opotřebuje kazeta a řetěz

      Váha: Kvůli současnému trendu plného ukrytí baterie v rámu se špatně shání lehčí E-kola (21–23 kg) s přiznanou baterií.

      Velikost:29" kolo pro 160 cm bude asi nevhodné, je otázka jestli i 17" rám nebude velký?

      Motory: Shimano E7000 a E8000-již starší , menší spolehlivost, časté chybové hlášky,…

      Vybíral bych jen motory několika zavedených výrobců-s vyhodnocením servisu, oprav a dostupnosti náhradních dílů. Před koupí bych ještě ověřil možnosti opravy po uplynutí záruční doby-někteří nabízejí jen výměnu za nový motor s cenou cca 25000 Kč.

      S uvedených 3 kol bych tedy nevybral nic.

      Vlastní zkušenost mám s motory Bafang (BBS02, M510 a M620). Motor M510 s FC2.0 je dobrý , téměř se prý vyrovná Bosch CX-4,

      Hodnocení uživatelů Bafang M510/Bosch performance CX: Bafang po celkovém hodnocení parametrů v ceně, síle, celkovém projevu ,použitelnosti, snadnosti opravy a dostupnosti náhradních dílů předčí Bosch.

      1 2
    • Kuba78  

      Giant dela Liv v elektrice. Jezdi to kamaradka 163cm a je spokojena. Ta yamaha jezdi slusne a kultivovane. Petistovka baterka na lehkou zenskou staci. Jen je potreba myslet na to, ze elektro je proste tezke, takze nejaka manipulace s kolem treba do schodu je pro drobnou zenu trochu vyzva.

      https://www.liv-cycling.com/…l-eplus-2022

      0 0
    • roman 3D  

      v téhle době baterii alespoň 625

      1 3
      • Lišák  

        I těch 625 to je krutě málo. S tím manželce, 160cm, nijak sportovní typ radost určitě neudělá. Určitě na tom nedá 150 km po horách. :-(

        1 2
        • Kouba_2005  

          150km na tom ani neodsedí, takže starosti s kapacitou baterie na tyhle vzdálenosti jsou úplně zbytečný

          3 0
    • spv  

      Trek Marlin+ 8 si ženě hodně voněl, bohužel těžší kopce nebylo kde zkoušet (50Nm, ale hodně lehké převody).

      Author ELEVATION ASL slíbili sestavit v Cyklocentru Holešovice, ani se neozvali :)

      Našel jsem ještě

      CUBE REACTION HYBRID RACE 625 27.5", motor Bosch Drive Unit Perf. CX Gen4 85Nm, bat.625Wh, 1×12, 2022 za podobnou cenu.

      Zkusíme, jakmile to počasí dovolí.

      P.V

      0 0
      • Janes  

        Právě jsem chtěl napsat, že pro ženskou stačí kola 27,5". S 29kou už se hůř manipuluje a hůř se to vejde dovnitř do auta.

        Mojí se vejde její Apache Yamka 27,5 v pohodě bez demontáže do kombi I 30, moje 29ka už ne.

        Jinak tady https://www.akumo.cz/…_k20/damska/ mají slušný sortiment a ještě testovací dráhu, od Prahy je to kousek.

        0 1
    • spv  

      CUBE manželka vyzkoušela, dokonce v kopci 18%, velikost vyhovuje, i když je rámová trubka proti Trek o fous vyšší, pochvaluje si velkou sílu. Takže dilema, oba modely S ve velké slevě.

      Trek Marlin+ 8 27,5", hmotnost 21kg, Deore 1×12, Bosch Active Line Plus 50Nm, bat. 400Wh, 62000Kč

      CUBE REACTION HYBRID RACE 625 27.5", hmotnost 22.5kg, Deore 1×12, Bosch Drive Unit Perf. CX Gen4 85Nm, bat.625Wh, 60000Kč

      Jsme starší pár (63+76), jezdíme cca 70–80km, třeba Kokořínsko, větší kopce zřídka.

      Za mě obava, jestli Bosch 50Nm není primárně určen pro městská kola a v těžším terénu nebude manželka hodně pomalá.

      Po rovině je omezení 25km/h samozřejmě dost otrava.

      0 0
    • spv  

      Manželka zatím jezdí trekové elektrokolo Apache Matta Comp, motor 80Nm, baterka 576Wh, žena má 64kg, kolo 21kg.

      Běžný výlet Kostelec n/L – Kokořínsko a zpět, 80km. Stoupání Liblice-Hostín a podstatně náročnější Ráj-přes hřebeny-Kokořín.

      Do kopce a unavená na zpáteční cestě využívá motor na 100%.

      Uměl by někdo uhodnout jak by dopadla s Trekem s jeho 50Nm a 400Wh ?

      Že by zvýšila svůj podíl na pedálech ? To určitě ne a roky budou přibývat.

      0 0
      • Janes  

        Hostín je výživnější z druhé strany od Vrutice. :⁠-⁠)

        0 0
    • spv  

      Zapomněl jsem důležité info, na konci výletu zbývá 20% kapacity.

      Hostín potvrzuji.

      1 0
      • michomin  

        Zapomněl jsi dodat, že váhová úspora 2 kg ti stojí za risk, že manželce jednou dojde baterka na cestě.

        0 0
      • Kuba78  

        asi takhle – pokud to jsou opravdu vylety blizici se ke 100km, tak bych radeji sel do te 750Wh baterie a tim padem vykonnejsiho bosche.

        Muze se stat ze nevyrazi plne nabita, ze cestou nebudeme mit treba zastavku (obed nebo tak) kde by bylo mozno dobit a casem ta baterka starne, takze ji klesa vyuzitelna kapacita a hlavne „mekne“ takze ke konci nedava takovy vykony kdyz je potreba. Ve vyrazne kopcovitem terenu baterka ubyva a rekuperace ty kola neumi. A predpokladam ze to kolo nekupujes na jednu sezonu, ale par let si s tim pojezdi.

        0 0
    • spv  

      Zdravím,

      kolo vyřešeno, CUBE REACTION HYBRID RACE 625, teď ještě náhradní duši, pneu má 27.5×2.60"

      Co nejlehčí, starý pán musí kolo občas zvednout do vlaku.

      Předpokládám že TUBOLITO S-Tubo MTB 27.5×1.8–2.5 (44g) by na 2.6 dofouknout šlo, ale 520.- se mi zdá drahé.

      Na mém horáku jsou gumy 29×2.25". Kacířská myšlenka: vozit jednu náhradní duši pro obě kola.

      Ke koupi je duše Schwalbe MTB Extra Light 27.5,28,29“x2.0–2.40“.

      Věděl by někdo, jak riskantní je přefouknout jí na 27.5×2.60 ? Rozumí se na dojetí ?

      Díky

      0 1
      • skaj  

        Hele asi jsem to nepochopil – ty koupis 20kg+ kolo s pneu sirsimi nez se vozi na lecjake enduro a ted gramaris se 100g a doufas ze to najednou uneses diky usetreni 0.5% na vaze? Sorry, prijde mi to tak absurdni, ze se radsi ptam:)

        Jinak – koupil bych poradnou dusi a minimalizoval tak moznost defektu. V tehle vaze je to uplne jedno…

        11 0
      • oddie  

        Pokud nejezdite drsné terény (asi ne, že), dal bych jí tam taky 2,25 široké pláště a máš vyřešeno.

        3 0
      • michomin  

        To kolo má cca 23 kg. Má cenu ušetřit za 1000 Kč 200 gramů? Při manipulaci s takovým mackem to nemá přece smysl. Kolik třeba váží láhev s pitím?

        0 0
      • pačes  

        Jestli jsou na kole tyto https://www.kupkolo.cz/…kin_z118877/?… pláště a k tomu nějaký klasika duše cca 200g/ks, tak jsi s obutím na asi 2350g

        Já budu v nové sezoně zkoušet CST 29×2,25 170 TPI reálně pod 510g s dušema https://vi.aliexpress.com/…1513620.html?…. Mám vyzkoušeno, že tam jdou v pohodě dát i duše https://www.cycology.cz/…ight-p40133/

        Váha kompletu pláště CST + Čína duše je přibližně 1150g (za cca 1100,–Kč), takže by se dala ušetřit asi polovina původní váhy. Jak se to však osvědčí a bude hlavně spolehlivé je otázkou. Jestli případné množství defektů nebude moc vysokou daní za tak nízkou váhu. ..a jestli Ty bys poznal těch ušetřených 1100g při zvedání kola do vlaku.

        Já teda moji drahé letos předělal e-bike Ghost Teru 7,9 z původní váhy 21,7kg na 18,1kg za celkem slušné peníze, ale to byla dlouhá cesta…

        0 0
        • Lišák  

          Jak se dá ušetřit cca 3,5 kila za slušné peníze? Co jsi měnil?

          0 0
          • pačes  

            vidlici, komplet kola, kokpit, sedlovku, sedlo, karbonové kliky, přehazku a řazení, kotouče, a více než 60 šroubů, Vlastně zůstal jen rám, baterka a motor a i ten jsem rozhodil a trochu předělal, na klikovou hřídel jsem přidal jedno ložisko abych eliminoval vůli na pravé klice a přidal jsem těsnění osy a Mudstop. Zůstaly taky brzdy Magura, ale za MT5 jsem dával dozadu třmen MT6 a předělal jsem páky na Hope štelovací šrouby. A spousta jinech blbin.....

            Kolo jsem zatím nedával do galerie, mám pocit, že tady k e-bikúm není až tak moc přívětivé prostředí

            1 0
            • Lišák  

              vidlici, komplet kola, kokpit, sedlovku, sedlo, karbonové kliky, přehazku a řazení, kotouče, a více než 60 šroubů,

              Tak tenhle výčet už bych osobně neoznačil jako celkem slušné peníze, ale jako docela ranec. Pokud bych teda neměl přístup k „jiným“ cenám. ;-)

              1 0
              • pačes  

                Tak smontované věci z původního kola postupně rozprodávám, nové věci beru často z alíka, v akcích na netu a pokud stojí za to tak z bazaru. A když vemu, že jsem toho Ghosta s nájezdem 1080km koupil za 41000,–, tak jsem se s přestavbou nedostal přes 60000,– Jasně, že to všechno stojí fůru času, ale když je to pro druhou polovičku, tak se to nepočítá

                3 0
        • scalar  

          Když obuješ tyhle pláště místo těch kilových 2,6" Smart Samů, tak už ani nepotřebuješ ten motor :-)

          0 2
        • oddie  

          Dal jsem kdysi CST B-fast na Dahona, v 26" měly asi 380g, ale znervózňovalo mě, jak jsou to tenké šlupky, tak místo nich nakonec šly Race Kingy. Jsem zvědav, jakou uděláš zkušenost s těmi B-traily a TPU dušemi.

          0 0
      • xtonda  

        To kolo má 23,4 kg, nějakým tuningem hmotnost smysluplně nesnížíš a když, tak to bude na úkor funkčnosti. Náhradní duše v batohu nemá vliv na zvedání kola do vlaku.

        Nabízí se kolo odblokovat a koupit druhou baterku do batohu, pak odpadne potřeba jezdit vlakem. Nebo jezdit jen nízkopodlažními spoji. Při nakládání vyndat baterku.

        0 2
    • spv  

      Duše byly jen jedna z věcí, u kterých řeším hmotnost. Až Ti bude 76, třeba pochopíš.

      Mimochodem, našel jsem na webu, že ta duše TUBOLITO je jak pro 27.5, tak 29", viz.

      https://www.tubolito.com/…/s-tubo-mtb/

      0 5
      • skaj  

        Pardon, ale bez ohledu na vek je tohle konani nesmysl. Kolo uz bude navzdy tezke, i kdyz na nej navesis top komponenty za desetitisice, porad ho odlehcis o treba 10% hmotnosti. A to nic neresi.

        Chapu, ze si chces pouzivani maximalne zprijemnit, ale u dusi specialne bych se tedy zameril na minimalizaci defektu. At nemusis s kolem ty nebo pani cvicit cestou.

        Pokud vahu resit potrebujes, mel si bohuzel zamirit do jineho segmentu elektrokol – lehka elektrokola – tam by to mohlo zacit davat trochu smysl. Ale to je za uplne jine penize. Tady jen maris cas s horsim vysledkem, sorry.

        P.S. Jeste dodam – resit vahu z hlediska jak to uneses by mozna melo smysl. Resit vahu z hlediska jak to pojede je uz uplne ciry nesmysl…

        3 0
        • oddie  

          On to ale řeší z hlediska jak to unese, výše přímo uváděl, že se mu jedná o zvedání kola do vlaku…

          0 0
          • skaj  

            Ja vim, a presne proto pisu co pisu. Jako pravidelny cestujici vlakem s kolem jsem jiz mnoho babicek a dedecku (ty jsou vetsinou teda pysnejsi:) nastehoval a vystehoval. A proto moc dobre vim, ze 2kg na tom, jestli kolo unesou nebo ne nehraji zadnou roli. Zvlast kdyz to kolo ma typicky navic blatniky, nosice, brasny apod. A my se teda o 2kg uspory v tomhle pripade nebavime:)

            3 0
    • spv  

      Zdravím synkové. Tohle je už jenom beletrie, co nesouvisí s původním dotazem. Vám já rozumím, mám synka 30+ let, pro mě neuvěřitelná síla, něco zvednut žádný problém. Ale jak je ve sportu běžné, může být velmi malý rozdíl co ještě můžete a kdy už hrozí zranění. V mém věku a s chatrnou konstrukcí hodně nízko :)

      Dotaz byl, jak by mohlo dopadnout přefouknutí duše Schwalbe MTB Extra Light s limitem 2.40" do pláště 2.60". Rozumí se po defektu a jen na dojetí.

      0 0
      • Jezevec70  

        Co si dál užší pláště? Nemusíš řešit přefoukání duše a navíc ušetříš hmotnost.

        0 0
        • oddie  

          To je moc složité, drahé a navíc funkční, kdepak :D

          4 1
      • pačes  

        Mohlo by to dopadnout dobře. Nic se nestane, jak jsem psal výše. Jako se nestane nic lajtové duši 27,5" x 1,90–2,30 v plášti 29×2,25.

        Osobně bych si na kolo píášť 2,6" nikdy nedal.

        0 0
        • PavelK10  

          Celý život jsem na celopéru jezdil max. 2,35 gumy a jak jsem zkusil na elektru 2,6 gumy tak už bych si nikdy užší gumy na elektro nedal…

          1 0
        • michomin  

          Každý nehoní gramy jako ty. Teď mám na éčku gumy 2,6" a musím říci, že je to velmi pohodlné, když se to správně nafoukne.

          Ty takové gumy dát nemůžeš, protože tvůj způsob myšlení ti to nedovolí.

          2 0
          • pačes  

            NJ, mě se prostě líbí ty lehký a hubený holky. Každej to máme jinak :-)

            0 1
    • Sabulak  

      Čau, dotaz… Vybírám ekolo. Koukal jsem na els moto. Koukám docela ok ceny a výběr taky. Mohu jen poprosit o nějaký info. O shopu, o tom, od koho máte vy, jak jste spokojeni?

      0 7
    • Edwin  

      Ahoj žena si chce vybrečet elektrokolo. Žádný velký jezdec, do velkého terénu taky ne, ale polňačky určitě ano. Asi by jí stačil treking, ale myslím, že mtb bude pohodlnější a bude mít lepší vidlici.

      Předvybrala si tyto kousky (hlavně podle vzhledu)

      1. Crussis Fionna 9.10
      2. Kellys Tayen R10

      Je tam něco vyloženě špatně? Máte tip na něco podobného?

      0 1
      • Markony  

        Omg ženské a barva, první kolo sada 1×12 k čemu + nejhorších sad vidle nic moc , druhé slabá vidle a o brzdách ani nemluvě .

        0 1
        • adam1  

          Věř tomu že krom barvy nepozná nic :)))

          1 0
          • Markony  

            Ano nepozná až na to že to nebude moc brzdit, jen pak uvažuji nad životností té 1×12, nakonec vymění vidli a brzdy a bude to .

            0 2
            • adam1  

              Kolik toho najezdí????

              0 0
              • Markony  

                Jo jako že nemusíš brzdit no zajímavé.

                0 2
                • adam1  

                  Brzdit to bude :)kolikrát za rok vyjede? 4–5×?:))

                  0 1
                  • Markony  

                    Ok máš pravdu bude to brzdit lip jak 4 pístky a tím končím .

                    1 3
                • pm74  

                  Tahle pisnicka nekterych uzivatelu BF o straslive nefunkcnosti zakladnich shimano brzd je moje nejoblibenejsi :D

                  7 1
                  • xtonda  

                    Hlavně když je diskuse o ženské a cykloturistice :-)

                    2 0
                    • e.n.turista  

                      Kdyby měly výrobci komponent a kol dělat produkty podle řečí na B-F.cz, tak jejich to komponenty budou základ, že to tady 75 procent lidí neumí nastavit, nebo vůbec dostat do optimálních provozních parametrů nevadí :D

                      ¨

                      Základní hydry shimano jsou v pohodě pro většinu cyklistické populace, pokud má někdo problém, tak ať si vymění desky, nebo zvětší kotouče, ale především ať se naučí brzdít

                      4 1
        • Edwin  

          A proto se tady ptám. Brzdy vím. Nějaký doma mám, tak to bych dokázal vyměnit. 1×12 mi taky přijde zbytečný. Vidle na polňačky za mě v pohodě. Motor a baterka ok?

          0 0
          • Markony  

            No motor a baterie nemohu složit. Videl nebude moc citlivá.

            0 1
            • Edwin  

              No ptám se na elektrokolo. Manželka není sportovec, vidle bude naprosto dostačující.

              0 0
          • georgej  

            Kellys máme tenhle model rok doma. Motor je relativně tichý,baterie celkem vydrží,na to ježdění co píšeš úplně v pohodě vidlice i brzdy,samozřejmě záleží i na váze:-)

            3 0
            • miki  

              Na baterii 725 musí ujet 150 km

              0 0
            • Edwin  

              Tak jsme vzali loňský R50 „v akci“. Vypadá to fajn, tak snad to bude sloužit.

              1 0
    • petrnovakhb  

      Za mě dobrý výběr R50 jsem také zvažoval.

      Já koupil ženě Cube Reaction Hybrid Pro 800. Ještě jsem to chtěl vyměnit za FULL (Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC RACE 800), a doplatit 25, ale není moc velký jezdec přesně jak píšeš tvoje žena a hlavně dražší kolo už nechtěla. Proto jsem se na to vykašlal a nechal jí HT. FULL jsem si koupil po jedné jízdě z HT pevňákem jen pro sebe Cube Stereo Hybrid ONE44 HPC SLX 800 a jsem nadmíru spokojený.

      1 3
      • Kouba_2005  

        jo jo, paní to může drncat, na to sere pes, ale hlavně, že má pán pohodlí

        5 0
        • adam1  

          Já bych to hodil na bezduše ,menší tlaky a pohodlí bude:))

          0 1
          • roman 3D  

            Jo, ty bezduše polonafouklé dokáží dělat divy

            1 0
            • Lišák  

              Napsal jsi to naprosto výstižně.

              Když jsem jarňáky v Jeseníkách v roce 2024 odjezdil na HT s dušemi, tak jsem došel k rozhodnutí, že pokud bych si musel nechat jen jedno kolo, byl by to full a k tomu dvoje záplety. Pak jsem v létě zkusil nahodit bezduše a svůj postoj jsem zásadně přehodnotil. No a ve finále jsem si na podzim 2024 postavil ještě jedno HT. Samozřejmě na bezduších!

              0 0
        • petrnovakhb  

          Dal jsem zcela nové kolo na bazar, ale žena na něm chce jezdit, prý terén nejezdí a doplácet za full prý nemám. Takže tlaky v pnue 1,6 baru – je lehká a možná časem odpružená sedlovka Suntour s tím, že teleskopku prodám -)) Uvidím zda jí to chytne, za poslední 4 roky najeto asi 300 km a když jo tak FULL koupíme za pár let z větším prodělkem než by to bylo nyní.

          0 0
        • Lišák  

          .

          0 0
      • Edwin  

        Nebudu lhát, že jsem chtěl dodržet rozumný budget, pač to může skončit tak, že se na to kolo začne za chvíli prášit (ale snad ne). Tohle jsme pořídili za rovných 60k, což považuji za solidní kauf.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.